Miksi naiset ja miehet ylipäätään aloittaa suhteen

eikösseolispaljonhelpomp

Parisuhdepalstalla aivan niinkuin avioero palstalla näkee kirjoituksista ihan selvästi miten erilaisia miehet ja naiset ovat. Suurin asia lienee tunne-elämän jutut, jos naisista jotkut tunnepuolen jutut tuntuu raskailta esim. toisen ymmärtämättömyys, nalkutus, pessimismi, huono kommunikaatio, päälle puhuminen ym. niin naiset eroaa. Nuo asiat tuntuu siis naisista niin pahoilta, että ero on parempi. Mutta miehet näyttää hyvin sietävän näitä, yksikin mies sanoi että antaa vaimonsa puheen mennä toisesta korvasta sisäön ja toisesta ulos. Miehille ilmeisemmin riittää, kun vaan joskus saa seksiä. Tämähän on mahdoton yhtälä eivätkä nainen ja mies näin katsottuna sovi ollenkaan saman katon alle. Eikös nyt voitaisi vähän vslmistautua tulevaisuuteen, miehet käy väliin paneskelemassa naisten kanssa, mutta muutoin naiset elää pienissä kimppakämpissä keskenään ja miehet keskenään. Tulevaisuudessa seksiä vartenkin olis sitten robotit niin että ei tartte miesten naisten kanssa keskenään enää seksiäkään harjoittaa ja lisääntyähän nykynuoriso ei muutenkaan halua, koska lapset ovat taloudellinen rasite ja rasittavia muutenkin.

23

2842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 892985738

      Olet oikeassa, että ani harva nainen sopii miehille ja ani harva mies sopii naisille. Ihmiset haluavat kuitenkin ottaa riskin ja toivoa parasta, koska yksin jääminen on niin masentavaa.

      Naiselle pariutuminen on parempi diili sikäli, että kun lapset ovat syntyneet, niistä riittää elämäniloa loppuiäksi vaikka mies ottaakin jo päähän. Miehelle jää luu käteen; kun lapset ovat syntyneet, on myöhäistä katua eikä voi enää jättäytyä yksinäiseksi.

      • tarpeeksi_saanut

        Älä nyt mä nautin olla yksin, todellista mielen rauhaa tosin nyt sitä ei ole, pitää leikkiä niin kauan kotia kun lapsi kotona sitten lopuu se koti leikki, saa muija kiukutella seinille.


      • TotuusSattuuQC

        "Miehelle jää luu käteen; kun lapset ovat syntyneet, on myöhäistä katua eikä voi enää jättäytyä yksinäiseksi."

        No kyllä niistä lapsista on sille miehellekin iloa ja elämänsisältöä aivan kuten naisellekin.


      • 983897574
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Miehelle jää luu käteen; kun lapset ovat syntyneet, on myöhäistä katua eikä voi enää jättäytyä yksinäiseksi."

        No kyllä niistä lapsista on sille miehellekin iloa ja elämänsisältöä aivan kuten naisellekin.

        Mahtaako olla monellekaan miehelle.


    • anarkistimartta

      "Parisuhdepalstalla aivan niinkuin avioero palstalla näkee kirjoituksista ihan selvästi miten erilaisia miehet ja naiset ovat."

      Itse olen lapsuudesta lähtien leikkinyt poikien ja tyttöjen kanssa. Nyt vanhempana tyttönä samoin... vain leikit ovat hieman muuttuneet. Näen myös sukupuolten moninaisuuden... ystävinäni on myös muu sukupuolisia. Mielestäni miesten ja naisten välillä ei juurikaan ole eroja. Ihmisten välillä tietysti kyllä.

    • sakkaaon

      Paras vaihtoehto olis avoimet suhteet, saa nussia ketä tahtoo tai saahan sitä muutekin ei sinällään. En ole koskaan oikein ymmärtänyt avioituneita, niin rakastuneita ollaan ja kun arki koittaa joustaan vieraissa minkä keretään. Olen minäkin naisen kanssa mutta avioon en ole vaivautunut vaikka siitäkin haukuttu ja arvosteltu, jos ei muualta niin ns. muijan lähipiiristä, käytän kuulemma jotenkin hyväksi, kukahan käyttää ja ketä.

      • TotuusSattuuQC

        No jos on joku tarve juosta vieraissa niin avioituminen on silloin turhaa tai sitten rehellisesti avoin suhde. Yllättävän moni kuitekin pystyy uskolliseenkin suhteeseen joten ei se mikään mahdottomuus ole.


      • syöpäänsairastunut
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        No jos on joku tarve juosta vieraissa niin avioituminen on silloin turhaa tai sitten rehellisesti avoin suhde. Yllättävän moni kuitekin pystyy uskolliseenkin suhteeseen joten ei se mikään mahdottomuus ole.

        avioitua vois vasta joskus yli 50v-55v sillon alkaa tulla jo krämppää ja toisen tuki ja olemassaolo voi pelastaa henkesi , koska viikatemies jo kolkuttaa ovella.


      • 98398473
        syöpäänsairastunut kirjoitti:

        avioitua vois vasta joskus yli 50v-55v sillon alkaa tulla jo krämppää ja toisen tuki ja olemassaolo voi pelastaa henkesi , koska viikatemies jo kolkuttaa ovella.

        Mieluummin kuolee pois kuin rupeaisi toiselle ristiksi.


      • auttaminensydänasia
        98398473 kirjoitti:

        Mieluummin kuolee pois kuin rupeaisi toiselle ristiksi.

        Ei rakas ihminen ole risti vaikka olisi sairas.


    • Elämä_enemmän_kuin_seksi

      No niin.
      A.p. kirjoittaa karrikoidusti, mutta perusjuttua aika rehellisesti asian jäljittäen.

      Olen vähän yli 60-v, josta 40 v ollut aviossa saman miehen kanssa, ja yhteisiä lapsia on.
      Seksistä puhuminen ei ole minulle ollut koskaan tabu toisin kuin oli vielä vanhemmilleni.
      Siitä yksi esimerkki, joka naurattaa vieläkin: Olin tietoinen, kuinka vauvat saavat alkunsa, mutta yhtä asiaa en ymmärtänyt. Kysyin äidiltä, kummasta reiästä vauvat syntyy.... ja äiti sanoi, että kysy isältä. Kysyin, ja isä sanoi, että kysy äidiltä...:D OK, ei kysytä, kyllä se vielä selviää :)

      Kiitos isovanhempieni, kasvoin hyväksyen erilaisuuden,, miehistä naisiin, ihoväriin, ihan kaikkeen, mikä kiinnosti kysyä. Hain tasa-arvoa kaikissa suhteissa, ja sielua kirveli, kun mummo ei niitä vahvistanut. Maailman paras tyyppi rehellisyydessään.

      Sitten menin suhteeseen nykyisen mieheni kanssa 19v. Alku oli seksipainotteista , sitten syntyi lapset ja äiti :) Hyvä isäkin lapsille. Lapset silloin olivat pääasia. Ihanat ipanat, joiden mukana sai hetken matkata.

      Seksi ei ollut siinä vaiheessa prioriteetti ykkönen, luonto hoiti tärkeysjärjestyksen. Piste.

      Tänä päivänä näyttää olevan, että seksi nostetaan ylikorostettuun asemaan. Ja sitä alkuperäinen ehkä tarkoitti.

      Kun lapset muutti pois, olen itsekin siihen törmännyt. Jäätiin kahden ja mies rupesi metsästämään menettyä nuoruttaan kai... Siihen ei ikä tuo viisautta. Senkin voisi ymmärtää, mutta oppia ikä kaikki..... hmm.

      • Kerranviel

        Ompa harmi...meillä taas eletään "uutta nuoruutta" kahdestaan, tosin luultavasti viisastuneena ja hieman paremmin toimeen tulevina. On mukavaa matkustella, tehdä ex tempore irtiottoja, käydä ulkona syömässä, viinillä, teatterissa jne.jne, Vaikka pidänkin yhä edelleen kotiäitivuosiani elämäni onnellisimpina ja merkityksellisimpinä vuosina, nautin suunnattomasti tästä uudesta tilanteesta, jossa mieheni ja mina nyt olemme kun lapset ovat maailmalla.


    • einappaaenää

      Ei kehdata tunnustaa ettei halua olla yksin, minä taas nautin yksinolosta, olen nauttinut jo useita vuosia. Mullakin perhettä on, yksi lapsi ei siinä mitään mutta olen vaan ksvanut muijasta erilleen, ei kiinnosta enää, en tunne mitään rakkautta tai kiintymystä, kunhan hoidan velvollisuuteni lapsen suhteen, sitten koittaa ero. Mun kiinnostus muutenkin naisia kohtaan hiipunut, pirun itsekkäitä kuten nykyinen muijakin on ollut siitä asti kun lapsi syntyi.

    • kueyr

      Näitä Menneen "nuoruuden" metsästäjiä näyttää olevan aika lailla. Moni eroaa ja sanoo nyt elävänsä menetettyä nuoruuttaan. Vaan on monta muttaa matkassa. Ensin on ne lapset, jotka eivät nyt oikein kuuluisa mukaan tähän etsintään, he menevät heittopusseiksi, tai jopa jätetään yksin.
      Olipa jotenkin kauheata nähdä kun se etsijä oli etsintäretkestään niin väsynyt, että lasten palatessa toiselta vanhemmalta ei jaksanut olla valveilla, vaan pienet lapset ilmoittivat että äiti nukkuu ja lapset ovat alle kouluikäisiä. Ei onneksi pahempia sattunut ja toinen vaarallinen tapa oli sulkea lasten suut. Olisi antanut lapset vaikka isovanhemmille jos ei itse jaksa heidän kanssaan.

      Toinen on sen nuoruuden etsinnässä, mitä sitä todella etsitään, nuoruutta vai uutta sänkykumppania. Eihän se mitään nuoruutta tuo, jos heti on uusi kumppani kainalossa,
      Eli minulle ainakin tuo mielikuvan sekopäisestä vanhammasta.

      Riidellään kaikesta yksi aihe taitaa olla raha, koska sitä ei todellakaan riitä kaikkiin median antamiin uusiin sisustusjuttuihin. Tässäkin mainostamisessahan on kaupankäynnistä, ihmiset pitäisi saada ostamaan joka sesonkiin uudet huonekalut saati sitten keittiöiden uusiajat.
      Pariskunta osti täysin juuri asunnon, jossa oli täysin uusi ja arvokas keittiö, mutta alas kaikki ja velkakarahalla uusi, siis ei mitään järkeä. Maalilla olisi voinut muuttaa väriä, se ei riittänyt.
      Sitten velkavankeudessa ja riidellen elämää eteenpäin. Vanhemmilta jatkuvasti kerjäämästä rahaa, kun luottokorttilaskuja useista eri paikoista, sillä pitihän se kaikki muukin saada muutettua .

      Eli pitäisin tätä mennen nuoruuden etsintää täysin tekaistuna, enemmän pitää saada kaikki ja kun ei onnistu, ajattelu, että uusi kumppani antaa rahat tähän hulluuteen.

      • huolestuttavaa

        Oon muuten oikeesti ite myös ihmeissäni nykyajan rahan käytöstä. Koulutettuina vanhempina palkka ei ole aivan pienestä, mutta silti tekee monesti tiukkaa ja paljoa ylimääräisiä ei ostella. Toki useamman teinin vanhempana rahaa kuluu, itsessään saatikka harrastuksiin, onneksi siihen saadaan apuja. Mutta ympärillä katselen kuinka vähän koulutetut, paljon niukemmin tienaavat kuluttaa rahaa uusimpaan sisustukseen, trendeihin, merkkivaatteisiin. Joskus kyllä ihmetten, että mistä se raha löytyy heillä. Oon halunnut jopa lapsille opettaa, että raha ei oo tärkein juttu, mutta ympäristö tyrmää sen, jopa yksi ala-asteen opettaja aikanaan ymmärsi sitä, että lapset saattavat vaikka kiusata toisia jos ei ole aivan uusinta puhelinmallia lapsella, vaikka olisihan se hienoa kunnioittaa rahan arvon opettamista. Tosiasia nykypäivänä vaan on siinä mielessä julmakin, että jos lapsella ei ole kaiken maailman vimpaimia ja teknisiä härveleitä niin hän putoaa kehityksestä ja useasta kaveriporukasta pois. Nykyaikana eriarvoisuus ja huono-osaisuuden kehä on vielä vaahvempi kuin silloin kun itse olin nuori, jolloin ei kaiken maailman vimpaimia ollut. On oikeasti sääli, kun monia todella lahjakkaitakin nuoria putoaa yhteiskunnan pohjalle heikkojen kasvulolsuhteiden vuoksi ja jo aivan nuorina.


      • Czxfxx

        Eikö sitä nuoruutta voi elää nuorena, niin kun nyky nuoret tekeekin, monet jatkaa teini-ikää lähes nelikymppisiksi ja sitte havahdutaan siihen et pitäs kai se yksi tenavakin tehdä ennen ko se on mahdotonta , ei heillä ole kiiruutta perheen perustamiseen ja monella se on vaikeaa jo opiskelujenkin takii, tai työttömyyden takia.
        Tiedä sitten mikä olis paras, mutta päättäjät on huolissaan ,kun syntyvyys on äärettömän alhainen.


    • lxu

      Eivät ne miehetkään halua suhteelta vain seksiä. Suhde aloitetaankin suhteen vuoksi. Tutkimustietoa on myös siitä, että parisuhde vaikuttaa miehen elämänlaatua parantavasti. Naiset elävät paremmin yksin. Tähän tosin vaikuttaa sekin, ettei naiset ole yksin, vaikka sinkkuja olisivatkin. Parempi ihmissuhdeverkosto. Naiset tietävät ja toteuttavat terveellisiä elämäntapoja paremmin kuin miehet.

      Paras suhdemuoto on etenkin näin keski-ikäisenä erillään asuminen.

    • envaihdakyllä

      Niin eikö ole ikävää kun suhteilee ja pettää. Ja anteeksi pyytää ja jättää. No onhan naisten kanssa joskus hankalaa kun eivät sopuisasti ymmärrä jakaa. Katson että naisen tulee ymmärtää että nautintoja kaipaa ja harmauteen hieman väriä. Jos erota en halua kerron myös sen. Ja ne syyt siihen on kerrottava. Kyllä nautin parisuhteestani ja eduista joita saan. En salaa olevani varattu keneltäkään. Eikä puolisoni hermostu panostani tai siitä että käyn nauttimassa. Pitää osata suhteilla niillä säännöillä jotka sopivat puolisolle. Luuletteko todella että vaihtaisin tuollaisen puolison yhden nussimisen takia. Sillä pitää olla kaikki ne piirteet mitkä puolisoni on tällä hetkellä. Se on jo pari hoitoa hoidellut kun eivät osanneet leikkiä kuten kuvittelin. Upeasti se hoitaa pois. Jotkut naiset ovat kanoja ja traamaa kuningattaria. Kyllä saan olla parisuhteessa ja sopien käydä nauttimassa. Mutta se joka ei osaa leikkiä saa kyllä kuulla totuuden.

    • omatupaomalupa

      Yksi kauan kestänyt liitto takana ja olen huomannut kuin mukavaa on olla yksin. Saa elää niin kuin haluaa. Oma äiti jäi aikoinaan leskeksi eikä hänellä ollut mitään kiinnostusta ruveta enää suhteeseen kenenkään kanssa. Naiset pärjäävät miehiä paremmin yksin. On siitä monta esimerkkiä lähipiirissä.

    • naituneiti

      Ihan näin niin kuin tiedollisesti perusteltuna, niin tämä moderni viritelmä parisuhdeinstituutiosta, niin sehän on vaan yksinkertaisesti luonnoton. Siis tuomittu jo faktojen puolesta epäonnistumaan. Ero on oikeastaan se paras vaihtoehto - parempi kuin se, että jämähdetään yhteen, vihataan toista ja jurnutetaan väkisin yhdessä.
      Ihmisten hallitsemiseksi keksitty koko nykyinen parisuhdeinstituutio. En ole mitenkään uskottomuuden kannalla, mutta lähinnä luonnottomana pidän sitä, että mies ja nainen alkaa elää saman katon alla. Siitä se alkaa sitten se tukahtuminen, välien tulehtuminen ja ihme säätäminen ja sitä sitten väkisin yritetään pitää yllä.
      On monia kulttuureja, joissa pariutunut mies ja nainen eivät asu yhdessä ja hyvin toimii. Itse nautin suunnattomasti seksistä saman kumppanin kanssa. Mies saa käydä vieraissa jos haluaa, mutta itselle riittää yksi kumppani. Flirttisuhde on mulla tälläkin hetkellä parin muun miehen kanssa oman kumppanin lisäksi, mutta ei seksiä näiden flirttityyppien kanssa, niistä saa vain hyvää nostetta muuten elämään.
      En ymmärrä nyhväämistä ja sellaista kaavamaista ripustautumista ihmissuhteen olemassaoloon. Henkinen itsemurha sellainen vain on, sanon minä. Vapautta, vapautta ja enemmän vapautta, sitten se voikin jo sujua miehen ja naisen välillä, kun kahleita ei ole.

      • Toisinpäin

        Olen täysin toista mieltä, mielipiteeni perustuu siis omiin kokemuksiini, kuten sinunkin.

        En tiedä mitään ihanampaa ja mielekkämpää kuin se, että on löytänyt sen oikean. Siis sen, jonka kanssa haluaa kokea asioita, viettää aikaa, rakastella, kestää vaikeita aikoija, ratkoa ongelmia jne. Mitään yleismaailmallisia faktoja parisuhteen luonnottomuudesta ei ole olemassakaan, itse asiassa jos jotain faktoja on, ne todistavat juuri pain vastoin; harva yksineläjä on onnellinen ja harva kieltäytyisi parisuhteesta, jos vain löytäisi sopivan. Tai ehkä ennemminkin olisi ITSE sopiva jollekin.

        Parisuhde nykyelämässä on taitolaji ja vain ne, joilla on terve itsetunto ja halu rakastaa, myös vaikeina aikoina, selviävät eroamatta. Luovuttaminen on helppoa mutta harvoin siitä oppii yhtään mitään. Nyhvääminen tai ripustautuminen kuuluu epäterveeseen parisuhteeseen, silloin siinä on usein kysymys avian jostain muusta kuin rakastamisen taidosta.

        Kerropa muutama kulttuuri, jossa on normi se, ettei pariskunta asu yhdessä, itselle kun ei tullut yhtään mieleen. Vapautta on myös parisuhteessa; onhan täysin vapaavalintaista onko parisuhteessa vai ei. Mutta ilmeisesti käsität vapautena sen, että voi naiskennella kenen kanssa milloinkin haluaa...no jaa tuollainen vapaus ei ole aitoa vapautta vaan itsetunnon pönkittämistä väärin keinoin, sanon mina.


    • jglksgjsogjsojgso

      Kumpikin mainitsemistasi palstoista on niin pieni otos parisuhteista, että vain typerys tekee niiden perustellaa minkäänlaisia johtopäätöksia. Nehän ovat yksien ja samojen kirjoittajien valituspalstoja, joissa yleensä etsitään vahvistusta omalle käsitykselle miten se"puoliso voikin olla niin tyhmä/liian tavallinen/puhumaton jne" sen sijaan, että miettisi mitä itse voisi tehdä toisen eteen.

      • zcxcz

        Tämä on hyvä kommentti. Mikään ei tunnu olevan ihmisille niin vastenmielistä, kuin peiliin katsominen ja vastuun ottaminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe