Vanha jääkaappi ei toiminut, joten vaihdoimme koneiston. Onko normaalia että jääkaapissa kompuran puhallin käy noin puoli minuuttia ja on sen jälkeen hiljaa pari minuuttia? Kone on Danfossin bd35f. Ajetaan 12 voltilla. Samalla on vaihdettu myös termostaatti.
Jääkaapista
10
488
Vastaukset
- Keulamies
Ilmeisesti ihmettelet lyhyttä mutta tiheää käyntiä. Termostaattisi taitaa olla reilusti edellistä tarkempi ja ylläpitää näin tasaisempaa lämpötilaa kaapissasi. Oletan, että kompurakin käy samalla kuin tuuletin, niin kuin pitääkin. Käyntiähän ei ole tunnin aikana kuin 12 minuuttia eli käyntiaika on 20%. Se on kyllä oikein hyvä mutta on tietenkin yhteydessä kaapissa pidettävään lämpötilaan ja ympäröivään lämpötilaan. Jos tuo käyntiaika saavutetaan 5* kaappilämpötilalla ja 20* ympäröivällä lämpötilalla, niin ole huoleti.
- SYSaga
Kiitoksia!
Juurikin se tiheä sykli ihmetyttää. Sisälämpötilaa ei mitattu, mutta kaappi sopivan kylmä kun termostaatti säädetty kaikkein lämpöiselle. Ulkolämpötila noin 25. Venekaapeista ei ole minkään näköistä kokemusta, ensimmäinen vene ja kaappi ei toiminut ostettaessa, joten vertailin käyntiä kotikaappiin.
Tämän asian suhteen voinen nukkua rauhallisesti. - Jdlsldkdk
Olikohan se tuossa danfossissa se vastus siellä termarin kupeessa? Pienentämällä vastusta käyntinopeus pienenee ja jääkaappi pysyy tasaisemmin kylmänä, joskin käyntiaika saattaa hiukan pidentyä. Meidän leveysasteilla ei ole kuitenkaan tarvetta ajaa kompuraa täysillä
- MitaanTietamaton
Ei voi ihan tarkkaan muistaa, mutta meillä kompura käy minuutteja. Varmasti ainakin kaksi, mutta todennäköisesti neljä. On sitten hiljaa kymmenkunta minuuttia. En pidä 30s / 120s normaalina, vaan vaikuttaisi, että termostaatin hystereesi on kovin pieni.
- einormaalisykli
Samansuuntaiset käyntiajat on meilläkin, anturi on höyrystimeen kiinni ruuvattuna. Pari minuuttia käyntiä, liki kymmenen minuuttia hiljaa.
Käynti tuntuu tiheältä. Jos sinne laittaa vaikkapa pari litraa vettä, muuttuuko sykli?
- Joakim1
Omien veneiden kylmäkoneet ovat käyneet 50-90 s ja sitten seuraavaan käynnistykseen 4-10 minuuttia. Käyntiaika ei ole juurikaan riippunut boksin sisällöstä. Käyntiaikasuhde on riippunut lähinnä sisälämpötilasta, ehkä myös veden lämpötilasta.
Yhden olen itse asentanut veneessä olleeseen boksiin.
Kompurassa on kierroslukusäätö. Ehkä käy turhan kovilla kierroksilla höyristimen kokoon nähden ja siksi käyntiaika ja sykli lyhyitä? Paljonko vie virtaa käydessään? Edellisen veneen pienessä boksissa vei 3,3 A ja nykyisen hieman isommassa sama bd35f vie 5-6 A.- SYSaga
Virtaa en mitannut, pitänee tehdä se kun seuraavan kerran veneellä. Tuo kierroslukujuttu pitää myös tarkistaa.
Kiitoksia.
- ville.virtaa
Miten voin varmistua että uuden jääkappini sisävalo sammuu kun suljen oven?
pelkään akkujen tyhjenemistä jos palaa koko ajan!- SYSaga
Onneksi meillä on vanha kaappi jossa ei ole sisävaloa. Ainoastaan kompura uusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664