ByPias vaatteiden laatu on surkea vitsi

EntinenAsiakas

Olen halunnut tukea suomalaista yrittäjyyttä ostamalla suomalaisia, mukamas laadukkaita vaatteita, ByPias-nimiseltä firmalta. Virhe! Vaatteet eivät ole suomalaisia ja niitä ei hyvällä tahdollakaan voi väittää laadukkaiksi. Paitojen koristeet ym. yksityiskohdat on ommeltu vinoon tai ryttyyn, Yogapants-housujen saumat purkautuvat parin käyttökerran jälkeen ja kangas on nyppyyntyy, pellavatuotteiden värit kulahtavat jo ensimmäisesssä käsinpesussa ja villasukat ovat kuluneet puhki jo kuukauden käytön jälkeen.

Kaiken kaikkiaan huonolaatuisia ja ylihinnoiteltuja tuotteita. Asiakaskokemuksen kruunaa ylimielinen asiakas"palvelu". Kierrän jatkossa kyseisen putiikin kaukaa. Paljon parempaa laatua saa viidesosalla byPias:in hinnoista mistä tahansa "Made in China" -lapuilla myyvästä liikkeestä.

16

9206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidän tuotteista mutta ärsyynnyn mainonnasta. Ainakaan malleihin (=ihmisiin) byPias ei satsaa: melkein aina sama, selkeän suomalainen(!) ”veretön” nuori nainen, jonka tukka on liian kovan ”valkoinen” ja joka ei osaa muuta kuin katsoa oikealla (kuvassa vasemmalle) ohuthuulinen suomalainen suu hiukan raollaan. Meneepä kuitenkin mallionpalkkio Suomeen!
      Kuvien amatöörimäisyys ja aina toistuva samankaltaisuus saa heti alussa melkein pyörtämään päätöksen hankkia jotakin. Jotenkin ei halua itse alkaa näyttää yhtä ärsyttävältä kuin kuvan tyttö. Toivoisin, että mallina olisi joskus rehevämpi (=”kollageenisempi”), ruskeampi (hiukset), lämpimämpi nainen, joka olisi sen verran ammattilainen, että osaisi näytellä erilaisia tunnetiloja ja asettua kuviin luontevan rennosti. (Ja että puseroa ei sen kuvasarjan joka ainoassa esittelykuvassa tungettaisi housunkaulukseen. - En uskalla tilata byPiasin puseroita tai paitoja, kun kuvat eivät paljasta, miltä ne näyttäisivät päällä ihan normaalisti.) Satu

      • Anonyymi

        Vielä lisään, että olen kivijalkaliikkeestä (ilman mallikuvaärsytystä) ostanut muutamia tuotteita (mohairsekoiteneuleita, puuvillamekkoja, legginssejä…) eikä kyllä ole mitään huonoa sanottavaa. En juuri ajattele, missä tuote on tehty, vaan katson materiaaliin, väriin ym. Luonnonmateriaali on luonnonmateriaalia, on se sitten mistä tahansa maasta peräisin.


      • Anonyymi

        Nyt aloin ajatella, että vielä joku pillastuu luullessaan minun kritisoineen mallitytön tai yleensä suomalaista ulkonäköä. En tarkoittanut niin, tytön ulkonäössä ei ole mitään vikaa.
        Tarkoitin, että onko plagioitava toisenlaisten, toisennäköisten, ulkomaisten mallien kuvia, kun itsellä olisi ihan muuta tarjottavaa - miten olisi esimerkiksi herttainen hymy niillä kapeilla huulilla? Sopisi myös byPiasin hieman nostalgiseen imagoon! Ja koska vaatteiden värimaailma on todella pehmeä, hiusten väri saisi olla myös. Ja jos silmät ovat luonnostaan hailakat, miksi niitä pitäisi meikillä mustata luonnottoman tummiksi? Miksi ei hyödynnettäisi silmien ”utuista” vaaleutta ja annettaisi vaatteiden tulla esiin mustien silmien (reunojen) sijaan?
        Ja kaikkihan ei ole mallista johtuvaa, vaan myös siitä, miten kuvaaja häntä ohjaa…. tunkemaan paidan housuihin ja jättämään pipon juoppojen tavoin tötterölle. (Enkä kritisoi tässä juoppojakaan, heillä ON sama ihmisarvo kuin meillä kaikilla. On vain surkuhupaisaa katsella kadulla, kun äijät ympäripäissään mennä laahustavat pipot tötsänä pään päällä ja housut peffan alla lököttäen. Mutta molemmathan ovat nyt muotia. ByPiasiltakin löytää todella ruman näköisiä naisten pitkiähousuja - ainakin niiden kuvien mukaan, katsokaa vain! Satu


    • Anonyymi

      Tämä kaikki meni kyllä ihan ohi aloittajan aiheen, sorry. Laadusta en vielä osaa sanoa paljonkaan, kun ei ole pitkää käyttökokemusta. Mutta uskon, että ainakin osa tuotteista on laadukkaita. Terv. Nykyinen Asiakas.

    • Anonyymi

      Ei ole laatua nähneetkään ne vaatteet, eikä niitä tehdä Suomessa. Lisäksi vaattteiden mallit ovat huonosti istuvat, näyttävät teltoilta. Parempaa saa tilaamalla Sheiniltä, kymmenesosan hinnalla.

      Lisäksi ByPiasin markkinointi on harhaanjohtavaa, just äsken oli iso ”muuttomyynti” ja ”uusi liike avataan” mutta se olikin verkkokaupan uudelleen lanseeraus.

      Itseäni naurattaa tuo nimi. Sen pitäisi olla joko Pias tai sitten ByPia.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä totta: Vaatteet ovat tönkkönä ilmassa seisovia telttoja. Minkäänlaisiin leikkauksiin ei ole panostettu. Puhuvat ”over-sizesta” tyylisuuntana, mutta tosiasiassa vaatteet ovat ylimitoitettuja vain, jotta voidaan mahdollisimman pienin panoksin tuottaa kalliita rytkyjä, jotka solahtavat jokaisen päälle, laiheliinista läskivuoreen,
        Kun aikanaan ByPia’sin ”löysin”, ihastuin utuiseen värimaailmaan ja tykkäsin fiilistellä kuvien kaunista rekvisiittaa katsellen. Nyt kun ”uutiskirje” (- uutisia riittää joka päivälle -) sähköpostiin kilahtaa, tunnen jonkinlaista surkuhupaisaa myötähäpeää: Nuoret naiset vuorittomissa oversize-villakangastakeissaan ja isoissa hatunliereissään saavat ajattelemaan, että jos tuollaisen kadulla näkisi, niin kyllä tulisi mieleen, että vaatteiden sisään on hukkunut joku psykiatrista hoitoa tarvitseva tyttörukka. Kotioloissa tuollaisia on aina nähty, kun pikkutytöt pukeutuvat ”hienoiksi rouviksi” ja yrittävät isoissa korkokengissä selviytyä peilin eteen katsomaan, kuinka upeilta näyttävätkään äidin juhlamekoissa. En kyllä halua näyttää samanlaiselta.
        ByPia’silla on potentiaalia, jos alkavat oikeasti välittää siitä, mitä ihmisille tarjoavat: kunnon kokoluokitus ja ehkä kaksi mallia, toinen suora-, toinen kurvikasvartaloisille nykyisen yhden mallin small’in ja largen sijaan.
        -Satu-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta: Vaatteet ovat tönkkönä ilmassa seisovia telttoja. Minkäänlaisiin leikkauksiin ei ole panostettu. Puhuvat ”over-sizesta” tyylisuuntana, mutta tosiasiassa vaatteet ovat ylimitoitettuja vain, jotta voidaan mahdollisimman pienin panoksin tuottaa kalliita rytkyjä, jotka solahtavat jokaisen päälle, laiheliinista läskivuoreen,
        Kun aikanaan ByPia’sin ”löysin”, ihastuin utuiseen värimaailmaan ja tykkäsin fiilistellä kuvien kaunista rekvisiittaa katsellen. Nyt kun ”uutiskirje” (- uutisia riittää joka päivälle -) sähköpostiin kilahtaa, tunnen jonkinlaista surkuhupaisaa myötähäpeää: Nuoret naiset vuorittomissa oversize-villakangastakeissaan ja isoissa hatunliereissään saavat ajattelemaan, että jos tuollaisen kadulla näkisi, niin kyllä tulisi mieleen, että vaatteiden sisään on hukkunut joku psykiatrista hoitoa tarvitseva tyttörukka. Kotioloissa tuollaisia on aina nähty, kun pikkutytöt pukeutuvat ”hienoiksi rouviksi” ja yrittävät isoissa korkokengissä selviytyä peilin eteen katsomaan, kuinka upeilta näyttävätkään äidin juhlamekoissa. En kyllä halua näyttää samanlaiselta.
        ByPia’silla on potentiaalia, jos alkavat oikeasti välittää siitä, mitä ihmisille tarjoavat: kunnon kokoluokitus ja ehkä kaksi mallia, toinen suora-, toinen kurvikasvartaloisille nykyisen yhden mallin small’in ja largen sijaan.
        -Satu-

        Juu on säälittävää, kun ihminen nostetaan huippukuruksi kuvien perusteella.Itsensä kuvaaminen
        jokaisessa tilanteessa kertoo psykologian kannalta ihan muuta.Bisnes todellisuus on toinen ,halpoja huonolaatuisia vaatteita kiinasta jotka kuvien avulla manipuloidaan näyttämään hyvältä.
        Näihin naiset lankeavat, kun brändätään tarpeeksi. Todellisia kuruja ovat suomalaiset osaajat kuten Marimekon luoja ja muut tekstiilitaiteilijat. He tekivät, ei peilanneet itseään kuviin naama eri ilmeillä.
        Tässäkin näkee kuinka median avulla
        voidaan kiinalainen vaate nostaa suomalaiseksi huippubrändiksi ja yli hintavaksi tuotteeksi. Se on sitä mediavaikuttamista jossa sen on osunut tikkataulussa täyteen kymppiin. Brändi vaikutuksellahan ei ole itseasiassa mitään tekemistä laadun kanssa. Se on nimi jonka tarkoitus on erottua muista ja tässähän on onnistuttu By Pias kohdalla hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu on säälittävää, kun ihminen nostetaan huippukuruksi kuvien perusteella.Itsensä kuvaaminen
        jokaisessa tilanteessa kertoo psykologian kannalta ihan muuta.Bisnes todellisuus on toinen ,halpoja huonolaatuisia vaatteita kiinasta jotka kuvien avulla manipuloidaan näyttämään hyvältä.
        Näihin naiset lankeavat, kun brändätään tarpeeksi. Todellisia kuruja ovat suomalaiset osaajat kuten Marimekon luoja ja muut tekstiilitaiteilijat. He tekivät, ei peilanneet itseään kuviin naama eri ilmeillä.
        Tässäkin näkee kuinka median avulla
        voidaan kiinalainen vaate nostaa suomalaiseksi huippubrändiksi ja yli hintavaksi tuotteeksi. Se on sitä mediavaikuttamista jossa sen on osunut tikkataulussa täyteen kymppiin. Brändi vaikutuksellahan ei ole itseasiassa mitään tekemistä laadun kanssa. Se on nimi jonka tarkoitus on erottua muista ja tässähän on onnistuttu By Pias kohdalla hyvin.

        WHF sinä kirjoitat. Kiinalaisia. Katso peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WHF sinä kirjoitat. Kiinalaisia. Katso peiliin.

        Ainakin heidän Perfect Jeans denimjoggersit ovat Kiinassa tehty. Lukee ihan vaatteen tuotelapussakin.


    • Anonyymi

      Käy katsomassa https://nadabellam.com/ . Oikeasti Suomessa suunniteltuja ja tehtyjä vaatteita. Itselläni on kyseisen suunnittelijan huppari, joka on oikeasti laadukas ja painavaa kangasta, joka tuntuu kestävän ns. normihuppareita paljon paremmin. Näissä enemmän high fashion tuotteissakin näyttää olevan esim. "timatit" käsin ommeltuja.

    • Anonyymi

      Miksi suomalainen design tarkoittaa yleensä railakkaita kuoseja, räikeitä värejä sekä kummallisia taidegraafikko-leikkauksia? Ne näyttävät minun, taviksen, ylläni omituisilta.

    • Anonyymi

      Eniten ihmetyttää se että voi kutsua itseään desingeriksi. Vaatteet ostetaan suoraan valmistajilta ehkä vähän muokataan mallia tai sitten ei . ( Viron vähäinen tuotanto eri asia). Suomalaisuudesta ei mitään tietoakaan vaikka niin väittää. Made in Italy vaatteita joita .Eri yrittäjät ympäri mmaailmaa myyvät. Tuotemerkkejä voi tottakai valmistuttaakin muiden suunnittelemista vaatteista tuottaa mutta miten kukaan ei puutu tähän emävalheeseen suunnittelijasta. Hieno menestystarina mutta ei ole oikein että asiakkaita huijataan suunnittelun alkuperällä. Itse olen opiskellut vaatealaa ja ihmettelen suuresti tätä desinger nimen käyttöä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, ei ole desingneriä nähnytkään. Samaa rytkyä on espanjan ja muiden turistikohteiden rantaputiikit täynnä viideososa halvempaan hintaan. Ihme ettei kukaan puutu tuohon kun on niin harhaanjohtavaa. Onneksi löytyy aidosti suomalaisia merkkejä, joissa pellavavaatteet valmistetaan suomessa aidosta pellavasta eikä ramiesta niinkuin nuo kaikki halparytkyt on. Myydään vain pellavana niin saa hintaan nollan perään.


    • Anonyymi

      Tilasin ensimmäisen pellavavaatteen Bybias,verkkomyynnistä
      .Punertava uusi väri,takkitunikan
      .Olin Järkyttynyt,kun avasin paketin oli kirkkaan muovipussin sisällä.
      Ryppyinen ei alkuunkaan mallikuvan värinen,ohutta pellavaa oleva tunika. Palautukseen meni.
      Nyt en uskalla tilata heidän tuotteitaan verkkokaupasta.
      Tuntui siltä kun ne olisivat heikkolaatuisia massatuotanto Vaatteita,jota myyvät mielettömiä määriä.Itsekkin olen koukussa heidän livemainosesityksiin,somessa.Nyt olen äärettömän pettynyt.Seuraavan kerran käyn heidän kaupassaan ja katson onko heillä laatutuotteita ollenkaan.Markkinointi on heillä tehokasta Taitaa suomalaisilla naisilla roikkua vaatekaapissaan iso määrä ,käyttämättömiä pellavatuotteita Bybiasilta.Tällainen ensimmäinen ostokokemus minulla heiltä.Toivon että on tähän heikkolaatuisuuteen asiakkaat puuttuvat.

    • Anonyymi

      Jos ja kun Bybias tuotteen laatu on heikko ja annat siitä palautetta esim live lähetyksen kommentoinnissa. Poistetaan sinun viestisi siitä ketjusta .olen huomannut.
      Tämä voi kääntyä heille huonoksi asiaksi jos eivät ota vastaan kritiikkiä heikkolaatuisista tuotteista.Ennemmin tai myöhemmin Asiakkaat poistuvat ja ostavat laadukkaampia tuotteita muualta.

    • Anonyymi

      Olin muutama kuukausi sitten matkoilla Espanjassa ja kyllä oikein silmät rävähtivät auki kun kuljin yhden halpavaatekaupan ohitse. Rekillä roikkui täysin sama mekko noin 15€, jonka olin tilannut ByPiasilta puoli vuotta aiemmin reilusti yli sadan euron hintaan. Oli pakko ottaa ihan kuva mekosta, en ollut tajunnut ettei ilmeisesti iso noista olekaan Pian käsialaa, eli mua on selvästi kustu silmään😀😅

      Olen tykännyt brändistä ja ostanut heiltä aika paljon. Viime aikoina on kyllä alkanut mennä yli Pian älytön itsekorostus… se on jo ihan koomista. Kehuu itseään ja ainutlaatuisuuttaan joka välissä. Vaikka selvästi aihetta ei näköjään olisi. Minä sitä, minä tätä. Kenelle tuo menee enää läpi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe