Galluppi ! Voiko pelastua vaikka ei ole

Kristuksessa ?

Helppo on taas vastata kyllä tai ei !!

20

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi alkaa vastata !! Ei voi !! !!

• Ei voi.

• Ei voi pelastua, koska kukaan ei voi olla kristuksessa, onhan hän fiktiivinen hahmo.

• Samaatietä

Miten voi pelastua?

• Samaatietä kirjoitti:

Miten voi pelastua?

Pelastus ja synti ovat jeesuksen tapaan fiktiivisiä keksintöjä, jotka voi jättää jeesuksen tapaan vaille huomiota.

• uskonnotpois

Uskonnoista irti pääseminen, siinä on Pelastus, Toivo, Vapaus, ELÄMÄ.

• historiaopettaa

Tilalle ateistinen yhteiskunta jossa on vain jumalattomuutta.
        Historiassa on lukuisia esimerkkejä.
        Alkaen tuhottu Babylon....
        Kristityt eivät tee "allahu akkbar" tekoja tänä päivänä. Kristinusko poikkeaa muista uskonnoista.

• uskonnotpois

Eipä paljoa poikkea muista uskonnoista kristinusko, jos on lukenut historiaa ja ymmärtää kristinuskonkin käyttämisen poliittisena aivopesuna kauttaaltaan. Valhe joka on syöty, ihan samoin kuin mikä tahansa uskonto. Länsimaissa kristittyjen rauhanomaisuus liittyy tämän hetkisiin hyviin oloihin ja kulttuuriin. Kristinuskonkin todellinen koetus nähdään sota-aikoina, eroaako vai ei ja ei eroa, samaa huttua. Heidän jumalansa ei tule apuun, voittajauskonnot ovat sotien voittajat, jumalat ovat siinä pelinappuloina, ja silloin se uskonto aina viedään eteenpäin valloitettuihin kansakuntiin.

• JumalanTuomiovalta

Periaatteessa: ei.

Toisaalta: sellaisia pakanoita, jotka eivät koskaan ole kuulleet Kristuksesta, koskee toinen laki.

Tuomiovalta on Jumalalla, joten emme osaa arvioida kaikkea oman päättelymme mukaan. Kaiken pää on Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, ei jokin "oikeaoppinen usko".

Mutta joka on kuullut evankeliumin, sekä Jumalan kutsun, häntä koskee Raamatun ilmoittamat periaatteet.
      .

• höpön_höpö

Höpön löpön, kolmiojumala ei ole sen kummempi kuin yksi Jumala usko, uskonto on uskontoa ja sellaisena pysyy. Oikeaoppisuus on kaikkialla uskontoja, kiistellään onko kolmio kolme vai yksi ja poika vai onko jumala jumala, allah vai yahweh tai jokin muu, samaa paskaa.

• its_imaginary

Miten ihmiskunta elää sellaisessa paradoksaalisessa tilassa.
      Ihmiset jakavat päänsisäisiä näkyjä, kuvitelmia, unia, vuodesta toiseen kertovat tarinoita, jotka eivät muutu todeksi tarinoita jakamalla, kun voisi sitä vastoin elää todellisuudesta ja ymmärtää elämää, sitä vastoin ihmiset haluavat hurmostella raamatusta ja hurmostella kertomuksia uusiin ulottuvuuksiin, ja sille kaikelle on johtajia ja niille seuraajia.

• Niin Kristukseen tulis päästää ja silloin on kaikki entinen mennyt ja Uusi on sijaan tullut . Siis anna Jeesus tehdä sinut aivan ja täysin Vapaa ! Kristuksessa on vapaus. ! Room. 8:1
      Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

• tämä.on.totuus

Helluntailaiset luulevat olevansa uudestisyntyneitä ja Kristuksessa. Vain aniharva uskova on Kristuksessa. Suurin on on tyhmiä neitsyitä, jotka eivät pelastu.

Luuk 13: 23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

Matt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Hyvä kommentti ! Toivottavasti joku lähtee kysymään Jumalalta niin kuin Nikodemus. Olenko tosiaan Uudestisyntynyt !!

• Usko.Toivonen

Niinpä, se totuus.

Meillä ihmisillä on tapana rakentaa "totuuksia", esim ottamalla Raamatun tekstistä lainauksia pönkittämään "totuuksiamme".

Tuo Luukas tekstikohdan asiayhteys kuuluu:

24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Kysymys on tässä Jeesuksen aikalaisista.

'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

Jeesuksen aikalaisista aniharva kääntyi Jeesuksen puoleen.

Jeesus on Ovi:

8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        ( Joh. 10. )

Ja Jeesus myös tuntee omansa ja Jeesuksen omat tuntevat Jeesuksen.

14. Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        ( Joh. 10. )

• siiis

Kannattaa kysyä Jumalalta !! Olenko tosiaan Uudestisyntynyt !!

• Herättelevä

Raamatun UT opin mukaan voi, sellaiset jotka ei ole Kristuksesta Jeesuksessta tietoisia.

Ja uskovatkin, vaikkakin VASTA hirveiden tuomioiden kautta, Kristuksen puoleen ja puolelle kääntymällä.

• sivusta.seuraaja

Nykykristillisen opin liitokset natisevat:
      Tässä yksi esimerkki muiden joukossa:
      Tämän opin ja ajattelutavan mukaan Jumala luo jokaiseen syntyvään ihmiseen uuden, elävän sielun...
      Näin olisi tapahtunut aina "Aatamin ajoista lähtien".
      Kuoleman jälkeen ihmiset ovat sitten jääneet odottelemaan lopullista kohtaloaan. Onko se taivaaseen pääseminen, vai helvettiin joutuminen?
      On ilmeistä, että helvettiin joutuvissa olisi valtava määrä ihmisiä, jotka eivät ole tulleet elämänsä aikana koskaan edes kuullemaankaan Jeesuksesta - tai että olisivat voineet olla Hänestä edes tietoinen.

Nykyisen kristikunnan käsitys Jumalasta on vähintääkin erikoinen.
      On syytä kysyä, minkälainen Jumala? Hänestä ajatellaan, että Hän on kaikkitietävä ja kaikkivaltias? Näin ajatellaan... ja millä perusteella?. Nykykristillisen käsitteen Jumala ei vaikuta ollenkaan kaikkivaltiaalta.
      Jos tämä Jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, niin miksi Hän sitten olisi luonut ihmisiä ja päästänyt heistä osan olosuhteisiin, joista Hän olisi jo etukäteen tietänyt ettei heillä ole siellä edes mahdollisuutta lunastaa taivaspassia, tai olla siitä edes tietoinen?

Pystyisittekö te, jotka katsotte olevanne valittuja, juhlimaan Karitsan häissä ilman tunnontuskia, kun miljoonat teidän Jumalanne luomat, Jeesuksesta koskaan tietämättömät viruisivat ikuisessa helvetin tulessa??

Tämä on taivas-helvettiuskon yksi heikoista lenkeistä. Tosin näitä näitä heikkoja lenkkejä on muitakin.

• Mina.hammastui.sinua

Mika outoa patemisen tarve sinulla on?

• niiinpä

Ettekö näe että jos ei ihminen kuolee ensin siis Kristuksessa niin ei voi Uudestisyntyä. Koska jos jo elää niin ei silloin voi Elämään syntyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3802
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3010
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2931
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2003
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1136
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      959
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      930
    Aihe