Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tÀstÀ aiheutunutta harmia. Olemme kiristÀneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihana uusi uskovavainen laulava tv-julkkis Merica

😘 ihana tervetullut artisiti.

Tv:stÀ tuttu Merica Nyman haaveilee muusikon ammatista ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson.

The Voice of Finlandissa persoonallaan ja upealla lauluÀÀnellÀÀn sÀvÀyttÀnyt Merica Nyman eteni suositussa laulukilpailussa Knockout-vaiheeseen, jossa hÀn tÀpÀrÀsti putosi kisasta. Kuvaukset tehtiin tammikuussa, mutta Nyman toteaa, ettei hÀvinnyt huonolle kisaajalle.

— No putosin, mutta en hĂ€vinnyt huonolle. Totta kai tĂ€mĂ€ harmittaa, mutta ei tĂ€mĂ€ jÀÀ tĂ€hĂ€n, musta tullaan vielĂ€ kuulemaan. Katotaan, mitĂ€ ovia tĂ€mĂ€ tulee avaamaan, Nyman toteaa jaksossa, jossa Olli Lindholmin joukkue oli Knockout-vaiheessa.


— MĂ€ olen aina ollut musiikista tosi kiinnostunut. Se on kuulunut pienestĂ€ lĂ€htien mun elĂ€mÀÀn. MĂ€ olen puoliksi romani, joten meillĂ€ on kotona aina soinut musiikki. Olen myös ollut mukana seurakunnan musiikkihommissa.

— YstĂ€vĂ€t ja tutut usein vinkkasivat, ettĂ€ mun pitĂ€isi hakea johonkin laulukisaan. Mietin asiaa useamman vuoden, mutta oma uskallus ei oikein koskaan riittĂ€nyt. Viime kesĂ€nĂ€ tuli sellainen olo ettĂ€ nyt haluan tehdĂ€ jotain konkreettista, Nyman kertoo miten pÀÀtyi Voice of Finlandiin.

Ă„Ă€ni ratkaisee
Nyman kertoo kisassa oppineensa uusia asioita. HÀn suosittelee rohkeasti ja avoimesti pitÀmÀÀn esillÀ uskoa omissa mielipiteissÀ, teoissa ja sanoissa.

— TĂ€mĂ€ oli iso juttu, ja tosi rohkaiseva kokemus itsetunnonkin kannalta.
— Kisa oli myös sellainen ponnahduslauta musiikin tekemiseen, ja siitĂ€ sai uutta tuulta purjeisiin.
— Musiikki on mulle sellainen tunteiden vĂ€lityskeino. Musiikin avulla voi ilmaista tunteita. Ja gospelmusiikissa saa vĂ€littÀÀ hyvÀÀ sanomaa.
— Mun omat tyylilajit ovat soul ja gospelmusiikki, hĂ€n kertoo.
Voice of Finlandin kautta voi tavoittaa paljon ihmisiÀ ja meidÀt on lÀhetetty tÀhÀn maailmaan ei-uskovien keskelle valoksi.
— Ajattelen, ettĂ€ Suomi tarvitsee ÀÀniĂ€, jotka ovat Jumalan kĂ€ytössĂ€, Nyman muotoilee.

Nyman kertoo myös avoimesti vaikeuksista, joita hÀn on joutunut kohtamaan.

— Ennen uskoon tuloa olin huonossa avioliitossa, missĂ€ oli vĂ€kivaltaa ja pĂ€ihteiden kĂ€yttöÀ. TĂ€mĂ€ vaikutti itsetuntoonkin, mutta uskoon tulemisen jĂ€lkeen Jumala on pÀÀssyt korjaamaan sitĂ€. Nyt osaan arvostaa itseĂ€ ja muita.

Jumala on ihmeellinen ja tekee työtÀ, korjaa ja parantaa.
— Jumala on ihmeellinen ja tekee työtĂ€, korjaa ja parantaa.

Popin kuninkaitten Kuningas
Usko merkitsee Nymanille voiman lÀhdettÀ. Jumala on saanut eheyttÀÀ ja parantaa hÀntÀ. Jumala on myös turva, ja se joka kantaa.

— Ilman Jumalaa mĂ€ voisin olla tosi huonossa jamassa, mutta hĂ€n on mua auttanut.

Nyman kertoo, ettÀ hÀnellÀ on aina ollut lapsenusko ja hÀn on saanut kasvaa uskovassa perheessÀ. Teini-iÀssÀ usko ei kuitenkaan oikein nÀkynyt missÀÀn ja unohtui melkein kokonaan. Aikuisena Merica alkoi enemmÀn etsiÀ Jumalaa. Ja vaikeat elÀmÀnkokemukset myös kuljettivat hÀnet lÀhemmÀs Jumalaa.

— Sain kokea, ettĂ€ on olemassa yliluonnollinen todellisuus, jota me ei pystytĂ€ nĂ€kemÀÀn.

Sain kokea, ettÀ on olemassa yliluonnollinen todellisuus, jota me ei pystytÀ nÀkemÀÀn.
ErÀÀssÀ haastattelussa Merica kertoi ihailevansa Jeesusta ja Michael Jacksonia.

— Tottakai ihailen Jeesusta enemmĂ€n. HĂ€n on kuningasten Kuningas. Myös popin kuninkaitten kuningas, Merica naurahtaa.

— HĂ€n on meidĂ€n pelastaja ja ilman hĂ€ntĂ€ emme olisi kristittyjĂ€. Ilman Jeesusta ei olisi elĂ€mÀÀ.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/merica-nyman-suomi-tarvitsee-aania-jotka-ovat-jumalan-kaytossa/

95

4018

    Vastaukset

    5000
    • Kaunis ja ihan hyvĂ€ laulamaan.

      • VoF:ssa mukana satoja kilpailijoita ja henkilökuntaa. NĂ€istĂ€ kaksi on tunnustautunut hihhuliksi, osaatko laskea prosenttiluvun hihhuliusasteelle?


      • Kiitos linkistĂ€. Poikkeuksellisesti katsoin sen ja huomasin ihanan haastattelun . Mark Levengoodin kerrontaa ....sitĂ€ ei voine linkittÀÀ tĂ€nne, koska hĂ€n on uskova ja homo?


      • MrMorden_ kirjoitti:

        VoF:ssa mukana satoja kilpailijoita ja henkilökuntaa. NÀistÀ kaksi on tunnustautunut hihhuliksi, osaatko laskea prosenttiluvun hihhuliusasteelle?

        Redrama ei kerro mihin uskonporukkaan hÀn kuului tuolloin (viisi vuotta sitten), mutta historia pohjalle valumisineen viittaa helluntailaisuuteen, kuten sekin ettÀ RÀyhis hÀnen uskonsa hyvÀksyy. Toisaalta Kirkko ja kaupunki ei ole helluntailaisten lehti.

        Tietysti mikĂ€ tahansa tapa pÀÀstĂ€ tuhon tieltĂ€ ylös on parempi kuin sillĂ€ jatkaminen. Kun elĂ€mĂ€ on saatu raiteilleen voi sitten työstÀÀ uskonnollisuuttaan kaikessa rauhassa. Monihan on sitten jĂ€ttĂ€nyt lahkonsa ja jatkanut elĂ€mistĂ€ kunnon ihmisenĂ€ muuten vaan. TĂ€rkeintĂ€ on aina pÀÀstĂ€ raiteilleen, sillĂ€ muuten ei voi tehdĂ€ valintoja. TĂ€ssĂ€ mielessĂ€ esim. helluntailaiset tekevĂ€t hyvÀÀ työtĂ€ – eivĂ€t pyyteettömĂ€sti mutta kuitenkin.


      • EerikatĂ€ssĂ€moi kirjoitti:

        Kiitos linkistÀ. Poikkeuksellisesti katsoin sen ja huomasin ihanan haastattelun . Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo?

        Paskaa saat niskaasi joka tapauksessa, joten tuskin mitÀÀn menetÀtkÀÀn jos linkitÀt.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Paskaa saat niskaasi joka tapauksessa, joten tuskin mitÀÀn menetÀtkÀÀn jos linkitÀt.

        Se on kyllÀ totta, mutta antaa olla. SieltÀ se löytyy, jos joku haluaa kuunnella mielenkiintoisen muistelutuokion.


      • KerroRĂ€yhis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Paskaa saat niskaasi joka tapauksessa, joten tuskin mitÀÀn menetÀtkÀÀn jos linkitÀt.

        MiltÀ tuntuu kun on kestovitutus pÀÀllÀ 24/7?


      • No Ă€lĂ€ nyt liikaa innostu, usko.vainen. Ei hĂ€n nyt maailmantĂ€htien veroinen ole. Espanjassakin on sadoittain parempia laulajia. Mutta Suomen olosuhteissa todella pĂ€tevĂ€.


      • torre12 kirjoitti:

        No ÀlÀ nyt liikaa innostu, usko.vainen. Ei hÀn nyt maailmantÀhtien veroinen ole. Espanjassakin on sadoittain parempia laulajia. Mutta Suomen olosuhteissa todella pÀtevÀ.

        MinÀ katsoin kaikki Voicet ja minusta lopussa olleet neljÀ laulajaa oliva tÀtÀ Mericaa parempia.


      • sage8 kirjoitti:

        MinÀ katsoin kaikki Voicet ja minusta lopussa olleet neljÀ laulajaa oliva tÀtÀ Mericaa parempia.

        Itse katsoin vain vÀlÀhdyksittÀin kauden aikana, eikÀ taso kyllÀ vakuuttanut.


      • elĂ€uskosimukaan
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        Kiitos linkistÀ. Poikkeuksellisesti katsoin sen ja huomasin ihanan haastattelun . Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo?

        " Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo"
        Vai on Markin USKOVA ? Mihin hÀn uskoo ?
        Olen lukenut Markin kirjan, enkÀ ole koskaan kirjaa lukiessani nauranut niin paljon, se oli hauskasti ja todenperÀisesti kirjoitettu,hÀnella oli aika omaleimainen lapsuus vai pitÀisikö sanoa monipuolinen kasvualusta. Olen katsonut Markin haastatteluja oliko kirjamessujen yhteydessÀ TV:stÀ. Ja pidin kuulemastaniMark on mainio tapaus.

        Mutta ap: juttuun" ihana tervetullut artisiti. Tv:stÀ tuttu Merica Nyman haaveilee muusikon ammatista ."
        Kuulen tuon nimen ekakertaa, en ole katsonyt Vois of Finlandia.
        "ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson"
        Eli hÀnen idolinsa on Michael Jackson ei JEESUS !
        Olen aina ihaillut Eija MerilÀÀ, hÀn teki pesÀeron maallisen musiikin ja hengellisen musiikin vÀlillÀ USKOONTULTUAAN ! Se on oikea ja kunnioitettava teko ja pisti tanssilava yleisön hiljaiseksi, muutama kyynelkin tipahti.
        Uskomattomatkin ihmiset arvostavat sitÀ, ettÀ uskovaksi itseÀÀn sanova , on ja elÀÀ siten kuin sanoo. Pimeys ja valkeus eivÀt kuulu yhteen.
        Onhan nÀitÀ "uskovia" kuten Hallikainen joka palasi tanssilavoille viime kesÀnÀ , tangokuninkaaksi haluavia, useampikin, yleensÀ se vain on, ettÀ kun antaa "rahalle" pikkusormen se vie koko kÀden tai pitÀisikö sanoa nykyÀÀn medialle.
        Jeesus ei kuvia kumarrellut, eikÀ karttanut syntisiÀ, mutta ei myöskaÀÀn suosinut syntiÀ eikÀ elÀnyt siinÀ vaan julisti pelastusta siitÀ.


      • afdh
        elÀuskosimukaan kirjoitti:

        " Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo"
        Vai on Markin USKOVA ? Mihin hÀn uskoo ?
        Olen lukenut Markin kirjan, enkÀ ole koskaan kirjaa lukiessani nauranut niin paljon, se oli hauskasti ja todenperÀisesti kirjoitettu,hÀnella oli aika omaleimainen lapsuus vai pitÀisikö sanoa monipuolinen kasvualusta. Olen katsonut Markin haastatteluja oliko kirjamessujen yhteydessÀ TV:stÀ. Ja pidin kuulemastaniMark on mainio tapaus.

        Mutta ap: juttuun" ihana tervetullut artisiti. Tv:stÀ tuttu Merica Nyman haaveilee muusikon ammatista ."
        Kuulen tuon nimen ekakertaa, en ole katsonyt Vois of Finlandia.
        "ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson"
        Eli hÀnen idolinsa on Michael Jackson ei JEESUS !
        Olen aina ihaillut Eija MerilÀÀ, hÀn teki pesÀeron maallisen musiikin ja hengellisen musiikin vÀlillÀ USKOONTULTUAAN ! Se on oikea ja kunnioitettava teko ja pisti tanssilava yleisön hiljaiseksi, muutama kyynelkin tipahti.
        Uskomattomatkin ihmiset arvostavat sitÀ, ettÀ uskovaksi itseÀÀn sanova , on ja elÀÀ siten kuin sanoo. Pimeys ja valkeus eivÀt kuulu yhteen.
        Onhan nÀitÀ "uskovia" kuten Hallikainen joka palasi tanssilavoille viime kesÀnÀ , tangokuninkaaksi haluavia, useampikin, yleensÀ se vain on, ettÀ kun antaa "rahalle" pikkusormen se vie koko kÀden tai pitÀisikö sanoa nykyÀÀn medialle.
        Jeesus ei kuvia kumarrellut, eikÀ karttanut syntisiÀ, mutta ei myöskaÀÀn suosinut syntiÀ eikÀ elÀnyt siinÀ vaan julisti pelastusta siitÀ.

        MitÀ pahaa on siinÀ, ettÀ uskova esittÀÀ muutakin kuin hengellistÀ musiikkia? SinÀ vaikuatta tiukkapipolta joka haluaa eristÀÀ uskovat julkisuudesta.
        Kritisoitko myös uskomatomien joulukonsertteja?


      • elĂ€uskosimukaan kirjoitti:

        " Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo"
        Vai on Markin USKOVA ? Mihin hÀn uskoo ?
        Olen lukenut Markin kirjan, enkÀ ole koskaan kirjaa lukiessani nauranut niin paljon, se oli hauskasti ja todenperÀisesti kirjoitettu,hÀnella oli aika omaleimainen lapsuus vai pitÀisikö sanoa monipuolinen kasvualusta. Olen katsonut Markin haastatteluja oliko kirjamessujen yhteydessÀ TV:stÀ. Ja pidin kuulemastaniMark on mainio tapaus.

        Mutta ap: juttuun" ihana tervetullut artisiti. Tv:stÀ tuttu Merica Nyman haaveilee muusikon ammatista ."
        Kuulen tuon nimen ekakertaa, en ole katsonyt Vois of Finlandia.
        "ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson"
        Eli hÀnen idolinsa on Michael Jackson ei JEESUS !
        Olen aina ihaillut Eija MerilÀÀ, hÀn teki pesÀeron maallisen musiikin ja hengellisen musiikin vÀlillÀ USKOONTULTUAAN ! Se on oikea ja kunnioitettava teko ja pisti tanssilava yleisön hiljaiseksi, muutama kyynelkin tipahti.
        Uskomattomatkin ihmiset arvostavat sitÀ, ettÀ uskovaksi itseÀÀn sanova , on ja elÀÀ siten kuin sanoo. Pimeys ja valkeus eivÀt kuulu yhteen.
        Onhan nÀitÀ "uskovia" kuten Hallikainen joka palasi tanssilavoille viime kesÀnÀ , tangokuninkaaksi haluavia, useampikin, yleensÀ se vain on, ettÀ kun antaa "rahalle" pikkusormen se vie koko kÀden tai pitÀisikö sanoa nykyÀÀn medialle.
        Jeesus ei kuvia kumarrellut, eikÀ karttanut syntisiÀ, mutta ei myöskaÀÀn suosinut syntiÀ eikÀ elÀnyt siinÀ vaan julisti pelastusta siitÀ.

        MinÀkin nauroin tuota haastattelua kuunnellesa useaan otteeseen ja hÀnen kirjojaan on kiva lukea, hÀnellÀ on nin mainio ote kerrontaan.

        Uskoon tulo vaikuttaa monella tapaa. Joku jÀttÀÀ esim.keikkaelÀmÀn, joku ei jÀtÀ. Esim Juha Tapio tekee lauluja edelleen ja keikkailee. En se taida olla uskon mittari.


      • rienausta
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        MinÀkin nauroin tuota haastattelua kuunnellesa useaan otteeseen ja hÀnen kirjojaan on kiva lukea, hÀnellÀ on nin mainio ote kerrontaan.

        Uskoon tulo vaikuttaa monella tapaa. Joku jÀttÀÀ esim.keikkaelÀmÀn, joku ei jÀtÀ. Esim Juha Tapio tekee lauluja edelleen ja keikkailee. En se taida olla uskon mittari.

        Jos tuo mies on iskovainen niin minÀ olen Jeesus. Tyypillinen liberaali joka on kehittÀnyt itselleen uskonnon joka sopii itselle. VÀhÀn niin kuin sinÀkin.


      • rienausta
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        MinÀkin nauroin tuota haastattelua kuunnellesa useaan otteeseen ja hÀnen kirjojaan on kiva lukea, hÀnellÀ on nin mainio ote kerrontaan.

        Uskoon tulo vaikuttaa monella tapaa. Joku jÀttÀÀ esim.keikkaelÀmÀn, joku ei jÀtÀ. Esim Juha Tapio tekee lauluja edelleen ja keikkailee. En se taida olla uskon mittari.

        Anteeksi kirjoitusvirhe
        Jos tuo mies on uskovainen niin minÀ olen Jeesus. Tyypillinen liberaali joka on kehittÀnyt itselleen uskonnon joka sopii itselle. VÀhÀn niin kuin sinÀkin.


      • haaaha
        sage8 kirjoitti:

        MinÀ katsoin kaikki Voicet ja minusta lopussa olleet neljÀ laulajaa oliva tÀtÀ Mericaa parempia.

        Oliko ne homoja ja lesboja?


      • luterilainen
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        Kiitos linkistÀ. Poikkeuksellisesti katsoin sen ja huomasin ihanan haastattelun . Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo?

        MistÀ linkistÀ puhut?


      • Kiitos linkistĂ€. Sivun oikeasta reunasta löysin Mark Levengoodin haastattelun, joka oli hyvĂ€.


      • luterilainen kirjoitti:

        MistÀ linkistÀ puhut?

        Kirkko ja kaupunki linkistÀ tuossa ylempÀnÀ ja sieltÀ sivusta Mark Levengoodin haastattelu


      • rienausta kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitusvirhe
        Jos tuo mies on uskovainen niin minÀ olen Jeesus. Tyypillinen liberaali joka on kehittÀnyt itselleen uskonnon joka sopii itselle. VÀhÀn niin kuin sinÀkin.

        HyvÀ on Jeesus.


      • EerikatĂ€ssĂ€moi kirjoitti:

        Kiitos linkistÀ. Poikkeuksellisesti katsoin sen ja huomasin ihanan haastattelun . Mark Levengoodin kerrontaa ....sitÀ ei voine linkittÀÀ tÀnne, koska hÀn on uskova ja homo?

        Samoin. Levengoodin haastattelu oli hyvÀ. Todella sympaattinen ja hauska kaveri.


      • luterilainen
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        Kirkko ja kaupunki linkistÀ tuossa ylempÀnÀ ja sieltÀ sivusta Mark Levengoodin haastattelu

        Kiitos, tÀytyy etsiÀ. Minulla on monta hÀnen kirjoittamaansa kirjaa.


      • luterilainen kirjoitti:

        Kiitos, tÀytyy etsiÀ. Minulla on monta hÀnen kirjoittamaansa kirjaa.

        Haastattelu oli kyllÀ mielenkiintoinen, hÀnen elÀmÀnsÀ on ollut mielenkiintosta ja hÀn on erittÀin hyvÀ ja lÀmminhenkinen kertoja.


      • lue.Raamattua
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        HyvÀ on Jeesus.

        Ei vaan Jeesus sanoi, ettÀ miksi minua hyvÀksi sanotte, vain Jumala on hyvÀ!


      • tule.alas.jalustalta

        SinÀ et onneksi pÀÀtÀ kuka on oikeaoppinen ja kuka harhaoppinen. Piste.


      • lsjjgnvnowug
        tule.alas.jalustalta kirjoitti:

        SinÀ et onneksi pÀÀtÀ kuka on oikeaoppinen ja kuka harhaoppinen. Piste.

        Sen on pÀÀttÀnyt jo Jumala ja kertonut siitÀ Raamatussa.
        TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti joka ei puhu Jumalan sanaa vaan omaa oppiaan.


      • tule.alas.jalustaltau
        lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Sen on pÀÀttÀnyt jo Jumala ja kertonut siitÀ Raamatussa.
        TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti joka ei puhu Jumalan sanaa vaan omaa oppiaan.

        Jumala pÀÀttÀÀ, joten se siitÀ.


      • lsjjgnvnowug
        tule.alas.jalustaltau kirjoitti:

        Jumala pÀÀttÀÀ, joten se siitÀ.

        KyllÀ ja kertonut pÀÀtöksensÀ Raamatussa. Kannattaa lukea sieltÀ.


      • mitesseraamattusanokaan
        lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Sen on pÀÀttÀnyt jo Jumala ja kertonut siitÀ Raamatussa.
        TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti joka ei puhu Jumalan sanaa vaan omaa oppiaan.

        >> TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti
        MitÀs se Raamattu sanoikaan vÀÀrÀn todistuksen antamisesta?


      • lsjjgnvnowug
        mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        >> TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti
        MitÀs se Raamattu sanoikaan vÀÀrÀn todistuksen antamisesta?

        Juuri sitÀ mitÀ sanoin. Puhuko tÀmÀ helppoheikki mitÀÀÀn ristiinnaulitusta Jeesuksesta ja Raamatusta?


      • lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Juuri sitÀ mitÀ sanoin. Puhuko tÀmÀ helppoheikki mitÀÀÀn ristiinnaulitusta Jeesuksesta ja Raamatusta?

        Totta! HÀn esitti vain omia kÀsityksiÀÀn joista mikÀÀn ei perustunut Raamatun sanaan. LisÀksi sanoi suoraan, ettÀ joikaiselle on tÀrkeÀÀ löytÀÀ itselle sopiva uskonto. Jeesuskin oli kuulemma hampaahon.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Totta! HÀn esitti vain omia kÀsityksiÀÀn joista mikÀÀn ei perustunut Raamatun sanaan. LisÀksi sanoi suoraan, ettÀ joikaiselle on tÀrkeÀÀ löytÀÀ itselle sopiva uskonto. Jeesuskin oli kuulemma hampaahon.

        oli kuulemma hampaaton.


      • mitesseraamattusanokaan
        lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Juuri sitÀ mitÀ sanoin. Puhuko tÀmÀ helppoheikki mitÀÀÀn ristiinnaulitusta Jeesuksesta ja Raamatusta?

        Vaikka ei puhukaan niistÀ asioista, niin se ei tee hÀnestÀ omahyvÀistÀ narsistia.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Vaikka ei puhukaan niistÀ asioista, niin se ei tee hÀnestÀ omahyvÀistÀ narsistia.

        Miski joku menee kirkkoon kertomaan "uskostaan" jos sen ainoa pohja on oma kehittÀmÀ uskonto?


      • On se kyllĂ€ vastenmielistĂ€, kun toista ihmistĂ€ repostellaan ja uskoansa tökitÀÀn, kai se siitĂ€ oma haarnista mukavan kiillon saa...ja sĂ€dekehĂ€ kirkastumistaan kirkastuu.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Miski joku menee kirkkoon kertomaan "uskostaan" jos sen ainoa pohja on oma kehittÀmÀ uskonto?

        Jos hÀnellÀ olisi oma kehittÀmÀ uskonto, niin tuskin hÀn silloin kirkkoon menisi, vaan puhuisi siitÀ jossain muualla. Mutta yhÀ edelleen, hÀnen kutsuminen omahyvÀiseksi narsistiksi on vÀÀrÀn todistuksen antamista.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Jos hÀnellÀ olisi oma kehittÀmÀ uskonto, niin tuskin hÀn silloin kirkkoon menisi, vaan puhuisi siitÀ jossain muualla. Mutta yhÀ edelleen, hÀnen kutsuminen omahyvÀiseksi narsistiksi on vÀÀrÀn todistuksen antamista.

        Kallion kirkkoon kelpaa kaikki puhumaan. On juonikas keksintö puhua uskosta ja Jeesuksesta mutta ei mitÀÀn Raamatusta.
        Jeesus nimenomaan painotti, ettÀ te eksytte koska ette tunne kirjoituksia. Minusta hÀn on tyypillinen uskonnollinen ihminen joka on luonut itseÀÀn mielllyttÀvÀn "uskon" itselleen.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Jos hÀnellÀ olisi oma kehittÀmÀ uskonto, niin tuskin hÀn silloin kirkkoon menisi, vaan puhuisi siitÀ jossain muualla. Mutta yhÀ edelleen, hÀnen kutsuminen omahyvÀiseksi narsistiksi on vÀÀrÀn todistuksen antamista.

        VÀÀrÀn todistuksen antaminen nÀyttÀÀ olevan joidenkin etuoikeus.


      • lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Sen on pÀÀttÀnyt jo Jumala ja kertonut siitÀ Raamatussa.
        TÀmÀ helppheikki on omahyvÀinen narsisti joka ei puhu Jumalan sanaa vaan omaa oppiaan.

        Tulipa mieleen, ettÀ jos Jeesus, joka ei ole niin "hyvÀ", aiheuttaisi nyt Suomessa ollessaan harmaita hiuksia uskoville.

        HÀn ei vÀlittÀnyt kaikista sÀÀnnöistÀ ja karsinoinnista.


      • kakkakĂ€rpĂ€selle
        EerikatÀssÀmoi kirjoitti:

        VÀÀrÀn todistuksen antaminen nÀyttÀÀ olevan joidenkin etuoikeus.

        Ainakin sinun, paskakÀrpÀnen.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Kallion kirkkoon kelpaa kaikki puhumaan. On juonikas keksintö puhua uskosta ja Jeesuksesta mutta ei mitÀÀn Raamatusta.
        Jeesus nimenomaan painotti, ettÀ te eksytte koska ette tunne kirjoituksia. Minusta hÀn on tyypillinen uskonnollinen ihminen joka on luonut itseÀÀn mielllyttÀvÀn "uskon" itselleen.

        >>Minusta hÀn on tyypillinen uskonnollinen ihminen joka on luonut itseÀÀn mielllyttÀvÀn "uskon" itselleen.

        Vaikka tuo on mielipiteesi hÀnestÀ ja hÀnen uskostaan, ei se silti oikeuta sanomaan vÀÀrÀÀ todistusta hÀnestÀ eli ettÀ hÀn on omahyvÀinen narsisti.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        >>Minusta hÀn on tyypillinen uskonnollinen ihminen joka on luonut itseÀÀn mielllyttÀvÀn "uskon" itselleen.

        Vaikka tuo on mielipiteesi hÀnestÀ ja hÀnen uskostaan, ei se silti oikeuta sanomaan vÀÀrÀÀ todistusta hÀnestÀ eli ettÀ hÀn on omahyvÀinen narsisti.

        Kerro toki mitÀ sellaista sanoi joka olisi Raamatun sanoma uskosta. Minusta hÀn toi esille vain itseÀÀn eikÀ Jumalan sanaa.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki mitÀ sellaista sanoi joka olisi Raamatun sanoma uskosta. Minusta hÀn toi esille vain itseÀÀn eikÀ Jumalan sanaa.

        Vaikka hÀn mielestÀsi toi esille vain itseÀÀn, ei se silti tee hÀnestÀ omahyvÀistÀ narsistia.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Vaikka hÀn mielestÀsi toi esille vain itseÀÀn, ei se silti tee hÀnestÀ omahyvÀistÀ narsistia.

        MinÀ olen sinun kanssasi eri mieltÀ.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki mitÀ sellaista sanoi joka olisi Raamatun sanoma uskosta. Minusta hÀn toi esille vain itseÀÀn eikÀ Jumalan sanaa.

        Fiksu ihminen vastaa esitettyihin kysymyksiin, eikÀ hoe joka kysymykseen vastauksena...Jeesus pelastaa, tee parannus tai jotain vastaavaa. Toisaalta Jeesuksesta kertova ihminen voi olla hyvinkin raadollinen ja epÀasiallinen, kuten olemme huomanneet.


      • EerikatĂ€ssĂ€moi kirjoitti:

        Fiksu ihminen vastaa esitettyihin kysymyksiin, eikÀ hoe joka kysymykseen vastauksena...Jeesus pelastaa, tee parannus tai jotain vastaavaa. Toisaalta Jeesuksesta kertova ihminen voi olla hyvinkin raadollinen ja epÀasiallinen, kuten olemme huomanneet.

        MitÀ hÀn kertoi Jeesuksesta? Omia mielikuviaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        MitÀ hÀn kertoi Jeesuksesta? Omia mielikuviaan.

        Jeesuksesta kertominenko se on oikean uskon mitta?


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        MinÀ olen sinun kanssasi eri mieltÀ.

        Tuskin sinulla on kompetenssia arvioida onko joku narsisti tai ei, joten mikÀli olet samaa mieltÀ tuon yhden toisen kirjoittajan kanssa siitÀ, ettÀ Levengood on narsisti, niin annatte vÀÀrÀn todistuksen hÀnestÀ.


      • EerikatĂ€ssĂ€moi kirjoitti:

        Jeesuksesta kertominenko se on oikean uskon mitta?

        MinÀ en ala kanssasi lÀnkyttÀÀ joten voitko jÀttÀÀ minut rauhaan, kiitos!


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Tuskin sinulla on kompetenssia arvioida onko joku narsisti tai ei, joten mikÀli olet samaa mieltÀ tuon yhden toisen kirjoittajan kanssa siitÀ, ettÀ Levengood on narsisti, niin annatte vÀÀrÀn todistuksen hÀnestÀ.

        Kuten jo edellÀ vastasi ja perustelin, se on minun mielipiteeni ja jos sinulla ei muuta ole niin voit lopettaa jankutuksesi ja siirrytÀÀn keskustelemaan siitÀ mihin hÀn sanoi uskovansa.
        Miten sinÀ ymmÀrsit hÀnen uskonsa sisÀllön?


      • usko.vainen kirjoitti:

        MinÀ en ala kanssasi lÀnkyttÀÀ joten voitko jÀttÀÀ minut rauhaan, kiitos!

        Voi voi sentÀÀn.....jÀtÀ hyvÀ mies vastaamatta, se on niin helppoa.


      • elĂ€uskosimukaan
        afdh kirjoitti:

        MitÀ pahaa on siinÀ, ettÀ uskova esittÀÀ muutakin kuin hengellistÀ musiikkia? SinÀ vaikuatta tiukkapipolta joka haluaa eristÀÀ uskovat julkisuudesta.
        Kritisoitko myös uskomatomien joulukonsertteja?

        usko.vainen miksi vaihdoit nikkiÀ ? Sinusta Mark Levengood on "Klassinen eksyttÀjÀ. "
        Mutta esittelemÀsi voisin laulaja taas EI ? Eikö se ole hieman ristiriitaista?
        "ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson"
        Eli hÀnen idolinsa on Michael Jackson ei JEESUS !"

        EnkÀ ole KOSKAAN kuullut Markin puhuvan, ettÀ hÀn olisi JUMALAAN USKOVA ? HÀnellÀ on kyllÀ perinteiset arvot jsk. asioissa !
        En ollut kuunnellut tuota Kallionkirkon puhetta, mutta kuuntelen nyt, mutta eihÀn tÀhÀn asti ole mitÀÀn saarnaa pitÀnyt, vaan hÀntÀ haastatellaan vain ihan perus sekulÀÀrilÀppÀÀ ei mitÀÀn hengellistÀ.
        Ja onhan Kallion kirkossa ollut puhumassa mm. Jari Sarasvuo, Tarja Halonen ja oliko Ilkka Kanervakin tai sitten oli Turun tuomiokirkossa ect. EnkÀ pidÀ heitÀkÀÀn minÀÀn uskovina, korkeintaan nimi/kulttuurikristittyinÀ.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuten jo edellÀ vastasi ja perustelin, se on minun mielipiteeni ja jos sinulla ei muuta ole niin voit lopettaa jankutuksesi ja siirrytÀÀn keskustelemaan siitÀ mihin hÀn sanoi uskovansa.
        Miten sinÀ ymmÀrsit hÀnen uskonsa sisÀllön?

        Jankutus kannattaakin lopettaa, voimme sen sijaan arvioida vaikka sinun uskoasi, kun sitÀ voimme analysoida nÀiden keskustelujen valossa. Materiaalia on paljon enemmÀn kuin yksi haastattelu.


      • elĂ€uskosimukaan kirjoitti:

        usko.vainen miksi vaihdoit nikkiÀ ? Sinusta Mark Levengood on "Klassinen eksyttÀjÀ. "
        Mutta esittelemÀsi voisin laulaja taas EI ? Eikö se ole hieman ristiriitaista?
        "ja haluaa tehdÀ yhtÀ hyvÀÀ musiikkia kuin Michael Jackson"
        Eli hÀnen idolinsa on Michael Jackson ei JEESUS !"

        EnkÀ ole KOSKAAN kuullut Markin puhuvan, ettÀ hÀn olisi JUMALAAN USKOVA ? HÀnellÀ on kyllÀ perinteiset arvot jsk. asioissa !
        En ollut kuunnellut tuota Kallionkirkon puhetta, mutta kuuntelen nyt, mutta eihÀn tÀhÀn asti ole mitÀÀn saarnaa pitÀnyt, vaan hÀntÀ haastatellaan vain ihan perus sekulÀÀrilÀppÀÀ ei mitÀÀn hengellistÀ.
        Ja onhan Kallion kirkossa ollut puhumassa mm. Jari Sarasvuo, Tarja Halonen ja oliko Ilkka Kanervakin tai sitten oli Turun tuomiokirkossa ect. EnkÀ pidÀ heitÀkÀÀn minÀÀn uskovina, korkeintaan nimi/kulttuurikristittyinÀ.

        En minÀ ole nikkiÀ vaihtanut tÀssÀ olen.
        Kukaan ei varmaan ole vÀittÀnyt hÀnen puhettaan saarnaksi mutta jos ihminen menee kirkkoon puhumaan uskostaan niin luulisi, ettÀ perustelee sen kristinuskon perusteilla, vai mitÀ?
        Kukaan noista mainitsemistasi ei tietÀÀkseni olekaan esitÀnyt uskovansa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minÀ ole nikkiÀ vaihtanut tÀssÀ olen.
        Kukaan ei varmaan ole vÀittÀnyt hÀnen puhettaan saarnaksi mutta jos ihminen menee kirkkoon puhumaan uskostaan niin luulisi, ettÀ perustelee sen kristinuskon perusteilla, vai mitÀ?
        Kukaan noista mainitsemistasi ei tietÀÀkseni olekaan esitÀnyt uskovansa.

        Jos Mark on kirkossa puhunut, niin siinÀ on kyllÀ ollut Jumala ja Jeesus tÀrkeÀssÀ osassa. Ihan kristinuskon perusteita.


      • elĂ€uskosimukaan
        usko.vainen kirjoitti:

        En minÀ ole nikkiÀ vaihtanut tÀssÀ olen.
        Kukaan ei varmaan ole vÀittÀnyt hÀnen puhettaan saarnaksi mutta jos ihminen menee kirkkoon puhumaan uskostaan niin luulisi, ettÀ perustelee sen kristinuskon perusteilla, vai mitÀ?
        Kukaan noista mainitsemistasi ei tietÀÀkseni olekaan esitÀnyt uskovansa.

        Ai tÀmÀkö ei ole sinun tekstiÀsi?
        "MitÀ pahaa on siinÀ, ettÀ uskova esittÀÀ muutakin kuin hengellistÀ musiikkia? SinÀ vaikuatta tiukkapipolta"
        "jos ihminen menee kirkkoon puhumaan uskostaan "
        Mutta , kun hÀn EI PUHUNUT sanaakaan mistÀÀn uskosta! Vaan ihan sekulÀÀrilÀppÀÀ, hÀpeÀ on paremminkin sillÀ , ketÀ kutsuu hÀnet kirkkoon puhumaan.
        Ja edelleen, olen kuunnellut useamman Markin puheen ja KERTAAKAAN, hÀn ei ole sanallakaan sanonut , ettÀ olisi uskova. Mutta hauska ja humoristinen hÀn on ja suora, siitÀ pidÀn.
        Ja aika viileÀltÀ tuo alkusanojenkin nainen liperit kaulassa vaikutti, varmaan J.Korhosen mieleinen.


    • "Ilman Jeesusta ei olisi elĂ€mÀÀ ? "

      Miljoonilla ei ole, koska kristityt ovat tappaneet heidÀt harhauskoisina.

      • sielunhoitaja

        Saatanallinen mies. Verhoaa eksytyksensÀ uskoon ja Jeesukseen.


      • mitesseraamattusanokaan
        sielunhoitaja kirjoitti:

        Saatanallinen mies. Verhoaa eksytyksensÀ uskoon ja Jeesukseen.

        >>Saatanallinen mies.
        Sinulle kanssa. MitÀs se Raamattu sanoo vÀÀrÀn todistuksen antamisesta?


      • lsjjgnvnowug
        mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        >>Saatanallinen mies.
        Sinulle kanssa. MitÀs se Raamattu sanoo vÀÀrÀn todistuksen antamisesta?

        Juuri sitÀ mitÀ hÀn sanoi sanoi. Puhuko tÀmÀ helppoheikki mitÀÀÀn ristiinnaulitusta Jeesuksesta ja Raamatusta? Vai puhuiko vai sinulle mieleisÀ asioita?


      • mitesseraamattusanokaan
        lsjjgnvnowug kirjoitti:

        Juuri sitÀ mitÀ hÀn sanoi sanoi. Puhuko tÀmÀ helppoheikki mitÀÀÀn ristiinnaulitusta Jeesuksesta ja Raamatusta? Vai puhuiko vai sinulle mieleisÀ asioita?

        Ei se silti hÀnestÀ saatanallista miestÀ tee.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Ei se silti hÀnestÀ saatanallista miestÀ tee.

        KyllÀ minustakin tekee. Klassinen eksyttÀjÀ.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        KyllÀ minustakin tekee. Klassinen eksyttÀjÀ.

        Varmaan moni sanoisi sinusta, ettÀ olet klassinen eksyttÀjÀ, mutta ei se sinusta silti saatanallista tee.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        Varmaan moni sanoisi sinusta, ettÀ olet klassinen eksyttÀjÀ, mutta ei se sinusta silti saatanallista tee.

        Nyt sitten alat taas syyttÀÀ minua mutta kerro toki mitÀ minÀ olen sanonut vastoin Raamatun sanaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        KyllÀ minustakin tekee. Klassinen eksyttÀjÀ.

        Heh. Ja missÀ piilossa on sinun hengellinen antisi? KÀyt yhtÀ hyvin eksyttÀjÀstÀ, joka puhuu kaikkea muuta kuin pelastukseen liittyviÀ asioita.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Nyt sitten alat taas syyttÀÀ minua mutta kerro toki mitÀ minÀ olen sanonut vastoin Raamatun sanaa.

        En minÀ sinua ole syyttÀnyt. Totean vain mitÀ olen palstalla lukenut sinusta sanotun. Aika moni on pitÀnyt myös sinua eksyttÀjÀnÀ.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        En minÀ sinua ole syyttÀnyt. Totean vain mitÀ olen palstalla lukenut sinusta sanotun. Aika moni on pitÀnyt myös sinua eksyttÀjÀnÀ.

        MinÀ en koskaan ole lukenut itsestÀni tuollaista mutta kerro toki millÀ nikillÀ olet noita kirjoitellut.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        MinÀ en koskaan ole lukenut itsestÀni tuollaista mutta kerro toki millÀ nikillÀ olet noita kirjoitellut.

        >>kerro toki millÀ nikillÀ olet noita kirjoitellut.
        ÄlĂ€ sano vÀÀrĂ€ todistusta minusta, sillĂ€ en ole mitÀÀn sellaista sinusta kirjoitellut.
        Sinua, EvLut ja Pertsa2012 on kutsuttu palstalla eksyttÀjiksi. En itse ole ottanut kantaa asiaan, vaan vain lukenut kommenteja.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        >>kerro toki millÀ nikillÀ olet noita kirjoitellut.
        ÄlĂ€ sano vÀÀrĂ€ todistusta minusta, sillĂ€ en ole mitÀÀn sellaista sinusta kirjoitellut.
        Sinua, EvLut ja Pertsa2012 on kutsuttu palstalla eksyttÀjiksi. En itse ole ottanut kantaa asiaan, vaan vain lukenut kommenteja.

        Kerrotko mikÀ sinun suhteesi on Jeesukseen ja Raamatuun niin pÀÀsen hieman kÀrryille sinun kompetenssistasi puhu eksytyksestÀ?


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerrotko mikÀ sinun suhteesi on Jeesukseen ja Raamatuun niin pÀÀsen hieman kÀrryille sinun kompetenssistasi puhu eksytyksestÀ?

        MinÀ en halua tÀllÀ palstalla avautua suhteestani Jumalaan, Jeesuksen ja Raamattuun. Ei minun edes tarvitse, sillÀ en ole sinua eksyttÀjÀksi kutsunut. Toin vain sinulle esille, ettÀ myös sinusta on tÀllÀ palstalla mainittu eksyttÀjÀnÀ.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        MinÀ en halua tÀllÀ palstalla avautua suhteestani Jumalaan, Jeesuksen ja Raamattuun. Ei minun edes tarvitse, sillÀ en ole sinua eksyttÀjÀksi kutsunut. Toin vain sinulle esille, ettÀ myös sinusta on tÀllÀ palstalla mainittu eksyttÀjÀnÀ.

        MinÀ olen taas kansssi eri mieltÀ. Vastasit muuten kysymykseeni, kiitos.


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        MinÀ olen taas kansssi eri mieltÀ. Vastasit muuten kysymykseeni, kiitos.

        En muuten vastannut. SinÀ et tiedÀ mitÀÀn minun uskostani.


      • mitesseraamattusanokaan kirjoitti:

        En muuten vastannut. SinÀ et tiedÀ mitÀÀn minun uskostani.

        jankuttaako haluat?


      • mitesseraamattusanokaan
        usko.vainen kirjoitti:

        jankuttaako haluat?

        En, olet siinÀ liian hyvÀ.


      • Sopivasti_sattui
        usko.vainen kirjoitti:

        KyllÀ minustakin tekee. Klassinen eksyttÀjÀ.

        SinÀ taas olet luokaton lÀssyttÀjÀ, hahah.


      • Sopivasti_sattui kirjoitti:

        SinÀ taas olet luokaton lÀssyttÀjÀ, hahah.

        Kerro toki mikÀ sinÀ tÀllÀ nikillÀsi olet.


      • Valitettavasti tuo "usko" on ihan hĂ€nen oma keksimĂ€nsĂ€ eikĂ€ perustu millÀÀn tavalla Raamatun sanaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Valitettavasti tuo "usko" on ihan hÀnen oma keksimÀnsÀ eikÀ perustu millÀÀn tavalla Raamatun sanaa.

        KyllÀ ainakin minulle vÀlittyi usko Jumalaan, joka on Markin mielestÀ jÀrkevÀÀ jokaiselle.

        Kuule: sinusta ei vÀlity muu kuin pahansuopaisuus. Mieti sitÀ.


      • Ai jaa. Vaikea tihkua, jos esitetÀÀn pÀÀttĂ€miĂ€ omia ajatuksia.


      • Olenko odottanut rakkautta uskovilta En, vaan jĂ€rkeĂ€ kirjoituksiinsa.

        Rakkautta saan ihan muualta,


      • jepjep
        torre12 kirjoitti:

        Olenko odottanut rakkautta uskovilta En, vaan jÀrkeÀ kirjoituksiinsa.

        Rakkautta saan ihan muualta,

        Ei niiltÀ mitÀÀn jÀrkeÀ voi odottaa. palstan usko.vainen todistaa siitÀ vÀkevÀsti:) HeidÀt tunnistaa myös siitÀ etteivÀt pysty rakastamaan lÀhimmÀisiÀÀn eikÀ itseÀÀnkÀÀn vaan ovat narsisteja.


      • todista.vĂ€kevĂ€sti
        jepjep kirjoitti:

        Ei niiltÀ mitÀÀn jÀrkeÀ voi odottaa. palstan usko.vainen todistaa siitÀ vÀkevÀsti:) HeidÀt tunnistaa myös siitÀ etteivÀt pysty rakastamaan lÀhimmÀisiÀÀn eikÀ itseÀÀnkÀÀn vaan ovat narsisteja.

        Monesko nikki sinulla on tÀssÀ ketjussa rÀÀpimÀssÀ pÀÀtÀsi?


      • vĂ€kevĂ€.todistus
        jepjep kirjoitti:

        Ei niiltÀ mitÀÀn jÀrkeÀ voi odottaa. palstan usko.vainen todistaa siitÀ vÀkevÀsti:) HeidÀt tunnistaa myös siitÀ etteivÀt pysty rakastamaan lÀhimmÀisiÀÀn eikÀ itseÀÀnkÀÀn vaan ovat narsisteja.

        Usko.vainen todistaa tÀÀllĂ€ OMAA TYHMYYTTÄÄN:):):)


      • todista.vĂ€kevĂ€sti
        vÀkevÀ.todistus kirjoitti:

        Usko.vainen todistaa tÀÀllĂ€ OMAA TYHMYYTTÄÄN:):):)

        SinÀ todistat omasta tyhmyydestÀsi, sÀÀlittÀvÀ multinikki.


      • tÀÀllĂ€
        vÀkevÀ.todistus kirjoitti:

        Usko.vainen todistaa tÀÀllĂ€ OMAA TYHMYYTTÄÄN:):):)

        KyllÀ. usko.vainen todistaa tÀÀllÀ vain tietÀmÀttömyyttÀÀn ja kusipÀisyyttÀÀn. Sen ovat kaikki huomanneet.


      • tietoa.sinusta
        tÀÀllÀ kirjoitti:

        KyllÀ. usko.vainen todistaa tÀÀllÀ vain tietÀmÀttömyyttÀÀn ja kusipÀisyyttÀÀn. Sen ovat kaikki huomanneet.

        uskovaisesta en ole tuollaista huomannut mutta sinun sadoista multinikeistÀsi kyllÀkin, hyvin usein pÀivittÀin montakin kerta. .


      • usko.vainen kirjoitti:

        Valitettavasti tuo "usko" on ihan hÀnen oma keksimÀnsÀ eikÀ perustu millÀÀn tavalla Raamatun sanaa.

        Eikö Jumalaa ole Raamatussa mainittu?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikö Jumalaa ole Raamatussa mainittu?

        Jaa-a, sinun ona varmaan syytĂ€ ottaa se Raamattu kĂ€tesi ja lukea ihan itse onko😏


      • ankka-kuselalle
        tietoa.sinusta kirjoitti:

        uskovaisesta en ole tuollaista huomannut mutta sinun sadoista multinikeistÀsi kyllÀkin, hyvin usein pÀivittÀin montakin kerta. .

        Voi usko.vainen! Virhe paljasti sinut taas, vaikka muukin viesti oli tyypillistĂ€ usko.vaista 😏


    • Kuitenkin: MikĂ€ tv-julkkis Merica on? Voicen neljĂ€ loppukoitokseenkaan pÀÀssyttĂ€ eivĂ€t ole vielĂ€ tv-julkkiksia. Voittaja ja neljĂ€nneksi pÀÀssyt 16-vuotias tyttö voivat myöhemmin olla julkkiksia ja miksei Mericakin. Mutta ei vielĂ€.

      • En tiedĂ€ muuallakaan hĂ€n olis tullut julkisuuteen kuin tv:ssĂ€. TiedĂ€kö sinĂ€ 😳❓


    • Edestakainen.Liike.Nyt

      "Ilman Jeesusta ei olisi elÀmÀÀ."

      Naispuolinen einstein on syntynyt.

    Ketjusta on poistettu 6 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiÀ jotain tunnisteleikkiÀ?

      TietÀisi ketÀ tÀÀllÀ kÀy kaipaamassa.. kerro jotain mikÀ liittyy sinuun ja hÀneen eikÀ muut tiedÀ. Vastaan itsekin kohta
      IkÀvÀ
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      HÀn varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hÀnelle enemmÀn kuin mielellÀni. Aika on nyt
      IkÀvÀ
      18
      1763
    3. MillÀ voin

      HyvittÀÀ kaiken?
      IkÀvÀ
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kÀvin naiste veskis nuuhiin
      IkÀvÀ
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua nÀe. Et ehkÀ arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiÀ vailla, talven jÀljiltÀ, kun ajattelen sinu
      IkÀvÀ
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      KĂ€vin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. VÀlitÀn sinusta mies

      Kaikki mitÀ yritin kertoa tÀnÀÀn ei mennyt ihan putkeen..Joka jÀi jÀlkeenpÀin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitÀÀn

      Tulen niin pahalle tuulelle tÀstÀ paikasta nykyisin. NÀhnyt ja lukenut jo kaiken ja teidÀn juttu on samaa illasta toisee
      IkÀvÀ
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinÀ vielÀ mut?
      IkÀvÀ
      71
      1241
    10. Miten joku voi kÀyttÀÀ koko elÀmÀnsÀ

      siihen ettÀ nostelee tÀÀllÀ vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiÀ mitÀ kukaan ei avaa? IhmisellÀ ei ole mitÀÀ
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe