Kerro työnhakukokemuksistasi

Haastattelupyyntö

Oletko löytänyt työpaikan ja haluat jakaa työnhakutarinasi auttaaksesi myös muita työllistymään?
Kirjoitan artikkelia työnhakukokemuksista ja etsin haastateltavia, jotka haluaisivat kertoa työnhakuprosessistaan ja sen herättämistä tuntemuksista, sekä siitä, millaiset asiat ja teot johtivat työllistymiseen. Artikkelin tarkoituksena on tarjota omaan kokemukseen pohjautuvia vinkkejä työpaikkaa etsiville.

Jos haluat jakaa tarinasi, ota yhteyttä, niin kerron mielelläni lisää. Haastattelu onnistuu puhelimitse viimeistään keskiviikkona 4.4. Saat tekstin luettavaksesi ennen julkaisua.

Ystävällisesti,
Anna

[email protected]
p. 050 556 5759

2

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankintyö

Hain rekrytointifirman kautta pankkiin töihin myyntineuvottelijaksi. Olin haastattelussa pankissa ja sain työn. Ensimmäisenä työpäivänä, kun allekirjoitimme työsopimuksen, siinä lukikin, että tulen assistentiksi. Työtehtävän olivat kyllä samat, kuin mitä haastattelussa kerrottiin. En tosin olisi hakenut paikkaa, jos olisin tiennyt, että CV:ni tulee merkintä assistentin työstä. Tuli kyllä hieman huijattu olo.

• riskisijatynteko

Edellinen, ja nkyinen työnantaja. edellinen, jolla yli 5 v. oli jättänyt pienen epäselvästi kirjoitetun lapun asuntoni oven ja karmin väliin. Puhelinnumerosta, ja sana työtä, sai selvää. Muttei henkilöstä, tai mitä muuta lapussa luki.
      Soitin tietenkin!
      Nykyiselle siirtyminen, vajaat 2 pv työttömänä. Tuo entinen työnantaja oli puhunut puolesta jo... Nykyinen kysyi palkkatoiveen, ja katsoin kylmästi netistä alan keskituntipalkan, ja ilmoitin sen toiveeksi. Paikka tuli! On, yhä.
      Nuorempana jopa sanomalehdestä löysin työpaikan- ja sain sen heti kun kävin paikanpäällä työhönottajan luona. Erään kerran kävelin yhteen yritykseen vain toimistoon, ja kysyin työhönotosta vastaavaa, tiesin että vajetta on, ja minulle kerrottiin myöhemmin, että sain paikan, koska minulla ei ollut kynsilakkaa/pitkiä kynsiä, ja olin eloisa- siis sopiva kovaan fyysiseen työhön.
      Olen melko varma että yhä nämä "ikivanhat" tavat työllistyä, ovat toimivia. Joko olet se jota etsitään hommiin. Tai sinua suositellaan, tai itse suoraan käyt esittäytymässä avoimeen paikkaan omana itsenäsi.
      Kaksi näistä vaatii vaivaa, muilta. Muttei niin paljon kuin hakemusrumban läpikäynti, kynää pureksien että keitä kutsutaan haastatteluun- ja valinta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      27
      2754
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      120
      2652
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      34
      2161
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      59
      2043
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      408
      1595
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1123
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259