K-market Simpsiön Reppukielto

liisa-hillevi

K-market Simpsiö kieltää koululaisilta reppujen tuonnin kaupan sisätiloihin.
Onko kielto lainvastainen ? tai vaihtoehtoisesti rajattua ryhmää syrjivä ?

24

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä_Yritä

      Jos olette rehellisiä koululaisia, teillä ei liene mikään ongelma laittaa reppunne eteisessä oleviin lukollisiin kaappeihin. SITÄ TARKOITUSTA varten ne siellä on. LAILLISESTI.

      • liisa-hillevi

        et vastannut kysymykseen vaan selität puuta heinää !


    • latistetut-kauppakassit

      Sitä on aivan turhaan mennä kaseineen kauppaan, jos ei niitä latisteta tai avata kassoilla, koskee kaikkia ikäryhmiä, rehelisethän tämän hävikin makselee mitä noihin työnnetään, ei se jää kaikki kaupan piikkiin maksettavaksi.

    • InSben

      Kauppa vois kieltää kersoja tulemasta kauppaan

    • Kuppelo

      Pitäis olla kaikenikäisille täysin selvää se että mitään reppuja ei kaupan tiloihin tuoda. Vois olla myös niinkin kuten edellinen kirjoitti; ei kersoja kaupan tiloihin.

      • hilimatäti

        Varmaan yli 60 % asiakkaista on laukku mukana kun menee kauppaan ! naisilla käsilaukut ,,,,joillakin reput yms...Ei kauppa voi kieltää yhtä kohderyhmää tuomasta reppuja /laukkuja sisään ,se on rasismia ! Kielto pitää koskea kaikkia tai ei ketään !


    • Eihän Lapualla oo varkahia, eihän?

    • todelliset-pailarit-piil

      Lapuahan on aivan normi suomea suomalaisia, kyllä nämä suuret pyöräytykset tapahtuvat ylimmissä kerroksissa ja niitä on vähän lapualla-
      https://www.youtube.com/watch?v=DmAqQZOqLfU
      Volvo Markkanen Marian haastattelussa (Tekstitys)

      • Lapualaiset eivät kyllä ole mitään normi suomalaisia. Hyvinä esimerkkeinä juuri tämä roisto Markkanen ja kapinanlietsoja Kosola. ( silti kummallekin R.I.P. )


    • pysyiskoulussapäivällä

      Aivan oikein että noille pennuille laitetaan jotaki kuria edes kaupassa käyntiin. Monikaan ei saa kotona mitään kuria jälkikasvulleen koulusta nyt puhumattakaan....Muutaman kerran olen sattunut paikalle kun kloppilauma siellä karkkihyllyn välissä alkaa vahtaamaan päälle ja kuiskailemaan keskenään. Varmaan ei ollu puhtaat jauhot pussissa niillä. Kerran yksi poika potki hullunkiilto silmissä sitä mainostaulua pihalla. Oli pakko huomauttaa asiasta ku pisti niin vihaksi...Haistateltiin vaan takaisin...

    • Kebkä

      Reppu lukitussa kaapaapissa voi pelastaa kiusaukselta tehdä varkaus!

    • ikl-Lapua

      Mielestäni kielto on lainvastainen !

      • viekäräjille

        Näytä se laki.


      • samatha
        viekäräjille kirjoitti:

        Näytä se laki.

        Näytä laki jolla voi kieltää vain tietyn ryhmän reppujen viennin kauppaan.

        Laki kieltää syrjinnän mm. iän ,sukupuolen,rodun perusteella ...siinä sulle Lakia DDDD


    • Tavarat kaupan hyllyillä ovat kauppiaan omaisuutta ja omaisuuttaan saa suojella. Ei tämän vaikiaa luulis olevan.

      • Kuriseollapitää

        Tosi hyvä juttu, jos ei kerran muuten ymmärrä.


      • samatha

        suojella saa kunhan lain puitteissa menee.....


    • tyytyväinen

      Positiivinen juttu. Pitääkin alkaa käydä tuolla vähän useammin, jos nuorisorikolliset ovat siirtyneet muihin kauppoihin näpistelemään.

      • Äitienpäivä

        On tullut kärpäsestä härkänen,ei kaikki koululaiset ole näpistelijöitä.


    • hyysyyttäää

      Suames hyysäthän väärintekiöötä varkahia ja näpisteliöötä esim k rauta juttu voi raukkaa sitä varaasta jonka tunnistamaton kuva oli johonakin naamakirias sai kauheeta raumoja ja omistaja oikeuthen ei voi uskoa toreksi

    • Eenokki55

      Ei nämä nuorisorikolliset osaa muuta kun räkiä ja varastella . Hyvä päätös kauppiaalta

      • ikkremimin

        päätös voi olla vastoin lakia,,,,,kestääkö kukkaro ?


      • Kuriseollapitää

        Loistava päätös, älkää nyt puolustako ja suojelko niitä lapsianne pilalle.


      • jkljkljklj
        Kuriseollapitää kirjoitti:

        Loistava päätös, älkää nyt puolustako ja suojelko niitä lapsianne pilalle.

        väärä päätös ,....asioihin voi vaikuttaa muutenkin ....huono päätös


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe