Osaako joku sanoa mikä tämä NuuskaMuikkune on, ja mitä se tekee sinkut-palstalla?
Mikä vi*un NuuskaMuikkune
49
812
Vastaukset
- mjuy
Luultavasti se hengaa sinkut-palstalla siksi, että on sinkku.
- lihavihatipunen
Ihan samaa kysyisin, että mikä on se joku vitun "chocha", joka käyttää x,z ja y-kirjainta korvaamassa kirjaimia? Varsin typeränoloinen hahmo.
- oooookk
Samoin, vituttaa tuollainen pelleily kirjainten kanssa, mikähän kuvittelee olevansa. Samoin ottaa päähän isojen kirjainten käyttö tekstin seassa vaikeuttamassa lukemista mutta tälläisiä ei ole pakko lukea ollenkaan, sivuuttaa ne vaan, niin minä teen.
- Länkytystälänkytystä
oooookk kirjoitti:
Samoin, vituttaa tuollainen pelleily kirjainten kanssa, mikähän kuvittelee olevansa. Samoin ottaa päähän isojen kirjainten käyttö tekstin seassa vaikeuttamassa lukemista mutta tälläisiä ei ole pakko lukea ollenkaan, sivuuttaa ne vaan, niin minä teen.
Eipä siinä mitään menetäkkään. Samaa jankutusta aina. Ei asiasisältöä kummallakaan.
- lihavihatipunen
oooookk kirjoitti:
No itseasiassa en niitä luekaan (paria olen yrittänyt), siis sen "chochan" juttuja, mutta olen vain havainnut tuollaisen uuden, paljon avauksia ja kommentteja laittavan tyypin laskeutumisen tälle palstalle.
- huolehditko.siitä
lihavihatipunen kirjoitti:
No itseasiassa en niitä luekaan (paria olen yrittänyt), siis sen "chochan" juttuja, mutta olen vain havainnut tuollaisen uuden, paljon avauksia ja kommentteja laittavan tyypin laskeutumisen tälle palstalle.
luetko paljon clion ohjekirjaa eli osaat sen ulkoa niin mitä sille kuuluu
- Eilisääjankuttajia
lihavihatipunen kirjoitti:
Sekavaa läppää ilman järjenhiventä. Joku aikansa kuluksi säveltää jonninjoutavaa shaibaa. Onhan näitä tähdenlentoja täällä nähty. Ei sinäänsä uutta. Kunhan ei jumittas kuten Nuuskamuikkunen, välimerkitön, viinamies ja muut jumiätmit palstalle...vaan väsyis pelleilyynsä...
Eilisääjankuttajia kirjoitti:
Sekavaa läppää ilman järjenhiventä. Joku aikansa kuluksi säveltää jonninjoutavaa shaibaa. Onhan näitä tähdenlentoja täällä nähty. Ei sinäänsä uutta. Kunhan ei jumittas kuten Nuuskamuikkunen, välimerkitön, viinamies ja muut jumiätmit palstalle...vaan väsyis pelleilyynsä...
.. "jo(i)llakin" NarsuMarsustelijoilla on taas PalkoKasveja HengitysKolot Täys.. Syystä, jos Toisesta.. ;D
.. Ja Tairan tietää.. 99,6% Tarkkuudella.. Että kuka Itsensä ProjiSoija&Uhriutuja siellä Puskassa.. Taas Vikisee.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. "jo(i)llakin" NarsuMarsustelijoilla on taas PalkoKasveja HengitysKolot Täys.. Syystä, jos Toisesta.. ;D
.. Ja Tairan tietää.. 99,6% Tarkkuudella.. Että kuka Itsensä ProjiSoija&Uhriutuja siellä Puskassa.. Taas Vikisee.. ;DAika tarkkaan koit osaaavasi määritellä tietämyksesi todennäköisyydet. Keneen viittasit? Mun ei ainakaan tartte alentua tällaisiin totaalisiin anomuumitteluihin, varsinkaan jos on kyse henkilökohtaisista asioista. En ikinä ole aloittanut ketjuja tai arvostellut suomi24ssa ketään ilman mitään tunnisteita enkä aio jatkossakaan tehdä niin. Tulkoon tämä nyt selväksi.
Hyvää äitienpäivää sun äidillesi.- jeejee.sus
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Aika tarkkaan koit osaaavasi määritellä tietämyksesi todennäköisyydet. Keneen viittasit? Mun ei ainakaan tartte alentua tällaisiin totaalisiin anomuumitteluihin, varsinkaan jos on kyse henkilökohtaisista asioista. En ikinä ole aloittanut ketjuja tai arvostellut suomi24ssa ketään ilman mitään tunnisteita enkä aio jatkossakaan tehdä niin. Tulkoon tämä nyt selväksi.
Hyvää äitienpäivää sun äidillesi."chochan" juttuja = MiesJokaTietääMitäHaluaa = vanha alve
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Aika tarkkaan koit osaaavasi määritellä tietämyksesi todennäköisyydet. Keneen viittasit? Mun ei ainakaan tartte alentua tällaisiin totaalisiin anomuumitteluihin, varsinkaan jos on kyse henkilökohtaisista asioista. En ikinä ole aloittanut ketjuja tai arvostellut suomi24ssa ketään ilman mitään tunnisteita enkä aio jatkossakaan tehdä niin. Tulkoon tämä nyt selväksi.
Hyvää äitienpäivää sun äidillesi.eh, huomautan tähän etten suinkaan välinpitämättömyydestä syyttänyt vaan ajattelemattomuudesta. "sanoin" kyllä jo silloin siellä kretjussa juurikin että välität ja siksi asiaan puutuinkin kun tiesin että sillä sanomisella on vaikutusta, välinpitämättömään ei olisi ollut. Kyllä se varmaan niin on että parhaat teistä saa multa pahimmat kurat niskaan, ei saa ottaa liian henk.koht. kun ne on kuitenkin merkki arvostuksesta.
Harmaaritari kirjoitti:
eh, huomautan tähän etten suinkaan välinpitämättömyydestä syyttänyt vaan ajattelemattomuudesta. "sanoin" kyllä jo silloin siellä kretjussa juurikin että välität ja siksi asiaan puutuinkin kun tiesin että sillä sanomisella on vaikutusta, välinpitämättömään ei olisi ollut. Kyllä se varmaan niin on että parhaat teistä saa multa pahimmat kurat niskaan, ei saa ottaa liian henk.koht. kun ne on kuitenkin merkki arvostuksesta.
Sorry, nyt meni viesti ihan väärään paikkaaan, ei olli Miehelle joka tietää mitä haluaa tämä
- ihmesekoilua
Harmaaritari kirjoitti:
eh, huomautan tähän etten suinkaan välinpitämättömyydestä syyttänyt vaan ajattelemattomuudesta. "sanoin" kyllä jo silloin siellä kretjussa juurikin että välität ja siksi asiaan puutuinkin kun tiesin että sillä sanomisella on vaikutusta, välinpitämättömään ei olisi ollut. Kyllä se varmaan niin on että parhaat teistä saa multa pahimmat kurat niskaan, ei saa ottaa liian henk.koht. kun ne on kuitenkin merkki arvostuksesta.
Mihin oikein vastasit??
- hullumikähullu
Se on Miehen Logiikan vanha anzzy, eli anssi alve, hullu laivakokki. Aikoinaan myös nikillä albatrossi. Silloin jo roikkui valtakunnan (entinen rose18), yksinkertaisen.blondin, Nicitönnän (entinen Jazuli) ja Mansikkakakkua (entinen keltaruusu tms.) perskärpäsenä ja on seurannut heitä tänne.
- hullumikähullu
hullumikähullu kirjoitti:
Se on Miehen Logiikan vanha anzzy, eli anssi alve, hullu laivakokki. Aikoinaan myös nikillä albatrossi. Silloin jo roikkui valtakunnan (entinen rose18), yksinkertaisen.blondin, Nicitönnän (entinen Jazuli) ja Mansikkakakkua (entinen keltaruusu tms.) perskärpäsenä ja on seurannut heitä tänne.
Voisimme objektiivisemmin tarkastella kuka nyt on "perskärpänen"
mustanikki stalkkerilla varmaankin on dokumentario aiheesta
ja huutelee pusikossaan disinformaatiota lintukiikarin takana - pahainen-palvelija
Eräällä neiti Sherlock Holmes on paha tapa tutkiskella puhelimella nimettömänä
udella asioita Peltolasta tulleen uteluun vastasi Börk niminen mies.......
Tietää minut syystä, että useat muutkin poliisia kiinnostavat rikolliset
Myökin utelevat "vanhana kaverina"...MrBjörk ilmoittaa vaan,
että soita sille itsellensä, ku vanha "kaveri" olet - lihavihatipunen
hullumikähullu kirjoitti:
Kiitos tästä tiedosta, nyt olen valaistunut.
- KurppaN
NuuskaMuikkune on MaalaisTollo, joka luulee sönkötyksensä olevan jotenkin hauskaa.
- hmmmm
Mistä päättelet sen olevan maalta? Entä jos se onkin kaupunkilaistollo?
- kasvunpaikka
Tosi typerää ruveta haukkumaan täällä toisia kirjoittajia.Aloittaja kertoo vain itsestään ja kuoroon liittyvät ovat kuin koulukiusaajat konsanaan.
- mansikkakakkua
Komppaan täysillä mielipidettäsi! Jos ei tykkää jostakin ... sen kirjoitukset pystyy kyllä ohittamaan ilman suurempia vaivoja. Siinä on sekin hyöty ettei itse provosoidu... usein vaan kun luen jonkun kirjoituksen; siihen tulee vastattua jos kokonaan toista mielipidettä edustan.
Enkä mä aina itsekään pysty pysymään ihan asia yhteyksissä; tulee ammuttua silloin ilmasta kuin haulikoll roiskimalla!
Ja Nuuskan tekstin lukemisessa ei mulla ainakaan ole ollut vaikeuksia... samat vaikeudet kuin muidenkin textin ymmärtämisessä, eli omia tulkinta vaikeuksiani, jos ei mulle asiaa ihan henkilökohtaisesti ole rautalangasta väännetty.
Viimeeks Harmiksen haarniskaa yritin potkia klommoille, kun otin itseeni kohdistuvan aiheettoman syytöksen... välinpitämättömyydestä!
Päivänjatkoja kaikille! mansikkakakkua kirjoitti:
Komppaan täysillä mielipidettäsi! Jos ei tykkää jostakin ... sen kirjoitukset pystyy kyllä ohittamaan ilman suurempia vaivoja. Siinä on sekin hyöty ettei itse provosoidu... usein vaan kun luen jonkun kirjoituksen; siihen tulee vastattua jos kokonaan toista mielipidettä edustan.
Enkä mä aina itsekään pysty pysymään ihan asia yhteyksissä; tulee ammuttua silloin ilmasta kuin haulikoll roiskimalla!
Ja Nuuskan tekstin lukemisessa ei mulla ainakaan ole ollut vaikeuksia... samat vaikeudet kuin muidenkin textin ymmärtämisessä, eli omia tulkinta vaikeuksiani, jos ei mulle asiaa ihan henkilökohtaisesti ole rautalangasta väännetty.
Viimeeks Harmiksen haarniskaa yritin potkia klommoille, kun otin itseeni kohdistuvan aiheettoman syytöksen... välinpitämättömyydestä!
Päivänjatkoja kaikille!eh, huomautan tähän etten suinkaan välinpitämättömyydestä syyttänyt vaan ajattelemattomuudesta. "sanoin" kyllä jo silloin siellä kretjussa juurikin että välität ja siksi asiaan puutuinkin kun tiesin että sillä sanomisella on vaikutusta, välinpitämättömään ei olisi ollut. Kyllä se varmaan niin on että parhaat teistä saa multa pahimmat kurat niskaan, ei saa ottaa liian henk.koht. kun ne on kuitenkin merkki arvostuksesta.
- mansikkskakkua
Harmaaritari kirjoitti:
No mun ajatusmaailmassa kyllä ajattelemattomuus ja välinpitämättömyys ovat aikalailla sukulaisuutta, kuin kaksoset... Eivät nyt ihan aina ole identeettiset... mutt kuitenkin niin lähellä toisiaan ett on ihan turhaa alkaa saivarrella niiden merkityksestä; tässä nimenomaisessa tapauksessa. Jos mä laitaittaisin koiran kiinni autooni... vetäisin sen hihnassa autoni perässä yhdeksi veriseksi riekaleeksi; en kutsuisi sitä ajattelemattomuudeksi! Kyllä se on minusta lähinnä välinpitämyyttä; kaikessa julmuudessaan!
Ja vielä kaunisteluituna... pikku unohdus, jos ei ihan dementia! mansikkskakkua kirjoitti:
No mun ajatusmaailmassa kyllä ajattelemattomuus ja välinpitämättömyys ovat aikalailla sukulaisuutta, kuin kaksoset... Eivät nyt ihan aina ole identeettiset... mutt kuitenkin niin lähellä toisiaan ett on ihan turhaa alkaa saivarrella niiden merkityksestä; tässä nimenomaisessa tapauksessa. Jos mä laitaittaisin koiran kiinni autooni... vetäisin sen hihnassa autoni perässä yhdeksi veriseksi riekaleeksi; en kutsuisi sitä ajattelemattomuudeksi! Kyllä se on minusta lähinnä välinpitämyyttä; kaikessa julmuudessaan!
Ja vielä kaunisteluituna... pikku unohdus, jos ei ihan dementia!Joo joo mutta kun siinä on iso ero, välinpitämätätön voisi tehdä tuollaista tahallaan kun taas ajattelematon ihan tarkoittamattaan ja juuri siksi kun tiedän että välität ja olet hyvä muuten hoitamaan niin siksi juri huomautin kun en haluaisi sattuvan mitään ikävää vahinkoa. No asiahan on nyttemmin kunnossa ja kaikinpuolin hyvin mikä tärkeintä niin ei meidänkään oikeastaan ole tarpeen väitellä sanojen merkityksistä. Toisaalta kyllä paremmin ymmärrän sun närkästyksen huomauttamisesta jos todella pidät noita "ajattelemattomuus" ja "välinpitämättömyys" noin samankaltaisina termeinä, itse kun en sinua ole pitänyt välkinpitämättönmänä oikein minkään asian suhteen vaan ennemminkin päinvastoin, toisinaan ehkä vähän turhankin paljon tunteella elävänä.
- mansikkakakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Joo joo mutta kun siinä on iso ero, välinpitämätätön voisi tehdä tuollaista tahallaan kun taas ajattelematon ihan tarkoittamattaan ja juuri siksi kun tiedän että välität ja olet hyvä muuten hoitamaan niin siksi juri huomautin kun en haluaisi sattuvan mitään ikävää vahinkoa. No asiahan on nyttemmin kunnossa ja kaikinpuolin hyvin mikä tärkeintä niin ei meidänkään oikeastaan ole tarpeen väitellä sanojen merkityksistä. Toisaalta kyllä paremmin ymmärrän sun närkästyksen huomauttamisesta jos todella pidät noita "ajattelemattomuus" ja "välinpitämättömyys" noin samankaltaisina termeinä, itse kun en sinua ole pitänyt välkinpitämättönmänä oikein minkään asian suhteen vaan ennemminkin päinvastoin, toisinaan ehkä vähän turhankin paljon tunteella elävänä.
Pakko päästä kertomaan... mulla on porakaivo melkein valmiina, huomenna vielä viimeistelevät sitä ja ottavat vesinäytteetkin labralle; sen veden laadusta... vastaukset tulee postissa sitten kirjallisina. Nyt lähtivät kahviteltuaan katsomaan seuraavaa (mahdollista) kohdettaan, josko sinne pääsee autolla... edes tontille. Huomen aamulla jatkavat työt loppuun mun tontillani.
Mulla on 1000 litraa vettä per/vrk käytössä, siitä on kirjallinentakuu... sopimuspapereissa.
Käsipumpulla varmaan mahdottomuus, ... mutt aatelinkin tulevaisuutta, jos tähän päärakennuskin joskus tulisi ...ehkä tulevaisuudessa, ainakin vesiasia olisi jo kunnossa. mansikkakakkua kirjoitti:
Pakko päästä kertomaan... mulla on porakaivo melkein valmiina, huomenna vielä viimeistelevät sitä ja ottavat vesinäytteetkin labralle; sen veden laadusta... vastaukset tulee postissa sitten kirjallisina. Nyt lähtivät kahviteltuaan katsomaan seuraavaa (mahdollista) kohdettaan, josko sinne pääsee autolla... edes tontille. Huomen aamulla jatkavat työt loppuun mun tontillani.
Mulla on 1000 litraa vettä per/vrk käytössä, siitä on kirjallinentakuu... sopimuspapereissa.
Käsipumpulla varmaan mahdottomuus, ... mutt aatelinkin tulevaisuutta, jos tähän päärakennuskin joskus tulisi ...ehkä tulevaisuudessa, ainakin vesiasia olisi jo kunnossa.Hieno juttu, sullahan tulee oikeen ekotalo sitten siihen kun vedet tulee omasta kaivosta. Luulis tuon määrän riittävän tosiaan jatkossakin vaikka miten ison pytingin siihen laittais ja vaikka ois paljonkin asujia......pitääpä ihan mielenkiinnosta tsekata paljonko keskimäärin kulutetaan.
Tuolla on minusta yläkanttiin, aika harva kahtakymmentä minuuttia suihkussa lotraa:
https://www.rakentaja.fi/artikkelit/9873/suihkusta_voi_nauttia_pienella_vesimaaralla.htm
Tuolla on mainittu 150l keskimääräksi mitä vähän muistelinkin:
https://www.hs.fi/koti/art-2000002794839.html
Joo, riittää varmaan mainiosti sun kaivo vaikka mihin.- mansikkakakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Hieno juttu, sullahan tulee oikeen ekotalo sitten siihen kun vedet tulee omasta kaivosta. Luulis tuon määrän riittävän tosiaan jatkossakin vaikka miten ison pytingin siihen laittais ja vaikka ois paljonkin asujia......pitääpä ihan mielenkiinnosta tsekata paljonko keskimäärin kulutetaan.
Tuolla on minusta yläkanttiin, aika harva kahtakymmentä minuuttia suihkussa lotraa:
https://www.rakentaja.fi/artikkelit/9873/suihkusta_voi_nauttia_pienella_vesimaaralla.htm
Tuolla on mainittu 150l keskimääräksi mitä vähän muistelinkin:
https://www.hs.fi/koti/art-2000002794839.html
Joo, riittää varmaan mainiosti sun kaivo vaikka mihin.Niin, mutt mulla onkin suurempi tontti kuin yleensä omakotitaloissa on. Puutarhatonttia minä tästä tontistani havittelen ja silloinhan mä tarvitsen myös paljon vettä... jos taivaalta ei sitä tule. Rakennukset ei mulla tule nyt alkuun ainakaan olemaan neliöillä pilattuja.
Tynnyreihin pumppaan vettä ja päivän saavat auringossa lämmetä... ilta myöhällä kastelen; jos tarvetta on ja samalla saan myös haalean pesuveden itselleni ...kesäaikaan ainakin onnistuu jos saunaa ei vielä saa tehdä... kun ei ole lupaa... eikä viemäriä tai saostuskaivoja ja maasuodatusta.
Kompostoiva ulkohuusi on valmis ja nyt vettä kasteluun käytössä... ja labra tulosten jälkeen toivottavasti myös juomavettä... ilman mitään uusia toimenpiteitä.
Jossain vanhoissa rakennuksissa 50-luvulta noita viemäröintejä ei ole, en tiedä vieläkö noita keinoja hyväksytään, muuta kuin vanhoissa kesämökki tyyppisissä asumuksissa. Missä asukkaita ainoastaan 1-2 henkilöä yleensä.
Taitaa niissäkin melkein kaikissa jonkinlainen nykyaikainen systeemi jo olla ...joka ei kylläkään toimi ja maksoi kuulemma hunajaa... yks mummu kertoi ett säästöt häneltä siihen meni.
Mansikantaimet mä illalla kastelin jo sillä vedellä ja äijät kastelivat ensin sen veto-ojan ja sen jälkeen laskivat sitä vettä mun peruna vakojen väliin sekä hernemaalleni. Istutus-sipulit (1 kg) ovat ämpärissä ja huomen aamulla saavat vettä päällensä... muutamaksi tunniksi ennen istutusta penkkiinsä. Vanhemmat tulee iltapäivällä ja tuovat tullessaan mulle lounaalta keittoa, samalla se on Emon ensimmäinen kerta täällä käyntiin. Oikeastaan pohditaan vielä yhdessä noiden rakennusten sijoitusta... sitt kun niitä joskus tulee. Jokainen saa ehdottaa ja perustella ehdotustaan... ja hyvältä ehdotukselta en korviani sulje.
Mutt minä päätän sen kyllä lopulta... ja vastuu silloin on myös minun yksin kannettava. Meni sitten syteen tai saveen!... kuten pappani sanoisi.
Öitä... mulla on vielä puuhasteltavaa. mansikkakakkua kirjoitti:
Niin, mutt mulla onkin suurempi tontti kuin yleensä omakotitaloissa on. Puutarhatonttia minä tästä tontistani havittelen ja silloinhan mä tarvitsen myös paljon vettä... jos taivaalta ei sitä tule. Rakennukset ei mulla tule nyt alkuun ainakaan olemaan neliöillä pilattuja.
Tynnyreihin pumppaan vettä ja päivän saavat auringossa lämmetä... ilta myöhällä kastelen; jos tarvetta on ja samalla saan myös haalean pesuveden itselleni ...kesäaikaan ainakin onnistuu jos saunaa ei vielä saa tehdä... kun ei ole lupaa... eikä viemäriä tai saostuskaivoja ja maasuodatusta.
Kompostoiva ulkohuusi on valmis ja nyt vettä kasteluun käytössä... ja labra tulosten jälkeen toivottavasti myös juomavettä... ilman mitään uusia toimenpiteitä.
Jossain vanhoissa rakennuksissa 50-luvulta noita viemäröintejä ei ole, en tiedä vieläkö noita keinoja hyväksytään, muuta kuin vanhoissa kesämökki tyyppisissä asumuksissa. Missä asukkaita ainoastaan 1-2 henkilöä yleensä.
Taitaa niissäkin melkein kaikissa jonkinlainen nykyaikainen systeemi jo olla ...joka ei kylläkään toimi ja maksoi kuulemma hunajaa... yks mummu kertoi ett säästöt häneltä siihen meni.
Mansikantaimet mä illalla kastelin jo sillä vedellä ja äijät kastelivat ensin sen veto-ojan ja sen jälkeen laskivat sitä vettä mun peruna vakojen väliin sekä hernemaalleni. Istutus-sipulit (1 kg) ovat ämpärissä ja huomen aamulla saavat vettä päällensä... muutamaksi tunniksi ennen istutusta penkkiinsä. Vanhemmat tulee iltapäivällä ja tuovat tullessaan mulle lounaalta keittoa, samalla se on Emon ensimmäinen kerta täällä käyntiin. Oikeastaan pohditaan vielä yhdessä noiden rakennusten sijoitusta... sitt kun niitä joskus tulee. Jokainen saa ehdottaa ja perustella ehdotustaan... ja hyvältä ehdotukselta en korviani sulje.
Mutt minä päätän sen kyllä lopulta... ja vastuu silloin on myös minun yksin kannettava. Meni sitten syteen tai saveen!... kuten pappani sanoisi.
Öitä... mulla on vielä puuhasteltavaa.Juu, vettä kyllä varmaan sitten menee jos paljon kasveja & kuiva kesä, Mutsikin kerää tuolleen tynnyreihin sadevesiä ja sitten käyttää sitä kasteluun. Mitenhän muuten toimis tuollanen joku pikkutalo alkuun?
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/rakennus/rakentamismaarayksissa-on-minitalon-kokoinen-porsaanreika-alle-50-nelioisella-talolla-voit-kiertaa-niita-suomessakin-6566425
Kustantaahan noikin kyllä että siinä mielessä hinnakas ratkaisu jos kohtapian suurempaa rakentaa mutta jos et hirveän kiireellä isompaa havittele niin vaikka joku siirrettävä ratkaisu vois olla kova sana, myisit sitten eteenpäin kun isomman & kiinteämmän laitat. Tuo jutussa mainittu raknnusmäärysten koskemattomus ainaki joiltain osin olis ihan hyvä juttu. Muistelisin että jollain valmistajalla olisi jotain moduuliratkaisuakin että voi myöhemmin laajentaa isommaksi, tiedä sitten miten toimis mutta kannattanee tutkailla vaihtoehtoja.
Juu, ikävä juttu se vanhisten huijaus kepulien omien puhdistussyteemien myynnin vauhdittamiseksi, onneks se vähän lieveni ja nykyään kai rannassa asujille vain oikein tiukka, muilla vähän järjellisempi.nvastoin
Juu, kandee ne sijoitukset miettiä, itse olin jo tähän laittamassa että makkarissa pää pohjoiseen antaa hyvät unet, mutsilta kuultu vanha perimätieto. Gooklasin niin feng shui jutuissa siitä on, nyt vaan en oo enää varma oliko niin kun tuolla sanotaan just päinvastoin että jalkojen pitäis osoittaa pohjoiseen:'
https://askelterveyteen.com/nain-teet-makuuhuoneesta-rentouttavan-ja-rauhallisen/
Tuolla taas pää pohjoiseen:
https://keskustelu.anna.fi/threads/kyssaeri.1831939/
Mikä noista selvän ottaa? laita makkri silleen että voi olla molemmat.
Mutta siinä ainakin on perää ettei vesisuonen päälle kannata rakentaa. Kokeile varvulla, se muuten oikeasti toimii:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taikavarpu
https://yle.fi/uutiset/3-6684526
Itte kerran kaverille ihan vitsinä rupesin näyttämään että katotaan onko vesisuonia, no sehän hitto vetikin sitten ihan simona yhdessä kohtaa...kaveri ei uskonu. väitti että feikkaan mutta sitten sekin kokeili ja veti samalla tavalla ja tosi kovaa yhdessä ja samassa paikkaa. "Joskus paju kääntyy niin vimmatusti maata kohden, että pajunoksasta irtoaa koura." ei nyt ihan noin kovaa mutta niin kovaa veti että melkein säikäytti kun ykskaks alkoi varpu taipumaan.
Jep, öitä.- mansikkakkakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, vettä kyllä varmaan sitten menee jos paljon kasveja & kuiva kesä, Mutsikin kerää tuolleen tynnyreihin sadevesiä ja sitten käyttää sitä kasteluun. Mitenhän muuten toimis tuollanen joku pikkutalo alkuun?
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/rakennus/rakentamismaarayksissa-on-minitalon-kokoinen-porsaanreika-alle-50-nelioisella-talolla-voit-kiertaa-niita-suomessakin-6566425
Kustantaahan noikin kyllä että siinä mielessä hinnakas ratkaisu jos kohtapian suurempaa rakentaa mutta jos et hirveän kiireellä isompaa havittele niin vaikka joku siirrettävä ratkaisu vois olla kova sana, myisit sitten eteenpäin kun isomman & kiinteämmän laitat. Tuo jutussa mainittu raknnusmäärysten koskemattomus ainaki joiltain osin olis ihan hyvä juttu. Muistelisin että jollain valmistajalla olisi jotain moduuliratkaisuakin että voi myöhemmin laajentaa isommaksi, tiedä sitten miten toimis mutta kannattanee tutkailla vaihtoehtoja.
Juu, ikävä juttu se vanhisten huijaus kepulien omien puhdistussyteemien myynnin vauhdittamiseksi, onneks se vähän lieveni ja nykyään kai rannassa asujille vain oikein tiukka, muilla vähän järjellisempi.nvastoin
Juu, kandee ne sijoitukset miettiä, itse olin jo tähän laittamassa että makkarissa pää pohjoiseen antaa hyvät unet, mutsilta kuultu vanha perimätieto. Gooklasin niin feng shui jutuissa siitä on, nyt vaan en oo enää varma oliko niin kun tuolla sanotaan just päinvastoin että jalkojen pitäis osoittaa pohjoiseen:'
https://askelterveyteen.com/nain-teet-makuuhuoneesta-rentouttavan-ja-rauhallisen/
Tuolla taas pää pohjoiseen:
https://keskustelu.anna.fi/threads/kyssaeri.1831939/
Mikä noista selvän ottaa? laita makkri silleen että voi olla molemmat.
Mutta siinä ainakin on perää ettei vesisuonen päälle kannata rakentaa. Kokeile varvulla, se muuten oikeasti toimii:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Taikavarpu
https://yle.fi/uutiset/3-6684526
Itte kerran kaverille ihan vitsinä rupesin näyttämään että katotaan onko vesisuonia, no sehän hitto vetikin sitten ihan simona yhdessä kohtaa...kaveri ei uskonu. väitti että feikkaan mutta sitten sekin kokeili ja veti samalla tavalla ja tosi kovaa yhdessä ja samassa paikkaa. "Joskus paju kääntyy niin vimmatusti maata kohden, että pajunoksasta irtoaa koura." ei nyt ihan noin kovaa mutta niin kovaa veti että melkein säikäytti kun ykskaks alkoi varpu taipumaan.
Jep, öitä.Moikka, taas. Mulla on valmis porakaivo eikä mikään kovin syvä edes ja vettä tulee ihan käsipumpulla, sellaisella vanhanaikaisella valurautaisella. On muuten nättikin!
Kiitos vinkeistä... selaillut olen nyt moniakin. Kaikki ne tarvitsevat rakennusluvan ja viemäröinnin, niin mun kummitätini ilmoitti.
Se on vain turha mainoskikka taas valmistajalta... ostajan kun pitää itse varmistua siitä ett siihen on kaupungin/paikkakunnan hyväksymä; eli käytännössä rakennuslupa.
Jossain maaseudulla, susirajan takana ehkä; jonkun omakotitalon pihaan voi saada lisärakennuksena sellaisen pystytää... pelkällä ilmoituksella kunnan rakennustarkastajalle.
Mä en oikein noista kottaraisen pönttöä muistuttavista ykslappeisista/katoisista rakennuksista lämpene. Harjakattoinen omakotitalon (pienenkin) pitää olla, jotta se talolta edes näyttää.
Jukkatalolta löysin kaksi, joita miehet saavat alkaa tiedustelemaan mulle. Mitään päätöstä en vielä edes kuvittele tekeväni talosta mutt... 67-10P ja 65-10K kummatkin olisivat ihan yksin asujalle sopivan kokoisia vaikka vuosikausiksi eteen päin. Kummassakin mallissa se makkarin päätyseinä missä nyt on sängyn pääpuoli; menisi kaappeja täyteen alhaalta ylös asti.
Mammuttihirren 21-neliöisessä minitalossa ... hah hah haa!
Se hirsitalo on rakennettu lankusta ja pattingista ja katto on "lasia" elikä paksua muovia!
Hirsitalo ON hirrestä; vähintään 20cm läpimitaltaan latvapäästäänkin mitattuna, silloin se on mammuutti hirttä! Niin sanoi yks entinen ammattitaitoinen mökkien veistäjä. Silloin seinä on lämmönpitävä ja hengittävä... siis hirsitalossa.
Vanhemmat tulivat... pitää lopettaa ja keittää kahvit, mä saan nyt syötävää, kalakeittoa!
Näkyilee... ja kiitos vihjeistä! mansikkakkakkua kirjoitti:
Moikka, taas. Mulla on valmis porakaivo eikä mikään kovin syvä edes ja vettä tulee ihan käsipumpulla, sellaisella vanhanaikaisella valurautaisella. On muuten nättikin!
Kiitos vinkeistä... selaillut olen nyt moniakin. Kaikki ne tarvitsevat rakennusluvan ja viemäröinnin, niin mun kummitätini ilmoitti.
Se on vain turha mainoskikka taas valmistajalta... ostajan kun pitää itse varmistua siitä ett siihen on kaupungin/paikkakunnan hyväksymä; eli käytännössä rakennuslupa.
Jossain maaseudulla, susirajan takana ehkä; jonkun omakotitalon pihaan voi saada lisärakennuksena sellaisen pystytää... pelkällä ilmoituksella kunnan rakennustarkastajalle.
Mä en oikein noista kottaraisen pönttöä muistuttavista ykslappeisista/katoisista rakennuksista lämpene. Harjakattoinen omakotitalon (pienenkin) pitää olla, jotta se talolta edes näyttää.
Jukkatalolta löysin kaksi, joita miehet saavat alkaa tiedustelemaan mulle. Mitään päätöstä en vielä edes kuvittele tekeväni talosta mutt... 67-10P ja 65-10K kummatkin olisivat ihan yksin asujalle sopivan kokoisia vaikka vuosikausiksi eteen päin. Kummassakin mallissa se makkarin päätyseinä missä nyt on sängyn pääpuoli; menisi kaappeja täyteen alhaalta ylös asti.
Mammuttihirren 21-neliöisessä minitalossa ... hah hah haa!
Se hirsitalo on rakennettu lankusta ja pattingista ja katto on "lasia" elikä paksua muovia!
Hirsitalo ON hirrestä; vähintään 20cm läpimitaltaan latvapäästäänkin mitattuna, silloin se on mammuutti hirttä! Niin sanoi yks entinen ammattitaitoinen mökkien veistäjä. Silloin seinä on lämmönpitävä ja hengittävä... siis hirsitalossa.
Vanhemmat tulivat... pitää lopettaa ja keittää kahvit, mä saan nyt syötävää, kalakeittoa!
Näkyilee... ja kiitos vihjeistä!Joo, saa olla tarkkana varmaan noissa lupa-asioissa, onneks sulla on lähipiirissä noita joitka tietää asioista , myyjäthän tosiaan myyntivaiheessa kehuu kuin helposti kaikki käy mutta ongelmien tullen niitä ei näy missään. Ja varmaan tosiaan varminta että jos on lupien kanssa rakennettu ei tule sitten myöhemminkään ongelmia laillisuuden suhteen.
Harjakatto on kyllä hyvä ja siistin näköinen kun vaan muistaa katsoa ettei sitten lumet tipu aina kulkuteille. Vilkasin noi mallit, ihan nättejä ja muutenkin tuo jukkatalo on kyllä hyvä, en oo kenenkään kuullu moittivan, hinta/laatusuhde kai aika kohdillaan ja niillä avamet käteenkin kohtuuhintaan, ei kuulemma kannata välttämättä itse ruveta sisustuksiakaan tekemään kun tekevät melko edukkaasti valmiiksi , yksi työkaveri alkaa loppukesästä kai rakentamaan.
Joo, ei noihin neliöihin varmaan kovin mammuttia mahdu. Yks mikä itteä kinnostais jos alkaisin rakentamaan olis nuo pystyhirsitekniikalla tehtävät, vissiin ovat jonniinmoinen hitti nyt:
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/201803312200848544_uh.shtml
Mutta eipä kai tuokaan ihan ongelmaton rakennustapa taida olla ja siinä vähän joutuu kokeilijapioneerin asemaan jos tuollaisen laittaa. Näytti olevan joku opinnäytekin tehtynä:
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/123732/Maenpaa_Lauri.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Juu, näkyillään, sulla ihan hyvä projekti tuossa nyt meneillään. Ai niin, talvirakentamisesta muuten antavat vissiin aika hyviä alennuksia talotehtaat, sitäkin kannattaa harkita, saikohan yksi kaveri 10% jukalta talvirakentajan alea. Yksi rakennusalan jeppe myös joskus muistaakseni sanoi että alkukevät on hyvä aika rakentaa kun ei tule vettä eikä räntää, ja niin se varmaan on että saattais olla jopa turvallisempi aika pystytykselle kuin joku oikein sateinen kesäkeli. No kaikessa lienee puolensa mutta ainakin semmonen joka saa talon pystyyn jo keväällä voi sitten kesällä jo puuhastella pihaa kuntoon, muutenhan se jää kyllä seuraavalle kesälle.- mansikkakakkua
Ei kai tuo pystyhirsi rakentaminen mitään uutta ole, muistan joskus lukeneeni norjalaisesta pystyhirsi rakennuksesta. Oli joskus ollut sielläpäin maata aika yleinen rakennustapa... ehkä satoja vuosia sitten, vaan vaihtunut hiljalleen hirsivarvit vaaka suuntaiseksi. Jostain vanhasta rakennuksesta oli sisäkuviakin, oli silloin jo suojelukohteena.
Jostain viikkolehdestä sitä luin odottaessani vuoroani hammaslääkäriin... varmaan 10 vuotta sitten, niin en muista enää niin tarkkaan sitä juttua... tai lehteäkään, missä siitä kerrottiin.
Mulle pitäisi tulla iso 8-kulmainen grillikota ja sen pystyttämiseen on haettu lupaa... pystyttää sellainen tontille ilman sokkeleita, vain harkkojen päälle. On siis siirettävissä/purettavissa siis. Ei mikään ympärivuotinen asumus, mutt kesäaikaan siinä pystyy yöpymäänkin ja sadepäivisin erittäin mukavan kokoinen pienelle porukalle... vain 17m².
Mulla oli vieraita tässä asuntovaunussa, hieman hankalaa kun liikuttiin... ahdasta viiden ihmisen on viihtyä pienessä vaunussa. Neljä vielä sopii... mutt yks lisää ja ahdasta on. Yksinäni mulla on tilaa aivan riittävästi vaikka voimistella. Mutt lomamatkalla pariskunta 2-3 muksun kanssa... ei oikein olis kivaa sadepäivänä, jokainen varmasti kärsisi sillipurkki tunnelmasta.
Öitä! - mansikkakakkua
mansikkakakkua kirjoitti:
Ei kai tuo pystyhirsi rakentaminen mitään uutta ole, muistan joskus lukeneeni norjalaisesta pystyhirsi rakennuksesta. Oli joskus ollut sielläpäin maata aika yleinen rakennustapa... ehkä satoja vuosia sitten, vaan vaihtunut hiljalleen hirsivarvit vaaka suuntaiseksi. Jostain vanhasta rakennuksesta oli sisäkuviakin, oli silloin jo suojelukohteena.
Jostain viikkolehdestä sitä luin odottaessani vuoroani hammaslääkäriin... varmaan 10 vuotta sitten, niin en muista enää niin tarkkaan sitä juttua... tai lehteäkään, missä siitä kerrottiin.
Mulle pitäisi tulla iso 8-kulmainen grillikota ja sen pystyttämiseen on haettu lupaa... pystyttää sellainen tontille ilman sokkeleita, vain harkkojen päälle. On siis siirettävissä/purettavissa siis. Ei mikään ympärivuotinen asumus, mutt kesäaikaan siinä pystyy yöpymäänkin ja sadepäivisin erittäin mukavan kokoinen pienelle porukalle... vain 17m².
Mulla oli vieraita tässä asuntovaunussa, hieman hankalaa kun liikuttiin... ahdasta viiden ihmisen on viihtyä pienessä vaunussa. Neljä vielä sopii... mutt yks lisää ja ahdasta on. Yksinäni mulla on tilaa aivan riittävästi vaikka voimistella. Mutt lomamatkalla pariskunta 2-3 muksun kanssa... ei oikein olis kivaa sadepäivänä, jokainen varmasti kärsisi sillipurkki tunnelmasta.
Öitä!Kaivelin hieman tietoa pystyhirsirakentamisesta... kun auringonpaisteessa hyttysten syötävänä en tykännyt olla; ja sipulitkin tuli jo istutettua. Eikä oikein muuta kannata tällä hetkellä istutella.
Sadetta odotellessa... aika kuluu näinkin. Aamulla aikaisin tein jo kaupungin keskustaan hankintamatkan... torille ensin ja sitt kauppaan...nyt on evästä moneksi päiväksi.
Katso YouTube:sta vaikka: Utran pystyhirsikirkko. Mä en saanut mitenkään osoitetta kopioitua, mutt tuolla haulla se tulee näkyviin YouTubessa... näytetään sisältä ja ulkoa. Ulkopuolella on maalattu kaunis vaakalaudoitus. Suomessakin on kolme pystyhirsikirkkoa... todella vanha rakennustapa... on taas otettu käyttöön, koska noissa rakennuksissa ei ole ollut homeongelmia ja kestävät satoja vuosia; jollei joku hulttio niitä polta!
Pystyhirsirakennuksissa on ulkopuolella yleensä vaakalaudoitus, tavallaan tuulensuoja, eikä sade kastele seiniä tai; aurinko paista poroita suoraan hirsiseinään ja kosteuden erilliset seinät pystyvät tasaamaan. Massiiviset muuratut tulisijat... uunit ovat pitäneet rakennukset lämpiminä... paitsi kirkot; jotka ovat olleet talvisin kylmiä, koska ei niitä lämmitetty säännöllisesti... ainoastaan Jumalanpalveluksiin... jos silloinkaan. mansikkakakkua kirjoitti:
Kaivelin hieman tietoa pystyhirsirakentamisesta... kun auringonpaisteessa hyttysten syötävänä en tykännyt olla; ja sipulitkin tuli jo istutettua. Eikä oikein muuta kannata tällä hetkellä istutella.
Sadetta odotellessa... aika kuluu näinkin. Aamulla aikaisin tein jo kaupungin keskustaan hankintamatkan... torille ensin ja sitt kauppaan...nyt on evästä moneksi päiväksi.
Katso YouTube:sta vaikka: Utran pystyhirsikirkko. Mä en saanut mitenkään osoitetta kopioitua, mutt tuolla haulla se tulee näkyviin YouTubessa... näytetään sisältä ja ulkoa. Ulkopuolella on maalattu kaunis vaakalaudoitus. Suomessakin on kolme pystyhirsikirkkoa... todella vanha rakennustapa... on taas otettu käyttöön, koska noissa rakennuksissa ei ole ollut homeongelmia ja kestävät satoja vuosia; jollei joku hulttio niitä polta!
Pystyhirsirakennuksissa on ulkopuolella yleensä vaakalaudoitus, tavallaan tuulensuoja, eikä sade kastele seiniä tai; aurinko paista poroita suoraan hirsiseinään ja kosteuden erilliset seinät pystyvät tasaamaan. Massiiviset muuratut tulisijat... uunit ovat pitäneet rakennukset lämpiminä... paitsi kirkot; jotka ovat olleet talvisin kylmiä, koska ei niitä lämmitetty säännöllisesti... ainoastaan Jumalanpalveluksiin... jos silloinkaan.Juu tsekkasin, kirkkohan oli komea ja siinä ainakin näyttäisi kestävältä rakenteelta. Ihmeellisen vähän kyllä pystyhirrestä asiaa juutuubissa, ensin luin vähän huolettomasti tuon sun vikin ja kirjotin hakuun utran pystyhirsikehikko, sitten pystyhirsikehikko jne eikä mitään oikein löytynyt, sitten kun luin uudestaan hoksasin että siinä lukikin kirkko, alkoi löytymään :)
Tuopa olikin mulle uutta toi että vielä vaakalaudoitus päälle mutta tosiaan järkeenkäypää. Tuossa pystyhirressähän ei painovoima pidä huolta tiivistymisestä kun kutistuu vähän välillä mutta varmaan just hyvä jos on se vaakalaudoitus ulkopuolella. välissä rakoa ja sitten pysty sisällä niin varmaan kohtuudella pitää tuulta ja hengittää. Joo, tuommonen pystyhirsi/vaakaverhous ja iso leivinuuni keskellä pirttiä varmaan aika kodikas paketti olis asustaa. Puutahan siinä varmaan jonkinverran menis ja tavallaan aika työläs mutta tuntuis ihan eri tavalla kodilta kuin joku muka matalaenergia harkkohökötys.- mansikkakakkua
Harmaaritari kirjoitti:
Juu tsekkasin, kirkkohan oli komea ja siinä ainakin näyttäisi kestävältä rakenteelta. Ihmeellisen vähän kyllä pystyhirrestä asiaa juutuubissa, ensin luin vähän huolettomasti tuon sun vikin ja kirjotin hakuun utran pystyhirsikehikko, sitten pystyhirsikehikko jne eikä mitään oikein löytynyt, sitten kun luin uudestaan hoksasin että siinä lukikin kirkko, alkoi löytymään :)
Tuopa olikin mulle uutta toi että vielä vaakalaudoitus päälle mutta tosiaan järkeenkäypää. Tuossa pystyhirressähän ei painovoima pidä huolta tiivistymisestä kun kutistuu vähän välillä mutta varmaan just hyvä jos on se vaakalaudoitus ulkopuolella. välissä rakoa ja sitten pysty sisällä niin varmaan kohtuudella pitää tuulta ja hengittää. Joo, tuommonen pystyhirsi/vaakaverhous ja iso leivinuuni keskellä pirttiä varmaan aika kodikas paketti olis asustaa. Puutahan siinä varmaan jonkinverran menis ja tavallaan aika työläs mutta tuntuis ihan eri tavalla kodilta kuin joku muka matalaenergia harkkohökötys.Kävin vähän ostoksilla... kuulin käytetyistä petonilaatoista, noin 20m² oli nostettu omakotitalon pihasta ylös, olivat nyt tarpeettomia. Heille tulee uusi tiilenpunainen karelialaatoitus... maanrakennusliikkeestä asennettuna. Maksoin noista käytetyistä laatoista vain 30€ ja lupasin ett ne laatat noudetaan vielä tänään pois sieltä heidän haittona olemasta. Samalla reissulla tarttui sitt mukaani->sellainen 3mx3m oleva valkoinen muovinen aurinkokatoskin (osasina), jäänyt nyt heiltä myös tarpeettomaksi. Mullehan se sopi kuin nyrkki silmään... sain pation ja katoksen 50€:lla.
Pitää palkata tai nakittaa... pari miestä siirtämään ja tekemään toi patio ja kokoomaan se katoskin sille patiolleni. Tästä tulee lähtö käymään kotona ja samalla voin kysyä Juntuselta osaako hän neuvoa mistä mä saan apua pulmaani... ja paljonko sen hoito ehkä maksaisi.
Toi pation teko ei ihan mun askartelu lajieni hallinta piiriin kuulu, ja mä haluan ett se tulee kunnolla tehdyksi... ettei asennustyötä tarvitse viikottain korjailla. Saisin ehkä pallogrillillenikin laatoitetun alustan... eikä mun grillikodasta ole vieläkään kuulunut mitään!!!
Näkyilee... mansikkakakkua kirjoitti:
Kävin vähän ostoksilla... kuulin käytetyistä petonilaatoista, noin 20m² oli nostettu omakotitalon pihasta ylös, olivat nyt tarpeettomia. Heille tulee uusi tiilenpunainen karelialaatoitus... maanrakennusliikkeestä asennettuna. Maksoin noista käytetyistä laatoista vain 30€ ja lupasin ett ne laatat noudetaan vielä tänään pois sieltä heidän haittona olemasta. Samalla reissulla tarttui sitt mukaani->sellainen 3mx3m oleva valkoinen muovinen aurinkokatoskin (osasina), jäänyt nyt heiltä myös tarpeettomaksi. Mullehan se sopi kuin nyrkki silmään... sain pation ja katoksen 50€:lla.
Pitää palkata tai nakittaa... pari miestä siirtämään ja tekemään toi patio ja kokoomaan se katoskin sille patiolleni. Tästä tulee lähtö käymään kotona ja samalla voin kysyä Juntuselta osaako hän neuvoa mistä mä saan apua pulmaani... ja paljonko sen hoito ehkä maksaisi.
Toi pation teko ei ihan mun askartelu lajieni hallinta piiriin kuulu, ja mä haluan ett se tulee kunnolla tehdyksi... ettei asennustyötä tarvitse viikottain korjailla. Saisin ehkä pallogrillillenikin laatoitetun alustan... eikä mun grillikodasta ole vieläkään kuulunut mitään!!!
Näkyilee...Hieno juttu että ymmärrät hyödyntää noita vanhoja. Yksi kaverini oli kanssa tuolla tavalla saanut hyvät pihalaatat mökille, oli tohkeissaan että ihan uudenveroista tavaraa ja poiskärräämisen vaivalla sai tehtyä itselleen hienon. Monasti saattaa tulla biistä vanhoista parempikin kuin ihan uudesta.
Juu, ei kannata pilata taitamattomuuttaan. Käsittääksenin sinne alle laitetaan hiekkaa riittävästi ettei routa siirtele ja sitten joku kasvinestokangas/harso tms. vissiin levitetään jos halutaan ettei rikkoruohoja puske sitten aikanaan kivien välistä mutta tuohon varmaan löytyy ohjetta ja tekijää jostain.
Jep, näkyillään,. itse saatan tässä päivän pari olla poissa mutta sunnuntaina viimeistään ehtii palstailemaan.
- seolijännää
En tiedä, mutta joku miesjokutietääkaiken tai jotain sen tapaista, piti nuuskaa jonakin naistuttunaan, jota oli tavannut ahdistella ja oli pakkomielteisesti ihastunut siihen.
- seonypäätetty
Se on sillätavalla että ollaan miesjokatietääkaiken tjsp kanssa yhdessä päätetty, että Nuuska on nainen, ja se on riittävän kauan meitä täällä palstalla kiusannut. Nuuskan on nyt valittava itselleen palstalta poikaystävä, ei siinä muu enää auta, ja miehen näyttely on loputtava.
- 3215135
Minkä ikäinen ätmi NuuskaMuikkune on?
- mansikkakakkua
Hän on 58 v. ätmi.
- onkototta
Hän on 58 v. ätmi.
Niin vanha? Mietin että jotain 30.
- mansikkakakkua
onkototta kirjoitti:
Niin vanha? Mietin että jotain 30.
Trollin kanssa juttelet... mulla ei ole Nuuskan iästä tietoa... en ole koskaan edes tiedustellut sitä.
Sillä minkä ikäinen kukin täällä kirjoittava henkilö on; ei mulla ole mitään merkitystä... koska anonyyminä kirjoittelemme palstalla. Ihan eri juttu jos IRL:ssä eläisin näiden tyyppien kanssa, silloin iän mukaiset puheetkin olisivat paremmin ymmärrettävissä.
Tämä& nämä trollit; ovat aina ihastuneet mun käyttämiini nikkeihin... ja kyllä niitä soopa puheita olen saanut lukea ihan kyllästymiseeni asti, tämä nyt on sieltä kaikkein kesymmästä päästä! - RakasPäiväkirjablabla
Trollin kanssa juttelet... mulla ei ole Nuuskan iästä tietoa... en ole koskaan edes tiedustellut sitä.
Sillä minkä ikäinen kukin täällä kirjoittava henkilö on; ei mulla ole mitään merkitystä... koska anonyyminä kirjoittelemme palstalla. Ihan eri juttu jos IRL:ssä eläisin näiden tyyppien kanssa, silloin iän mukaiset puheetkin olisivat paremmin ymmärrettävissä.
Tämä& nämä trollit; ovat aina ihastuneet mun käyttämiini nikkeihin... ja kyllä niitä soopa puheita olen saanut lukea ihan kyllästymiseeni asti, tämä nyt on sieltä kaikkein kesymmästä päästä!mansikkapaska utelee muut väärinkäsitysten kusiliemeen ja väärä henkilö
on hämmästyneenä käräjäoikeudessa vakavista rikoksista epältynä
pissaliisat korjoittakoon perheasiansa vain tyttöjen lukittuun päiväkirjaansa
- Höpöttäköön
Todennäköisesti tämä Muikkune on kommunikointikyvytön nainen. Olen lukenut lapsilleni muumikirjat siinä missä Judge Dredd sarjakuvia tai Taru sormusten herrasta. Ihan normaaleja ovat vielä. Täällä saavat kaikki kukat vapaasti kukkia, ja se on hyvä. Dissaan kuitenkin kaikki hänen viestinsä. Kerran hän kysyi tarkennusta aika selvään viestiini, joka koski tosiasioita. Totuutta ei voi muuttaa, enkä ymmärtänyt kysymystä...
- Iaskin..väärin
Nuuskis on yx kehari Konnevedeltä.
- supa.conza
Pekkiä vittuja täynnä nuorison ketju
Aivan suotta te sille täysin tarkoitushakuisesti vittuilette. Hän mielellään antaa samalla mitalla takaisin, tapauksesta riippuen kunnon korkojenkin kanssa... ellei sitten ole sillä päällä että saa teidän urpojen jutuista vain hyvät naurut!
- mklbgflrt
Ainakin tämä todistaa sen, että Sinkut -palsta ei ole enää ätmien hallussa, vaan Miestenlogiikkalaiset ovat vallanneet palstan ja hallitsevat keskustelua silkalla joukkovoimalla.
- asuntovaunupuistolaiset
Miehenlogiikka tuo suomi24 palstojen asuntovaunukylä, jossa valkoinen roskasakki asustaa ja köyrii sukulaisiaan...hyytävää.
Kuvan jokaisessa vaunussa asuu yksi miehenlogiikkalainen.
https://images.dwell.com/photos/6138941323646095360/6194583749763751936/large.jpg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904282
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372515Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062201Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1891585- 291578
- 771376