Näin jotkut kuvailevat itseään, mitä tuo ajatus teissä herättää?
Minkälainen ihminen on tunneihminen?
Kaikillahan meillä on tunteita..
En pohjusta enempää.
Tunneihminen
69
2326
Vastaukset
- mielikuvia
Tulee mieleen tunteikas ihminen, reagoi herkästi asioihin. Ei ole kylmä järkeilijä, elää sydämellä?
- elämästäetkoskaatiedä
Ärsyttää nämä nykyiset yleistykset ja harhaluulot vaikkei tunenta edes toista, itse olen tunne ihminen mutta enemmän järjellä pyrin asiat menemään ja menenkin, yhesti nyt avan käyny niin että ei voinu tunteitaan järkeillä ja meni ihan sekasin koko tunenelämä vaikka olen henkisesti vahva ja itsevrama mutta kyllä noinkin voi käydä kun rakastuu kunnolla, ja mulle tapahtu näin vasta n. 31 vuotiaana ja nyt olen kohta 33, kaikeka ei voi järkeillä, keskityttäiskö mieluummin katsopmaan toisiamme niin että jos josskin on ns "vika" niin ei nähtäis tiettyä piirtetitä vikoina ja muutenkni tutustua ainakin ja myöntää myös ja jutella jos on väär kuva muodostunut tiosesta. Herkkäkin olen mutta en nyyhkytä kokoajan ja itke jatkuvasti ja osaan olla helvetin kovakin kun joskus joutuu sitäkin olemaan, kuitenkin sellanen mies että olen ihan oma ittene rohkeasti j asinut itteni kans vikoineen ja hyvine puolineen, pyrin pitään kultaisen keskitien eikä sekään aina onnistu mutta elän elämääni miten elän ja jos jotakin häiritsee tietyt asiat mussa tai halutaan leimata niin ihan sama, ei mun yäöunet siinä mene.
- rauhassa
elämästäetkoskaatiedä kirjoitti:
Ärsyttää nämä nykyiset yleistykset ja harhaluulot vaikkei tunenta edes toista, itse olen tunne ihminen mutta enemmän järjellä pyrin asiat menemään ja menenkin, yhesti nyt avan käyny niin että ei voinu tunteitaan järkeillä ja meni ihan sekasin koko tunenelämä vaikka olen henkisesti vahva ja itsevrama mutta kyllä noinkin voi käydä kun rakastuu kunnolla, ja mulle tapahtu näin vasta n. 31 vuotiaana ja nyt olen kohta 33, kaikeka ei voi järkeillä, keskityttäiskö mieluummin katsopmaan toisiamme niin että jos josskin on ns "vika" niin ei nähtäis tiettyä piirtetitä vikoina ja muutenkni tutustua ainakin ja myöntää myös ja jutella jos on väär kuva muodostunut tiosesta. Herkkäkin olen mutta en nyyhkytä kokoajan ja itke jatkuvasti ja osaan olla helvetin kovakin kun joskus joutuu sitäkin olemaan, kuitenkin sellanen mies että olen ihan oma ittene rohkeasti j asinut itteni kans vikoineen ja hyvine puolineen, pyrin pitään kultaisen keskitien eikä sekään aina onnistu mutta elän elämääni miten elän ja jos jotakin häiritsee tietyt asiat mussa tai halutaan leimata niin ihan sama, ei mun yäöunet siinä mene.
Tässä aloituksessa kysyttiin mitä kenellekin tulee mieleen, ei täällä ole oikeita vastauksia vaan mielipiteitä. Tuossa ei myöskään sanottu että tunneihminen olisi viallinen.
- ymmärtääköhänkukaan
Tunneihminen on sellainen, joka käsittelee ja suorittaa asioita tunteella. On huomattavasti empaattisempi, herkempi kuin järki-ihminen. Se että on tunteet ja välittää jostakin ei tee tunneihmiseksi. Tunneihminen reagoi hyvin ponttaanisti asioihin. Samaistuu ja asettuu samoihin saappaisiin. Tunneihminen herkistyy itkemään asiasta kuin asiasta, oli se sitten kenen tahansa vastoinkäyminen.
Tunneihminen on alttiimpi vedätyksille, sillä kovat tarinat vetoovat huomasti enemmän, kun taas järki-ihminen kykenee kylmän rauhalliseen analyyttiseen harkintaan.- semmoistaelämää
Wwuwuw kirjoitti:
Entäs kun tunne ihminen raivostuu?
Tunneihminen voi olla draamaileva ja ailahteleva, tai empaattinen ja herkkä, tai molempia.
Vähän mitä kukakin haluaa sillä sanoa. Itse ajattelen, että tunneihmiseen vaikuttaa hyvä tarinat helpommin, faktoilla ei niin väliä...
Hehee... se on puolustus huonolle käytökselle, väärille ratkaisuille ja toiminnalle joka estää normaalin ihmisten kanssa toimeen tulemisen :)
Mulla on nyt tunteet ihan pinnassa
- arvaaja
Wwuwuw kirjoitti:
MIKSET?
Alkaa meinaan jo häiritsee..Linerin ilmestyminen toi pujottelijan tunteet pintaan?
arvaaja kirjoitti:
Linerin ilmestyminen toi pujottelijan tunteet pintaan?
No nythän miekii tajusin et noin sen täytyi olla
Vihan ja katkeruuden vallassa vellova ihminen aivan yhtä tunteellinen, kuin ilon ja rakkauden täyttämä ihminen.
Ei järki-ihmisiä ole olemassa.Ihminen voi toki järkeistää omia tunteitaan ja olla näyttämättä niitä.
Työntää ne piiloon. Nielaista ja antaa niiden patoutua....
Kyllähän te kuvion tiedätte. Ja mitä siitä voi pahimmillaan seurata..Wwuwuw kirjoitti:
Ihminen voi toki järkeistää omia tunteitaan ja olla näyttämättä niitä.
Työntää ne piiloon. Nielaista ja antaa niiden patoutua....
Kyllähän te kuvion tiedätte. Ja mitä siitä voi pahimmillaan seurata..Jos räiskii tunteitaan joka tilanteessa joka suuntaan, siihen saa diagnoosin. Tunteiden piiloon työntäminen ei ole mun mielestäni sama asia kuin niiden tunnistaminen ja käsittely. Jos vetää jatkuvasti hirveitä kilareita, vois miettiä sitäkin miksi niin tapahtuu, onko ne tunteet todellisia siihen tilanteeseen vai löikö ne päälle jostain vanhasta käsittelemättömästä tilanteesta. Hyvä itsetuntemus auttaa negatiivisten tunteiden esiin tuomista, ei tarvitse tiltata raivariin saakka vaan voi ottaa itseä suututtavan asian ihan rauhallisesti esille ja keskustella siitä rakentavasti. Ne jotka työntävät tunteensa piiloon eivät ota asiaa sillä tavalla käsittelyyn toisten kanssa, vaan jäävät kiukkuamaan sisäisesti. Vai..?
LinerT.2 kirjoitti:
Jos räiskii tunteitaan joka tilanteessa joka suuntaan, siihen saa diagnoosin. Tunteiden piiloon työntäminen ei ole mun mielestäni sama asia kuin niiden tunnistaminen ja käsittely. Jos vetää jatkuvasti hirveitä kilareita, vois miettiä sitäkin miksi niin tapahtuu, onko ne tunteet todellisia siihen tilanteeseen vai löikö ne päälle jostain vanhasta käsittelemättömästä tilanteesta. Hyvä itsetuntemus auttaa negatiivisten tunteiden esiin tuomista, ei tarvitse tiltata raivariin saakka vaan voi ottaa itseä suututtavan asian ihan rauhallisesti esille ja keskustella siitä rakentavasti. Ne jotka työntävät tunteensa piiloon eivät ota asiaa sillä tavalla käsittelyyn toisten kanssa, vaan jäävät kiukkuamaan sisäisesti. Vai..?
No just noin.
Se, mikä mua tässä keississä ärsyttää on se, että tyypit jotka toimivat selkeästi negatiivisten fiilisten, eli tunteiden motivoimina, kuvaillaan kuitenkin helpommin järki-ihmisinä, tai ainakin itse perustelevat näin...eli että heidän motiivinsa olisi jotain muuta kuin omien tunteidensa itselleen syöttämää arvomaailma, joka taas juontaa mistä juontaa..ja netistä löytyy lisää ruokkijoita.
Tunteiden tunnistaminen, tunteiden hallitseminen ja syiden ymmärtäminen ja selvittäminen. Hyväksyntä.
Tai tunteiden vallassa eläminen, vaikka kieltääkin sen..Wwuwuw kirjoitti:
No just noin.
Se, mikä mua tässä keississä ärsyttää on se, että tyypit jotka toimivat selkeästi negatiivisten fiilisten, eli tunteiden motivoimina, kuvaillaan kuitenkin helpommin järki-ihmisinä, tai ainakin itse perustelevat näin...eli että heidän motiivinsa olisi jotain muuta kuin omien tunteidensa itselleen syöttämää arvomaailma, joka taas juontaa mistä juontaa..ja netistä löytyy lisää ruokkijoita.
Tunteiden tunnistaminen, tunteiden hallitseminen ja syiden ymmärtäminen ja selvittäminen. Hyväksyntä.
Tai tunteiden vallassa eläminen, vaikka kieltääkin sen..Järki-ihminen on enemmän tunneihminen kuin tunneihminen, joka on järjetön :D Mä nimittäin näkisin, että tunneihmisillä on myös tunneälyä, tilannetajua. Sekopäillä ei ole.
Oman päänsä sisällä voi kokea olevansa vaikka mitä, mutta myös ympäristö määrittää sitä mitä oikeasti olemme, halusimme tai emme.LinerT.2 kirjoitti:
Järki-ihminen on enemmän tunneihminen kuin tunneihminen, joka on järjetön :D Mä nimittäin näkisin, että tunneihmisillä on myös tunneälyä, tilannetajua. Sekopäillä ei ole.
Oman päänsä sisällä voi kokea olevansa vaikka mitä, mutta myös ympäristö määrittää sitä mitä oikeasti olemme, halusimme tai emme.Mitäs hittoa! Ootkonää ollunna vuorilla kun noin filosohvista tekstiä pukkaa?
LinerT.2 kirjoitti:
Järki-ihminen on enemmän tunneihminen kuin tunneihminen, joka on järjetön :D Mä nimittäin näkisin, että tunneihmisillä on myös tunneälyä, tilannetajua. Sekopäillä ei ole.
Oman päänsä sisällä voi kokea olevansa vaikka mitä, mutta myös ympäristö määrittää sitä mitä oikeasti olemme, halusimme tai emme.Mutta tuohon Wuppiksen kaa tuumailuun vielä se, että jokaiselle tunteellehan on aina joku syy. Tunneihminen tietää, että se syy voi olla mikä vaan....jopa omasta pääkopasta tuleva ajatusharha. Ja niitähän löytyy...
Niitähän meille on taottu vaikka missä. Faktan kaivaminen, eli tunteen todellistaminen on monesti haastavaa, mutta mahdollista...Dissident kirjoitti:
Mitäs hittoa! Ootkonää ollunna vuorilla kun noin filosohvista tekstiä pukkaa?
Sä olet viettänyt liikaa aikaa palstalla, jos tuo oli susta filosofista ;)
Kaikenlainen irrottautuminen välillä omista ympyröistä auttaa näkemään asioita mukavasti oikeissa mittasuhteissaan. Zen... :D
Ja maan pinnalle. Kipristää vatsaa, söin pari Omar-munkkia vaikkei tehnyt edes mieli. Olisi pitänyt lähteä pullamätön sijaan leppoisalle lenkille, mutta sunnuntain lepopäivä ja vetelä perusluonne vei voiton.Dissident kirjoitti:
Mutta tuohon Wuppiksen kaa tuumailuun vielä se, että jokaiselle tunteellehan on aina joku syy. Tunneihminen tietää, että se syy voi olla mikä vaan....jopa omasta pääkopasta tuleva ajatusharha. Ja niitähän löytyy...
Niitähän meille on taottu vaikka missä. Faktan kaivaminen, eli tunteen todellistaminen on monesti haastavaa, mutta mahdollista...Ennemminkin järki-ihminen tietää, mistä ne tunteet syntyvät. Tunneihmiseksi itseään tituleeraava on samaa sarjaa kuin palstakiltti ja -kunnollinen. Nih!
LinerT.2 kirjoitti:
Sä olet viettänyt liikaa aikaa palstalla, jos tuo oli susta filosofista ;)
Kaikenlainen irrottautuminen välillä omista ympyröistä auttaa näkemään asioita mukavasti oikeissa mittasuhteissaan. Zen... :D
Ja maan pinnalle. Kipristää vatsaa, söin pari Omar-munkkia vaikkei tehnyt edes mieli. Olisi pitänyt lähteä pullamätön sijaan leppoisalle lenkille, mutta sunnuntain lepopäivä ja vetelä perusluonne vei voiton.Hatarat muistikuvat susta oli vaan äkäilyt ätmeille, niin tuo kuullosti niin viiltävän analyyttiselle.
Mä ahersin eilen saunan piipun kimpussa koko päivän ja tänään ajoin 400 km kummitytsän synttäreille...niin nyt alkaa olla jo ihan naatti olo...mut ei passaa vielä nukahtaa...LinerT.2 kirjoitti:
Ennemminkin järki-ihminen tietää, mistä ne tunteet syntyvät. Tunneihmiseksi itseään tituleeraava on samaa sarjaa kuin palstakiltti ja -kunnollinen. Nih!
Tjaa... No jokainen nähkööt termin miten haluaa... Fiksu ihminen miettii ennenkuin toimii...aikaa usein on ruhtinaallisesti. Sen vähyyskin on usein ajatusharha...
Dissident kirjoitti:
Hatarat muistikuvat susta oli vaan äkäilyt ätmeille, niin tuo kuullosti niin viiltävän analyyttiselle.
Mä ahersin eilen saunan piipun kimpussa koko päivän ja tänään ajoin 400 km kummitytsän synttäreille...niin nyt alkaa olla jo ihan naatti olo...mut ei passaa vielä nukahtaa...Kyllä noistakin kirjoituksista saa survottua ätmimuussia.
Mä taidan mennä sulattelemaan pullamättöä pedin puolelle. Hiilaripöhö laittaa nukuttamaan :)LinerT.2 kirjoitti:
Kyllä noistakin kirjoituksista saa survottua ätmimuussia.
Mä taidan mennä sulattelemaan pullamättöä pedin puolelle. Hiilaripöhö laittaa nukuttamaan :)Juu. Varmaankin...
Pitikin just nyt sit vetästä överit, kun pitkästä aikaa pääs juttusille....no toivottavasti edes kostoks näät levottomia unia....hehe...
Öitä.
- Kommunisti
Tunteisiin vahvin vaikuttaja ikävä kyllä on poliittinen suuntaus . Funtsikaapa ilman ennakkoluuloa niin suhtautumisen taustojen suunta selviää.
.. EpäMääräinen Termi, mikä voi tarkoittaa Määrittäjästä riippuen melkein ihan mitä vain.. ;P
No sitähän kuulee, että ihmiset jaetaan joko tunneihmisiin tai sitten järki-ihmisiin.
Itse näen, että ihminen voi olla myös molempia.
Esim. Koulutuksen valinnassa tunneihminen valitsee sellaisen alan, joka häntä nyt sattuu sillä hetkellä kiinnostamaan, katsomatta tai välittämättä lainkaan siitä onko sillä alalla millainen työllistymismahdollisuus.
Järki- ihminen sitävastoin katsoo alan, jossa on hyvät työllistymismahdollisuudet ja menee opiskelemaan sitä alaa ja näin ollen työllistyy, siinä missä tämä tunneihminen kässehtii työttömänä..
Sama periaate pätee myöskin ihmissuhteisiin. Tunne-ihminen ei osaa ajatella järjellä, vaan valitsee itselleen täysin vääränlaisen kumppanin hetken huumassa, kun sitten myöhemmässä vaiheessa ne asiat, jotka olivat nähtävillä jo etukäteenkin, niin johtavat eroon suhteessa.
Itse pidän itseäni sekä järki, että tunne-ihmisenä...Pyrin löytämään asioihin sellaisen sopivan kompromissin, että voin myöskin elää sen järjellä pohditun ratkaisun kanssa.
Tunne-ihmisellä ei tarkoiteta missään nimessä herkkyyttä(itkupilli) jne. asioita, joita tuolla joku ehdotti, eikä myöskään syvällisyyttä jne. Ne on eriasioita taas...
Tunne-ihmiseltä ei löydy välttämättä mitään syvällisyyttä tunnetasolla, vaan saattaa olla ihan tyypillinen kullikarusellissa pyörivä tuuliviiri.- mieskin
"Tunne-ihmiseltä ei löydy välttämättä mitään syvällisyyttä tunnetasolla, vaan saattaa olla ihan tyypillinen kullikarusellissa pyörivä tuuliviiri."
Tai pillukarusellissa pyörivä tuuliviiri. Olisikin mielenkiintoista jos oikeasti olisi tunne- ja järki-ihmisiä.. Puhtaasti erikseen.
Kykenisikö järki-ihminen empatiaan? Eipä tietenkään.
Katsoin kerran dokkarin, jossa eräs mies oli vaurioittanut aivonsa jonkun onnettomuuden seurauksena niin, että hän ei enää kokenut mitään tunteita. Hän kuitenkin esiintyi kameralle hyvinkin symppiksenä ihmisenä, hymyili ja oli ystävällinen. Vanhasta muistista.
Tosin hän sanoi myös, että kyllä hän voisi tappaa kenet tahansa, mutta ei tee niin, koska hän muistaa millainen hän oli ennen tunteidensa kadottamistaan. Muutoin hän sanoi elämänsä olevan täysin tyhjää ja elävänsä vain menneisyyden mukaan. Vaimokin hänellä oli, mutta kuka nyt voisi pelkän ihmiskuoren kanssa elää..Wwuwuw kirjoitti:
Olisikin mielenkiintoista jos oikeasti olisi tunne- ja järki-ihmisiä.. Puhtaasti erikseen.
Kykenisikö järki-ihminen empatiaan? Eipä tietenkään.
Katsoin kerran dokkarin, jossa eräs mies oli vaurioittanut aivonsa jonkun onnettomuuden seurauksena niin, että hän ei enää kokenut mitään tunteita. Hän kuitenkin esiintyi kameralle hyvinkin symppiksenä ihmisenä, hymyili ja oli ystävällinen. Vanhasta muistista.
Tosin hän sanoi myös, että kyllä hän voisi tappaa kenet tahansa, mutta ei tee niin, koska hän muistaa millainen hän oli ennen tunteidensa kadottamistaan. Muutoin hän sanoi elämänsä olevan täysin tyhjää ja elävänsä vain menneisyyden mukaan. Vaimokin hänellä oli, mutta kuka nyt voisi pelkän ihmiskuoren kanssa elää..Kyllä tuota jakoa voidaan tiettyjen ihmisten kohdalla käyttääkkin....
On ihmisiä, jotka elävät hyvin tarkkaan sen pelkän järjen mukaan ja sitten on ihmisiä, joiden valinnoissa ei vaan näe kertakaikkiaan mitään järkeä, eli ihan puhtaasti elävät hetken tunteen mukaan, kun ei osata tai haluta ajatella asioita etukäteen.
Kyllähän järki- ihminenkin voi tuntea empatiaa muita kohtaan, mutta omassa elämässään hän tekee valinnat kuitenkin järjellä ajatellen........Tavallaan sinä sotket nyt tunne-ihmisen ja tunne-elämän keskenään, jotka nekin ovat eriasioita. Kyllähän järki-ihmiselläkin on tunne-elämää.- mitesso
CamelBoots kirjoitti:
Kyllä tuota jakoa voidaan tiettyjen ihmisten kohdalla käyttääkkin....
On ihmisiä, jotka elävät hyvin tarkkaan sen pelkän järjen mukaan ja sitten on ihmisiä, joiden valinnoissa ei vaan näe kertakaikkiaan mitään järkeä, eli ihan puhtaasti elävät hetken tunteen mukaan, kun ei osata tai haluta ajatella asioita etukäteen.
Kyllähän järki- ihminenkin voi tuntea empatiaa muita kohtaan, mutta omassa elämässään hän tekee valinnat kuitenkin järjellä ajatellen........Tavallaan sinä sotket nyt tunne-ihmisen ja tunne-elämän keskenään, jotka nekin ovat eriasioita. Kyllähän järki-ihmiselläkin on tunne-elämää."...ja sitten on ihmisiä, joiden valinnoissa ei vaan näe kertakaikkiaan mitään järkeä, eli ihan puhtaasti elävät hetken tunteen mukaan, kun ei osata tai haluta ajatella asioita etukäteen."
Niin sä et näe järkeä, mutta mitä jos se ihminen itse näkee touhussaan järkeä? Se mikä on järkevää on aina "katsojasta" kiinni. Sehän on voinut oikeasti pohtia koko jutun tarkkaan. Ellet puhu nyt puhtaasti hetken huumassa tilanteista, joita ihminen itse katuu jälkeenpäin. mitesso kirjoitti:
"...ja sitten on ihmisiä, joiden valinnoissa ei vaan näe kertakaikkiaan mitään järkeä, eli ihan puhtaasti elävät hetken tunteen mukaan, kun ei osata tai haluta ajatella asioita etukäteen."
Niin sä et näe järkeä, mutta mitä jos se ihminen itse näkee touhussaan järkeä? Se mikä on järkevää on aina "katsojasta" kiinni. Sehän on voinut oikeasti pohtia koko jutun tarkkaan. Ellet puhu nyt puhtaasti hetken huumassa tilanteista, joita ihminen itse katuu jälkeenpäin.Ahaa, eli sinun mielestä ihmisiä ei voida jakaa tunne/ järki-ihmisiin..
Tämä selvä...Mielipidettäsi on kuultu.
Oma mielipiteeni on ,että kyllä nämä painotukset ovat nähtävillä joidenkin ihmisten kohdalla hyvinkin selkeästi.
- bumbumbum
Siltsu on tunneihminen.
- sulhoparkanyyyyyyh
Hääviraana sekä naiset, että miehet itkevät tunteitaan
mut ihan eri syystä- Revisiitä
Itsekin nyyhkyttelin entisinä aikoina vihkimishetken kauneutta ja koskettavuutta. Nykyisin vain morsioparan kauheaa kohtaloa; aviovankilaa.
- sormuskahleet
Revisiitä kirjoitti:
Itsekin nyyhkyttelin entisinä aikoina vihkimishetken kauneutta ja koskettavuutta. Nykyisin vain morsioparan kauheaa kohtaloa; aviovankilaa.
Miehet itkee, ku sulho ei uskonut heitä
vaikka warottivat - Paljonpaljonenempi
Luuletko sinä ettei morsioita varoitella?
- impulsiivisiaörkkejä
Tunneihmiset ovat ailahtelevaisia. Reagoivat asioihin tunteella eikä järjellä.
Toisinkuin yleisesti luullaan tunneihmiset eivät ole muita empaattisempia. Asiasta on muistaakseni tutkimuskin, missä todettiin että älykkäiden ihmisten tunteet ovat voimakkaampia, he vain hallitsevat tunteensa paremmin. Tunneihmiset ovat vain impulsiivisia millä ei mitään tekemistä empatian kanssa.
Tunneihmisten empaattisuudesta hyvä esimerkki voisi olla Saharan eteläpuolinen Afrikka, missä näpistelöitä on poltettu hengiltä auton renkaaseen sidottu. Koska alueen yleinen ÄO on 50-70 väliltä eivät kyseiset lynkkaajat voi olla järki-ihmisiä. Mikäli he ovat tunneihmisiä, miksi kaikki viha? Missä on empatia, kun tunneihmiset polttavat toisiaan autonrenkaissa.- Mussunmössön
Samoilla linjoilla kuljen. Tunnemössötystyypit vellovat omissa soisen maaperän kaltaisissa tunnehetteiköissään ja hukkuvat niihin koska järjen ääni ei kerro eikä selitä heille mitään.
- fhfgfdg
Puhut varmaan vain tunneälystä.
- gaussinkäyrä-
Älytön itse olet. sönkötät ÄO luvuista ilman keskihajontalukua,
joka yksin ei kerro paljon mitään..
Jos yhteen sanaan pitää tiivistää niin se sana on vaikea. Tunneihminen on hirveän vaikea lähipiirilleen kun kaikkien pitää olla varpaillaan odottamassa aina sen seuraavaa kilahdusta, koskaan ei tiedä milloin se tulee ja sitten pitää kaikkien myötäelää, ymmärtää ja kuunnella kun hänellä on niin vaikeaa. Tunneihminen on jännämies joka työntää naisystäväänsä vitoskerroksen parvekkeelta alas kun kalja loppui, tunneihminen on nainen joka lähettää kyselemättä rahat amerikkalaiselle everstille joka on jumissa irakissa, tunneihminen on nainen joka jättää lapset yksin nukkumaan ja lähtee kaverin kanssa bilettämään jne. tunneihmiset on aika perseestä.
- ghhfgfhf
Jep ja yleistetään nyt sitten niinkin että järki-ihmiset on niitä helvetin tylsiä, ei mitään yllätyksiä koskaan.
- tunnevaijärki
"Tunneihminen on jännämies joka työntää naisystäväänsä vitoskerroksen parvekkeelta alas kun kalja loppui, tunneihminen on nainen joka lähettää kyselemättä rahat amerikkalaiselle everstille joka on jumissa irakissa, tunneihminen on nainen joka jättää lapset yksin nukkumaan ja lähtee kaverin kanssa bilettämään jne. tunneihmiset on aika perseestä. "
Noi sun kuvailemat kyllä. Sekoitit myös vastuuntunnottomuuden yms. piirteet tähän soppaan. Tunneihmisellä toimii myös järki. Tunneihminen ei ole psyko, joka heittelee ihmisiä parvekkeelta. Joo, se kysyy henkilötiedot, näppäsee selfien nokastaan tuoreeltaan ja tekee rikosilmoituksen. Ja lopuksi alkaa miettiä korvaussummaa kivusta, sekä sille sijoutuskohdetta riskisijoitusoblikaatioista. Miljönäärinä palkkaa venäjän mafian isot jätkät pieksämään p.skat pellolle siitä käkättimeen läppäsiästä...
Järki-ihmiset on julmia...tunnevaijärki kirjoitti:
"Tunneihminen on jännämies joka työntää naisystäväänsä vitoskerroksen parvekkeelta alas kun kalja loppui, tunneihminen on nainen joka lähettää kyselemättä rahat amerikkalaiselle everstille joka on jumissa irakissa, tunneihminen on nainen joka jättää lapset yksin nukkumaan ja lähtee kaverin kanssa bilettämään jne. tunneihmiset on aika perseestä. "
Noi sun kuvailemat kyllä. Sekoitit myös vastuuntunnottomuuden yms. piirteet tähän soppaan. Tunneihmisellä toimii myös järki. Tunneihminen ei ole psyko, joka heittelee ihmisiä parvekkeelta."Noi sun kuvailemat kyllä. Sekoitit myös vastuuntunnottomuuden yms. piirteet tähän soppaan. Tunneihmisellä toimii myös järki. Tunneihminen ei ole psyko, joka heittelee ihmisiä parvekkeelta."
No joo, myönnän virheeni kun kieltämättä mulla tuli mieneen ensinnä sellaiset ihmiset jotka itse sanoo olevansa noita tunneihmisiä ja puolustelevat tekojaan niillä tunteilla, toki siis on olemassa sellaisiakin joilla myös järki pelaa.- näinseon
Harmaaritari kirjoitti:
"Noi sun kuvailemat kyllä. Sekoitit myös vastuuntunnottomuuden yms. piirteet tähän soppaan. Tunneihmisellä toimii myös järki. Tunneihminen ei ole psyko, joka heittelee ihmisiä parvekkeelta."
No joo, myönnän virheeni kun kieltämättä mulla tuli mieneen ensinnä sellaiset ihmiset jotka itse sanoo olevansa noita tunneihmisiä ja puolustelevat tekojaan niillä tunteilla, toki siis on olemassa sellaisiakin joilla myös järki pelaa.Jep :)
- luulevat
ghhfgfhf kirjoitti:
Jep ja yleistetään nyt sitten niinkin että järki-ihmiset on niitä helvetin tylsiä, ei mitään yllätyksiä koskaan.
Ainakin monet järki-ihmisinä itseään pitävät pitävät itseään myöstunneihmisiä fiksumpina. Mitä eivät todellakaan välttämättä ole.
Se sanoo au, kun sitä vetäsee käkättimeen!
Hmm..empaattinen? Eläinrakas? Kenties herkkä?
- kieltämisreaktio
Ihmisiä voidaan jakaa karkeasti
https://yle.fi/uutiset/3-10059028
tunne ja järki ihmisiksi Myyntimiehen näkökulmasta katsoen tunneihminen on kykeneväinen päätöksentekoon, järki-ihminen ei siihen pysty.
Ihmisen päätöksenteko menee aina tunteen kautta, ihminen siis tarvitsee tunteen siitä että tarjolla oleva vaihtoehto on joko hyvä tai huono asia. Järki-ihminen ei tavoita sitä tunnetta jolla päätökset tehdään.- Päättämätön
Jassooo, ilimankos kun en osaa, tai on ainakin hemmetin vaikeaa, päättää asioista.
Päättämätön kirjoitti:
Jassooo, ilimankos kun en osaa, tai on ainakin hemmetin vaikeaa, päättää asioista.
Pääsääntöisesti "järki-ihmiset" ovat sosiaalisesti kylmempiä, eli heihin on vaikeampi solmia keskusteluyhteys.
"Järki-ihmisissä" on enemmän ääsburgereita.- Eionnaa
Saatan olla hieman kalsea mutta en kylmä ... tai voi riippua tapauksista. Mutta yhteyden minuun saa hyvin helposti sekä sanallisesti että elein. Mitä on "ääsburgereita"?
Eionnaa kirjoitti:
Saatan olla hieman kalsea mutta en kylmä ... tai voi riippua tapauksista. Mutta yhteyden minuun saa hyvin helposti sekä sanallisesti että elein. Mitä on "ääsburgereita"?
Asbergerin oireyhtymä.
Myyntialalla työskentelevät ihmiset ovat tienneet jo vähintään 100 vuotta sen, että sosiaalisesti rajoittunut ihminen ei kykene tekemään päätöstä.Tuo on ihan totta, Olen tässä harkinnut auton päivittämistä mutta tuntuu olevan turhan paljon hyviä vaihtoehtoja kun ei ole mihinkään merkkiin tiukasti orientoitunut, mulla menee varmaan jahkaillessa vamaan vielä vuosi ennen kuin sitten oikeasti tulee vaihdettua.
Harmaaritari kirjoitti:
Tuo on ihan totta, Olen tässä harkinnut auton päivittämistä mutta tuntuu olevan turhan paljon hyviä vaihtoehtoja kun ei ole mihinkään merkkiin tiukasti orientoitunut, mulla menee varmaan jahkaillessa vamaan vielä vuosi ennen kuin sitten oikeasti tulee vaihdettua.
Tuo on ihan totta, mutta ei päde sinuun.
Sinä tiedät jo nyt mihin autoon päädyt kun vaihdat autoasi. Mietit vain ajankohtaa milloin sinun kannattaa tehdä vaihto.A.Palstamäki kirjoitti:
Tuo on ihan totta, mutta ei päde sinuun.
Sinä tiedät jo nyt mihin autoon päädyt kun vaihdat autoasi. Mietit vain ajankohtaa milloin sinun kannattaa tehdä vaihto.En todellakaan tiedä, nyt kun vähän vertaillut on mieli ehtinyt muuttua jo pari kolme kertaa ainakin. siinä yhtälössä kun pitää huomioida aika monta asiaa jos aikoo pitää kinneriä pidempään, se kun saisi kelvata itselle vielä muutamankin vuoden kuluttua kun ei huvita jatkuvasti puljata,
- Senpäätänitse
Luojalle kiitos sitten että / jos olen "sosiaalisesti rajoittunut". Mulle ei nimittäin minkään lainen myyntimies myy mitään mitä en itse tahdo ja halua.
- Ekanamieleen
Tunneihminen voi ikävimmillään olla jatkuvasti murehtivaa tyyppiä. Sellainen, joka läpikäy mielessään jotakin mahdollisesti sattuvaa ikävää asiaa, siis olematta mitenkään luulosairas. Mukava muuten mutta se jatkuva raskassävyinen tunne jostakin tulevasta ikävästä asiasta. Tapailin hetken sellaista naista.
- hirviö
Yksi mies kuvaili itseään tunneihmiseksi ja sitä todella oli. Raivostui pikkuasioista ja syy oli aina muualla kuin itsessään; exässä, tämän vanhemmissa, yhteiskunnassa.
Kun vaan ei itse tarvinnut mitään tehdä, vaan nostaa valmista rahaa. Muitten tunteilla ei ollut merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä963387Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3041843Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471687- 961547
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111506Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4291414Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21350Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381157Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun348997Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden276983