Kysyn nyt teiltä ateisteilta

atenparasystävä

Kertokaahan ateistit, ketkä uskovaisina esiintyvistä liberaalis-uususkoisista nimimerkeistä ovat henkisesti ja hengellisesti lähimpänä teitä ateisteina tai keitä nimimerkkejä mieluiten tykkäätte lukea seuraavista, pankaa ne järjestykseen keitä eniten mielellään tykkäätte lukea:

** Kuusenjuuret

** Mummomuori

** Eerikatässämoi

** Kristitty.mies

** luterilainen (sama kuin ed.)

** evl (sama kuin ed.)

** dogmatikos (sama kuin ed.)

** körtti-pappi

** pipsa-pappi (tarkoittaa yleisesti naispappeja)

Kuka noista on ateistin paras kaveri? Jos ei vatsaa mitään, se tulkitaan että kaikki ovat yhtä hyviä ateistien kavereita hengellisessä mielessä!

67

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonharhaisia kaikki mainitut.

Kyvyttömiä joko ymmärtämään tai haluttomia ottamaan selvää uskonharhansa perusteettomuudesta.

• Eräs_meistä_ateisteista

"Jos ei vatsaa mitään, se tulkitaan että kaikki ovat yhtä hyviä ateistien kavereita hengellisessä mielessä!"

Millä perusteella? Jos sanelet miten jokin asia tulkitaan, niin kerro ihmeessä myös jokin perustelu sille tulkinnalle. Et kai sinä sentään mielivaltaisesti täällä asioita tulkitse?

• Ilmeisesti Räyhis käyttää jotenkin vatsaa tuossa. 🤔

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Ilmeisesti Räyhis käyttää jotenkin vatsaa tuossa. 🤔

Niin taitaa tehdä.. :D

• viimeinen.tuomio.2
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Ilmeisesti Räyhis käyttää jotenkin vatsaa tuossa. 🤔

Laupias Samariinilainen hänen ärtyisää suoltansa siunatkoon.

• adnm

Mummolla on kaikkein älyttömimmät jutut ja Eerika vain nälvii ja jankutta. evl kaikilla nikeillään on pelkkä hourupää.

• uskiksellaeiolekokemusta

Samaa mieltä!

• Ai, kun on pannut niitä tietopläjäyksiä?

• Onpa huvittava aloitus. Muuten, mikä on liberaalis-uususkoinen (olisi ihan hyvä tietää, jos kerran ole sellainen)?

• Selvennys

Se on sitä jos ei ole patmoksenuskoinen.

• Selvennys kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin.

• kuulolle.taas
        Selvennys kirjoitti:

Hei, Patmoksesta puheenollen, tänään tulee taas tmv. Tarviipa tehdä aloitus.

• Ryttylän.hipille
        kuulolle.taas kirjoitti:

Hyvä usko.vainen, tee heti aloitus!

• taas.on.sunnuntai
        kuulolle.taas kirjoitti:

Tänään taas!

• taas.on.sunnuntai kirjoitti:

Tänään taas!

Olen sattunut kuuntelemaan, mutta niin huonoa ohjelmaa harvoin voi kuunnella. Patmos-keskustelija ei anna muille sananvaltaa, vaan tyrkyttää omia näkmyksiään.

• kui2

"Muuten, mikä on liberaalis-uususkoinen"

Ehkä se on heidän oma "uussanansa", jota ovat nyt (piireissään ehkä kuulleet) kekanneet alkaa viljellä - vähättely ja ivailusana tietenkin eli semmoinen josta muita syyttävät, heh.

• kui2
        kuulolle.taas kirjoitti:

kelle teet niitä aloituksia, eikö Patmoksen väki muuten pysy kärryillä jos et ilmoita ohjelmaa täällä?

• kui2
        torre12 kirjoitti:

Olen sattunut kuuntelemaan, mutta niin huonoa ohjelmaa harvoin voi kuunnella. Patmos-keskustelija ei anna muille sananvaltaa, vaan tyrkyttää omia näkmyksiään.

Kyllä, puhelu lopetaan jos liikaa menee heidän mielestään vika suuntaan soittajan jutut eli se on sitä mitä arvelinkin.

Olen siis tehnyt työtä täällä käskettyä ja kuunnellut patmosradiota jonkin verran, myös MTV:tä :), ei kyllä kovin paljua saa "vastaan harata" tai homma loppuu lyhyeen..

• kui2 kirjoitti:

"Muuten, mikä on liberaalis-uususkoinen"

Ehkä se on heidän oma "uussanansa", jota ovat nyt (piireissään ehkä kuulleet) kekanneet alkaa viljellä - vähättely ja ivailusana tietenkin eli semmoinen josta muita syyttävät, heh.

Vähän tuoltahan se vaikuttaa.

• Kuulolla
        taas.on.sunnuntai kirjoitti:

Tänään taas!

HannuG, Marja R ja Petri M kirjalliset kysymykset tänään.

• "Kuka noista on ateistin paras kaveri? Jos ei vatsaa mitään, se tulkitaan että kaikki ovat yhtä hyviä ateistien kavereita hengellisessä mielessä!"

Tarkoitat varmaankin, että sinä tulkitset niin?
      Sehän onkin ihan eri asia kuin totuus, mutta ei se haittaa, tulkitse vaan kuten haluat.
      Mitä sinä haet tällaisella aloituksella ja tuolla listallasi? Aika hauska aloitus muuten :)

• Miksi minua ei koskaan mainita, eikä arvioida?

Olenko minä näkymätön ?

• patmoksen.paras.ystävä

Vatsaan vain omasta poulestani. Kakki aloituksessa manitut uskonaiset ovat vääräsä, koksa ateistina en ukso että olisi hegnellistä elämää van anoastaan heknistä. Tovottavasti ap ymärsit.

• Ateistin (ja liberaalinkin jos sen voi määritellä) paras kaveri on ilmeisesti "usko.vainen" joka esittelee uskontoa niin vastenmielisessä valossa ja mahdottomana ettei siitä voi ajatella muuta kun että kristinuskoon on suhtauduttava kuin ebolavirukseen.

• Juurikin näin. Olenkin jo pitkään haaveillut tv-ohjelmasta: Räyhis-show, jossa usko.vainen ja korkkis olisivat pääosissa ja esittelisivät hihhuleiden parhaimpia puolia :D

• Kerro toki mikä minun uskosaani on vastenmielistä🤓
        Sekö, että minä pidän Raamattua Jumalan sanana ja sen mukaan homostelua Jumalalle (ja itselleni) kauhistuksena❓

• Ateistiporvari

Juuri näin. Siksi usko.vainen on henkisesti ja hengellisesti lähimpänä itseäni.

• usko.vainen kirjoitti:

Kerro toki mikä minun uskosaani on vastenmielistä🤓
        Sekö, että minä pidän Raamattua Jumalan sanana ja sen mukaan homostelua Jumalalle (ja itselleni) kauhistuksena❓

Ainakin tuhat syytä. Enkä ala niitä luettelemaan.

• sage8 kirjoitti:

Ainakin tuhat syytä. Enkä ala niitä luettelemaan.

Etkö😳 ❓ sepä on tälläkertaa yllätys 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Etkö😳 ❓ sepä on tälläkertaa yllätys 😂

Itselle tulee mieleen päällimäisenä toisia halveksiva asenne. On kuin uskon irvikuva.

Ei kai ollut yllätys?

• kerros.homppeli
        torre12 kirjoitti:

Itselle tulee mieleen päällimäisenä toisia halveksiva asenne. On kuin uskon irvikuva.

Ei kai ollut yllätys?

Miltä tuntuu kirjoittaa kymmeniä kommentteja usko.vaisella joka päivä, eikä saada yhtään vastausta?

• kerros.homppeli kirjoitti:

Miltä tuntuu kirjoittaa kymmeniä kommentteja usko.vaisella joka päivä, eikä saada yhtään vastausta?

Ei miltään, Tuskin usko.vaisestakaan miltään tuntuu kirjoitella mitä kirjoittelee.

• spekuleerausta

** Kuusenjuuret

Ateistit näyttää hyväksyvät tai vähintään suhtautuvat neutraalisti

** Mummomuori

Ateistit hyväksyvät mieluusti mummomuorin "uskon", vaikka muuten ateistit eivät hyväksy wikiwiki-"tietoa"

** Eerikatässämoi

Ateistit hyväksyvät hänet pääsääntöisesti

** Kristitty.mies

** luterilainen (sama kuin ed.)

** evl (sama kuin ed.)

** dogmatikos (sama kuin ed.)

Tähän "pappiin" ateistit eivät oikein tiedä miten suhtautua - - eivät kai ymmärrä hänen viestejään

** körtti-pappi

** pipsa-pappi (tarkoittaa yleisesti naispappeja)

Liberaaleihin pappeihin ateistit eivät osaa suhtautua, koska papit eivät oikeastaan ole koskaan mitään mieltä mistään (paitsi tietenkin homoutta julistavat) - haaleita ja näkymättömiä kun ovat kaikessa tämän maailman miellyttämisissään

Tällaista kevyttä analysointia tässä näin su-aamun rauhassa.

• Dogmatikoksen tekstit pisti eniten miettimään.

• eikökuulujoukkoon
        qwertyilija kirjoitti:

Dogmatikoksen tekstit pisti eniten miettimään.

pvv puuttuu listalta. eiköhän hänkin kuuluisi tuohon luetteloon?

• eikökuulujoukkoon kirjoitti:

pvv puuttuu listalta. eiköhän hänkin kuuluisi tuohon luetteloon?

Pvv on jo lähes muslimi! Kadotuksen tiellä on!

• Tuskin täällä kukaan on kaikesta samaa mieltä kuin toiset, vaikka monien kanssa paljon yhteistäkin löytyy.

Minä sorrun ilmeisesti ajoittain huonoihin avauksiin, mutta enpä näe kyllä paljoa hyötyä tästäkään tuotoksesta.

• kui2

Niin - ei täysin samaa mieltä - kun ei sama pää, täten mahdotonta. Ei voi olla täyttä samaa,.. silloinhan ois vai tarkan tarkkoja kopion, kopion, kopioita... :D ja hirvittävän tylsää.

• Ateistiporvari

>henkisesti ja hengellisesti lähimpänä teitä ateisteina

Usko.vainen on lähimpänä, vaikka ei ole listassa mainittu.

• usko.vainen kyllä kieltämättä on onnistunut välittämään äärimmäisen negatiivisen kuvan uskovista ihmisistä.

• vesi.ja.tuli
        InhottavaRealisti kirjoitti:

usko.vainen kyllä kieltämättä on onnistunut välittämään äärimmäisen negatiivisen kuvan uskovista ihmisistä.

Uskovien tarkoitus ei olekaan miellyttää teitä ateisteja. usko.vainen on siis juuri sellainen kun uskovaisen pitääkin olla.

• vai.mitä
        vesi.ja.tuli kirjoitti:

Uskovien tarkoitus ei olekaan miellyttää teitä ateisteja. usko.vainen on siis juuri sellainen kun uskovaisen pitääkin olla.

Mutta ei nyt sentään vittumainen tarvitsisi olla.

• Ateistiporvari
        vesi.ja.tuli kirjoitti:

Juuri näin. Usko.vainen on juuri sellainen niin kuin uskovaisen pitää olla, ettei kukaan vain vahingossakaan harahtaisi uskoon. Pelaa suoraan ateistien laariin. :)

• Ateistiporvari
        vai.mitä kirjoitti:

Mutta ei nyt sentään vittumainen tarvitsisi olla.

Hyvä vaan, että on vittumainen. Tekee karhunpalveluksen uskoville ja palveluksen ateisteille.

• vai.mitä
        Ateistiporvari kirjoitti:

Hyvä vaan, että on vittumainen. Tekee karhunpalveluksen uskoville ja palveluksen ateisteille.

Siinä mielessä kyllä.

• vesi.ja.tuli kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse "miellyttää" muita täällä, mutta kyse on siitä, millaisen kuvan joku antaa kokonaisesta ihmisryhmästä käytöksellään. On päivänselvää, että jos joku käyttäytyy usko.vaisen tavoin normaalielämässä, sosiaalinen elämä nopeasti kaventuu äärimmäisen pieneksi.

Muistathan, että kun itseään kehuu, siihen alkaa lopulta itsekin uskoa?

• uski.fani
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse "miellyttää" muita täällä, mutta kyse on siitä, millaisen kuvan joku antaa kokonaisesta ihmisryhmästä käytöksellään. On päivänselvää, että jos joku käyttäytyy usko.vaisen tavoin normaalielämässä, sosiaalinen elämä nopeasti kaventuu äärimmäisen pieneksi.

usko.vainen käyttäytyy hyvin mutta et pärjää hänelle keskusteluissa. Siksi yrität häntä aina solvata. Mutta ole huoleti, sinut kyllä tunnetaan.

• homottajalle

Juuri näin. Usko.vainen on juuri sellainen niin kuin uskovaisen pitää olla, ettei kukaan vain vahingossakaan harahtaisi uskoon. Pelaa suoraan ateistien laariin. :)

usko.vainen taitaa olla kova pala teille ateille?

• onko.nenu.pipi

Sarkasmi ja ironia ei ole vittumaisuutta mutta sinä et pärjää hänelle.

• Usko.vainen ei kyllä käyttäydy hyvin kovinkaan monella mittarilla mitattuna. Ymmärrän, että hänen läheiset ystävänsä häntä puolustavat ja ovat ehkä sokeita usko.vaisen huonolle käytökselle.

• homottajalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Usko.vainen ei kyllä käyttäydy hyvin kovinkaan monella mittarilla mitattuna. Ymmärrän, että hänen läheiset ystävänsä häntä puolustavat ja ovat ehkä sokeita usko.vaisen huonolle käytökselle.

Mikä sinä olet arvioimaan kenenkään käytöstä, tekopyhä homottaja?

• homottajalle kirjoitti:

Mikä sinä olet arvioimaan kenenkään käytöstä, tekopyhä homottaja?

Minä olen minä...luulisin, mikä sinä olet? Arvioimaan olen ihan yhtä pätevä kuin sinäkin.

• homottajalle kirjoitti:

usko.vainen taitaa olla kova pala teille ateille?

Ei ehkä niin, mutta toisia halveksiva asenne tuntuu ikävältä.

Mutta kukin on mitä on. E hän kai sille mitään voi.

• uski.fani kirjoitti:

usko.vainen käyttäytyy hyvin mutta et pärjää hänelle keskusteluissa. Siksi yrität häntä aina solvata. Mutta ole huoleti, sinut kyllä tunnetaan.

• Ei usko.vainen ota mitään kontaktia, joten en koe hänen sen kummemmin minua halveksivan. Mutta muita kohtaan hän ei säästä sanojaan.

Mutta asiasta; hyvin moni suhtutuu minuun ystävällisesti. Harva halveksii kuten sinä.

• Paras_lahja_ateismille

Kukako ateistin paras kaveri? Ehdottomasti usko.vainen. Hänet pitäisi saada Suomen kouluja täysipäiväisesti kiertäväksi julistajaksi. Johan vauhdittuisi maallistuminen.

Tai suorittamaan rippikoulun/rippisleirin jälkeinen viimeistely. Vieläkin jotkut nuoret saavat rippikoulussa ja rippisleireillä vääriä ajatuksia, niillä esiintyvien uskontomyönteisten fiiliksien vuoksi. Yhden aamupäivän tehokurssi usko.vaiselta, niin kyllä häipyis nuorilta moiset fiilikset. Siihen ehkä vielä iltapäivällä loppurutistus pertsalta, niin homma olis paketissa.

• irvittävälle

Puheesi on kovin ristiriitaista sen kanssa, että sinä olet kuitenkin koko ajan usko.vaisen kimpussa.
        Vain lapsiin tepsii nuo sinun juttusi, jos et ole kiltisti et saa karkkia.....

• InhottavaRealistiEiKirj
        irvittävälle kirjoitti:

Puheesi on kovin ristiriitaista sen kanssa, että sinä olet kuitenkin koko ajan usko.vaisen kimpussa.

Kummallista, että kaikki pitää vain aina laittaa minun piikkiini. Tai, vieläkin useammin Repen. Jos tarkasti tutkit kommentoimaasi kirjoittajaa, huomaat hänen tekstinsä poikkeavan minun tyylistäni.

Saattaa toki olla niinkin, että sinun on ehdottoman tärkeää pitääkin täällä kaikkia samanlaisina multinikkeinä kuin Sinä itse. Olisihan se hirveää, jos tääällä olisi useita Sinun tekstejäsi kritisoivia kirjoittajia?

Tunnut viettävän täällä koko ajan vain enemmän ja enemmän aikaa, usko.vainen. Ehkä Sinun olisi järkevää etsiä itsellesi vähän muutakin puuhaa?

• irvittävälle kirjoitti:

Joo. usko.vainen voisi saada enemmän aikaan kuin Päivi Räsänen.

Hän kun jankuttaisi kouluissa, niin usko ei kiinnosta enää ketään.

• Ei usko.vaisen jutut saa minua uskoon: tuskin ketään muutakaan. Hän olisi loisava kristinuskon tuhoava lähettiläs.

• Ei ole.Mutta tavallaan pakkomielle on puuttua omituisiin kirjoituksiin. Jopa sellaisiin, jossa vääristellään.

Ei niihin tarvitse kenenkään vastata.

• Sanopa siten joku "valheeni", kiitos. Tai vääristely.

• no.jaa.kova.ja.kova

"usko.vainen taitaa olla kova pala teille ateille?"

Kuten sarjapaskoja Oulun uimahallille.

• oikea.strategia

Paskoille paskaa!

• Osuva vertaus.

• Fanaa

Pöpötät pelkkää sanasalaattia. 🤪

• Paras_lahja_ateismille

"Vain lapsiin tepsii nuo sinun juttusi, jos et ole kiltisti et saa karkkia....."

Jeesushan itse kuulemma esitti ehdon, että uskovaisten pitää tulla lasten kaltaisiksi päästäkseen taivasten valtakuntaan. Ihan oikeinhan tuo sitten meni!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      3789
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3103
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      280
      2935
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1971
    5. 239
      1661
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1450
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1291
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      1255
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1081
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      33
      1073
    Aihe