Mies rakastaa toista(kin) naista

NanaAdeline

Avomies oli jo pidempään kaivannut jotain muutosta elämäänsä. Alkoi käydä enemmän baareissa ja viipyi yömyöhään. Ei ilmoitellut missä on. Yhden kerran oltuaan yksin keikalla, hän oli tavannut naisen, jonka kanssa tuntui olevan hirveästi yhteistä. He rakastuivat. Mies sanoo kuitenkin rakastavansa minuakin, eikä osaa päättää, mitä tekisi.
Minäkin rakastan häntä. Olemme olleet yhdessä 11 vuotta ja meillä on myös paljon yhteistä.
Minuun sattuu, kun tiedän, kuinka hän rakastaa tätä toista naista. Mieheni ehdotti, että kokeilisimme puolen vuoden ajan, niin että jos tapahtuisi jotain, mikä auttaisi päätöksen tekemisessä. Suostuin siihen, mutta nyt on alkanut tuntua, etten kestä tätä. En pysty keskittymään, itkettää, kädet tärisevät ja vatsaan sattuu. En kykene tapaamaan ihmisiä, kun pelkään, että alan itkemään.
Mies sanoo, että häneenkin sattuu. Ettei hän haluaisi luopua minusta, mutta että uusi nainen mahdollistaisi sen muutoksen, mitä hän on kaivannut. En ymmärrä, mitä sellaista hän voisi tehdä uuden kanssa, mitä hän eivoisi tehdä minun kanssani.
Mitä minun pitäisi tehdä?

21

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54ikäinenmies

      Hyvä pointti. Itsellä tilanne, että en osaa päättää mitään, joten olen miehenä ei tyydyttävässä seksittömässä suhteessa naisen kanssa yli kymmenettä vuotta. Kun päädyin jäämään tähän, tiedän, että luovuin omasta elämästäni.
      En koe sellaista rakkaudellista suhdetta, jota ihmisten pitäisi kokea. Toisaalta, ennenkuin päädyin tähän surkeaan suhteeseen alkoholisti naisen kanssa, olin yksin, eikä silloinkaan ollut mitään.
      Aina kun kävi treffeillä, naiset vain totesivat haluavansa "olla kavereita". En tarvitse kavereita, vaan halusin kumppanin.
      Lopputulos oli, että hävisin elämän pelin.
      Olen käsityksessä, että elän rakkaudettomuudessa. Saa nähdä, aukenevatko silmäni johonkin suurempaan ymmärrykseen, kun nykyinen kumppanini kuolee alkoholiin. Niin tulee vääjäämättä käymään.
      Tiedän että luovuin omasta elämästäni, mutta olen voimaton. Olen yksin, enkä jaksa tehdä mitään.
      Voi olla, että jos kykenet päästää irti, voi se olla sekä miehellesi että sinulle parasta mitä voitte toinen toisillenne tehdä.
      Oma pelini on pelattu.

    • vainyksi

      Voisitteko keskustella kolme yhdessä? Olette kaikki suhteessa.
      Itse halusin tavata. Kun mies näki meidät rinnakkain hänelle oli selvää että haluaa jatkaa minun kanssani , vain. Minussa oli kaikki tuttuus, kaikki yhteinen. Toinen oli vain mahdollisuus ja mielikuvituksen heijastus "entä jos".

      En voisi jäädä varalle enkä arvostaisi miestä jos hän minulta olisi niin pyytänyt. Se olisi ollut heti ero.

    • Rahaeimerkitseelämää

      Seksi tuntuu olevan aivan liian korostetussa asemassa.Arki tulee joka suhteeseen ja rakkaus
      on siellä näkymättömissä.Eron hetkellä tulee rakkaus näkyviin.Petturille kannattaa aina näyttää
      ovea ,eikä pilata yhtään enempää elämäänsä.

    • NanaAdeline

      Ollaan vähän soudettu ja huovattu ees taas. Olen laittanut asuntohakemuksen vireille ja pakannut pari laatikkoakin. Mies sanoo, että se on hätiköityä, eikä haluaisi päästää minua vielä menemään. Samaan hengenvetoon hän kuitenkin sanoo, että kaipaa sitä muutosta. Sanoin hänelle, että eikö hän näe, kuinka loukkaavaa se on, että hän ei pysty tekemään mitään muutoksia minun kanssani. Uravaihdosta, maisemanvaihdosta yms. Se on täysin hänen oman päänsä sisällä. Hän sanoi myös, että minun pitäisi olla kiitollinen sille toiselle naiselle, että tämä ei ole tuonut suoraan ilmi omia mielipiteitään,koska ei halua vaikuttaa mieheni tekemään päätökseen, koska se olisi saattanut kallistaa vaa'an tuon toisen naisen hyväksi. Mikään mitä minä sanon ei kuitenkaan voi kallistaa vaakaa minun suuntaani. Eikä hän ymmärrä, miten koen loukkaavana, että hän arvostaa minua ja meidän suhdettamme niin vähän.
      Olenko tyhmä, kuvitellessani että hän välittää silti minusta ja ettei hän olisi narsistinen paskiainen?

    • NanaAdeline

      Lisäksi vastauksia kommentteihinne, kiitos niistä.
      En usko että kykenisimme keskustelemaan kaikki yhdessä. Todennäköisesti siitä tulisi kaikille vain pahempi olo. En usko että se vaikuttaisi myöskään mieheni päätökseen, koska siihen vaikuttavat muutkin asiat kuin tuo toinen nainen.

      Seksiin liittyen, meillä on nykyään ollut oikein hyvää seksiä. Aiemmin kuitenkin oli ongelmia, kun sain virtsatietulehduskierteen ja sain tulehduksen joka kerta, kun harrastimme seksiä. Tuolloin en kyennyt harrastamaan seksiä yhtä usein kun mieheni olisi halunnut. Yhden kerran jälkeen, kun hän oli pettänyt minua ja harrastanut seksiä toisen naisen kanssa, sovimme avoimesta suhteesta, jotta hän voisi saada seksiä muualta.
      Sain kuulla, ettei hän ollut kertonut tälle uudelle ihastukselleen olevansa varattu, kun he olivat tavanneet. Vasta myöhemmin, kun olivat jo harrastaneet seksiä. Ihastus oli miettinyt,voiko hän olla varatun miehen kanssa, mutta tunteet olivat jo liian vahvasti pelissä mukana.

      • pelastaitsesi

        Nainen, miehesi haluaa pitää jalan oven välissä, jos uusi suhde ei vaikka toimisikaan. Kerrääppä kimpsusi ja anna sen miehesi pettää. Älä sinä petä itseäsi. Ole rohkea, elämä odottaa ja pyyhi kyyneleesi. Mies ei ole niiden arvoinen. Onnea matkaan🙂


    • raskasaikasulla

      No onpas tilanne. Toki tämä valintojen maailma on. No kun jos kykenee valinnan tekemään kai sen ilmoittaa. Paha siinä löyhässä hirressä kovin kauaa elää. Ethän voi tulevaisuutta edes suunnitella kun odotat miehen päätöstä. Ja mihin johtaa. Toinen asia miten ihmeessä te kaksi naista voitte luottaa sitten sen päätökseen? Toki elämässä tulee hetkiä jolloin pitäisi tehdä muutoksia ja vaihtelua ettei kyllästyminen tule eteen. Miten kertoiko itse rakkaudestaan tuohon toiseen naiseen? Huh huh no täytyy sanoa että ainakin tuntee sinut hyvin kun tietää ettet hermostu asiasta tuon enempää. Toki aikuisen oikeasti kun puhuu totuutta ja kun päättää niin voi sanoa että teidän suhde on todella vahva silloin. Pelkääkö mies tekevänsä vääriä päätöksiä. Olet varmaan näyttänyt sille kuinka upea olet ja aidosti rakastat sitä. Koska jos olet kilpailutettu tietoisesti täytyy myöntää että todella kova olet. En kykenisi ikinä jos kumppanini laittaisi minut tuohon asemaan. Ainakin näin tunnen. Kamala tilanne. Ehkä sinun on hyvä muuttaa omilleen ja jättää se miettimään mitä menettää.

      • NanaAdeline

        Kyllä, kertoi itse rakastumisestaan. Ja ei ole osannut edelleenkään päättää. Minun osaltani päätös on kuitenkin jo tehty (muutan pois heti kun löydän asunnon) ja annan hänen miettiä itseksensä, mitä hän oikeasti elämältä haluaa.
        Luottamusvon tosiaan jo menetetty. Vähän mietityttää, miten tuo toinen nainen voi koskaan täysillä luottaa häneen, kun ottaa huomioon, että heidän tavatessaan mies oli varattu. No, ihastumisen huumassa ei aina ajattele ihan selkeästi.


    • NanaAdeline

      Puhuimme miehen kanssa ja totesimme, että parasta on muuttaa erilleen. Mies näkee sen aikana,jona hän saa rauhassa miettiä valintojaan. Minä näen sen erona.
      Mitään muuta mahdollisuutta ei enää ollut. En kykene katsomaan enää kauemmin hänen kaipaustaan toista naista kohtaan ja olen jo menettänyt arvostukseni ja luottamukseni. En vain vielä rakkauttani, joten tuntuu niin kauhean pahalta. Hän on ollut paras ystäväni ja nyt menetän sen kaiken.
      Kaipa se aika vielä joskus saa tämän tuskan helpottamaan?

      • fhaoygaogo

        Minkä ikäisiä olette?


      • NanaAdeline

        35-37


      • ylösulosjalenkille

        Teillä kummalkin on 50 vuotta hyvää elinikää jäljellä. Tämänhetken rasite tule häipymään muistipankistanne.
        Vain laske tuo mies menemään itseäsi sen enempää kiduttamatta. Keskittäydy työhösi, harrastuksiisi ja lisää ulkona liikuntaa. esim. reipas kävely, pitkät valoisat päivät tekevät valtavan hyvää aivotoiminnalle, verenkierrolle ja koko olemuksellesi.


      • NanaAdeline

        Voi olla että terveys on yksi osatekijä siinä, että mieheni teki näin. Hän sairastaa ykköstyypin diabetestä ja on aina ollut huolissaan siitä, kauanko hänellä on jäljellä sellaista elämää, jolloin hän kykenee elämään täysillä. Muutoksenkaipuu on varmasti osa sitä, että hän haluaa elää ja kokea täysillä, vielä kun voi.
        Harmi vain, että siinä täytyi satuttaa toisia ohessa.


    • Hei NanaAdeline

      Olen pahoillani kurjasta tilanteesta, johon olet joutunut. Ero, muutto ja uusi elämä edessä, Uhka vai mahdollisuus, ehkä sekä, että. Toisena päivänä pelottava uhka ja toisena hetkeneä hieno mahdollisuus, joka voi tuoda sinulle iloisia asioita. Tietty eroon ja sen alkuvaiheeseen liittyy monenlaisia tunteita, surua, pettymystä, kiukkuakin. Onneksi aika auttaa, hitaasti mutta varmasti.

      Sinun kannattaa huolehtia itsestäsi; ulkoilua keväisessä luonnossa, tee sellaisia asioita joista tykkäät, toivottavasti sinulla on luotettavia ystäviä joiden kanssa voit purkaa tuntoja sekä viettää aikaa.

      Lämpimin ajatuksin,
      Pirkko-pappi

      • Pirkon

        Kurja tilanne olisi se että nainen olisi jäänyt suhteeseen varapanoksi.


    • NanaAdeline

      Kiitos kannustavista kommenteistanne. Olen jo huomannutkin, että liikunta auttaa, kun ahdistus käy päälle. Tänään asiat ovat tuntuneet jo hieman vähemmän musertavilta. Kykenin nauttimaan auringonpaisteesta, kukista ja ulkonaolosta.
      Alan saavuttaa jonkinlaisen hyväksynnän asteen. Näin kävi, enkä voi sille mitään.
      Varmasti takapakkeja vielä tulee, jolloin suru taas vyöryy päälle, mutta onneksi minulla on perhettä ja ystäviä. Myös miehen äiti on ollut todella ihana minua kohtaan. Lisäksi olen aina viihtynyt hyvin yksinkin.
      Suren kaikkea, mitä tämän myötä menetän, mutta elämä jatkuu.

    • NanaAdeline

      Tänään on ollut taas vaikeampi päivä. Olimme vappuna yhdessä ja teimme kaikkia normaaleja juttuja, söimme tippaleipiä ja joimme simaa, katsoimme leffan ja hän teki mojitot.
      Loukkaa että hän arvostaa meidän suhdettamme niin vähän, että on valmis heittämään kaiken menemään siltä varalta, että jonkun toisen kanssa saattaisi ehkä mahdollisesti olla parempi. He ovat tavanneetkin vasta muutaman kerran! Suhde varmasti pysyykin pitempään tuoreena, kun toinen asuu niin kaukana ja koko ajan kaipaa toista.
      Meidän suhde kun on jo niin nähty.

    • HERÄÄLOPULTAKIN

      Eli miehesi haluaa pitää haaremia, - ja sinä suostut siihen.

      Hei herää!

      Aloita oma elämäsi!
      Elä roiku tuossa äijässä.
      Jo onkin äijälläsi loistopelit, - kaksi naista, hyi h...!
      Ja sinä suostut, eikö sinulla ole minkäänlaista omanarvontuntoa!

      Yks juna meni, toinen tulee.
      Siinä se.

      HERÄÄ HOI!

    • NanaAdeline

      Päivitys tilanteeseen.
      Asun nyt omassa asunnossani. Ensin kuvittelin, että voisimme jatkaa ystävinä kaikesta huolimatta, mutta se ajatus oli hätiköity. Hänen näkemisensä ja viestit häneltä vain pahensivat oloani, joten minun oli pyydettävä, että emme olisi missään yhteydessä ainakaan kuukauteen. Varmaan siitä eteenpäinkin.
      Tunnen oloni niin loukatuksi ja petetyksi. Minun on vaikea tottua tähän uuteen elämääni ilman häntä. Me tykkäsimme niin paljon samoista asioista, että totuin kai liikaakin tekemään kaiken vain hänen kanssaan. Minulla ei ole ketään toista ystävää, joka tykkäisi yhtä paljon samoista asioista, enkä myöskään ole hyvä ystävystymään uusien ihmisten kanssa.
      En kykene hyväksymään hänen uutta naistaan. Vihaan sitä eukkoa niin paljon. Se että hän on kaukana täydellisestä (hänellä on paljon ominaisuuksia, joista tiedän, että mieheni ei pidä, kuten tupakointi) vain pahentaa tilannetta ja saa minut ajattelemaan, että kuinka huono minä sitten olen, jos hänenkaltaisensakin on minua parempi vaihtoehto.

    • SuoSielläVet

      Suosittelen katkaisemaan välit mieheen, hänen äitiinsä ja tuohon uuteen naiseen täysin. Muuten olet joutunut ojasta allikkoon. Siirrä hänet mielessäsi kategoriaan Ex, ja ala katsomaan eteen päin täysin ilman häntä. Ei mene kauaakaan kun näet aikaisemman tilanteesi vaikeuden uusin selkein silmin. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa kuin kuvailemasi eikä siihen kannata jäädä. Se ei muutu ajan kanssa paremmaksi vaan huonommaksi. Siihen ei varsinkaan kannata palata takaisin jos on kerran päässyt siitä kuiville.

      • NanaAdeline2

        En missään nimessä ottaisi häntä enää takaisin. En voisi enää koskaan luottaa häneen.
        Toivoisin vain, etten olisi menettänyt häntä myös ystävänä, mutta en kestä nähdä häntä enää tai kuulla hänestä.
        Uuteen naiseen minulla ei ole mitään tarvetta pitää yhteyttä.
        Jäi mietityttämään, miksi myös hänen äitiinsä pitäisi katkaista välit?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe