Kutsui itse itsensä kylään

väsynyt

Anoppini päätti sitten kutsua itsensä vieraaksi asuntoomme, nyt kun minulla on parin päivän lomat kerran 3kuukauteen. Sovittiin miehen kanssa kaikkea yhteistä ja kivaa ohjelmaa, varattiin jopa hotelli ja nyt sitten anoppi änkeää mukaan. Anopilla on ongelmia alkoholinkäytön kanssa, kotona tappelisi miehensä kanssa ja joisi. Minä en jaksaisi vastaanottaa vierasta nyt, mutta en halua loukata anoppiani. Muutenkin raskas työ minulla ja kerrankin lomaa, olivat vieläpä käymässä hiljattain. Miehelle kyllä vähän vihjasin, että en olisi jaksanut, mutta minäpä olen se paha joka peruisi ja kieltäisi. Tässä sitä kuitenkin ollaan ja mennään. Nyt sitten loman reissuista päättää anoppi, häntä kuljetetaan ympäri kaupunkia. Yleensä minulla ja anopilla onneksi menee hyvin, mutta onhan hän kiroillutkin mulle päin näköä ja raivonnut. Mua jo valmiiksi pelottaa vähän millä tuulella sieltä tullaan. Ja olisi kiva vain olla hetki kotona, ettei tarvitse heti alkaa siivoamaan, laittamaan astioita koneeseen töiden jälkeen jne. Olen varmaan kamala ihminen kun ajatttelen näin

9

1597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkokielelläkiitos

      1. sinulla on vain -kaksi päivää- lomaa
      2. meinasitte tehdä miehen kanssa kaikkea kivaa yhdessä
      3. varasitte hotellin niille sun kahdelle lomapäivälle
      4. anoppi pilaa tämän kahden päivän lomasi kun roikkuu mukananne
      5. ja sitten sanot olisi kiva olla kotona töiden jälkeen eikä tehdä himahommia... häh.. tehän olette hotellissa lomalla.. ettekä kotona... ei hotellissa tarttee astioita koneeseen laitella eikä siivota

      Tässä sun aloituksessa ei ole päätä eikä häntää. Niin sekava kuin olla ja voi, joten joo, olet kamala ihminen kun keksit näitä anoppia dissaavia juttuja.

    • väsynyt

      Luuletko että asumme hotellissa? Anoppi siis tulee nyt asunnollemme. Ei siellä hotellissa koko lomaamme oltaisi oltu ja 2 päivää siis on töiden puolesta lomaa, siihen vkl lisänä jota en enää kahden päivän lomaan laskenut. Eikä edes nyt enää sinne hotelliin olla menossa, kun anoppi ei saanut sinne huonettakaan. Eli hotelliyö peruuntui kokonaan. Nyt osa reissun suunnitelmista toteutuu, mutta ei se hotelliyö. Lähdetään lyhyemmälle reissulle. ja anoppi kuningattarena siellä mukana päättämässä kaikesta. Kotitöitä joudutaan tekemään nyt, kun anoppi viettää kotonamme aikaa ja ilman hotellin perumistakin olisi viettänyt. Sitä paitsi siisteyden suhteen aivan neuroosissa, siivoaa varmaan omassa kodissa päivittäin ja sai kerran raivarin kun pojalla oli paskainen kämppä. Ihan itki ja raivosi miehelleni. Neljä päivää sitten päätti siis änkeä mukaamme. Olisi ilmoittanut muutamaa viikkoa ennen, niin olisi voitu varata yhdessä juttuja. Mutta kun nimenomaan miehen kanssa yhdessä suunniteltiin kaikki ja ei tiedetty vierailevasta tähdestä.

    • turhaaaakitinääääää

      Itsepähän olet vässykkämiehen, alkoholistianopin ja appiukon elämääsi päästänyt.

    • huidå

      Sanot nyt vaan vässykkäukolle ja anopille, että teidän lomasuunnitelma on on lyöty lukkoon ja sillä siisti.
      Jos nyt annat vallan alkkisanopille, niin voit olla varma että tilanne jatkuu hamaan tulevaisuuteen.
      Selkärankaa kummalekin!

    • surkealoppu

      Adolf hitlerillä meni myöskin anopin kanssa sukset ristiin sillee , että anoppi pääsi pilaan voittoisasti alkaneen massiivisen sotaretken ja kaikki läsähti lopulta kasaan ja adi riepu joutu päättään päivänsä eukkonsa kanssa

    • Hei väsynyt.

      Lukiessani kirjoitustasi minulla nousi voimakkaasti mieleeni rajojen pitämisen taito.
      Toisia ihmisiä ei voi muuttaa, mutta mitä tarvitsisit, että voisit itse alkaa paremmin puolustaa itseäsi (esim vapaa-ajan suunnitelmiasi) ja pitää rajoja, joiden yli ei kävele kukaan?
      Kerroit, ettet tahdo loukata anoppia. Mutta nythän sallit hänen loukkaavan sinua, rajojasi. Myöskään miehesi ei ymmärtääkseni sopimianne rajoja kunnioittanut kun muutti suunnitelmiaan äitinsä takia. Miltä se sinusta tuntuu? Miten aiot ottaa sen hänen kanssan puheeksi? Vai haluatko sen toistuvan taas ensi kerralla?
      Miksi annatte vallan lomanne toteutumisesta anopille? Mitä seuraa siitä, jos rajaatte tarkemmin? Varmaan riitaa, mutta sen jälkeen, tulevaisuudessa? Mitä seuraa siitä, jos ette rajaa häntä vaan sallitte näin tapahtuvan useammin? Mitä ja ketä sinun tehtäväsi on ennen kaikkea varjella?

      Tällaisia kysymyksiä voit halutessasi pohtia. Toivottavasti ne johtaisivat siihen, että jatkossa näin ei enää pääse käymään.
      Mitä ajattelet tästä?

      Merja, diakoni

      • hiekkaan

        Hyviä kysymyksiä mutta kuuntelevan kirkon neuvontasysteemi ei vain toimi :(


    • Suomipeikko

      Peikko-vasarat lakaistavat taas! Hug down, veli taas! Kuulkaa viimeinen itku - Peikkovasara on täällä! Peikko vasara!

    • väsynyt

      Anopilla on ilmeisesti myös melko vaikea alkoholiongelma. Nyt olimme heidän luokse tulossa mun vanhempieni kanssa ihan vain kahville. Mun vanhemmat olivat ajaneet 300km ja sitten miesystäväni joutui yllättäen perumaan koko kahville tulon. Tuntia ennen perui, joten oltiin jo hyvää vauhtia ajamassa anoppilaan. Anoppi oli vetänyt ihan tajun kankaalle ja ei herännyt iltaan mennessäkään. Menin itse kuitenkin miesystäväni kanssa tuonne paikkaan, hänen sukulaisiaan asuu samalla seudulla ja olimme sitten miesystävän sukulaisen luona yötä. Vanhempani yöpyivät hotellissa. Nyt sitten muuten aika tuolla anopin luona meni ihan hyvin, anoppi oli ihan ystävällinen meille ja hengessä mukana.

      Heidän piti suunnitelman mukaan tulla anopin ja apen meidän tykö viikoksi. Matka on pitkä, koska asuvat eri puolella SUomea. Noh, anoppi sitten oli tapellut taas miehensä kanssa, vetänyt alkoholia ja koko suunnitelma peruuntui. Kyseinen anoppi myös laittoi minulle pari töykeää viestiä joihin en vastannut lainkaan. Anopin käytökseen ovat hänen siskonsa, hänen poikansa ja miehensä todella väsyneitä. Samoin mua ahdistaa jo valmiiksi. Miesystäväni yrittää kovasti äitiään ymmärtää ja jaksaa, ollaan aika neuvottomia. Koska toi alkaa vaikuttaa jo monen ihmisen elämään tuon anopin käytös ja häntä ei jaksa kukaan. Mä en ole itse oikein edes perillä mikä tämä juttu on. Eipä se mulle juuri kuulukaan, mutta inhottaa kun jo mun vanhemmatkin joutuivat ajamaan turhaan sinne ja vierailua ei tullutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe