Mieluummin elelisin tuilla loppu elämäni mutta työkkäri on aloittanut suurhyökkäyksen minua kohtaan että jotakin olisi kai pakko alkaa tehdä kun eläkettekään minulle ei suostuta myöntämään. Olen työkkärille yrittänyt hienovaraisesti vihjata että muu kuin korkeakoulutason koulutus ei minua kiinnosta, mutta ei tunnu menevän jakeluun vaan ammattikoulutusta ne yrittävät minulle tyrkyttää. Olen ajatellut että kauppakorkea voisi olla kiinnostava vaihtoehto, mutta kun sinne on niin hankala päästä sisään kun pyrkijöitä on paljon. Ja lyhyen matikan aikoinaan lukiossa suorittaneena ei mikään tekninen ala oikein ole järkevä valinta.
Koulutus ja hyväpalkkainen työ ne kai nostaisivat myös seksuaalista markkina-arvoa.....
Mitä opiskelemaan kolmekymppisenä?
20
675
Vastaukset
- sdfsdfsdfsdfsdf
Hakuaika korkeakouluihin päättyi juuri vähän aika sitten, et varmaan hakenut mihinkään?
- Työkkärin_vainoama
En niin. Syksyllä kyllä hain pariinkin ammattikorkeaan korkeaan mutta en tullut varasijoilta valituksi.
- Yksinäinen-ätmi
Kerroppa sille työkkärin kurpalle että ei kannata opiskella ellei pillua saa. Opiskelu on turhaa rumille miehille koska ruma mies ei saa naista eikä perhettä vaikka kuinka opiskelisi. Ammattikoulusta joutuu suoraan kortistoon eikä kukaan sen jälkeen tarjoa töitä. On paljon korkeasti koulutettuja eikä nekään saa töitä tänä päivänä. Nokiakin erotti tuhansia työntekijöitä ja muut firmat perässä. Raksahommia ei saa koska pitää tehdä halvemmalla kun virolaiset eli noin 9 euron päiväpalkalla. Yritä siinä sitten tehdä vaikutus naisiin.
- YTmit
Se on juuri päinvastoin. Nyt on vähän erilaista kuin omassa nuoruudessa, ollaan liiana suorasukaisia.
Suurin osa rumista ja vähemmän komeista miehistä saa nimenomaan parin, kun on sivistynyt ja hyvä koulutus. - AloitaJostainPääsetAlkuu
Älkä kovasti miettikö nuorena vielä sitä, ettei koulutuksellakaan saa töitä. Homma ehtii pitkän elämän aikana muuttua ja saakin töitä, joku eläköityy. Lisäksi, jos suomalainen on koulutettu, hän on aika hyväksytty myös ulkomailla.
Esimerkkinä aloittajalle vinkiksi, kiinnostaako miesten tekemät hoitotyöt. Britannia joka irtaantuu EU:sta tarvitsee myös hoitajia, jos Suomessa ei heti tärppää. Hoitohommissa ei pidä sortua lääkkeisiin,joita siellä käytetään, ei saa olla epäluotettava, kontrolli on mahtava, kameroista lähtien. Mutta miehiä näkee mm. lääkintävahtimestareiha, kipsimestareina, hoitajina osastoilla, lääkäreinä, röntgen hoitajina, labroissakin jne. Yleensä miehiä on laitepuolella, joissa on parempi palkka, kuten hammasteknikoilla. Sinne taitaa olla vaikeaa päästä.
Olin juuri miehisten röntgenkuvaajien käynnillä. Aikoinaan luokkakaverit menivät hammas-, labra- ja sairaanhoitajiksi, nimikkeet ovat nyt toiset. Niillä on ollut koko ajan työtä, minulla ei ole ollut, palkka ei ollut heillä ensin hyvä, mutta asunnot on maksettu ja perhe perustettu. Asiat hyvin. Yksi ihminen kirjoitti kirjan, että jos et aloita, et saakaan mitään aikaa. Siis aloita jostain, tee hakemus tai mene kesäkurssille valmentautumaan. tee jotain, joka edistää asiaa, siis se on se aloitus. Minne pääsee voi lopulta olla itsellekin ratkaisu, eikä mieti liikaa. Hae juuri kaikkia niitä, joista nyt tykkäät, että voisit onnistua. Kynnys on ensin kaikilla melko korkea, ei muuta kuin yritätä siltikin edetä tätä valittua linjaa.
- näin.on
"jotakin olisi kai pakko alkaa tehdä kun eläkettekään minulle ei suostuta myöntämään"
Millä perusteella eläkkeelle pitäisi päästä? Eikö tuossa ole aika iso gäppi: korkeakouluun aikaileva ei yleensä haaveile eläkkeestä samalla. Jostakin väliltä onnistuisi varmaan paremmin. Jos olisi jonkin alan oikeata käytännön lahjakkuutta, niin palkoille pääsee helpommin kuin korkeakoulusta. Nykyisin pelkistä korkeakoulunkaan titteleistä mikään taho ei maksa mitään. Eikö niissä TE-keskuksissa ole jonkinlaista ammatti- taikka urasuunnitteluopastusta?
- Fgyu
Niille on vaarallista puhua avoimesti. Pistävät vielä karenssia.
- Gdansk_Helsinki
Ota silti tosissaan ja kuntoudu. Olen aivan varma siitä, että kun on muutama vuosi kulunut pääsee eteenpäin elämässä. Kaikki toipuvat työttömyydestään. Tuo ilmailuopisto olisi kerran kouluttautuneille aika mahtava, mutta fysiikka ja muut pisteet. Säälittävää, kuten nähdään suomessa mahtavaa, vielä keski-iässä voi hyvällä tuurilla päästä aivan erilaiseen työhön, englannin kieltä lentämisessä pitää osata, mutta näkö tai kuulo ei voi ilmeisesti olla heikko.
- apusuuntaaja
Fgyu kirjoitti:
Niille on vaarallista puhua avoimesti. Pistävät vielä karenssia.
Minä uskallan puhua TE-virkailijoille suoraan. Ovat siitä todella tuohtuneita ja yrittävät nyt vaikeutta minun elämistä kaikella tarmollaan. Suoritin vasta 8:n viikon uravalmennuskurssin ja siinä oli 3 viikkoa työharjoittelua. Kaikki sujui melko hyvin, myös pari korttikoetta, mitkä kurssilla vaadittiin suoritettavaksi. Nyt kurssin loppuhaastattelussa pistin TE-toimiston virkailijaa halvalla ja tein hänet naurunalaiseksi, siinä oli siis kurssin johtaja mukana eli 3 henkilöä. Nyt he ehdottavat minulle palkatonta työtä epämääräisen pitkäksi ajanjaksoksi. Tämä on selvää kostoa naisvirkailijan taholta, joka on kai jotain ko. toimiston johtavia virkailijoita, jopa koko toimiston johtaja tai jotain sinne päin. Taitaa olla karenssi tulossa tätä menoa, minä en tosiaan tuollaisia virkailijoita pokkuroi, puhelimessa jo viittasin matalaan älykkyysosamäärään, joka heillä olisi ja melko varmaan onkin.
- TuliMieleen
Haluaako tehdä sellaista 1. toiminnallista hommaa vai olla ns. 2. kirja-asiantuntija. Jos sulkee pois nämä "toiminnalliset yliopistokoulutukset", joissa olisi varmempaa työtä, mutta kun ne pääsykokeet ovat liian hankalia meille monille tavallisille, esim. inssi, arkkitehti, lääketieteen tohtori, yliopiston tohtoritasot, jopa opettajan koulutukseen on ylivoimaista päästä, ellei ole joku lahja ja hyvin teoreettiset asiat kasassa.
Huomaatko kirjoittavasi paljon? Pystyisitkö asiapohjaisia artikkeleita tuottamaan ja kuvankäsittelyllä tai www-sivutaidoille tehdä media- ja journalistista työtä. Se voisi sopia niille, joilla on jo joku teoreettinen lyhyt koulutus, en tarkoita käsillä tekoa varsinaisesti.
Ehdotuksia:
1. journalistinen työ tai media-tekniikka
=> mahdollisuus tehdä videoita myös
2. eriyttää entistä osaamista eri alan business-taidoilla
3. kokeilisin sinuna myös kauppakorkean kursseja avoimessa, niissäkin on sama ammattijako kuin alemmalla tasolla.
4. pitkästyisitkö it-alan koutuksessa, ehkä amk-tasolla ei ole niin syvälle menevää matematiikkaa kuin yliopistolla. Tunsin näitä ohjelmointia opiskelevia yliopistolla, ne ovat ihan yhtä kiinnostavia tiedekuntia kuin melkein jokainen muukin yliopistolla, sinne voi mennä vaikka kasvatustieteitä lukemaan, aina tuntuu kivalta. Mutta se on pitkähkö tie. Jos kuitenkin on se vaara, että lyhyt koulutus johtaa vähän huonoille teille, sitä voisi harkita.
Jos matikka ei ole kovin vahva, silloin itse hakisin yliopistolle vaikka näihin:
- journailistiikka, toisaalta kauppisopintojen jälkeen kannattaisi olla paljon kiinnostusta, että vetää loppuun asti.
- kasvatustiede
- teologia
- valtiotiede (huono työllistäjä)
- historia
- kirjallisuustiedettä ei yksi pitänyt yhtään minään, sillä oli muitakin kykyjä ja teki it-hommia, tieteestä oli kielenkäyttöön hyötyä mediassa. Romaanikirjoittajille ehkä ja opiskelu ei liene niin ei-vapaata kuin lääkiksen sairaalahierarkiassa.
Itä-Suomen yliopistossa on osittain samoja kuin Helsigissä, kauppikset Vaasa, Oulu, Rovaniemi, Itä-Suomi, Tampere, Turku, Helsinki. Näistä monista näkökulmista voi pohtia, mutta minä olen aina ajatellut opiskelua siltä kannalta, missä haluaisi tehdä työtä tai saako se olla kovin pitkä koulutus, jos eläkkeen kartuttamista ajattelee. Kovin abstraktia ei kansti ehkä ottaa, mutta sukupolvet jäävät eläkkeelle, että jopa papeille voi tulla työtä jatkossa, siellähän luetaan mm. elämään liittyviä, kirkkokieliä, filosofiaa ym. Kasvatustiede t yöllistää, mutta tiukan kurin kouluissa, jossa tärkeitä naisihmisiä. Sen opiskelusta oppii itsekin elämää, samoin kuin muista vastaavista, kirjallisuus, teologia. Täytyy myöntää, että tutut ovat kironneet, kun niilleä ei saa muita töitä kuin yliopistolla kilpailtuna sihteerina (sijaisena vielä).
Yleensä kannattaa miettiä, niitä lopputuloksia, missä teksisi työtä, jos se on valtio, ne ovat niin streriilejä työmaita, naisten keskinäinen kilpailu on kovaa ja luovempi/veltto työasenne nostaa heti muissa vastarinnan uuteen tulokseen. Uudet syödään heti alussa pois siitä paikasta, koska kateus ja vakivirosta, joita on muutama kymmenen kilpaillaan hirveästi.
Jos haluaa olla kaikesta tuosta pois, sitä voisi mennä vaikka pitämään puutarhatilaa, mutta siihen tarvii koulut nykyään, koska on kaiken maailman myrkyt ja kasvien ravinteet ja lait tunnettava sekä saada ne kasvamaan vaikka nyt kasvihuoneissa. Muut käsillä tekemiset, kuten kosmatiikka, hiukset, liikunta, käsityö, taide, ruoanlaitto.
Sitten on tietenkin miesten alat, metalli-, autoteollisuus, inssit, armeija, laivatyöt, yms. - heppivekki
Ala myymään persettä.Miesten palstoilla paljon halukkuutta.Rahoilla ostat kaljaa.Sosiaalitoimistossa ja työnvälitystoimistossa aina alat heti itkemään pohjattomasti.Mielenterveyskeskuksessa kerrot koko stoorin ja vaadit pitkän saikun.Myyt kuitenkin persläpeä koko ajan ja voit paksusti.Et tarvi parempaa koulutusta.
- mies_86__
Taloushallinnon alalla on hyvät työllisyysnäkymät. Tosin että hyville palkoille pääsisi tuolla alalla niin yleensä odotetaan tradenomin tai KTM:n koulutusta. Mutta uskoisin että ammattikoulun pohjaltakin voi päästä noihin hommiin. Riippuu kai minkäkokoisessa firmassa noita töitä (esim. kirjanpito tai palkanlaskenta) tekee ja kenelle.
- yleAmmattibarometri
Tässä lista työvoimapulan ammateista:
https://yle.fi/uutiset/3-10139406
Lisäksi kannattaa seurata ammattibarometriä haluamistaan maakunnista.
- 37vjapoistyöelämästä
Onneks tuli aikoinaan kouluttauduttua vähemmän haluttuun ammattiin josta nettosin parissakymmenessävuodessa hyvät liksat. Sitten tein muutamat rahakkaat sijoitukset joista nettosin melkoset summat ja kaiken maksettuani ja netottua lopulta eläke rahastot jättäydyin pois koko oravanpyörästä liki nelikymppisenä. Ei huolta rahasta koko loppuelämänä. Kai ne jotain korvauksiakin maksaa kun olen työttömänä. En tiedä ei kiinnosta.
Hae ilmailuopistoon, jos fyysinen ja psyykkinen terveys ovat kunnossa, olet halukas sijoittamaan myös omaa rahaa tulevaisuuttasi ajatellen ja löytyy aitoa kiinnostusta alalle. Hyvä ja arvostettu ammatti n. parin vuoden koulutuksella. Liikennelentäjille on Suomessa tällä hekellä todella hyvin töitä tarjolla, ja käytännössä kaikki koulutuksen suorittaneet pääsevät joko Finskille tai Norralle.
Suomen Ilmailuopisto tai Partria Pilot Training ovat molemmat laadukkaita. Suomen Ilmailuopistossa homma ei kaadu kustannuksiinkaan, koulutuksen hinta on vain 15000€, Patriaan pääsee helpommin sisään (vähemmän hakijoita), mutta siellä palaa sitten omaa rahaa moninkertaisesti enemmän (syy siihen, miksi vähemmän hakijoita). Silti kohtuullinen sijoitus, kun ottaa huomioon alan hyvät työnäkymät ja nopean palkkakehityksen.
Suomen Ilmailuopiston pääsykoemateriaaliin ja CPL/ATPL-lupakirjavaatimuksiin voit tutustua tuolla:
http://www.finaa.fi/fi/koulutus/ammattilentajan-opinnot/paasykoemateriaali.html- Lentäjän.Poika
Lentäjänä saat pilluakin ihan takuuvarmasti.
Lentäjän.Poika kirjoitti:
Lentäjänä saat pilluakin ihan takuuvarmasti.
Rehellisyyden nimissä on pakko sanoa, että pillua saa kyllä helpommallakin kuin hankkimalla ykkösen medikaalin, käymällä läpi monipäiväiset valintakokeet, suoriutuamalla psykoista, suorittamalla CPL kurssin ATPL -teoriat tyyppikurssit ja maksamalla siitä kaikesta minimissään 15k€ tarkastuslennot tyyppikurssien omavastuuosuuden... Noin niinkuin aluksi. Ala on käytännössä jatkuvaa opiskelua.
Että jos pillun saaminen on elämän ykköstavoite, niin kantsii ehkä harkita jotain muuta naaraat kostuttavaa, mutta jos ala itsessään kiinnostaa, niin sitten.
Mutta joo, kaikki mun tuntemat lentäjät näyttääTom Cruiselta ja saa ihan tolkuttomasti pillua. Rumempia akkoja joutuu koko ajan hätistelemään pois. Aika rankkaa oikeastaan... 😎😂
Ei kauppakorkeaan hakijat määrästä huolimatta ole kovin hyviä. Tuoreilla ylioppilaille on ehkä matematiikka jotenkin hallussa, mutta eihän lukioikäiset kovin laajasti talous- ja yhteiskuntaoppia tunne. Sitten on ehkä kokeessa vähän jotain spesiaalimpaa: markkinointia tai sisäisen laskennan juttuja tms.
- verholy
No sukupuolentutkimusta tottakai. Muuten emme saa maastamme toksista misogyniaa, sovinismia, rasismia, meninismiä ja patriarkaalisia valkoihoisen heteromiehen valtarakenteita kitkettyä pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀3367034Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2876530Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495766Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1645157Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614013Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2833987Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1433579Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383308Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava33280HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok503211