Olen katsonut halpis autoja nettiautosta, melkein kaikissa on tällä hetkellä ajoneuvovero asiat ok, mutta hyvin useassa olisi ajoneuvoveromaksu erääntymässä viikon tai parin päästä. Kestääkö tälläistä autoa ostaa, koska jos vanha omistaja ei sitten maksa tätä ajoneuvoverolaskua parin viikon sisällä, menee ajoneuvo ajokieltoon?
Vastaukset 4
Odota kuukausi, niin myyjä on maksanut ajoneuvoveron, jos haluaa pitää auton liikenteessä.
Tai sitten ei ole. Mitä näitä analysoimaan.- cvbcvb5
Odottaa siis sen aikaa kun eräpäivä on ohi, jos auto on silloin käyttökiellossa niin ei sitä kukaan silloin osta.
- ei-pitäisi-haitata
Ei mene ajokieltoon jos kerran heti tekee paprut ja rekisteröin omiin nimiinsä.Trafi saa tiedon tästä ja eka lasku sinullle omista maksuista tulee alle viikossa jossa voi valita 4 tai 1 erä.Näin ainakin minulle kävi ja ei entinen maksanut mitään veroja mutta meni juuri läpi leimasta.Käyttövoimaverosta en tiedä se taittaa tulla auton mukana aina.Kysy vielä Trafilta varoiksi asia.
- fghfg5
Autoa ei saa käyttää, jos siitä on maksamatta erääntynyttä veroa. Auto on käyttökiellossa, vaikka kyse olisikin edellisen omistajan tai haltijan maksamattomasta verosta. Jotta uusi omistaja tai haltija voisi käyttää autoa, josta on veroa maksamatta, pitää hänen maksaa kaikki erääntyneet verot korkoineen. Käyttökiellossa olevan auton määräaikaiskatsastusta tai liikennekäyttöönottoa ei hyväksytä ennen kuin erääntyneet verot on suoritettu korkoineen.
(Ajoneuvoverolaki 58–59 §)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971223Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87914
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13594- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577