Rekryfirmojen lomakkeet

jaliitteet

Täytyy sanoa, että on aikamoista vit*uilua rekrytointifirmoilta, kun ensin täytyisi täyttää heidän laatimaansa lomakkeeseensa kaikki tiedot ja sitten lopussa on vielä "liitteet" kohta, johon täytyisi liittää CV ja hakemus. Juuri täytin erään työpaikkahakemuksen, jossa ensin oli lomakkeessa kohta "Kerro itsestäsi", johon laitoin samat tiedot kuin yleensä vapaamuotoiseen hakemukseen. Sitten lopussa olisi vielä pitänyt liittää hakemus ja cv tiedostoina, niin kuin mitä järkeä!? Kerran tai pari olen törmännyt pienempään rekrytointifirmaan, joiden sivuilla luki, että voi JOKO täyttää lomakkeen TAI liittää tiedostot.

Kirjoittakaa tänne järkevimmät rekrytointifirmat, joilla ei ole tuollaisia päällekkäisyyksiä, jotka turhauttavat hakijaa.

3

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneäly_algoritmi

Rekrytointifirma ja lopullinen valitsija ovat eri asioita.
      Rekryfirma käyttää alkuhaussa verkkolomakkeita joihin tiedot syötetään. Automaattinen algoritmi pyörittelee nuo verkkolomakkeet. Osa hakijoista karsiutuu pois tai saa suositusleiman koneälyn tekemänä. Varmaan 80 % hakijoista karsiutuu pois koneälyn avulla. Loput jatkoon päässeet 20% saavat yksilöllisen käsittelyn. Silloin luetaan ja arvioidaan hakijoiden liitedokumentit ja liite-CV:t. Muutama hakija kutsutaan haastatteluun. Haastattelussa esillä pöydällä ovat juuri liitetiedostot.

Varmasti turhauttaa ja vit...aa työnhakijaa ja on tuplatyö. Rekryfirmalle suuri työn helpotus kun koneäly sorteeraa verkkolomakkeet automaattisesti hyviin ja huonoihin.

• niiin

Eli rekrytoijat tienaavat työnhakijan kustannuksella. =(

• Paskapuljut

Ei tuollaisiin paskapuljuihin kannata jättää koskaan hakemuksia. Tyhjentävät vielä tilisi, kun annat henkilötiedot heille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      69
      3114
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      45
      3003
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2331
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      341
      1980
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1749
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1565
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      11
      1408
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1237
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1156
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1106
    Aihe