Toyota corolla ei tee kipinää eikä suihkuta bensaa

Kummaistunut

Minulla on 200000 ajettu vuosimallin -01 corolla joka nyt vain ykskaks yllättäen ei enää lähde käyntiin. Moottori pyörii startilla hyvin ja joskus käynnistyy mutta useimmiten ei edes yritä. Otin tulpat eilen pois ja totesin että ensimmäiset noin kolme kierrosta kaikki puolat tekevät hyvin kipinää ja suuttimista tulee bensaa mutta sitten molemmat loppuvat sen noin kolmen kierroksen jälkeen kuin seinään. Sitten kun antaa taas päivän seistä tekee saman tempun. Mikä voisi olla vikana? Akussa on jännitteet kunnossa ja startti antaa hyvin kierroksia.

16

2321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummaistunut

      Lisäyksenä vielä että jos sattuu lähtemään käyntiin niin sitten toimii moitteetta ja lähtee hyvin sen jälkeen käyntiin kun moottori on lämmin. Myöskin bensapumppu hyrrää iloisena.

    • PoistaOngelmaNyt

      Hommaa silmälasit. Keulassahan luki VW. Specseiversiltä saa kuulemma halvalla nyt. Riittää sinunkin sosiaaliavustuksesi niihin!!

    • jahanaaa

      Irroita takarenkaat..

    • kapummmm

      Jos se älyää että eihän siitä mitään hyvää seuraa jos ensin roiskitaan bensaa ja sitten tehdään kipinä...

    • vaihda.se

      Kampiakselin asentotunnistin.

    • Kummaistunut

      Itsekkin tuota tunnistinta epäilin, mutta välillä taas pelaa kuin unelma. Ja mikäli käy niin ei mitään ongelmaa. Mutta pitääpi se varmaan tarkistaa vielä.

    • sdkldjsfkkjfsdkl

      Joku yksi tai useampi puola viallinen ja sytytyshäiriön havaittuaan tietokone katkaisee polttoaineen suihkutuksenkin ettei raakaa bensaa joutuisi katalysaattoriin? Tai jos tosiaan välillä kampi- tai nokka-akselin asentoanturi katoaa eikä tietokone tiedä missä tahdissa moottori on menossa?

      • Kummaistunut

        Itsekkin tuota ajattelin. En usko että puolissa on vikaa kun ne toimivat ihan normaalisti ne nuutamat kierrokset. Pitää se kampiakselin anturi vaihtaa sinne, saa sitten nähdä että auttoiko.
        Niin, ja vikavalo ei pala käydessä. Moottorin sammuksissa ollessa kylläkin mutta se taitaa olla noille 1.6 vvti koneille normaalia. Ja mitään koodia se ei anna pihalle.


      • hghjbjkjkjkljnjkjk
        Kummaistunut kirjoitti:

        Itsekkin tuota ajattelin. En usko että puolissa on vikaa kun ne toimivat ihan normaalisti ne nuutamat kierrokset. Pitää se kampiakselin anturi vaihtaa sinne, saa sitten nähdä että auttoiko.
        Niin, ja vikavalo ei pala käydessä. Moottorin sammuksissa ollessa kylläkin mutta se taitaa olla noille 1.6 vvti koneille normaalia. Ja mitään koodia se ei anna pihalle.

        Entä jos jakoketju on niin venynyt että kampi- ja nokka-akseli on niin epätahdissa keskenään ettei tietokone anna moottorille lupaa käynnistyä? Tai ketju on jo hypännyt jonkin hampaan yli?
        Ajonestolaite voisi olla yksi vikamahdollisuus kanssa, kokeile vaikka toisella avaimella jos sellainen on tallessa.
        Onkohan polttoaineen suihkutus ja sytytyspuolat saman releen takana? Jos rele hajonnut eikä pidä virtoja päällä hetkeä pidempään.
        Jos autossa on kierroslukumittari, katso että liikkuuko se yhtään kun käynnistät? Jos ei liiku, tietokone ei taida saada pyörimisnopeustietoa eli kampi- tai nokka-akselin asentoanturi on melkoisella varmuudella epäkunnossa.
        Onpa vittumaista että ei ole vikakoodeja vaikka noinkin iso vika ettei auto käynnisty, bensan suihkutus ja sytytyskipinäkin estetään :/


      • hghjbjkjkjkljnjkjk
        hghjbjkjkjkljnjkjk kirjoitti:

        Entä jos jakoketju on niin venynyt että kampi- ja nokka-akseli on niin epätahdissa keskenään ettei tietokone anna moottorille lupaa käynnistyä? Tai ketju on jo hypännyt jonkin hampaan yli?
        Ajonestolaite voisi olla yksi vikamahdollisuus kanssa, kokeile vaikka toisella avaimella jos sellainen on tallessa.
        Onkohan polttoaineen suihkutus ja sytytyspuolat saman releen takana? Jos rele hajonnut eikä pidä virtoja päällä hetkeä pidempään.
        Jos autossa on kierroslukumittari, katso että liikkuuko se yhtään kun käynnistät? Jos ei liiku, tietokone ei taida saada pyörimisnopeustietoa eli kampi- tai nokka-akselin asentoanturi on melkoisella varmuudella epäkunnossa.
        Onpa vittumaista että ei ole vikakoodeja vaikka noinkin iso vika ettei auto käynnisty, bensan suihkutus ja sytytyskipinäkin estetään :/

        Myöhäinen sytytys kun tuli mieleen vasta viestin lähetettyäni vaikka sivusin niitä jo tuossa edellisessä viestissä.
        Ehkä vika on yksinkertaisesti ajonestolaitteessa joka katkaisee suihkutuksen ja kipinän kun ei ole tyytyväinen avaimen signaaliin tms. ja vikakoodeja ei ole koska tietokoneen näkökulmasta tilanne on "normaalia toimintaa"?


      • Kummaistunut

        Juuri sain asentoanturin pihalle ja naytti olevan melko karstoittunut. Koitan sitä puhdistella josko auttaisi. Maanantaina pitää käydä hakemassa uusi mikäli ei tule eloa. Suihkutuksella on ainakin erillinen rele, vaihtelin sitä töötin relen kanssa ristiin eikä tuolla ollut vaikutusta. Molemmillla avaimilla olen kokeillut mutta ei näyttäisi sillä olevan vaikutusta että kummalla yrittää. Molemmilla avaimilla lähtee satunnaisesti käyntiin.
        Noista vikakoodeista vielä sen verran että kun nyppii antureita irti niin tulee kyllä vikakoodi esille kyseisiltä anturilta.
        Kierrosluku ainakin eculle tulee startatessa kun olen obd lukijalla katsonut, mutta kun kone lämpiää ja menee tyhjäkäynnille, noin 700rpm, alkaa kierrosmittari väpättämään 500-1000 rpm väliä.


      • dfsklsdfjlkfkls
        Kummaistunut kirjoitti:

        Juuri sain asentoanturin pihalle ja naytti olevan melko karstoittunut. Koitan sitä puhdistella josko auttaisi. Maanantaina pitää käydä hakemassa uusi mikäli ei tule eloa. Suihkutuksella on ainakin erillinen rele, vaihtelin sitä töötin relen kanssa ristiin eikä tuolla ollut vaikutusta. Molemmillla avaimilla olen kokeillut mutta ei näyttäisi sillä olevan vaikutusta että kummalla yrittää. Molemmilla avaimilla lähtee satunnaisesti käyntiin.
        Noista vikakoodeista vielä sen verran että kun nyppii antureita irti niin tulee kyllä vikakoodi esille kyseisiltä anturilta.
        Kierrosluku ainakin eculle tulee startatessa kun olen obd lukijalla katsonut, mutta kun kone lämpiää ja menee tyhjäkäynnille, noin 700rpm, alkaa kierrosmittari väpättämään 500-1000 rpm väliä.

        Olikos tässä Corollassa jo VVT eli muuttuva nokka-akselin- tai venttiilien ajoitus? Tuli vaan tuosta kierrosten humppaamisesta mieleen. Lisäksi kaasuläpän likaisuus, ilmamassamittarin kuumalanka likainen, joku lämpötila-anturi näyttää ehkä väärin?
        En kylläkään tiedä miksi mikään noista laittaisi suihkutusta ja sytytystä poikki.
        Voihan vika olla niinkin yksinkertainen että jokin liitin on hapettunut tai johtosarjassa jokin johto katkeamaisillaan saaden kontaktin satunnaisesti. Tällaisten vikojen jäljittäminen on vaan erittäin hankalaa, tietysti kaikki toimii aina juuri silloin kun auto on korjaamolla tutkittavana :D


      • Kummaistunut

        Juu, tuossa on 1.6vvti kone. Ilmamassaanturia vilkaisin niin ihan puhtaalta näytti. Kaasuläpän voin vielä tarkistaa tuossa, se ei ole iso homma. Vesienlämpömiytarin jo tarkistin ja se on järjissään.
        Kun etsiskelin tuota nokkaakselin tunnistinta niin en löytänyt semmoista ollenkaan, en tiedä että liekö siinä sellaista sitten. Tuo on tosiaan e11 3zz-fe kone muistaakseni.


      • Kummaistunut

        Puhdistin tuossa äsken sen kampiakselin asentorunnistimen ja nyt ainakin käynnistyi hyvin. En tiedä oliko vain tuuri vai liekö se jotain peräti auttanut. Pitää tässä starttailla ja katsoa oliko sillä vaikutusta.
        Ja niin, kaasuläppä oli ihan puhdas.


    • hehheh

      Kylla vika valo syttyisi normaal. Vehkeissääää muta toyota on hanurista.

    • Kummaistunut

      Noniin, sain vian korjattua. Puhdistettuani asentoanturin auto lähtee käyntiin toisella avaimella, toista ajonesto ei tunnista. Luulen että avaimessa tuo vika. Mutta nyt toimii.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6941
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      4021
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      60
      3856
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3359
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      174
      2611
    6. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2342
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2126
    8. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      2010
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1690
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1659
    Aihe