Haluan laihduttaa

Fättiss

Onko hyviä laihdutuskeinoja tiedossa?

40

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep, syö vähemmän, kuluta enemmän. Ainoa tapa

• Komea-ytmi

On juokseminen ja polkeminen. Miehen ei kannata koskaan laihduttaa koska mies on komea lihavana. Ruipelot ei näytä miltään.

• wopp

Joo miehen ei kannata laihduttaa, jaksaakin paremmin lihavana, hikikään ei haise kun lihava mies nousee portaita muutaman askelman ylöspäin..

• Itse kysyisin, että miks heräsit vasta nyt todellisuuteen?
      Ihmettelen kovasti, että miksi pitää ensin lihottaa itseään ja sitten taas laihduttaa...Miksi ihmiset eivät kykene elämään reaaliajassa?

• 15418

Siksi, kun me ihmiset olemme erilaisia ja hyvä niin

• 15418 kirjoitti:

Siksi, kun me ihmiset olemme erilaisia ja hyvä niin

En puhuisi erilaisuudesta, vaan enemmänkin hetkellisestä tai jopa vuosiakin kestäneestä mielenhäiriöstä...
        Ihminen ei kykene näkemään lihomistaan, vaan sotten yks kaks vuosien jälkeen herää, että oho...Miks helvetissä mä oon lihava. Outoa.

• älätuomitseterveenä
        CamelBoots kirjoitti:

En puhuisi erilaisuudesta, vaan enemmänkin hetkellisestä tai jopa vuosiakin kestäneestä mielenhäiriöstä...
        Ihminen ei kykene näkemään lihomistaan, vaan sotten yks kaks vuosien jälkeen herää, että oho...Miks helvetissä mä oon lihava. Outoa.

sairaudet voivat viedä voimia itsensä huolehtimiselta

• älätuomitseterveenä kirjoitti:

sairaudet voivat viedä voimia itsensä huolehtimiselta

Aina vedotaan sairauteen...Minusta lihavuus on sairaus..
        Näen ympärilläni jatkuvasti ihmisiä, jotka turpoavat vuosi vuodelta..Ei heil ole mitään sairautta muuta ko sokerin ja makean himo.
        Eilen oli uutisissa juttua ihmisten alati kehittyvästä lihomis ongelmasta...Selitys oli, että ravintoa on liian helposti saatavilla...

• Tiesitkös
        CamelBoots kirjoitti:

Aina vedotaan sairauteen...Minusta lihavuus on sairaus..
        Näen ympärilläni jatkuvasti ihmisiä, jotka turpoavat vuosi vuodelta..Ei heil ole mitään sairautta muuta ko sokerin ja makean himo.
        Eilen oli uutisissa juttua ihmisten alati kehittyvästä lihomis ongelmasta...Selitys oli, että ravintoa on liian helposti saatavilla...

Alkoholismikin on sairaus.

• Suosittelen metsähommia. Tänään parin tunnin sahaamisen jälkeen housut ei tahtoneet pysyä enää ylhäällä, eli todennäköisesti olin laihtunut

• jokumies83

Todennäköisin vyö tai housut on vaan venähtäneet kosteuden vaikutuksesta :)

• Metdähommat toimii terapeuttisenakin työnä. Hyötyliikuntaa parhaasta päästä.

• jokumies83 kirjoitti:

Todennäköisin vyö tai housut on vaan venähtäneet kosteuden vaikutuksesta :)

Noinhan se varmaan on, mutta ehkä pientä laihtumistakin oli tapahtunut

• Dissident kirjoitti:

Metdähommat toimii terapeuttisenakin työnä. Hyötyliikuntaa parhaasta päästä.

Näin on, polttopuu hommia oli tänään

• pujotteIija kirjoitti:

Näin on, polttopuu hommia oli tänään

No mullakin ois tuolla takapihalla puukasa, mutta riittää tässä oheistoimintaa muutakin. Ennemmin oisinkin puukasalla, mutta pitää viedä tyttö keilaamaan ja laitella sapuskaa yms.

Jos huomenna menis iltapäivästä...aamupäivällä vois kestää hankiainen, jos silppuais omppupuuta...

• Ruokavalio kuntoon, vain treenattu keho pystyy kuluttamaan liikkumalla enemmän kaloreita kuin mitä tulee syötyä ellei huolehdi riittävästä energiansaannista. Treenaamaton keho on maitohapoilla ja huutaa makkaravoileipiä suolenmutkaan vaikka olisit vasta solminut juoksukengät jalkaasi.

Laihdutusmenetelmän valintaan vaikuttaa sinun lähtötilanteesi ja tavoitteesi, eli ei ole olemassakaan laihdutusmenetelmää joka sopii kaikille ja kaikissa tilanteissa. Yleispätevänä neuvona toiminee proteiini, laihduttaessa on hyvä syödä proteiinia enemmän kuin normaalisti. Mielellään jopa 2g/painokilo.

Jos haluat kasvattaa lihasmassaa ja parantaa kuntoa samalla, unohda rasvat ja syö hiilareita riittävästi jotta jaksat treenata. Jos vastaavasti haluat ihraa pois etkä halua rehkiä, niin hiilarit minimiin ja energiaa otetaan rasvoista.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on huono vaihtoehto ellei tuohon ruokavalioon perehdy kunnolla, siinä epäonnistuminen on aika helppoa.

• Itse en menisi missään olosuhteessa siihen, että otetaan energia rasvoista...Rasva varastoituu suoraan kehoon.
        Teki mitä hyvänsä, niin normaali monipuolinen ruokavalio, josta löytyy kaikki ravinteet..
        Lisä proteiineja en suosittele ollenkaan, jos ruokavalio sisältää lihatuotteet.

• CamelBoots kirjoitti:

Itse en menisi missään olosuhteessa siihen, että otetaan energia rasvoista...Rasva varastoituu suoraan kehoon.
        Teki mitä hyvänsä, niin normaali monipuolinen ruokavalio, josta löytyy kaikki ravinteet..

Aki tarkoittaa karppaamista. Keho ketoosiin ja ei ole muuta kuin polttaa rasvaa...

• CamelBoots kirjoitti:

Itse en menisi missään olosuhteessa siihen, että otetaan energia rasvoista...Rasva varastoituu suoraan kehoon.

"Itse en menisi missään olosuhteessa siihen, että otetaan energia rasvoista...Rasva varastoituu suoraan kehoon.
        Lisä proteiineja en suosittele ollenkaan, jos ruokavalio sisältää lihatuotteet."

-Ihan hyviä ohjeita.

Ihminen voi ottaa energian sekä rasvoista että hiilareista (toki proteiinistakin saa 4kcal/g).

Tutkimusten mukaan pahin vaihtoehto on runsas rasva ja paljon hiilareita, yleensä tuo onkin se lihomisen "resepti". Periaatteessa VHH-ruokavalio toimii, mutta tuo ei sovi kovin hyvin ihmiselle joka liikkuu reilusti.

Runsas proteiini ja liikunnan määrään oikein mitoitettu hiilihydraatti on paras vaihtoehto. Ja proteiinit oikeasta ruoasta kuten Camel jo mainitsikin.

Elimistö ei pärjää ilman rasvaa, ja täysin rasvaton ruokavalio johtaa ennen pitkää vakaviin ongelmiin.

Laihduttaessa myös kuitu on tärkeää.

• Dissident kirjoitti:

Aki tarkoittaa karppaamista. Keho ketoosiin ja ei ole muuta kuin polttaa rasvaa...

Olen pariin otteeseen laihduttanut Atkinsin dieetillä, mutta se vaatii asiaan perehtymistä. En suosittele kenellekään joka hakee laihdutusvinkit netin keskustelupalstoilta.

• Dissident
        A.Palstamäki kirjoitti:

Olen pariin otteeseen laihduttanut Atkinsin dieetillä, mutta se vaatii asiaan perehtymistä. En suosittele kenellekään joka hakee laihdutusvinkit netin keskustelupalstoilta.

Joo. Ketoosi on aika rankka tapa myös. Mutta toimii varmasti.

Itse meinasin opetella uuden tavan laittaa ruokia. Tarkoitus olisi pakastaa ruoka valmiina annoksina ja lämmittää sitten, olipa töissä tai kotona. Tyyliin kerran viikossa tekisin päivän ruokaa ja pakastaisin. Loput päivät voi käyttää muuhun. Yövuoron jälkeen nukkumispäivä olis omiaan kokkailuun. Se ei ole rankkaa.

Eli koetan tehdä ihan elämäntapamuutoksen, mikä kantais pitempään tuota oikeanlaista energiansaantia. Välipaloilla voi sitten passata energiaa ylös tai alas tarvittaessa.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Ketoosi on aika rankka tapa myös. Mutta toimii varmasti.

Itse meinasin opetella uuden tavan laittaa ruokia. Tarkoitus olisi pakastaa ruoka valmiina annoksina ja lämmittää sitten, olipa töissä tai kotona. Tyyliin kerran viikossa tekisin päivän ruokaa ja pakastaisin. Loput päivät voi käyttää muuhun. Yövuoron jälkeen nukkumispäivä olis omiaan kokkailuun. Se ei ole rankkaa.

Eli koetan tehdä ihan elämäntapamuutoksen, mikä kantais pitempään tuota oikeanlaista energiansaantia. Välipaloilla voi sitten passata energiaa ylös tai alas tarvittaessa.

Olen joskus itsekin tehnyt pakkaseen ruokia. Ihan hyvä tapa, mutta rutiinissa on vaikea pysyä.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Olen joskus itsekin tehnyt pakkaseen ruokia. Ihan hyvä tapa, mutta rutiinissa on vaikea pysyä.

No siinähän se idea itselläkin. Tavan tekeminen tuosta. On munkin paino jojoillut 10-15 kg välillä ja sen sopivan ylläpitäminen vaatis aika täsmällistä syömistä. Mutta pitää kokeilla. Elämänhallintaa tämäkin...

• Dissident kirjoitti:

No siinähän se idea itselläkin. Tavan tekeminen tuosta. On munkin paino jojoillut 10-15 kg välillä ja sen sopivan ylläpitäminen vaatis aika täsmällistä syömistä. Mutta pitää kokeilla. Elämänhallintaa tämäkin...

Ruuanlaitto on hyvä idea, silloin on helppo karsia myös ne piilorasvat joita eineksissä on.

Makkarat ja leivonnaiset pois, ja hyötyliikunta kehiin.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Ruuanlaitto on hyvä idea, silloin on helppo karsia myös ne piilorasvat joita eineksissä on.

Makkarat ja leivonnaiset pois, ja hyötyliikunta kehiin.

Joo. Sinne kun rasiaan tällää varsinaisen ruuan ja puolet jotain kasviksia, niin tulee syötyä ne. Ja helppous ruuantarvitsemishetkellä on mun pointti. Kun merkkaan yhden päivän vaan ruuanlaittoon, niin se on sitten siinä, silloin ei säädellä muuta.

Ja hyötyliikunnan järjestän työmatkoille. Ostin jo syksyllä pyörän. Nyt vielä investoin kunnon asusteet, niin voin ajaa sinne kelillä kuin kelillä.

Lisäksi ymppään tähän kombinaatioon vielä tupakoinnin lopetuksen lääkkeen avulla. Käsittääkseni se vie siitä juuri sen mielekkyyden ja fiiliksen pois, niin en luule sen olevan rastikaan, mutta vaikuttaa aika moneen asiaan.

Yövuoronapostelu mulla on vielä mietinnässä. Sinne tarviaa jotain pientä, mutta sekin pitäisi olla sopivaa.

Ainiin ja unohdin. Vettä on tarkoitus killittää entistä enemmän. Sodastream-laitteisto pääsee tositoimiin. Se antaa vedelle kivan lisän, kun polkasee kuplia siihen. Hyppysellinen ruususuolaa ja ei vedä suonta munamankelilla sotkiessa.

• Ei ole muuta keinoa kuin ikuinen piinaava nälkä. Käytännöllisesti katsoen kukaan ei jaksa sitä pitkään. Kaikki muut ovat silkkaa huijausta, joita lehdet tarjoavat. Niitä kiinnostaa vain lehden myynti: "Syö itsesi solakaksi." "Kuntoile itsesi solakaksi." Silkkaa valetta!

• wrooong

Harhaluulo tuo.
        Ei tarvitse olla nälkä laihtuakseen.

• Butterproof coffee toimii laihduttajalle.

Aamulla voikahvi naamariin niin unohtuu ne syömiset väkisin.

• 20-kg-laihtunut-äijä

Liiku enemmän syö vähemmän.
      Vähärasvainen ruokavalio.Turhat sokerit ja rasvat pois.
      Paljon vihanneksia ja hedelmiä.
      Painoin 96 kg.Nyt noin 20 kiloa vähemmän.

• eilenkinolin

Tälläisessa yli 10 asteen lämpimässä on kiva hikoilla vielä hiihtoladulla ja kalorit vaan kuluu.

• muchocalor

höh

Ei hikoilu laihduta yhtään

Paleleminen kuluttaa kaloreita

kalori lämpömäärän yksikkö, kuten spaskax Calor=lämpö

• tarkkaile

On joitain asioita, jotka täytyy ottaa huomioon jos paino nousee, vaikka tarkkailee kaloreita ja liikkuu aktiivisesti. On enemmäin kuin todennnäköistä, että erilaiset tekijät yhdistyneenä aiheuttavat lopputuloksen, joka on painonnousu.

1.Liian vähäinen uni. Keho toimii parhaiten hyvin levänneenä. ”Jos ei saa tarpeeksi unta, keho kokee fyysistä stressiä, ja biokemiallisesti keho varastoi rasvaa tehokkaammin”, lääketieteen tohtori Michelle May sanoo. Väsyneenä ei myöskään osaa käsitellä niin hyvin ongelmatilanteita, jolloin saattaa tarttua ruokaan selviytyäkseen pulmista.

2.Stressi. Elämme yhteiskunnassa, joka vaatii paljon ja vaatii saavuttamaan paljon. Stressi liikuttaa eteenpäin ja auttaa selviytymään elämän vaatimuksista, mutta se vaikuttaa myös mielialaan ja tunteisiin. ”Stressi toimii laukaisijana biokemiallisessa prosessissa, jossa keho menee ikään kuin selviytymistilaan. Keho varastoi polttoainetta, hidastaa aineenvaihduntaa ja työntää ulos kemikaaleja, jotka aiheuttavat todennäköisemmin liikalihavuutta”, May kuvailee. Moni tarttuu ruokaan helpottaakseen stressiä, mutta se ei tietenkään toimi pitkällä aikavälillä. ”Ruoka on vain tilapäinen ratkaisu stressiin, koska se ei vaikuta stressin todellisiin tekijöihin”, Michelle May kertoo. Stressiin auttaa erilaiset rentoutumistekniikat, sekä liikunta, mikä myös kuluttaa kaloreita ja tarjoaa muita terveydellisiä hyötyjä.

3.Lääkitys. Eräät esimerkiksi verenpaine-, masennus-, mielialanvaihtelu- ja diabeteslääkeryhmiin kuuluvat reseptilääkkeet voivat aiheuttaa painonnousua. Myös steroidit, hormonikorvikkeet ja jopa suun kautta otettavat ehkäisylääkkeet saattavat nostaa painoa. Toisaalta on tärkeää muistaa, että muutama ylimääräinen kilo voi olla hyvä kompromissi sille, miten lääkitys yleisesti hyödyttää terveyttä. Täytyy vain tarkkailla ruokavaliota paremmin ja liikkua säännöllisesti.

4.Sairaus. Yleisin sairaus, joka aiheuttaa painonnousua, on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kilpirauhashormonin vajaus voi heikentää aineenvaihduntaa, aiheuttaa ruokahaluttomuutta ja painonnousua. ”Jos tuntee olonsa uupuneeksi, uneliaaksi, turvonneeksi, käheä-ääniseksi, sietokyvyttömäksi kylmälle, nukkuu liian paljon, tai on päänsärkyä, pitäisi käydä lääkärillä tarkistuttamassa, ettei ole sairastunut kilpirauhasen vajaatoimintaan”, May toteaa.

5.Menopaussi. Vaihdevuodet tulevat naisilla eri ikäisinä, mutta suurimmalla osalla kuitenkin keski-ikäisenä, jolloin tyypillisesti ei ole enää niin fyysisesti aktiivinen kuin nuorempana. Ikääntymisen myötä myös aineenvaihdunta luonnollisesti heikkenee ja samaan aikaan hormonaaliset vaihtelut saattavat aiheuttaa näläntunnetta, masennusta ja unenpuutetta. Liikunnan ja terveellisen, kalsium- ja D-vitamiinipitoisen ruokavalion yhdistelmä on avainasemassa naisilla vaihdevuosien aikana.

Lähde: WebMd - 5 Surprising Reasons You're Gaining Weight

• Rumasinkkumies-

Itsekkin pitäis laihduttaa mutta en jaksa. Olenko parempi ihminen jos laihdun 10-15 kg. Olenko naisten silmissä komeampi ja haluaako naiset tutustua, eivät varmaan halua. Laihduin jo kerran 30 kg ja 10 kg on tullut takas. Laihduttaa voisi jos naiset kiinnostuisi mutta ei ne kiinnostu joten ei ole syytä laihtua.

• motivoivatekijä

Itsekin olen tavis nainen, mutta mä ajattelen ennemminkin omaa terveyttä kuin sitä, että pitäisi jonkun vuoksi alkaa laihduttaa, että joku kiinnostuisi. Itselläkin on ollut jo nuoresta pitäen selkävaivoja ja vatsa- ja selkälihakset on yritettävä pitää siksikin jollain tavoin kuosissa, ettei ruoto ala oireilla.

• Unohda koko laihdutus, se ei aiheuta kuin stressiä.
      Käytä ennemmin termiä elämäntapamuutos.

Kiinnitä aluksi huomio ruokaan, mitä syöt, kuinka paljon ja kuinka usein.
      Sen jälkeen miettimään liikuntaa; lihaskuntoa ja aerobista. Harrasta lajeja joista pidät, ei lajeja
      joita mainostetaan painonpudotukseen.
      Kolmas on sitten stressi ja lepo. Aikaa myös palautumiselle ja unelle.

Sitten tärkeimpänä on ymmärtää että tämä on pitkäjänteistä hommaa ja välillä voi tulla
      jopa pientä takapakkia mutta lopulta muutos kyllä kannattaa.

• Totuus-

Voisihan sitä kuntoilla jos olisi joku nainen jonka kanssa kävisi salilla mutta yksin se on aivan turhaa eikä edes jaksa yksin. Yksin kävin vuosia salilla ja kyllästyin. Kunto on ihan paska nykyään kun olen vuoden makaillut kotona. Ihan sama kuoleeko sitä sitten ylipainoon kun ei kukaan muutenkaan tykännyt kun olin hyvässä kunnossa. Ruma mies ei saa naista vaikka olisi kuinka normaalipainoinen. Oma terveys ei ole tärkeää kun yksinäisenä ei ole mitään syytä pitää terveyttä yllä. Naiset voikin kuntoilla koska saavat rakkautta koska tahansa eikä tarvii koskaan elää yksin.

• fättiksenvaimo

Ei mieheni lihavuus mua haittaa muuten: Mutta joka yö olen kuin mankelissa

• Ruma-ätmi

Laihdutin 34 kg aikoinaan. Ihan vaan lopetin kaljan juomisen, limun juomisen, yksinkertaistin ruokavalioo ja sitten poljin kuntopyörää tunnin päivässä. Laihduin ekan 3 kk aikana 25 kg ja 5 kk 34 kg putosi paino.

• motivoivatekijä

Menee se elämä muutenkin terveempään suuntaan, jos päättää lopettaa limut ja alkoholin. Nyt on taas tehty tutkimusta, että seitsemän tuoppia viikossa vaikuttaa terveyteenkin haitallisesti.

• Yksinäinen-ätmi

Yllättävän vaikeaa jos eiole itsekuria. Itsellä ei ole itsekuria, oon yrittänyt laihduttaa parikin vuotta. Syön liikaa herkkuja, limua. Ei vaan ole kuria, välillä voi mennä kaksi viikkoa hyvin mutta sitten sortuu. No sellaista sen on yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3984
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2363
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2220
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1949
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1582
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1487
    Aihe