Heli Vaarasen kolumni:
https://yle.fi/uutiset/3-10070525
Avioero tarvitsee käytössäännöt
7
231
Vastaukset
- kuneiollavielähaudassa
Vaaranen on mielestäni myöskin korostanut lyhyttä sinkkuaikaa eron jälkeen ja kehottanut ja rohkaisdut etonneita treffailussa, seksuaalisuudessa ja uusien ihmisyen kanssa suhteiden solmimisesta.
- y15
Täyttä totta joka sana, hyvä ja asiantunteva kirjoitus.
- y15
On mielenkiintoista nähdä miten vähä tätä ketjua on kommentoitu, naisasiantuntia kertoo totuuksia, pitkän kokemuksen pohjalta. Näyttää siltä ettei totuus kiinnosta, kun asiantuntia pyrkii auttamaan eronneita.
- lab
Joo-o. Kyllähän jokainen sen tietää miten oikeasti pitäisi käyttäytyä, niin parisuhteen aikana kuin erossakin. Se vaan on sillä tavalla, että käyttäytyminen tökkii MYÖS erossa, KUN se on tökkinyt liiton aikanakin, ehkä pitkään. Siksi juuri eroon päädytään. Harva pari eroaa liitosta, jossa molemmat ovat käyttäytyneet siististi ja olleet ystävällisiä toisille. Tietysti näinkin joskus tapahtuu, mutta ero on ollut silloin yksimielinen tai lähes yksimielinen sopupäätös. Tai vaikkei toinen olekaan halunnut erota, niin eroaa, koska toinen niin sitä haluaa > = liiton aikana joustava ihminen on erossakin yleensä joustava.
Ts. siisti liitto > siisti ero. Huono käytös liiton aikana > huono käytös erossa. Käytökseen ei siis vaikuta itse ero, vaan se mitä ja millainen kumpainenkin on ollut ennen eroa.
Noihin asiantuntijoihin; heidän erittäin yleisluonteisia ohjeita lukevat etupäässä ne, jotka elävät, asuvat liitossa, eroavatkin nätisti ja kivasti. Eivät ne, jotka ohjeita tarvitsivat. Yleensä niillä jotka tarvitsisivat on hyvin paljon vaikeuksia ja ongelmia muutenkin, ehkä kaikissa lajeissa, niin on sanomattakin selvää, ettei hienotkaan yleisohjeet ole edes sovellettavissa jokaisen elämään ja eroon. Korostan vielä, ettei se ero, vaan ne eroavat ihmiset. Aika turha kuvitelma, että hankalasta puolisosta, joka ei halua erota, voi erota ystävällisesti ja kauniisti.- y15
Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille, siis niille ketkä eivät ymmärrä miten kaikki pääsisivät huomattavasti helpommalla.
Oma itsekkyys estää liian usein ymmärtämästä, myös oman edun.
TÄRKEÄ ASIA
On olemassa esine, pyöreä tai suorakaiteen muotoine, voi toki olla minkä muotoinen tahansa, mutta kun sen eteen kävelee ja katsoo siihen, niin sieltä löytyy ratkaisu useisiin ongelmiin.
Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun.
Ratkaisu löytyy kun ymmärtää TÄRKEÄN ASIAN - lab
y15 kirjoitti:
Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille, siis niille ketkä eivät ymmärrä miten kaikki pääsisivät huomattavasti helpommalla.
Oma itsekkyys estää liian usein ymmärtämästä, myös oman edun.
TÄRKEÄ ASIA
On olemassa esine, pyöreä tai suorakaiteen muotoine, voi toki olla minkä muotoinen tahansa, mutta kun sen eteen kävelee ja katsoo siihen, niin sieltä löytyy ratkaisu useisiin ongelmiin.
Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun.
Ratkaisu löytyy kun ymmärtää TÄRKEÄN ASIAN"Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille"
Täysin meni putkinäköarviosi minusta väärin.
"Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun."
Ei pysty. Vaikka minä pystyn siihen kyllä, jotkut eivät pysty. - y15
lab kirjoitti:
"Nämä asiantuntioiden ohjeet ovat juuri sinun kaltaisille ihmisille"
Täysin meni putkinäköarviosi minusta väärin.
"Lähtökohtaisesti jokainen ihminen kykenee neuvottelemaan, joustamaan, hallitsemaan tunteitaa, suunnittelemaan, ajattelemaan, puhumaan ikävien ihmisten kanssa jos on pakko ja halua sopuun."
Ei pysty. Vaikka minä pystyn siihen kyllä, jotkut eivät pysty.Haiskahtaa minä itse ihmiseltä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606954- 1003552
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262910- 212608
- 272193
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3601875- 251810
- 121738
- 321698
- 511576