Oudoksi muuttunut ystävyys

Berat

Ystävyytemme alkoi siten, että autoin häntä vaikeassa elämänvaiheessa. Alussa oli siis intensiivisempi yhteydenpito ja juuri siksi, että idea oli olla hänen tukenaan. Siis olla ymmärtävänä korvana. Ei ollut sen suurempaa ajatusta siitä, että ystävyys jatkuisi pidempään.
Kuitenkin olemme tulleet vuosien aikana pitämään yhteyttä. Usein niin että hänellä on ollut jokin huoli jaettavana ja on tuntunut hyvältä olla kanssakulkijana. Jossain kohti pidimme myös muuten yhteyttä ja kohtaaminen muuttui tasavertaisemmaksi, että myös itse pystyin kertomaan asioistani.
Välillä olen vahvasti aavistellut, että ehkä hän ei olekaan kovin hyvää seuraa. Jotain epämiellyttävää häneen liittyy. Hän tietyiltä osin "jyrää päälle". Eniten katkera olen siitä, että keskellä erästä raskasta elämänvaihettani, jolloin en ollut oma itseni, hän vakuuttaen ohjasi suorastaan tekemään tiettyjä elämänvalintoja, jotka lopulta olivat vääriä. Itse tietysti ne tein, mutta tuolloin luotin häneen.
Välillä emme pidä yhteyttä enkä oikeastaan edes kaipaa sitä, mutta välillä yhteys taas viriää. Oma asenteeni ihmissuhteissa on se, että ihmiset saavat olla mitä ovat. Enkä näe mitään järkeä siinä, että esimerkiksi alan hänelle kertomaan, että jokin mättää, koska se mikä on pielessä, on hänen persoonassaan. Ja minusta tuntuu etten enää jaksa häntä. Ajattelin omalta puoleltani antaa yhteydenpidon hiipua... koska en halua alkaa järjestämään mitään ystävyys päättyy nyt -draamaa...

3

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmivaihekilovatti

      Alussa oli siis intensiivisempi yhteydenpito ja juuri siksi, että idea oli olla hänen tukenaan. Siis olla ymmärtävänä korvana. Ei ollut sen suurempaa ajatusta siitä, että ystävyys jatkuisi pidempään.
      Sinänsä aika oudot lähtökohdat. Oletko jokin ammattiauttaja? Eihän ole kiva kun joku on ymmärtävänä korvana mutta ei ajattele jatkavansa mitään ystävyyttä. Teitkö tämän selväksi?

    • Ehkä hän huomasi että halusit jotain ihan muuta kuin ystävyyttä. Oletko ajatellut sitä. Hän ei ehkä kaivannut mitään suhdejuttuja ja se että yritit manipuloida hänet suhteeseen, vastoin omaa tahtoaan sai hänet peruuttamaan.

    • kcaloy

      Eihän ystävyyssuhteet mitään lakiin ja rangaistukseen sidottuja vankiloita ole. Jotkut ystävyydet jatkuu, jotkut ei. Jos jonkun seura ei enää kiinnosta, olettekin liian erilaisia tai jotain muuta, taitaa se ihan luonnostaankin hiipua se yhteydenpito. Mutta kyllä ihmisellä on oikeus valita ystävänsä, muuttaa mieltään ja päättää toimimattoman ystävyyssuhteensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe