Linuxit ja wifi.

nytnepelaajoo

Kirjoitin tänne joku aika sitten kun wifi ei toimi eri linuxien kanssa, ei Mint, ei Ubuntu eikä mikään muukaan. No, nyt tein tuonne boksin asetuksiin wlan vieras jutskan, eli toinen ssid, sille salasana, ja ei aikarajoituksia. Ja nyt tämän vieraswifin kautta toimii kaikki linuxit ilman mitään oongelmaa. Varsinaisen wifin kautta ei toimi vieläkään. Mikäköhän tässä on selityksenä?

29

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä-tiedän

      Tuntemattomaan wifiboxiin, jossa ovat tuntemattomat asetukset tietää asetukset vain hän itse.
      https://aijaa.com/6OQsM7

    • Jhyujb

      Jaa, meinaatko että kaikki sadat asetukset pitäis tänne saada?

      • helppoa-eikvaa

        Luetun ymmärtäminen takkuaa ( tai trollin haluttomuus?).
        Jos nyt edes sen "Tuntemattomaan wifiboxiin" tyypin ymmärtäisi pistää.


    • sdmgbnebg

      Ehkä puuttuu käyttöoikeus. Ei kone muuten käyttäjiä sorsi.

    • Joku kämmi jos verkko näkyy muuten. Ei korjasin netin jossa vikana vain väärin kirjoitettu salasana. Olisko O vai 0 mutta olikin D. Erilaiset verkkojutut toimineet linuxissa jo kauan kunnolla. Linuxin tiedostonhallinta osaa monia asioita mitä Windows ei pysty.

    • Linuxia.ei.kehitetty

      Olen lukenut tältä palstalta että Linux on kehitetty kiinteän ethernet-verkon käyttöä silmällä pitäen. Langaton wifi toimii eri protokollalla. Linuxin langattomat yhteydet ovat purkkapatentteja ja siksi Linux toimii enemmän tai vähemmän huonosti wifi-yhteyksillä.

      • purejenkkipojulle

        Taas löytyi yksi mistään mitään tietämätön köllikkä.
        Hyvin toimii Linuxit ja WLAN/Wifi niissä laitteissa mitä minulla on, myöskin sellaisissa missä Windows ei toimi enää.
        Windows Wlanit toimii jos Wlan on speksattu Windowsissa toimimaan.


    • windowseitoimi

      Windowsissahan wifi pätkii kokoajan!

      • Eipä.pätki.Windowsilla

        Olen kokeillut useammalla Linux-versiolla ja enemmän tai vähemmän huonolla lopputuloksella. Viimeksi kokeillessani ennätykseksi jäi muistaakseni 2 tuntia yhtäläistä web-käyttöä ennen yhteyden katkeamista. Tämä taisi tapahtua Ubuntulla.

        Windowsilla ei ole tapahtunut pätkimistä. Softassa siis vika, ja nimenomaan Linuxin softassa.


      • h-v-ehhee
        Eipä.pätki.Windowsilla kirjoitti:

        Olen kokeillut useammalla Linux-versiolla ja enemmän tai vähemmän huonolla lopputuloksella. Viimeksi kokeillessani ennätykseksi jäi muistaakseni 2 tuntia yhtäläistä web-käyttöä ennen yhteyden katkeamista. Tämä taisi tapahtua Ubuntulla.

        Windowsilla ei ole tapahtunut pätkimistä. Softassa siis vika, ja nimenomaan Linuxin softassa.

        Siinähän kokeilet.

        Mulla on koko ajan vuosikausia kahdessa paikassa wifilanit aktiivikäytössä. TVeitä, tulostimia ja suurin osa erilaisia Linux-läppäreitä ja Android-puhelimia. Linuxeilla, ehkä eniten Ubuntuja, olen joutunut käyttämään matkoilla myös lentokenttien ja satamien ja laivojen verkoissa.

        En ole minä törmännyt ongelmiin. Jo sinulla on todella joku ongelma, asenna vaikka ensin konesesi joku wicd tai kysy apua osaavammalta, tai mene virmaan, joka maksun saatuaan "auttaa" sua taas vähän.


      • ei-taisi-tapahtua
        Eipä.pätki.Windowsilla kirjoitti:

        Olen kokeillut useammalla Linux-versiolla ja enemmän tai vähemmän huonolla lopputuloksella. Viimeksi kokeillessani ennätykseksi jäi muistaakseni 2 tuntia yhtäläistä web-käyttöä ennen yhteyden katkeamista. Tämä taisi tapahtua Ubuntulla.

        Windowsilla ei ole tapahtunut pätkimistä. Softassa siis vika, ja nimenomaan Linuxin softassa.

        Yleensä nämä " Tämä taisi tapahtua Ubuntulla." selittjät ovat trolleja.


      • Jep_windowsissa_pätkii

        Tuon Asus-merkkisen Windows-kannettavan kun laittaa lepotilaan ts kannen kiinni tai kun menee itsestään lepotilaan, niin eipä heräämisen jälkeen toimi wifi, vaan on käynnistettävä uudelleen. Muutin asetuksista, että kannen sulkiessa menee horrostilaan ja automaattinen lepotila pois päältä.


      • aslakkialatölviöstä
        Jep_windowsissa_pätkii kirjoitti:

        Tuon Asus-merkkisen Windows-kannettavan kun laittaa lepotilaan ts kannen kiinni tai kun menee itsestään lepotilaan, niin eipä heräämisen jälkeen toimi wifi, vaan on käynnistettävä uudelleen. Muutin asetuksista, että kannen sulkiessa menee horrostilaan ja automaattinen lepotila pois päältä.

        Tässä HP:ssa kun Windows 10:n sammuttaa ja käynnistää uudelleen jonkin ajan kuluttua ei Wlan lähde ( välttämättä) toimimaan.
        Kun käynnistää Wlan korjauksen niin ainoa mitä W10 tekee on " Nollataan sovitin " ja sitten Wlan toimii ( eikä sen jälkeen pätki).
        Kone on Windows 7:sta päivitetty joten kai se vaan sitten on noin.


      • pätkiikö_WiFi_windowsiss

        "Windowsissahan wifi pätkii kokoajan"

        Tämä täytyykin testata.

        Kannettava HP:n kone, Wi-Fi, ja youtube pätkii pahasti.

        Täytynee testata, pääseekö pätkimisestä eroon jos kytkee lähiverkkokaapelin ja passivoi kannettavan Wi-Fi -sovittimen.

        OS: Windows 7.


    • Lähtötiedot_puuttuu

      Aloittaja on trolli. Ei aihetta enempään.

    • itsessäsi_kai_vika

      Ei ole vielä tullut vastaan yhtään wifi-laitetta jotka ei olisi Linuxissa ja varsinkaan Mintissä toimineet.
      Kymmeniä kannettavia tietokoneita ja useampia USB-wifi tikkuja kokeillut.

      Sinulla saattaa olla joku erittäin vanha, erittäin eksoottinen, tai viallinen laite, tai et sitten yksinkertaisesti osaa käyttää tietokonettasi.

      • Higfhvg

        Mulla jopa itse wifi-reititin toimii Linuxilla (=reitittimen oma käyttöjärjestelmä on Linux, jos joku ei ymmärrä)


      • Matin-Veli
        Higfhvg kirjoitti:

        Mulla jopa itse wifi-reititin toimii Linuxilla (=reitittimen oma käyttöjärjestelmä on Linux, jos joku ei ymmärrä)

        Sellaista käyttöjärjestelmää kuin LInux ei ole olemassakaan!

        Matin Veli


    • Asetuksetvainoikein

      Käyttäjässä vika, itselläni toimii modeemina älykänsä ja langaton yhteys. Ollut käytössä todella kauan, siis vuosia. Mitään pätkimistä e ole tapahtunut, molemmat niin linuxit kuin winot toosatkin toimii ja voivat olla samaan aikaan käytössä, hyvin pelittää. Jos pätkiminen tapahtuu niin unohtui latauspiuha laittaa känsään. Joka on ainoa syy yhteyskatkoon.

    • virtalähde_vikako

      Reitittimen virtalähde kannattaisi ehkä tarkistaa, tai suoraan vaihtaakin suurinpiirtein samanlaiseen, eli joka antaa ulos saman määrän voltteja ja vähintään saman määrän ampeereita kuin nykyinenkin.

      Entisellä reitittimelläni oli jonkinlaista pätkimistä ja muutakin ongelmaa siihen asti kunnes virtalähde siitä hajosi kokonaan. Kun laitoin tilalle toisen pätkimistä ei enää ilmennyt, muutkin ongelmat katosi!

    • Linux.ei.vaan.toimi

      Jos haluat ongelmatonta wifi-käyttöä, niin ainoa vaihtoehto on asentaa koneeseen Windows.

      • juusee

        Miksiköhän joka toinen kera W 10:n käynnistyksessä joutuu ajamaan korjauksen?
        Korjaus on aina "nollataan sovitin" joka tuntuu pöljältä, epäselvää on mitä W 10 jättää sinne.


      • W10.jyrää
        juusee kirjoitti:

        Miksiköhän joka toinen kera W 10:n käynnistyksessä joutuu ajamaan korjauksen?
        Korjaus on aina "nollataan sovitin" joka tuntuu pöljältä, epäselvää on mitä W 10 jättää sinne.

        Et vaan osaa. Windows 10 toimii moitteettomasti kaikkien verkkosovittimien kanssa. Linuxissa ei saa wifiä toimimaan mitenkään, koska kukaan ei ole vaivautunut tekemään Linuxille wifi-ajureita.


      • juusee
        W10.jyrää kirjoitti:

        Et vaan osaa. Windows 10 toimii moitteettomasti kaikkien verkkosovittimien kanssa. Linuxissa ei saa wifiä toimimaan mitenkään, koska kukaan ei ole vaivautunut tekemään Linuxille wifi-ajureita.

        Olet sinä vaan onnettoman onnellinen mistään mitään ymmärtämätön valeuutisten kaiku.
        Miten oikeastaan minun osaamiseni liittyy Windowsin osaamattomuuteen?


    • 10-13_vuotta_vanha

      Ainoa missä tiedän tuon wifi ongelman olevan on 10-13 vuotta vanha broadcomin piiri jota ei ole ollut koneissa enää vuosiin

      • W10.jyrää

        Ongelma on linuxissa, koska Windowsissa toimii kaikki.


      • bääbäävitalam
        W10.jyrää kirjoitti:

        Ongelma on linuxissa, koska Windowsissa toimii kaikki.

        Windows 10 ei kuitenkaan toimi yli kymmenen vuotta vanhoissa koneissa.
        Kohta karitsalauma syöksyy taas tänne valehtelemaan, lammas on täysikasvuinen.


      • KymppiToimii
        bääbäävitalam kirjoitti:

        Windows 10 ei kuitenkaan toimi yli kymmenen vuotta vanhoissa koneissa.
        Kohta karitsalauma syöksyy taas tänne valehtelemaan, lammas on täysikasvuinen.

        Kymppi toimii siinä missä Vistakin. Ehkä jonakin päivänä jopa Windows ME -tasoisessa koneessa, koska Kymppi kevenee päivitys päivitykseltä.


      • aslakkialatölviöstä
        KymppiToimii kirjoitti:

        Kymppi toimii siinä missä Vistakin. Ehkä jonakin päivänä jopa Windows ME -tasoisessa koneessa, koska Kymppi kevenee päivitys päivitykseltä.

        Vielä ei tarvi lisäpainoja koneen pitämiseksi pöydällä.

        En kuitenkaan ole huomannut mitään oleellista kevenemistä.
        Latasin esim. Insiderin ensimmäisenä mahdollisena päivänä koska asentamiseen ei silloin tarvinnut edes entistä Windowsia.

        -32 bit tablettimoodissa (tabletissa) talletustilaa kuluu nyt 10.5G, pari vuotta takaperin 9.5G
        käyttömuistia kuluu laitteen käynnistyksen jälkeen n. 0.6G

        -32bit läppärissä 1.3G käyttömuistia

        -64bit läppärissä 1.6G ja tallennustillaa kuluu yli 20G ( 24G Windows old)
        Kun avaa Edgen käyttömuista kuluu lisää jotai 0.4--0.6G
        Minun ei tarvitse mutuilla koska kaikki nuo löytyy.

        ME-tasoisiin koneisiin asentumisessa taitaa olla pidempi matka kuin Tippavaaraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2019
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1648
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      765
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      734
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe