Tilitoimistot ilmaisten ylitöiden teettäjinä

Hansu12

Ei voi kuin ihmetellä kollegoitani, miksi suostuvat ja vieläpä ylpeilevät ylityötunneillaan tilitoimistoissa. Jopa oman terveytensä, perheensä ym uhraten nämä tekevät palkattomia ylityötunteja. Se kun on ollut tapana..

Lomat ovat sitä, että itse tuurataan itsensä. Nuo ylityöt pidetään tunti tunnista vapaana, mutta pitää toki työt tehdä, eli tehdään lisää ylitöitä, puristetataan viimeisetkin, että saadaan tehtyä itse.

Asiakkat kiristävät, uhkaavat lähteä, jos kirjapitäjä ei tee heidän sanelemassaan ajassa töitään.

Toiset taas toimistossamme ovat niitä jotka häipyvät kun kello pykälässä. Tiedätkös osa tekee tunnollisesti työnsä kotona kaikessa hiljaisuudessa pimeinä ylitöinä.

Aika älytöntä touhua ja pomot vaan nauraa ilmaisille ylitöiden tekijöille..Ihmettelen vaan että onko niinkuin yleistäkin tämä touhu?

2

870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutkulleEI

Jos ei palkkaa niin ei tehdä työtäkään, vain maksetut tunnit ylitöinä voivat kiinnostaa mutta ei joka viikko edes nekään.
      Niin helppoa se on jos uhkaillaan niin vaihtaa duunipaikkaa tai lopettaa koko työnteon kokonaan.

• 10 pistettä ja papukaijamerkki aloituksesta!

On todella yleistä pienissä toimistoissa. Vuonna kivi olin tilitoimistossa eikä koskaan enää.

Meidän toimistossa korvattiin ylkyt portaittain vapaana, prosentti sen mukaan kauan olit ollut töissä.

Nykyinenkin ta on harkinnassa vaihtoon just ylkkyjen takia. Älkää vaan kellekään kertoko, että kirjoittelen täällä. Pitää kuulemma olla lojaali eikä saa netissä olla nega työnantajalle.

*nauraa hulluna ja odottelee sitä ekaaa varotusta *

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      98
      3413
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3107
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2403
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2056
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      40
      1634
    Aihe