Olen joutunut savustuksen kohteeksi työpaikallani. Käsittämätöntä, että keski-ikäiset aikuiset ihmiset voivat toimia näin. Olen konkreettisesti nähnyt ihmisten ilkeyden ja pahansuopaisuuden.
Työnantaja tietää, mutta ei puutu. Minä yritän selvitä tilanteesta siten, että en juuri käy työpaikan toimistossa. Työni on myyntityötä ja ei vaadi päivittäistä läsnäoloa.
Konkreettisesti kiusaaminen näkyy siten, että kukaan ei puhu minulle, minua ei tervehditä, sähköposteihini ei vastata, minua ei kutsuta yrityksen henkilökunnan tilaisuuksiin, joitan on monen vuoden jälkeen yht'äkkia alettu pitämään joka viikko henkilökunnan toimesta. Toimistossa kaappiini on kajottu ja sinne on laitettu erinäisiä tavaroita. Poistan ne sieltä ja en ota asiaa esille, koska nämä hirviöt eivät muuta odotakaan kuin, että otan asiat esille.
Yritän selvitä sillä ajatuksella, että minun ei tarvitse kohdata näitä ihmisiä. Jää nähtäväksi, miten kauan tätä jaksaa. Ja sillä, että ajattelen, että negatiiviset ihmiset ajavat itsensä jonkun toisen asian tiimoilta lopulta sumppuun ja jäävät kiinni. Minun ei tarvitse, muuta kuin antaa asioiden tapahtua omalla painollaan ja kestää.
Workathell
2
647
Vastaukset
- BeenThereSeenThat
Työyhteisössäsi on ilmeisesti narsisti tai sosiopaatti, joka on päättänyt ettei naamasi miellytä. Nämä henkilöt kyllä tekevät kaikkensa, että sinut hoidetaan ulos kiusaamalla. He saavat pahimmillaan yrityksen johdonkin ajattelemaan negatiivisesti sinusta.
Kannattaa muistaa ettei tällainen johdu sinusta, vaan työyhteisön huonosta hengestä ja sosiaalisesti kehittymättömien tuhoisasta tavasta reagoida siihen kiusaamalla.
Ole ihmeessä niin paljon etänä kuin mahdollista ja aina kun joudut työkuvioiden pakosta tekemisiin, feikkaa olemalla ystävällinen ja minimoi kanssakäymiset tekosyillä esim. kiireeseen vedoten.
Keskity asiakassuhteisiin varsinkin jos teet b2b. Verkostoidu pikkuhiljaa ulos firmasta, vaikka työnantajan vaihto onkin aina riski. Se voi viedä vuosia, mutta parempi totutella ajatukseen pikkuhiljaa. - realhell
tässäpä esimerkkin psykopaatista a la Qentinel
https://www.youtube.com/watch?v=DCZOZTszsS8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112734Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092560- 1782422
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1512049Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241654Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581109- 84848
- 45777
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15722Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151713