Miten liityn motarille?

sesujuuhyvinjoo

Nykyisin liityn niin että kaasu pohjaan ja kova kiihdytys, mittariin 130-140kmh ja ohittaen motarin oikealla kaistalla olevat jo kiihdytyskaistalla, ja sitten jostakin välistä suoraaan vasemmalle kaistalle, ja samalla nopeuden nostoa n. 150kmh, ja peilistä varmistus pyytääkö joku tietä, yleensä ei pyydä. Sitten tasavauhdilla 137kmh, niin pitkään kun tietä piisaa.
Onko oikea ja turvallinen tapa?

10

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.se.ole.kuin.tie

      Katso ajoissa kohta minne vaihdat kaistaa.
      Enemmin taakse kuin eteen niin ei tarvitse kiihdyttää kilpaa.

      Tänään ajoin motarille niin nopeutta oli 60km/h, kohdalle sattui motarille ajava auto ja sovitin liittymisen sen auton taakse lisäten nopeuden samaksi kun auto oli menny ohitse. Tiellä on 80km/h niin ei ollut mitään ongelmaa. Sitten vakkari päälle 85km/h.

    • ygiggg

      Tee kuin tape.
      Älä katso ollenkaan vaan aja.

    • kyrpånysvärit

      Joo lämätiskiin paska kotteroon ja käytetään kiihytys kaistaa reilusti loppuun asti!

      • mikä.on.kyrpoo

        Sen ymmärrän, että lämä tiskissä auttaa liittymisessä, mutta miten se paskan vääntäminen kotteroon auttaa? Mielestäni autoon ulostaminen ei ole fiksua, ainakaan omaan, ja varsinkaan kiihdytyskaistalla ajaessa.


    • häränsilmä

      Turvallinen on tapa ja takana ajavat saavat ajella sitten tuulilasien vaihtoon, kun saavat kaikki kivet silmille renkaistasi.

    • TässäTotuusOn

      No ei, koska ajat 17 km/h (tai 37 km/h, jos talvirajoitukset) ylinopeutta.

    • Mitä hitaammin jononvetäjä liittyjä ajaa, sitä vaikeampaa se on takana tuleville. Siis vilkkaassa liikentessä, kun motarillakin on jonoa. Sujuvassa liikenteessä ei ole niin väliä.

    • Kehä I ei ole motari, mutta ramppeja on runsaasti. Nyt nopeuskameroiden aikana Kehä I:lle tulo on helpottunut. Riittää, että kiihdyttää 80 km/h nopeuteen, jolloin saavuttaa positiivisen nopeuseron Kehällä ajaviin nähden. Nimittäin Kehän oikeanpuoleisen kaistan keskinopeus on nykyisin selvästi alle 80 km/h. Ajamalla nopeutta 80 km/h voi valita, onko helpompi mennä Kehällä ajavan eteen vai taakse tilanteesta riippuen.

      Riittävän nopeuden käyttö olisi suositeltavaa motarille tultaessakin.

      • ABECEDE

        Ongelmistaan huolimatta pääkaupunkiseudun kehäteiden liikenne sujuu melko hyvin. Eteenkin rampeilta liikennevirtaan tuleminen on selvästi kehittyneempää kuin muualla Suomessa. Suurin osa todellakin painaa kaasua ja kiihdyttää vauhdin kehätien liikennevirtaan sopivaksi. Näin ei juuri missään muualla tapahdu. Muualla rampeilla vauhti vaan jopa hidastuu ja kuskin pää pyörii kun yrittää päästä jonoon. Muualla usein vieläpä jonossa ajavat vetävät välit kiinni edellä ajavaan ettei vaan kukaan rampimta pääsisi väliin. Tätä ei pääkaupunkiliikenteessä tapahdu.
        Nämä havainnot raskaankaluston tuulilasin läpi katsottuna.


      • Paljon_ajanut
        ABECEDE kirjoitti:

        Ongelmistaan huolimatta pääkaupunkiseudun kehäteiden liikenne sujuu melko hyvin. Eteenkin rampeilta liikennevirtaan tuleminen on selvästi kehittyneempää kuin muualla Suomessa. Suurin osa todellakin painaa kaasua ja kiihdyttää vauhdin kehätien liikennevirtaan sopivaksi. Näin ei juuri missään muualla tapahdu. Muualla rampeilla vauhti vaan jopa hidastuu ja kuskin pää pyörii kun yrittää päästä jonoon. Muualla usein vieläpä jonossa ajavat vetävät välit kiinni edellä ajavaan ettei vaan kukaan rampimta pääsisi väliin. Tätä ei pääkaupunkiliikenteessä tapahdu.
        Nämä havainnot raskaankaluston tuulilasin läpi katsottuna.

        Nyt kyllä päästit nettipierun. Ei Helsingissä osata rampista valtaväylälle tulla. Vaikka paljon ajan juuri Kehä ykkösen liittymissä, viimeinen havainto siitä, että edelläni ajanut olisi kiihdyttänyt oikaoppisesti rampista ulos, on parin kuukauden takainen.
        Toisaalta yksi syy ongelmaan on liikennejärjestelyissä, missä jono kootaan liikennevalolla ennen rampin alkua. Amerikoissa tapasin sellaisia liikennevaloja, jotka päästivät yhden auton kerrallaan ramppiin. Sydneyssä taas monessa eritasoliitymässä liikennevalojen ohi pääsi vasemmalle ramppiin vain pakollisella pysähtymisellä tai kolmiolla. Meillä esim. Pakilan liittymässä etelästä tultaessa vastaavasti oikealle eli itään menevä ohittaisi valot pakollisella pysähtymisellä. Näin voisi olla monessa paikassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      335
      7337
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4679
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3205
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3077
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      75
      1985
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1876
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      218
      1824
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1468
    Aihe