Kahdesti petetty

Sattuu

Olo on turta, vertaistukea kaipaan.

Tapasin reilu puoli vuotta avioeroni jälkeen miehen, joka vei jalat alta. Hullaannuin ja rakastuin.Suhde eteni nopeasti- jälkikäteen ajatellen liiankin nopeasti. Tutustuimme toistemme lapsiin ja teimme tiiviisti asioita yhdessä.

Koin läheisen ihmisen menetyksen aika pian ja siirsin surutyötä tiedostamattani. Noin vuoden kuluttua se iski pintaan, olin poissaoleva ja mies tulkitsi tämän välinpitämättömyydeksi. Tuli riita, mies lähti ovet paukkuen. Muutama päivä myöhemmin hänellä oli uusi nainen. Hajosin, tein kaikkeni, että palaisimme yhteen. Kuukausi siitä niin tapahtui. Mies oli ja on edelleen sitä mieltä, että oma syyni. Hänen mielestään riita oli merkki erosta- itse oletin, että jos erotaan, se sanotaan myös ääneen.

Yritimme uudelleen, en osannut luottaa. Vajaa vuosi meni aaltoilevassa tilanteessa.

Pari kuukautta sitten tuli taas riitatilanne, erimielisyyttä ajankäytöstä, yhteinen aika kun on kortilla. Mies totesi tällä kertaa, että antaa olla. Hajosin taas. Pari päivää myöhemmin taas uusi nainen kuvioissa.

En voi käsittää, miksi rakastan ihmistä, joka käyttäytyy toista ihmistä kohtaan noin. Sydän on särkynyt ja tuntuu, että voimat alkaa olla loppu. Työterveydestä ja ystävistä olen apua saanut, mutta koville ottaa.

Saman kokeneita?

10

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtituommoinenhoi

      Mitäpä tuohon vastaisi?

      Etkö sinä tosiaan käsitä, että eihän tuollaisesta tule mitään!
      Miksi roikut tuossa ja olet muka "rakastunut".

      Sure vielä sydämesi pohjasta muutama päivä, korkeintaan viikko ja sitten on loppu käännät uuden lehden elämässäsi!

      Ihan kuin tuo olisi ainoa kaksilahkeinen tässä maailmassa.

      Ihan sairasta. Hankkii uuden naisen heti ja sinä vaan haikailet tuollasen perään.
      Ei tuo äijä nyt voi niin ihmeellinen olla.

      Onkohan sinulla itselläsi nyt jotain ongelmaa, kun roikut yhdessä ukossa?

    • typeräköoletvai

      Muutama päivä ja uusi nainen? Haloo? Missä vika? Sillä hän muita naisia jo valmiina. Et voi siitä itseäsi rangaista että rakastat miestä joka ei kykene sellaiseen suhteeseen kuten sinä sen ymmärrät. Ja mistä kun saa riidan aikaiseksi menee toisen luo ja syyttää sinua tilanteesta? Anna mun kaikki kestää. Nyt sinun tulee hyväksyä nuo "uudet naiset joka kerta kun riitaa tulee. Ei ole ihme että tietää olet. Voisitte kokeilla vaikka niin ensin riitelette sitten sovinto seksiä niin ei tarvitse käydä muualla? Kokeile.

    • hyökkäyskaksilahkeiseen

      Mies harrastaa haaremia. Tuo riittää sinulle. Miksi valitat ensinkään?

      Jos et sittenkään ole tyytyväinen aiempiin valintoihisi, miksi et vaihtaisi suuntaa?
      Jätä kaikki tuntemasi miehet omilleen. Vain anna heidän olla ja elää haluamallaan tavalla. Se ei edusta sitä mitä sinä loppujen lopuksi haluat.

      Mitähän jos seuraavan miehen (jos sellaisen satut vielä tapaamaan) kohdalla, et heti hyökkäisi sen kimmppuun vaan aivan rauhassa ja ajan kanssa viitsit nähdä vaivaa tutustua kunnolla.
      Ei niin että mutku me tunnettii jo muutama kuukaus! Se ei sinun tapauksissa ole ollut tarpeeksi pitkä aika!
      Kertomasi miehen käytökset olisivat aivan varmasti tulleet esille tutustumisen myötä. Silloin olisit voinut tehdä paljon älykkäämmät ja tosiasioihin perustuvat päätökset, jatkaakko enää ystävyyttä ko miehen kanssa!

      • Naxu

        Hanki mäyräkoira, lemmikki tuo paljon iloa.


    • Sattuu

      Tajuan kyllä, ettei tuollaisen miehen perään kannata itkeä. Toivon,, että saisin nämä tunteet vaan loppumaan.

      • Hei-

        Olen pahoillani tilanteesta, johon olet joutunut; mies rikkoo sinua vastaan ja luottamus on mennyt säpäleiksi jo kaksi kertaa. Hyvä, että sinulla on ystäviä, joiden kanssa voit asiaa puida ja viettää aikaa. Hyvä, että olet mennyt työterveyteen ja sillä tavalla huoöehdit itsestäsi.

        Olen samaa mieltä, ettei noiden pettymysten jälkeen "kannata itkeä" hänen peräänsä. Mutta emme me voi tunteitamme käskeä tai kieltää. Kun on petetty, saa olla paha mieli ja sydän särkynyt ja siitä surullinen. Aika auttaa, pikkuhiljaa, mutta se auttaa.

        Tee asioita, jotka tuovat iloa, mene ihmisten pariin, älä jää yksin. Tulee se vaihe, jolloin huomaat pääseväsi irti hänestä ja löydät taas iloa elämääsi ja arkeesi. Ja yritä lujasti luottaa siihen, että sinulle tulee hyviä aikoja vielä. Ja, ettei kaikki miehet ole petollisia ja pettäviä.

        Lämpimin ajatuksin,
        Pirkko-pappi


      • siis_pappiko_olet

        Miksi et kerro Jeesuksesta, Pirkko?


    • Haavoittunut

      Hei Sattuu!

      Tilanteesi on todella raskas. Ymmärrän hyvin tunteesi. Itselläni takana kolme parisuhdetta, joissa kaikissa eron jälkeen toinen osapuoli (nainen) ei pysytynyt tunteitaan käsittelemään ilman uutta kumppania. Vaikka yksikään eroista ei varsinaisesti ollut tilanne, että toinen jättää toisen, vaan yhdessä pohdittuja, oli äärimmäisen raskasta kun jo muutenkin mentaalisesti raskas prosessi mutkistuu kun ylimääräinen henkilö on matkassa.

      Nämä ihmissuhdekiemurat ovat ylivoimaisesti elämän raskaimpia asioita. Joku on verrannut kuolemaan, Minusta kuolema on lopullinen ja siitä jää suru, mutta parisuhteen loppuminen ja uuden kumppanin mukana olo tekee lähes hulluksi kun mieli pyörii asiassa niin kauan kunnes aika tekee tehtävänsä ja prosessointi tulee päätökseen.

      Toivon sinulle kovasti voimia ja mielelläni voin olla vertaistukena, koska itselläni on niin paljon kokemusta ikävistä tilanteista, että osaan hyvin samaistua sinun asemaasi, vaikka ihan vastaavaa kokemusta minulla ei olekaan. Tällä hetkellä teen surutyötä vappuna päättyneestä suhteesta. Kolmatta osapuolta ei toivon mukaan heti ole tulossa, vaikka kokemuksieni takia pelottaa, että jos tässäkin tapauksessa niin käy.. Jos haluat niin mielelläni vaihdan sähköpostiosoitteen kanssasi. Itse koen, että on mielyttävämpi prosessoida asioita vastakkaisen sukupuolen kanssa, koska ainakin miesmaailmassa minun on hankala kertoa kaikista tuntemuksistani, vaikka parisuhteessa pystyn kaikki tunteeni hyvin näyttämäänkin.

      Joka tapauksessa kovasti voimia sinulle!

    • Sattuu

      Kiitos viesteistänne.

      Mielelläni vaihdan ajatuksia sinun, haavoittunut, kanssa - jos vain pystyt sen julkisesti minulle laittamaan.

    • Haavoittunut

      Niin katsotaan saako tänne laittaa. Jos ylläpito sen poistaa, niin on kuitenkin nimimerkkini ja sukupuolen 1- kirjain yhteen ja sitten ät merkin jälkeen tämän yleisimmän hakukoneen sähköposti. Eli [email protected] tavoittaa nyt alkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe