On aika osoittaa pettäjille

MuutostaAsiaan

mitä pahaa pettäminen saa aikaan. Minua ihmetyttää suuresti, ettei pettämisen henkisiä ja taloudellisia vaikutuksia mitata millään kansantalouden mittarilla. Se kuitenkin jo on myönnetty, että eron on ihmisen suurin riski eriarvoistumiseen. Samalla epäarvoisuus naisen ja miehen välillä kasvaa, koska eläkekertymät jäävät pääsääntöisesti miehelle. Näin uusi petoskumppani kavaltaa omaisuuttasi. Tämä on varmaan yksi epätasa-arvoisimmista asioista Suomessa. Ei mikään ihme, koska emme ole todellakaan niin tasa-arvoisia, kuin meidän naisten on haluttu luulla. Samalla petokseen osallistuvat naiset saavat estettömän reitin rahasäästöillesi. Voin jo nyt arvata, mikä äläkkä tästä pettäjänaisten joukossa nousee, mutta asia pitää paikkansa. Voivathan he toki lasket säästäneensä yhteiskunnan menoja ajamalla isovanhemmat aikaisemmin hengiltä. Se on nimittäin suuri suru vanhoille ihmisille, joiden sydän ei kestä heitteillejättämistä, kun perhesiteet eivät velvoita huolenpitoon, eikä erokriisinsä keskellä olevat naiset jaksa pitää huolto vanhoista sukulaisiaan, kun eivät edes itsestään tai lapsistaan. Pettämiseen osallistuva nainen ja kodin rikkoja on alhainen loinen yhteiskunnassa, joka hyötyy teon rangaistavuuden tai paremminkin vahingonteon korvattavuuden puutteesta. Sama koskee miehiä, mutta yleensä miehet ovat parempituloisia ja vahinko kohdistuu naiseen.

70

3725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä nyt kaikki pettäjät ottivat opikseen.

• sanoälämuuta

Hyvä ettet teinilorttokuvallasi tullut trollaamaan.

• Älälätise

Sinä et omista yhtäkään ihmistä maan päällä. Miten joku voi siis pettää sinua? Muutenkin juttusi kielii alavireisestä hengen tasosta.

• Pettureille

Tiedäätkö että lupauksia uskollisuudesta annetaan ja niitä lupauksia rikotaan. Se on pettämistä. Pelisäännöt selviksi!

• Revisiitä

Lupailijan moka. Jos on niin tyhmä että lupaa asioita, joita ei voi mitenkään vuosien ja jopa vuosikymmenten päähän tietää, niin sitten täytyy vain kestää oma tyhmyytensä.

• lupaussinulle

Yksinkertainen on vastauksesi, mutta tksinkertainen on vastaajakin. En lupaa sinulle nyt muuta vastausta.

• Entäitsesi

Mistä sinä minut tunnet? Tunnetko hyvinkin?

• petonaiseksi

Minä en tarvitse miehesi rahoja,enkä huoli häntä omakseni.Sänkyyni hänet otan.Muutama tunti viikossa hyvää seksiä molemmille,mistä se on sinulta pois kun et anna miehellesi kuitenkaan vaikka hän pyytäisi miten kauniisti tahansa.Eikä minun omatuntoni soimaa yhtään,etkä saa tehtyä minusta syyllistä mihinkään.

• kolmionleskellä

Narsistin vastaus tämä? Kunhan nyt seksiä saat ja tietoisesti patjailet niin kelle kuuluu. No ei tietenkään kuulu. Mutta sanonpa jos joku tuttuni tietoisesti noin toimii en olisi siitä kovinkaan ylpeä että edes tunnen sen. Katsot että kun sen vaimo ei anna niin sinä voit sen sinkkuna tehdä. Oletko miettinyt miten jos löydät sen oman miehen arvostaa sitten avoimesti sinua joka tietoisesti autat ukkomiestä. Samoin jos sulla on sisaruksia olemassa tulee mietittyä tekeekö nekin samaa kuin sinä? No yhtä tälläistä olen seurannut jo pitkään ja se mistä sain sen tietää oli puhtaasti vahinko. Toki en sitä sille kerro vaan tervehdin ja juttelen normaalisti. Mutta se että tuomitse sen on minun asiani. Ja toivon ettei omat tuttuni varatut tule kulkemaan sen tykönä. Mahtavaa ettei omaatuntoa vaivaa sen kummemmin kun et välitä. Muista että sinun oma läheisesi kehuu ja kertoo sinusta jotain muuta mutta pitää kai joskus kertoa . Kukin tyylillään ja tavallaan toki. Autetaan sitä vaimoa kun vihdoin joku sille kertoo.

• petonaiseksi
        kolmionleskellä kirjoitti:

Narsistin vastaus tämä? Kunhan nyt seksiä saat ja tietoisesti patjailet niin kelle kuuluu. No ei tietenkään kuulu. Mutta sanonpa jos joku tuttuni tietoisesti noin toimii en olisi siitä kovinkaan ylpeä että edes tunnen sen. Katsot että kun sen vaimo ei anna niin sinä voit sen sinkkuna tehdä. Oletko miettinyt miten jos löydät sen oman miehen arvostaa sitten avoimesti sinua joka tietoisesti autat ukkomiestä. Samoin jos sulla on sisaruksia olemassa tulee mietittyä tekeekö nekin samaa kuin sinä? No yhtä tälläistä olen seurannut jo pitkään ja se mistä sain sen tietää oli puhtaasti vahinko. Toki en sitä sille kerro vaan tervehdin ja juttelen normaalisti. Mutta se että tuomitse sen on minun asiani. Ja toivon ettei omat tuttuni varatut tule kulkemaan sen tykönä. Mahtavaa ettei omaatuntoa vaivaa sen kummemmin kun et välitä. Muista että sinun oma läheisesi kehuu ja kertoo sinusta jotain muuta mutta pitää kai joskus kertoa . Kukin tyylillään ja tavallaan toki. Autetaan sitä vaimoa kun vihdoin joku sille kertoo.

Sori vain,narsistia et saa minusta tekemälläkään.Jokainen aikuinen ihminen vastaa vain omista tekemisistään.Jos ihminen on varattu ja lähtee pettäjän tielle mistä luulet moisen johtuvan.Oli sitten kyseessä mies tai nainen jolta omat halut on hiipunut pois on ITSEKÄS jos vaatii että toisenkin on elettävä siinä rinnalla ilman seksiä vaikka tietää miten kovasti sitä toinen tahtoisi.
        Ei ole ihme että pettäjäsivustoilta löytyy tuhansia miehiä ja naisia jotka etsivät sitä mitä eivät kotoa saa.
        Turhauttavaa jeesustelua syyllistää aina se nainen tai mies jonka kanssa se puoliso pettää.Jos kotona on kaikki hyvin, harva ihminen kokee tarvetta lähteä tuolle tielle.

• inhimilsäästötavoite

Monet kärsivät haluttomuudesta ja läheisyyden puutteesta parisuhteessa, mut ei ole tämän asian pointti. Erota voi, mutta petoskumppanuuteen osallistuja osallistuu petettyä kohtaan talousrilokseen ja kansantalouden menojen kasvuun, koska rikottuja vaimoa, lapsia ja muita läheisiä joudutaan tukemaan monin tavoin.

• y15

mitä pahaa pettäminen saa aikaan. Minua ihmetyttää suuresti, ettei pettämisen henkisiä ja taloudellisia vaikutuksia mitata millään kansantalouden mittarila. SE EI OLE YHTEISKUNNAN SYY JOS MIEHESI ON PETTÄNYT SINUA Se kuitenkin jo on myönnetty, että eron on ihmisen suurin riski eriarvoistumiseen. JOKAISEN ON HOIDETTAVA OMAA HYVINVOINTIAAN IHAN ITSE Samalla epäarvoisuus naisen ja miehen välillä kasvaa, koska eläkekertymät jäävät pääsääntöisesti miehelle. TÄMÄNKIN ASIAN JOKAINEN PÄÄTTÄÄ IHAN ITSE Näin uusi petoskumppani kavaltaa omaisuuttasi. EDELLEEN MIEHESI ON SE SYYLLINEN Tämä on varmaan yksi epätasa-arvoisimmista asioista Suomessa. Ei mikään ihme, koska emme ole todellakaan niin tasa-arvoisia, kuin meidän naisten on haluttu luulla. TÄLLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TASA-ARVON KANSSA, TÄMÄ ON OMAA TYHMYYTTÄ Samalla petokseen osallistuvat naiset saavat estettömän reitin rahasäästöillesi. EDELLEEN MIEHESI ON SE SYYLLINEN Voin jo nyt arvata, mikä äläkkä tästä pettäjänaisten joukossa nousee, mutta asia pitää paikkansa. MIKSI SYYTTÄÄ' ULKOPUOLISIA OMISTA ONGELMISTA Voivathan he toki lasket säästäneensä yhteiskunnan menoja ajamalla isovanhemmat aikaisemmin hengiltä. HUH HUH Se on nimittäin suuri suru vanhoille ihmisille, joiden sydän ei kestä heitteillejättämistä, kun perhesiteet eivät velvoita huolenpitoon, eikä erokriisinsä keskellä olevat naiset jaksa pitää huolto vanhoista sukulaisiaan, kun eivät edes itsestään tai lapsistaan.JOKAISEN ON HOIDETTAVA OMAA HYVINVOINTIAAN IHAN ITSE Pettämiseen osallistuva nainen ja kodin rikkoja on alhainen loinen yhteiskunnassa, joka hyötyy teon rangaistavuuden tai paremminkin vahingonteon korvattavuuden puutteesta.EDELLEEN MIEHESI ON SE SYYLLINEN Sama koskee miehiä, mutta yleensä miehet ovat parempituloisia ja vahinko kohdistuu naiseen.

Jälleen hyvä esimerkki prinsessa sairaudesta, kyllä jokaisen on hoidettava itse omasta hyvinvoinnista, sadut eivät ole oikeaa elämää, vaikka kuinka haluaisit.

• petaamakaa

Älä syytä petoskumppaniasi siitä, että teit sen ajattelematta mitä siitä seuraa.

• viestitlaitoinheti

Kyllä hoidin yhden pettämisen taidokkaasti. Loppui se kulkeminen sen tykönä eikä näkynyt eroa ottavan. Minua eivät voi syyttää mitenkään sekaantumisesta tai mistään muustakaan. Kyllä se pitää näyttää pettäjälle että tietoa on muilla kuin sen kumppanilla. Tietää se ettei varmaan itse kumppani ollut kyseessä. Kun näyttää niiden elämä jatkuvan normaalisti ja tuon toisen petturin tykönä loppui kulkeminen. Minusta jokaisen joka tälläistä havainnoi tutuissaan on se tehtävä tiedoksi että joku tietää salasuhteesta. Hävettävää toimintaa kyllä. Tuomitsen täysin pettämisen. Ja toivon n etten itse kohtaa samaa ongelmaa. Ja jos näin kävisi toivoisin että joku sekaantuisi ja antaisi mahdollisuuden. Teen jokaiselle josta kuulen tai epäilen näin tapahtuvan. Tiedoksi kaikille salasuhteilijoille.

• KAMALAAKO

Pettäminen sai vain hyvää aikaan! Mikä ihmeen pettäminen? Ihmiset ovat itsellisiä ihmisiä koko ikänsä, eivät toisissaan roikkujia. Olisin jäänyt paljosta paitsi, jos ei olisi rinnakkaissuhdetta ollut.

• saamitäansaitsee

Jos elämäsi suurin elämys ja kokemus on ollut pettäminen, niin elämäsi on loppu viisikymppisenä. Kun erot tuosta ansaitset, niin et ilmaiseksi enää tatvitsemaasi hoivaa saa. Kukaan ei sinua vihanneksena viitsi, kun ei suku/verisiteitä. Rakkaus ansaitaan todenmäköisimmin pitkässä liitossa.

• KAMALAAKO

Eivät parisuhteet ole olleet elämässäni mitään ihmeellisiä elämyksiä ja erosin, kun ei minusta ole kenenkään "hoivaajaksi", eikä vanhuksen kanssa eläjäksi. Eikä rakkautta ehkä koskaan ollutkaan. En enää muista. Naimisissa yli kaksikymmentäviisivuotta ja erostakin jo viisitoistavuotta.

• Kumpiomet
        KAMALAAKO kirjoitti:

Eivät parisuhteet ole olleet elämässäni mitään ihmeellisiä elämyksiä ja erosin, kun ei minusta ole kenenkään "hoivaajaksi", eikä vanhuksen kanssa eläjäksi. Eikä rakkautta ehkä koskaan ollutkaan. En enää muista. Naimisissa yli kaksikymmentäviisivuotta ja erostakin jo viisitoistavuotta.

Mies v a i nainen?

• KAMALAAKO
        Kumpiomet kirjoitti:

Mies v a i nainen?

Nainen! Vaikka mitä väliä sillä kumpi, jos ei parisuhde maistu ja itsenäisyys sopii paremmin. Parisuhteessa on aina se kompromissi, joka ei sovi. En ole koskaan esim. asunut kahdestaan kenenkään kanssa.

• "Minua ihmetyttää suuresti, ettei pettämisen henkisiä ja taloudellisia vaikutuksia mitata millään kansantalouden mittarilla."
      >>>>Henkisiä vaikutuksia on hyvin vaikea ellei mahdotonta mitata kansantaloudellisella mittarilla.

"Se kuitenkin jo on myönnetty, että eron on ihmisen suurin riski eriarvoistumiseen."
      >>>Kuka on myöntänyt?

"Samalla epäarvoisuus naisen ja miehen välillä kasvaa, koska eläkekertymät jäävät pääsääntöisesti miehelle"
      >>>Naisen oma valinta.

"Näin uusi petoskumppani kavaltaa omaisuuttasi."
      >>>Niin jos nuo muodostavat pysyvän parisuhteen, mikä ei ole kovin todennäköistä.

"Tämä on varmaan yksi epätasa-arvoisimmista asioista Suomessa. "
      >>>Tässähän ei ole oikeastaan mitään epätasa-arvoista. Naiseet saavat päättää raskaudestaa, ja myöskin siitä pitävätkö vanhempainvapaita jne.

" Samalla petokseen osallistuvat naiset saavat estettömän reitin rahasäästöillesi."
      >>> Siis mistä eläkesäästöistä puhut?

"Voivathan he toki lasket säästäneensä yhteiskunnan menoja ajamalla isovanhemmat aikaisemmin hengiltä. Se on nimittäin suuri suru vanhoille ihmisille, joiden sydän ei kestä heitteillejättämistä, "
      >>> kukaan muu ei tule ajatelleeksi tällaista kuin sinä itse

"Pettämiseen osallistuva nainen ja kodin rikkoja on alhainen loinen yhteiskunnassa, joka hyötyy teon rangaistavuuden tai paremminkin vahingonteon korvattavuuden puutteesta. Sama koskee miehiä, mutta yleensä miehet ovat parempituloisia ja vahinko kohdistuu naiseen."

Tässä olen samaa mieltä

• väsynytjavanha

Kukaan muu ei tule ajatelleeksi? Kannattaisi ajatella vanhempiaan ja miten pahalta lastenlasten katoaminen elämästä tuntuu, tai se kun perheesi jätit ja sen välirikon kaikkien välille aiheutit. Ja miksi vaimosi hylkäsi appivanhemmat ja kielsi lapsilta isovanhemmat. Ja miksi et tullut käymään kylässä perheen kanssa tai edes yksin. Eikös niin?

• väsynytjavanha kirjoitti:

Kukaan muu ei tule ajatelleeksi? Kannattaisi ajatella vanhempiaan ja miten pahalta lastenlasten katoaminen elämästä tuntuu, tai se kun perheesi jätit ja sen välirikon kaikkien välille aiheutit. Ja miksi vaimosi hylkäsi appivanhemmat ja kielsi lapsilta isovanhemmat. Ja miksi et tullut käymään kylässä perheen kanssa tai edes yksin. Eikös niin?

Ei se avioero niitä isovanhempia hengiltä ota. Voihan se ikävältä tuntua, mutta voivat he edelleen olla lastenlasten elämässä jos heidän oma lapsensa niin haluaa. Itse ainakin oman eron jälkeen kävin jopa aiempaa enemmän heidän luonaan ja tarvitsin aiempaa enemmän lastenhoitoapua, koska ei ollut kumppania hoitamassa esim työmatkojen aikana.

• väsynytjavanha

"Tuntuu ikävältä", on kyllä hyvin lievä ilmaisu. "Jos niin haluaa", ei pitäisi olla ehdollinen vaan päivänselvyys ja molempien vanhempien vastuu ja velvollisuus. Mutta hyvä, jos sinun perheesi ja vanhempasi eivät enempää kärsineet. Tilanteita on monia ja ihmiset kovin välinpitämättömiä vaikka tulos olisi sydäntäsärkevä perhedraama.

• risy

Mitä ihmettä horiset? Jokainen voi vapaasti itse päättää meneekö naimisiin, tekeekö avioehdon, lasten syntymästäkin. Samoin opiskeleeko, käykö töissä, hoitaako lapsia kotona, vai viedäänkö ne hoitoon.

Itse erosin oma-aloitteisesti ex-miehestäni. Palkkani oli suurempi kuin hänellä. Samoin omaisuuteni, joten jouduin pulittamaan erosta sievoisen summan. Hyvästä, eli erosta kannatti kuitenkin maksaa. Ja mikä säästö eron jälkeen!

Eläkekertymäni ei ole korkea, koska hoidin lapsia kotona lähes 10v. Mutta entä sitten? Saisin ehkä 500 e parempaa eläkettä täyttäessäni 67 v ja jäädessäni eläkkeelle. En jää sitä haikailemaan. Lasten hoitaminen kotona oli minulle kutsumus ja kunnia-asia. He myös arvostavat sitä itse, nyt vielä aikuisenakin.

"eläkekertymät jäävät pääsääntöisesti miehelle"
      Exälläni on vielä huomattavasti pienempi eläkekertymä kuin minulla. Se näet kertyy omien tulojen mukaan.

Jos pettäminen saa itsessäsi paljon pahaa aikaa, tarvitsee hakeutua hoitoon. Se paha on sinussa, sinun pääkopan sisälläsi, ei kenessäkään muussa. Ajattelet kierosti.

• kivatsuk

Ja sinä vain itseäsi. Exäsi oli työtön juoppo, mikä oli oma vikasi.

• outotapaussairas

Jos pettäminen saa mielestäsi hyvää, niin päässäsi on pahasti vikaa. Sinun orgasmi ei ole ihmisten kärsimysten arvoinen. Simusta saa käsityksen, että koet ettei aiheuttamasi pahaa ole edes olemassa, vaan ihmisten oma vika. Horiset itse, mikä lie tuhonnut empatian muita ihmisiä kohtaan.

• mietintäänteille

No niin kun puhutte täällä niin kovasti siitä kuinka ihmiset sitten erojen ja pettämisten ja ties muiden vastaavien tilanteiden ilmaantuessa jää yksin ilman puolison, lasten tai lasten lasten tukea ja yksin makaavat vihanneksina niin pieleen menee! Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua. Lisäksi suku voi muutenkin riitaantua pahasti esimerkiksi viimeistään jossain perinnönjaossa tms. Nykyisin nuorempi sukupolvi ajattelee melko itsekeskeisesti ja viilettää ympäri maailmaa, et voi kahlita heitä itseäsi hoitamaan. Saatikka sitten näitä monia nyt eläkeiässä olevia mummoja ja pappoja, jotka itse viilettää ties missä eivätkä millään lailla osallistu lastenlastensa hoitamiseen. Haloo, miksi sellaisia ihmisiä pitäisi auttaa ja aikaansa tuhlata heidän vanhuuden päiviensä hoitamiseen.
      Mutta nyt ilouutinen kaikille yksinäisille ja lapsettomille: tuoreen tutkimuksen mukaan yksinäisyydestä kärsivät vähiten ne vanhukset, joilla on ystäviä. Yksinäiset vanhukset pärjäsivät ja olivat yhtä onnellisia elleivät jopa onnellisempia kuin perheelliset vanhukset, kunhan heillä oli ystäviä. Yllättävää: kavereiden ja ystävien merkitys on nykypäivänä monesti sukua merkittävämpi. Ja niin tämä tekstini ei ottanut mitään kantaa pettämiseen vaan ketjussa aiemmin esiintyneeseen yksinäisen vanhuuden pelkoon, sitän meistä monet pelkää riippumatta siitä onko perhettä ympärillä vai ei.

• Nämä ovat tyypillisesti niitä selityksiä, millä lapsettomuuden valinneet selittävät itselleen asiaa parhain päin. Vähän niinkuin uutta rakkautta etsimään lähteneet kertovat, että parempi lasten elää erovanhempien kanssa, kuin rakkaudettomassa parisuhteessa.

Tuollaisten kommentien antaminen kertoo, että kommentoijaa pelottaa yksinäinen vanhuus, mutta he vain eivät halua myöntää sitä.

"Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua."

Totta, mutta todennäköistä on, että lapset jäävät elämään sinun jälkeesi.

"Nykyisin nuorempi sukupolvi ajattelee melko itsekeskeisesti ja viilettää ympäri maailmaa, et voi kahlita heitä itseäsi hoitamaan"

Jos sinulla on välit kunnossa lapsiisi, heitä ei tarvitse kahlita, vaan he haluavat auttaa vanhempiaan, kun apua tarvitaan.

"Saatikka sitten näitä monia nyt eläkeiässä olevia mummoja ja pappoja, jotka itse viilettää ties missä eivätkä millään lailla osallistu lastenlastensa hoitamiseen. Haloo, miksi sellaisia ihmisiä pitäisi auttaa ja aikaansa tuhlata heidän vanhuuden päiviensä hoitamiseen."

Nii, sitä niittää, mitä kylvää. Toisaalta kyse ei välttämättä ole hoitamisesta, vaan lähinnä varmistamisesta, että mummon asiat ovat ok.

"Yksinäiset vanhukset pärjäsivät ja olivat yhtä onnellisia elleivät jopa onnellisempia kuin perheelliset vanhukset, kunhan heillä oli ystäviä. "

Paino sanalla jos. Suomalaisella miehellä on keskimäärin 0,7 hyvää ystävää. Tämä siis tarkoittaa, että on valtava määrä miehiä, joilla ei ole ainuttakaan hyvää ystävää ja isolla joukolla se yksi. Mitä sitten kun se yksikin kuolee pois tai muuttaa muualle.

Itse en odota, että omat lapseni pitäisivät minulle vanhana seuraa. Minusta tärkeämpi rooli heillä on minun asioideni ajajana. He näkevät kohdellaanko minua hoitokodissa hyvin vai huonosti, ja voivat ryhtyä toimenpiteisiin, jos asiat sitä vaativat.

Itse vierailen omien vanhempieni luona ehkä kymmenkunta kertaa vuodessa ja tarvittaessa jos tarvitsevat esimerkiksi apua. Olen myös muutaman kerran puhunut heille järkeä, kun ovat miettineet jotain loma-osaketta, tai eläkevakuutusta.

Toistaiseksi olen kuitenkin itse saamapuolella, koska olen saanut lastenhoitoapua ja apua esim tarvitessani sähkömiestä ja timpuria.

• y15

¨No niin kun puhutte täällä niin kovasti siitä kuinka ihmiset sitten erojen ja pettämisten ja ties muiden vastaavien tilanteiden ilmaantuessa jää yksin ilman puolison, lasten tai lasten lasten tukea ja yksin makaavat vihanneksina niin pieleen menee! Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua. Lisäksi suku voi muutenkin riitaantua pahasti esimerkiksi viimeistään jossain perinnönjaossa tms. Nykyisin nuorempi sukupolvi ajattelee melko itsekeskeisesti ja viilettää ympäri maailmaa, et voi kahlita heitä itseäsi hoitamaan. Saatikka sitten näitä monia nyt eläkeiässä olevia mummoja ja pappoja, jotka itse viilettää ties missä eivätkä millään lailla osallistu lastenlastensa hoitamiseen. Haloo, miksi sellaisia ihmisiä pitäisi auttaa ja aikaansa tuhlata heidän vanhuuden päiviensä hoitamiseen.¨

Anat sellaisen kuvan että ei kannata yrittää mitään, kun ei tiedä mitä on tulossa ja yleensä kumminkin jotakin huonoa. Oletko huomannut että nyky nuoret eivät hanki lapsia, eivät osta taloa, eivät osta uutta autoa, he rakentavat elämänsä toisin kuin aiemmat sukupolvet. (toki osittain taloudellisen tilanteen vuoksi). Mutta naurettavimmat ja säälittävimmät ovat aloittaneet elämänsä, vanhan mallin mukaan ja nyt haluavat elää kuin nuoret, jotka ovat rakentaneet, elämänsä site ette lapsille ole siaa ja näin voivat tehdä mitä lystää.

Nämä onnettomat ja ymmärtämättömät vanhat naiset julistavat sitä, miten voi tehdä mitä haluaa, vaikka ovat rakentaneet elämänsä täysin toisin, siis he keräävät rusinat pullista.
        Vanhemmat naiset pyrkivät selittelemällä sekä tasa-arvolla perustelemaan, vastuutonta toimintaansa, kaikki on luvallista ja hyväksyttävää, heidän mielestä. Todellisuudessa moni asia oli täysin toisin vuosikymmeniä sitten ja se oli hyväksyttävää, nyt jälkikäteen paasataan kuinka miehet ovat sitä sun tätä, vaikka vuosikymmeniä sitten asiat olivat usein täysin toisin.

Järjen juoksussa on todellakin vikaa ellei ymmärrä, miten asiat olivat ennen ja miten ne ovat nyt. Ihan kuin historiiaa voitaisiin kääntää ja syyllistetään ihmisiä asioista jotka olivat aikaisemmin toisin. TÄMÄ ON TODELLA ITSEKKÄÄN IHMISEN AJATUSMALLI, TAI USEIN JOPA TYHMYYTTÄ/AJATTELEMATTOMUUTTA

¨Mutta nyt ilouutinen kaikille yksinäisille ja lapsettomille: tuoreen tutkimuksen mukaan yksinäisyydestä kärsivät vähiten ne vanhukset, joilla on ystäviä. Yksinäiset vanhukset pärjäsivät ja olivat yhtä onnellisia elleivät jopa onnellisempia kuin perheelliset vanhukset, kunhan heillä oli ystäviä. Yllättävää: kavereiden ja ystävien merkitys on nykypäivänä monesti sukua merkittävämpi. Ja niin tämä tekstini ei ottanut mitään kantaa pettämiseen vaan ketjussa aiemmin esiintyneeseen yksinäisen vanhuuden pelkoon, sitän meistä monet pelkää riippumatta siitä onko perhettä ympärillä vai ei.¨

Ihmisten itsekkyys ja minä minä ajatusmalli on pahin

Tulevaisuudessa kun näin negatiivisesti asioista ajatellaan, on varmasti kysyntää lapsi vuokraamoille, vanhus vuokraamolle ja paljon hoitolaitoksia lapsille, sekä vanhuksille. Elämä on pinnallista minä itse elämää, ilman vastuuta ja empatiaa, tähän elämään ei tulisi hankkia yhtäkään lasta.

• mietintääteille

En tiedä y15 haukuitko minua itsekkääksi tai tyhmäki, nainen olen ja sinähän omasta mielestäsi tosin et arvostele naisia. Itse sanon kuule vaan: että sitä saa mitä tilaa. Ja se ei ole mielestäni itsekästä. Lisäksi ennenkuin lähdet arvostelemaan muiden kirjoituksia niin kannattaisiko edes yrittää ymmärtää niitä, jos nyt on kykeneväinen siihen ja tiiätkö, jos et ymmärrä niin silloin voi kysyä. Mutta oikeesti sä pilaat trollikirjoituksillasi kaikki ketjut. Vihaa vapaasti naisia, mutta jätä ne rauhaan ja ruoea vaikka homoksi.
        Yogamiehellä hyvät huomiot taas.

• y15
        mietintääteille kirjoitti:

En tiedä y15 haukuitko minua itsekkääksi tai tyhmäki, nainen olen ja sinähän omasta mielestäsi tosin et arvostele naisia. Itse sanon kuule vaan: että sitä saa mitä tilaa. Ja se ei ole mielestäni itsekästä. Lisäksi ennenkuin lähdet arvostelemaan muiden kirjoituksia niin kannattaisiko edes yrittää ymmärtää niitä, jos nyt on kykeneväinen siihen ja tiiätkö, jos et ymmärrä niin silloin voi kysyä. Mutta oikeesti sä pilaat trollikirjoituksillasi kaikki ketjut. Vihaa vapaasti naisia, mutta jätä ne rauhaan ja ruoea vaikka homoksi.

(Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua. Lisäksi suku voi muutenkin riitaantua pahasti esimerkiksi viimeistään jossain perinnönjaossa tms.)

Anat sellaisen kuvan että ei kannata yrittää mitään, kun ei tiedä mitä on tulossa ja yleensä kumminkin jotakin huonoa.

(Nykyisin nuorempi sukupolvi ajattelee melko itsekeskeisesti ja viilettää ympäri maailmaa, et voi kahlita heitä itseäsi hoitamaan.)

Oletko huomannut että nyky nuoret eivät hanki lapsia, eivät osta taloa, eivät osta uutta autoa, he rakentavat elämänsä toisin kuin aiemmat sukupolvet.

(Saatikka sitten näitä monia nyt eläkeiässä olevia mummoja ja pappoja, jotka itse viilettää ties missä eivätkä millään lailla osallistu lastenlastensa hoitamiseen. Haloo, miksi sellaisia ihmisiä pitäisi auttaa ja aikaansa tuhlata heidän vanhuuden päiviensä hoitamiseen.)

Mutta naurettavimmat ja säälittävimmät ovat aloittaneet elämänsä, vanhan mallin mukaan ja nyt haluavat elää kuin nuoret, jotka ovat rakentaneet, elämänsä site ette lapsille ole siaa ja näin voivat tehdä mitä lystää.

(Mutta nyt ilouutinen kaikille yksinäisille ja lapsettomille: tuoreen tutkimuksen mukaan yksinäisyydestä kärsivät vähiten ne vanhukset, joilla on ystäviä. Yksinäiset vanhukset pärjäsivät ja olivat yhtä onnellisia elleivät jopa onnellisempia kuin perheelliset vanhukset, kunhan heillä oli ystäviä.)

Nämä onnettomat ja ymmärtämättömät vanhat naiset julistavat sitä, miten voi tehdä mitä haluaa, vaikka ovat rakentaneet elämänsä täysin toisin, siis he keräävät rusinat pullista.
        Vanhemmat naiset pyrkivät selittelemällä sekä tasa-arvolla perustelemaan, vastuutonta toimintaansa, kaikki on luvallista ja hyväksyttävää, heidän mielestä. Todellisuudessa moni asia oli täysin toisin vuosikymmeniä sitten ja se oli hyväksyttävää, nyt jälkikäteen paasataan kuinka miehet ovat sitä sun tätä, vaikka vuosikymmeniä sitten asiat olivat usein täysin toisin.

Järjen juoksussa on todellakin vikaa ellei ymmärrä, miten asiat olivat ennen ja miten ne ovat nyt. Ihan kuin historiiaa voitaisiin kääntää ja syyllistetään ihmisiä asioista jotka olivat aikaisemmin toisin. TÄMÄ ON TODELLA ITSEKKÄÄN IHMISEN AJATUSMALLI, TAI USEIN JOPA TYHMYYTTÄ/AJATTELEMATTOMUUTTA

En tiedä y15 haukuitko minua itsekkääksi tai tyhmäki, TARKOITUS EI OLLUT nainen olen ja sinähän omasta mielestäsi tosin et arvostele naisia. PROVOSOIN SIKSI ETTÄ JOKU VASTAISI ASIAA, EIKÄ KIRJOITTAJAAN Itse sanon kuule vaan: että sitä saa mitä tilaa. Ja se ei ole mielestäni itsekästä. MIELESTÄNI ON ITSEKÄSTÄ KERÄTÄ RUSINAT PULLASTA, KUN ON AIKANAAN ALOITTANUT PERHE-ELÄMÄN TÄYSIN TOISELLA POHJALLA JA NYT HEITTÄYTYY ELÄMÄÄN NUORTEN TAVALLA . Lisäksi ennenkuin lähdet arvostelemaan muiden kirjoituksia niin kannattaisiko edes yrittää ymmärtää niitä, jos nyt on kykeneväinen siihen ja tiiätkö, jos et ymmärrä niin silloin voi kysyä. VASTAUKSIA EI TULE AINOASTAAN SELITTELYÄ JA IVAA Mutta oikeesti sä pilaat trollikirjoituksillasi kaikki ketjut. PITÄISIKO KAIKKIEN OLLA SAMAA MIELTÄ KANSSASI Vihaa vapaasti naisia, mutta jätä ne rauhaan ja ruoea vaikka homoksi. EN EDELLENKÄÄN VIHAA NAISIA, MUTTA EN PIDÄ ITSEKKÄISTÄ, AJATTELEMATTOMISTA IHMISISTÄ.
        KUN HALUTAA IRVAILLA NIIN TÄMMÖINEN KOMMENTTI LISÄTÄÄN, LAPSILLA TÄMÄ ON YLEISTÄ

• mietintääteille

Ok, nyt ymmärrän kommenttisi y15 eli sinäkin arvostelet noita nykyajan mummoja ja pappoja, jotka itsekkäästi leuhottaa ties missä. Tässä ollaan ihan samaa mieltä joskin naisvihasi mukaisesti sinä arvostelet vaan noita vanhoja naisia, mummoja ja sinun puolestasi vanhat miehet saa olla vaikka kuinka itsekkäitä ja kaivaa rusinat pullasta. Siinä sulla on kyllä ihan tärähtänyt käsitys, että sun mielestä ero tarkoittaa samaa kuin elää nuorten elämää, eihän se nyt sama asia ole. Kyllä monet eronneet huolehtii lapsista eron jälkeenkin ja jos sun asenne on se ettei eronneet saa hauskaa pitää niin tottakai saa ihan niinkuin avioliitoissakin elävät. Sellaisethan avioliitot säilyvät missä pidetään hauskaa. Toisille eronneille se hauskanpito on naiskentelu ihan niinkuin avioliitoissakin joillekin ja toisille jotain muuta. En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. En minä missään sanonut, että ei kannata mitään edes yrittää kuolemien perintöriitojen ym. vuoksi, eheeei. Päinvastoin yritin lohduttaa perheettömiä ja yksinäisiä kertomalla ettei se perhe ja suku aina sitä onnea takaa. Mutta tottakai sinä tulkitsit asiat oman negan katsokantasi kautta. Sun provoamisesi olisi paljon mielekkäämpää, jos olisit omilta ajatuksiltasi joustavampi ja avoimempi.

• y15
        mietintääteille kirjoitti:

Ok, nyt ymmärrän kommenttisi y15 eli sinäkin arvostelet noita nykyajan mummoja ja pappoja, jotka itsekkäästi leuhottaa ties missä. Tässä ollaan ihan samaa mieltä joskin naisvihasi mukaisesti sinä arvostelet vaan noita vanhoja naisia, mummoja ja sinun puolestasi vanhat miehet saa olla vaikka kuinka itsekkäitä ja kaivaa rusinat pullasta. Siinä sulla on kyllä ihan tärähtänyt käsitys, että sun mielestä ero tarkoittaa samaa kuin elää nuorten elämää, eihän se nyt sama asia ole. Kyllä monet eronneet huolehtii lapsista eron jälkeenkin ja jos sun asenne on se ettei eronneet saa hauskaa pitää niin tottakai saa ihan niinkuin avioliitoissakin elävät. Sellaisethan avioliitot säilyvät missä pidetään hauskaa. Toisille eronneille se hauskanpito on naiskentelu ihan niinkuin avioliitoissakin joillekin ja toisille jotain muuta. En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. En minä missään sanonut, että ei kannata mitään edes yrittää kuolemien perintöriitojen ym. vuoksi, eheeei. Päinvastoin yritin lohduttaa perheettömiä ja yksinäisiä kertomalla ettei se perhe ja suku aina sitä onnea takaa. Mutta tottakai sinä tulkitsit asiat oman negan katsokantasi kautta. Sun provoamisesi olisi paljon mielekkäämpää, jos olisit omilta ajatuksiltasi joustavampi ja avoimempi.

¨Ok, nyt ymmärrän kommenttisi y15 eli sinäkin arvostelet noita nykyajan mummoja ja pappoja, jotka itsekkäästi leuhottaa ties missä.¨ ET YMMÄRTÄNYT
        Aikaisemmilla sukupolvilla oli päämääränä hankkia koti, lapsia, auto jne,, sen eteen tehtiin paljon töitä ja kun mies ansaitsi tuolloin huomattavasti enemmän kuin nainen, niin hän teki töitä usein yötä päivää, yhteisen tavoitteen eteen. Nyt maailma on muuttunut ja nuorten tavoite ei ole enää talo, auto ja lapsi, he haluavat nauttia elämästä. Ristiriita tulee siitä kun usein juuri nainen ilmaisee että haluaa elämältään jotakin muuta ja yleensä se on sitä mitä nykynuoret tekevät. Mies on tehnyt rahan ja elintason eteen töitä suunnattomasti ja yks kaks, nainen kertoo että haluaa elämältään jotakin muuta. Asunnolla, huvilalla, autoilla ja muilla omaisuudella on isompi tunneside, koska mies on useasti tehnyt näiden eteen suunnattomasti töitä, jopa sairastunut tavoitteen vuoksi. SE OLI SILLE AJALLE OMINAISTA, MIKÄ TOSIN EI OLLUT OIKEIN, TASA-ARVON KANNALTA. NÄMÄ OLIVAT YHTEISIÄ TAVOITTEITA, PÄÄTÖKSIÄ JA AINOASTAAN ITSEKÄS PELLE SANOO VUOSIKYMMENIEN JÄLKEEN ETTEI OLISI NIITÄ HALUNNUT, KUTEN NAISET USEIN TEKEVÄT EROSSA. Parisuhde on usein kestänyt vuosikymmeniä ja naisella on kanttia syytellä miestä kyseisistä asioista, vaikka ei ole vuosikymmeniin tehnyt mitään oman hyvinvoinnin eteen, eroaminen olisi ollut mahdollista jo vuosikymmeniä sitten.
        ¨Tässä ollaan ihan samaa mieltä joskin naisvihasi mukaisesti sinä arvostelet vaan noita vanhoja naisia, mummoja ja sinun puolestasi vanhat miehet saa olla vaikka kuinka itsekkäitä ja kaivaa rusinat pullasta.¨
        Edelleenkään en vihaa naisia. Enkä kritisoi mummoja ja vaareja, he ovat työnsä tehneet ja kunnioitan heitä. Kritisoin tyhmiä, ajattelemattomia ja itsekkäitä vanhempia jotka, tuhoavat lastensa elämän riitaisilla eroilla. Kuuluu yleisivistykseen ymmärtää, eri aikakausien poikeavuudet, asia kosostuu vielä jos on elänyt ne eikä kuitenkaan ymmärrä tosiasioita, vaan hakee kaikkeen syyllisiä muualta.
        ¨Siinä sulla on kyllä ihan tärähtänyt käsitys, että sun mielestä ero tarkoittaa samaa kuin elää nuorten elämää, eihän se nyt sama asia ole.¨
        Usein juuri naiset perustelevat erojaan sillä että haluavat muutosta elämään, tehdä sitä mitä aina ovat halunneet. Omaisuudella ja sen eteen tehdyllä työllä ei ole naiselle mitään merkitystä, koska usein mies on tehnyt työt ja hankkinut rahat, se tarkoitti sitä että mies oli töissä yötä päivää, siitä naiset useasti kritisoivat, sekä kertovat usein sen eron syyksi. NAISILLA EI OLE EMPATIA KYKYÄ, JOS LYTTÄÄVÄT MIEHEN HALPAMAISELLA TAVALLA. MIES OLISI VOINUT ELÄÄ LÖYSÄSTI VUOKRALLA JA TEHNYT KOTITÖITÄ JA HOITANUT LAPSIA.
        ¨Kyllä monet eronneet huolehtii lapsista eron jälkeenkin ja jos sun asenne on se ettei eronneet saa hauskaa pitää niin tottakai saa ihan niinkuin avioliitoissakin elävät.¨
        Asenne vammasi ilmeisesti estää luetun ymmärtämisen, olen kirjoittanut aina riitaisista eroista en muusta. Itselläsi ilmeisesti on vahva negatiivinen feministi asenne.
        Sellaisethan avioliitot säilyvät missä pidetään hauskaa. Toisille eronneille se hauskanpito on naiskentelu ihan niinkuin avioliitoissakin joillekin ja toisille jotain muuta.
        MINULLA TÄMÄN ASIAN KANSSA EI KOSKAAN OLE OLLUT EPÄSELVYYTTÄ
        En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI TEKSTI, NIIN LOPPUU SELITTELY.

Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua. Lisäksi suku voi muutenkin riitaantua pahasti esimerkiksi viimeistään jossain perinnönjaossa tms. MITÄ OIKEASTI KORJOITIT, KYLLÄ TÄSTÄ SAA KUVAN ETTEI KANNATA YRITTÄÄKÄÄN

En minä missään sanonut, että ei kannata mitään edes yrittää kuolemien perintöriitojen ym. vuoksi, eheeei. Päinvastoin yritin lohduttaa perheettömiä ja yksinäisiä kertomalla ettei se perhe ja suku aina sitä onnea takaa. Mutta tottakai sinä tulkitsit asiat oman negan katsokantasi kautta.

FAKTAA PÖYTÄÄN EIKÄ SELITTELYÄ, TÄHÄN TÄÄLLÄ OLEVAT NAISET EIVÄT KYKENE, PELKÄSTÄÄN HAUKKUMISEEN JA IVAAN.

Sun provoamisesi olisi paljon mielekkäämpää, jos olisit omilta ajatuksiltasi joustavampi ja avoimempi.
        KERRO ESIMERKKI FAKTA, ILMAN SELITTELYÄ

Mutta tiedoksi suurimmalla osalla perheissä menee ihan hyvin.

• Ihmetyyppi
        y15 kirjoitti:

¨Ok, nyt ymmärrän kommenttisi y15 eli sinäkin arvostelet noita nykyajan mummoja ja pappoja, jotka itsekkäästi leuhottaa ties missä.¨ ET YMMÄRTÄNYT
        Aikaisemmilla sukupolvilla oli päämääränä hankkia koti, lapsia, auto jne,, sen eteen tehtiin paljon töitä ja kun mies ansaitsi tuolloin huomattavasti enemmän kuin nainen, niin hän teki töitä usein yötä päivää, yhteisen tavoitteen eteen. Nyt maailma on muuttunut ja nuorten tavoite ei ole enää talo, auto ja lapsi, he haluavat nauttia elämästä. Ristiriita tulee siitä kun usein juuri nainen ilmaisee että haluaa elämältään jotakin muuta ja yleensä se on sitä mitä nykynuoret tekevät. Mies on tehnyt rahan ja elintason eteen töitä suunnattomasti ja yks kaks, nainen kertoo että haluaa elämältään jotakin muuta. Asunnolla, huvilalla, autoilla ja muilla omaisuudella on isompi tunneside, koska mies on useasti tehnyt näiden eteen suunnattomasti töitä, jopa sairastunut tavoitteen vuoksi. SE OLI SILLE AJALLE OMINAISTA, MIKÄ TOSIN EI OLLUT OIKEIN, TASA-ARVON KANNALTA. NÄMÄ OLIVAT YHTEISIÄ TAVOITTEITA, PÄÄTÖKSIÄ JA AINOASTAAN ITSEKÄS PELLE SANOO VUOSIKYMMENIEN JÄLKEEN ETTEI OLISI NIITÄ HALUNNUT, KUTEN NAISET USEIN TEKEVÄT EROSSA. Parisuhde on usein kestänyt vuosikymmeniä ja naisella on kanttia syytellä miestä kyseisistä asioista, vaikka ei ole vuosikymmeniin tehnyt mitään oman hyvinvoinnin eteen, eroaminen olisi ollut mahdollista jo vuosikymmeniä sitten.
        ¨Tässä ollaan ihan samaa mieltä joskin naisvihasi mukaisesti sinä arvostelet vaan noita vanhoja naisia, mummoja ja sinun puolestasi vanhat miehet saa olla vaikka kuinka itsekkäitä ja kaivaa rusinat pullasta.¨
        Edelleenkään en vihaa naisia. Enkä kritisoi mummoja ja vaareja, he ovat työnsä tehneet ja kunnioitan heitä. Kritisoin tyhmiä, ajattelemattomia ja itsekkäitä vanhempia jotka, tuhoavat lastensa elämän riitaisilla eroilla. Kuuluu yleisivistykseen ymmärtää, eri aikakausien poikeavuudet, asia kosostuu vielä jos on elänyt ne eikä kuitenkaan ymmärrä tosiasioita, vaan hakee kaikkeen syyllisiä muualta.
        ¨Siinä sulla on kyllä ihan tärähtänyt käsitys, että sun mielestä ero tarkoittaa samaa kuin elää nuorten elämää, eihän se nyt sama asia ole.¨
        Usein juuri naiset perustelevat erojaan sillä että haluavat muutosta elämään, tehdä sitä mitä aina ovat halunneet. Omaisuudella ja sen eteen tehdyllä työllä ei ole naiselle mitään merkitystä, koska usein mies on tehnyt työt ja hankkinut rahat, se tarkoitti sitä että mies oli töissä yötä päivää, siitä naiset useasti kritisoivat, sekä kertovat usein sen eron syyksi. NAISILLA EI OLE EMPATIA KYKYÄ, JOS LYTTÄÄVÄT MIEHEN HALPAMAISELLA TAVALLA. MIES OLISI VOINUT ELÄÄ LÖYSÄSTI VUOKRALLA JA TEHNYT KOTITÖITÄ JA HOITANUT LAPSIA.
        ¨Kyllä monet eronneet huolehtii lapsista eron jälkeenkin ja jos sun asenne on se ettei eronneet saa hauskaa pitää niin tottakai saa ihan niinkuin avioliitoissakin elävät.¨
        Asenne vammasi ilmeisesti estää luetun ymmärtämisen, olen kirjoittanut aina riitaisista eroista en muusta. Itselläsi ilmeisesti on vahva negatiivinen feministi asenne.
        Sellaisethan avioliitot säilyvät missä pidetään hauskaa. Toisille eronneille se hauskanpito on naiskentelu ihan niinkuin avioliitoissakin joillekin ja toisille jotain muuta.
        En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI TEKSTI, NIIN LOPPUU SELITTELY.

Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua. Lisäksi suku voi muutenkin riitaantua pahasti esimerkiksi viimeistään jossain perinnönjaossa tms. MITÄ OIKEASTI KORJOITIT, KYLLÄ TÄSTÄ SAA KUVAN ETTEI KANNATA YRITTÄÄKÄÄN

En minä missään sanonut, että ei kannata mitään edes yrittää kuolemien perintöriitojen ym. vuoksi, eheeei. Päinvastoin yritin lohduttaa perheettömiä ja yksinäisiä kertomalla ettei se perhe ja suku aina sitä onnea takaa. Mutta tottakai sinä tulkitsit asiat oman negan katsokantasi kautta.

FAKTAA PÖYTÄÄN EIKÄ SELITTELYÄ, TÄHÄN TÄÄLLÄ OLEVAT NAISET EIVÄT KYKENE, PELKÄSTÄÄN HAUKKUMISEEN JA IVAAN.

Sun provoamisesi olisi paljon mielekkäämpää, jos olisit omilta ajatuksiltasi joustavampi ja avoimempi.

Y15 palo käämit....

• Rakkaatvanhempani
        Yogamies kirjoitti:

Nämä ovat tyypillisesti niitä selityksiä, millä lapsettomuuden valinneet selittävät itselleen asiaa parhain päin. Vähän niinkuin uutta rakkautta etsimään lähteneet kertovat, että parempi lasten elää erovanhempien kanssa, kuin rakkaudettomassa parisuhteessa.

Tuollaisten kommentien antaminen kertoo, että kommentoijaa pelottaa yksinäinen vanhuus, mutta he vain eivät halua myöntää sitä.

"Ensinnäkään kukaan ei tiedä tulevasta muutoinkaan, läheiset ja sukulaiset voivat kuolla ennen sinua."

Totta, mutta todennäköistä on, että lapset jäävät elämään sinun jälkeesi.

"Nykyisin nuorempi sukupolvi ajattelee melko itsekeskeisesti ja viilettää ympäri maailmaa, et voi kahlita heitä itseäsi hoitamaan"

Jos sinulla on välit kunnossa lapsiisi, heitä ei tarvitse kahlita, vaan he haluavat auttaa vanhempiaan, kun apua tarvitaan.

"Saatikka sitten näitä monia nyt eläkeiässä olevia mummoja ja pappoja, jotka itse viilettää ties missä eivätkä millään lailla osallistu lastenlastensa hoitamiseen. Haloo, miksi sellaisia ihmisiä pitäisi auttaa ja aikaansa tuhlata heidän vanhuuden päiviensä hoitamiseen."

Nii, sitä niittää, mitä kylvää. Toisaalta kyse ei välttämättä ole hoitamisesta, vaan lähinnä varmistamisesta, että mummon asiat ovat ok.

"Yksinäiset vanhukset pärjäsivät ja olivat yhtä onnellisia elleivät jopa onnellisempia kuin perheelliset vanhukset, kunhan heillä oli ystäviä. "

Paino sanalla jos. Suomalaisella miehellä on keskimäärin 0,7 hyvää ystävää. Tämä siis tarkoittaa, että on valtava määrä miehiä, joilla ei ole ainuttakaan hyvää ystävää ja isolla joukolla se yksi. Mitä sitten kun se yksikin kuolee pois tai muuttaa muualle.

Itse en odota, että omat lapseni pitäisivät minulle vanhana seuraa. Minusta tärkeämpi rooli heillä on minun asioideni ajajana. He näkevät kohdellaanko minua hoitokodissa hyvin vai huonosti, ja voivat ryhtyä toimenpiteisiin, jos asiat sitä vaativat.

Itse vierailen omien vanhempieni luona ehkä kymmenkunta kertaa vuodessa ja tarvittaessa jos tarvitsevat esimerkiksi apua. Olen myös muutaman kerran puhunut heille järkeä, kun ovat miettineet jotain loma-osaketta, tai eläkevakuutusta.

Toistaiseksi olen kuitenkin itse saamapuolella, koska olen saanut lastenhoitoapua ja apua esim tarvitessani sähkömiestä ja timpuria.

En ymmärrä miksi isovanhempien pitää huoltaa Lapsiaan ja lastenlapsia ,kun ollaan vielä itsekin työelämässä, sitä varten on päivähoitopaikat ja miksi lasten pitää hoitaa vanhoja vanhempiaan, kun ovat työssä ja asuvat satojen kilometrien päässä toisistaan, mummuille ja paapoille on palvelukodit joissa ammattilaiset hoitaa.
        Minusta terveet isovanhemmat saa viipottaa ympäri maailmaa omilla rahoillaan , vielä eläkeiässäkin jos ovat kunnossa, minun vanhempani ottavat usein minun lapseni mukaan ,jos vaan koulu sen sallii.
        Kyllä minun vanhempani ovat yhdessä kaiken koonneet molemmilla hyvät työt, äitini oli verotoimistossa töissä koko työelämänsä ja isäni lentokonemekaanikkona Finairilla.
        Olen heidän ainoa lapsensa ja minulla myös yksi lapsi ja enempää en tee jo ikänikin puolesta.

• y15
        Ihmetyyppi kirjoitti:

Y15 palo käämit....

Onko totuus niin raskasta, jos olet erimieltä perustele asia

• Hyväjarakentavaero
        y15 kirjoitti:

Oletkos huomannut ,että sinnuu ei ymmärrä kukaan, mikset kirjoita niin että tavallisetkin ihmiset ymmärtää mitä sanot ja voisitko toistaa niitä kysymyksiä joita kysyt, vaikeeta vastata kun ei tiedä edes kysymystä.
        Kysyn sulta, oletko ollut monenkin naisen kanssa aviossa, koska syytät kaikkia naisia riitaisissa eroista, vaikka sulla olis kaikki erot olleet kovin riitaisia, niin ei se tarkoita että kaikilla muillakin on ollut niin.

• Palokotaaskäämit
        y15 kirjoitti:

Onko totuus niin raskasta, jos olet erimieltä perustele asia

En tiedä mitä jankkaat, mutta olet ihme tyyppi, sinä se selittelet ja huudat kurkku suorana, ja jos en tykkää persoonastasii niin se ei selittelyjä kaipaa .

• tasapuolistahei

Tottakai terveet isovanhemmat saa viipottaa missä vaan ja miten paljon tahtoo, mutta sitten kun nuo terveet isovanhemmat vanhemmiten ei ookaan niitä niin terveitä niin kummasti sitten jotkut yrittää siinä sitoa lapsiaan ja lastenlapsiian, jotka ehkä sitten viipottavat missä viipottavat.

• Y15
        Hyväjarakentavaero kirjoitti:

Oletkos huomannut ,että sinnuu ei ymmärrä kukaan, mikset kirjoita niin että tavallisetkin ihmiset ymmärtää mitä sanot ja voisitko toistaa niitä kysymyksiä joita kysyt, vaikeeta vastata kun ei tiedä edes kysymystä.
        Kysyn sulta, oletko ollut monenkin naisen kanssa aviossa, koska syytät kaikkia naisia riitaisissa eroista, vaikka sulla olis kaikki erot olleet kovin riitaisia, niin ei se tarkoita että kaikilla muillakin on ollut niin.

En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄ, niin tiedän mitä tarkoitat

Kysyn sulta, oletko ollut monenkin naisen kanssa aviossa, koska syytät kaikkia naisia riitaisissa eroista, EN EDELLENKÄÄN VIHAA NAISIA, MUTTA EN PIDÄ ITSEKKÄISTÄ, AJATTELEMATTOMISTA VANHEMMISTA. vaikka sulla olis kaikki erot olleet kovin riitaisia, niin ei se tarkoita että kaikilla muillakin on ollut niin. OLEN PELKÄSTÄÄN HUOLISSA LASPSISTA, ESTÄÄKÖ ASENTTEESI SINUA YMMÄRTÄMÄÄN TÄMÄN

EN OLE SANONUT ETTÄ KAIKKI EROT OVAT RIITAISIA, VAAN OLEN PUHUNUT RIITAISISTA AVIOEROISTA, SIINÄ ON MELKOINEN ERO, SINÄ HALUAT VÄKISIN YMMÄRTÄÄ ASIAN VÄÄRIN

• y15
        Palokotaaskäämit kirjoitti:

En tiedä mitä jankkaat, mutta olet ihme tyyppi, sinä se selittelet ja huudat kurkku suorana, ja jos en tykkää persoonastasii niin se ei selittelyjä kaipaa .

Olet kuin pieni lapsi, kun et kykene vastaamaan niin kiukuttelet.

¨en tykkää persoonastasii niin se ei selittelyjä kaipaa¨

Olen täysin tietoinen mitä kirjoitan, eikä minun tarkoitus ole loukata ketään, normaalia ihmistä.

OLEN PELKÄSTÄÄN HUOLISSA LASPSISTA, ESTÄÄKÖ ASENTTEESI SINUA YMMÄRTÄMÄÄN TÄMÄN

• oikeenjankutijankuti

Mikä sun oikee ongelma y15 on kun sä jauhat koko ajan ihan kaikissa ketjuissa samaa asiaa, olet huolissasi lapsista. Ihan sama kirjoittaako joku vaikka paskasta säästä niin sinä olet huolissasi lapsista, tosin onhan se vaarallista jos vanhemmat ei pue lapselle kurahousuja tai vanhemmat lapset käytä kumppareita ja vedenpitäviä vaatteita. Tai jos joku kirjoittaa vaikka poliittisesta järjestelmästä, tai kesäloman vietosta tai ystävistä tai työstään ym. Aina vaan sama litannia ja kaikkien muiden ihmisten lyttääminen. Sun on pakko olla trolli ja ihminen joka ehkä haluaa juuri päinvastaista lapsille, sillä sun jankkaamises saa vaan ihmiset ärsyyntymään ja ajatteleen ehkä juuri päinvastaisesti.

• y15
        oikeenjankutijankuti kirjoitti:

Mikä sun oikee ongelma y15 on kun sä jauhat koko ajan ihan kaikissa ketjuissa samaa asiaa, olet huolissasi lapsista. Ihan sama kirjoittaako joku vaikka paskasta säästä niin sinä olet huolissasi lapsista, tosin onhan se vaarallista jos vanhemmat ei pue lapselle kurahousuja tai vanhemmat lapset käytä kumppareita ja vedenpitäviä vaatteita. Tai jos joku kirjoittaa vaikka poliittisesta järjestelmästä, tai kesäloman vietosta tai ystävistä tai työstään ym. Aina vaan sama litannia ja kaikkien muiden ihmisten lyttääminen. Sun on pakko olla trolli ja ihminen joka ehkä haluaa juuri päinvastaista lapsille, sillä sun jankkaamises saa vaan ihmiset ärsyyntymään ja ajatteleen ehkä juuri päinvastaisesti.

Edelleen selittelyä, olen oikeasti huolissani nyky menosta!!

OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄ, niin tiedän mitä tarkoitat

Kyllä ongelma on sinussa ja sinun selittelyssä, moitit ja haukut mutta et kykene kertomaan missä haukun ja missä vihaan naisia.

• Provoapukkaa
        y15 kirjoitti:

OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄ, niin tiedän mitä tarkoitat

Kyllä ongelma on sinussa ja sinun selittelyssä, moitit ja haukut mutta et kykene kertomaan missä haukun ja missä vihaan naisia.

Trolli.

• Kenenlapset
        y15 kirjoitti:

Olen täysin tietoinen mitä kirjoitan, eikä minun tarkoitus ole loukata ketään, normaalia ihmistä.

Missä kysymykset?

• dlllg
        y15 kirjoitti:

Älä oo huolissasi toisten asioista, keskity omiin asioihisi eli mene hoitoon.

• y15
        Kenenlapset kirjoitti:

Missä kysymykset?

En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄ, niin tiedän mitä tarkoitat ??

EN OLE SANONUT ETTÄ KAIKKI EROT OVAT RIITAISIA, VAAN OLEN PUHUNUT RIITAISISTA AVIOEROISTA, SIINÄ ON MELKOINEN ERO, SINÄ HALUAT VÄKISIN YMMÄRTÄÄ ASIAN VÄÄRIN

Kuka vääristelee ja selittelee ??

• Kenenlapset
        y15 kirjoitti:

En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen. OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄ, niin tiedän mitä tarkoitat ??

Kuka vääristelee ja selittelee ??

Missä kysymykset ovat? Älä selittele vaan pistä ne fakin kysymykset esiin.

• Y15
        Kenenlapset kirjoitti:

Missä kysymykset ovat? Älä selittele vaan pistä ne fakin kysymykset esiin.

Minun kommenttia kritisoitiin ja kysyin tarkennusta ¨isoilla kirjaimilla¨

¨En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen.¨

OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄNI MUUTEN TUO KOMMENTTI, ON VAIN KIUKUTTELUA.

• Kenenlapset
        Y15 kirjoitti:

Minun kommenttia kritisoitiin ja kysyin tarkennusta ¨isoilla kirjaimilla¨

¨En myöskään pidä tavastasi vääristellä muiden sanoja ja tulkita asiat ihan persiilleen.¨

OSOITA MISSÄ VÄÄRISTELIN SINUN KOMMENTTIA, ÄLÄ SELITTELE KOPIOI ESIMERKKI TEKSTISTÄNI MUUTEN TUO KOMMENTTI, ON VAIN KIUKUTTELUA.

En minä ole sulle kommentoinut yhtikäs mitään, olen vaan lukenut joitakin kommentteja ja sinä pyydät vastauksia joihinkin kysymyksiin ,joita en ole mistään löytänyt ja olen niitä kysymyksiä jo pyytänyt moneen kertaan ,mutta et ole laittanut, vaan vaahtoat mulle toisten kommenteja., joita meikä ei ole kommentoinut.

• y15
        Kenenlapset kirjoitti:

En minä ole sulle kommentoinut yhtikäs mitään, olen vaan lukenut joitakin kommentteja ja sinä pyydät vastauksia joihinkin kysymyksiin ,joita en ole mistään löytänyt ja olen niitä kysymyksiä jo pyytänyt moneen kertaan ,mutta et ole laittanut, vaan vaahtoat mulle toisten kommenteja., joita meikä ei ole kommentoinut.

Kenenlapset

22.4.2018 11:44

y15 kirjoitti:

Näytä lisää

Missä kysymykset?

Tästä alkaa sinun kommentit, sinä kysyit ?

• Kenenlapset
        y15 kirjoitti:

Kenenlapset

22.4.2018 11:44

y15 kirjoitti:

Näytä lisää

Missä kysymykset?

Tästä alkaa sinun kommentit, sinä kysyit ?

Antaa olla grgrrrg luovutan....

• y15
        Kenenlapset kirjoitti:

Antaa olla grgrrrg luovutan....

Sinä sekoilet, se ei ole suovuttamista

• moraalitkuntoon

Kyllä nyt kaikki nostamaan kätensä toivooko kyseistä mainetta siskolleen, tyttärelleen ,vaimolle , ystävälle joka patjana auttaa varattua sen ahdingosta. Toki vapaa maa on ja jokainen tyylillään. Mutta jos käjoku läheisempi nais ihminen toimisi varattuna tekisin siitä lopun. Kukaan nainen ei ole tuohon asemaan joutuva jos kaikki noudattavat moraalisia suhteitaan. Tuomio on kova naiselle. Miehelle vain naureskellaan. Kun tämän asian kaikki naiset ymmärtävät silloin loppuu pettäminen ja sen puolustaminen kuinka nyt vaan haluaa seksiä. Minusta on aina tehtävä loppu jos tieto tulee. Ei ole oikeutettua kuinka seksin takia loukataan toisia. Häpeäisin jos tiedän jostain tutusta. Eikö niiden pitäisi osata hävetä alunperin jotka seksistä nauttivat tietoisesti?

• 78p9

Typerä katkera keskustelu. Jotain rajaa älyttömyydelläkin.

Jos puolison orgasmi jonkun toisen kanssa saa elämäsi sekaisin, ja suistaa sen raiteiltaan, niin vika on sinussa. Sitä ei pysty kukaan muu korjaamaan kuin sinä itse.

• laskutmaksettava

Ei tässä kyse orgasmista vaan talouspetoksesta ja henkisestä väkivallasta. Kovin yksinkertaisesti ajattelet omaa orgasmiasi, mut hei niinhän se lapasesta lähtee toisilta: naiminen on rakastamista ja perhe saa väistyä, mutta ilman rahaa. Uusi ämmä tarvitsee ja ansaitsee sen mikä parisuhteessa rakennettiin. Ei ole oikein, enkä arvosta, mutta sillä ei väliä. Vain sillä, mitä rakastumiseen (lue naimiseen ja kieroiluun) osalliset oikeasti aiheuttavat suurta kansantaloudellisesti suurta vahinkoa. Heidän tulisi maksaa terapiat ja korvata hylätyille sama elintaso missä elivät.

• laskutmaksettava
        laskutmaksettava kirjoitti:

Ei tässä kyse orgasmista vaan talouspetoksesta ja henkisestä väkivallasta. Kovin yksinkertaisesti ajattelet omaa orgasmiasi, mut hei niinhän se lapasesta lähtee toisilta: naiminen on rakastamista ja perhe saa väistyä, mutta ilman rahaa. Uusi ämmä tarvitsee ja ansaitsee sen mikä parisuhteessa rakennettiin. Ei ole oikein, enkä arvosta, mutta sillä ei väliä. Vain sillä, mitä rakastumiseen (lue naimiseen ja kieroiluun) osalliset oikeasti aiheuttavat suurta kansantaloudellisesti suurta vahinkoa. Heidän tulisi maksaa terapiat ja korvata hylätyille sama elintaso missä elivät.

Jos petetty ja hylätty puoliso joutuu sairaslomalle pettämisen takia, niin puolison ja teon aiheuttaneen pitäisi korvata, ei sairaskassan ja yhteiskunnan!

• laskutmaksettava

Jos lapset terapiaan, niin samoin. Pettäjät ajattelevat kovin kevyesti mitä terapia on / tarkoittaa oikeasti. Siellä itketään sitä, mitä on jouduttu kokemaan teidän taholta. Ei ne mitää hymise lohduttavaa siellä neuvoksi. Se kaikki paska mikä epäinhimillistä ja raakaa teidän tekemänä laitetaan sanoiksi. On nimittäin hirvittävän raakaa myötää ääneen "miten sinä olet kohdellut minua". Yleensä sitä hävetään omaa itseänsä välinpitämätöntä kohtelua ihan hiljaa, mut pettämisessä ja jättämisessä tuska käy sietämättömäksi lähes kaikille.

• todellapettynytt

Entäs sitten terapia ja korvaukset puolisolle, joka sinnittelee huonossa suhteessa ja menettää terveytensä, tasapuolisuuden nimissä tämäkin pitäisi korvata. Oikeesti täällä ei hyväksytä, että eroaa tai jos eroaa niin ainakin pitää kärsiä ja viettää monta vuotta yksinään. Ei hyväksytä sitä, että ajattelee lastensa ja puolisonsa taloudellista turvaa ja hakee rakkautta. Ehei lopputulema tällä palstalla on se, että kaikki on oikein silloin kun kaikki kärsii, sehän on tasapuolista. Ite oon ihan tosissani miettinyt, että jos lasten vuoksi ja ennenkaikkea talous yksi asunto ym.muut seikat suhteeseen jäisin niin varmasti etsisin rakkautta ja seksiä mualta. Helvetti, ite oon ollut täysin uskollinen, toki tunteita tuntenut mualta, niin saatanan moisesti paskaa, kiusaamista ym.saanut mualta ja aivan aiheetta, varmaan enemmän kuin että olisin pettänyt. Se on vähän sama kuin, että kuulin, että esim.yläasteella nykypäivänä joitakin tyttöjä vaan kutsutaan huoriksi vaikkeivat omisi kertaakaan edes olleet sängyssä, ajattelin että mitä vittua. Mutta toivoisin tosissani, että sekin porukka joka minut otti hampaisiinsa oikeesti menettäisivät puolisonsa ja sellaisen puolison jota rakastavat. Niin paljon olen tästä asiasta kärsinyt ja ilman, että kukaan olisi anteeksipyytänyt!

• kdkg

Kannattaisi miettiä vaihtoehtona polyamorista suhdetta. Tai löysätä omaa pipoa edes vähän. Olla salliva ja armollinen, niin itselleen kuin toisille. Siinä ei menetä mitään.

Kun ajattelet "mitä pahaa pettäminen saa aikaan" niin lopuksi ei mitään muuta kuin tunnemyrskyn aivoissasi. Tunteet on selvitettävä ihan itse. Ei niitä kukaan muu selvitä. Epäterveen narsismin merkki juuri tuo että syyllistetään toisia omista ikävistä tunteista.

• Twelvepoints

Tämä oli hyvä. Kun toista, ketään ihmistä ei voi omistaa, niin pettämiselle pitäisi keksiä joku toisenlainen nimi. Vaikka siksi, että ne petetyt pääsisivät jonkun toisenlaisen ajatuksen alkuun kuin se "tunnemyrsky" ja kaikki mitä siitä seuraa.

Ja siksikin, että ihminen on toiminut kyseisellä tavalla kautta historiansa ja tulee toimimaan vast'edeskin eikä asia ja aihe muutu miksikään siitä että joku kasvunsa kesken jättänyt ei sitä kestä.

• plplpl

Aivan totta. Moni ei sitä mieti, mutta "tunnemyrskyt" syntyvä nimenomaan omista ajatuksista, haitallisista ajattelumalleista ja johtuvat vain itsestä. Ei siitä mitä on tapahtunut.

Ihmisellä, jolla päässä pyörii paljon käsittelemättömiä tunteita, niistä voi tulla fyysisiäkin oireita, on elämä hankalaa ja ikävää. Siksi kannattaa korjata ajatuksiaan, että elämästä tulee mielekkäämpää, kykenee taas nauttimaan elämästä.

• juuriniin
        plplpl kirjoitti:

Aivan totta. Moni ei sitä mieti, mutta "tunnemyrskyt" syntyvä nimenomaan omista ajatuksista, haitallisista ajattelumalleista ja johtuvat vain itsestä. Ei siitä mitä on tapahtunut.

Ihmisellä, jolla päässä pyörii paljon käsittelemättömiä tunteita, niistä voi tulla fyysisiäkin oireita, on elämä hankalaa ja ikävää. Siksi kannattaa korjata ajatuksiaan, että elämästä tulee mielekkäämpää, kykenee taas nauttimaan elämästä.

Kyllä, mutta yhteiskunnan ei pidä sitä korvata, vaan , jotka niiden ihmisten jotka ovat sen aiheuttaneet.

• Kehity

Meinaatko "juuri niin" että jonkun sulle pettymystä aiheuttaneen pitäisi korvata se, että sulla on väärät ajattelumallit?

• vastausjotaetymmärrä

Sinä olet trolli ja psykopaatti. Teidät potäisi ehdottomasti laittaa suoriltakäsin vankilaan tms. Sinulla ei ole edes ymmärrystä asiasta josta puhutaan. Siksi kyselet ja trollaat ajankuluksesi.

• trolli
        vastausjotaetymmärrä kirjoitti:

Sinä olet trolli ja psykopaatti. Teidät potäisi ehdottomasti laittaa suoriltakäsin vankilaan tms. Sinulla ei ole edes ymmärrystä asiasta josta puhutaan. Siksi kyselet ja trollaat ajankuluksesi.

On tainnut simaa mennä liikaa

• 112
        juuriniin kirjoitti:

Kyllä, mutta yhteiskunnan ei pidä sitä korvata, vaan , jotka niiden ihmisten jotka ovat sen aiheuttaneet.

Sinulla on narsistinen häiriö.
        "Narsisti ei myöskään ota vastuuta omista tunteistaan, vaan kokee kielteiset tunteet toisen vikana."

• otan_kantaa_vain_tähän

Otan kantaa vain tähän lasten velvollisuuteen hoitaa isäänsä ja äitiään. Mielestäni lapsilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta hoitaa vanhempiaan.
      Minun vanhemmilla on 8 lasta. Sekä isä että äiti tarvitsevat ympärivuorokautista apua, joten yhteisellä päätöksellä lapsuuskoti myytiin ja isä ja äiti asuvat kaupungissa omassa yksiössään ympärivuorokautisen hoidon piirissä. Siinä on sairaanhoitajat äärellään, sen kun painaa nappia. On ruoka 5 krt päivässä, annetaan lääkkeet, käytetään pesulla, pestään pyykit, siivotaan. Kaikki kuuluu palveluun. Heidän vanhuutensa on turvattu, siitä me lapset olemme pitäneet huolen. Emme odota perintöjä, koska niitä ei näillä näkymin ole tulossa. Oletamme että jompi kumpi heistä elää vielä ainakin 10 vuotta. Siihen riittää rahat.

Siitä huolimatta äitini syyllistää meistä jokaista vuorollaan siitä kun emme ole laittaneet omaa elämäämme holdiin ja muuttaneet lapsuuskotiimme heitä hoitamaan. Äiti ei ymmärrä, että meillä on jokaisella oma työ, puolisot, osalla sisaruksistani on vielä alaikäisiä lapsia.
      Esim. jos minä lopettaisin työt ja olisin muuttanut hoitamaan vanhempiani, joutuisin myymään asuntoni, joutuisin luopumaan puolisostani koska hän ei olisi missään tapauksessa muuttanut, sen lisäksi eläkkeeni jäisi mitättömäksi, joutuisin loppuelämäni tulemaan toimeen vähemmällä rahalla. Ja kaiken huipuksi sosiaalinen elämäni olisi loppunut tyystin jos olisin muuttanut.

Entistä enemmän vituttaa kuunnella äidin säksätystä ja syyllistämistä. Viime aikoina syytökset ovat kohdistuneet etenkin minuun, joten olen vähentänyt käyntiä vanhempiemme luona. Sääli sinänsä, mutta ei aina jaksa ajaa muutamaa sataa kilometriä vain kuunnellakseen haukkuja siitä, miten itsekästä elämää minä elän.

Isäni oli maanviljelijä ja äitini eli siinä samoilla tuloilla. Molemmat ovat tehneet hurjasti töitä elämässään. Mutta niin olen minäkin tehnyt, 16 vuotiaasta asti olen elättänyt itseni omilla tuloillani. Ei ole minun, eikä sisaruksieni syy, se että vanhemmillani on niin monta lasta kuin on.
      On aivan sairasta kuvitella että lapset ovat sitä varten, että he luopuvat omasta elämästään vanhempiensa hyväksi. Itse en koskaan vaatisi omiltani samaa. En ikinä.

Aloittajalle sanon sen verran, että päällepäsmäröi omaa parisuhdettasi, mutta anna muiden ihmisten tehdä omat ratkaisunsa läheistensä suhteen.

• 112

Noh. Itse mietin myös, ettei lapsilla ole käytännön velvollisuuksia, eikä usein edes mahdollisuuksia hoitaa vanhempiaan (=oma työ, puolisot, osalla sisaruksistani on vielä alaikäisiä lapsia.) Mutta jonkinmoinen moraalinen perusvelvollisuus on huolehtia, että vanhempien vanhuus on turvattu parhaalla mahdollisella tavalla. Kuten sinäkin ja sisaruksesi olette järjestäneet vanhemmillenne erittäin hyvän hoidon.

Äidilläsi on ilmeisesti jokin alkava muistisairaus tms. jos viitsii säksättää ja syyllistää sinua. Ellei hän nyt ole ollut aina sellainen...tuskin? Usein vanhat ihmiset muuttuvat persoonaltaan aivan kummalliseksi, epäileväksi, aggressiiviseksi jne kun tuo tai jokin muu tauti iskee. Vaikka eivät he sellaisia aina ole olleet. Omalla äidilläni on Alzheimer - onneksi klassinen, ja on yleensä oikein hyvän tuulinen. Sen jälkeen, kun alkuvaikeuksien jälkeen päästiin eteenpäin (lääkekokeilut). Onhan se kuitenkin niin, että surutyötä tässä on tehty jo parisen vuotta. Ei voi puhua äidin kanssa oikein enää mistään kunnolla. Unohtaa jo ensimmäiset lauseet kun on päässyt viimeiseen. Sellaista se vaan on, ei voi mitään. Varmasti äiti ja kuka tahansa itsekin olisi mieluummin terve.

• katkeroituneenäidinkersa

Varmasti moni muukin olisi mieluummin iloinen mukava ihminen, mieleltään terve, mutta hyvin harva hakeutuu mielenterveyshoidon piiriin, esim. erotilanteessa. Sen näkee näilläkin palstoilla.
      Eli toivoahan aina voi, mutta näitä ihmisiä löytyy jotka purkavat oman katkeruutensa, vihan omien lastensa kautta ja lasten niskaan. Omakohtaisen kokemuksen pohjalta voin sanoa, että se jos mikä on tosi sairasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7820
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe