Kai siinä joku syy on, miksi jotkut uskovat ajautuvat yhteen jumalattoman ateistin tai tapaluterilaisen kanssa. Joskus parista toinen tulee uskoon ja toinen ei. Se on vaikea tilanne. Yrittää kasvaa kristittynä, kun toinen vierellä koko ajan vähättelee uskovia, pilkkaa toisen yrityksiä tulla paremmaksi kristityksi, ja kiusaa ihan tahallaankin, vaikka tuhoamalla toiselle rakkaita asioita, ja nauraa sitten toisen reaktioille. Olisi varmaan paljon parempi, jos kukin tulisi uskoon sinkkuna ja sitten rukoilisi uskovaa puolisoa ja viettäisi lopun elämäänsä hänen kanssaan. Kasvettaisiin yhdessä uskossa. Se on jo riittävä haaste. Tuntuu joskus, ettei jaksa koko ajan noita lisätaisteluita ja kivire'en vetoa. Anteeksiantamista kyllä on mainio tilanne oppia, kun koko ajan tarjotaan tilaisuuksia joko pahastua, ehkä kostaa, tai antaa taas vaan anteeksi. Maallisiin tavaroihin ja asioihin mielensä kiinnittämistä voi oppia vähentämään, kun koko ajan jokin sinulle rakas tuhotaan. Dramatisointiako? Ei oikeastaan, vaan faktoja. Tietysti asiassa on muitakin puolia kuin se, että toinen on nuori uskossa ja toinen pinttynyt omahyväinen vauvakastettu pakana.
Raskasta kantaa iestä jumalattoman kanssa
31
548
Vastaukset
- Takapenkkiläinen
Miksi ns. uskovat pitävät itsestään selvänä, että ateistit tai tapakristityt pilkkaavat ja nauravat uskovaisille? Pilkkaavatko uskovaiset ateisteja?
Mitä pilkkaamista toisen ajatusmaailmassa ja maailmankuvassa on. Ihmisillä on muitakin näkemyksiä, jotka poikkeavat toisistaan, esim. poliittinen kanta. Pilkkaako kokoomuslainen vihreitä, vähätteleekö ja tuhoaa vihreitten rakkaita asioita. Eihän se ole aikuisen ihmisen toimintaa. Oikeisto ja vasemmisto on monissa asioissa eri mieltä, mutta toimeenhan demokratiassa tullaan.
Suvaitaan nyt vain toisiamme, uskossa tai ei.
Eduskunnassa istuu monen eri puolueiden edustajia. Harvoin siellä suoran sanasotaan joudutaan, vaikka ollaankin eri mieltä.
Mieleenikään ei tulisi ruveta pilkkamaan toisia heidän syvimpien tuntojensa vuoksi, ja voin sanoa, ettei kukaan ole minuakaan pilkannut tai väheksynyt.
Jos avioparista toinen tulee uskoon ja toinen ei, niin mikä on muuttunut? Hänen ei pidä edellyttää, että aviopuolisokin alkaisi näytellä uskoontullutta. Rehellinen ihminen on vakaumuksensa takana. Aviopuolisolta ei voi vaatia samaa kuin itseltä.
Jokainen vastaa itsestään.- capiche
"Mieleenikään ei tulisi ruveta pilkkamaan toisia heidän syvimpien tuntojensa vuoksi, ja voin sanoa, ettei kukaan ole minuakaan pilkannut tai väheksynyt."
Hienoa, olette kypsiä ihmisiä. Läheskään kaikki eivät valitettavasti ole sellaisia.
"Seka-avioliittoja" syntyy varmasti käytännön syistä. Seurakunnissa on vähemmän miehiä kuin naisia. Seurakuntalaiset saattavat myös olla taustoiltaan hyvin erilaisia, eikä yhteyttä silloin luonnollisesti synny. Avioliitto vaatii onnistuakseen muutakin yhteistä kuin yhteisen uskon.
- mielen_viljelijä
""Kai siinä joku syy on, miksi jotkut uskovat ajautuvat yhteen jumalattoman ateistin tai tapaluterilaisen kanssa.""
Ensimmäinen lause kerto että "toinen" heittää ensimäisen kiven.
Miksi silloin ihmetellään lopputulosta, sitä niittää mitä kylvää, voiko joku välttää niittämästä kylvämäänsä.
Sitä on lähdetty ratkomaan mikä tuntuu raskaalta. Elämä vastaa rehellisesti.
Ei mikän pelto kasva muuta kuin sitä mitä siihen on kylvetty. Viimesitään siinä raskaudessa huomaat mitä tulit odottaneeksi.- piänviljelijä
Miten jollakin voi olla jumala , ja joku on ilman Onko Suomessa sellaisia, jotka eivät usko presidenttiä olevan olemassa? Sehän ei ole kiinni uskosta.
- dsfsdfgfh
Taisin kirjoittaa niin ympäripyöreästi, ettei kukaan ymmärrä, mitä tarkoitin. Yritänpä uudelleen. Katson tilannetta vähän aikaa uskossa olleena. Haluaisin kasvaa uskossa, koska en tosiaan ole mitenkään esimerkillinen kristitty. Tämän kasvamisen kuitenkin tekee vielä vaikeammaksi se, että kumppani ei ole Jeesukseen uskova eikä ymmärrä mitään halusta olla valmis, kun Jeesus tulee. Hänelle ylösotto on huvittava satu. Ei häntä muka haittaa, että olen uskossa, mutta hän kuitenkin pilkkaa uskoani. Haluaisin oppia kärsivälliseksi, anteeksiantavaiseksi, ystävälliseksi ja kaikkea muuta, mitä Jeesus käski kristityn olla. Niin, ehkä tällainen tilanne on toisaalta erityisen hyväkin kasvun paikka. Ei vaan tunnu aina voimat riittävän. Sitä haluaisi toiselta tukea ja ymmärrystä ja yhteistä kilvoittelua taivastiellä. Tuntuu kuitenkin ikäänkuin toinen yrittäisi tyrkkiä minua pois kaidalta tieltä, suuttumaan ja muuta, ja se sitten häntä niin huvittaa. Inhimillisesti katsoen hän on itse paljon suurisydämisempi kuin minä. Onko sillä kuitenkaan merkitystä, jos ei usko Jeesukseen?
Voisihan sitä tietysti niinkin ajatella, että näennäinen 'helppo' krisittynä eläminen uskovana pariskuntana voi tarjota kiusauksen omahyväisyyteen, tekopyhyyteen ja uskoon omasta erinomaisuudestaan. Uskominen on jokaisen yksilön oma asia. Kukaan ei voi uskollaan ottaa Jeesusta vastaan toisen puolesta. Jokaisen on tehtävä se itse. Ehkä vaikea tilanne on jollakin tavalla hyödyllinen, mutta kyllä se henkisiä voimia vie.- capiche
En ymmärrä miksi ei-uskovainen puoliso estäisi kasvamasta uskossa? Kasvu on sisäinen prosessi. Toki ymmärrän, ettei ole kivaa, jos toinen pilkkaa ja yrittää kaivaa maata jalkojen alta.
Mutta jos kuvittelet, että elämä uskovaisen puolison kanssa on ruusuilla tanssimista, niin olet väärässä. Uskovaisetkin ovat vain ihmisiä. Ja vaikka toisen ihmisen vioista eroon pääsisikin, niin omat tuijottavat peilistä vastaan.
- Jeesus-nimessä-amen
Psa 73:1 Aasafin virsi.
Totisesti, Jumala on hyvä Israelille,
niille, joilla on puhdas sydän.
Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua,
askeleeni olivat aivan liukahtaa.
Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan,
kun minä näin jumalattomien menestyvän.
Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti,
he ovat voimakkaat ja lihavat.
Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia,
eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena,
väkivalta on puku,
joka heidät verhoaa.
Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan,
heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
He pilkkaavat
ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa,
he puhuvat kuin korkeuksista.
Heidän suunsa tavoittelee taivasta,
ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
Sentähden heidän kansansa liittyy heihin
ja särpii vettä kyllälti.
Ja he sanovat:
"Kuinka Jumala sen tietäisi,
onko tietoa Korkeimmalla?"
Katso,
nämä ovat jumalattomat;
kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa
ja rikastuvat yhäti.
Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana
ja pessyt käteni viattomuudessa:
minua vaivataan joka aika,
ja minä saan joka aamu kuritusta.
Jos olisin sanonut:
"Noin minäkin puhun",
katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen;
mutta se oli minulle ylen vaikeata,
kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin
ja käsitin,
mikä heidän loppunsa on oleva.
Totisesti,
sinä panet heidät liukkaalle,
perikatoon sinä heidät syökset.
Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon!
He hukkuvat,
heidän loppunsa on kauhistava.
Niinkuin unen käy herätessä,
niin sinä,
Herra,
kun heräjät,
heidän valhekuvansa hylkäät.
Kun minun sydämeni katkeroitui
ja minun munaskuihini pisti,
silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt,
olin sinun edessäsi kuin nauta.
Kuitenkin minä pysyn alati sinun luonasi,
sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
Sinä talutat minua neuvosi mukaan
ja korjaat minut viimein kunniaan.
Ketä muuta minulla olisi taivaassa!
Ja kun sinä olet minun kanssani,
en minä mistään maan päällä huoli.
Vaikka minun ruumiini
ja sieluni nääntyisi,
Jumala on minun sydämeni kallio
ja minun osani iankaikkisesti.
Sillä katso,
jotka sinusta eriävät,
ne hukkuvat,
sinä tuhoat kaikki,
jotka haureudessa sinusta luopuvat.
Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä,
minä panen turvani Herraan,
Herraan,
kertoakseni kaikkia sinun tekojasi. Miksi nainen rakastuu renttuun?
Siksi koska uskoo hoivavietillään korjaavansa kumppaninsa virheet.
Tämä on tällainen nykyaikaisen psykologian oppi.
Haluatko itse että sinut nähdään korjauksen tarpeessa olevana. Sitähän sinä pyydät kun sanot kokevasi raskautta. Jospa joku ottaisi pois se vaivan, se on "raskauden sisältö"
Rakkaus on ratkaisu, hyväksy hänet selaisena kuin hän on, silloin näet myös itsesi sellaisena kuin olet.
Ehkä hänen käsityksensä elämästä on armeliaampi, onko se silloin väärin, jospa juuri se on Jumalan tahto ja siksi toi teidät toisillenne.
Rakkaus on päätös se on tahdon ilmaisu- capiche
En tiedä miten tämä liittyy aiheeseen - luultavasti ei mitenkään.
Mutta renttuihin rakastuminen johtuu siitä, että ihminen on oppinut läheisriippuvaiseksi jo lapsena. Vanhemmilla on saattanut olla alkoholi-, huume- tai mielenterveysongelma ja lapsi on joutunut pitämään heistä pienestä pitäen huolta. Hänelle tulee sen seurauksena ns. pelastajakompleksi.
Ihmissuhteissa haetaan yleensä toisesta ihmisestä jotain tuttua, joka tekee olon kotoisaksi. Ja renttu tarjoaa sitä samaa draamaa, josta lapsena on joutunut kärsimään. Läheisriippuvuudesta on kuitenkin mahdollista parantua, vaikka siihen menee tavallisesti aikaa. Ja sen jälkeen mies- tai naismakukin kummasti muuttuu. - capiche
capiche kirjoitti:
En tiedä miten tämä liittyy aiheeseen - luultavasti ei mitenkään.
Mutta renttuihin rakastuminen johtuu siitä, että ihminen on oppinut läheisriippuvaiseksi jo lapsena. Vanhemmilla on saattanut olla alkoholi-, huume- tai mielenterveysongelma ja lapsi on joutunut pitämään heistä pienestä pitäen huolta. Hänelle tulee sen seurauksena ns. pelastajakompleksi.
Ihmissuhteissa haetaan yleensä toisesta ihmisestä jotain tuttua, joka tekee olon kotoisaksi. Ja renttu tarjoaa sitä samaa draamaa, josta lapsena on joutunut kärsimään. Läheisriippuvuudesta on kuitenkin mahdollista parantua, vaikka siihen menee tavallisesti aikaa. Ja sen jälkeen mies- tai naismakukin kummasti muuttuu."Haluatko itse että sinut nähdään korjauksen tarpeessa olevana. Sitähän sinä pyydät kun sanot kokevasi raskautta"
On päinvastoin tervettä ja normaalia väsyä tai kokea olonsa raskaaksi, jos läheinen ihminen pilkkaa jatkuvasti itselle tärkeitä asioita. Sellainen ilmapiiri on pitkän päälle epäterve ja myrkyllinen.
Aloittaja on purkanut tuntojaan, ei pyytänyt ketään korjaamaan mitään. Mutta ehkä hänen pitäisi kertoa tuntemuksistaan myös vaimolleen. Ja pohtia yhdessä mitä tuollainen ilmapiiri tekee pitkän päälle avioliitolle.
Onhan se vaikeeta kun mielipiteet hiertää.
Se hiertää myös sillä toisella ainakin yhtä paljon joka on peitettävä jollain "ylimielisyydellä"
Kumpaakaan väheksymättä, se "pakana" on ehkä rehellinen itselleen, minkäs teet kun näet vain niitä kästtämättömiä syntejä ja evnkeljumia, tai muuta vastaavaa, sanoja joihin ei saa mitään otetta muuta kuin syyllisyys.
Olisiko tässä mitään "Mikään ei ole sattumaa"- TyhmäPaimenPoika
" Yrittää kasvaa kristittynä, kun toinen vierellä koko ajan vähättelee uskovia, pilkkaa toisen yrityksiä tulla paremmaksi kristityksi, ja kiusaa ihan tahallaankin, vaikka tuhoamalla toiselle rakkaita asioita, ja nauraa sitten toisen reaktioille. "
Mun mielestä toi kuulosta ihan saatanalliselta toiminnalta.
" Yrittää kasvaa kristittynä "
Oot sä ikinä miettiny sitä mahdollisuutta että ehkä ongelma onkin just siinä että sä yrität? Mitä sä ajattelet Jumalan pojan tehneen silloin kun hän oli lihassa? Yrittikö hän jotakin, yrittikö hän tulla joksikin? Mä ainaki luulen ettei hän yrittänyt mitään vaan hän eli Jumalan tahdon mukaan. Hän ei yrittänyt voittaa vaan hän voitti.
Raamatussa ei mun ymmärtääkseni lue että yrittäkää tulla Jumalan kaltaiseksi vaan siellä lukee että tulkaa hänen kaltaiseksi. Noissa on mun mielestä tosi iso ero.
Minä yritän tulla omin voimin hyväksi.
Minä tulen Jumalan antaman voiman avulla hyväksi.
Ymmärrätkö sä mitä mä tarkoitan?
" Tuntuu joskus, ettei jaksa koko ajan noita lisätaisteluita ja kivire'en vetoa "
Ehkä Jumala tahtoo että sä lakkaat vetämästä sitä kivirekee ja luovutat sen hänelle.
Mä kehotan sua ja kaikkia muitakin koettelemaan että onko se mitä mä kirjotin ni Jumalan tahdon -ja mielen mukaista.- dfgfdfhgfd
Olen samaa mieltä kanssasi; ei omilla teoillaan voi tulla hyväksi. En sitä yritäkään. Oli täysin Jumalan armoa, että hän sai elämänsä pilanneen, synnissä typerästi rypeneen ihmisen tajuamaan, millä tiellä oli, ja kääntymään. Nyt kuitenkin, kun uskon Jeesuksen pelastaneen minutkin, haluaisin saada minulle rakkaat ihmisetkin pelastumaan. Olen yrittänyt puhua järkeä, ohjannut katsomaan videoita evoluutioharhasta ja ylöstempauksesta, ja olen kertonut pian tulevasta sodasta, jossa Venäjä, Turkki, Iran, Libya ja Sudan hyökkäävät Israeliin. Olen puhunut profetioista, joissa puolet Suomea valloitetaan. Olen toistanut, että kerron hänelle näitä asioita, jotta hän edes ylösoton tapahduttua uskoisi, eikä ottaisi sitä merkkiä ja joutuisi varmaan helvettiin. Ehkä yritän liikaa. Ehkä pitäisi vain rukoilla. Raamatussakinhan kyllä sanotaan neuvoksi matkasaarnaajille, että jos heitä ei jossain oteta vastaan, heidän tulee pyyhkiä sen paikan pölyt jaloistaan ja mennä muualle. Omaa kumppania vaan ei haluaisi jättää noin vain. Jo yhden eron ja monia tyhmyyksiä kokeneena tajuan nyt, että ei ole Jumalan tahto vaihtaa puolisoa kuin sukkia. On tavattoman kaunista olla siveä avioliittoon asti ja sitten yhden puolison kanssa kuolemaan asti. Nuorille pitäisi puhua tästä ennen kuin he menevät kouluun ja heidät aivopestään pois moraalista.
Ehkä olisi hyvä kirjoittaa päiväkirjaa, jota tänne jääneet voisivat lukea, kun ja jos minäkin katoan - toivottavasti jo tänä vuonna. - Uskonsana
dfgfdfhgfd kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi; ei omilla teoillaan voi tulla hyväksi. En sitä yritäkään. Oli täysin Jumalan armoa, että hän sai elämänsä pilanneen, synnissä typerästi rypeneen ihmisen tajuamaan, millä tiellä oli, ja kääntymään. Nyt kuitenkin, kun uskon Jeesuksen pelastaneen minutkin, haluaisin saada minulle rakkaat ihmisetkin pelastumaan. Olen yrittänyt puhua järkeä, ohjannut katsomaan videoita evoluutioharhasta ja ylöstempauksesta, ja olen kertonut pian tulevasta sodasta, jossa Venäjä, Turkki, Iran, Libya ja Sudan hyökkäävät Israeliin. Olen puhunut profetioista, joissa puolet Suomea valloitetaan. Olen toistanut, että kerron hänelle näitä asioita, jotta hän edes ylösoton tapahduttua uskoisi, eikä ottaisi sitä merkkiä ja joutuisi varmaan helvettiin. Ehkä yritän liikaa. Ehkä pitäisi vain rukoilla. Raamatussakinhan kyllä sanotaan neuvoksi matkasaarnaajille, että jos heitä ei jossain oteta vastaan, heidän tulee pyyhkiä sen paikan pölyt jaloistaan ja mennä muualle. Omaa kumppania vaan ei haluaisi jättää noin vain. Jo yhden eron ja monia tyhmyyksiä kokeneena tajuan nyt, että ei ole Jumalan tahto vaihtaa puolisoa kuin sukkia. On tavattoman kaunista olla siveä avioliittoon asti ja sitten yhden puolison kanssa kuolemaan asti. Nuorille pitäisi puhua tästä ennen kuin he menevät kouluun ja heidät aivopestään pois moraalista.
Ehkä olisi hyvä kirjoittaa päiväkirjaa, jota tänne jääneet voisivat lukea, kun ja jos minäkin katoan - toivottavasti jo tänä vuonna.8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. - Room. 10 - Uskonsana
dfgfdfhgfd kirjoitti:
Ehkä olisi hyvä kirjoittaa päiväkirjaa, jota tänne jääneet voisivat lukea, kun ja jos minäkin katoan - toivottavasti jo tänä vuonna.18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. -1 Kor. 1 - capiche
Uskovien puheista saa joskus kuvan, että Jumala tekee kaiken, eikä ihmisen tarvitse yrittää mitään. Se ei pidä ihan paikkaansa. Kristityn kasvaminen on Jumalan ja ihmisen välistä yhteistyötä. Prosessin aikana joutuu sietämään välillä epämukavuutta ja aika paljon tsemppaamaankin.
- murhauskonto
Tappajaluterilainen ei kauan ateistia kattele kun livauttaa kurkun auki ja uhraa sen jumalalleen.
- HeEivätTiedä
Minulle antaa pitkämielisyyttä se kauhea mahdollisuus, että joku palaisi ikuisesti helvetin tulessa. Sinne ei haluaisi kenenkään joutuvan, ei edes sen joka on itseään tai läheisiään kiduttanut.
- HeEivätTiedä
siis tarkoitin minua itseäni tai läheisiäni kiduttanut
Fundamentalisti hörhöjen pitänee pian alkaa turvautumaan insestiin mikäli haluavat elää parisuhteessa.
- TyhmäPaimenPoika
" Fundamentalisti hörhöjen pitänee pian alkaa turvautumaan insestiin mikäli haluavat elää parisuhteessa. "
Jumala ei hyväksy tollasta toimintaa joten eiköhän tollasta toimintaa harrasta vaan ne jotka ei kunnioita Jumalan lakia. Etkös sä muuten oo ite just sellanen joka ei kunnioita Jumalan lakia? TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Fundamentalisti hörhöjen pitänee pian alkaa turvautumaan insestiin mikäli haluavat elää parisuhteessa. "
Jumala ei hyväksy tollasta toimintaa joten eiköhän tollasta toimintaa harrasta vaan ne jotka ei kunnioita Jumalan lakia. Etkös sä muuten oo ite just sellanen joka ei kunnioita Jumalan lakia?Juu ei hyväksy ei. Nytten sitten odottelen että josko se jumalan raivo langettuisi päälleni.
- TyhmäPaimenPoika
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Juu ei hyväksy ei. Nytten sitten odottelen että josko se jumalan raivo langettuisi päälleni.
" Juu ei hyväksy ei. Nytten sitten odottelen että josko se jumalan raivo langettuisi päälleni. "
Ehkä Jumala vaan odottaa sitä että sä kääntyisit ja tekisit parannuksen. Sun on ihan turha sotii Jumalaa ja hänen omiaan vastaan, sä oot hävinny sen taistelun ennen ku se on edes alkanut. TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Juu ei hyväksy ei. Nytten sitten odottelen että josko se jumalan raivo langettuisi päälleni. "
Ehkä Jumala vaan odottaa sitä että sä kääntyisit ja tekisit parannuksen. Sun on ihan turha sotii Jumalaa ja hänen omiaan vastaan, sä oot hävinny sen taistelun ennen ku se on edes alkanut.Minä odotan edes yhtä todistetta jumalan olemassa olosta. Jos edes yksi olisi uskoisin jumalaan. Mutta kun ei ole niin on vähän vaikea uskoa.
- TyhmäPaimenPoika
Minä odotan edes yhtä todistetta jumalan olemassa olosta. Jos edes yksi olisi uskoisin jumalaan. Mutta kun ei ole niin on vähän vaikea uskoa.
" Minä odotan edes yhtä todistetta jumalan olemassa olosta. Jos edes yksi olisi uskoisin jumalaan. Mutta kun ei ole niin on vähän vaikea uskoa. "
Antaisko Jumalan näkeminen sulle varmuuden siitä että Jumala on olemassa? TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Minä odotan edes yhtä todistetta jumalan olemassa olosta. Jos edes yksi olisi uskoisin jumalaan. Mutta kun ei ole niin on vähän vaikea uskoa. "
Antaisko Jumalan näkeminen sulle varmuuden siitä että Jumala on olemassa?Kyllä. Taivaalle olen yrittänyt tiirailla josko näkyisi jumalaa pilven reunalla vilkuttelemassa. Toistaiseksi ei ole löytynyt.
- TyhmäPaimenPoika
Kyllä. Taivaalle olen yrittänyt tiirailla josko näkyisi jumalaa pilven reunalla vilkuttelemassa. Toistaiseksi ei ole löytynyt.
" Kyllä. Taivaalle olen yrittänyt tiirailla josko näkyisi jumalaa pilven reunalla vilkuttelemassa. Toistaiseksi ei ole löytynyt. "
Jos sä näkisit olion jolla on yliluonnollisia kykyjä ja sä näkisit sen tekevän erilaisia ihmeitä ja tää kyseinen olio sanois sulle olevansa Jumala ni antaisko se sulle varmuuden siitä että Jumala on olemassa?
Mistä sä voisit tietää että se kyseinen olio on todella Jumala? Ehkä se kyseinen olio vaan väittää olevansa Jumala mutta onkin todellisuudessa jotain ihan muuta.
Vaikka sä uskoisitki sen kyseisen olion olevan Jumala ni miten sä voisit saada varmuuden siitä että hän todella on Jumala? Miten sä voisit saada varmuuden siitä että kyse on siitä Jumalasta josta kerrotaan raamatussa? Lähtökohtasestihan kyse voi ihan yhtä hyvin olla esim. siitä Jumalasta johon muslimit uskoo? TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Kyllä. Taivaalle olen yrittänyt tiirailla josko näkyisi jumalaa pilven reunalla vilkuttelemassa. Toistaiseksi ei ole löytynyt. "
Jos sä näkisit olion jolla on yliluonnollisia kykyjä ja sä näkisit sen tekevän erilaisia ihmeitä ja tää kyseinen olio sanois sulle olevansa Jumala ni antaisko se sulle varmuuden siitä että Jumala on olemassa?
Mistä sä voisit tietää että se kyseinen olio on todella Jumala? Ehkä se kyseinen olio vaan väittää olevansa Jumala mutta onkin todellisuudessa jotain ihan muuta.
Vaikka sä uskoisitki sen kyseisen olion olevan Jumala ni miten sä voisit saada varmuuden siitä että hän todella on Jumala? Miten sä voisit saada varmuuden siitä että kyse on siitä Jumalasta josta kerrotaan raamatussa? Lähtökohtasestihan kyse voi ihan yhtä hyvin olla esim. siitä Jumalasta johon muslimit uskoo?Jos se taikaheppu jotenkin pystyy todistamaan olevansa jumala niin kyllä.
Ehkä jumala olisi voinut jättää luomatta tämmöisiä olioita. Jumalahan ihan tahallaan loi sen/hänet jotta minä sitä/häntä uskoessani joutuisin kitumaan helvetissä.
Jos jumala olisi olemassa hän ei olisi luonut mitään vale-jumalia johin uskominen tietää ikuisuutta helvetissä. Silloinhan jumala haluaisi että ihmiset eivät usko häneen jotta hän voisi paistaa heitä helvetissä.
Lopuksi sitten toteamme että jumalan olemassa oloa ei voida todistaa joten jumalan olemassa olo perustuu vain siihen uskooko ihminen itse jumalaa vai ei. Eli jos en usko jumalaan niin jumalaa ei ole.
Muslimit uskovat samaan jumalaan mihin kristinuskoisetkin. Heillä on vain eri käsitys siitä.- TyhmäPaimenPoika
" Jos se taikaheppu jotenkin pystyy todistamaan olevansa jumala niin kyllä. "
Aivan, eli ilmeisesti sä et voi saada varmuutta näkemisen kautta vaan Jumalan täytyis osoittaa hänen olemassaolonsa sulle jollain toisella tavalla.
" Ehkä jumala olisi voinut jättää luomatta tämmöisiä olioita. Jumalahan ihan tahallaan loi sen/hänet jotta minä sitä/häntä uskoessani joutuisin kitumaan helvetissä. "
No mutta onko se Jumalan syy jos sä uskot/luotat siihen kyseiseen olioon? Ehkä Jumala toivoo että sä etsisit häntä etkä vaan sokeesti uskois ja luottais kaikkeen siihen mitä ihmiset tai jotku oliot sulle kertoo.
" Jos jumala olisi olemassa hän ei olisi luonut mitään vale-jumalia johin uskominen tietää ikuisuutta helvetissä. Silloinhan jumala haluaisi että ihmiset eivät usko häneen jotta hän voisi paistaa heitä helvetissä. "
Raamatun mukaan Jumala loi enkelit joista osa rupes kapinoimaan Jumalaa vastaan joten ne heitettiin ulos taivaasta. Lähtökohtasestihan on mahdollista että esim. jotkut niistä langenneista enkeleistä on ns. vale - jumalia. Jos se olis noin ni sehän tarkottais sitä ettei Jumala varsinaisesti luonut mitään vale - jumalia vaan ne enkelit kääntyivät Jumalan tahdon vastaisiksi ja tekeytyivät Jumaliksi.
" Lopuksi sitten toteamme että jumalan olemassa oloa ei voida todistaa joten jumalan olemassa olo perustuu vain siihen uskooko ihminen itse jumalaa vai ei. Eli jos en usko jumalaan niin jumalaa ei ole. "
Ehkä Jumala voi ihan henkilökohtasesti todistaa sulle olemassaolonsa. TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Jos se taikaheppu jotenkin pystyy todistamaan olevansa jumala niin kyllä. "
Aivan, eli ilmeisesti sä et voi saada varmuutta näkemisen kautta vaan Jumalan täytyis osoittaa hänen olemassaolonsa sulle jollain toisella tavalla.
" Ehkä jumala olisi voinut jättää luomatta tämmöisiä olioita. Jumalahan ihan tahallaan loi sen/hänet jotta minä sitä/häntä uskoessani joutuisin kitumaan helvetissä. "
No mutta onko se Jumalan syy jos sä uskot/luotat siihen kyseiseen olioon? Ehkä Jumala toivoo että sä etsisit häntä etkä vaan sokeesti uskois ja luottais kaikkeen siihen mitä ihmiset tai jotku oliot sulle kertoo.
" Jos jumala olisi olemassa hän ei olisi luonut mitään vale-jumalia johin uskominen tietää ikuisuutta helvetissä. Silloinhan jumala haluaisi että ihmiset eivät usko häneen jotta hän voisi paistaa heitä helvetissä. "
Raamatun mukaan Jumala loi enkelit joista osa rupes kapinoimaan Jumalaa vastaan joten ne heitettiin ulos taivaasta. Lähtökohtasestihan on mahdollista että esim. jotkut niistä langenneista enkeleistä on ns. vale - jumalia. Jos se olis noin ni sehän tarkottais sitä ettei Jumala varsinaisesti luonut mitään vale - jumalia vaan ne enkelit kääntyivät Jumalan tahdon vastaisiksi ja tekeytyivät Jumaliksi.
" Lopuksi sitten toteamme että jumalan olemassa oloa ei voida todistaa joten jumalan olemassa olo perustuu vain siihen uskooko ihminen itse jumalaa vai ei. Eli jos en usko jumalaan niin jumalaa ei ole. "
Ehkä Jumala voi ihan henkilökohtasesti todistaa sulle olemassaolonsa.Mutta minähän voin aina epäillä sitä onko kyseessä juuri se jumala vai joku kopio. Eli jumalan olemassa oloa ei voi todistaa.
On sillä jumalahan meni luomaan sen kyseisen olion.
Jumala loi ne enkelit kääntymään häntä vastaan. Hän olisi voinut luoda enkelit niin etteivät ne kääntyisi häntä vastaan. Tai sittenhän hän voisi vain yksinkertaisesti poistaa niiden enkelien olemassa olo mutta päättää lähettää ne maan päälle jossa enkelit taivuttelevat ihmiset uskomaan heihin. Jumala tekee virheen ja syyttää meitä siitä.
Ja kun hän niin tekee minä epäilen että onko hän oikeasti jumala vai joku vale-jumala. Sitten jos uskon häntä niin joudun helvettiin koska ei se oikeasti olekkaan jumala ja sitten jos en usko häneen niin sitten joudunkin helvettiin koska kyseessä olikin aito jumala.
- älämölötehdas
En koskaan lakkaa ihmettelemästä ei-uskovien aktiivisuutta näissä kristillisillä palstoilla, mielestäni siinä lähes toteutuu ketjussa useaan kertaan mainittu "kiusaaminen".
Luen myös paria palstaa, joiden aihepiirin jätän tietoisesti mainitsematta, mutta siellä on siis selkeästi ateistinen maailmankatsomus vallalla eikä siellä kristityt, toki joitain harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta, ole jatkuvasti suuna päänä tuomassa esiin omaa tapaansa ajatella.
Viimeksi kävin täällä 2016 eikä näköjään ole meno miksikään muuttunut, joten hei hei taas suomi24.
Voikaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191