Mikä yhdistää: One Way ja Nokia?

MissiostaMissioon

Miksi One Way Mission ja kaatunut Nokia Missio muistuttavat hyvin paljon toisiaan toimintaperiaatteilta?

Missioiden yhtäläisyyksiä...
* Yksi erehtymätön johtaja
* Keskusjohtoinen malli
* Soluseurakuntien perustaminen ympäri Suomea
* Esiintyy herätyksen välikappaleena
* Kaksoiskaste oppi
* Luterilainen tausta
* Helluntailaiset ovat kiinnostuneet liikkeestä
* Omien hyvin tekojen korostus
* Myy ainoastaan johtajan kirjoja
* Oma lehti
* Oma videokanava
* Oma uutisohjelma
* Viikonpäivä illat (perjantai kristukselle / torstai-illat)
* Oma kahvio (house cafe / cafe downtown)
* Suosittu ohjelma Taivas TV7 kanavalla
* Nimenä on missio, tehtävä

Kolmas Johanneksen kirje:
9 Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
10 Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.

Onko tämä sattumaa vai mistä tämä johtuu?

8

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhtaus.ratkaisee

      One Way Missionilla ja Nokia Missionilla (nykyinen Missiomaailma) ei nyt totisesti ole mitään yhteistä, mitä tulee Raamatun raittiin opetuksen jakamiseen.
      OWM on siltä osin puhdas ja kunnioitettava, mutta Missiomaailma saastainen ja halveksittava.
      Yritätkö vain heittä lokaa OWM:n päälle?
      Jumala siunaa ja varjelee puhtaine ne, jotka Häntä kunnioittavat ja rakastavat, ja joilla on Jeesuksen Kristuksen todistus sydämessään.

    • Hohhoijaa, Kas kun ei "molempien kokoushuoneissa on ovet ja ikkunat".

      • Suonnon raittiin opetuksen saama suosio on ilmeisesti joillekin liikaa. Jatkuvaa mustamaalaamista.


    • Kaksi.kasteet.ei

      Ne hyväksayy lapsikasteet ja molemmat yht ä hyviä.,

    • siiis

      Onko tuo totta tuolta listalta ? >> * Esiintyy herätyksen välikappaleena

      • Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Mitä mitä, eikös sana "herätys" ole kielletty. Muuten on karismaattinen.


    • ÄlkääEksykö

      Voi hyvänen aika sentään - Molempiin seurakuntiin olen kuulunut vuosikausia ja olen varmasti siten oikea henkilö kertomaan teille, että nämä seurakunnat eroavat kirjaimellisesti toisistaan kuin yö ja päivä.

      Hurahdin aikoinaan nauruherätykseen, menestysteologiaa, ihmeisiin ja merkkeihin ja suuntanani olikin vuosikausia Nokia Mission hihhulipaikka - missä ei oikeasti tapahtunut mitään ihmeitä eikä merkkejä, vaikka niin me kaikki halusimme uskoa.

      Siellä vaan kaatuiltiin ja tiimarin kultapöly lensi, enkeleitä "näki" joka toinen, koska se kuului asiaan. Ja Jeesuksesta ja Raamatustakin näön vuoksi vähän puhuttiin, mutta kaikki puheet ja saarnaukset tähtäsivät suuriin kolehteihin - "Anna Jumalalle kaikkesi, pistä kaikki rahasi kolehtiimme, niin saat suuria siunauksia elämääsi!" Paitsi että ei tullut, koska tuo seurakunta ei ollutkaan Jumalasta vaan sielunvihollisesta.

      Noin vuosi ennen kuin Markku Koivisto jäi kiinni homosuhteesta nuoren miehen kanssa, tajusin kauhukseni, että tuo ko.Nokia missio edusti nimenomaan SUURTA eksytystä ja täydellistä pimeyttä ja lähdin sieltä kiireesti pois.

      Myöhemmin kun liityin One Way Missioniin tunsin tulleeni viimein kotiin - ei enää kaatuilua, ei rahastusta, ei " olemattomia ihmeitä ja merkkejä" vaan puhdasta Raamatun mukaista evankeliumia, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä - klassista kristinuskoa ilman petosta.

      Tätä sieluni oli kaivannut jo pitemmän aikaa ja sai viimein levon. Olen todella onnellinen, että Jumala on päättänyt istuttaa koko maahan yhä uusia ja uusia nimenomaan Jumalan mielenmukaisia One Way seurakuntia, jossa opetetaan sitä peruskristinuskoa, Jeesuksen ristin evankeliumia - ilman saastaa, petollisuutta ja lihallisuutta, jota harhaopit edustavat.

    • nosto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2854
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1498
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1371
    4. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1123
    5. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1118
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      991
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      990
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      942
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      916
    Aihe