Palmusunnuntai

Kävikö virpojia virpomassa? Täällä kävi pari, oikein suloiset pikkutytöt ja hyvin tehdyt vitsat. Mitä ajattelette tästä perinteestä?

137

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksin_Jeesus

      Häiritsee tämä länsimainen uus-virpomis perinne jossa kristnusko ja trullit on sekaantunut keskenään. Alkuperäinen virpominen oli Jeesuksen Kristuksen Jerusalemiin ratsastamisen muistoksi eikä siihen kuulunut oman edun tavoite, tosin palkanpyytäminen ja virpomislorut vaihteli eri alueilla.

      Tässä mielestäni kauniinpia virpomisloruja.

      Virvon varvon vitsallani
      Tuoreeks' terveeks' rikkaaks' rakkaaks'
      Jeesuksen Kristuksen Jerusalemiin ratsastamisen muistoksi
      Virvon Sinua
      Vitsa virvoittaa
      Kivut kirvoittaa
      Jumala Sinua siunatkoon

      • Jep, Pääsiäinen on useinmille nykyään vain munia, pupuja ja mämmiä.
        Missä on Jeesus 🤓❓


    • kulttuuria

      Meillä kävi kaksi burkhiin pukeutunutta tummahipiäistä tyttöä. Annoin toiselle parin kuivattuja porsaankorvia ja toiselle sian saparon. Olivat kovin hämmästyneitä ja jotain allahia höpisivät kun lähtivät.

      • Teit sitten kulmunit 😂


    • Mitäköhän mieltä näistä saatanallisista noitaleikeistä pitäisi olla?

      • No mitä mieltä olet?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        No mitä mieltä olet?

        Mitä mieltä sinä olet?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        No mitä mieltä olet?

        No että ei tasan tule leikkiä mitään pääsiäisnoitaa, yhtä vähän kuin metsästää pääsiäispupuja tai leikkiä mitään muutakaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?


      • onko.kivaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        No että ei tasan tule leikkiä mitään pääsiäisnoitaa, yhtä vähän kuin metsästää pääsiäispupuja tai leikkiä mitään muutakaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?

        Tai lasten esittää jouluevankeliumia koulun joulujuhlassa, tai lasten leikkiä hiekkalaatikolla muovileluillaan tai tyttöjen muovinukeillaan.
        Tai aikuisen miehen polttaa tupakkaa, ajaa autolla ja käyttää luomakuntaa tuhoavia ja tuhoavilla valmistusmenetelmillä valmistettuja härveleitä.


      • onko.kivaa kirjoitti:

        Tai lasten esittää jouluevankeliumia koulun joulujuhlassa, tai lasten leikkiä hiekkalaatikolla muovileluillaan tai tyttöjen muovinukeillaan.
        Tai aikuisen miehen polttaa tupakkaa, ajaa autolla ja käyttää luomakuntaa tuhoavia ja tuhoavilla valmistusmenetelmillä valmistettuja härveleitä.

        Onhan se julmaa jos lapsia kielletään leikkimästä. Mutta onko oikein opettaa lapsille saatanallisia ja pakanallisia leikkejä?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        No että ei tasan tule leikkiä mitään pääsiäisnoitaa, yhtä vähän kuin metsästää pääsiäispupuja tai leikkiä mitään muutakaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?

        "Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?"

        Kielletäänkö se jossain kohtaa Raamattua?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?"

        Kielletäänkö se jossain kohtaa Raamattua?

        Olet taas jankuttelmassa 🤗


      • Eenokki12

        Minä mietin minkälaisia saatanan alaisia pakanoita lasten vanhemmat ovat. Opettavat lapsensakin noitumaan ja perkelettä palvelemaan. Moniko näistä lapsista aikuisena seuraa A.Kassisen jäljissä? Jouluna naamarit päässä ja parta oksennuksessa hoippuvat lahjat pussissa pukkina nämä isot idiootit. Köyrin aikana perseet olalla ojassa makkurissa makaavat. Juhannuksena viideltä saunaan ja kuudelta putkaan. Tässä sitä homokirkon tunnustuksellisten pakananoiden hyvää pakanakristillistä toimintaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet taas jankuttelmassa 🤗

        Mitäs sinä olet tekemässä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mitäs sinä olet tekemässä?

        Miksi sitä kysyt?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?"

        Kielletäänkö se jossain kohtaa Raamattua?

        Jumala on sanassaan antanut meille Herran pyhät juhlat, joita meidän tulee viettää. Omien juhlapyhien keksimien omasta päästä on syntiä. Siunasiko Jumala Aaronin juhlan, jonka hän omisti Herralle valettuaan kultaisen vasikan? Siunasiko Jumala Jerobeamin omasta päästään keksimän juhlapyhän?


      • hgjhhjghjhjghj
        Kristitty.net kirjoitti:

        No että ei tasan tule leikkiä mitään pääsiäisnoitaa, yhtä vähän kuin metsästää pääsiäispupuja tai leikkiä mitään muutakaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?

        " Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita? "

        Missä kohtaa Raamattu käskee kristittyjä viettämään joulua tai pääsiäistä? Vietätkö lastesi syntymäpäiviä, omia tasavuosiasi tai vaikka Juhannusta? Raamatussa ei puhuta hampaiden harjauksesta tai suihkussa käynnistä mitään.
        Raamattu ei myöskään käske kirjoittamaan ahdasmielisiä ajatuksia nettiin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sitä kysyt?

        Koska kommenttisi oli outo ja epäystävällinen.


      • eitulisiainajankata
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sitä kysyt?

        Kuusenjuuri käyttää samaa kysely-taktiikkaa kuin jankka!


      • äläainarääkkää
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Koska kommenttisi oli outo ja epäystävällinen.

        Lopeta vaan kiusaava jankuttaminen ja ala sinäkin keskustelemaan asiallisesti. Miksi yleensäkin koko ajan rääkkäät täällä ihmisiä?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jumala on sanassaan antanut meille Herran pyhät juhlat, joita meidän tulee viettää. Omien juhlapyhien keksimien omasta päästä on syntiä. Siunasiko Jumala Aaronin juhlan, jonka hän omisti Herralle valettuaan kultaisen vasikan? Siunasiko Jumala Jerobeamin omasta päästään keksimän juhlapyhän?

        Teetkö sinä vain niitä asioita, joita Raamatussa käsketään tehdä? Millä perusteella omat juhlat ovat syntiä? Jos haluan juhlistaa kevään tuloa ystävieni kanssa, niin teenkö silloin syntiä?


      • vastataankunkysyttiin
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?"

        Kielletäänkö se jossain kohtaa Raamattua?

        ""Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää palmusunnuntaita?"

        Kielletäänkö se jossain kohtaa Raamattua?"

        Vastaus kysymykseen on, että Raamatussa ei käsketä viettää Palmusunnuntain juhlaa!

        Se on ihmiskeksintöä!


      • vastaakohteliaasti
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Teetkö sinä vain niitä asioita, joita Raamatussa käsketään tehdä? Millä perusteella omat juhlat ovat syntiä? Jos haluan juhlistaa kevään tuloa ystävieni kanssa, niin teenkö silloin syntiä?

        Vastaa vaan kysymykseen äläkä ala jankata!


      • jhgjghjhjg
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jumala on sanassaan antanut meille Herran pyhät juhlat, joita meidän tulee viettää. Omien juhlapyhien keksimien omasta päästä on syntiä. Siunasiko Jumala Aaronin juhlan, jonka hän omisti Herralle valettuaan kultaisen vasikan? Siunasiko Jumala Jerobeamin omasta päästään keksimän juhlapyhän?

        "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi. Ja saman kuukauden viidentenätoista päivänä on happa­mattoman leivän juhla Herran kunniaksi."

        Et kai vietä pääsiäistä väärään aikaan? Onko happamattoman leivän juhlakin päässyt unohtumaan? Milloin olet lyhdettä heiluttanut tai paremminkin vienyt papille heilutettavaksi ja onko edes lehtimajajuhlaa tullut vietetyksi?


      • mikäsinuunmeni
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Teetkö sinä vain niitä asioita, joita Raamatussa käsketään tehdä? Millä perusteella omat juhlat ovat syntiä? Jos haluan juhlistaa kevään tuloa ystävieni kanssa, niin teenkö silloin syntiä?

        Aloitat ensin asiallisesti hyvän keskustelun ja sitten tulet tänne jankkaamaan loukkaavalla tavalla. Miksi?


      • äläainarääkkää kirjoitti:

        Lopeta vaan kiusaava jankuttaminen ja ala sinäkin keskustelemaan asiallisesti. Miksi yleensäkin koko ajan rääkkäät täällä ihmisiä?

        En tiennyt rääkkääväni ketään.


      • mikäsinuunmeni kirjoitti:

        Aloitat ensin asiallisesti hyvän keskustelun ja sitten tulet tänne jankkaamaan loukkaavalla tavalla. Miksi?

        Raamatussa Jumala on antanut meille Herran pyhät juhlat, joita meidän tulee viettää. Jos keksimme omasta päästä mukamas hengellisiä juhlia, se on syntiä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Koska kommenttisi oli outo ja epäystävällinen.

        Miten outo ja miten epäystävällinen😳❓


      • eitulisiainajankata kirjoitti:

        Kuusenjuuri käyttää samaa kysely-taktiikkaa kuin jankka!

        Joo, kummallista jankutusta ja kyselyä mutta itse ei vastaa mihinkään....


      • älärääkkääketään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tiennyt rääkkääväni ketään.

        Et kai sitten olisikaan rääkännyt jatkuvasti jankkaamalla?


      • vastaakohteliaasti kirjoitti:

        Vastaa vaan kysymykseen äläkä ala jankata!

        Mihin kysymykseen haluat vastauksen?


      • äläjankkaaa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mihin kysymykseen haluat vastauksen?

        Älä jankkaa koko ajan!


      • mikäsinuunmeni kirjoitti:

        Aloitat ensin asiallisesti hyvän keskustelun ja sitten tulet tänne jankkaamaan loukkaavalla tavalla. Miksi?

        Miten olen sinua loukannut?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten outo ja miten epäystävällinen😳❓

        Se ei liittynyt aloitukseeni millään tavalla. Jos et tiedä, millä tavalla se oli epäystävällinen niin enpä voi siinä sinua auttaa.


      • Keksks
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Miten olen sinua loukannut?

        Etkö jo huomaa miten itse pilaat aina kaikki ketjut?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Se ei liittynyt aloitukseeni millään tavalla. Jos et tiedä, millä tavalla se oli epäystävällinen niin enpä voi siinä sinua auttaa.

        Luojan kiitos minä en sinun apuasi tarvitsekaan mutta katso hyvä ihminen peiliin😏


      • äläjankkaaa kirjoitti:

        Älä jankkaa koko ajan!

        Tiesitkö muuten, että tästä ketjusta pääsee ihan helposti pois jos alkaa ärsyttää? :)


      • äläjankkaaa kirjoitti:

        Älä jankkaa koko ajan!

        Outo kysymys, mutta ei se mitään.


      • Keksks kirjoitti:

        Etkö jo huomaa miten itse pilaat aina kaikki ketjut?

        En.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Luojan kiitos minä en sinun apuasi tarvitsekaan mutta katso hyvä ihminen peiliin😏

        Peiliin kannattaa varmaan katsella itse kunkin aika ajoin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Peiliin kannattaa varmaan katsella itse kunkin aika ajoin.

        Sinulle se on tärkeintä mutta pistä suusi kiinni 🤗


      • joko.menet_
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että tästä ketjusta pääsee ihan helposti pois jos alkaa ärsyttää? :)

        Joko menet.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulle se on tärkeintä mutta pistä suusi kiinni 🤗

        Miksi minun pitäisi pistää suuni kiinni?


      • joko.menet_ kirjoitti:

        Joko menet.

        Ei minua ärsytä, joten en mene.


      • Kerro nyt vain.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kerro nyt vain.

        Älä nyt toki vain jankuta 😂


      • Hetkinen hei...lopetetaanpa taas se Kuusenjuuret nikin kiusaaminen ja asiaton irviminen. Hän teki hyvän aloituksen, jonka sitten pilasivat muutamat asiattomat kommentoijat. Aika käsittämätöntä kuin kohdellaan asiallista kirjoittajaa. Ymmärrän kyllä että ärsyttää, kun Kuusenjuuret jaksaa kaikenmaailman älyttömyyksiin vastailla asiallisesti.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä nyt toki vain jankuta 😂

        En tokikaan. Onko sinulla ollut huono päivä tänään?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tokikaan. Onko sinulla ollut huono päivä tänään?

        Minulla on oikein hyvä päivä tänäänkin. Mutta sinä jankutat ja pilasit oman aloituksesi sillä 😏


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hetkinen hei...lopetetaanpa taas se Kuusenjuuret nikin kiusaaminen ja asiaton irviminen. Hän teki hyvän aloituksen, jonka sitten pilasivat muutamat asiattomat kommentoijat. Aika käsittämätöntä kuin kohdellaan asiallista kirjoittajaa. Ymmärrän kyllä että ärsyttää, kun Kuusenjuuret jaksaa kaikenmaailman älyttömyyksiin vastailla asiallisesti.

        Tuli mieleen sellainen noitien ylilento, tosin ei niiden pikkuisten söpöjen vaan ison isojen eikä niin hyväntahtoisten. 😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuli mieleen sellainen noitien ylilento, tosin ei niiden pikkuisten söpöjen vaan ison isojen eikä niin hyväntahtoisten. 😀

        Aika kuvaava kielikuva. Juuri niin taisi käydä. 😀


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla on oikein hyvä päivä tänäänkin. Mutta sinä jankutat ja pilasit oman aloituksesi sillä 😏

        Et ole edelleenkään vastannut aloitukseeni.


      • huispaus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuli mieleen sellainen noitien ylilento, tosin ei niiden pikkuisten söpöjen vaan ison isojen eikä niin hyväntahtoisten. 😀

        Olette kuin siiamilaiset noidat samalla luudalla


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Et ole edelleenkään vastannut aloitukseeni.

        Enkä vastaa 😜


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla on oikein hyvä päivä tänäänkin. Mutta sinä jankutat ja pilasit oman aloituksesi sillä 😏

        Älä viitsi taas valehdella päin näköä! Kyllä tämän aloituksen pilasi ihan joku muu kuin Kuusenjuuret.


      • huispaus kirjoitti:

        Olette kuin siiamilaiset noidat samalla luudalla

        Jaa minä ja usko.vainenko?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Enkä vastaa 😜

        Tiedän. Sinun motiivisi tulla tähän ketjuun oli jotain ihan muuta. 😀


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Älä viitsi taas valehdella päin näköä! Kyllä tämän aloituksen pilasi ihan joku muu kuin Kuusenjuuret.

        Juu, muut pilasivat kun eivät alkaneet tentattaviksi 😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tiedän. Sinun motiivisi tulla tähän ketjuun oli jotain ihan muuta. 😀

        Juu, minä kommentoin kahta ensin kommentoinutta. Sinä et vieläkään ole kertokut omaa kantaasi aloituksesi kysymykseen 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, muut pilasivat kun eivät alkaneet tentattaviksi 😂

        Höpö höpö...


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, minä kommentoin kahta ensin kommentoinutta. Sinä et vieläkään ole kertokut omaa kantaasi aloituksesi kysymykseen 🤗

        Minusta kyseessä on kiva perinne lapsille, mutta en näe sitä uskonnollisena tapahtumana.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minusta kyseessä on kiva perinne lapsille, mutta en näe sitä uskonnollisena tapahtumana.

        Sitten et tiedä virpomisesta yhtään mitään. Otappas google esiin 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sitten et tiedä virpomisesta yhtään mitään. Otappas google esiin 🤗

        Kyllä minä siitä jotain tiedän. En kuitenkaan usko, että ne pienet työt ja miksei pojatkaan ajattele asiaa kovin syvällisesti tai uskonnollisesti. Heille se on kiva leikki, jolla haluavat ilahduttaa ihmisiä ja saada karkkia.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä minä siitä jotain tiedän. En kuitenkaan usko, että ne pienet työt ja miksei pojatkaan ajattele asiaa kovin syvällisesti tai uskonnollisesti. Heille se on kiva leikki, jolla haluavat ilahduttaa ihmisiä ja saada karkkia.

        Silloin se on heidän vanhempiensa vastuulla mitä antavat lastensa tehdä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Silloin se on heidän vanhempiensa vastuulla mitä antavat lastensa tehdä.

        Mitäpä luulet usko.vainen , voidaanko tuota sinun poistettua kommenttiasi pitää epäasiallisena?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitäpä luulet usko.vainen , voidaanko tuota sinun poistettua kommenttiasi pitää epäasiallisena?

        Ei minun kommenttiani ole poistettu 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei minun kommenttiani ole poistettu 🤗

        Sittenpä tämä minun koneeni valehtelee....en kuitenkaan usko, että valehtelee.


      • Toivottavasti siellä opetetaan rehellisyydestä...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toivottavasti siellä opetetaan rehellisyydestä...

        Se olisikin sinulle tarpeen. Toivotaan, että opetetaan🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se olisikin sinulle tarpeen. Toivotaan, että opetetaan🤗

        Minäpä en ollut se joka valehteli tässä ketjussa. Toivotaan siis , että opetetaan, jos ajattelit sitä kuunnella.


      • Eenokki12
        Kristitty.net kirjoitti:

        Onhan se julmaa jos lapsia kielletään leikkimästä. Mutta onko oikein opettaa lapsille saatanallisia ja pakanallisia leikkejä?

        Ei se ole oikein. Vanhemmat jotka uhraavat lapsensa perkeleelle, voidaan vielä pelastaa. Mutta virvottu, noiduttu, riivattu, halvattu, lapsen uhraaja isä tai äiti he joutuvat vastaamaan jo tässä ajassa, minkälaisen tuomion noituus tuottaa?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minäpä en ollut se joka valehteli tässä ketjussa. Toivotaan siis , että opetetaan, jos ajattelit sitä kuunnella.

        Etkö taas saa poikki 🤗❓
        Minulla ei näy mitäään poistettua viestiä mutta kopioi toki se tänne mikä sinulla näkyy niin saat sielullesi rauhan 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Etkö taas saa poikki 🤗❓
        Minulla ei näy mitäään poistettua viestiä mutta kopioi toki se tänne mikä sinulla näkyy niin saat sielullesi rauhan 🤗

        Minulla on rauha sielussani.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Silloin se on heidän vanhempiensa vastuulla mitä antavat lastensa tehdä.

        Eikös lapset aina ole vanhempiensa vastuulla?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minulla on rauha sielussani.

        Lauita nyt vain se poistettu kommnettini äläkä ala taas kiemurralla ja länkyttä 🤗


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikös lapset aina ole vanhempiensa vastuulla?

        Mitä mieltä sinä olet 🤗❓


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minulla on rauha sielussani.

        No, tuleeko sitä poisttua tekstiäni vai ei🤓❓❓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä mieltä sinä olet 🤗❓

        Olen sitä mieltä, että että meidän tulisi kirkastaa Kristusta niin puheissamme kuin teoissamme. Meidän tulisi miettiä, onko Jeesus ylpeä siitä, mitä olemme kirjoittaneet ja kuinka olemme toisiamme kohdelleet vai onko Hän surullinen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        No, tuleeko sitä poisttua tekstiäni vai ei🤓❓❓❓

        Jos se on jo kertaalleen poistettu, niin miksi sitä kannattaisi tänne uudelleen postata?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että että meidän tulisi kirkastaa Kristusta niin puheissamme kuin teoissamme. Meidän tulisi miettiä, onko Jeesus ylpeä siitä, mitä olemme kirjoittaneet ja kuinka olemme toisiamme kohdelleet vai onko Hän surullinen.

        Miten tuo liittyy aloitukseesi ja siihen, että lapset puetaan noidiksi 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos se on jo kertaalleen poistettu, niin miksi sitä kannattaisi tänne uudelleen postata?

        Siinäpä sinulla miettimistä 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten tuo liittyy aloitukseesi ja siihen, että lapset puetaan noidiksi 😳❓

        Ei mitenkään, mutta aika harva noista sinun tänne laittamistasi kommenteistasikaan liittyy siihen. :)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siinäpä sinulla miettimistä 🤗

        Ei minun sitä tarvitse sen kummemmin miettiä. Tuo kysymykseni sisälsi jo vastauksen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei mitenkään, mutta aika harva noista sinun tänne laittamistasi kommenteistasikaan liittyy siihen. :)

        Älä leiki minua ole vain oma itsesi 😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei minun sitä tarvitse sen kummemmin miettiä. Tuo kysymykseni sisälsi jo vastauksen.

        Kyselit taas siis vain jankuttaaksesi 😏


      • kerro.tarkemmin
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että että meidän tulisi kirkastaa Kristusta niin puheissamme kuin teoissamme. Meidän tulisi miettiä, onko Jeesus ylpeä siitä, mitä olemme kirjoittaneet ja kuinka olemme toisiamme kohdelleet vai onko Hän surullinen.

        "Olen sitä mieltä, että että meidän tulisi kirkastaa Kristusta niin puheissamme "
        Miten sinä tuon teet?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä leiki minua ole vain oma itsesi 😂

        Olipa hassu kommentti.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olipa hassu kommentti.

        Mietippä sitä 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyselit taas siis vain jankuttaaksesi 😏

        En, vaan vastatakseni kommenttiisi. Harmi, että et ymmärtänyt sitä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En, vaan vastatakseni kommenttiisi. Harmi, että et ymmärtänyt sitä.

        Sepä hyvä sitten 🤗


      • kerro.tarkemmin kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä, että että meidän tulisi kirkastaa Kristusta niin puheissamme "
        Miten sinä tuon teet?

        Mm. niin, että yritän rakastaa lähimmäisiäni ja kohdella heitä hyvin silloinkin kun saan kuraa niskaani.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mietippä sitä 🤗

        Enpä taida sen enempää sitä mietiskellä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Enpä taida sen enempää sitä mietiskellä.

        Ihan sama mulle 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ihan sama mulle 🤗

        Sinulla taitaa olla todella paha olo.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla todella paha olo.

        Minulla on oikein hyvä olla. Yritä sinäkin elää vain omaa elämääsi , äläkä projisoi sitä muihin 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        No, tuleeko sitä poisttua tekstiäni vai ei🤓❓❓❓

        Ei tule, kun se kerran on poistettu. Minun tapoihini ei kuulu alkaa valtataisteluun ylläpidon kanssa.
        Eikä asia siitä miksikään muutu. Toki sinä tiedät mitä kirjoitat.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei tule, kun se kerran on poistettu. Minun tapoihini ei kuulu alkaa valtataisteluun ylläpidon kanssa.
        Eikä asia siitä miksikään muutu. Toki sinä tiedät mitä kirjoitat.

        No voi voi, nyt sitten minun on pakko pitää sinua valehtelijana 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulla on oikein hyvä olla. Yritä sinäkin elää vain omaa elämääsi , äläkä projisoi sitä muihin 🤗

        Omaa elämääni minä elänkin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Omaa elämääni minä elänkin.

        Sepä hyvä, helpotti 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        No voi voi, nyt sitten minun on pakko pitää sinua valehtelijana 🤗

        Pidä minä haluat. Sinä kuitenkin aivan selkeästi valehtelit. No se on sinun päänsärkysi, ei minun.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Pidä minä haluat. Sinä kuitenkin aivan selkeästi valehtelit. No se on sinun päänsärkysi, ei minun.

        Toki pidänkin eikä päätäni särje pätkääkään 🤗


      • äläainaolepaha
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mm. niin, että yritän rakastaa lähimmäisiäni ja kohdella heitä hyvin silloinkin kun saan kuraa niskaani.

        Mikä sitten realisoituu kohdallasi rääkkäävänä jankkaamisena. Miksi harjoitat täällä pahuutta? Miksi et voi keskustella itse asiasta asiallisesti argumentoiden? Miksi nykyajan some-ihmisen tulee aina olla paha ihminen? Mitä hyvää näet pahuudessasi?


      • ennen.oli.toisin
        äläainaolepaha kirjoitti:

        Mikä sitten realisoituu kohdallasi rääkkäävänä jankkaamisena. Miksi harjoitat täällä pahuutta? Miksi et voi keskustella itse asiasta asiallisesti argumentoiden? Miksi nykyajan some-ihmisen tulee aina olla paha ihminen? Mitä hyvää näet pahuudessasi?

        Kuusejuuret on saanut tartunnan Jankka-Eerikasta.


      • teko.py.hä.ajatus.ko
        Kristitty.net kirjoitti:

        Onhan se julmaa jos lapsia kielletään leikkimästä. Mutta onko oikein opettaa lapsille saatanallisia ja pakanallisia leikkejä?

        Mitä saatanallista ja pakanallista siinä on jos lapset virpovat pääsiäisenä?
        Aikuiset miehet pilaavat tupakalla ja viinalla käyttöönsä saamaa temppeliä tai aiheuttavat onnettomuuksia autoillessaan hurmioituneina omasta ralliajajan "kyvystään".
        Pientä rajaa ny siinä aikusen omas täydellisyydeski.


      • äläainaolepaha kirjoitti:

        Mikä sitten realisoituu kohdallasi rääkkäävänä jankkaamisena. Miksi harjoitat täällä pahuutta? Miksi et voi keskustella itse asiasta asiallisesti argumentoiden? Miksi nykyajan some-ihmisen tulee aina olla paha ihminen? Mitä hyvää näet pahuudessasi?

        Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
        tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
        Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
        Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!

        (Dietrich Bonhoefferin virrestä)


      • äläainaivaatoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
        tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
        Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
        Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!

        (Dietrich Bonhoefferin virrestä)

        Ei virret ole ivaamisen välineitä!


      • äläainaivaatoista kirjoitti:

        Ei virret ole ivaamisen välineitä!

        Eivät todellakaan. Omituista, jos pidit sitä ivaamisena.


      • äläivaatoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eivät todellakaan. Omituista, jos pidit sitä ivaamisena.

        Kyllä pidin tuota ivaamisena!

        Ehkä käyttäytymistyylisi tällä foorumilla oli tähän osasyynä?


      • äläivaatoista kirjoitti:

        Kyllä pidin tuota ivaamisena!

        Ehkä käyttäytymistyylisi tällä foorumilla oli tähän osasyynä?

        Tai ehkä se kertoo jotain sinusta?


      • äläainaivaatoista
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tai ehkä se kertoo jotain sinusta?

        Eli jatkat samaa rataa - olen pahoillani puolestasi! Voisit olla hyvä keskustelija, jos tähän suostuisit?


      • äläainaivaatoista kirjoitti:

        Eli jatkat samaa rataa - olen pahoillani puolestasi! Voisit olla hyvä keskustelija, jos tähän suostuisit?

        Eikö ole mielenkiintoista, että sinä voit kritisoida ja haukkua minua ihan vapaasti, mutta jos vastaan jotain, niin minä olen se, joka ei toimi oikein? Minä vastaan itselleni osoitettuihin kommentteihin ja niiden sisällöstä riippuu se miltä se vastaus näyttää.


    • näinedistymme

      Jumalan kiitos että osa lapsista olikin tänä vuonna pukeutunut kissimirriksi, pupuksi tai joksikin muuksi kuin noidaksi! Ja osa lapsista oli television mukaan jopa toivottanut Jumalan siunausta. Tässä asiassa ollaan siis menty parempaan suuntaan vuoden aikana.

      • Onpa hienoa, että osa on toivottanut Jumalan siunausta. Täällä käyneet noidat taisivat vain virpoa muuten, mutta olivat kyllä tosi hellyyttäviä ja tuskin heillä pahat oli mielessä.


    • Hieno ja hauska perinne, olen itsekin lapsena käynyt virpomassa. Mutta jossain päin Suomeahan virvotaan vasta pääsiäislauantaina: Kristus on kuollut ja noidat saavat tilaisuutensa. Sunnuntaina Kristus nousee ja häätää noidat takaisin Kyöpelinvuorelle (tai jonnekin). Samasta syystä poltetaan kokkoja pääsiäislauantaina: karkotetaan pahoja henkiä, jotka saavat tilaisuutensa, kun Kristus makaa haudassa.

      • Tulipa Kyöpelinvuoresta mieleen noitasapatti. Sapattihan on lauantai. Onko siis juuri pääsiäislauantai noitasapatti? Maailman kuuluisin noitasapatti löytynee kuitenkin Goethen Faustista.


      • Obadja151cm

      • Itsekin kävin virpomassa lapsena. Vitsojen tekeminen oli hauskaa ja hyvällä sinne virpomaan mentiin, ihan puhtain ja vilpittömin ajatuksin.


      • Obadja151cm kirjoitti:

        Tuossa sulle ja kaikille virvonnasta tietoa.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Loitsu

        Tässä sinulle kirous:

        Virvon varvon vitsa uusi,
        kaunis niin kuin kukkiva kuusi.
        Elämänonnea toivotan sulle,
        parhaat lahjat annat kai mulle.

        Kun viisivuotias pikkutyttö lausuu sinulle tämän kirouksen, olet varmasti tuhon oma.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Itsekin kävin virpomassa lapsena. Vitsojen tekeminen oli hauskaa ja hyvällä sinne virpomaan mentiin, ihan puhtain ja vilpittömin ajatuksin.

        Heh, me emme kyllä tainneet mennä kovin jalomielisin ajatuksin: tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon karkkia, muusta viis. Teimme suuria suunnitelmia, vaihdoimme tietoja, juonimme ja mietimme tarkoin, miten maksimoisimme tuoton.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Heh, me emme kyllä tainneet mennä kovin jalomielisin ajatuksin: tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon karkkia, muusta viis. Teimme suuria suunnitelmia, vaihdoimme tietoja, juonimme ja mietimme tarkoin, miten maksimoisimme tuoton.

        Tehän olette sitten olleet oikein kunnon noitia. :) Kyllähän se palkkio siinä tietysti tärkein oli, siihen aikaan kun karkkia ei saanut ihan niin kuin nykyisin.


      • Obadja151cm
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Tässä sinulle kirous:

        Virvon varvon vitsa uusi,
        kaunis niin kuin kukkiva kuusi.
        Elämänonnea toivotan sulle,
        parhaat lahjat annat kai mulle.

        Kun viisivuotias pikkutyttö lausuu sinulle tämän kirouksen, olet varmasti tuhon oma.

        Olen turvassa Jeesuksen suojauksessa. Turhaan loitsu lausuu päälleni. En joudu siitä kärsimään.Tiedossani on että olen saatanan palvojien kirouksen kohde mutta olen välttynyt pahemmilta.Auto-onnettomuus oli jääkelien tultua talvella Helsinkiin ja olin jo kallioon ajamassa liittymässä kun huusin Herraa avuksi ja auto heilahti takaisin tielle.Ja minä itkin kiitollisena Herralle kiitosta toistaen.

        Olipa oppitunti! Olin jo sokeutunut olevani hyvä kuski joka huomioi turvavälit niin kolarissa en ole syyllinen mutta pikkumutkaan ei jääasfaltilla kannata normivauhdilla mennä.Talvella saa olla miinusasteilla tosi tarkkana varsinkin kurveissa alaspäin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tehän olette sitten olleet oikein kunnon noitia. :) Kyllähän se palkkio siinä tietysti tärkein oli, siihen aikaan kun karkkia ei saanut ihan niin kuin nykyisin.

        Valttikorttimme oli käyttämämme loru: siinä ei sanottu "vitsa sulle, palkka mulle", kuten muiden käyttämässä lorussa. Niinpä meidän ei tarvinnut antaa virvottavalle vitsaa, mikä tarkoitti sitä, että tarvitsimme vain muutaman vitsan (yksi ei kuitenkaan riittänyt, koska joku aina kaikesta huolimatta vaati saada vitsan). Toiset raahasivat mukanaan isoja vitsakimppuja, mutta me olimme ovelampia. Jos meidän olisi pitänyt antaa jokaiselle virvottavalle vitsa, karkin määrähän olisi riippunut vitsojen määrästä ja saalis olisi näin ollen jäänyt varmasti vähäisemmäksi: saalistus olisi loppunut vitsojen loputtua. Veikkaankin, että monien kohtaloksi koitui juuri vitsojen loppuminen kesken kaiken.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Valttikorttimme oli käyttämämme loru: siinä ei sanottu "vitsa sulle, palkka mulle", kuten muiden käyttämässä lorussa. Niinpä meidän ei tarvinnut antaa virvottavalle vitsaa, mikä tarkoitti sitä, että tarvitsimme vain muutaman vitsan (yksi ei kuitenkaan riittänyt, koska joku aina kaikesta huolimatta vaati saada vitsan). Toiset raahasivat mukanaan isoja vitsakimppuja, mutta me olimme ovelampia. Jos meidän olisi pitänyt antaa jokaiselle virvottavalle vitsa, karkin määrähän olisi riippunut vitsojen määrästä ja saalis olisi näin ollen jäänyt varmasti vähäisemmäksi: saalistus olisi loppunut vitsojen loputtua. Veikkaankin, että monien kohtaloksi koitui juuri vitsojen loppuminen kesken kaiken.

        No kyllä olette olleet ovelia.


      • pahailmiötulossa
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Valttikorttimme oli käyttämämme loru: siinä ei sanottu "vitsa sulle, palkka mulle", kuten muiden käyttämässä lorussa. Niinpä meidän ei tarvinnut antaa virvottavalle vitsaa, mikä tarkoitti sitä, että tarvitsimme vain muutaman vitsan (yksi ei kuitenkaan riittänyt, koska joku aina kaikesta huolimatta vaati saada vitsan). Toiset raahasivat mukanaan isoja vitsakimppuja, mutta me olimme ovelampia. Jos meidän olisi pitänyt antaa jokaiselle virvottavalle vitsa, karkin määrähän olisi riippunut vitsojen määrästä ja saalis olisi näin ollen jäänyt varmasti vähäisemmäksi: saalistus olisi loppunut vitsojen loputtua. Veikkaankin, että monien kohtaloksi koitui juuri vitsojen loppuminen kesken kaiken.

        Rahan saalistus tähän ilmiöön liittyen on ikävä ilmiö - varsinkin jos vielä kohdistetaan vanhuksiin väkivaltaista painostusta. Seuraava vaihe sitten jo onkin että tunkeudutaan asuntoon ja viedään väkisin jotain ja siinähän jo vanhuksen henkikin on vaarassa jos tilanne jostain syystä eskaloituu.


    • Obadja151cm

      Kyseessä ei ole rukous vaan loitsu.Loitsun tarkoitus on tehdä loitsutrava terveeksi mutta siihen sisäänpiilotettuna lienee kirous. Siksipä en suostu kirottavaksi. Tuossa on vaikea sanoa onko kyse leikistä, loitsusta vai kirouksesta mutta Jeesuksen veren terveeksi tekevä voima ei ole virvontaloitsussa/piilokirouksessa vaikuttamassa.

      En halua parantua jos parantaja on käärme sitä paitsi olen terve kuin pukki paastorukous toimii!

    • Kävi virpojia. Hienosti olivat panostaneet vitsoihin ja asuihin. Minusta hieno perinne ja taitaa olla elpymään päin.

      • On hienoa, kun siihen on selvästi panostettu eikä vaan vähän huitaistu sinne päin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        On hienoa, kun siihen on selvästi panostettu eikä vaan vähän huitaistu sinne päin.

        Niin on. Minä sain hienot oksat, joihin oli tosiaan panostettu. Minusta ne ovat kivoja, pistän ne aika tuohon hyllylle väriä antamaan.


      • kainotoivomus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        On hienoa, kun siihen on selvästi panostettu eikä vaan vähän huitaistu sinne päin.

        Ihanaa että nyt Eerikalle et alkanut räyhäämään ja kiusaamaan! Käyttäydy ainakin omassa ketjussasi jatkossa sen arvon mukaisesti.


      • kainotoivomus kirjoitti:

        Ihanaa että nyt Eerikalle et alkanut räyhäämään ja kiusaamaan! Käyttäydy ainakin omassa ketjussasi jatkossa sen arvon mukaisesti.

        Oliko sinulla jotain sanottavaa itse asiaan?


      • jatketaankeskutelua
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oliko sinulla jotain sanottavaa itse asiaan?

        Monta kertaa tässä ketjussa on jo ollut :)


      • jatketaankeskutelua kirjoitti:

        Monta kertaa tässä ketjussa on jo ollut :)

        Uskon että on ollut sanottavaa. Oletko myös sen kirjoittanut esiin, vai oliko tuo asia vasta niin tärkeä, että halusit sen pukea kirjalliseen muotoon?


      • lopeta.jankutus
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Uskon että on ollut sanottavaa. Oletko myös sen kirjoittanut esiin, vai oliko tuo asia vasta niin tärkeä, että halusit sen pukea kirjalliseen muotoon?

        Älä jankuta!


      • lopeta.jankutus kirjoitti:

        Älä jankuta!

        Oletko sinä tässä alaketjussa kirjoittava jatketaankeskustelua ja kainotoivomus ja kenties siis myös muutama muu nikki, joita ei ole rekattu?


    • Eenokki12

      Luther saattaisi sanoa näin: Nimiluterilaisia aikuisia pakanoita pitäisi vedellä sormenpaksuisella pajukepillä pitkin selkää. Näyttää niitä tässä ketjussa olevan.

      • Ev.lut.kirkon kannan mukaan kastettu ihminen ei enää pakanaksi pääsisi, vaikka kuinka tahtoisi. Joten mainitsemistasi "pakanoista" tuskin kovinkaan moni voisi kirkon kannan mukaan pakanaksi "päästä". Sääli sinänsä.


    • Pari kävi ja annoin tytöille vähän rahaa. Nätit oksat sain.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1575
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      168
      1186
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      176
      726
    Aihe