Kuka on Jumala?

unitaari

Raamatun mukaan on vain yksi kaiken luonut Jumala ja hän on Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä. Vain hänestä käytetään Uudessa testamentissa arvonimiä Korkein ja Herra Jumala Kaikkivaltias.

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=herra jumala&kirjat=ut

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kaikkivaltia&kirjat=ut

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=korkei&kirjat=ut

16

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KALERVOTUOMARI

      Mitä noita kyselet. Raamatulliset aiheet ovat turhia tällä "koneella". Täällä riehuvat ainoastaan pilkkaajat sekä muunlaiset matelijat. Pervot häiritsevät jokaista järkevää keskustelua "Ylläpito mukaanluettuna", Asiat jotka eivät sovi heidän harhaoppeihinsa pyyhitään heti välittömästi pois. Kunpa joku avaisi oman sivun, mine häiritsijöillä ei olisi minkäänlaista valtaa, mutta se kait ei ole edes mahdollista mädäntyneessä yhteiskunnassa.

      • korkeintuomari

        Äläpäs herjaa meitä, ettet joudu roviolle kuten aikanaan meille teitte.
        Se että luulet nykyaikana saavasi kaiken sen teknisen kehityksen taaksesi, joihin
        sinunlaisillasi ei ole maailman historiassa ollut minkään näköistä osaa eikä arpaa.


      • Aikansa pilkkajilla jota eivät voi ylittää,jumalalla on sentään kaikivalta paholmenkin on talutus nuorassa saa tehdä mitä sallitaan.


      • tammi24 kirjoitti:

        Aikansa pilkkajilla jota eivät voi ylittää,jumalalla on sentään kaikivalta paholmenkin on talutus nuorassa saa tehdä mitä sallitaan.

        Helppoko tuo nyt on ihan aikuisten oikeasti ainoaan oikeaan jumalaan uskovan vimmaisella polvirukouksella ja tarvittavilla sakramenteilla sekä neitsyitä uhraamalla puhdistaa palsta?

        Jos ei onnistu, täytyy syyn olla joko väärän jumalan rukoilemisessa tai tuon oikean jumalan tahdossa hänen salliessaan rienaamisen. Uskonharhainen ei kuitenkaan missään tapauksessa ole oikeassa eikä voittaja, joten tirinä on jumalanpilkkaa tai uskonharhainen palvelee epäjumalaa.


      • Ei-jihadi-pelasta
        he-ma kirjoitti:

        Helppoko tuo nyt on ihan aikuisten oikeasti ainoaan oikeaan jumalaan uskovan vimmaisella polvirukouksella ja tarvittavilla sakramenteilla sekä neitsyitä uhraamalla puhdistaa palsta?

        Jos ei onnistu, täytyy syyn olla joko väärän jumalan rukoilemisessa tai tuon oikean jumalan tahdossa hänen salliessaan rienaamisen. Uskonharhainen ei kuitenkaan missään tapauksessa ole oikeassa eikä voittaja, joten tirinä on jumalanpilkkaa tai uskonharhainen palvelee epäjumalaa.

        Jaak 4:6b->" Sentähden sanotaan:
        "Jumala on ylpeitä vastaan,
        mutta nöyrille hän antaa armon."

        Olkaa siis Jumalalle alamaiset;
        mutta vastustakaa perkelettä,
        niin se teistä pakenee.

        Lähestykää Jumalaa,
        niin hän lähestyy teitä.
        Puhdistakaa kätenne,
        te syntiset,
        ja tehkää sydämenne puhtaiksi,
        te kaksimieliset.

        Tuntekaa kurjuutenne
        ja murehtikaa
        ja itkekää;
        naurunne muuttukoon murheeksi
        ja ilonne suruksi."

        Aikuisen oikea on heittänyt kaikki sakramentit neitsyineen jo ajat sitten tunkiolle.
        Ja he ovat hyljänneet myös kaikki Kansankirkon korvausteologiat ja pappien sepittämät antiikinajan uskonharhojen tarusto sekamelska eksytykset.
        http://www.tv7.fi/vod/player/62778/ 2 Aik 7:14 jakeen oikea selitys!


    • Kenellepämuulle

      Jumalia on korkein kaikkivaltias. Hän on kaiken elämän alkulähde ja elämän voima. Hänen pyhä henkensä on kaiken muovannut ja puhaltanut kuolleeseen elämän hengen. Hän pitää kaiken elossa. Kun vanha kuolee, vanhasta kasvaa uusi olento.

    • Selvennys.teille

      "Jeesuksen jumaluus on Raamatullinen tosiasia. Mutta "Isä on minua suurempi", Hän sanoi. On olemassa NÄKYMÄTÖN Isä Jumala, "jota ei kukaan ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä". "Jumalaa ei kukaan ole milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut". Joh. 1:18. Miten? Tulemalla lihaksi Jeesuksessa. "Sana (joka siis oli Jumala) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." Joh. 1:1-3, 14. Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme. Mutta näkymätön Isä on kuitenkin edelleen, kaikissa vaiheissa, ollut ja oleva enemmän kuin Jeesus, vaikka Hän on Pojassaan ja Poika on Hänessä. "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28. Hebr. 1. ja Kol. 1. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Koska Isästä ei ole olemassa mitään muuta näkyvää muotoa kuin Jeesus. "Minä olen Isässä ja Isä on minussa!" Taivaasta ei tule ulos mitään ilman Jeesusta. Isä toimii Jeesuksessa, joka on "Jumalan Sana!" "Nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana!" Ilm. 19. Hän on luonut kaiken olevaisen Sanallaan, Jeesuksella. Ei ole mitään muuta OVEA Isään tai Isästä kuin Jeesus. Mitään ei mene Isään muuten kuin Jeesuksen kautta. Mitään ei tule ulos Isästä ilman Jeesusta. Isä ei tee mitään muuten kuin Poikansa kautta. "Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen." Kol. 1. Eikä näin ollen ole kahta Jumalaa, vaan Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, vaikka näkymätön Isä Jumala on enemmän kuin näkyvä Jumala, Poika. Hän on näkymättömän Jumalan olemuksen ainoa näkyvä osa.
      Myös "meidän elämämme on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa." Kol. 3:3.
      Isä on siis enemmän kuin Jeesus, mutta on tullut näkyväksi Jeesuksessa.
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor. 5. Isä siis sovitti syntimme ristillä.
      W.L.
      "

      • jumalanisä

        Isoisä on isää suurempi, isän poika on hiukan vajaan puoleinen.


      • sameon

        Onhan muutama profeetta saanut nähdä Jumalan. Heihin lukeutuu yksi suomalainenkin, Helena Konttinen. Näkeminen on kerrottu hänen elämänkerta - kirjassaan, "Eräs meidän ajan profeetta."


    • Mikäli olen ymmärtänyt oikein Hare Krishna liikkeen kirjoja niin
      Krishna = Korkein Jumala, Absoluuttinen totuus
      Allah = Korkein Herra

      Herra Jumala Kaikkivaltias on vielä vähän hakusessa itselläni onko hän Hari vai jokin muu???

    • Näkymättömännäkyväolemus

      Ymmärrän asian nyt hyvin ja on helppo rukoilla kun luin tämän,

      "Jeesuksen jumaluus on Raamatullinen tosiasia. Mutta "Isä on minua suurempi", Hän sanoi. On olemassa NÄKYMÄTÖN Isä Jumala, "jota ei kukaan ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä". "Jumalaa ei kukaan ole milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut". Joh. 1:18. Miten? Tulemalla lihaksi Jeesuksessa. "Sana (joka siis oli Jumala) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme." Joh. 1:1-3, 14. Näkymätön Isä tuli lihan ruumiiseen sovittamaan syntimme. Mutta näkymätön Isä on kuitenkin edelleen, kaikissa vaiheissa, ollut ja oleva enemmän kuin Jeesus, vaikka Hän on Pojassaan ja Poika on Hänessä. "Isä on minua suurempi!" Joh. 14:28. Hebr. 1. ja Kol. 1. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Koska Isästä ei ole olemassa mitään muuta näkyvää muotoa kuin Jeesus. "Minä olen Isässä ja Isä on minussa!" Taivaasta ei tule ulos mitään ilman Jeesusta. Isä toimii Jeesuksessa, joka on "Jumalan Sana!" "Nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana!" Ilm. 19. Hän on luonut kaiken olevaisen Sanallaan, Jeesuksella. Ei ole mitään muuta OVEA Isään tai Isästä kuin Jeesus. Mitään ei mene Isään muuten kuin Jeesuksen kautta. Mitään ei tule ulos Isästä ilman Jeesusta. Isä ei tee mitään muuten kuin Poikansa kautta. "Kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen." Kol. 1. Eikä näin ollen ole kahta Jumalaa, vaan Isä on Jeesuksessa ja Jeesus Isässä, vaikka näkymätön Isä Jumala on enemmän kuin näkyvä Jumala, Poika. Hän on näkymättömän Jumalan olemuksen ainoa näkyvä osa.
      Myös "meidän elämämme on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa." Kol. 3:3.
      Isä on siis enemmän kuin Jeesus, mutta on tullut näkyväksi Jeesuksessa.
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor. 5. Isä siis sovitti syntimme ristillä.
      W.L.
      "

      • Siinäpä-miettimistä

        1Kun. 18:21
        Ja Elia astui kaiken kansan eteen
        ja sanoi:
        "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille?
        Jos Herra on Jumala,
        seuratkaa häntä;
        mutta jos Baal [allah] on Jumala,
        seuratkaa häntä."
        Eikä kansa vastannut hänelle mitään.


    • jooeisitäjeesustataas

      Ja sittemmin on jumalat todettu satuolennoiksi vailla mitään todellista merkitystä.

    • dgs

      Unitaarin valheiden jakaminen vain jatkuu. Älkää uskoko unitaaria, joka on väärässä hengessä.

      Unitaari on erittäin törkeällä tavalla pilkannut Pyhää Henkeä. Unitaari ei saa syntejään anteeksi ja hän joutuu aikanaan tuliseen järveen. Tämän linkin takana on todisteet hänen tekemästä Pyhän Hengen pilkasta.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15086725/isan-ja-pojan-ja-pyhan-hn-nimeen-myohempi-lisays#comment-92026867

      Unitaari edustaa uskontoa, jota kutsutaan unitarismiksi. Se on Jehovan todistajien tapainen väärä uskonto, joka kieltää Jeesuksen Kristuksen olevan Herra ja Jumala. Tämän takia unitaari vastustaa myös lakia.

    • Jumala-murskaa-dakonit

      Hes 39:1 "Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano:
      Näin sanoo Herra, Herra:
      Katso, minä tulen sinun luoksesi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
      :2 Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille.

      Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi
      ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi.
      Israelin vuorille sinä olet kaatuva,
      samoin kaikki sinun sotalaumasi
      ja kansat,
      jotka sinun kanssasi ovat:
      minä annan sinut petolinnuille,
      kaikille siivekkäille
      ja metsän eläimille ruuaksi.

      Kentälle sinä kaadut.
      Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra.
      Ja minä lähetän tulen Maagogiin ja rantamaalla turvassa asuvien keskeen.
      Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.

      :7 Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni.
      Ja pakanakansat
      tulevat
      tietämään,
      että
      minä
      olen
      Herra,
      Israelin
      Pyhä.
      :8 Katso, se tulee,
      se tapahtuu,
      sanoo Herra,
      Herra:
      Tämä on se päivä,
      josta minä olen puhunut.

    • armon-alainen

      Jaakob 4:6 b-> "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."
      Olkaa siis Jumalalle alamaiset;
      mutta vastustakaa perkelettä,
      niin se teistä pakenee.

      Lähestykää Jumalaa,
      niin hän lähestyy teitä.
      Puhdistakaa kätenne,
      te syntiset,
      ja tehkää sydämenne puhtaiksi,
      te kaksimieliset.

      Tuntekaa kurjuutenne
      ja murehtikaa
      ja itkekää;
      naurunne muuttukoon murheeksi
      ja ilonne suruksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe