Ihmisten tarkoituksellinen pahantahtoisuus

Almuijat

Useissa eri elämäntilanteissa olen törmännyt ihmisten tarkoitukselliseen pahantahtoisuuteen. Tätä näkee jopa uskovaisten ihmisten piirissä. Sielläkin toimitaan omaa etua ajaen ja jätetään kertomatta tärkeitä asioita. Varsin helposti esim lapset joutuvat tälläisen ilkeyden kohteeksi tai jossain perheessä on ns mustalammas jota kohdellaan vuosikaudet huonosti. Omat vanhemmat voivat olla osallisina tehden lapsen elämästä epätoivoista.

5

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erdtyuiouytr

      Johtunee aika pitkälti siitä, että omaa huonoa itsetuntoa ja omaa heikkoa uskonnollista vakaumusta pönkitetään muita nälvimällä sekä muiden uskoa vähättelemällä/mitätöimällä/arvostelemalla. Lapset valitettavasti joutuu liian usein elämään tällaisissa paineissa ja tällaisen esimerkin kera, seuraukset näkyy sitten aikuisena...

    • Almuijat

      Yhteisön kiusaaminen on yleistä. Ihmisiä stalkataan ja puhutaan pahaa. Varsinkin naiset on ilkeitä toisille.

    • huokausten.silta

      Omien vanhempien henkisen väkivallan ja mitätöimisen uhri voi olla vaikkei olisi uskonnollisuutta ollenkaan mukana.
      "Mitä sinäkin luulet olevasi ?! "Sinusta ei koskaan tule mitään !" Ne olivat "kannustuslauseet
      elämälle vanhemmiltani.
      Aika yleistä 40-50-60-luvulla syntyneille lapsille ?

    • totuus

      Suomessa on jostain syystä maailman tunnelukkoisin ja negatiivisin kansa,sekä empatian puute,ei muissa maissa ole näin paljoa lukumäärään nähden. Eikä sodat ole tämän syytä,useissa maissa sotia ja traumoja,silti ihmiset avoimempia ja empaattisempia ja sosiaalisesti estottomampia kuin täällä,synnyin selvästi väärään maahan- mielummin Viroon tai keski-eurooppaan.

    • 987xxx

      Oma vanhempi voi tuhota henkisellä väkivallalla lapsensa lopuksi ikää.
      Näitä vanhempia ja heidän uhrejaan on paljon.
      Pahansuopaisuus omassa vanhemmassa saa lapsen voimaan tosi huonosti.
      Se aiheuttaa vakavia mielenterveyshäiriöitä, koska lähtökohtaisesti tilanne on jo niin ristiriitainen.
      Omilta vanhemmilta on oikeus odottaa turvaa ja tukea
      ja he kuitenkin odottavat kuuliaisuutta, vaikka voivat olla itse ihmishirviöitä kasvavalle lapselleen ja jatkaa pahansuopaa toimintaansa vielä vuosikymmeniä lapsen aikuistuttua.

      Ihmisen on vaikea ymmärtää sellaista asiaa.
      Olla vihattu koko elämänsä vaikka on ollut kiltti lapsi.
      Se musertaa ihmisen henkisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3430
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2912
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2780
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2395
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      1952
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1817
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1723
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1582
    Aihe