Jos luottamus on kaiken perusta, niin...

meneeköohi

Se miten häntä arvostin, liittyi juuri siihen:
ainoa ihminen jolle voin luottaa syvimmät tunteeni, joka on itse tullut petetyksi ja vannoi ettei koskaan tekisi samaa. Ihminen jota kuvailin muille - myös tuolle Toiselle naiselle - miehenä, jolle perhe on tärkeintä.

Miksi kukaan ei ymmärrä, että sen päälle uskalsin rakentaa suhteen ja perheen. Luottamuksessa oli kivijalka. Mitä on jos kivijalka kumottiin?

Kaikki läheiset käskevät antamaan anteeksi ja unohtamaan. En minä voi unohtaa sitä, että pohjaa ei enää ole. Minun näkökulmastani kaikki leijuu vain ilmassa nyt. Rakkaus on se mikä rakennettiin luottamuksen jälkeen eikä se yksin omin voimin jaksa kannatella perhettä.

Muiden mielestä kaikki on nyt hyvin. Toiselle naiselle on sanottu että pysyy poissa, mies on sanonut ettei halua muuta kuin minut. Kukaan ei edes halua tietää mitä minä haluan.

Minä haluan luottamuksen, en pelkkää miestä. Jos en voi sitä tässä suhteessa saada, en tiedä miten jaksan. Yritän vain olla ajattelematta asiaa, tehdä paljon töitä. Viikonloput on pahimpia kun pitäisi olla perheaikaa.

Kaikki kivet on jo käännetty ja keskusteltu eikä niistä löydy minulle riittävän ehyitä ja vahvoja. Miehelle ilmeisesti seksi jo riittää, siinä on kiinnityspintaa riittävästi ja vetovoima hoitaa loput kun ei riidanaiheitakaan ole. Ehkä olen liian vanhanaikainen mitä äitinikin minulle hokee. Pitäisi irrotella itsekin. En minä halua irtosuhteita. En haaveile miehestä, omastakaan, haaveilen vain siitä ettei kukaan enää tule liian lähelle satuttaakseen. Tuntuu että minun velvollisuuteni on kuitenkin jaksaa ja yrittää "parantua".

Kuinka kauan voin odottaa että tämä "menee ohi"? Todellinen rauhan tunne tulee vasta ajatuksesta että saisin olla aivan yksin.

5

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmavaanjatkuu

      "Minä haluan luottamuksen, en pelkkää miestä. Jos en voi sitä tässä suhteessa saada, en tiedä miten jaksan. Yritän vain olla ajattelematta asiaa, tehdä paljon töitä. Viikonloput on pahimpia kun pitäisi olla perheaikaa." Tässähän teillä menee just pieleen, sä painat tapahtuneen villasella ja pakenet töihin ongelmaanne ja mitä vähemmän teillä on perheaikaa, niin sitä etäämmäs ajaudutte edelleen toisistanne. Teillä itsellänne on ongelma, ja sen vuoksi kumppanisi on ajautunut hakemaan läheisyyttä joltakulta toiselta kuvitellen sen ratkaisevan ongelmanne , mikä on taas aivan väärin sinua kohtaan, jutellahan teidän pitäisi. Koettakaa mennä terapiaan, niin joko saatte suhteenne kuntoon tai sitten ette, mutta näinkään teidän ei kannata jatkaa.

    • meneeköohi

      Kiitos kommentista. Keskusteltu on todella paljon. Ennen miehen ajautumista tuon toisen naisen seuraan oli erittäin syvälliset keskustelut. Pahinta varmaan olikin, että sydämen pohjasta keskusteltiin ja yhteisymmärryksessä siitä, että kumpikaan ei tee mitään hätiköityä, että heti kerrotaan toiselle jos on kolmas ihminen mukana. Muutoksia yhteiselämässä tehtiin. Muutin omaa käyttäytymistäni paljon avoimemmaksi kuin minulle on luonteenomaista, tein asioita joita en ollut koskaan tehnyt. Luulin jo, että asiat olivat paremmin.

      Mies omassa mielessään ajatteli, että on hyvä kokeilla (toista) ennenkuin tapahtuu mitään hänen mielestään peruuttamatonta eli eroa. Itselleni se peruuttamaton on petetyksi tuleminen.

      Jos olisimme ensin eronneet, olisi siitä ollut mahdollista palata yhteen. Nyt kun eroa ei tapahtunut, minä olin syrjäytetty, tahallisesti petetty, selän takana vehdattu. Ei voi palata takaisin puhtaaseen suhteeseen, kun se on liattu. Mies on vakuuttunut, että minä olen hänelle oikea. Minä olen se pikkumainen joka ei osaa antaa erehdystä anteeksi.

      Tavallaan minusta tuntuu että petin myös itseni. Että olin todella typerä kun samaan aikaan itse yritin ylittää itseäni, ja miehellä oli viritykset toisaalla. Että tulin kolmesti petetyksi, kun mies petti, ystävätär petti ja itse petin itseni uskomalla että heidän välinsä on puhtaasti platonista ja että minun pitäisi vain olla jollain tapaa sopivampi. Nyt varsinkin tuntuu että petän itseäni ja omia arvojani, kun en vain lähde pois. Mutta jos tämä tästä muuttuu, jos se on vain hetkellistä kipua ja toipuminen on vielä mahdollista?

      • ongelmavaanjatkuu

        Teillä on siis ollut ongelmia suhteessanne jo ennen tuota toista naista ja eron uhka ollut päällä. Ehkä miehesi vain pelkää niin paljon yksinjäämistä ja suhteenne päättymistä, että teki noinkin tyhmän tempun juuri siksi ja varmasti haluaisi jatkaa suhdettanne, mutta ei tiedä keinoja siihen. Kannattaa mennä sinne parisuhdeterapiaan selvittämään ulkopuolisen asiantuntijan kanssa ongelmianne, niin saatte objektiivista näkökulmaa tilanteeseenne, jolle itse olette sokeutuneet. Muuten...


    • meneeköohi

      Minun on vaikea tietää miten suurelta osin tuo nainen vaikutti meidän kriisiin jo ennenkuin asia tuli ilmi. He olivat tekemisissä koko ajan enemmän ja mies puhuikin hänestä minulle. Tunnemme kaikki toisemme pitkältä ajalta. Maininnat kotona loppuivat kun heidän välinsä etenivät kosketukseen. Sain vahingossa tietää, mitä oli meneillään. Heidän suhteensa katkesi siihen kun asia tuli ilmi, mutta niin koin että meidänkin suhde katkesi sellaisena kuin sen olin kokenut. Miten hän, ja tuo toinenkin, saattoi salata sen minulta?

      Mies on käynyt tahollaan puhumassa ja minulla on työterveyden kautta oma tuki. Mies ajattelee, että kaikki on hyvin kunhan aikaa kuluu tarpeeksi ja asiaan tulee etäisyyttä. Minusta tuntuu että hän on se asia ja saisin etäisyyttä vain jos muuttaisin pois. En saa irrotettua asiaa miehestä, hän omana itsenään muistuttaa siitä miltä petos näyttää. Hän oli se joka toimi kaksinaamaisesti ja piti yllä koko ajan virettä tuon naisen suuntaan ja syötti hänen ihastustaan.

      Minusta tuntuu, että jos tämän "painan villaisella", olen itse aivan yhtä likainen ja tuohon suhteeseen sotkittu. Olemme yrittäneet ajatella niin, että nyt erottiin ja aloitettiin uusi suhde. Ei sekään auttanut. En näe mitään muuta toivoa meille, kuin muistinmenetyksen.

      Olen niin lopussa tämän tilanteen kanssa, että haluaisin vain pois, mutta kaikki sanovat että yrittäkää vielä. Olen yrittänyt pyytää apua eroamiseen, mutta kukaan ei tahdo auttaa minua, kaikki painottavat kuinka paljon mieheni katuu. Tiedän että he haluavat ajatella meidän koko perheen parasta. Ehkä perheen paras on että olemme yhdessä, mutta minä olen niin onneton että olen aivan epätoivoinen kun kesäloma alkaa! Toivon, että kesä perutaan, jotta saisin olla töissä.

    • Merja98

      Ehkä on parempi mennä sinne terapiaan mutta en minä tuon kans pysty. Ja osaksi nuo vanhoja kirjotuksia,jos se edes tuommosta oli. Epäluotettava kai?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe