Maailman rakkaus

Hurrinen

Onko kellään sama tunne että maailmallisuus tulee meille niin lähellä?, median kautta se syöttää meille kokoajan sanomansa. Ja sama aihe kelpaa nykyään meille kristityllekin, se on silmän himot, julkkiksia, pop ryhmät, erilaiset show eja jne. Varmasti ajattelet että olet vanhanaikainen, että tällainen on nykypäivä! Mutta luulen että tässä on semmonen vaara joka kääntää meidän katseet pois meille luvattua perintöä, ja ruvemme niinkin Latin vaimo katso takaisin maailmalle päin. Puhun myös omalle sydämelle!

23

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähtityhmä

Näin Vapun lähestyessä vl:kin voi kirjoittaa palstalle.

• Miten Sinä voit kirjoittaa "kristittyjen" äänenkannattajana?

• Hurrinen

Ajatus oli että kristitty ihminen haluaa seuraa Jeesusta eikä nauttia tästä syntistä viihdettä mikä maailma tarjoaa , Hän haluaa välttää sielunvihollisen houkutuksia,Hän tunne heikkouden, ja houkutuksen voimaa omassa lihassa, sen takia ajattelin että ei ole kristitylle hyvä asettua oma itse '' tulitikulla kuivassa heinälatossa ''

Kukahan sanoi älkää rakastaa maailma.....?

• EikösNäinOlekin

Kumma olisi, jos kellään ei moista tunnetta olisi. kun sitä joa viikko seurapuhujat parhaan kykynsä mukaan koettavat kaaleihimme ladata. Jotkut ikävästi onnistuenkin.

Kannattaa selvittää, miten Raamattu määrittelee maailmallisuuden käsitteen!

• Naapurin.Lati

Kuka on Latin vaimo?

• Tietää.lähes.kaiken

Hannele Lati Iisalmesta. Postinkantajan vaimo.

• voittaa.maailma

Luukas 17:
        "28. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        29. mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
        30. samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
        31. Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin.
        32. Muistakaa Lootin vaimoa!
        33. Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen."

Lihalliselle ihmiselle vaikeaa. Voi verrata todistusta vedenpaisumusta edeltävän ajan ihmisistä ja esimerkiksi Apostolien teot 7:39, 40 "Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin, sanoen Aaronille: 'Tee meille jumalia, jotka käyvät meidän edellämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'."

• <<Onko kellään sama tunne että maailmallisuus tulee meille niin lähellä?>>

Tarkoitat varmaankin maailmallisuudella sitä, että elää synnissä. Kyllähän sen nyt huomaa, että emme elä todellakaan paratiisissa. Vaikka tällaiseen maailmallisuuteen törmääkin väistämättä joskus (esim. lehtien lööpeissä, radiossa jne...). Eihän siinä ole mitään uutta. Kuitenkaan sellainen meno, joka vieraannuttaa Jumalasta, ei miellytä. Eihän meidän tarvitse osallistua (esim. työpaikoilla) toisista pahan puhumiseen tai kiusaamiseen. Meidän ei tarvitse mennä mukana, vaikka maailmallisuus olisikin lähellä.

<<Mutta luulen että tässä on semmonen vaara joka kääntää meidän katseet pois meille luvattua perintöä, ja ruvemme niinkin Latin vaimo katso takaisin maailmalle päin. >>

Loot ei kuitenkaan katsonut taakseen, vaikka asuikin hyvin syntisessä kaupungissa, vaan uskoi Jumalaan. Jos meidän suhde Jumalaan on kunnossa, niin kyllä Pyhä Henki ohjaa meitä oikeaan. Emme voi täysin erottautua tästä maailmasta, vaikka kuinka haluaisimme. Sitä paitsi Jeesus käski meidän mennä kaikkeen maailmaan ja kertoa iankaikkista evankeliumia kaikille luoduille.

Raamatusta voimme lukea, että millaista on lopun aikana. Minua huolettaa se, että jos itselläni ei ole aikaa lukea ja tutkia Jumalan Sanaa riittävästi tai jos unohdan rukoilla riittävästi.

• Maailma on paikka, johon meidät on asetettu, Jumalan toimesta ja velvoitettu; Gen 1; 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."

Joten ei meitä mihinkään pahaan ole asetettu, ja pahaa on sielunvihollinen ja pahat ihmiset, jotka pilaa harmonian.
      Saatana on myös kavala, ohjaa joitain lahkoja opettamaan väärin, ja siksi on myös maa kirottu myös sen vuoksi.
      Kolmiyhteinen Jumala ei ole maata pilannut vaan ihminen.

Yksi seikka, jossa Kerho opettaa väärin, on hyvät uskon teot, niitä Jeesus, kaikkivaltias vaatii;

Matt. 16:27
      Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan

Heille käy vain usko Jumalaan, vailla tekoja joka on omavanhurskautta, heidän mielestään.

• oveluuttako

Mikä on kolmiyhteinen Jumala?

• oveluuttako kirjoitti:

Mikä on kolmiyhteinen Jumala?

Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        He ovat kaikki persoonia, mutta yhtä.

• Kesitas kirjoitti:

Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        He ovat kaikki persoonia, mutta yhtä.

1 1 1=1

Pettämätöntä logiikkaa mono... ei vaan pyteis... sanoisinko monopolyteistiltä!

• ei.löydä.sanaa

Missä Raamatussa on tämä kolmiyhteinen Jumala mainittu?

• oikea.vastausko
        he-ma kirjoitti:

1 1 1=1

Pettämätöntä logiikkaa mono... ei vaan pyteis... sanoisinko monopolyteistiltä!

Anni 4 vuotta väittää, että setä laski väärin. Sanoo että pitää olla 3.

• oikea.vastausko kirjoitti:

Enkä laskenut väärin, koska jeesus!

• ei.löydä.sanaa kirjoitti:

Missä Raamatussa on tämä kolmiyhteinen Jumala mainittu?

Ensinnäkin Jeesusken sanoissa:

Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh. 14:17
        Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

Joh. 14:26
        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,

Hän on yksi, joka oli jo alussa;
        Gen 1;2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
        Hän oli yksi niistä, joka oli alussa, ja on loppuun asti, mutta vain Hegessä olevat käyttävät sanaa "Kolmiyhteien Jumala", jota he ovat yhdessä.

Kaksi Jumalaa on nyt Tavaassa, ja yksi maan päällä, jota vain Harva tuntee ja Hän myös voitelee toisen Jumalan, Kristuksen seuraajat.

Voisiko sen helpommin sanoa, kun Kolmiyhtienen Jumala, vaikka se ei ole Raamatussa niin kirjoitettu, mutta alkuteksteissä ja Rabbistisissa kirjoituksissa se on.

• oikea.vastausko kirjoitti:

Anni on fiksu.

• kalle5vuotta
        Kesitas kirjoitti:

Anni on fiksu.

Anni on tietty fiksu, mutta Kes on pöpi.

• oikea.vastausko
        kalle5vuotta kirjoitti:

Anni on todella fiksu, mutta Kalle 5v tyhmä.

• kalle5vuotta
        oikea.vastausko kirjoitti:

Anni on todella fiksu, mutta Kalle 5v tyhmä.

Kerron äidille, kun meinaat Kallen olevan tyhmä, kun kerroin totuuden Kesistä, joka on pöpi.

• ei.löydä.sanaa
        Kesitas kirjoitti:

Ensinnäkin Jeesusken sanoissa:

Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh. 14:17
        Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

Joh. 14:26
        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,

Hän on yksi, joka oli jo alussa;
        Gen 1;2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
        Hän oli yksi niistä, joka oli alussa, ja on loppuun asti, mutta vain Hegessä olevat käyttävät sanaa "Kolmiyhteien Jumala", jota he ovat yhdessä.

Kaksi Jumalaa on nyt Tavaassa, ja yksi maan päällä, jota vain Harva tuntee ja Hän myös voitelee toisen Jumalan, Kristuksen seuraajat.

Voisiko sen helpommin sanoa, kun Kolmiyhtienen Jumala, vaikka se ei ole Raamatussa niin kirjoitettu, mutta alkuteksteissä ja Rabbistisissa kirjoituksissa se on.

Ei tämä mene seulan läpi. Oma seulasikin on vaatinut, että tarkasti tämä sana täytyy löytää Raamatusta, vielä kummastakin liitosta.
        Suoraan sanottuna näitä tarinoita kolmiyhteisestä jumalasta ei jaksa oikein enää lukea, ovat niin rasittavia. Kun se rakennetaan väkisin osista, jotka ovat aivan muuta kontekstiltaan.

Otetaan vain tämä #Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."#
        Johanneksen 17:21, 22:ssa Jeesus rukoili seuraajistaan: ”Että he kaikki olisivat yhtä”, ja hän lisäsi: ”että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä”. Hän käytti sanaa ”yhtä” vastaavaa samaa kreikkalaista sanaa (hen) kaikissa näissä tapauksissa. Ilmeisestikään kaikki Jeesuksen opetuslapset eivät tule kolminaisuuden osaksi. Mutta heillä on sama tarkoitus, arvot ja mittapuut kuin Isällä ja Pojalla, he ovat osallisia samanlaiseen ykseyteen, joka vallitsee Jumalan ja Kristuksen välillä.
        Jos ajatellaan Jumalaa ja Jeesusta, niin läheisimmästä ykseydestä mitä kahden persoonan välillä voi olla, tästä huolimatta he ovat kaksi eri yksilöä. Kummallakin on oma persoonallisuutensa. Jeesuksella on omat tunteet, ajatukset, kokemukset ja oma vapaa tahto. Siitä huolimatta hän päätti alistua Isänsä tahtoon. Luukkaan 22:42:n mukaan Jeesus sanoi: ”Älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun.” Nämä sanat olisivat olleet merkityksettömät, jos hänen tahtonsa ei olisi voinut poiketa hänen Isänsä tahdosta. Jos Jeesus ja hänen Isänsä olivat tosiaan yksi ja sama persoona, miksi Jeesus olisi rukoillut Jumalaa ja myöntänyt nöyrästi, ettei hän tiennyt sitä, mitä ainoastaan hänen Isänsä tiesi? (Matteus 24:36.)

• oikea.vastausko.Anni
        kalle5vuotta kirjoitti:

Kerron äidille, kun meinaat Kallen olevan tyhmä, kun kerroin totuuden Kesistä, joka on pöpi.

joku käytti Annin nimmaria, Anni tykkää kallen kommentista.

• Anni.ok
        kalle5vuotta kirjoitti:

Niin Kes laskee juuri väärin, siis näin:
        Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala, kuitenkaan ei ole kolmea Jumalaa, vaan yksi kolmiyhteinen Jumala.
        Huh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe