Hämeen poliisi on muistuttanut koiranomistajien velvollisuudesta kerätä koirien jätökset hoidetuilla taajama-alueilla. Rovaniemen poliisi voisi tehdä saman. Kävelen usein omien pienten koirieni kanssa Kansankatua, Poromiehentietä, Lapinkävijäntietä, Kaartokatua yms. Voi sitä skeidan määrää! Ihan keskellä kevyenliikenteenväyliäkin on pskaa.
Kaupunki on laittanut keskustan tuntumaan useita koirankakkapussiautomaatteja, joissa on biohajoavia pusseja. Ihan ilmaiseksi saa ottaa. Silti ei viitsitä vaivautua keräämään. Muuta tuo ei enää voi olla kuin typeryyttä. Minä minä minä ja minun koira.
Viime syksynä jouduin pesemään kengät kahdesti astuttuani hämärässä sontaläjään ja ihan jalkakäytävällä. Koirien tassuja sitäkin useammin. Hel-vetti että suivauttaa.
Koiran omistaminen ei ole lupa idiotismiin.
Kakkadebatti
34
1760
Vastaukset
- kansankatu1
Juuri niin,,,ota ne koirasi paskomat pussiiin, niin ei kengät likaannu,älä jätä niitä kadulle...olen nähnyt sinun tekevän juuri niin....olen sinun naapurisi, joka kyttää sinua
- naapurinsetä1
Kyllä on eläkeläisellä isot ongelmat...hohhoijaaa
Onneksi jopa hämeen poliisi on eläkeläisen ongelmat kaukaa havainnut,,,,, - Lumenpukaaja
Idiootti kävelee koiran kanssa. Jättää jätökset yleisille teille ja jalkakäytäville. Miksi ei paskota omaan pihaan, kun koiran omistajan mielestä uloste ei ole haitta? On se kumma juttu, kun ihminen ottaa koiran, niin järki lähtee päästä samantien.
- idioottieläkeläinen
kun ihminen ottaa koiran, niin järki lähtee päästä samantien......
mihin se järki lähtee....ylös vai alas,,,,vai .... ...
ymmärrän kyllä hyvin , että lumenpukkaus on ammattisi...- Lumenpukaaja
Ei oo lumenpukkaus ammattini, se on vain nimimerkki!!! Mitä sinä minulle reuhaat?
Soimaa niitä aivottomia ääliöitä jotka jättää koiran ulosteet vaikka ne pitää taajamassa kerätä pois. Ottiko noin tunteisiin, kun tiedät olevasi TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ, kun jätät ne keräämättä.????
Jos ohjeistus on, että pitää kerätä, niin miksi ei siivota. Aivan varmasti jokainen tietää, mutta laiskuus ja välinpitämättömyys rehottaa. Ja eikös se juuri ole jonkinlaista idiotismia?????
Näkyy se vain olevan aivan tosi, että koiran omistajalla on järki paennut. Jonnekin???? Niin, minne??? Vastaa ja vastaa samalla, miksi se koiranpee ei kelpaa omaan pihaan, kun se ei kerran haittaa????
- eimitäärotia
Joo kyl nuo sontaläjät vtuttaa,ei luulis olevan kova suoritus kerätä ne pois.
- Kansankatu-ViaDoloRosa
Voi sitä vallantunnetta , kun minun Tessuni turauttaa kunnon köntsän jalkakäytävälle .
Minua huonommat ihmiset - siis ne valittajat - joutavat kyllä tarpoa paskassa.
Ensin on minun koirani ja sitten vasta te muut.- Poroton
Järjen veit ja minusta pöljän teit.....
- Keväänmerkitön
Vitu, sehän on kevät tulossa.
- Viisuri
Kevät. kesä, syksy tai talvi, niin on todella inhottavan näköistä kun joka paikka lantapökäleitä vierivieressä. Kertookin vain ihmisten tyhmyydestä, kun ei yksikään koirantaluttaja voi olla huomaamatta, kun hauva pysähtyy kakkimaan. Ja aivan varmasti myös tietävät, että sitä jätöstä EI SAA JÄTTÄÄ siihen. Mutta, kun laiskuus vaivaa ja järki puuttuu.
- Kottariope
Kyllähän se on niin, että vain 10 % koirien omistajista on niitä fiksuja. 20 % sellaisia jotka tarvitsee koiran, avustajaksi tai yksinäisyyden lohduksi ja loput 70 % niitä jotka ottavat koiran enenpää asiaa ajattelematta ja heille tulee yllätyksenä se, että koiraa pitää kasvattaa, kouluttaa, ulkoiluttaa ja suurin ylläri on se, että koira tuottaa jätöksiä ja jotka pitää huolehtia pois!
Koira otetaan siksi kun muillakin on ja koiraa ei kouluteta eikä osata ollenkaan ajatella, että tauoton koiran haukku on raskas ja ikävä riesa pientaloalueella naapurustolle ja kerros- sekä rivitaloissa suunnaton hermoja raastava harmin aihe. Ei mikään muu ole kettumaisempaa kuin se, että viikonloppuna on ainoa mahdollisuus nukkua vähän pitempään, mutta talon koira ulisee ja mellastaa jo varhain ja sitten kun sitä viedään ulos tarpeille ,herätetään koko talon väki ja muutkin koirat yhtyvät haukkukuoroon. Pitäs olla puistonvartioita jotka sakottas nuita koiran paskottajia.
Siitä idea aktiivimalliin. Maksaa itte ittensä- hyvänideanisä
Pitäs olla puistonvartioita jotka sakottas nuita koiran paskottajia.
Siitä idea aktiivimalliin. Maksaa itte ittensä.........Kylla kannatan...heti Maketsuh töihin lorvimasta, paskan värinen virkapuku, jossa koirankakan kuva hiassa ja koppalakki päähän ,,,,,sinne kyttäämään parkkipirkkojen kanssa- Hotimpi
Hemmetin hyvä idea ja laajennetaampa vielä toimenkuvaa myös kaikkien roskaajien ja paskaajien kyttäämiseen. Kullä meillä sitten olisikin kaikilla ainakin yksi valittämisen aihe vähempänä!
- Poroton
Minä hommasin ittelleni kaksi koiraa enkä ollut huomioinut lainkaan sitä, että koira saattaa kakkia.
AIVAN KAMALAA!!!!! Minua melkein oksettaa joka kerta, kun pienellä lasten hiekkalapiolla heittelen niitä pökäleitä "metsähallituksen" puolelle, en jätä yleisille teille enkä jalkakäytäville. Muutaman kerran olen joutunut viemään lastin kotiin, kun on sattunut sellaisessa paikassa ettei ole ollut vaihtoehtoja.
Olen aivan varma, että ei ne kaikki muutkaan koirien omistajat ole käsittäneet, jotta koiruli ulostaa jokaikinen päivä! - entinenkoiranomistaja
Hyvä Poroton, tuo oli pointti, jota olen itsekki ajatellut monesti, etteivät ihmiset sitä yleensä tajuu, et sekin on yksi huoli lemmikin laitossa, sen ruokkiminen ja hyvinvointi pitää huolehtia ja se ei tunnu miltää, mut sitte ne jätökset eivät ole välttämättä mitää ihanuuksia siivota , voi olla ripulia ja se koiran kakka on aika karmean hajunen välillä, siinä ei auta hienostella sitten. Ja se ei siitä kadunreunasta mihinkää häviä puhelimeen katsomalla, kyllä se on vain nöyrryttävä siivoaan pois.
Siihen jos ei pysty, ei auta laittaa lemmikkiä.
Kaupunki huolehtii pussit ja roskikset, joten PLIIS, tee sinä oma osuutesi, koiran omistaja. - Kakkkkis
Eilenkin yksi daami lyllersi pienen mustan koiransa kanssa Urheilukadulla kentän vieressä. Kun koira alkoi päkertämään pskaa, alkoi daami näprätä kännykkää ja oli kuin ei olisi huomannut koiransa pskantamista. Siihen se pökäle jäi eikä hävinnyt simsalabim kännykkää vahtaamalla.
- entinenkoiranomistaja
Parasta, minkä näin lenkkeillessäni, oli kun yks koiran taluttaja alkoi heti siivoaan pökälettä. Katsoin, et oletpa fiksu, niin hän ottiki pussiin kiven pökäleen vierestä ja se pommi jäi siihen maahan. En ollu näin fiksua juttua ennen nähnytkää, olette te uskomattomia. Jos ette ilkeä siivota, niin älkää ottako niitä eläimiä tai luovuttakaa ne entisetki pois.
- Insernööri
Koirien jätöksistä ei tarvitsisi keskustella, jos nuo koirien ulkoiluttajat hoitaisivat ne ulosteet pois niin kuin on määräys. Taajamassa PITÄÄ kerätä kakat pois, niin se vain on, mutta kun ovat niin sivistymättömiä sottapyttyjä, että eivät yksinkertaisesti käsitä velvollisuuttaan.
Vastatkaapa sottapytyt miksi että noudata määräystä. Selitykseksi ei riitä muut roskat, tupakantumpit ja pullon sirpaleet. Teistä aivan jokainen tietää, että siivota pitää oman koiran ulosteet, mutta siihen ne vain jää. Miksi? Laiskuus? Ilkeys? Välinpitämättömyys? Itsekkyys?
Sitä koirankakkaa on todella paljon, jokaikisen kevyenliikenteen väylien reunat täynnään, Puistoissa, latujen varsilla ja aivan joka paikassa missä koirien kanssa liikutaan. Ei ne sinne taivaasta tipahda, kyllä te koirien taluttajat olette 100 %:sesti syyllisiä!!!! - Kakkkkis
Minä väittäisin, että kyseessä on kuvotus. Ei saateta ottaa kädessä olevaan pussiin kakkaa. Mitä kamalaa siinä nyt on?
- jokutolkku
Onhan se mukavaa nyt kun lumet sulaa ja koiranpaska haisee kävelylenkillä.
Kaikki lumipenkat täynnä koirien pökäleitä.
Alkaa olla liikaa koiria asukaslukuun nähden.
Harmittaa koirienkin puolesta, isot koirat makaa kotona ja odottaa isäntää töistä tulevaksi.
Tunnin lenkin jälkeen joutuu taas makaamaan lopun iltaa ja yötä kerrostalokämpässä.
Aamulla pääsee pikaisesti pihalla käymään ennen isännän töihin lähtöä.
Ei ole kovinkaan luontaista elämää. - Heli-keiju
Kiitos, te siivottomat vähä-älyiset koirain taluttajat, lapset kun tulivat koulusta, jokaisen lenkkareiden pohjat oli koiran sonnassa. Hyi, te olette inhottavia ja ilkeitä tolloja, siivottomia metsän petoja joille pitäisi antaa sakkoja.
- Kuramatto
Ihminen on aika tollo. jos paskaan astuu ja kaiken lisäksi vielä sen kotiinsa siälle kantaa.
- Heli-keiju
Voi, voi sinua tietämätöntä. Kyse on lapsista, ala-asteikäisistä. Jos VÄHÄÄKÄÄN jotain ymmärrät, lapsen päässä liikkuu niin monenlaisia ajatuksia, että eivät he maahan vahtaa, kun kävelevät. He havannoivat ympäristöä kauttaaltaan ja keskittyvät ihan muuhun kuin koiran ulosteiden väistelyyn.
Toiseksi, sitä koiranpeetä on joka paikka niin valtoimenaan, että aikuisellakin on tekemistä, että ei kenkiään sotkisi. Taatusti aika moni aikuinenkin on tallannut jätöksiin!!! Minä itsekin, kun tulin kotiin, en osannut edes ajatella, että joku on niin pahvipää, että antaa koiransa sontia minun piha käytävälle!!! Eihän tuollaiseen osaa varautua vaan astelee kotiin maahan katsomatta!
Ihminen joka jättää OMAN koiransa jätökset yleisille teille, on kaikkia muita ihmisiä kunnioittamaton ja arvostamaton säälittävän tollo ääliö.
- entinenkoiranomistaja
Eipä tuolla enää pysty muuten kulkeenkaa, ku kaikki tien reunat ja jalkakäytävätkin ovat niin miinotettu, et hyi h...tti. Aina on mälli kengän pohjassa, jos vähänkään nostat katsetta tiestä katsellaksesi jotain muuta.
- Helikeijunnaapuri
Hyi, te olette inhottavia ja ilkeitä tolloja, siivottomia metsän petoja joille pitäisi antaa sakkoja..........Siinä taas yksi helevatan naapurikyttääjä., kommentoi todella viisaita.....äö piempi kuin lasten kengännumero..huhuh
- Insernööri
Eiköhän sen koirantaluttajan äö ole alempi, kun ei edes älyä koiransa jätöksiä kerätä pois.
Ei tarvitse olla mikään kyttääjä, kun ne ulostekasat näkyy aivan kyttäämättä. Sympatiani on täysin Heli-keijun puolella ja Helikeijunnaapuri voi hävetä omaa kommenttiaan.
Vai oletkos Helikeijunnaapuri kuullut koskaan, että kaupungilta on ohjeistus, että NE KOIRIEN JÄTÖKSET PITÄÄ KERÄTÄ POIS ja tuohon on satsattu laittamalla kaupungin toimesta kakka-pussi automaatteja ja roskiksia em tarkoitukseen!!!!!!!
- Näiden-myös
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005653813.html
Yle: Espoossa pohdittu ”aktiivimallia” leipäjonoihin: Ruoka-avun toiminnanjohtaja tyrmistyi – antaa karun esimerkin
https://youtu.be/DpgbOUKAcSg
Vieraslaji rantautuu - Järkiintynyt
Kaupungilla on putsattu katuja sekä kevyen liikenteen väyliä ahkerasti. Hiekat ja koiran ulosteet poistettu, siistiä jonkin aikaa. Mutta, mutta, vain hetken, ei ehtinyt kunnolla lakaisukone poistua, kun vähä-älyinen koirantaluttaja paskotti hurttansa jalkakäytävälle ja siihen se kohtuu iso torttu jäi haisemaan. Eikä taatusti ole ainoa joka näin toimii. Kaupungissa on ehdottomasti liikaa koiria. Minkä takia se koira hankitaan --siksi kun muillakin on ---statussymboli?
Onko tällainen käytös fiksua????- Liisukka
No, ei voi olla totta!
- Poroton
Helppo tuo on uskoa, älyä, sivistystä eikä viitseliäisyyttä kun ei ole. Mistä ne muuten talvellakaan ne valtavat ulostemäärät tulee muualta kuin omistajiensa taluttamista koirista. Ei sulan maan aika tuo järkeä noiden päähän. Itsekkäitä, minun koira saa sotkea, aivan sama muiden ihmisten viihtyvyys!
- entinenkoiranomistaja
Tätä jäin ihmettelemään koiratarhan ohi kulkiessani, et miten te koiran omistajat sen tarhan pidätte puhtaana ja ilkeätte siivota ne paksat sieltä, kun se on niin siisti, mutta sitten tieltä, jalkakäytävältä ja toisten liittymistä ette sitten ilkeäkkää. Onko niin, ettette vaan ilkeä olla siivoamatta siellä tarhassa. Sammaa paskaa se on sielläki, et siivotkaahan muualtakin.
- Helikeiju
Koiratarhassa on säännöt. katsotaan kuulemma ulos heidät jotka ei noudata sääntöjä. Samat säännöt ne muuallakin taajamassa, mutta kun ollaan niin pöljiä, suoraan suomen kielellä sanottuna!
- Pylli-täti
Kertokaas nyt koirantaluttajat miten on mahdollista, että kun nyt nuo lumet sulaa, minun tienhaarassa elikkä pihaliittymässä on paljon koiran kakkapökäleitä. Minulla itselläni ei ole koiraa, eikä aivan lähimmissä taloissa. Olette te aikamoisia ilkimyksiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940