Vähenikö kela rahat 32,40 eurolla vai oletteko onnistuneet saamaan töitä?
Puraisiko aktivimalli työttömiä palstalaisia?
14
187
Vastaukset
Olen kokopäivätyössä...ainakin toistaiseksi.
- aktiiviatm
Sinne meni ne 30 euroa. Vaan eipä se tässä konkurssissa enää missään tunnu.
- bvcbvcbvcb
Onko se vaan vähän päälle euro päivässä? Senkin ilmeisesti saa sossusta takaisin..
- Töissäkäyvä
Ei saa jos tulo on ansiosidonnainen päiväraha. Tulot jää yli toimeentulotuki rajan.
Kelan työttömyyspäivärahalla oleva ehkä voi saada.
- Kiltti-Ja-Kunnollinen
Ei kiinnosta aktiivimallit. Olin kyllä työhaastattelussa viime perjantaina mutta en saanut töitä.
Ei kumpaakaan.
- mikämalli
Ei koske minua. Olen koko aikuis ikäni ollut täys työllistetty ja vapaallakin tuttavat pyytävät ammattitaitoani hyväksi käyttämään korvausta vastaan vaikka ätmi olenkin.
Ainiin kysyttiin vaan työttömiltä. No vastasin kumminkin.- jkfjl
Saatko hyvää palkkaa? Mistä löydät motivaation kun ei ole perhettä elätettevänä?
- uijoionuuuhiuiuhuh
En mitään töitä edes hae joten tämän kuun korvauksista tuo tod.näk. rokotetaan, mikä nyt on aivan yksi hailee.
- köyhä.yrittäjä
ei varmasti pure kyllä työläiset ja työttömät on rikkaita kun heillä on varaa pienentää tulojansa oikein vaatimalla vaatii palkkoja ja etuuksia alemmaksi ja lomarahoja pois ja sitä luppoaikaa kun vaativat lisää tunteja työpäiviin ja viikkoihin ja kun katsotaan verotietoja niin mitkä tulot heillä niin minäkin köyhä varaton yrittäjä joka työllistää 148 työntekijää ja olen sijoittanutkin niin tuloni on 384 e vuodessa miten pystyn maksamaan autojeni maksut ja juuri ostin 28 asuntoa lisää ja 18 liikehuoneistoa ja 7 hallia ja vuokraan ne rikkaille joilla on varaa maksaa enemmän vuokraa niin minulla on nyt 54 kerros ja rivitalo asuntoa vuokralla ja 26 liikehuoneistoa ja 13 hallia vuokralla ja tämän vuoden laskettu vuosituloni on -1020e miten pärjään mytta en luovuta minä teen töitä töitä ja en luovu yrittämisestä
- outoliikemies
Ja sijoitat vielä rahaa??????
- ahneet.rikkaat.työläiset
vaikka on vain 384e vuosituloni niin maksan itse omasta pussista kaikkien työntekijöideni palkat ja ilmaiseksi melkein saavat asua taloissani ja hallitus lisää yrittäjien taakkaa miten enään kestän tätä nyt täytyy lopettaa nuorin tyttäreni tuli mopoautolla hänelle oli pakko ostaa kallein mopo auto jotta kehtaa edes mennä rikkaiden pariin kaupungille muuten rikkaat kiusaa tytärtäni ei onkin aikaa se pyysi vaan polttoainekorttia kun tankkaavat mopoautonsa ja kaveriensa mopoautot
- Tavallinen-tapaus
Joo puraisi se, huomasin että 6 euroa oli vähennetty työttömyyskorvauksesta koska en ole saanut töitä. Kauhea summa tälläiselle rumalle ätmille, teen valituksen. No enpäs tee enkä aio hakea sitä mistään toimeentuloteesta takas koska en hae muutenkaan toimeentulotukea. Muutenkin aktiivimalli on tehty vain niille jotka ovat jääneet työttömäksi vasta vähän aikaa sitten. Pari vuotta työttömänä olleita ei oteta mihinkään töihin.
- Työtön-ätmi-
Aktiivimalli tarkoittaa että pitää saada palkkatyötä noin 7 euron tuntipalkalla 18 tunniksi. No kukas palkkaa niin vähäksi aikaa työttömän. Jos saa töitä ja tienaa vaikka 301 euroa niin menetät tukesi 2 kuukaudeksi etkä saa mistään rahaa. Kannattaa siis olla tarkkana siitämitä tienaa tai pitää sitten saada töitä 6 kuukaudeksi hyvällä palkalla että pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141983Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831514Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1461327Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971298Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381178- 84918
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu45847Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138803Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126790