Minkälainen on islamisti?
Minkälainen on muslimi?
Miten molemmat näistä suhtautuvat islamiin?
Mikä on islamistin ja muslimin ero?
31
1804
Vastaukset
- Kalifaatinrakentajat
Islamisti noudattaa islamin lakeja ja sääntöjä. Muslimi on alistunut islamille, eli ei vastusta islamia - muttei myöskään noudata sen lakeja yhtä orjallisesti kuin islamisti. Muslimit mahdollistavat islamistien aatteen leviämisen.
- viivavedessä
Suomen suvakit myös mahdollistavat islamistien aatteen leviämisen.
Heitä ei oikein voi kutsua muslimeksi. - Mielipiteeni
viivavedessä kirjoitti:
Suomen suvakit myös mahdollistavat islamistien aatteen leviämisen.
Heitä ei oikein voi kutsua muslimeksi.Suvakit eivät kuulukaan kumpaankaan tässä ketjussa määriteltävissä olevaan ryhmään. Nyt on kyse muslimeista ja islamisteista.
Minun nähdäkseni muslimit vain kuuntelevat, mitä islamissa opetetaan (hyvässä ja pahassa) ja valitsevat sieltä ne kohdat, jotka heille itselleen sopivat. Islamistit taas toteuttavat kaikkia islamin ohjeita orjallisesti. Muslimit kykenevät jossain määrin sopeutumaan nykyaikaisiin yhteiskuntiin, islamistit eivät lainkaan.
- maltilinen_ateisti
Kuuluuko islam muka sivistyvaltioihin?
- Aavikon.teologi
Naurattaa hieman, kun lueskelen näiden palstan parhaiden uskontieteilijöiden opetuksia. Ei hyvät veljet, ottakaa ensin selvää asioita ja kertokaan vasta sitten painava mielipiteenne.
Muslimi, kristitty, hindu, buddhalainen -nämä kaikkihan ovat vain uskovia, jotka tunnustavat ja harjoittavat omaa uskoaan. Sanoissa ei ole sen kummempaa arvolatausta. Sanat eivät myöskään kerro, kuinka hartaasti kukin uskoaan harrastaa, jos harrastaa.
Islamismi taas on eräs islamin uskon suunta, joka katsoo, että uskonnon tulisi vaikuttaa myös kaikkeen yhteiskunnalliseen elämään. Hallituksen tulisi hallita ja tuomioistuimen tuomita Koraanin oppien mukaisesti. Kuten kaikessa muussakin elämässä, myös islamismista on tiukempia ja löysempiä suuntauksia. Pakistanissa perheoikeudessa noudatetaan shariaa ( islamin oikeusoppi) ja muissa asioissa taas maallista oikeuskäytäntöä.
Islamismiin uskova muslimi on islamisti.
Näin helppoa tämä on, kun asioista tietää hieman enemmän kuin perusöyhö. ;)))- Kerropa_lisää
Islamisti ei siis usko islamiin, vaan islamismiin.
Muhammed oli mitä ilmeisimmin islamisti? - Äläpäkerrolisää
Kerropa_lisää kirjoitti:
Muhammed oli mitä ilmeisimmin islamisti?Olet selvästi proferssorin arvoinen uskontototieteilijä.
- Kerropa_lisää
Äläpäkerrolisää kirjoitti:
Olet selvästi proferssorin arvoinen uskontototieteilijä.
Miksi ihmeessä kaikilla täytyisi olla jokin uskontotieteellinen tausta? Itse en ole ollut koskaan uskova, enkä ole ollut kovin kiinnostunut uskonnoista ylipäänsä. Nyt, kun koitan kysellä asiasta, tulee heti joku neropatti viisastelemaan ja aiheuttamaan pahaa mieltä.
Itse en koe tarvetta näpäytellä ihmisille, jotka eivät tiedä omasta erikoistumisalueestani paljoakaan. Jos heillä on kysymyksiä, vastaan parhaani mukaan. - Aavikon.teologi
Kerropa_lisää kirjoitti:
Muhammed oli mitä ilmeisimmin islamisti?Nokkela-Niilo viisastelee. ;)))
- Muhako_pedo
Kerropa_lisää kirjoitti:
Muhammed oli mitä ilmeisimmin islamisti?Muhammed oli pedofiili ja hän nai 9-vuotiaan lapsen.
Avioliitto sai täyttymyksen, kun tuo lapsi täytti 11 vuotta.
Eli kun tytöllä alkoivat kuukautiset
Toisten lähteiden mukaan Muhammed yhtyi lapseen, kun
tämä oli vielä 9-vuotias.
- Hoplaax
Islamistin ja muslimin välinen ero on suoraan verrannollinen täysin oppineen ja oppipojan väliseen eroon.
- 5543534
Ero noiden välillä ei välttämättä ole kovin merkittävä esim. siinä kohtaa kun esim afganistanilaisista 99% haluaa sharialain maalliseksi laikseen...
http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/- Kerropa_lisää
Tähän voisi aavikon.teologi kommentoida. Hänen määritelmänsä mukaan siis 99% afganistanilaisista olisi islamisteja.
Tosin, Afganistanissakin taitaa olla enemmän sellaisia muslimeja, jotka eivät kunnioita sharia-lakia. - 343443
Kerropa_lisää kirjoitti:
Tähän voisi aavikon.teologi kommentoida. Hänen määritelmänsä mukaan siis 99% afganistanilaisista olisi islamisteja.
Tosin, Afganistanissakin taitaa olla enemmän sellaisia muslimeja, jotka eivät kunnioita sharia-lakia."Tosin, Afganistanissakin taitaa olla enemmän sellaisia muslimeja, jotka eivät kunnioita sharia-lakia."
Näkemys perustuu mihin? Vai tarkoitatko kenties yleisesti yksilön ideologisuuden ja käytännön välistä eroa? - eastman
Kerropa_lisää kirjoitti:
Tosin, Afganistanissakin taitaa olla enemmän sellaisia muslimeja, jotka eivät kunnioita sharia-lakia.Totta jo siinäkin mielessä, että kunniakulttuuri ajaa joissain asioissa uskonnon edelle.
- KoskaAllahillaOnSuuri
Onko kaapuakka Islamisti......jos jumala suo......
- Khcnki
Turkin presidentti Erdokan :
Ei ole olemassa maltillista islamia
On vain islam- onkojomyöhäistä
Siis ei ole olemassa maltillisia muslimeita. Tietää varmasti mistä puhuu. Islamisaatio on täyttä totta. Se tulee ja se paha mikä on sen mukana tulee myöskin. On se kumma jos tätä yhtälöä ei ymmärretä.
- Takaisin_pronssikauteen
Kumpia nää oli?
https://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201805112200936380_ul.shtml - nurkantakunen
Kategoriaan kuuluu myös suomalainen henkilö: Muslimin nöyrä alamainen ja palvelija: Suvakki.
- RobertKinty
Mikä ero? On vain ajankysymyksiä tuossa ideologiassa.
- Ei.Tätä.Suomeen
Yhteistä noille molemmille ovat kunniamurhat, pikkutyttöjen silpomiset, joukkoraiskaukset, terrorismi, naisten kivittämiset ja polttamiset elävältä sekä lapsiavioliitot. Eivät oikein sovi Suomen kulttuuri-ilmastoon nämä. Niin tai joidenkin mielestä sopii.
- Alistukaa_sharian_laille
Täytyy hyväksyä vieraat kulttuurit
- Njiin
Islamisti on poliittisesti korrekti termi muslimille, joka ottaa uskontonsa tosissaan, ts. uskovalle muslimille.
- hgghjhjghgj
Niin, mikä se tosiaankin on siinä vaiheessa kun pakistanin yliopiston oppilaat joukolla lynkkaavat ja tappavat kanssaopiskelijansa johtuen tämän turhan sekulaareista mielipiteistä?
"Joukko pakistanilaisia yliopisto-opiskelijoita riisui, hakkasi, ampui ja heitti lopuksi kanssaopiskelijansa Mashal Khanin asuntolansa toisen kerroksen parvekkeelta Abdul Wali Khanin yliopistossa. Tämän jälkeen kymmenien ihmisten väkijoukko pieksi maassa makaavaa ruumista. Torstaina tapahtuneesta hirmuteosta levisi nopeasti raakoja videotallenteita useisiin tiedotusvälineisiin.
Tapahtumia edelsi kiivas väittely luennolla, jossa Khan esitti sekulaareja liberaaleja näkemyksiään."
-IL- egffegfed
Ja samassa maassa annetaan kuolemantuomioita jumalanpilkasta. Ihan tarpeeksi islamistista minulle ainakin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181