Onko insinöörit tyhmin ammattiryhmä

Pera

Olen lukenut täällä insinöörien mielipiteitä ja nyt tiedän mikä ammattiryhmä on kaikista suppeakatseisin. Johtuukohan se siitä, että heidän koulutuksensa on niin alkeellista, vastaavaa kuin apinoiden opetus. Laita palikka tuohon niin saat banaanin, mutta kertaakaan et saa ajatella. Siksi he valittavat avio-ongelmistaankin. Insinööri ei käsitä mitä sängyssä tehdään, koska tilanteessa on kaksi liikkuvaa osaa joista toinen seisoo. Sehän ei ole mahdollista, koulussa asia ei selvinnyt. Nimenomaan koulussa, jota inssit ovat käyneet.
Me myyntimiehet ja -naiset, jotka pyöritämme maailmaa olemme saaneet lahjaksi kyvyn ajatella. Ehkä insseilläkin se kyky oli joskus, mutta se on kitketty pois koulussa, jossa heistä valmistetaan sorvin osia meidän kauppureiden koneisiin.

69

3356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dppsiplomiinsinör

      Täm on varsn asiton viesti mink tä ä myntimiesa onn kirrjotaanu Minkin o le insnöti jas minkin osan esmerkssi kirjssotaa ihasn hvyvin tietdfkoneela vaika sitäsad ei koliusda opetttetu. EId me insinör olas dtyhmsdiä vans se mmdyyntimes ons ilkkeä. Ssitdä pasita pabbsbaanit sosoon hyvä.

      • Pera

        Kirjoitustaitosi on parempaa tasoa kuin yleensä insseillä. Hyvä, jatka samaan malliin niin 50-vuotiaana saat kullatun mutterin.


      • Anonyymi
        Pera kirjoitti:

        Kirjoitustaitosi on parempaa tasoa kuin yleensä insseillä. Hyvä, jatka samaan malliin niin 50-vuotiaana saat kullatun mutterin.

        Heh.


    • Cucco

      Ei kukaan ole niin viisas kuin ihminen, paitsi insinööri - ja siihen voi lisätä muitakin kuten arkkitehti ja lakimies.
      Ilman insinööreja myyntimieskin myisi edelleen luonnontuotteita kuten meripihkaa, elintarvikkeita ja turkiksia taivasalla markkinoilla ja vetäisi turpiin petollista kauppakummania ellei lakimies tulisi ratkomaan riitaa.
      Homma parani kun arkkitehti suunnitteli basaarin tai kauppatalon ja toinen rattaat kamelin sijasta laivan, junan, lentokoneen auton maantien,sillan,kastelujärjestelmän, sataman, majakan, internetin, puhelimen, sähkön , kännykän, paperin, postilaitoksen ....

      • Pera

        Me kauppamiehet olemme kaiken keksineet ja sorvin osat (insinöörit) laitetaan tuottamaan niitä. Siihen pystyy kuka tahansa, mutta uuden keksimiseen ei pysty kuin kauppurit.


    • ossi

      Kumma homma,koska teekkarit osaa pitää hauskaa mutta välittömästi valmistumisen jälkeen tapahtuu jotakin kummaa.Olen itsekin insinööri ja valmistumisen jälkeen menin töihin erääseen suunnittelutoimistoon.Kolmen päivän jälkeen tutustuttuani työhön ja etenkin työkavereihin lähdin vetämään ja sen koommin en suunnitteluhommia ole tehnyt.Olen ollut myyntialalla siitä lähtien ja päivääkään en ole katunut.Alkuvuosina valmistumisen jälkeen pidimme vielä "luokkakokouksia",mutta pikkuhiljaa loppui hauskuus koko hommasta kun saunan lauteilla keskusteltiin m-16 muttereista tai vastaavista ilonaiheista.kolme meistä lähti myyntihommiin,kahdella meistä on nyt omat yritykset(myynti) ja yksi on saksassa pumpputehtaan myyntijohtajana.Pidämme yhteyttä viikoittain ja muista ei ole kuulunut vuosiin mitään.

    • Jormapetteri

      taas tilittää katkeruuttaan.
      Eiks kauppa suju ja kyrpä seiso.
      Nooh, olisin kyllä itsekin vittuuntunut.
      Mut vedä vaikka ittes jojoon niin ehkä se siitä.

      • Pera

        Ymmärrän, että olet kateellinen menestyville ihmisille, mutta yritä rauhoittua. Hae viikonlopuksi vaikka pari koppaa symmetrisiä rautapaloja ja leiki niillä.


      • Jormapetteri
        Pera kirjoitti:

        Ymmärrän, että olet kateellinen menestyville ihmisille, mutta yritä rauhoittua. Hae viikonlopuksi vaikka pari koppaa symmetrisiä rautapaloja ja leiki niillä.

        ainahan sitä on kateellinen jostain; jokaisenhan
        on pakko myöntää että kyllä kismittää jos muilla
        menee paremmin.
        Mutta onneksi sentään sinusta ei tarvii olla kateellinen. Sinä taidat muuten olla keskenkasvuinen kakara joka ihan huvikseen vaan provosoi ihmisiä täällä. Jos työelämässä olisit niin tuolla asenteella et ainakaan kauaa olis.
        Koetatko pönkittää omaa itsetuntoasi kaiken maailman paskanjauhannalla kun ei älliä ole tarpeeksi?? Nooh kyllä se siitä -----> leiki jojolla.


    • Kyselijä

      tämän palstan viestejä, että ainakin yhdellä myyntimiehellä on pahemman laatuisia traumoja insinööreistä.
      Eikai sitä kaikkea nyt olisi pakko ottaa niin vakavasti. Jopa insinöörien ja myyntimiesten on pakko tulla toimeen keskenään (ainakin todellisessa elämässä) jotta hommat pyörii...

      Etkö voisi jo lopettaa tuota jankkausta, me kaikki olemme "kuulleet" juttusi ja sanomasi jo moneen kertaan...

      • arttu

        insinöörivitsit ovat hauskoja koska ne ovat niin harvinaisen tosia - insinöörit ovat vieläpä sen verta yksinkertaisia etteivät osaa niihin edes vastata, ihan turha on väittää noita iänikuisia 'mikään ei..'- tyylisiä lausahduksia, ei niitä muut koskaan ole uskoneet, omassa porukassa tietty voi omahyväisyys kukoistaa, mutta muut nauravat päin naamaa


      • Pera

        kertaus on opintojen äiti. Istu nyt hiljaa ja lue uudelleen niin saat palaset kohdalleen. Me molemmathan tiedämme, että et ensimmäisellä kerralla ymmärrä.


      • Kyselijä
        Pera kirjoitti:

        kertaus on opintojen äiti. Istu nyt hiljaa ja lue uudelleen niin saat palaset kohdalleen. Me molemmathan tiedämme, että et ensimmäisellä kerralla ymmärrä.

        myyntimiehet ne vasta ovatkin fiksuja etenkin kirjalliselta ulosanniltaan. Samoin kannattaa pistää merkille erittäin mukavat ja miellyttävät persoonat joita täällä netissäkin tapaa. He ajattelevat laajasti ja rakentavasti maailman menosta ja ylipäätään kaikista muista ihmisistä samalla esitellen omaa erittäin loogista ja järkevää ajatuksenjuoksuaan. Heille eläminen on helppo nakki jossa riittää ainoastaan se, että saa myytyä mahdollisimman paljon tavaraa samalla haukkuen kaikki muut pyörien pyörittämiseen osallistuvat tahot.

        En voi kuin olla kateellinen etenkin Peralle jonka maailma on niin selkeä ja mustavalkoinen jossa ei tarvitse ajatella mitään muuta kuin tavaran myymistä...

        Ottakaamme opiksi Peran kertomuksista: Jos haluat menestyä elämässä ja kokea tekeväsi jotakin järkevää ja tarpeellista ainoa vaihtoehtosi on myyjän ammatti!


      • Anonyymi
        arttu kirjoitti:

        insinöörivitsit ovat hauskoja koska ne ovat niin harvinaisen tosia - insinöörit ovat vieläpä sen verta yksinkertaisia etteivät osaa niihin edes vastata, ihan turha on väittää noita iänikuisia 'mikään ei..'- tyylisiä lausahduksia, ei niitä muut koskaan ole uskoneet, omassa porukassa tietty voi omahyväisyys kukoistaa, mutta muut nauravat päin naamaa

        Inssit on oikeesti yhtä idiootteja kuin missit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inssit on oikeesti yhtä idiootteja kuin missit.

        Inssit on viisaita. On täydellisiä joka nippeli ja rööri. Ilman inssejä ei olisi mitään struktuuria


    • joopajoo

      No ottaapa Peralla koville, kun muut osaavat asioita joita Pera pikku myyntimiehen aivoillaan ei pysty tajuamaan. Pistää miettimään, että mistähän moinen katkeruus on peräisin... Yleensäkin aika kumma tapa ajatella, että älykkyys on täysin verrattavissa saatuun koulutukseen tai ammattiin. No, joka tapauksessa kyseinen herra osoitti aika selvästi oman älykkyytensä tason tuolla nerokkaalla ja rakentavalla kirjoituksellaan. Että ei muuta kuin lisää menestystä ja helvetisti onnea, tai sitähän on täytynyt jo ollakin, jos tosiaan olet niin menestynyt kuin annat ymmärtää.

      • Kyselijä

        helpompi kuvitella hänen olevan pitkäaikaistyötön merkantti joka kuluttaa aikaansa kirjaston koneella purkaen omia patoumiaan tänne keskustelupalstoille...1/2;)


      • julli
        Kyselijä kirjoitti:

        helpompi kuvitella hänen olevan pitkäaikaistyötön merkantti joka kuluttaa aikaansa kirjaston koneella purkaen omia patoumiaan tänne keskustelupalstoille...1/2;)

        suuressa viisaudessaan lähtee mukaan tällaiseen keskusteluun...


      • joopajoo
        julli kirjoitti:

        suuressa viisaudessaan lähtee mukaan tällaiseen keskusteluun...

        Eli osallistumalla tähän keskusteluun todistin koko ammattiryhmän olevan sellainen mitä myyntitykki Pera väittää? Onhan se tuokin tapa ajatella...

        Enkä ole insinööri. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Tai myyntimies. Tai molempia.


      • työtön
        joopajoo kirjoitti:

        Eli osallistumalla tähän keskusteluun todistin koko ammattiryhmän olevan sellainen mitä myyntitykki Pera väittää? Onhan se tuokin tapa ajatella...

        Enkä ole insinööri. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Tai myyntimies. Tai molempia.

        etkö ihan varmasti ole ? joku toinen ammattiryhmä, kuin tyhmät insinöörit, olisi tajunnut vastata samalla mitalla, mutta insinöörit on niin typeriä ettei niillä sellainen välähdä taikka sitten ne ei osaa käyttää niitä työpaikan koneita kun kukaan ei osaa selittää tarpeeksi yksinkertaisesti monimutkaista laitetta


      • joopajoo
        työtön kirjoitti:

        etkö ihan varmasti ole ? joku toinen ammattiryhmä, kuin tyhmät insinöörit, olisi tajunnut vastata samalla mitalla, mutta insinöörit on niin typeriä ettei niillä sellainen välähdä taikka sitten ne ei osaa käyttää niitä työpaikan koneita kun kukaan ei osaa selittää tarpeeksi yksinkertaisesti monimutkaista laitetta

        Ja näin vastaa "työtön". säälittävää. sinuna olisin ihan hiljakseen...


      • Kyselijä
        julli kirjoitti:

        suuressa viisaudessaan lähtee mukaan tällaiseen keskusteluun...

        mutta onhan tämä rentouttavaa. Tosiasiahan on, että mitä päättömämpiä ja provosoivampia juttuja tänne laittaa sitä vilkkaampaa keskustelua saa aikaan.


    • Veikko Vihainen

      Juupajuu... On varmaankin parempi ryhtyä myyntihommiin, jos ei itseltä löydy luovuutta. Insinöörit, arkkitehdit yms. saavat luovat uutta ja saavat jonkinlaista kehitystä aikaan. Kuinkahan paljon patentteja Pera on viime aikoina tehnyt? Tai yleensäkään saanut aikaan mitään uutta? Ilman insinöörejä ja muita ammattiryhmiä Perakin varmaan möisi rautanauloja kyläkaupassa. Tuo ihmisten jaottelu koulutuksen mukaan osoittaa, kuinka ahdasmielinen ja kapeakatseinen ihminen olet. Kaikkia ammatteja tarvitaan, usko pois!

      • Pera

        Miksi tietokoneella pitää edelleen kirjoittaa, miksei tekstiä voi sanella, miksi ohjelmat kaatuu, miksi tietokoneet ovat olleet samanlaisia 20-vuotta, miksi kännykän akku loppuu, miksei se kuulu kaikkialla, miksi se yleensä pitää laittaa laturiin, miksei se lataa itse itseään langattomasti, miksi sähköt katkeaa, miksi junat pysähtelee, miksi autot saastuttaa ja niille ei ole keksitty vaihtoehtoista polttoainetta eli lyhyesti miksi insinöörit eivät ole keksineet mitään uutta vuosikymmeniin.
        Onneksi on olemassa myyjät, jotka esim. pystyivät myymään jo uusina epäkunnossa olevia tietokoneita ja Windows ym. ohjelmia ympäri maailmaa. Mihin joutuisitte kaikkien alkeellisten laitteittenne kanssa jos myyjät eivät niitä olisi myyneet.


      • Pera

        Voi, mulla taitaa olla jakomielitauti, nyyh!!!


    • Ilkimys

      Useimmilla ihmisillä on elämässään muutakin kuin työ. Peralla on luultavasti käytössään jonkinlainen "myyntimiehen käsikirja", jota hän soveltaa myös "siviilielämässään". Onhan se aivan omituista, jos joku osaa olla ajattelematta työasioita vapaa-aikanaan. Tai se, että jokainen insinööri/myyntimies ei olekaan samanlainen. Pera tuntuu olevan sen verran ahdasmielinen ihminen, etten edes haluaisi tutustua.

      • Pera

        Me emme pidä samoista asioista. Minä en pidä yksinkertaisista ja köyhistä, enkä pysty hengittämään keskiluokkaisten inssien bailuissa, siksi emme koskaan tapaa.


    • palaute

      Taso millä kuljet ei päätäsi huimaa.

    • Sivari

      Kapiaiset ovat tyhmin ryhmä. Sen jälkeen tulevat inssit ja muutkin teknisen koulutuksen saaneet, sitten taksikuskit, siivoojat ja pankkivirkailijat.

      • työtön

        Mikä niistä siivoojista ja kapiaisista muka tyhmiä tekee ?


    • tane

      Ovat täysin vihreitä ja niitä saa talutella ja
      opastaa, sit ne hölmöilee ja mokailee ... Lepakoita !

    • ano

      tarpeettomia korppikotkia kaikki

    • Juuso

      .

      • työllinen

        Sinnekö on jotain vaatimuksia ?
        Villapaita, lasit, farkut joissa pierureikä ?
        Ei saa ymmärtää naisia ? Taikka osata puhua ?


      • Kyselijä
        työllinen kirjoitti:

        Sinnekö on jotain vaatimuksia ?
        Villapaita, lasit, farkut joissa pierureikä ?
        Ei saa ymmärtää naisia ? Taikka osata puhua ?

        insinöörinaisten lisäksi on olemassa myös muitakin fiksuja ja ajattelukykyisiä naisia jotka ymmärtävät ja arvostavat myös ihmisiä ja ammatteja joissa päätehtävä ei ole ole seikkailla puku päällä ympäri maailmaa tai pomottaa toisia. Lukuunottamatta tuota pierureikää en näe mitään erikoista silmälaseissa, villapaidassa ja farkuissa;)Tuo puheen ymmärrysongelma voi tietysti johtua aivan yhtäpaljon kuulijasta kuin puhujasta.


      • Pera

        Minä olen tehnyt aina mitä halua. Inssiksi en ole halunnut, koska se on vain sorvin vieressä istuville sopivaa.


    • yrittäjä

      Myyntimies myy tietty mitä vain. Vaikka oman äitinsä taikka microsoftin windowsia. Mutta ensin tarvittiin se insinööri suunnitteleen se toimimaton tuote jonka myyntimies sitten joutuu myymään.

      Lisää insinöörijuttuja, Pera, antaa tulla vaan !
      Ne on tän palstan suosituimpia.

    • Akateemisesti koulutettu

      Muut koulutukset on tarkoitettu "duunareille", kuten ammattikorkeat jne. Työyhteisöissä on vain akateemisesti koulutetuilla todellista päätösvaltaa.

      • Kyselijä

        Teknikko-pohjainen henkilö ison metsäteollisuusintegraatin (liikevaihto n. 2.5 mrd mk) paikallisjohtajana menestyksekkäästi.Ei tainnut olla tälläkään henkilöllä kauheasti "akateemista näkemystä" vaan rautaista käytännön osaamista...

        Suosittelen tällekin kuten kaikille muillekin akateemisesti koulutetuille vähän tutustumista ympäröivään todelliseen maailmaan.


      • duunari

        akateemisesti koulutetulta työ toveriltani miksi hän laittaa aina käytetyn suodatin pussin ensin tiskialtaaseen eikä roskikseen-- luulin kuulevani jotain valumisesta ym.. mutta kas luovasti hän kertoi estävänsä sillä roskapussin syttymisen .. että sillee..


      • Fani

        mene Peralle myyntioppiin, pera on paras!


    • Autoilija

      ne on suurimmat ääliöt mitä löytyy.

    • Ei ne ny niin tyhmiä taas oo.

      Lapsen suusta se totuus kuullaan... Seuraavassa otteita 7-vuotiaan Teron aineesta otsikolla Maailman paras ammatti; ...Insinöörien ei tarvitse käydä paljon kouluja, heidän on opittava lukemaan tietokonekieltä, jotta he osaisivat jutella tietokoneiden kanssa. Arvaan, että heidän pitää osata lukea myös, niin, että he tietäisivät, mistä on kyse, kun kaikki asiat on sekaisin.... ...Minä pidän myös palkasta, jota insinöörit saavat. He tienaavat enemmän rahaa, kuin jaksavat kuluttaa. Se johtuu siitä, että useimmat ihmiset pitävät insinöörin työtä vaikeana, paitsi itse insinöörit, jotka tietävät kuinka helppoa se on.... ...Toivottavasti en tule allergiseksi konttoripölylle, sillä meidän koirastakin tulen sairaaksi. Ja jos tulen allergiseksi konttoripölylle, ei minusta ole enää insinööriksi ja minun pitää mennä oikeisiin töihin.... No haloo ihmiset! Kenenkään ei pitäisi arvostella toisen töitä, ennenkuin itse on kokeillut kyseistä työtä tehdä. Suutari pysyköön lestissään....

      • no niin..

        ... otteita samulin päiväkirjasta : datanomi


      • työtön

        Tuostahan sen voi lukea, hallitsee jo sarkasmin ja osaa kirjoittaa paremmin kuin insinöörit jotka tälle palstalle vastailee.


    • kaha

      Luettuani koko tämän keskusteluketjun, totean peran kaikkein fiksuimmaksi; hän sai teidät kaikki näyttämään tyhmyytenne...

      • gsg

        mutta ei tajunnut sitä, koska on niin hölmö.


    • Riittää

      JÄTETÄÄN PERAN MIELIPITEET KOMMENTOIMATTA

      EI KIINNOSTA !!!!!!!!

      • titguy

        Kiinnostihan suakin niin paljo et piti moneen paikkaa kirjottaa iha sama.


    • Pera

      Olen todella pahoillani, olette oikeassa. Ei insinöörit ole tyhmin ammattiryhmä. En tiedä, mistä moinen tuli mieleen, mutta halusin vain ärsyttää muita. Anteeksi vielä kerran!

      T. Pera

      • Fani

        etkä Pera


      • Pera

      • Pera

      • Pera

      • Pera

        Ymmärrän, että on vaikeaa. Kokoa vaikka leegoja välillä se helpottaa.


      • Pera
        Pera kirjoitti:

        Käy kattoo mun linkkiä: Se olen minä Pera http://gallys.nastydollars.com/bf/64/04.jpg

        Mauton teekkari pila pala kikkelis kokkelis, sulla on mun luonto...... Hiiiiii, Hiiiiii. Prääääääät, oho se en ollu minä?


    • Taaleri

      Pera on varmaan firmansa johtavia myyntimiehiä, näkyy menenevän hyvin viestitkin kaupaksi.

      • Pera

        Tuon firmalle enemmän rahaa kuin kukaan muu. Insseille myyn mitä vain. Ei tarvitse sanoa kuin, että sinä insinööriä ymmärrät nämä asiat, niin tyyppi ostaa kaiken ja puhuu yksinään kaksi tuntia jotain käsittämätöntä.


      • Pera
        Pera kirjoitti:

        Tuon firmalle enemmän rahaa kuin kukaan muu. Insseille myyn mitä vain. Ei tarvitse sanoa kuin, että sinä insinööriä ymmärrät nämä asiat, niin tyyppi ostaa kaiken ja puhuu yksinään kaksi tuntia jotain käsittämätöntä.

        Voitte kaikki painua hiiteen, mä vaan oon paras. Muulla ei ole väliä. Mulla on niin hyvä itsetunto, että noi teidän jutut ei kiinnosta mua.
        Yksikään muu tällä palstalla ei tajuu mun juttuja ku Mä itse. Joten kaikki kyykkyyn !!


      • Vesa
        Pera kirjoitti:

        Voitte kaikki painua hiiteen, mä vaan oon paras. Muulla ei ole väliä. Mulla on niin hyvä itsetunto, että noi teidän jutut ei kiinnosta mua.
        Yksikään muu tällä palstalla ei tajuu mun juttuja ku Mä itse. Joten kaikki kyykkyyn !!

        Olet säälittävä puppeli.


      • Pera
        Vesa kirjoitti:

        Olet säälittävä puppeli.

        tuutko meille vähän duunaamaan, mä voisin olla eka takana, jooko


    • Pera

      Voi hitto, nyt kukaan ei tiedä, että kuka on kuka.
      Himpura sentään :(

    • fanclub

      Peran suosio lisääntyy kaiken aikaa.
      Pera Presidentiksi !

      • Pera

        Myyntimiehen työ on siitä kiva kun saa katsella miesten peppuja pitkin työpäivää.


    • Anonyymi

      On ne turhia.

    • Anonyymi

      Ovat. Amkiin pääsee opiskelemaan vaikka millaiset örkit. Nimenomaan tietotekniikan insinööreiksi. Heh.

    • Anonyymi

      Kyllä myyntimiehet on typerin ammattiryhmä

      • Anonyymi

        Myyntimieheksi soveltuu kaikki kusettajat ja paskanpuhujat


    • Anonyymi

      Insinöörit on viisaita. Hallitsevat monia asioita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7781
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      78
      3814
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1032
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      39
      677
    Aihe