Toyota corolla ei tee kipinää eikä suihkuta bensaa

Kummaistunut

Minulla on 200000 ajettu vuosimallin -01 corolla joka nyt vain ykskaks yllättäen ei enää lähde käyntiin. Moottori pyörii startilla hyvin ja joskus käynnistyy mutta useimmiten ei edes yritä. Otin tulpat eilen pois ja totesin että ensimmäiset noin kolme kierrosta kaikki puolat tekevät hyvin kipinää ja suuttimista tulee bensaa mutta sitten molemmat loppuvat sen noin kolmen kierroksen jälkeen kuin seinään. Sitten kun antaa taas päivän seistä tekee saman tempun. Mikä voisi olla vikana? Akussa on jännitteet kunnossa ja startti antaa hyvin kierroksia.

16

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummaistunut

      Lisäyksenä vielä että jos sattuu lähtemään käyntiin niin sitten toimii moitteetta ja lähtee hyvin sen jälkeen käyntiin kun moottori on lämmin. Myöskin bensapumppu hyrrää iloisena.

    • PoistaOngelmaNyt

      Hommaa silmälasit. Keulassahan luki VW. Specseiversiltä saa kuulemma halvalla nyt. Riittää sinunkin sosiaaliavustuksesi niihin!!

    • jahanaaa

      Irroita takarenkaat..

    • kapummmm

      Jos se älyää että eihän siitä mitään hyvää seuraa jos ensin roiskitaan bensaa ja sitten tehdään kipinä...

    • vaihda.se

      Kampiakselin asentotunnistin.

    • Kummaistunut

      Itsekkin tuota tunnistinta epäilin, mutta välillä taas pelaa kuin unelma. Ja mikäli käy niin ei mitään ongelmaa. Mutta pitääpi se varmaan tarkistaa vielä.

    • sdkldjsfkkjfsdkl

      Joku yksi tai useampi puola viallinen ja sytytyshäiriön havaittuaan tietokone katkaisee polttoaineen suihkutuksenkin ettei raakaa bensaa joutuisi katalysaattoriin? Tai jos tosiaan välillä kampi- tai nokka-akselin asentoanturi katoaa eikä tietokone tiedä missä tahdissa moottori on menossa?

      • Kummaistunut

        Itsekkin tuota ajattelin. En usko että puolissa on vikaa kun ne toimivat ihan normaalisti ne nuutamat kierrokset. Pitää se kampiakselin anturi vaihtaa sinne, saa sitten nähdä että auttoiko.
        Niin, ja vikavalo ei pala käydessä. Moottorin sammuksissa ollessa kylläkin mutta se taitaa olla noille 1.6 vvti koneille normaalia. Ja mitään koodia se ei anna pihalle.


      • hghjbjkjkjkljnjkjk
        Kummaistunut kirjoitti:

        Itsekkin tuota ajattelin. En usko että puolissa on vikaa kun ne toimivat ihan normaalisti ne nuutamat kierrokset. Pitää se kampiakselin anturi vaihtaa sinne, saa sitten nähdä että auttoiko.
        Niin, ja vikavalo ei pala käydessä. Moottorin sammuksissa ollessa kylläkin mutta se taitaa olla noille 1.6 vvti koneille normaalia. Ja mitään koodia se ei anna pihalle.

        Entä jos jakoketju on niin venynyt että kampi- ja nokka-akseli on niin epätahdissa keskenään ettei tietokone anna moottorille lupaa käynnistyä? Tai ketju on jo hypännyt jonkin hampaan yli?
        Ajonestolaite voisi olla yksi vikamahdollisuus kanssa, kokeile vaikka toisella avaimella jos sellainen on tallessa.
        Onkohan polttoaineen suihkutus ja sytytyspuolat saman releen takana? Jos rele hajonnut eikä pidä virtoja päällä hetkeä pidempään.
        Jos autossa on kierroslukumittari, katso että liikkuuko se yhtään kun käynnistät? Jos ei liiku, tietokone ei taida saada pyörimisnopeustietoa eli kampi- tai nokka-akselin asentoanturi on melkoisella varmuudella epäkunnossa.
        Onpa vittumaista että ei ole vikakoodeja vaikka noinkin iso vika ettei auto käynnisty, bensan suihkutus ja sytytyskipinäkin estetään :/


      • hghjbjkjkjkljnjkjk
        hghjbjkjkjkljnjkjk kirjoitti:

        Entä jos jakoketju on niin venynyt että kampi- ja nokka-akseli on niin epätahdissa keskenään ettei tietokone anna moottorille lupaa käynnistyä? Tai ketju on jo hypännyt jonkin hampaan yli?
        Ajonestolaite voisi olla yksi vikamahdollisuus kanssa, kokeile vaikka toisella avaimella jos sellainen on tallessa.
        Onkohan polttoaineen suihkutus ja sytytyspuolat saman releen takana? Jos rele hajonnut eikä pidä virtoja päällä hetkeä pidempään.
        Jos autossa on kierroslukumittari, katso että liikkuuko se yhtään kun käynnistät? Jos ei liiku, tietokone ei taida saada pyörimisnopeustietoa eli kampi- tai nokka-akselin asentoanturi on melkoisella varmuudella epäkunnossa.
        Onpa vittumaista että ei ole vikakoodeja vaikka noinkin iso vika ettei auto käynnisty, bensan suihkutus ja sytytyskipinäkin estetään :/

        Myöhäinen sytytys kun tuli mieleen vasta viestin lähetettyäni vaikka sivusin niitä jo tuossa edellisessä viestissä.
        Ehkä vika on yksinkertaisesti ajonestolaitteessa joka katkaisee suihkutuksen ja kipinän kun ei ole tyytyväinen avaimen signaaliin tms. ja vikakoodeja ei ole koska tietokoneen näkökulmasta tilanne on "normaalia toimintaa"?


      • Kummaistunut

        Juuri sain asentoanturin pihalle ja naytti olevan melko karstoittunut. Koitan sitä puhdistella josko auttaisi. Maanantaina pitää käydä hakemassa uusi mikäli ei tule eloa. Suihkutuksella on ainakin erillinen rele, vaihtelin sitä töötin relen kanssa ristiin eikä tuolla ollut vaikutusta. Molemmillla avaimilla olen kokeillut mutta ei näyttäisi sillä olevan vaikutusta että kummalla yrittää. Molemmilla avaimilla lähtee satunnaisesti käyntiin.
        Noista vikakoodeista vielä sen verran että kun nyppii antureita irti niin tulee kyllä vikakoodi esille kyseisiltä anturilta.
        Kierrosluku ainakin eculle tulee startatessa kun olen obd lukijalla katsonut, mutta kun kone lämpiää ja menee tyhjäkäynnille, noin 700rpm, alkaa kierrosmittari väpättämään 500-1000 rpm väliä.


      • dfsklsdfjlkfkls
        Kummaistunut kirjoitti:

        Juuri sain asentoanturin pihalle ja naytti olevan melko karstoittunut. Koitan sitä puhdistella josko auttaisi. Maanantaina pitää käydä hakemassa uusi mikäli ei tule eloa. Suihkutuksella on ainakin erillinen rele, vaihtelin sitä töötin relen kanssa ristiin eikä tuolla ollut vaikutusta. Molemmillla avaimilla olen kokeillut mutta ei näyttäisi sillä olevan vaikutusta että kummalla yrittää. Molemmilla avaimilla lähtee satunnaisesti käyntiin.
        Noista vikakoodeista vielä sen verran että kun nyppii antureita irti niin tulee kyllä vikakoodi esille kyseisiltä anturilta.
        Kierrosluku ainakin eculle tulee startatessa kun olen obd lukijalla katsonut, mutta kun kone lämpiää ja menee tyhjäkäynnille, noin 700rpm, alkaa kierrosmittari väpättämään 500-1000 rpm väliä.

        Olikos tässä Corollassa jo VVT eli muuttuva nokka-akselin- tai venttiilien ajoitus? Tuli vaan tuosta kierrosten humppaamisesta mieleen. Lisäksi kaasuläpän likaisuus, ilmamassamittarin kuumalanka likainen, joku lämpötila-anturi näyttää ehkä väärin?
        En kylläkään tiedä miksi mikään noista laittaisi suihkutusta ja sytytystä poikki.
        Voihan vika olla niinkin yksinkertainen että jokin liitin on hapettunut tai johtosarjassa jokin johto katkeamaisillaan saaden kontaktin satunnaisesti. Tällaisten vikojen jäljittäminen on vaan erittäin hankalaa, tietysti kaikki toimii aina juuri silloin kun auto on korjaamolla tutkittavana :D


      • Kummaistunut

        Juu, tuossa on 1.6vvti kone. Ilmamassaanturia vilkaisin niin ihan puhtaalta näytti. Kaasuläpän voin vielä tarkistaa tuossa, se ei ole iso homma. Vesienlämpömiytarin jo tarkistin ja se on järjissään.
        Kun etsiskelin tuota nokkaakselin tunnistinta niin en löytänyt semmoista ollenkaan, en tiedä että liekö siinä sellaista sitten. Tuo on tosiaan e11 3zz-fe kone muistaakseni.


      • Kummaistunut

        Puhdistin tuossa äsken sen kampiakselin asentorunnistimen ja nyt ainakin käynnistyi hyvin. En tiedä oliko vain tuuri vai liekö se jotain peräti auttanut. Pitää tässä starttailla ja katsoa oliko sillä vaikutusta.
        Ja niin, kaasuläppä oli ihan puhdas.


    • hehheh

      Kylla vika valo syttyisi normaal. Vehkeissääää muta toyota on hanurista.

    • Kummaistunut

      Noniin, sain vian korjattua. Puhdistettuani asentoanturin auto lähtee käyntiin toisella avaimella, toista ajonesto ei tunnista. Luulen että avaimessa tuo vika. Mutta nyt toimii.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe