Vaimo ei osaa riidellä: ottaa itseensä?

Jebouster

Meillä oli kummallinen riita tänään. Yritimme valita parvekkeelle mattoa. Vaimo halusi jonkun erikoismaton, jossa ns. eristävä pohja. Sanoin, ettei se tunnu lämpöisemmältä kuin perusmattokaan, koska sekin eristää pohjalta tulevan betonilattian kylmyyden. Tätä ei vaimo uskonut ja tuli kummallinen kädenvääntö liikkeessä. Lopulta sanoin, että voin olla väärässä, että jospa me testataan asia. Kotona meillä on kaksi erilaista mattoa: toinen tällainen erikoismalli jonka hän halusi, jota tosin ei saanut oikeassa koossa "yhtenä palana". Testasin sen kotona paljailla jalkapohjilla. Sanoin ettei ole eroa, eli ei kannata ostaa erikoismallia. Kysyin haluaako hän testata myös. Hän aloitti mykkäkoulun.

Hemmetin rasittavaa kun takerrutaan omaan mielipiteeseen ja ei haluta taipua. Joku voi ihmetellä, että olipa tyhmä riita, mutta tämä oli vain esimerkki: hän ei halua taipua vaikka argumentoin ja todistan. Mistä hitosta tällainen johtuu? Tuntuu hemmetin epäkohteliaalta kun toisen mielipidettä ei arvosteta, vaan mieluummin maton markkinointiosastoa uskotaan kuin omaa miestä.

Oletteko törmänneet ilmiöön?

27

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poroherra

      Voei, voei tuttuakin tutumpaa tarinaa kuule poika haastat
      Naiset pilaavat hyvät miehet omaa tyhmyyttään, naisten logistinen ajattelu loppuu usein kuin kanan lento, eli sitä tatkoitan, että asiaa ei osata viedä hallitusti loppuun saakka.

      • Niin_pä

        No, ei tämä sinunkaan argumentointisi tässä kovin koherenttia ja loogista ole. Monet miehetkin pystyvät parempaan.


    • Hei Jebouster.

      Olet sitä mieltä, että vaimosi ei osaa riidellä ja kerrot mattoepisodista.

      Sanotaan, että parisuhteessa suurin osa haasteista liittyy viestintään, kommunikaatioon, vuorovaikutukseen. Siinä on molempien osapuolten osattava nähdä vaivaa ja tehtävä tilaa rakentavalle vuorovaikutukselle. Sellainen vuorovaikutus, jossa pyritään voittamaan, rakentaa asetelman jo lähtökohtaisesti kaltevalle pinnalle. Syntyy helposti valtapeli, jossa käytetään kaikki mahdolliset keinot oman mielipiteen pönkittämiseksi. Sen sijaan avoin vuorovaikutus ei lähde siitä, että toinen voittaa ja toinen häviää, vaan pyritään kuulemaan kumpaakin ja löytämään win-win-ratkaisut. Näitä taitoja voi opetella mm, parisuhteen vuorovaikutuksen kursseilla. pariviestinnän kursseilla. Yhdessä muiden parien kanssa tutkitaan omaa vuorovaikutuksen tapaa ja mietitään, miten itse voin rakentaa parempaa siltaa toisen luo.

      Mitä ajattelet tästä?

      Merja, diakoni

      • asiaan

        Olisi parempi, jos kirkko julistaisi sanaa Kristuksen hankkimasta pelastuksesta ja syntien anteeksiantamisesta, eikä pyrkisi psykologian markkinoille.


      • Verkkokeskustelija

        Diakoni on Kuuntelevan kirkon wannabe psykologi.


      • Nykykirkko-osallistuu

        "Kuunteleva kirkko" -nimimerkki on aina sillä oikeimmalla tiellä aiheissa, jotta ihan mielellään saa ohjeistaa niitä, joilla olisi asiaa moneen muuhunkin paikkaan kuin kallonkutistajalle.


    • Kupinkääntäjä

      Ole samaa mieltä niin saat paremmin piseroa

    • Murrosikäaina

      Naiset elävät tunteella, kun tekee mieli se on saatava heti, on yhdentekevää onko rahaa tai maksaako se muualla puolet vähemmän, se on saatava heti. Kun tähän sekaannut riita on taattu, mutta tietenkin tilanne on sama, jos rahat loppuu eikä seuraavaa mielihalua voida ostaa riita siitä syntyy jokatapauksessa. Naisilla puuttuu looginen ajattelukyky, on vain pakko saada, oli kysymys mistä tahansa, käytös muistuttaa paljon lasten käyttäytymistä.

    • joustokinjoskus

      Testasitteko myös kumpi on helpompi pitää puhtaana tai entä kummasta pääsee kosteus helpommin pois jos sitä kenties tulee parveellenne? Kysyitkö näitä eroja naiseltasi? Kumpi parveketta hoitaa? Kävisitte ennen kauppaan menoa yhdessä läpi millainen ja mitkä vaatimukset tarvii olla ettei kaupassa tarvitse riidellä. Ja mikset voi ottaa naistasi syliin ja sanoa, että voi kulta, jos olet sitä mieltä, niin otetaan tämä valitsemasi. Vai tuleeko nainen sinun ja miehisten asioiden väliin vängertämään esim., että ei tuollaisia autonrenkaita ym., ymmärrät kyllä mitä kaikkea tarkoitan.

      • joustokinjoskus

        Ja miten purkaat vaimosi kanssa tätä ongelmaa, kun täällä sitä purnaat? Istutatko vaimon koneen äärelle lukemaan näitä vastauksia ja sitten rupeatte ratkomaan ongelmaa? Siinä voisikin olla uusi riidan aihe.


    • voihankukka

      Minusta mies joka tekee sisustuksesta elämää suuremman asian on homo. No, jos mielummin olet kaiken tietävä kusipää niin omapa on tappiosi

    • älsrg

      Faktahan on se, että jos nainen on saanut päähänsä ostaa jotain, - johon liittyy aina suurta kiintymystä ja hohtoa, kun hän idean saa,- hän haluaa ostaa sen, vaikka ostos olisi selkeästi huonompi vaihtoehto, jopa ihan päätön. Vaikka se hänelle kuinka perusteltaisiin. Tulee olo kuin pikku lapselta kieltäisi tikkarin. Kaikki pitäisi aina saada.

      • minähaluunmiehenvaimo

        Sama se on miesten kanssa, kun ne jotain päähänsä saavat niin ei sitä sieltä pois saa.
        Meillä ukon piti saada moottoripyörä. Nyt nurkissa on maannut 600cc prätkä täysin tyhjän panttina. Ei viime kesänä ollut kertaakaan tien päällä, eikä tuo näytä menevän tänäkään kesänä sillä minnekään kun joku ratas on rikki, eikä ole innostusta sen korjaamiseen. Kysyin että eikö tota voisi pois myydä, kun on nurkissa maannut jo monta vuotta, mutta ei kuulemma voi, ajaa sillä joskus kun ehtii.

        Meillä on kesämökki, miestäni ei kalassa käynti ole koskaan kauheesti kiinnostanut, silti koko kevään on mankunyt, että pitäisi ostaa uusi vene ja perämoottori. Sanoin, että hyvä on ostetaan sähkökäyttöinen perämoottori tohon vanhaan paattiin. Vaikka kuinka perustelin, että kun tämä meidän järvi on vain about 3km kanttiinsa, ja oikeesti kalastaminen on sitä, että - minä- vien katiskan 20m päähän laiturista, mies ei sitäkään, jos virvelöimään haluaa, sähkömoottori olisi hyvä, ei tule melua. Niin ei, isompi vene ja kunnon moottori pitäisi olla, niin hän voisi käydä kalassa muillakin järvillä. Siis häh! Veneen siirtoonhan tarvitaan traileri, kun meillä ei oo ees vetokoukkua autossa, niin sekin pitäisi ostaa ja asentaa. Olisi tullut helvetin kalliit kalat, sanoin suoraan, että ei ikimaailmassa, jos niin paljon kalaa haluan niin ostan ne paikalliselta kalastajalta. Sillä on kunnon vehkeet. Mies on murjottanut kaksi viikkoa kun ei saanut lelujaan.


    • TuonVoisLaittaaMarsiin

      Mun mies on sellanen että se ottaa just nokkiinsa jos uskon muita ku häntä. Ottaa niin itsetunnon päälle hänellä jos kysyn muide mielipiteitä. Tai vaikken kysyiskää. Kerran taisin kertoo että luin kirjan Apollo 13 onnettomuudesta jonka oli kirjoittanut joku sen miehistöstä. Siinä oli kaikenlaista mielenkiintoista ja monimutkaista avaruusrakatin tekniikasta myös ja sitten se ASTRONAUTTI teki sitä ja tätä. Mies tokaisi jotain tälläistä; " Kyllä MINÄ TIEDÄN. Kyllähän MINÄ nyt noi avaruusraketit tiedän. Olenhan MINÄ niitä nyt opiskellut. MINÄhän olen aina sanonut että..." Siis penteles ku kehtasin väittää että astronautti tietää ja osaa enemmän avaruuslennoista. Miehellä ei ole muuta koulutusta ku lukio. Vaikka sillä ei tietysti tässä asiassa ole hänen mielestään mitään VÄLIÄ koska sehän on vaan sellaista kirjaviisautta, eihän sitä koulunpenkillä opita avaruusalusta lentämään. Toki ei miehellä ole juuri lentokokemustakaan edes lentokoneella saati sitte avaruusaluksella mikä taas johtuu hänen mukaansa siitä että elämässä ei ole oltu häntä kohtaan oikeuden mukaisia, kaikenmaailman tollot jotka ei tiedä mitään sen sijaan lähetetään sinne avaruuteen. Jos miestäni olisi kohdeltu OIKEUDEN mukaisesti niin hän vois olla just vaikka se avaruuslentäjä, koska OSAAHAN hän vaikka mitä... Kuten huomaat perusteluita riittää. Riitahan siitä tuli ku minä kehtasin väittää että se astronautti saatto sitteki tietää pikkasen enemmän. Poikkeus kakunleivonta ja terveyssiteet, kaikesta muusta mieheni on tainnu tietää mielestään melkein kaiken.

    • ohikiitäjä

      Kaaja lateksia siihen matolle ja intä loppuun asti vastaan, ettet tiiä mistä se on siihen tullu. Älä anna periksi.

      • Jebouster

        En antanut periksi. Sitä väärin markkinoitua eristemattoa ei meille ostettu. Kävin itse ostamassa perusmattoa.


    • nirskunnarskun

      Ai vaimo ei osaa riidellä :) Ensinnäkin, vaimo oli tuossa matto asiassa oikeassa. Eristävä pohja eristää betonista ja maasta huokuvaa kylmää ja vaimentaa askelia ja ääniä. Toiseksi, ei nainen riidellyt, eikä tullut tänne avautumaan ja haukkumaan sinua, vaan sinä miehenä moitit vaimoa, kun et itse osaa antaa periksi, etkä päästää irti. Pidät itsepintaisesti kiinni omista tavoistasi olla antamatta periksi. Ei aina tarvitse olla oikeassa, riittää kun voi pikkuasioissa tehdä kompromisseja häviämättä mitään, mutta saamalla toiselle ja itselle hyvän mielen ;)

      • Jebouster

        Kuten ylhäällä alkuperäisessä kommentissani totesin, testasin asian ja totesin vaimon olevan väärässä.

        "Eristävä pohja eristää betonista ja maasta huokuvaa kylmää"

        -> Maton alla oleva betoni on lähes samaa lämpötilaa kuin ilma, koska kivi johtaa hyvin lämpöä. Jos ilma on 10C, betoni on 10C, niin betoni tuntuu kylmältä jalkapohjaan, Kun siihen laittaa päälle maton, matto eristää betonin lämmön siirtymisen jalkapohjaan, eli matto itsessään on eriste. Todistin tämän vaimolle laittamalla eristävän matonpalan betonille parvekkeelle, sekä eristämättömän matonpalan. Tallailin kummallakin paljain varpain. EI OLLUT EROA! Kumpikin tuntui yhtä samalta, huokoinen keinokuitumatto oli yhtä lämmin oli siinä eriste tai ei. Vaimo ei suostunut kokeilemaan tietenkään koska häntä ei kiinnosta faktat.

        Nytkö väität että minä toimin väärin? Ja että kun pidän faktoista kiinni, se on huono juttu? Pitäisikö minun myöntää että hän oli oikeassa vaikka ei ollut? Logiikkasi on hieman karkuteillä! Taidat olla yhtä typerä kuin vaimoni.


      • ihantasapeli

        Nonniin, että aikuinen mies jaksaa tommosesta riidellä. Vaimosi mielestä matto oli ilmeisesti kivemman näköinen, mukavamman tuntuinen tai turvallisemman tuntuinen. Matto on sellainen sisustusesine, jolla monelle naiselle on ulkonäkö ym.arvoa, kun taas mies voi pysyä teknisissä kylmissä arvoissa. Olisiko mattoasia vaimollesi tärkeämpi kuin sinulle jolloin vaimosi voisi hankkia munkä maton haluaa tai vaihtoehtoisesti hankitte kaksi mattoa kummallekin omat.


      • Satunnainen_kommentoija
        Jebouster kirjoitti:

        Kuten ylhäällä alkuperäisessä kommentissani totesin, testasin asian ja totesin vaimon olevan väärässä.

        "Eristävä pohja eristää betonista ja maasta huokuvaa kylmää"

        -> Maton alla oleva betoni on lähes samaa lämpötilaa kuin ilma, koska kivi johtaa hyvin lämpöä. Jos ilma on 10C, betoni on 10C, niin betoni tuntuu kylmältä jalkapohjaan, Kun siihen laittaa päälle maton, matto eristää betonin lämmön siirtymisen jalkapohjaan, eli matto itsessään on eriste. Todistin tämän vaimolle laittamalla eristävän matonpalan betonille parvekkeelle, sekä eristämättömän matonpalan. Tallailin kummallakin paljain varpain. EI OLLUT EROA! Kumpikin tuntui yhtä samalta, huokoinen keinokuitumatto oli yhtä lämmin oli siinä eriste tai ei. Vaimo ei suostunut kokeilemaan tietenkään koska häntä ei kiinnosta faktat.

        Nytkö väität että minä toimin väärin? Ja että kun pidän faktoista kiinni, se on huono juttu? Pitäisikö minun myöntää että hän oli oikeassa vaikka ei ollut? Logiikkasi on hieman karkuteillä! Taidat olla yhtä typerä kuin vaimoni.

        Että mä inhoan tollasia "minä olen aina oikeassa - äijiä. Mitä vitun väliä on jollain parvekematolla?


    • Naiset.on.kuin.lapset

      Normaalinainen jos ei saa omaa tahtoaan läpi niin itkupotkuraivarit tai ruvetaan mykäksi.Lapset tekee samoin 😄

      • Revisiitä

        Mutku lapset ovat paljon aidompia, viisaampia, fiksumpia, hoksaavempia ja keksivämpiä kuin aikuiset ikinä ja varsinkin kuin mieähet. Jos sinä pidät naista lapsena, niin mitä se kertoo sinusta?


    • Pienetonmurheet

      Kun oot ollu tarpeeksi kauan naimisissa, huomaat, että viisas mies antaa vaimon olla oikeassa. Kyllä se on vaimo, kuka matot valitsee. Miksi tuottaa paha mieli?

      • Eitodellista

        Haaa, oletko sinä miespuolinen immeinen?


    • Jörmu

      Tottele sitä vaimoasi. Älä itse ota itseesi. Mitä tänne valitat, kun et itse tiedä selkeitä faktoja?

    • Osannetkoarvellamiksi

      Sorry baby, minäkin uskoisin "markkinointiosastoa" mieluummin.

    • Yäkmikääijä

      Että yks matto on niin tärkeä että siinäkin pitää päteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe