Syrjäytyminen on vakava ongelma

oletko.syrjäytynyt

26

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisanoasaa

      Jos ei ole saanut pillua niin on syrjässä

    • En koe itseäni syrjääntyneeksi, sillä olen suorittanut lukion ja päässyt yliopistoon. On toiveissa valmistuakin sieltä. Lisäksi yliopisto tarjoaa paljon kavereita. Luokseni on tulossa toukokuussa jopa 10 vierasta ehkä tai ainakin useampi leffaillan vieras. Sosiaalisesti en ole syrjääntynyt, mutta taloudellisesti en ole työelämässä oikein mukana vaan olen tällä hetkellä opiskelija. Jos tilanne ei pitkässä juoksussa muutu niin se saattaa johtaa syrjääntymiseen, jos ei ole työelämässä ja opinnot jäävät riippumaan ikuisesti?

    • pillunsaaja

      En, koska saan pillua

    • sinkkusonsynti

      Mitä vitun järkeä sinkun on käydä töissä kun elämässä ei ole mitään tavoitetta, kysyn vaan.

    • viinamies

      Raitis mies on syrjäytynyt. Hänellä ei ole kavereita koska hän ei ole mukana ryyppyjengissä. Naisiakaan hänellä ei ole koska hän ei kännää ja bailaa yökerhossa.

      Viinamies ei syrjäydy koska hänellä on paljon kavereita joiden kanssa juodaan viinaa ja kännissä tavataan naisia yökerhossa.

    • Kyllä koen. En ole tehnyt elämäni aikana palkkatyötä kuin muutaman kuukauden (kaiken näköisissä harjoitteluissa olen kyllä ollut jatkuvasti), mulla ei ole ollut kavereita kymmeneen vuoteen eikä parisuhdetta ikinä. Harrastuksetkin on jääneet parin viime vuoden aikana. Nykyään vapaa-ajan (työharjoittelun ulkopuolella) lähinnä vain makaan neljän seinän sisällä ja surffailen netissä.

      • hankielämä

        Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.


      • hankielämä kirjoitti:

        Mene johonkin terapiaan. Siellä ne hullut saa apua.

        Käyty jo 3 vuotta eikä ole ollut apua.


      • Melkosurkeeta

        Niin siihenkin tarvii hieman järkeä että pystyy ottamaan hoidon vastaan. Nään teitä työssäni päivittäin jotka ette tajua että miten voida paremmin. Jotkut oivaltaa sen vasta keski-ikäisenä jotkut ei koskaan.


      • Ätmelsson
        Melkosurkeeta kirjoitti:

        Niin siihenkin tarvii hieman järkeä että pystyy ottamaan hoidon vastaan. Nään teitä työssäni päivittäin jotka ette tajua että miten voida paremmin. Jotkut oivaltaa sen vasta keski-ikäisenä jotkut ei koskaan.

        Pitäisikö sinun kehittää ammattitaitoo


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Käyty jo 3 vuotta eikä ole ollut apua.

        Mikä on diagnoosi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Mikä on diagnoosi?

        Keskivaikea masennus, estynyt persoonallisuushäiriö ja piirteitä vaativasta persoonallisuushäiriöstä.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Keskivaikea masennus, estynyt persoonallisuushäiriö ja piirteitä vaativasta persoonallisuushäiriöstä.

        Masennuksen luulisin tietäväni, on niinkuin allapäin.

        Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Masennuksen luulisin tietäväni, on niinkuin allapäin.

        Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?

        Vaikeutta luottaa ihmisiin ja avautua näille, koska tuntee epävarmuuden ja alemmuuden tunteita muita kohtaan.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Vaikeutta luottaa ihmisiin ja avautua näille, koska tuntee epävarmuuden ja alemmuuden tunteita muita kohtaan.

        Estoisuutta siis?

        On estoisuudelle keksitty komealta kalskahtava diagnoosi. Mitähän tuo vaativa persoonallisuushäiriä mahtaa tarkoittaa (sinun kohdallasi)?


      • tunnentyypin
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Masennuksen luulisin tietäväni, on niinkuin allapäin.

        Mitä on estynyt persoonallisuushäiriö?

        Sellainen ihminen on myös yliherkkä arvostelulle ja kaipaa kovasti hyväksyntää muilta. Välttelee sosiaalisia tilanteita, koska pelkää torjutuksi tulemista.


      • häiriötänäkyvissä

        Haittaavista asioista voi päättää päästää irti ja päättää voida paremmin. Taudinkuvaan kuuluu että hoito on epäpätevää ja siksi en voi paremmin. Voihan ne elon päivät elää myös kurjasti. Se on aika pitkälle oma valinta ja vaatii oivalluksen.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Estoisuutta siis?

        On estoisuudelle keksitty komealta kalskahtava diagnoosi. Mitähän tuo vaativa persoonallisuushäiriä mahtaa tarkoittaa (sinun kohdallasi)?

        Vaativaa persoonallisuusjäiriötä ei ole siis diagnosoitu, vaan pelkästään piirteitä siitä. En ole koskaan tyytyväinen mihinkään saavutukseeni vaan ajattelen aina, että olisin voinut tehdä asiat paljon paremmin. Olen myös ylitunnollinen ja jossain määrin joustamaton.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Vaativaa persoonallisuusjäiriötä ei ole siis diagnosoitu, vaan pelkästään piirteitä siitä. En ole koskaan tyytyväinen mihinkään saavutukseeni vaan ajattelen aina, että olisin voinut tehdä asiat paljon paremmin. Olen myös ylitunnollinen ja jossain määrin joustamaton.

        Puhutaanko siis perfektionismista?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Puhutaanko siis perfektionismista?

        Juu.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Juu.

        Olet siis suruinen, ujo pefektionisti.

        Oletko harkinnut kouluttautua kirjastonhoitajaksi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Olet siis suruinen, ujo pefektionisti.

        Oletko harkinnut kouluttautua kirjastonhoitajaksi?

        Onhan tuokin käynyt mielessä ja olen ollut kirjastossa harjoittelussakin ja saanut hyvää palautetta. Mutta olen aina ollut hidas lukemaan ja nykyään en saa huonon keskittymiskyvyn takia luettua oikeastaan ollenkaan mitään pitempiä tekstejä niin ei tuosta kai mitään tulisi. Mutta nykyään olen harjoittelussa alalla jossa perfektionismista on myös aika lailla hyötyä ja aion ehkä jatkaa tästä opintoihin kun harjoittelu vaikuttaa menneen sen verran hyvin.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Onhan tuokin käynyt mielessä ja olen ollut kirjastossa harjoittelussakin ja saanut hyvää palautetta. Mutta olen aina ollut hidas lukemaan ja nykyään en saa huonon keskittymiskyvyn takia luettua oikeastaan ollenkaan mitään pitempiä tekstejä niin ei tuosta kai mitään tulisi. Mutta nykyään olen harjoittelussa alalla jossa perfektionismista on myös aika lailla hyötyä ja aion ehkä jatkaa tästä opintoihin kun harjoittelu vaikuttaa menneen sen verran hyvin.

        Keskittymiskyky paranee kun jätät alkoholin/mielialalääkkeet/narkoottiset aineet.

        Kiva kuulla että olet löytänyt oman alasi.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Keskittymiskyky paranee kun jätät alkoholin/mielialalääkkeet/narkoottiset aineet.

        Kiva kuulla että olet löytänyt oman alasi.

        Mulla suurin syy huonoon keskittymiskykyyn taitaa olla älypuhelinriippuvuus. Mutta alkoholiakin olisi kyllä hyvä vähentää, vaikka katsonkin olevani vain kohtuukäyttäjä.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Mulla suurin syy huonoon keskittymiskykyyn taitaa olla älypuhelinriippuvuus. Mutta alkoholiakin olisi kyllä hyvä vähentää, vaikka katsonkin olevani vain kohtuukäyttäjä.

        Kännissä palstailu voi jossain määrin heikentää keskittymiskykyä. En suosittelisi ainakaan autolla ajoa tuohon kombinaatioon.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kännissä palstailu voi jossain määrin heikentää keskittymiskykyä. En suosittelisi ainakaan autolla ajoa tuohon kombinaatioon.

        Joo 😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe