Toinen nainen jo 2 v.

setoinen

Kertokaahan asiallinen ja rehellinen mielipiteenne, ja jos jollain on vastaavasta kokemuksia niin aina mukavampi kuulla..

Pitkä tarina lyhyesti: olen ollut nyt suhteessa naimisissa olevan kahden lapsen isän kanssa kaksi vuotta. Olemme tapailleet säännöllisesti, seksiä on ollut koko ajan ja viihdymme todella hyvin toistemme seurassa ja oleminen tuntuu hyvältä ja tietyllä tapaa oikealta. Pelkkää ruusuilla tanssimista elo ei tosin tietty ole ollut, vaan tilanteesta johtuen aika-ajoin itseni puolelta tekisi mieli luovuttaa koko jutun suhteen. Olemme nähneet siis toisistamme myös muutakin kuin pelkät ihanat ja helposti rakastettavat puolet. Tulevaisuudesta ollaan aina silloin tällöin puhuttu, mies sanoo olevansa nykyisessä elämäntilanteessa vain lasten vuoksi ja ettei rakasta vaimoaan vaan kämppiksenä elelevät ja perheen leikkiminen rasittaa ja ärsyttää. Rakkautensa hän on tunnustanut minuun jo muutaman kk tapailun jälkeen. On myös viime aikoina puhunut siitä, kuinka haluisi perheenlisäystä kanssani. Kun otan puheeksi sen, miksei eroa, vetoaa hän siihen ettei tiedä miten asian saisi järjestymään. On erittäin hyvä ja läheinen isä lapsilleen eikä halua olla vkl-isä.

Tavallani ymmärrän tämän, mutta itse eronneena yhden lapsen äitinä tiedän, että jos asioita tarpeeksi haluaa niin ne myös saa aina järjestymään ja oma lapseni ei ole ainakaa kärsinyt erosta millään lailla. Epäusko tulee nykyään aina useammin ja useammin, enkä tiedä, onko tämä lapsiin vetoaminen vaan selitystä vai onko tämä ”kulissi” hänen puoleltaan kuitenkin se mitä oikeasti elämältään haluaa. Tätä on kuitenkin jatkunut jo kaksi vuotta eikä ratkaisua ole meidän yhteisen tulevaisuutemme eteen edelleenkään tehnyt. Vaikka kuinka olen yrittänyt, en pääse tästä tilanteesta eroon.

Neuvoja ja ajatuksia? Emme kumpikaan ole mitään teinejä enää vaan 30-40 vuotiaita ja molemmilla on kyllä elämänkokemusta ja vertailupohjaa parisuhteista. Kun joskus olen pystynyt olla viikonkin olematta yhteyksissä hän ottaa aina itse yhteyttä ikävissään.

51

4112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollipaskoo

      Herätys! Sinulla ei ole oikeutta yrittää hajottaa toisen ihmisen perhettä. Valehtelet itsellesi, kun uskottelet ettei lapsesi kärsi. Erosta kärsitään hyvin monin tavoin, paljon enemmä kun ymmärretään. Pettäjä-jättäjä-mies, jollaiseksi yllytät miestä, tuhoaa ja jättää hirvittävät arvet läheisiinsä. Miten ihmeessä te naiset, jotka elämää luotte, olette tätä muiden elämän tuhotyötä tekemässä!

      Olet yksinkertainen ja tyhmä. Kenties jopa trolli, koska kirjoituksessasi ei ole rakkautta, mikä muuttaa vastaavasta asiasta kirjoittavan omaa persettä ajattelevaksi paskaksi.

      • Oksettavaatouhua

        Hyvä kirjoitus! Mitä pitäsi tehdä, että saisi nämä perheiden ulkopuoliset rikkojat vastuuseen?
        Todellakin he ovat yksinkertaisia naikkosia jotka luulevat itsestään liikoja.


      • kokemuspuhuu
        Oksettavaatouhua kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Mitä pitäsi tehdä, että saisi nämä perheiden ulkopuoliset rikkojat vastuuseen?
        Todellakin he ovat yksinkertaisia naikkosia jotka luulevat itsestään liikoja.

        Ei ulkopuoliset perheitä riko jos asiat kunnossa, puhun kokemuksesta. Yksi eronnut nainen ihastui minuun, tiesi mun olevan perheellinen mies mutta silti nainen painoi päälle, halusi seksiä ja treffailla. Mulla oli asiat kotona kunnossa vaimokkeen kanssa joten ei tarvinnut edes miettiä, vaimokkeellekin kerroin kyseisestä naisesta ja aikomuksista. Vaimoke tietty haukkui naista horoksi ja sanoi että mun miestäni et saa, en olisi kyllä jättänytkään perhettäni koska asiat oli hyvin. Joillakin saattaa vieras liha koukuttaa ja tulee tehtyä vierheitä varsinkin jos siellä kotona ollaan enemmän kämppispohjalta.


      • munmietteitä

        Vai perheenrikkoja se vieras nainen on? Kyllä se perheensä rikkoo pettäjä eikä kukaan vieras. Aivan älytöntä on syytellä ulkopuolisia. Niin kuin "kokemuspuhuu" kertoo, ei elämäänsä tyytyväinen ihminen lankea houkutuksiin. Ei edes jännityksen vuoksi. Koska ei tunne sitä tarpeelliseksi eikä oikeaksi puolisoaan kohtaan.
        Helpompaa ilmeisesti ikuisesti syyttää vieraita ihmisiä oman liittonsa rikkomisesta kuin myöntää se tosiasia, että liiton rikkoo se pettäjä. Ei kukaan muu. Naiset, järki käteen. Se pahantekijä nukkuu sun vieressä.
        Ja ei, mulla ei ole suhdetta parisuhteessa olevaan ihmiseen. Olen petetty, joka ei voi ikinä käsittää vieraan ihmisen syyttelyä. Ja käsi sydämelle petetyt, oletteko itse niin täydellisiä ettei voi mitenkään olla mahdollista, että teitä petetään? Että olette aivan varmoja puolison olevan tyytyväinen teihin ja parisuhteeseen? Että meni ja petti kun ei vaan pystynyt vastustamaan kiusausta? Mikä puoliso se sellainen on, joka ei kunnioita eikä arvosta toista sen vertaa ettei panisi kun tarjotaan?


      • pitäkää_pintanne
        munmietteitä kirjoitti:

        Vai perheenrikkoja se vieras nainen on? Kyllä se perheensä rikkoo pettäjä eikä kukaan vieras. Aivan älytöntä on syytellä ulkopuolisia. Niin kuin "kokemuspuhuu" kertoo, ei elämäänsä tyytyväinen ihminen lankea houkutuksiin. Ei edes jännityksen vuoksi. Koska ei tunne sitä tarpeelliseksi eikä oikeaksi puolisoaan kohtaan.
        Helpompaa ilmeisesti ikuisesti syyttää vieraita ihmisiä oman liittonsa rikkomisesta kuin myöntää se tosiasia, että liiton rikkoo se pettäjä. Ei kukaan muu. Naiset, järki käteen. Se pahantekijä nukkuu sun vieressä.
        Ja ei, mulla ei ole suhdetta parisuhteessa olevaan ihmiseen. Olen petetty, joka ei voi ikinä käsittää vieraan ihmisen syyttelyä. Ja käsi sydämelle petetyt, oletteko itse niin täydellisiä ettei voi mitenkään olla mahdollista, että teitä petetään? Että olette aivan varmoja puolison olevan tyytyväinen teihin ja parisuhteeseen? Että meni ja petti kun ei vaan pystynyt vastustamaan kiusausta? Mikä puoliso se sellainen on, joka ei kunnioita eikä arvosta toista sen vertaa ettei panisi kun tarjotaan?

        Jos suhde ja perhe elämä on kunnossa ei sitä kukaan ulkopuolinen riko, näin se on ja puhun kokemuksesta. Yksi eronnut nainen yritti aikoinaan iskeä mua, kun huomasi että perhe on mulle tärkein lisäsi höyryä koneeseen ja levitteli jopa juorua musta jotta avopuolisoni eroaisi ja saisi minusta leikki kalun siksi aikaa kun kiinnostaa. Emme oleet sängyssä mutta nainen yritti sitkeästi kunne totesi ettei onnistu juoruista huolimatta ja lopetti.


    • tiedänyhdenkakkosen

      Upeaa kyllä kuinka uskaltaa kertoa olevansa toinen nainen. Mutta minustakin kertoo kyllä sairaasta naisesta joka antaa mahdollisuuden varatulle surkealla miehelle tilaisuuden käydä nauttimassa. Raukkamaista kyllä. Moniko ystävä hyväksyy tuollaisen naisen? Ei monikaan. Muista että toisena naisena tietäen on elämäsi toisarvoista eikä kukaan sitä kiellä tai sano että olisi mitenkään kunniakasta olla toinen nainen. Narsisti paska olet pelkästään. Kunhan oma hyvän olon tunne on kohdillaan mitä tuota toisen lapsia miettimään mitä kärsii. Ja sen puoliso mitä tuota miettimään. Ei ole oikein suosittu tuo toisen naisen rooli. Toki varatulle miehelle vain naureskellaan kun saa yhtä aikaa kahta vittua vedellä. Samoin säälitään puolisoa jota petetään. Mutta toista naista tuomitaan pahiten. Jopa hänen omat ystävät eivät tule hyväksymään. Kysyppä joltakin kaveriltasi hyväksyykö kakkos naisen maineen mitenkään tiedät kyllä vastauksen. Kukin tyylillään ja tavallaan.

      • kaikenlaisianaisiasitäon

        Tiedän kakkosen, joka joutui jopa muuttamaan nimensä toilailujensa vuoksi, mutta eihän sillä sitä ulkonäköä ja tunnistettavuutta muuteta. Voihan sitä itsenään höynäyttää, että uudella nimellä uusi puhdas alku.


    • jormis

      Sinäkin lähestyt asiaa yksiavoiselta kannalta vaikka miehesi ei selvästikään sitä ole. Jos ajattelisit asiaa polygamiana niin mitään ongelmaa ei välttämättä ole. Jostain syystä haluat tämän miehen kokonaan itsellesi. Olisiko se sitten millään lailla parempaa jos saat jo nyt liki kaiken mitä suhteelta voi saada.

      Miehesi ei varmaankaan ole kertonut vaimolleen suhteesta, ehkä hänen kannattaisi avata keskustelua ja katsoa mitä mieltä vaimo on aiheesta. Hyvässä tapauksessa te voitte jatkaa kuten ennenkin eikä kenenkään lapsien tarvi kärsiä. Toki tällainen vaatii todella paljon teiltä kaikilta kolmelta.

      • aamunaurut

        >Sinäkin lähestyt asiaa yksiavoiselta kannalta vaikka miehesi ei selvästikään sitä ole. >

        *reps!* :D

        Tuo lause oli yksinkertaisuudessaan ja totuudessaan niin huvittava!


    • toiseltatoiselta

      Vertaistukea aloittajalle sen verran, että itse olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa 5 vuotta... Valmistaudu pettymään tuon miehen kotoa lähdön suhteen. Itse en enää jaksa toivoa, olen luovuttanut ja otan vaan ns. rusinat pullasta. Olemme tämän miehen kanssa koittaneet erota, että hän saisi vain sen perheensä kanssa olla, mutta joka kerta hän on halunut minut takaisin ja minä olen ottanut. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut ja veikkaan, ettei tule muuttumaankaan. Jostain syystä olen silti onnellinen hänen kanssaan edes näin.

      Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet, pitäkää tällaista toista naista ihan millaisena tahdotte. Omat kaverini ja miehen kaverit, jotka tilanteestani tietävät, eivät tuomitse. Toki varmaan osa paheksuu selän takana, sitä en epäile yhtään, mutta en minäkään heidän kulissielämiään ihaile.

      Oon tarpeeksi onnellinen ja tämä mieskin on, vaikka oon toivonutkin mieheltä enemmän. Mieskin on puhunut koko suhteemme ajan, että kunpa hän uskaltaisi tehdä päätöksiä, mutta ei sitä päivää päätöksille ole tullut. Siksi kai tämä jatkuu kun meidän välinen rakkaus on liian vahva, jotta pystyisimme elämään ilman toisiamme.

      Miehen vaimo tietää, että meillä on ollut suhde. Mies on itse kertonut hänelle. Vaimo ei halunnut erota, joten jatkamme suhdetta ja vaimo on siinä uskossa, että emme ole enää tekemisissä.

      • fzsfgzagzag

        Niinpä, te kakkosnaiset imette elinvoimanne toisen ihmisen parisuhteesta kuin loiset. Teette sitä kurjemmaksi ja samalla nautitte sen vaikutuksesta omaa suhdettanne nostattavasti. Lopullinen toiveenne on tuhota toisen ihmisen perhe lopullisesti ja alkaa elämään omaa elämäänne se päällä kaikkeen oikeutettuina. Sinä kutsut halveksivaksi kulissielämäksi sitä elämää, jonka ahdistat toiminnallasi kulissiksi. Kaksinaamaisuudellasi hyväksyt omat tekosi. Voi teitä miten paljon pahaa saatte aikaanpesemällä siitä kätenne puhtaaksi.


      • vbnvmv
        fzsfgzagzag kirjoitti:

        Niinpä, te kakkosnaiset imette elinvoimanne toisen ihmisen parisuhteesta kuin loiset. Teette sitä kurjemmaksi ja samalla nautitte sen vaikutuksesta omaa suhdettanne nostattavasti. Lopullinen toiveenne on tuhota toisen ihmisen perhe lopullisesti ja alkaa elämään omaa elämäänne se päällä kaikkeen oikeutettuina. Sinä kutsut halveksivaksi kulissielämäksi sitä elämää, jonka ahdistat toiminnallasi kulissiksi. Kaksinaamaisuudellasi hyväksyt omat tekosi. Voi teitä miten paljon pahaa saatte aikaanpesemällä siitä kätenne puhtaaksi.

        Aivan, mitä jos tämä verenimijä tietäisi oikean todellisuuden siitä pantavasta ukkomiehestä. Verenimijän kuvitelma jostakin suuresta rakkaudesta saa hänet antamaan, mutta jos tietäisi totuuden ukkomiehen todellisista parisuhdetaidoista, niin haarat pysyisi tiukasti kiinni. Verenimijä ei kai käsitä, että p.. se vaan puoleensa vetää, sama kenen housuissa. Vaimolla voi olla erittäin pätevä terveydellinen syy, jonka vuoksi tuo ihana rakkaus on iloiseen antajaan on ylipäänsä toiminnassa. Ehkä sitä sitten kuvitelmissaan kokee itsensä huippunaiseksi, kun nostaa tuollaisella egoansa. Todellisuudessa mies ei koskaan pidä kakkosta vaimonsa arvoisena, vaan vain helppona panona. Tämän kun, ymmärtää, niin on paljon jo ymmärtänyt.


      • Tuikku90

        Kiva olisi tietää paikkakunta,missä asutte.Voisi miettiä onko oma mies kyseessä,etunimeäsi tuskin kerrot.


      • Karkkimaa

        Rakkaus vahva,älä viitsi.Jos se mies sinua kuule rakastaisi,olisi ero vaimosta ihan helppo juttu...voi tsiisus mitä paskaa.Ja mies kertonut vaimolleen ja sinä olet uskonut sen...taitaa tämä "mies"kuule kierrättää minua naisia,mut vaimo on silti ykkönen.Jos mies sut haluaisi,olisi jo eronnut.


    • tututupa

      No eihän toisena naisena olemisessa ole mitään raukkamaista. Aivan luonnollista. Ihmiset ihastuvat ja rakastuvat, ei se sen kummempaa ole. Ja kyllä se mies varmaankin juuri siten sen tilanteensa kokee miten on sen kertonutkin. Eli ei ole helppo hajottaa sitä mitä on nyt nykyisessä perheessä, vaikka haluaisikin.
      Sinä varmaankin joudut itse tekemään omat ratkaisusi, että jaksatko tuota tilannetta vai et. Ajan kuluessa käy yleensä niin, että se tilanne nytkähtää suuntaan tai toiseen: esimerkiksi joko sinä otat luonnostan etäisyyttä vähitellen, kun väsyt tilanteeseen, ja toinen sitten reagoi siihen ja on valmiimpi päätökseensä. Miehen painostaminen tuskin auttaa, taitaa vaan edistää hänen päättämättömyyttään. En usko, että nopeat ratkaisut suuntaan tai toiseen auttaa...

      • aamunaurut

        Kyllä siinä on paljonkin raukkamaisuutta ja todellista rikosta, mutta kun petetyksituleiden kärsimys on lähes tabu, josta ei puhuta. Kuitenkin mielenterveystyössä autetaan koko ajan petettyjä ihmisiä ja perheitä, joiden elämää se on satuttanut ja rikkonut monin tavoin.

        Jälleen nousi otsikoihin tapaus, jossa mies oli huijannut lapsiltaan satojen tuhansin perintöomaisuuden ja vaimolleen yritti samaa. Varmaan tätä tapahtuu pienemmässä mittakaavassa paljon. Miehet kunnostautuvat mielestäni enemmän tässä entisen perheen huonostikohtelussa (kuten raiskauksissa). Ja sitten nämä kakkosnaiset hyväksyvät tämän ehdoitta rakkauden osoituksena heitä kohtaan.

        Osalle kakkosnaisista jotka häätävät perheen ei ole mikään ongelma muuttaa perheen entiseen kotiin ja aloittaa elämä siellä elämään oikeutettuina, vaikka se on puoleksi toisen ihmisen elämäntyö. Esim se että kotiin murtaudutaan loukkaa syvästi ihmisen yksityisyyttä ja rikkoo turvallisuuden tunnetta. Voi vain arvailla mitä tuntee kakkosen siivittämänä kodistaan potkaistu perhe. On tabu kieltää heidän tunteensa ja vaatia hyväksyntää sellaiselle asialle, joka toisessa asemassa hyvin kohdellulle vaimolle ja lapsille myönnetään järkyttäväksi.

        Pettämiseen osallistuminen ja perheen rikkominen on järkyttävän suuri rikos, joka aiheuttaa hirvittävän paljon pahaa.

        Ei tämä tosin minua naurata ollenkaan nimimerkistä huolimatta.


    • Vanhempinäkijä

      Ensimmäinen ajatus joka tulee tästä mieleen ja on myös näkynyt tuttavapiirissä on se, että nainen joka tietoisesti aloittaa suhteen varattuun on ns. ”kakkosluokan nainen” eli sellainen joka ei perinteisesti ole miestenmakuun oleva nainen. Kysyntää ei ole riittävästi vapailla markkinoilla ja silloin varatut ovat vaihtelunhalussaan helppoja saaliita. Nämä naiset ovat eniten takertuvia ja aiheuttavat suuria draamoja parisuhteissa. ( satun tuntemaan muutaman jotka päättivät ottaa miehen ja tekivät kaikkensa onnistuakseen)

      Toinen ajatuksia lisäävää on se, että pettämällä alkaneet suhteet päättyvät ennemmin tai myöhemmin. Sielläkö se todellinen toisen arvostus paljastuu?
      Tässä on nähty muutama ero jotka molemmat liitot alkoivat pettämällä nelikymppisenä ja nyt kuusikymppisenä ei ole jäljellä kuin avioliiton irvikuva. Ero on väistämätöntä. Parisuhteesta on puuttunut jo pitkään toisen kunnioittaminen ja arvostaminen , joka kuuluu normaaleihin pitkiin liittoihin.

      On olemassa pettäjiä jotka eivät pääse koskaan eroon vaimolleen ja lastensa äidille aiheuttamastaan tuskasta! Se kalvaa miestä hamaan tulevaisuuten ja samalla aiheuttaa skismaa uuten liittoon...

      Yksi huomioitava asia on vielä se, että pettämisen paljastuttua lapset eivät voi enää isäänsä arvostaa.( eikä äitiäänkään) Isälle tulee ero uudesta suhteesta ja lisäksi yksinäinen vanhuus!

      • Vanhempinäkijä

        Lisään edelliseen yhden tosiasian josta ei paljon puhuta, mutta se kuuluu oleellisesti pettämisestä alkaneisiin parisuhteisiin.
        Tiedän ystävä-ja tuttavapiiristäni useamman tapauksen joissa miehen aikuiset lapset eivät ole koskaan halunneet tavata isänsä uutta puolisoa. Uudet liitot ovat kuitenkin jo 10-30 vuoden mittaisia...
        Tämä asia tuntuu olevan kielletty puheenaihe, mutta se vaivaa ihan varmasti uutta puolisoa. Luulisi omanarvontunnon painuvan maan rakoon! Ko. tilanteet synnyttävät riitoja ja katkeruutta suhteissa...


      • aikainenhelle

        Varmasti aiheuttaa riitoja. Mutta jos olisi erottu ilman kolmatta osapuolta ja jonkun ajan päästä aloitettu seurustelu uuden ihmisen kanssa. Olisiko aikuisten lasten suhtautuminen silloinkaan suvaitsevampaa.

        Kova paikka ero on useimmiten aikuisille lapsillekin, oli syy eroon mikä vaan.
        Meneehän siinä lapsuudenkotikin ihan fyysisessä mielessäkin, muistojen joukkoon.
        Milloin sitten vanhempi voi ajatella itseään. Ei kai ikinä, jos vain muita kuuntelee ja muiden toiveita ajattelee. En tiedä, onko sekään sitten järkevää.
        Tekeehän aikuiset lapsetkin ratkaisuja joita vanhemmat eivät aina ymmärrä. Vaan hylkääkö vanhempi lapsensa, harvemmin.


      • omattarpeet

        Ajan ilmiö on ajatella itseään kaikessa mutta turvallisuuden ja jatkuvuuden tunne taataan jälkipolville antamalla heille oikeus elää teinionni ja ihastumiset. Parisuheen voi luoda paremmaksi ja pitää omista asioista kiinni. Pettäminen ja perheen jättäminen ei kuulu niihin. Seksin merkitys vähenee vanhetessa. Kun seksi ei kiinnosta ja innnosta uuden kanssa niin ei jää oikeastaan muuta kuin harrastukset. Mitään todellista liimaa ja yhteenkuuluvuutta ei ole. Omaisuusden jako ja omien lähimmäisten tukeminen kärsii. Monia asioita tulee vastaan joita pitkäikäisen kunppanin kanssa ei tarvitse miettiä.


    • Kusiaiset

      Vittumaisia ihmisiä ja vittumainen kohtalo.

    • Haistakaa.jomoralistit

      Miten sen nyt ottaa.. olen itse kakkosmies ja seurustelen kakkosnaisen kanssa. No hän on kohta ykkösnainen ja jos koskaan en ole hänelle ykkösmies, rakastan häntä silti. 50 v.

      • terveisiätulevaisuudesta

        Perheenpettäjäjättäjämies olet. Harva yhtä halpamaisesti kohtelee vaimoaan ja lapsiaaan eli perhettään, joka tärkein tuki ihmiselle. Heidät haöuat pettää, jättää ilman huolta ja vastuuta. Oman mulkun kutsu on kiehtova ja takaa sinulle onnen, jonka epäonnistumisen esimerkki olet itse. Kutsut horon kotiisi ja annat hänelle kaiken mikä kuuluisi heille. Miten sen ottaa? Ei kukaan ota tuollaista kepeästi. Viet heiltä oikeuden olla nuoria ja teiniä. Viet häneltä mahdollisuuden olla äiti. Viet kodin ja turvallisuuden. Viet uskon lähimpiin ihmisiin olethan heille se kaikki minkä he uskovat olevan pysyvää, turvallista, hyvää ja luotettavaa. Viet ihmisyyden.


      • Kbjuytgff

        Haista jo paska.Mikä sä olet toisia tuomitsemaan.Jos on lapsia saanut ei niiden takia pidä elämäänsä uhrata ja kulississa elää.Sairasta Sun saarnaaminen.Oot varmaan hirvee ämmä.


    • Euroviisuja

      Ei kahden sinkun kohtaaminen takaa onnellista parisuhdetta, Eroja tulee heillekin, syystä tai toisesta. Salasuhteena alkanut voi kestää yhtälailla kunnes kuolema erottaa, toki myös päättyä onnettomastikin. Itse tiedän viisi pariskuntaa joiden suhde alkanut salasuhteena ja kaikki ovat vieläkin yhdessä kun aikaa on kulunut 20-25 vuotta. Iältään ovat nyt kaikki jo 60 vuoden ylittäneitä.

      Miehelle voi olla tosi vaikeaa erota, he haluavat pitää perheen koossa vaikka parisuhde on kaikkea muuta kuin hyvä. Nainen elää useimmiten enemmän tunteillaan, siksi eroaakin helpommin, jos tunnepuoli puuttuu.

      Mutta mitään ei voi yleistää. Aloittajan tapauksessa olisi helppo sanoa että mies ei koskaan eroa. Silti ei voi tietää. Useinhan kyse on rohkeuden puutteesta, uskaltaako laittaa elämänsä uusiksi, ottaa riskiä. Onhan tietyllä tavalla helppoa olla tutulla ja totutulla reitillä. Painostaa ei voi. Jokaisen pitää itse pähkäillä miten etenee, ettei sitten tule niitä katumisia.

      Vaikea tilanne on, varsinkin ap.n kannalta. Kaksi varattua tahoillaan on helpompi tilanne, jos niin voi sanoa,

      • Satunnainen_kommentoija

        Mies eroaa vain, jos vaimo haluaa erota. Jos vaimo tietää suhteesta, eikä siitä huolimatta halua erota, niin ei se mies eroa koskaan. Näin se useimmiten menee eli toivosi on vaimon käsissä. Jos vaimo heittää hanskat tiskiin, niin wuhuuu saat itsellesi pettävän miehen.


      • Tahdotonko

        Ikuinen lapsi, läheisriippuvainen mies jota naiset vie niin kuin tahtoo?
        Tahdoton, selkärangaton, aina naisen narussa?
        Jos uusi nainen ei ota häntä luokseen hän pysyy vaimon luona jos vaimo ei käske hänen lähteä? Mies ei kykene tekemään itse päätöksiä? Hänellä ei ole omaa tahtoa tai unelmia jotka ohjaa hänen elämää tai valintoja?
        Hän on vain naisten orja, vaimon ja sivukumppanien jotka pompottaa, jotka vetää häntä eri suuntiin? Hän ei ole koskaan naisista vapaa vaan heidän vanki, paitsi salaisissa pettäjän leikeissä vieraan naisen kanssa?
        Onko hän todella MIES/lapsi?


      • eivihamiehiä
        Tahdotonko kirjoitti:

        Ikuinen lapsi, läheisriippuvainen mies jota naiset vie niin kuin tahtoo?
        Tahdoton, selkärangaton, aina naisen narussa?
        Jos uusi nainen ei ota häntä luokseen hän pysyy vaimon luona jos vaimo ei käske hänen lähteä? Mies ei kykene tekemään itse päätöksiä? Hänellä ei ole omaa tahtoa tai unelmia jotka ohjaa hänen elämää tai valintoja?
        Hän on vain naisten orja, vaimon ja sivukumppanien jotka pompottaa, jotka vetää häntä eri suuntiin? Hän ei ole koskaan naisista vapaa vaan heidän vanki, paitsi salaisissa pettäjän leikeissä vieraan naisen kanssa?
        Onko hän todella MIES/lapsi?

        Tai taksiyrittäjä


      • Satunnainen_kommentoija
        eivihamiehiä kirjoitti:

        Tai taksiyrittäjä

        Juurikin tuollaisiahan ne kakkosia pitävät miehet ovat. Kun yksi kakkonen kyllästyy odottamaan miehen eroamista tai oivaltaa ettei eroa ole tulossa, niin siirrytään seuraavaan. Mies ei halua erota, vaan haluaa pitää nykyisen elämänsä, mutta haluaa myös sivusuhteita. Se ei tarkoita sitä, että mies rakastaisi vaimoaan, mutta eipä rakasta kakkostaankaan.


    • Perheenrikkojille

      Aloittajan kannattaa tutustua aiheeseen sivulla www. tukinet.net/Parisuhde, koti ja perhe.
      Ehkä sieltä löytyy vastaus kysymyksiin? Kirjoittajien kokemukset sekä niihin liittyvä tuska on ainakin silmiä avaava ja ajatuksia antava. Toivottavasti!

    • neuvon

      Sinua, mene jonkun siedettävän varakkaan kanssa naimisiin ja pidä tuo kakkosssuhde silti voimassa. Näin on mennyt jo yli 20 vuotta, molempien puolisot tietää suhteesta.

    • Mymmeli

      Minua jäi vaivaamaan tuo puhe kämppissuhteesta. Oletko varma, että mies on rehellinen. Entä jos kotonaan on normaali parisuhde eikä ole aikomustakaan lopettaa sitä. Miehelle voi ihan hyvin olla vaimo tärkein ja pitää sinua sivuhuvinaan niin kauan kuin voi. Ei rakkaudesta puhuminen ole takuu mistään.

    • Näinsemeneepi

      Tuntuu, että nämä salasuhteilija-naiset ovat jotenkin siinä uskossa että miehen täytyy TODELLA arvostaa ja pitää parempana heitä kuin mies omaa vaimoaan ja sehän nostaa salasuhteilijan itsetuntoa kummasti ja elää siinä uskossa että miehen täytyy todella välittää hänestä, ei siitä kotivaimosta, se kun on vain pelkkää arkea, tylsää sellaista. Salasuhteilija naisen kanssa on miehen mukaan kaikki IHAN TOISIN, juuri HÄN on sen arvoinen että ottaa jopa pettämisen riskin. Kotielämä kun on vain pelkkää kulissia miehen juttujen mukaan ja ei mikään kiinnosta kotivaimossa enää miestä. Salasuhteilijanainen tuntee jopa sympatiaa miestä kohtaan ja on otettu että mies ottaa tosiaan näin ison riskin että pettää, miehen siis pitää TODELLA välittää, olisiko jopa rakastunutkin salasuhteilijanaiseen.
      Luulisi näiden salasuhteilijanaisten heräämään todellisuuteen: Mies on silti vielä sen tylsän kotiarkivaimon kanssa. Kysymys on yksinkertainen: MIKSI? "Lasten takia" on jo vanha tekosyy. Totuutta kun mies ei kerro ja miksi kertoisikaan: Olet vain kakkos"vaimoke" jonka kanssa pidetään hauskaa ja silloinhan ihmisen on hyvä olla?

    • Surullinen

      Itse olen siinä tilanteessa että sain eilen tietää miesystäväni on pettänyt minua melkein 3 v. Itksuta ei tule loppua . Ei mikään voi satuttaa ihmistä enemmn kuin uskottomuus. Elämältä on tällä hetkellä pohja pois.

      • Minävaan567

        Ei edes läheisen kuolema satu niin paljoa kuin petetyksi tuleminen. On kokemusta kummastakin.


      • Näinsemeneepi

        Sinulle Surullinen.
        Onneksi hän paljastui. Sinun onneksi. Joku tuolta yläkerrasta katseli miesystäväsi toimintaa aikansa ja sanoi "nyt riittää". Näin ajattelen vaikken himouskovainen olekaan.
        Jos et olisi tiennyt asiasta, olisit elänyt elämääsi valehtelijan kanssa ja uskoisin ettet tällaista luonnetta halua elämääsi joten onni onnettomuudessa. Sinä vielä nouset ja saat uuden elämän joka tuo hyviä asioita, toivon tätä sinulle sydämestäni. Halaus täältä.


    • Vinkkivitonenvasemmalta

      Jos todellakin haluat tuon miehen itsellesi, niin tuo asia hänen vaimonsa tietoon, muuten hän ei tule eroamaan koskaan. Riskinä on että mies alkaa vihata sinua, eikä teidänkään suhteesta tule enää mitään.

    • petettyjätetty

      Melkoisia mielipiteitä. No, kukin ajattelee, miten ajattelee. Minä myös.

      Itse olen eronnut vajaa 10 vuotta sitten, kun mies löysi uuden. Mies siis tahtoi erota. Meidän liitto oli jo jonkin aikaa ollut pelkkä kaveriliitto. Olimme keskustelleet asiasta, mutta emme tehneet asioiden muuttamiseksi mitään. Ero tuli vähän puskista kaikesta huolimatta, mutta koska ajatelen, että kyseessä on vapaaehtoisuuteen perustuva liitto, en pyristellyt vastaan. Pääasia siinä vaiheessa oli, että saamme yhteisten lastemme asiat sovussa järjestykseen. Ja me saimme.

      Näin jälkikäteen katseltuna, ero oli oikea ratkaisu. Vasta jälkikäteen tiedostin, kuinka elämästäni puuttui jotain viimeisten vuosien aikana ja se vaikutti minuun negatiivisesti. Eron jälkeen asia ei enää vaivannut, koska en ollut liitossa.

      Aiheesta lapset kärsivät jne.... Kyllä se on niiden vanhempien ja ennen kaikkea sen vanhemman, jolle lapset jäävät, suhtautumisesta ja asenteesta kiinni, miten lapset suhtautuvat. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään pilata lasteni ja heidän isänsä välistä suhdetta. Se, että meidän rakkaus loppui, ei tarkoita sitä, että heidänkin välillään rakkaus olisi loppunut. Se, miten keskustelin lasteni kanssa aiheesta, aikaan sai sen, että välit isään ja uuteen avovaimoon ovat edelleen kunnossa. Jopa minulla. Missään vaiheessa en ole kertonut sitä, että eromme johtui toisesta naisesta. Toki isällä (ja uudella) on myös osuutta asiaan, mutta jos kaikki pelaavat korttinsa oikein, ei lapsille ikävää surempia kärsimyksiä tule. Itse ainakin toivon, että lapseni uskaltavat tulevassa erota, mikäli myöhemmin huomaavat tehneensä väärän ratkaisun. Lisäksi toivon, että he meiltä, omilta vanhemmiltaan, saivat näytön siitä, miten asia voidaan (kaikesta huolimatta) hoitaa fiksusti.

      Toki jokainen saa kärvistellä, minkälaisessa suhteessa haluaa, moittia/haukkua toista vanhempaa - sitä poismuuttanutta - ym. , mutta loppupeleissä itse on vastuussa siitä, minkälaista elämänsä ja lastensa elämä on. En tarkoita sitä, että pettäminen on mielestäni hyvä juttu, mutta jos puoliso toiseen ihastuu, eikä muuta vaihtoehto näe kuin ero, sen mukaan on elettävä ja oikealla aseteella saa asiat sujumaan. Toki surra saa ja pitääkin, mutta katkeruudella pilaa ainoastaan oman ja mahdollisesti lastensa elämän.

      Vielä ap:lle, ettei mene vallan aiheen vierestä. Kaikki on mahdollista. Monilla miehillä velvollisuudentunto on sen verta korkealla, että ei ole helppoa lähteä. Toki myös se vaikuttaa, minkälainen on puolisonsa. Mies todennäköisesti tietää, sujuuko kaikki ilman suurempia ongelmia vai onko tiedossa sota. Sitä vaikeampaa tehdä päätös, mitä hankalammaksi eron arvelee tulevan.

      Tsemppiä meille kaikilla! Nautitaan elämästä.

      • petettyjätetty

        Ja vielä sen verta tuohon edeltävään pitkään tekstiini lisäystä, että vaikka se toinen nainen tuli kuvioihin, ei se ollut eromme syy vaan ikään kuin lopullinen sysäys. Emme jostain syystä tehneet mitään ihmeempää liittomme eteen, vaikka aiheesta puhuttiin.


    • upeakertomusulta

      Kaikkea se sinäkin uskot. Vai kämppiksiä ja ihan lasten takia yhdessä. Anna mun kaikki kestää. Tuskin mutta jos totuus on tuo kämppissuhde ja lasten kanssa vain on kotona niin soita vaimolle ja sovi vuorot milloin mies voi kulkea luonasi. Ei lapsille tarvitse kertoa miksi ramppaa luonasi. Mutta antakaa ihmeessä sille vaimollekin oikeus hakea suhdetta. Jos se vaimo ei sulle kertonut suoraan tuosta kämppissuhteestaan et voi silloin uskoa miehen kertomusta yksistään. Jos kaksi vuotta olet kakkosena jo sille ollut niin milloin ajattelit vaatia vaimon roolia itsellesi? Ai niin lapset no jospa lapset suhtautuu hyvin kun isä ja äiti kertovat lapsille että eroavat kavereina ja hakevat uusia puolisoita. Ai niin eihän ne kahteen vuoteen sitä tehneet Haloo mikä tässä kuviossa mättää? Muista myös se että aina joku äkkää varatun kulkemisesta luonasi. Samoin minä tiedän teistä. Joko siitä on kaksi vuotta? Kylläpä aika menee. Puhuttiin viime viikolla teistä ettei ne ole vieläkään eronneet. Mutta hyvää jutun aihetta kyllä annatte meille muille. Tästä tietää useampi mutta ettehän te älykääpiöt sitä ymmärrä. Mekin ymmärretään teidän tilannetta tasan sata! Joten tässä mielipide sulle kakkosen roolista.

    • kakkosenjonkatiedän

      Hei me kaikki ymmärretään sua kyllä koska se ex on todellakin kusipää kuten itse kerroit. Vai on miehellä kaverisuhde vaimoonsa. Onko kukaan kertonut sulle mitä vaimo puuhaa? Tuskin taidat olla miehen kertomisen uskossa. Viime viikolla ne ainakin näytti toisiaan niin hellästi kujeillen ostoksilla. Ja ei ole tainnut tuo mies kertoa sulle totuutta mitä puhuu. Kuulisitpa mitä se töissä kertoo perheestään ja vaimostaan. Se miten me sinusta tiedetään on se että baari näki sen auton pihalla ja tunnisti miehen. Kysyi minulta kuinka hyvin tunnen miehen no Tunnen hankkia minä ainakin vaimon. En minäkään ole vaimon kuullut tuota kaverikämppis miestä olevan. Ryökäleet esittäjä tuo tyhmää? Vai onko se tietoinen? Käytös kyllä kertoo muuta. Eipä silti kaikilla on oikeus olla tietoinen kakkonen. Mutta kun ne lapset kasvaa pitää muistaa kertoa totuus niillekin. Muuten vaikka kuinka esität meille elämääsi muista kuitenkin se ettei onneksi koske minun läheisiä ukkomiehiä. Jos koskisi en kyllä antaisi teidän jatkavan kyllä. Ja sanoisin vaimolle että pärjää kyllä kun autan sitä. Mutta onneksi tuo perhe on puolituttu. Joten ei tarvitse puuttua tuohon. Mutta aina kun näen naapurisi kysyn onko vieläkin kulkenut luonasi.

    • tämmöttii

      Ap::lle, ei kai tämmöisessä asiassa ole muilla oikein sanomista. Moralisointia kyllä riittää, mutta itsekin kerrot ettet pääse irti. Tosiasiahan on, että voit omille asioille tehdä vain itse jotain. Mieti roikottaako mies sinua suhteessa vai roikutko itse. Voisiko sinulle olla elämässä parempaa tarjolla.
      Kaksi vuotta olet jo tuhlannut aikaasi, haluatko tuhlata toiset kaksi vuotta. Jatkuva suhdekriisi vaikuttaa myös lapsiin, ne vaistoavat että on jotain pielessä.
      Toivoisin, että sinulla on mahdollisuus käydä tämä sinun juttusi terapautin kanssa läpi. Saisit vähän etäisyyttä asiaan.

    • EiiTullutOikeaaSuhdetta

      Olin aikanaan rinnakkaissuhteessa 3 v. Tunsin, että miehen ja minun välillä on aivan erityien side, olin pohjattoman rakastunut. Kun suhde tuli esiin, mies teki kaikkensa, jotta sai pitää perheensä. Tosin olisi ollut halukas taapaamaan edelleen myös minua, mutta minun pitäisi varmistaa ettei kukaan saa tietää. Olin ihan turta, kun jouduin näin totuuden kristallin kirkkaana. Ei mies minua halunnut elämäänsä jakamaan, mies halusi irtioton arjesta, seksiä ja mukavaa seuraa, elämänsä hän halusi jakaa vaimonsa ja lapsensa kanssa.

      Opin siitä paljon. Aikani nuolin haavoja ja otin opikseni.

    • Ex-kämppävaimo

      Mikä sitten on ongelma. Jos kerran kämppiksinä elelevät, ei kai vaimolla ole mitään sitä vastaan, että kämppiksellä on rakastettu/panokaveri/pikku ystävä/... Kai vaimollakin on - kämppiksen kanssa kun harvemmin harrastetaan seksiä- ja miksei vaimokin sitä kaipaa.

      Kaksi vuotta on pitkä aika kaikille osapuolille. 30-40-vuotiaana ehtisit vielä hankkia täyspäiväisen, täyspäisen parisuhteen tai sitten nauttia rehellisestä sinkkuelämästä. Anna pariskunnan selvittää itse ongelmansa - voihan hyvin käydä niin, että mies on tuota pikaa saatavilla.

      Kokemusta on kahdesta vuodesta huonon "kämppiksen" kanssa. Olisi ollut kaikille paljon helpompaa, jos salapariskunta olisi tehnyt päätöksen lopettaa tai jatkaa avoimesti.

    • tiedänkakkosen

      Tietoinen kakkonen siis? No jos nyt olet se meidän niin neuvon sua lopettamaan. Meillä yhteisiä tuttuja vai kysytäänkö mitä mieltä ovat? Ja kannattaa varmaan siltä sun tytöltä kysyä myös. Ilmoita edes milloin leikkiin kyllästyt. Toisaalta eiköhän mies kerro kun et annakkaan sille. Miten vain mutta aika idiootti olet. Tiedät minusta ja ystävistä. Samoin meillä menneisyydessä muitakin et taida niitäkään tajuta? Toki kysyin haluaako erota ja lähteä jyrkästi kieltäytyy. Hyvä pano olet et muuta.

    • Huijattusydän

      Selvitä rakastaako mies sinua. Jos kaksi aikuista rakastaa toisiaan, ei elämää kannata heittää hukkaan. Intohimoinen seksin täyteinen , läheinen rakkaus on niin paljon parempaaja, kuin tylsään avioliitto velvollisuus seksiin perustuva yhdessä olo. Mutta, jos mies rakastaa vaimoaan, jätä hänet rauhaan. Käyttää sua vain hyväkseen. Jos jäisi kiinni vaimolleen, sanoisi sinun olevan vain virhe ja jatkaisi liitossaan. Mulle kävi juuri noin. Mies muka rakasti minua, muttei voinut lähteä kotoa " juuri nyt" lasten takia. Mutta selitti, että haluaa pitää minut elämässään, koska se päivä koittaa vielä, kun uskaltaa lähteä. Ei koittanut.. jäi kiinni ja perui kaikki rakkauspuheensa ja selitti vaimolleen, että on ollut viettelyksen uhri ja tehnyt virheen. Ainakin sai vuoden aikana sui#*nottoo enemmän, kuin koko 10 vuotisen avioliittonsa aikana! Sitähän ne miehet haluaa.

    • 1239876

      Jätä se mies ihan itsesi takia. Olin itsekin aikoinani samanlaisessa suhteessa joka kesti yli kaksi vuotta. Jätin miehen monesti mutta aina hän tuli takaisin, ero miehestä oli tosi tuskainen, mutta lopulta pääsin irti. Arvaapa vaan mitä mies teki,? Kuulin, että hän oli aloittanut uuden suhteen jonkun toisen naisen kanssa.
      Minä menin ko. miehestä ihan totaalisen sirpaleiksi. Mies jäi kiinni suhteesta minun kanssani ja oletan että jäi kiinni myös uudesta, vaimo kai heitti sitten pellolle ja he erosivat. Mies yritti siinä vaiheessa sitten vielä minua. En ryhtynyt suhteeseen hänen kanssaan enää. Juna oli jo mennyt ja muutenkin. Jos petetään niin päätös siitä jatketaanko parisuhdetta uuden kanssa ja erotaan vanhasta vai toisinpäin pitää tehdä mahdollisimman nopeasti.

    • Gkjhljhllk

      Olet alkanut suhteeseen varatun miehen kanssa. Hyväksyt sen että miehellä on vaimo ja lapset jotka/joiden tarpeet tulee ennen sinua. Mikä on siis ongelma? Olisit voinut alkaa suhteeseen vapaan miehen kanssa vai etkö kelpaa?

    • Seonnäin

      Hän ei kelpaa vapaille, kun maine on jo kiirinyt! Huonolla itsetunnolla varustetut petetyt naiset eivät itsekään usko enää vapaille kelpaavansa. Helpoin tie on alkaa kakkoseksi! Luuseriukkomiehet kertovat naiselle sen minkä hän haluaa kuulla eli että hän on kaunein, haluttavin ja parhain. Se uppoaa kakkoseen ja alkaa itsekin uskomaan..
      Kaikki unohtavat sen tosiasian, että kotona pettäminen peitetään viimeiseen asti.
      Salasuhteet tuovat lapsellista jännitystä vakiintuneeseen suhteeseen!

    • Ehkäsiinäsyy

      Naimisissa oleva mies ja toista naista paneva mies on jo lähtökohtaisesti valehtelija. Rakkaudentunnustukset ovat vain sosiopaatin keino naulata sinut aina saatavilla olevaksi kakkoseksi niin pitkään kuin hän on sinusta kiinnostunut.

      • onkohannaisetpipejä

        Aivan ja siksi onkin vaikea käsittää sitä tunkua naimisissa olevan miehen housuihin....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe