Enkö enää tunne itseäni vai olenko koskaan tuntenutkaan? Olenko ihan muuta kuin mitä olen luullut?
Puolen vuoden aikana olen saanut kuulla yhdeltä ihmiseltä olevani itsekeskeinen, itsekäs ja negatiivinen ihminen todella monta kertaa. Aiemmin minulle ei ole tuollaista sanottu päin naamaa, tiedä sitten mitä takanapäin puhutaan.
Työkaverini oli ihmeissään, kun kysyin häneltä olenko kauhean negatiivinen ihminen. Hänen mielestään olen positiivinen, toisia innostava, hyvän hengen luoja...
Niin minäkin olen luullut olevani, mutten tiedä enää. Tämä yksi ihminen sanomisineen on saanut itsetuntoni horjumaan. Välillä tuntuu, että hän tekee ihan tahallaan minut epävarmaksi ja pääsee sanomaan, ettei tuollainen ole seksikästä yms. Minulle ei ole tärkeää, olenko seksikäs vai en, kunhan saisin olla normi oma itseni ilman, että tarvitsee miettiä mitä uskaltaa sanoa...
Tämä ihminen on minulle todella rakas, mutta tunne alkaa hiipua.
Silmät turvoksissa aamullakin
5
450
Vastaukset
- Mchööpöö
Joku sanoi sulle että et ole seksikäs ja et välitä toisten sanomisista mutta kuitenkin välität? Yritä päättä!!
- Kylmäsydänkö
Niin, seksikkyys ei ollut tuo pääpointti tässä aloituksessa vaan itsekkääksi ja negatiiviseksi kommentointi.
Ehkei kannata yrittää kirjoittaa mitään järkevää yön pimeinä tunteina.
- myrkkynuoleton
Laske tuo ilkeä ja paha ihminen pois elämästäsi. Juuri tuollaiset heittelevät pieniä myrkkynuolia saaden täysin tarpeettomasti pahan mielen toiselle.
Toivottavasti et jaa kotiasi tuon myrkkyä puskevan kanssa!
Jos jaat, on parasta tehdä pesäero , mitä nopeammin, sitä parempi.
Paha mieli lamauttaa tyokykyä, estää siten ylenemismahdollisuudet, tappaa mielenkiinnon oppia mitään uutta. Ts, tekee sinusta hitaasti porkkanan. - Lipotyrrt
Toinen yrittää alistaa sinua noilla ilkeillä kommenteilla,itse kuitenkin tiedät millainen oikeasti olet. Tunne oma arvosi Äläkä rupea kynnysmatoksi johon jalat pyyhitään.
- syitälöytyymonia
Ehkä sä et vaan tunne itse itseäsi tarpeeksi ja annat muiden mielipiteiden vaikuttaa sinuun liikaa, sinulla on siis heikompi itsetunto ja itsearvostus. Ihmisessä on sekä hyviä, että huonoja puolia niiden huonojen puolienkin näkeminen ja hyväksyminen itsensä kanssa vahvistaa itsetuntemusta ja itsetuntoa. Sä voit työssäsi loistaa työroolissasi, mikä vahvistaa itsetuntoasi, mutta olet raadollisimmillasi kumppanisi kanssa. Kannattaa miettiä mistä kumppanisi käytös johtuu? Johtuuko se sinun käytöksestä? Mitä tämän puolen vuoden sisällä on tapahtunut? Vai onko taustalla hänelläkin huonoa itsetuntoa: riittämättömyyden tunteita mustasukkaisuutta, kateutta, huomiokaipuuta tms. Itsekin olin aikanaan pitkässä suhteessa ihmisen kanssa, joka latisti itsetuntoani, että pääsisi sinuiksi oman itsetuntonsa ja riittämättömyytensä sekä sairaalloisen mustasukkaisuutensa kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418