Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURI (2. vko 14.5.)

Sissivaihde

Huomenta!
Ajattelin aloittaa tälle viikolle uuden ketjun.
Pusseilla mennään edelleen.

75.4 kg ja olokin melko normaali.
Lähtö 78 (-2,6)

74

1863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pussikuuri

      Paino tänään 74 kiloa. Perjantaista lähtenyt 3 kiloa.

    • HyvinPalaa

      Sain itse viikossa pois 4 kiloa syömällä paljon ihan oikeaa ruokaa viisi kertaa päivässä. Kuukaudessa lähti 10 kiloa. Vaikeinta oli syödä niin paljon ja usein.

      • Sissivaihde

        HyvinPalaa,

        Oletkohan eksynyt sulle ihan vääränlaiseen ketjuun?
        Muutenkin taidat satuilla ihan omiasi.

        Taidan jatkossa ohittaa huomiotta vastaavanlaiset kommentit.

        Kyllä sinun viestistä ymmärtää, että sinulla on ongelmia.
        Tämä ketju ei ehkä kuitenkaan anna sulle tarvitsemaasi vertaistukea.


      • Muumi-Mummu
        Sissivaihde kirjoitti:

        HyvinPalaa,

        Oletkohan eksynyt sulle ihan vääränlaiseen ketjuun?
        Muutenkin taidat satuilla ihan omiasi.

        Taidan jatkossa ohittaa huomiotta vastaavanlaiset kommentit.

        Kyllä sinun viestistä ymmärtää, että sinulla on ongelmia.
        Tämä ketju ei ehkä kuitenkaan anna sulle tarvitsemaasi vertaistukea.

        Hänen ongelmansa on mm. lukea kemikaalisten sekoitusten /pussikuurien tuottamaa humaltuneen mielikuvitusta ja onnen huumaa, että "hyvin menee ja oikealla tiellä ollaan!"

        Joskus sitä olen minäkin aikonut tarttua halpaan ja helppoon jauheeseen ja tosiaan - öisen lenkin ja voimavoimistelun kanssa pikakahvilla ja kaakaolla terästetty pikkukuppi maistuu.
        Hätävarana retkille, pitkille patikkamatkoille minulla on tosiaan proteiinipulverit mukana.
        Otan päivän kaupunkireissuille ja junassa tuntien istumisille mieluummin proteiinipulverin kuin käyn syömässä hampurilaisia tai kahviossa sokeripommeja ja lipittämässä laihaa kahvia.
        Hedelmien ja vihannesten kanssa on kivaa istua puistossa ja katsoa hyörintää tai istua junassa tunteja ja lukea kirjaa. Niillä proteiinipulvereilla on minullekin paikkansa.

        Älä väitä toisen valehtelevan liikunnan ja syömisen aikaansaavasta painonpudotuksesta. Minä olen tavannut kävellä pari tuntia/pvä töihin tai kouluun ikäni ja saanut syödä 3000-4000kcal/pvä pysyen silti hoikkana.
        Nyt lähti parin vuoden istumisen jälkeen 10 pvä ja -3kg ja-8cm. 3h liikuntaa ja
        syönyt oikeaa ruokaa 3 ateriaa ja 3 välipalaa. 1400kcal-2000kcal/pvä.
        Enkä ole ollut ylipainoinen.Silloin on paljon vaikeampaa laihduttaa ja vastaisuudessa nesteiden jo lähdettyä laihdun n.-2kg/10 pvä. Tapaan pudottaa -30cm/kuukaudessa.
        Miehillä se on helpompaa kuin naisille. Erilaiset lihakset ja hormonit.
        Luin myös lääkärin lausuntoja, että keski-ikäisten naisten tulisi painaa hieman enemmän terveydellisistä syistä. Kuten tapa-nutraaja kuuluu siihen ryhmään.
        Lattiavoimistelun tulisi olla meille tapa, vaikka TV:n edessä kävelyjen lisäksi.

        Mutta tehän ette välitä terveydenhuollosta, vaan olette ihastuneita epäterveellisten
        light-kokisten juonnista ja kehonne myrkytyksestä. Päänsäryt ja masennukset kärsitte kuin marttyyrit ihaillen toistenne kestävyyttä ja halveksien heikkoja oikean ruoan syöjiä kunnes nälkä iskee mässypäivät seuraavat toisiaan muuttuen viikoiksi.
        Sitten vaan tänne synninpäästölle ja huomion keruulle nauttien siitäkin.

        Minulle se olisi ihan samaa, mutta näin koulujen päätyttyä nuoret tytöt lukevat näitä.
        Heidän tähtensä on hyvä kirjoittaa vastapainoksi terveellisistä ruokailutavoista.
        Ruoka on ravintoa keholle rakennukseksi ja mielen toimintaan,
        mutta sitähän te keski-ikäiset teinit ette hyväksy.


      • HyvinPalaa
        Sissivaihde kirjoitti:

        HyvinPalaa,

        Oletkohan eksynyt sulle ihan vääränlaiseen ketjuun?
        Muutenkin taidat satuilla ihan omiasi.

        Taidan jatkossa ohittaa huomiotta vastaavanlaiset kommentit.

        Kyllä sinun viestistä ymmärtää, että sinulla on ongelmia.
        Tämä ketju ei ehkä kuitenkaan anna sulle tarvitsemaasi vertaistukea.

        Ei ole tarvetta satuilla omiani. Tuntuu hirveältä ajatukselta, että joku on noin vieraantunut oikeasta terveellisestä ravinnosta, että on jollakin pussikuurilla.

        Laihdutustuloksesi on olematon ja se johtuu juurikin tuosta, että et syö terveellistä, lisäaineetonta, normaalia ruokaa.


    • Sissivaihde

      Meni tuo edellinen ketju jo niin pitkäksi, että oli hankala puhelimella katsoa.

      En ollut huomannut kommenttia, jossa oli kyseenalaisia vinkkejä syödä banaania yms!
      Pk, olit vastannut asiallisesti.

      Lääkärin tapasin tänään. Ei estettä jatkamiselle. Tätä ene-dieettivaihtoehtoa puitu jo tammi- ja maaliskuussa. Mun painoindeksi ollut yli 30, mutta en vaan ole päässyt pusseilla edes iltaan asti.
      Ei ole puhumalla paino pudonnut.
      Tietysti olisi hyvä, jos tähän vähänkään jotain kävelyä tai jumppaa saisi mukaan. Seuraava aika on joskus kesäkuun alussa.

      Toivottavasti jaksan jatkaa!
      Eilen illalla iski mielihalut. Olisi ollut niin mukava löhötä sohvalla television äärellä ja syödä herkkuja.
      Ilta, TV, herkut ja sohva on se yhdistelmä, millä olen painon saanut hyvin nostettua, joten tuota pitäisi ymmärtää varoa.

      Jos vertaa viime alkuviikon kurimukseen, niin nyt on hyvä olo.

      Tsemppiä!

      • pussikuuri

        sissivaihde: Hyvä juttu että sait lääkäriltä ns. luvan jatkaa. Mä menen päivä kerrallaan. Tämä hyvä alku kyllä motivoi ja onneksi ei ole mitään juhlia tiedossa vähään aikaan. Mulla ois aika kesäkuun alussa psykiatrille,mutta tällä hetkellä en näe siihen tarvetta. Tuskin sillä toisella käynillä tulee mitään uutta. Voin kuitenkin tällä hetkellä ihan hyvin ja en halua mennä vastaanotolle tunniksi pyörittää peukaloita. Mä oon käynyt nyt niin monella eri taholla puhumassa tästä syömisjutusta,niin en usko että saisin kuulla enää mitään uutta. Päällimmäinen syy syömiseen on tylsyys ja aika. Jota on mun vuorokaudessa liikaa. Ja vaikka kävisin toistamiseen psykiatrilla niin mun vuorokaudessa on edelleen yhtä paljon tunteja. Ja jotenkin mulla on paineita pudottaa sinne kesäkuun alkuun kauheasti kiloja. Se aiheuttaa vähän paineita. En näe tarvetta tai velvollisuutta mennä vastaanotolle. Viimeksi kun lähdin sieltä niin mä voin ihan hyvin. Mä en tiedä mistä mä edes puhuisin siellä,koska aihe pitäisi pysyä syömisessä eikä alkaa puhumaan aiheen vierestä.

        Samoin tsemppiä sullekin.


    • Kauko_K-

      Olen kävellyt lenkkejä noin 20000 km.
      Viimeisen vuoden aikana lähes 2 000 km.
      Olen jättänyt lähes kaiken turhan rasvan ja sokerin pois.
      Syön paljon kasviksia ja hedelmiä.Alkoholia en käytä.
      Painoin 96 kg.Nyt lähes 20 kiloa pienempi paino.

      • pussikuuri

        Onnittelut,mutta sinullekin tämä ketju on ihan väärä tai turha. Olet onnistunut muutenkin niin tästä ketjusta tuskin saat vertaistukea. Kyllä me sissivaihteen kanssa tiedetään miten syödään oikein. Ei me olla loppuelämäämme pussikuurilla. Ja jos mä pystyisin syömään viisi ateriaa päivässä ja laihtumaan sillä niin enhän mä pussikuurilla olisi. Minäkin ohitan nämä onnistuja viestit. Me ei olla sissivaihteen kanssa sen huonompia ihmisiä. Jatka kävelylenkkejä,mutta jaa tuota elämäntapaasi ketjuissa johon se aiheeltaan kuuluu.

        P.S minäkään en juo alkoholia.


      • Sissivaihde

        Pk, minäkään en käytä alkoholia.

        Kiva, jos joku pystyy kävelemään tuhansia kilometrejä.
        Ei sekään näköjään onnelliseksi tee.

        Minunkaan lihomiseni ei johdu tietämättömyydestä. Toki sellaisiakin ihmisiä on.

        Tämä ketjuhan tosiaan on pussiruualla laihduttaville. Ja sellaiset tänne tervetulleita meidän kanssa juttelemaan. Kaikenkokoiset!

        Muille sitten muita ketjuja.


      • Muumi-Mummu
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk, minäkään en käytä alkoholia.

        Kiva, jos joku pystyy kävelemään tuhansia kilometrejä.
        Ei sekään näköjään onnelliseksi tee.

        Minunkaan lihomiseni ei johdu tietämättömyydestä. Toki sellaisiakin ihmisiä on.

        Tämä ketjuhan tosiaan on pussiruualla laihduttaville. Ja sellaiset tänne tervetulleita meidän kanssa juttelemaan. Kaikenkokoiset!

        Muille sitten muita ketjuja.

        En löydä Kauko K.:n kommentista mitään onnettomana olemisen merkkejä.
        Tyypillistä, miesmäistä toteamista ja paremminkin tyytyväisyyttä itseensä ja elintapaansa.
        Täysin ymmärrettävää, kun keho alkaa tuottaa nopeasti omat "morfiininsa"! ;-)
        Minulle ainakin kannustusta pidentää lenkkejäni nauttien luonnosta ja kesästä.
        Voisin hyvin alkaa kävellä aamusella naapurikaupunkiin kävely- ja pyöräilyteitä.
        Siellä hetki pikkulaiva-rannassa ja sillan yli pieneen saareen eväiden kanssa. 25km/pvä.
        Kiitos, Kauko K.!


      • Muumi-Mummu
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk, minäkään en käytä alkoholia.

        Kiva, jos joku pystyy kävelemään tuhansia kilometrejä.
        Ei sekään näköjään onnelliseksi tee.

        Minunkaan lihomiseni ei johdu tietämättömyydestä. Toki sellaisiakin ihmisiä on.

        Tämä ketjuhan tosiaan on pussiruualla laihduttaville. Ja sellaiset tänne tervetulleita meidän kanssa juttelemaan. Kaikenkokoiset!

        Muille sitten muita ketjuja.

        Riippuvainen on, kun ei halua nauttia jotain, mutta ei kykene olemaan ilman sitä.
        Minulle se on kahvi. Kaksi kuppia päivässä on tarpeeni.
        Pussiikuurille on light-cocat aiheuttamassa riippuvaisuutta.
        Pakko varata jopa kahden päivän juomat. Riippuvaisuutta!
        Vähää väliä saa lukea vastaavien aineiden sisältävän huumeita,
        jotka pitävät asiakkaat riippuvaisina, rauhallisina, tyytyväisinä...
        Alkoholi ei ole ainoa riippuvaisuutta aiheuttava ja terveyttä heikentävä.


      • Osanutraaja01

        Onks Muumi-Mummulla kaatunu kahvi, ku tolleen täällä yksin riehuu!!
        Luuletsä olevas hyväki esimerkki teineille, kun tuut haukkuun ja arvosteleen muita?Noinko sitä suvaitsevaisuutta meille opetetaan?!
        Haloo! Tää on laihduttajien tukiryhmä.


      • Muumi-Mummu
        Osanutraaja01 kirjoitti:

        Onks Muumi-Mummulla kaatunu kahvi, ku tolleen täällä yksin riehuu!!
        Luuletsä olevas hyväki esimerkki teineille, kun tuut haukkuun ja arvosteleen muita?Noinko sitä suvaitsevaisuutta meille opetetaan?!
        Haloo! Tää on laihduttajien tukiryhmä.

        Halloo, halloo! Sitähän te nuoret haluatte, että mitä tyhmyyksiä keksittekin, sille on hurrattava.
        Oli se sitten tupakan nallaaminen, isän pulloista verotusta tai poikien miellyttäminen...
        Tulette sitten minultakin pyytämään, että ostaisin teille tupakkaa ja prosentteja, kun ette itse saa kaupasta. Sellaisia suloisia, viattomia söpöläisiä: "Onko täti kiltti ja ostaa tällä rahalla..."
        Tapaan antaa heille luennon sillä seisomalla kauniin ihon pilaamisesta ja muusta.

        Niin, olen nähnyt nuorten tyttöjen syövän aamusta iltaan proteiinipatukkaa ja nutrilettia.
        Kaupassa sipistään ja supistaan, millä laihtuu eniten. Niillä kemiallisilla makeutusaineilla.
        Ja sen tosi vaarallisen "light-limpsan" lipittämisellä! Makeutusaineista saa SYÖPÄÄ!
        Ei ole kcal, ei, mutta aivot reagoivat makeutusaineisiin kuin sokeriin ja se LIHOTTAA!

        Olette juuri huomanneet olevanne viehättäviä nuoria naisia ja haluatte pitää kurvinne.
        Katsotte äitejänne, kotiruokaa ja kauhistutte niitä rasvamöykkyjä, mikä on monen tekijän yhteistulos. Ainaista väsynyttä natkutusta ja tyytymättömyyttä itseensä ja toisiin.
        Ette yhtään tajua, että löytyy vähäkalorisia, terveellisiä herkkuja.

        Onko näiden pusseilla elävien nälän-voivotukset ja päänsäryn valitukset ja kykenemättömyys liikkua mieleistäsi sanomaa? Tietävät itsekin syövänsä tylsyyteensä.
        Minua alkoi harmittaa heidän nössötyksensä.
        Googlaa hiukan, moniko lääkäri suosittelee pussikuureja ja mikä on tulos.
        Mutta googlaa myös, mikä on tulos, kun piinaa itseään vähällä ruoalla ja paljolla liikunnalla.
        "Biggest Loser" on meneillään ja moni lihoo muutamassa vuodessa painavammaksi kuin aloittaessaan "Biggest Loser", eikä saa enää aineenvaihduntaansa vilkastumaan.
        Enkä minä täällä yksin riehu. Annan vain liian pitkiä vastauksia.
        Nyt alkoi kahvihammasta kolottamaan. Heippa!


      • Osanutraaja01

        Sä oot ainoo, joka riehuu. Ei noi oo mitään vastauksia. Sä vaan julistat sun mielipiteitä totuutena.
        Kuin sä ite oot tollanen natkuttaja ja tyytymätön kaikkeen? Miks sä yleistät?
        Meillä ei mutsi oo ainoo, joka kokkaa, muttei meillä oo kotiruassa mitään rasvamöykkyjä?!
        Ja just! The biggest loser on jenkkiläistä viihdettä, mut jotku sit ottaa noin tosissaan, huhhuh.
        Hirveen epäterveellistä juoda kahvia yöllä!


      • Muumi-Mummu
        Osanutraaja01 kirjoitti:

        Sä oot ainoo, joka riehuu. Ei noi oo mitään vastauksia. Sä vaan julistat sun mielipiteitä totuutena.
        Kuin sä ite oot tollanen natkuttaja ja tyytymätön kaikkeen? Miks sä yleistät?
        Meillä ei mutsi oo ainoo, joka kokkaa, muttei meillä oo kotiruassa mitään rasvamöykkyjä?!
        Ja just! The biggest loser on jenkkiläistä viihdettä, mut jotku sit ottaa noin tosissaan, huhhuh.
        Hirveen epäterveellistä juoda kahvia yöllä!

        Minulla on yötöitä! Tulin juuri viemästä pyykit narulle Lehmuksen alle.
        Nyt otetaan pieni yoga tunti. Katsos tämän alapuolella olevaa Jenny-bloggaajaa, joka laihdutti 18 kg! Ja siellä välissä on sinisellä monia hyviä neuvoja, jotka olen ehtinyt kerätä.
        Ne yoga-liikkeet ovat suosikkejani, joita siellä suositellaan. Soturi, delfiini, varis...

        En tarkoittanut, että kotiruoka olisi rasvamöykkyjä täynnä, vaan me kotiruoan tekijät olemme mullikoita ja pulleita ja läskit lepattaa käsivarsista, kolmoisleuoista puhumattakaan.
        Siksi kai nuoret naiset eivät uskalla syödä kotiruokaa, jos se saa ihmisen rasvapalloksi.

        "Biggest Loser"- ihmiset ovat ELÄVIÄ ihmisiä - eivätkä ole ainoita yli sadan kilon mönkijöitä!
        On vielä ympärilläni esimerkkejä niistä limujen lipittäjistä ja tuloksista.
        Väestöstä on 40%-60%, jotka ovat ylilihavia vähän joka maassa nykisin.
        Enkä minä OMIA ajatuksiani täällä totuutena julista, vaan lääkäreiden tutkimuksia ja toteamuksia. Mistäs minä muuten olisin tietoni saanut?

        Ja sinun, Pikkuisen, pitäisi olla tutimassa, eikä riekkua täällä.
        Huomenna voisit otta pari omenaa, porkkanan, vesipullon ja
        suomenkielen kieliopin ja menisit kertailemaan niitä sääntöjä mukavaan paikkaan.
        Minäkin teen niin vähää väliä, kun kieliopintaito ruostuu.
        Sinulla ei ole sitä vaaraa. Kun ei ole paljoa kieliopintajua...
        Ei millään pahalla. Edistyt aikanaan, kun käyt täälläkin pistämässä mummut kuriin.

        Olen nyt sanonut sanottavani, joten poistut tältä palstalta kokonaan.
        Hyvää kesää sinulle, Pirpana ;-)


    • Sissivaihde

      Huomenta!
      Vaaka näytti lukemaa 75.8. Painoa siis enemmän kuin eilen, mutta ei nyt ihmeemmin haittaa. Sen verran pientä heilahtelu, ettei tuosta edes tietäisi, jos ei kävisi vaakalla joka päivä.

      Täällähän on yöllä ollut vilkasta. Näkyi olevan ohi aiheen, joten en jaksanut lukea.

      • pussikuuri

        Huomenta sissivaihde !

        Mulla on mennyt tämä kuuri hyvin. Ei ole nälkä vaivannut nyt. Johtunee siitä kun miettii mikä aina ajaa siihen syömiseen ja erityisesti mässäilyyn,koska se on helpointa syömistä ennen eineksiä. Yksin asuvalla mulla on ongelmia alkaa tehdä ruokia alusta loppuun. Pakastinkin on vain tollanen lokero. Entisessä asunnossa oli kokonainen kaappi pakasteille,jolloin pysty pieniä annoksia pakastaa. Nyt tohon pakastinlokeroon mahtuu pakastekasviksia.

        Paino tänään 74 kg eli sama kuin eilen. Nyt kärsivällisyyttä vaaditaan. Järki sanoo, että älä joka päivä käy vaa´alla,mutta kyllä mä käyn. Kyllä se jossain vaiheessa taas putoaa sen puoli kiloa.

        Tsemppiä!


      • Sissivaihde

        Hei, pk.

        Eilen laittelin talvivaatteita pois ja ajattelin, että toivottavasti syksyllä voin ottaa käyttöön pienemmät.
        Tuon verran sentään uskalsin haaveilla. Tarkoittanee sitä, että olen tosissani.

        Hyvinhän tämä menee. Nälkä ei enää vaivaa. Mieliteot ajoittain kiusaa, mutta selvinnyt niistä. Ja paino menee alaspäin!

        Välillä harmittelen, etten ole saanut aloitetuksi aiemmin. Välillä olen vaan tyytyväinen, että sain vihdoinkin aloitettua.

        Pakko vähän ihmetellä tuollaista paskan purkautumista. Miten voi ketään kiinnostaa toisten pussikuureilu niin paljon, että saa itsensä kiihdytettyä kauheaan raivoon?

        Täällä on aika lämmintä. Pitää tuota vettä muistaa juoda.

        Tsemppiä sinne!
        Jatketaan samaan malliin.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Hei, pk.

        Eilen laittelin talvivaatteita pois ja ajattelin, että toivottavasti syksyllä voin ottaa käyttöön pienemmät.
        Tuon verran sentään uskalsin haaveilla. Tarkoittanee sitä, että olen tosissani.

        Hyvinhän tämä menee. Nälkä ei enää vaivaa. Mieliteot ajoittain kiusaa, mutta selvinnyt niistä. Ja paino menee alaspäin!

        Välillä harmittelen, etten ole saanut aloitetuksi aiemmin. Välillä olen vaan tyytyväinen, että sain vihdoinkin aloitettua.

        Pakko vähän ihmetellä tuollaista paskan purkautumista. Miten voi ketään kiinnostaa toisten pussikuureilu niin paljon, että saa itsensä kiihdytettyä kauheaan raivoon?

        Täällä on aika lämmintä. Pitää tuota vettä muistaa juoda.

        Tsemppiä sinne!
        Jatketaan samaan malliin.

        Kiva kuulla että alun vaikeudet on voitettu. Kyllä tänne kirjoittelu motivoi ja vaikka mun paino oli sama kuin eilen,niin tämä oli ihan odotettavissa. Mulla ei sinänsä ole aikataulua saavuttaa 65 kiloa. Tai no jos talveksi tippuis,jotta toppahousut mahtuis paremmin päälle. Viime talvella meni just päälle.

        Mäkin ihmettelin tämän yhen ihmisen raivoamista. Mutta voin kertoa sulle että hän on aikasemminkin raivonnut ja ohjeistanut ihmisiä elämään hänen tavallaan. Sen takia en jaksa hänen kirjoituksiin vastata. Hän on todellinen pussikuurien vihaaja. Kaikkien pitäisi elää kuin hän. Kannattaa olla vain vastaamastta hänen kommentteihin. Toisilla on vaan halua päteä ja osoittaa kuin täydellisesti elää.

        Uskoa tai älä mutta mun asunto on näin helteelläkin viileä. Villatakki ja villasukat jalassa. Ulkona tarkenee t-paidassa.

        Sinnekin päin tsemppiä.


    • SaankoKysyä

      Miksi syötte pussiruokaa? Ei kukaan hoikka tai normaalipainoinen ihminen syö mitään pussiruokaa. He syövät ihan oikeaa, terveellistä ravintoa, joka on joskus elänyt ja kasvanut. Se on ruoka, jonka ihmisen elimistö tunnistaa ravinnoksi ja osaa polttaa pois.

      Pussiruuat kemikaaleineen jymähtävät makkaraksi vyötärölle, tuhoavat maksan, munuaiset ja kilpirauhasen. Hidastavat aineenvaihdunnan, niin että varmasti jokainen kalori, mikä suusta alas valuu otetaan visusti talteen jatkuvan nälkäkuurin varalle.

      Onko nämä avaukset pussiruokafirman tekemiä? Lääkärit eivät todellakaan suosittele syömään muuta kuin ihan oikeaa ruokaa.

      • pussikuuri

        Minä juon pusseja,koska EN ole HOIKKA tai NORMAALIPAINOINEN. Ei millään pahalla mut mun käyttämillä unilääkkeillä on enemmän haittavaikutuksia kuin nutrilettpirtelöillä. Ja kyllä käyn lääkkeiden käytön takia säännöllisesti maksa-ja munuaiskokeissa. Ei sun tarvitse huolehtia musta sen takia.

        Esim. facebookissa on nutrilett pudottajat ryhmä ja kiloklubista löytyy nutrilett ryhmä. Tänne on helppo tulla räyhäämään kun ei tarvitse rekisteröityä.

        Mutta kiitos kommentista. Mitä luulit saavuttavasi avautumisellasi?


      • Sissivaihde

        Ateriankorvikkeet on tarkoitettu painonpudotukseen, eihän näitä kuulukaan normaalipainoisten syödä.

        Pakko tähän näpsäyttää, että kyllä hoikatkin pussiruokia syö. Onhan niitä pussiruokia monenlaisia. Keittoa, puuroa, kastikkeita ja vaikka perunamuusia saa pussista.

        Riippuu tapauksesta, kenelle lääkäri ENE-dieettiä suosittelee.


      • Muumi-Mummu

        "Saanko kysyä", esiintuomasi kielteiset, varoittavat asiat lasketaan "raivoamiseksi"!
        Kukahan "raivoaa" jokaisen eriävän mielipiteen jälkeen, joka ei ylistä "kemikaalikoktailia"?

        Joku toi esiin "maksa- ja munuaisliiton" antamia neuvoja arkipäivään. Oikein hyviä.
        Googlasin niitä, samoin kuin "Idelistaa", jossa on hienoja esimerkkejä onnistuneesta laihdutuksesta ja terveemmästä elämäntavasta.
        Minunkin on korjattava vahingot omassa kehossani talven istumisten jälkeen.
        Vyötäröstä ja vatsanseuduilta tulee saada muutama cm pois ja siksi tulin kuukausien jälkeen "Laihdutus" aiheisiin. Täältä saa myös hyviä ideoita ja varoittavia esimerkkejä epäonnistuneista laihdutuksista.
        Jos ne pussikuurit olisivat niin onnistuneita, miksi niitä täytyy toistaa?
        Miksi terveellinen ruoka saa niiden jälkeen lihomaan entistä enemmän?
        Pussikuurit ovat mainio tapa rikastua ja siksi uusia sekoituksia tulee markkinoille koko ajan lisää pienin eroin.

        Nämä "pussikuurittajat" toistavat epäonnistuneet laihdutusmenetelmänsä useamman kerran vuodessa ja vuodesta toiseen - aina huonommalla menestyksellä. Riemuitsevat hetken painonpudotuksesta.
        Kaikille ei lääkärien, terapeuttien antamat neuvotkaan pure.
        Jatketaan vähän ajan kuluttua entiseen malliin ja lisätään kg:s.

        Sopat talvella kuumina ja kesällä kylminä voivat olla vitamiinipommeja, jotka jopa hoikistavat. Itse teen keväällä ravitsevaa nokkossoppaa, eikä tulisi mieleenkään verrata sen tuloksia pussikemikaaleihin.
        Samoin tuoresalaatit auttavat kehoa puhdistumaan, hoikistumaan, koska niiden sulattamiseen menee paljon kcal.

        Suuri ero syömisen nautinnosta tulee myös, kun kattaa itselleenkin kauniisti mieliastioihinsa. Miksi sitä "hienoposliinia" säästäisi kaapissa?
        Työttömillä ja vapailla opiskelijoilla on aikaa! Käyttäisivät sen mielekkäästi!


      • TotuusSattuuQC
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ateriankorvikkeet on tarkoitettu painonpudotukseen, eihän näitä kuulukaan normaalipainoisten syödä.

        Pakko tähän näpsäyttää, että kyllä hoikatkin pussiruokia syö. Onhan niitä pussiruokia monenlaisia. Keittoa, puuroa, kastikkeita ja vaikka perunamuusia saa pussista.

        Riippuu tapauksesta, kenelle lääkäri ENE-dieettiä suosittelee.

        "Ateriankorvikkeet on tarkoitettu painonpudotukseen, eihän näitä kuulukaan normaalipainoisten syödä."

        No jos puhutaan nyt asiallisesti niin pointti on se että pussikuuri ei opeta ihmistä elämään sen pudotetun painonsa kanssa koska pussikuuri ei ole normaalia ravitsemusta jota voisi jatkaa laihdutuksen jälkeen. Siksi pussikuurilla laihduttaessa on ratkaisevaa se, miten hyvin onnistutaan siirtymään takaisin normaaliin ravintoon kuurin jälkeen. Ja tämä siirtymä on vähintään yhtä vaativa kuin itse kuurin noudattaminen tai aloittaminen. Eli siihen vaiheeseen pitäisi suhtautua vähintään yhtä vakavasti kuin laihdutusvaiheeseen.
        Valitettavasti juuri siksi tämä siirtymä onnistuu monilta huonosti koska siihen ei osata kiinnittää huomiota. Ollaan niin onnellisia mahdolisista karistetuista kiloista että ei haluta enää heti perään uusia haasteita. Mutta näin vain pitäisi tehdä jos halutaan se paino pysymään ja opeteltua normaalit mutta terveelliset ruokailutavat jotka jäisivät pysyviksi.


      • Sissivaihde
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Ateriankorvikkeet on tarkoitettu painonpudotukseen, eihän näitä kuulukaan normaalipainoisten syödä."

        No jos puhutaan nyt asiallisesti niin pointti on se että pussikuuri ei opeta ihmistä elämään sen pudotetun painonsa kanssa koska pussikuuri ei ole normaalia ravitsemusta jota voisi jatkaa laihdutuksen jälkeen. Siksi pussikuurilla laihduttaessa on ratkaisevaa se, miten hyvin onnistutaan siirtymään takaisin normaaliin ravintoon kuurin jälkeen. Ja tämä siirtymä on vähintään yhtä vaativa kuin itse kuurin noudattaminen tai aloittaminen. Eli siihen vaiheeseen pitäisi suhtautua vähintään yhtä vakavasti kuin laihdutusvaiheeseen.
        Valitettavasti juuri siksi tämä siirtymä onnistuu monilta huonosti koska siihen ei osata kiinnittää huomiota. Ollaan niin onnellisia mahdolisista karistetuista kiloista että ei haluta enää heti perään uusia haasteita. Mutta näin vain pitäisi tehdä jos halutaan se paino pysymään ja opeteltua normaalit mutta terveelliset ruokailutavat jotka jäisivät pysyviksi.

        Tuossa ei ollut mitään uutta.


      • 574893

        Lihavuuden Käypä hoito -suosituksessa viitataan systemaattiseen katsaukseen, jonka mukaan 1-2 kaupallista ateriakorvikketta ainakin yksi tavallisista ruoka-aineista koostuva ateria päivässä on "ilmeisesti turvallinen keino alentaa ylipainoa ja vähentää sairauksien vaaratekijöitä". Että ei kai ne pussit ihan sisäelinten murhaamista ole.


      • Sissivaihde
        574893 kirjoitti:

        Lihavuuden Käypä hoito -suosituksessa viitataan systemaattiseen katsaukseen, jonka mukaan 1-2 kaupallista ateriakorvikketta ainakin yksi tavallisista ruoka-aineista koostuva ateria päivässä on "ilmeisesti turvallinen keino alentaa ylipainoa ja vähentää sairauksien vaaratekijöitä". Että ei kai ne pussit ihan sisäelinten murhaamista ole.

        Kiitos!
        Joku sentään käyttänyt aivojakin.

        Täällä tulee niin paljon asiatonta soopaa, ettei kaikkea jaksa edes lukea.

        Veikkaisin, että ei ateriakorvikkeita olisi joka marketissa myynnissä, jos nämä erityisen vaarallisia olisivat.
        Voisi olettaa, että olisivat Suomessa apteekkitavaraa.


      • Muumi-Mummu
        574893 kirjoitti:

        Lihavuuden Käypä hoito -suosituksessa viitataan systemaattiseen katsaukseen, jonka mukaan 1-2 kaupallista ateriakorvikketta ainakin yksi tavallisista ruoka-aineista koostuva ateria päivässä on "ilmeisesti turvallinen keino alentaa ylipainoa ja vähentää sairauksien vaaratekijöitä". Että ei kai ne pussit ihan sisäelinten murhaamista ole.

        Kiitos uudesta kannustavasta sivusta etsiä perusteita ja tietoa.
        Itselläni on BMI 23 ja se on huikea ero entiseen 20:n.
        Nyt on jeansit tosin löysinä, joten tuloksia alkaa tuntua.
        Masennus ja toimettomuus ovat varmasti pahimpia vyötärön kasvattajia.
        Kassalla istujat ja toimistotyöläiset ovat vaarassa istumisen takia.
        Mutta apua ja neuvoa saa monelta luotettavalta taholta.


      • TotuusSattuuQC
        Sissivaihde kirjoitti:

        Tuossa ei ollut mitään uutta.

        "Tuossa ei ollut mitään uutta."

        Ei ollutkaan mutta se että kaikki periaatteessa tietävät asian, ei tarkoita että sitä siltikään onnistuttaisiin toteuttamaan tai että se olisi helppoa. Jokainen tietää myös että laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa mutta laihduttaminen on silti useimmille hyvin hankalaa.


    • Sissivaihde

      Tänään 75.2 (-2,8).
      Homma jatkuu.

      • pussikuuri

        Paino tänään 73 kg eli - 4 kg.

        Taidan jatkossa olla vastamaatta noihin räyhääjä vieteihin,koska tämä on kuitenkin viestiketju pussilaihduttajille.


      • Muumi-Mummu
        pussikuuri kirjoitti:

        Paino tänään 73 kg eli - 4 kg.

        Taidan jatkossa olla vastamaatta noihin räyhääjä vieteihin,koska tämä on kuitenkin viestiketju pussilaihduttajille.

        "Räyhäsikö" lääkäri ja terapeuttisikin sinulle, kun antoivat viimeksi neuvon syödä usein pieniä aterioita? Et vain halunnut noudattaa heidänkään ohjeitaan.


      • Sissivaihde
        Muumi-Mummu kirjoitti:

        "Räyhäsikö" lääkäri ja terapeuttisikin sinulle, kun antoivat viimeksi neuvon syödä usein pieniä aterioita? Et vain halunnut noudattaa heidänkään ohjeitaan.

        Mikä se sinua riivaa, M-M?
        Etkös sinä aikonut pysyä poissa täältä?
        Menisit vaikka syömään sitä raikasta nokkoskeittoa posliinilautasiltasi.
        Koetapa myös, jos saisit huuhtelemalla lähtemään enimmät hiekat värkistäsi.
        Miksi huomiohuoraat täällä?


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Paino tänään 73 kg eli - 4 kg.

        Taidan jatkossa olla vastamaatta noihin räyhääjä vieteihin,koska tämä on kuitenkin viestiketju pussilaihduttajille.

        Pussikuuri,
        sulla etenee hyvin! Hieno homma.

        Löytyykö sulla entisiä kesävaatteita? Minä oon tänään koettanu etsiskellä, mutta eipä mulla tähän kokoon oikein ole mitään.
        En kyllä viime kesänä ostanutkaan kuin jotain t-paitoja. Yhdet kekkerit oli, joihin ostin hameen ja puseron, mutta niitä en tainnut pitää kuin sen yhden kerran.
        Löysin Lidlin farkut, jotka jäänyt pitämättä, kun oli liian tiukat. Nyt on sopivat.

        Jatketaan hommaa. Tsemppiä!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pussikuuri,
        sulla etenee hyvin! Hieno homma.

        Löytyykö sulla entisiä kesävaatteita? Minä oon tänään koettanu etsiskellä, mutta eipä mulla tähän kokoon oikein ole mitään.
        En kyllä viime kesänä ostanutkaan kuin jotain t-paitoja. Yhdet kekkerit oli, joihin ostin hameen ja puseron, mutta niitä en tainnut pitää kuin sen yhden kerran.
        Löysin Lidlin farkut, jotka jäänyt pitämättä, kun oli liian tiukat. Nyt on sopivat.

        Jatketaan hommaa. Tsemppiä!

        Sissivaihde : Ensimmäisellä viikolla mulla aina lähtee kiloja aika paljon. Ja toisella viikolla sit hidastuu.Mutta kyllä tämä alku motivoi ja antaa uskoa. Mulla on kaappi täynnä niin käytettyjä kuin uusiakin vaatteita. Olen ostanut ne jo muutama vuosi sitten. Mulla on tavoitteena ensi kesänä mahtua noihin mun urheilutrikoisiin.Ovat koko 42.Ja niitä on kaapissa useampiakin. Eli silloin painaisin sen 65 kiloa. Tämä kesä menee collegehousuissa. Muut urheiluvaatteet kiristää.

        Mä en ole uskaltanut ostaa lidlistä farkkuja,kun pelkään ettei mahdu päälle. Mä en tykkää shoppailla housuja.Paidat mä ostan koon perusteella.

        Ei kannata välittää ton muumi-mummon kirjoituksista.Se on haukkunut mut jo viime vuoden puolella samoilla teksteillä. En jaksa sille ties monetta kertaa vastata. Kun hän saa kiksejä,kun hänelle vastataan. En ymmärrä miksi on tällä sivustolla ylipäänsä. Suomi kaksnelosessa on monia palstoja joihin hän voisin mennä kirjoittamaan ja neuvomaan,mutta tämä nutrilett/pussilaihduttaminen on punainen vaate hänelle. Hän tietää saavansa täällä huomiota kirjoitustyylillään.

        Varmaan tähänkin hän haluaa kommentoida,mutta en aio hänelle vastata. Kaikki mitä hän kirjoittaa on jo kuultu.

        Kyllä jatketaan.Ei anneta muiden haitata tätä. Tsemppiä sullekin.


      • Muumi-Mummu
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mikä se sinua riivaa, M-M?
        Etkös sinä aikonut pysyä poissa täältä?
        Menisit vaikka syömään sitä raikasta nokkoskeittoa posliinilautasiltasi.
        Koetapa myös, jos saisit huuhtelemalla lähtemään enimmät hiekat värkistäsi.
        Miksi huomiohuoraat täällä?

        Sinulla on ilmaisuja, joita sinunlaiseltasi voi odottaakin! :-D
        Mikä "NAINEN"!


      • Muumi-Mummu
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : Ensimmäisellä viikolla mulla aina lähtee kiloja aika paljon. Ja toisella viikolla sit hidastuu.Mutta kyllä tämä alku motivoi ja antaa uskoa. Mulla on kaappi täynnä niin käytettyjä kuin uusiakin vaatteita. Olen ostanut ne jo muutama vuosi sitten. Mulla on tavoitteena ensi kesänä mahtua noihin mun urheilutrikoisiin.Ovat koko 42.Ja niitä on kaapissa useampiakin. Eli silloin painaisin sen 65 kiloa. Tämä kesä menee collegehousuissa. Muut urheiluvaatteet kiristää.

        Mä en ole uskaltanut ostaa lidlistä farkkuja,kun pelkään ettei mahdu päälle. Mä en tykkää shoppailla housuja.Paidat mä ostan koon perusteella.

        Ei kannata välittää ton muumi-mummon kirjoituksista.Se on haukkunut mut jo viime vuoden puolella samoilla teksteillä. En jaksa sille ties monetta kertaa vastata. Kun hän saa kiksejä,kun hänelle vastataan. En ymmärrä miksi on tällä sivustolla ylipäänsä. Suomi kaksnelosessa on monia palstoja joihin hän voisin mennä kirjoittamaan ja neuvomaan,mutta tämä nutrilett/pussilaihduttaminen on punainen vaate hänelle. Hän tietää saavansa täällä huomiota kirjoitustyylillään.

        Varmaan tähänkin hän haluaa kommentoida,mutta en aio hänelle vastata. Kaikki mitä hän kirjoittaa on jo kuultu.

        Kyllä jatketaan.Ei anneta muiden haitata tätä. Tsemppiä sullekin.

        Minä olen saanut täällä toisilta, jotka suosittelevat teille terveellisiä elämäntapoja, monia hyviä kotisivuja, joista en tiennyt mitään. "Kotisivu - käypähoito" ja "terveysportti" ovat hyviä tietolähteitä - sinullekin. Sinulle ne olivat tarkoitetutkin. Jaksatko lukea niitä?
        Hypätkää nimmarini yli ja käyttäkää aikanne terveyssivujen lukemiseen:-D
        Nyt kun olet laihtunut noin monta kg:a, voit mennä syömään ystäväsi kaapit puhtaiksi ;-D


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : Ensimmäisellä viikolla mulla aina lähtee kiloja aika paljon. Ja toisella viikolla sit hidastuu.Mutta kyllä tämä alku motivoi ja antaa uskoa. Mulla on kaappi täynnä niin käytettyjä kuin uusiakin vaatteita. Olen ostanut ne jo muutama vuosi sitten. Mulla on tavoitteena ensi kesänä mahtua noihin mun urheilutrikoisiin.Ovat koko 42.Ja niitä on kaapissa useampiakin. Eli silloin painaisin sen 65 kiloa. Tämä kesä menee collegehousuissa. Muut urheiluvaatteet kiristää.

        Mä en ole uskaltanut ostaa lidlistä farkkuja,kun pelkään ettei mahdu päälle. Mä en tykkää shoppailla housuja.Paidat mä ostan koon perusteella.

        Ei kannata välittää ton muumi-mummon kirjoituksista.Se on haukkunut mut jo viime vuoden puolella samoilla teksteillä. En jaksa sille ties monetta kertaa vastata. Kun hän saa kiksejä,kun hänelle vastataan. En ymmärrä miksi on tällä sivustolla ylipäänsä. Suomi kaksnelosessa on monia palstoja joihin hän voisin mennä kirjoittamaan ja neuvomaan,mutta tämä nutrilett/pussilaihduttaminen on punainen vaate hänelle. Hän tietää saavansa täällä huomiota kirjoitustyylillään.

        Varmaan tähänkin hän haluaa kommentoida,mutta en aio hänelle vastata. Kaikki mitä hän kirjoittaa on jo kuultu.

        Kyllä jatketaan.Ei anneta muiden haitata tätä. Tsemppiä sullekin.

        Pussikuuri,

        olen Lidlistä siksi uskaltanut ostaa farkkujakin, kun sinne saa palauttaa, jos ei ole sopivat. Saa rahat takaisin ilman selityksiä.

        Plussakoon vaatteista en tykkää! Jospa tässä ajan kanssa mahtuisi taas normikoon vaatteisiin.

        Jotenkin on tässä vaateasiat päällimmäisenä mielessä, kun enää ei voi piiloutua toppavaatteitten sisään. Tai kaikenlaistahan sitä voi, mutta ei kovin hyvä vaihtoehto.

        Ihan mukava tänne kirjoitella, häiriötekijöistä huolimatta, kun sentään tukiryhmässä yksi tukijakin. Ei se määrä, mutta laatu.

        Jatketaan!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pussikuuri,

        olen Lidlistä siksi uskaltanut ostaa farkkujakin, kun sinne saa palauttaa, jos ei ole sopivat. Saa rahat takaisin ilman selityksiä.

        Plussakoon vaatteista en tykkää! Jospa tässä ajan kanssa mahtuisi taas normikoon vaatteisiin.

        Jotenkin on tässä vaateasiat päällimmäisenä mielessä, kun enää ei voi piiloutua toppavaatteitten sisään. Tai kaikenlaistahan sitä voi, mutta ei kovin hyvä vaihtoehto.

        Ihan mukava tänne kirjoitella, häiriötekijöistä huolimatta, kun sentään tukiryhmässä yksi tukijakin. Ei se määrä, mutta laatu.

        Jatketaan!

        sissivaihde : Tosin eipä siellä lidlissä olen mun kokoakaa,vaikka joissain vaatteissa mainostettaan joustavuutta. Mulla on kaapissa parit farkut, jotka yllätys yllätys mahtuvat päälle,kun saan sen painon alle 70 kiloon. Tosin en tykkää pahemmin kyllä farkuista. Mä muistan ajan, kun painoin 90 kiloa. Pidin silloin kesät talvet collegetakkeja. Jopa helteellä. Kireistä vaatteista en ole ikinä tykännyt. Jos käyn kaupungilla niin vaihdan edustavammat housut. Muuten kesät menee collegehousuissa. Lähikaupassa voin niillä käydä.

        Emmä täällä kirjoittelis,jos sinä et tänne jakais ajatuksia. Kaverille taas tänään faceen kerroin painon. Ja tossa päivemmällä soittikin ja kyseli kuulumisia. En tiiä kuinka paljon sitä kiinostaa mun paino,mutta oon ite niin innoissani tästä. Se kuitenkin tukee mua.

        Äiti kyselee mua viikonloppuisin käymään,mutta joudun aina muistuttaa sitä että mä juon pirtelöitä : D. Sekin ymmärtää mun tilanteen ja eikä tuomitse.

        Huomenna taas punnitus.Näin tämäkin päivä hurahti.


    • Sissivaihde

      75.4 Tämän viikon sahannut tässä samassa!

      • pussikuuri

        Sissivaihde : Älä anna periksi. Mun paino tänään 72,5 kg eli - 4,5 kg. Huomenna tulee viikko täyteen.

        Muista ettei tämä ole mikään kilpailu. Kyllä se munkin paino jumittaa jossain vaiheessa. Mä oon vaan ollut nestettä täysi.

        Tsemppiä! Kyllä me jaksetaan : )


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : Älä anna periksi. Mun paino tänään 72,5 kg eli - 4,5 kg. Huomenna tulee viikko täyteen.

        Muista ettei tämä ole mikään kilpailu. Kyllä se munkin paino jumittaa jossain vaiheessa. Mä oon vaan ollut nestettä täysi.

        Tsemppiä! Kyllä me jaksetaan : )

        Sulla kyllä tippuu hurjaa vauhtia! Olen iloinen sinun puolesta.
        Eipä tässä auta muiden kanssa kilpailla, kun on tässä omassa kamppailussa tekemistä.

        Ensimmäisen viikon jälkeen on ollut paljon helpompaa kuin osasin kuvitella. Vain hetkittäin jotain mielitekoja. Sekin, että enimmäkseen vaan kotona ollut. Ei ole ollut ylimääräisiä kiusauksia. Eikä ole tarvinnut selitellä kenellekään.

        Ei kannata toisten painonpudotuksiin vertailla, kun yksilöitä ollaan kuitenkin.

        Tämän tahtotilan, kun saisi pidettyä! Ettei tulisi sitä, että 'eihän tässä ole järkeä ja mitä väliä millään'.
        Ja jos repsahtaakin niin ei sitten jäisi siihen rypemään. Äkkiä vaan ryhdistäytyä.

        Mulle on hyvin antanut varmuutta se, että olen tästä lääkärin kanssa puhunut ja hänkin tähän kannusti. Ei niin hetkauta nuo palstahörhöjen huutelut.
        Luotan omaan lääkäriini, joka tuntee minut vuosien ajalta ja tietää sairauteni.

        Tuolla mietit sitä psykiatrilla käymistä. Mietin, että lääkärihän se on psykiatrikin. On vain erikoistunut psykiatriaan.
        Jos saisit sille sanottua, että olet tämän laihdutustavan valinnut ja toivoisit häneltä tukea.
        Sitä kautta voisi tarvittaessa päästä verikokeisiinkin?
        Mulla ei kyllä lääkäri ollut kiirehtimässä verikokeittenkaan kanssa. Sitä sanoi, että pitää syödä ne viisi pussia, vaikkei olisi nälkäkään. Ja muistaa juoda kalorittomia juomia, mutta ei mennä lìiallisuuksiin senkään kanssa. 2-3 litraa vuorokaudessa riittää.
        Tietää, että selän takia en mitään hurjia treenejä ole vetämässä vielä aikoihin.
        Eri tavalla liikkuville ohjeet olisivat varmaankin erilaiset.

        Vaikkei mulla ole paino paljoa pudonnut, on silti kevyempi olo.
        Jotenkin olen hirveästi kuluttanut aikaa siihen, että olen stressannut ylipainoa. Siitä sitten ahdistunut ja syönyt siihen ahdistukseen.

        Jaksetaan!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Sulla kyllä tippuu hurjaa vauhtia! Olen iloinen sinun puolesta.
        Eipä tässä auta muiden kanssa kilpailla, kun on tässä omassa kamppailussa tekemistä.

        Ensimmäisen viikon jälkeen on ollut paljon helpompaa kuin osasin kuvitella. Vain hetkittäin jotain mielitekoja. Sekin, että enimmäkseen vaan kotona ollut. Ei ole ollut ylimääräisiä kiusauksia. Eikä ole tarvinnut selitellä kenellekään.

        Ei kannata toisten painonpudotuksiin vertailla, kun yksilöitä ollaan kuitenkin.

        Tämän tahtotilan, kun saisi pidettyä! Ettei tulisi sitä, että 'eihän tässä ole järkeä ja mitä väliä millään'.
        Ja jos repsahtaakin niin ei sitten jäisi siihen rypemään. Äkkiä vaan ryhdistäytyä.

        Mulle on hyvin antanut varmuutta se, että olen tästä lääkärin kanssa puhunut ja hänkin tähän kannusti. Ei niin hetkauta nuo palstahörhöjen huutelut.
        Luotan omaan lääkäriini, joka tuntee minut vuosien ajalta ja tietää sairauteni.

        Tuolla mietit sitä psykiatrilla käymistä. Mietin, että lääkärihän se on psykiatrikin. On vain erikoistunut psykiatriaan.
        Jos saisit sille sanottua, että olet tämän laihdutustavan valinnut ja toivoisit häneltä tukea.
        Sitä kautta voisi tarvittaessa päästä verikokeisiinkin?
        Mulla ei kyllä lääkäri ollut kiirehtimässä verikokeittenkaan kanssa. Sitä sanoi, että pitää syödä ne viisi pussia, vaikkei olisi nälkäkään. Ja muistaa juoda kalorittomia juomia, mutta ei mennä lìiallisuuksiin senkään kanssa. 2-3 litraa vuorokaudessa riittää.
        Tietää, että selän takia en mitään hurjia treenejä ole vetämässä vielä aikoihin.
        Eri tavalla liikkuville ohjeet olisivat varmaankin erilaiset.

        Vaikkei mulla ole paino paljoa pudonnut, on silti kevyempi olo.
        Jotenkin olen hirveästi kuluttanut aikaa siihen, että olen stressannut ylipainoa. Siitä sitten ahdistunut ja syönyt siihen ahdistukseen.

        Jaksetaan!

        sissivaihde : Mä jännitän 70 kiloa,kun se on aina ollut se lukema,kun paino alkaa jumittaa ja ihan kunnolla useamman päivän. Se syö ihmistä. Vaikka mulla tulee huomenna vasta viikko täyteen, niin tuntuu kuin ois ollut jo useamman viikon. En tiiä onko se sit hyvä tuntemus. Mulla ei ole ollut mielitekoja. Kiitos näiden kilojen putoamisen.

        Se että lääkärisi on antanut luvan pussikuurille on musta aika isokin tekijä. Olen miettinyt että jos pystyn olee pelkillä pusseilla vielä useamman viikon,niin kävisin sen jälkeen labrakokeissa varmuuden vuoksi. Mun pitäis muutenkin käydä maksa-ja munuaiskokeissa lääkkeiden takia.

        Mä kävin jo kerran psykiatrilla (puhui ihan järjettömän huonoa suomea) . Mä en tiedä,mutta mä en saanut siltä käynniltä mitään uutta. Edelleen puhuttiin miksi syön sitä mitä syön. Eli syön tylsyyteen. Piti miettiä mitä mä voin tehdä sille. Psykiatri kehoitti hankkimaan uusia ihmissuhteita. Sehän se korjaakin tilanteen. Tosta vaan tutustumaan uusiin ihmisiin jotta mä saisin vuorokaudesta vähän lyhyemmän. Mä luulin kun menin vastaanotolle että se tietää miksi mä tulin. Se ei tiennyt edes mitä pussikuuri tai nutrilett kuuri tarkoittaa. Siinä vaiheessa mä tiesin että tästä käynnistä ei ole mitään hyötyä. Varmasti käyttää näitä oppejaan muihin ongelmiin.

        Mä olisin halunnut että kaikilla tahoilla joilla olen käynyt, niin olisin halunnut kokea ahaa elämyksen. Kuulla jotain uutta. En sitä että syö 5 kertaa päivässä pieniä aterioita ja ei mitään täyskieltoja esim. herkuille. Mä en tee tollasilla vastauksilla mitään. Tulee lähinnä tyhmä olo. Wau 5 ateriaa päivässä. Enpä tiennytkään. No eipä noi käynnit ole maksaneet mitään ja enkä ole yllättynyt kun neuvot on tota luokkaa. Johan noi kerrotaan lapsena. Toi 5 ateriaa päivässä oli voimassa jo 30 vuotta sitten. Ja lisäksi sulle sanotaan että lisää kasviksia. Voi hyvänen aika. Tohon ravitsemusterapeutti on saanut koulutuksen. Mä oisin halunnut esimerkkejä päivän aterioista ja mä sain yhen diabeetikoille tarkoitetun kuvallisen A- nelosen.

        Sori tämä avautuminen,mutta tällästä mä oon saanut kokea,kun olen hakenut apua.

        Mä painoin keväällä 2015 53,5 kiloa ja olen murehtinut 20 kilon lihomista. Se miten mä ton painon saavutin ei ollut sekään normaalia tai tervettä. Sairaaloisesti liikuntaa ja sen jälkeinen totaalinen väsyminen. Eli mielummin pussikuuri ja elämästä nauttiminen kotona kuin pakonomainen kuntosalilla käynti.

        Lohduttaako yhtään kun mä sanon, että toi sun viimeinen lause on kuin mun suusta. Mä oon ajatellut ja toiminut ihan samalla tavalla. Nyt on vaan pakko ajatella,että mä kyllä voin onnistua. Pitää vaan uskoa itseensä. Elää tässä eikä siinä menneessä eli mun kohdassa kevässä 2015.

        Toivottavasti jaksoit lukea.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Mä jännitän 70 kiloa,kun se on aina ollut se lukema,kun paino alkaa jumittaa ja ihan kunnolla useamman päivän. Se syö ihmistä. Vaikka mulla tulee huomenna vasta viikko täyteen, niin tuntuu kuin ois ollut jo useamman viikon. En tiiä onko se sit hyvä tuntemus. Mulla ei ole ollut mielitekoja. Kiitos näiden kilojen putoamisen.

        Se että lääkärisi on antanut luvan pussikuurille on musta aika isokin tekijä. Olen miettinyt että jos pystyn olee pelkillä pusseilla vielä useamman viikon,niin kävisin sen jälkeen labrakokeissa varmuuden vuoksi. Mun pitäis muutenkin käydä maksa-ja munuaiskokeissa lääkkeiden takia.

        Mä kävin jo kerran psykiatrilla (puhui ihan järjettömän huonoa suomea) . Mä en tiedä,mutta mä en saanut siltä käynniltä mitään uutta. Edelleen puhuttiin miksi syön sitä mitä syön. Eli syön tylsyyteen. Piti miettiä mitä mä voin tehdä sille. Psykiatri kehoitti hankkimaan uusia ihmissuhteita. Sehän se korjaakin tilanteen. Tosta vaan tutustumaan uusiin ihmisiin jotta mä saisin vuorokaudesta vähän lyhyemmän. Mä luulin kun menin vastaanotolle että se tietää miksi mä tulin. Se ei tiennyt edes mitä pussikuuri tai nutrilett kuuri tarkoittaa. Siinä vaiheessa mä tiesin että tästä käynnistä ei ole mitään hyötyä. Varmasti käyttää näitä oppejaan muihin ongelmiin.

        Mä olisin halunnut että kaikilla tahoilla joilla olen käynyt, niin olisin halunnut kokea ahaa elämyksen. Kuulla jotain uutta. En sitä että syö 5 kertaa päivässä pieniä aterioita ja ei mitään täyskieltoja esim. herkuille. Mä en tee tollasilla vastauksilla mitään. Tulee lähinnä tyhmä olo. Wau 5 ateriaa päivässä. Enpä tiennytkään. No eipä noi käynnit ole maksaneet mitään ja enkä ole yllättynyt kun neuvot on tota luokkaa. Johan noi kerrotaan lapsena. Toi 5 ateriaa päivässä oli voimassa jo 30 vuotta sitten. Ja lisäksi sulle sanotaan että lisää kasviksia. Voi hyvänen aika. Tohon ravitsemusterapeutti on saanut koulutuksen. Mä oisin halunnut esimerkkejä päivän aterioista ja mä sain yhen diabeetikoille tarkoitetun kuvallisen A- nelosen.

        Sori tämä avautuminen,mutta tällästä mä oon saanut kokea,kun olen hakenut apua.

        Mä painoin keväällä 2015 53,5 kiloa ja olen murehtinut 20 kilon lihomista. Se miten mä ton painon saavutin ei ollut sekään normaalia tai tervettä. Sairaaloisesti liikuntaa ja sen jälkeinen totaalinen väsyminen. Eli mielummin pussikuuri ja elämästä nauttiminen kotona kuin pakonomainen kuntosalilla käynti.

        Lohduttaako yhtään kun mä sanon, että toi sun viimeinen lause on kuin mun suusta. Mä oon ajatellut ja toiminut ihan samalla tavalla. Nyt on vaan pakko ajatella,että mä kyllä voin onnistua. Pitää vaan uskoa itseensä. Elää tässä eikä siinä menneessä eli mun kohdassa kevässä 2015.

        Toivottavasti jaksoit lukea.

        Ei edes tiedä ENE-dieetistä? Olisi edes googlannu, jos on noin tietämätön!
        Eikä puhu suomea! Minusta se on iso haitta.
        Kuulostaa tosiaan siltä, että turha sen luona on käydä.

        Ravitsemusterapeuttikin ollut kuin joku papukaija. Jättänyt huomioimatta, että eri ihmiset tarvitsevat erilaisia neuvoja.
        Eipä ihme, jos olet turhautunut 'asiantuntijoihin'.

        Ihme yleistys sekin, että oletetaan, että kaikki normaalipainoiset / hoikat syövät terveellisesti. (Ei todellakaan ole niin!) Ja ylipainoisia saa kohdella kuin idiootteja, jotka ei erota tomaattia suklaasta.

        Täällä ihmiset tuputtavat neuvojaan. Ja osa julistaa omia elintapojaan ainoiksi oikeiksi. Ei kiinnosta.

        Tiedän syyt, miksi olen lihonut. Ja ymmärrän, ettei pusseja voi syödä loppuelämää. Ja paluu normiruokaan on oma hommansa.

        Tällä hetkellä minua kiinnostaa tämä painonpudotus ateriakorvikkeilla. Että miten tämän saisi onnistumaan.
        Tähänpä ei niitä neuvoja ja vinķkejä tule! Ohi aiheen räksytyksiä kyllä riittää.

        Onneksi sentään sinä satuit tänne!

        Ei tämä helppoa tule olemaan, mutta mikäpä olisi.
        Kyllä me tässä onnistumme!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ei edes tiedä ENE-dieetistä? Olisi edes googlannu, jos on noin tietämätön!
        Eikä puhu suomea! Minusta se on iso haitta.
        Kuulostaa tosiaan siltä, että turha sen luona on käydä.

        Ravitsemusterapeuttikin ollut kuin joku papukaija. Jättänyt huomioimatta, että eri ihmiset tarvitsevat erilaisia neuvoja.
        Eipä ihme, jos olet turhautunut 'asiantuntijoihin'.

        Ihme yleistys sekin, että oletetaan, että kaikki normaalipainoiset / hoikat syövät terveellisesti. (Ei todellakaan ole niin!) Ja ylipainoisia saa kohdella kuin idiootteja, jotka ei erota tomaattia suklaasta.

        Täällä ihmiset tuputtavat neuvojaan. Ja osa julistaa omia elintapojaan ainoiksi oikeiksi. Ei kiinnosta.

        Tiedän syyt, miksi olen lihonut. Ja ymmärrän, ettei pusseja voi syödä loppuelämää. Ja paluu normiruokaan on oma hommansa.

        Tällä hetkellä minua kiinnostaa tämä painonpudotus ateriakorvikkeilla. Että miten tämän saisi onnistumaan.
        Tähänpä ei niitä neuvoja ja vinķkejä tule! Ohi aiheen räksytyksiä kyllä riittää.

        Onneksi sentään sinä satuit tänne!

        Ei tämä helppoa tule olemaan, mutta mikäpä olisi.
        Kyllä me tässä onnistumme!

        Ei tiennyt. Mä vähän epäilen ettei se psykiatri edes tiennyt miksi mä tulin sen vastaanotolle. Se on tullut tanskasta suomeen. Psykiatrinen sairaanhoitaja sanoi mulle että se puhuu hyvää suomea. Niimpä jouduin auttaa sitä välillä kun se haki sanojaan.Ravitsemusterapeutilla ei ollut antaa mitään konkreettisia ruokavalio-ohjeita kun mä kysyin niitä joka kerta kun kävin sillä. Eli se ois voinut varautua,mutta ei sillä ollut kuin ohje diabeetikoille ja mulla ei ole diabetestä.

        Mä olen yrittänyt laihduttaa syömällä, mutta kun se ei onnistu. Heillä joilla ei ole ongelmia syömisen kanssa eivät voi sitä käsittää. Heidän mielestään se on helppoa. Jos se ois niin helppoa niin en ois jatkuvasti pussikuurilla.

        Mä oon 8 vuotta tässä laihduttanut ja kaikenlaisia neuvojia tullut sanoo miten pitäisi syödä ja elää. Ja pussikuurit ne on vaarallisia.Ihan kuin nämä neuvojat tietäisivät ja tuntisivat mut ja mun elämän historian.

        Muumi-Mummo varmasti tulee tähänkin kommentoimaan miten hyvää hänen tekemänsä nokkoskeitto on. Ja voin sanoa ihan sama.Jos joku tulee neuvomaan syömään puoli kiloa kasviksia päivässä niin en tule kommentoimaan siihen yhtään mitään. Jos joku haluaa levittää normiruuan ilosanomaa niin voi tehdä ihan oman ketjun ja siellä jakaa neuvojaan. Mä tein viime vuonna sen virheen että aloin kommentoimaan tämän Muumi-Mummon eri nimerkeille miksi asiat ovat niin kuin ovat.

        Tsemppiä!


    • Sissivaihde

      75.2. Mitä ne puhuu nopeasta painonpudotuksesta? Tämä vauhti ei päätä huimaa.

      • pussikuuri

        Mä lähden kesäkuussa kaverille joksikin aikaa,kun sillä on kesäloma. Pidän silloin taukoa nutraamisesta, mutta luultavasti jatkan kyllä kun olen kaverilta kotiutunut. Mutta vielä ainakin pari viikkoa pirtelöitä.

        1. viikko takana ja paino 72 kg eli -5 kg. Tavoitteena saada paino 70 kiloon kesäkuun alkuun mennessä.

        Tsemppiä!


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Mä lähden kesäkuussa kaverille joksikin aikaa,kun sillä on kesäloma. Pidän silloin taukoa nutraamisesta, mutta luultavasti jatkan kyllä kun olen kaverilta kotiutunut. Mutta vielä ainakin pari viikkoa pirtelöitä.

        1. viikko takana ja paino 72 kg eli -5 kg. Tavoitteena saada paino 70 kiloon kesäkuun alkuun mennessä.

        Tsemppiä!

        Todennäköisesti saatkin painon tuohon mennessä 70 kiloon.

        Tänään meinasi eka kerran ärsyttää tosissaan, kun kävin vaakalla.
        Jotenkin se ärsytys loiveni. Tahti on, mikä on. Mutta paino on laskusuunnassa. Ja tärkeintä on, että olen aloittanut ja jaksanut jatkaa.

        Aion kyllä jatkossakin punnita joka päivä, jos olen oman vaakan lähettyvillä.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Todennäköisesti saatkin painon tuohon mennessä 70 kiloon.

        Tänään meinasi eka kerran ärsyttää tosissaan, kun kävin vaakalla.
        Jotenkin se ärsytys loiveni. Tahti on, mikä on. Mutta paino on laskusuunnassa. Ja tärkeintä on, että olen aloittanut ja jaksanut jatkaa.

        Aion kyllä jatkossakin punnita joka päivä, jos olen oman vaakan lähettyvillä.

        En aseta tälle alkavalle toiselle viikolle tavoitteeksi kuin yhden kilon pudotuksen. Toki jos enemmän tippuu niin kiva, mutta eiköhän nuo enimmät nesteet ole nyt lähteneet. Järki sanoo että käy vasta viikon kuluttua vaa´alla, jos se paino ei tipukaan joka päivä.

        Kannattaa olla kärsivällinen, mutta tiedän tunteen, kun haluaa painon tippuvan nopeammin. Mä odotan sitä päivää kun paino jää jumittaa jopa neljäksi päiväksi. Siitä on kokemusta ja silloin aina kärsivällisyys ja usko loppunut.Silloin on aina ajatellut että tähänkö tämä sitten jumittui. Ja yleensä se on se 70 kiloa. Ihan joka kerta.

        Kaverilta varmistin sen loman alkamisen ja 4.6 alkaa. Saa nähdä menenkö heti loman alussa. Kuukausi kuitenkin kaverilla lomaa niin onhan siinä päiviä joista valita. Jos sais painon siihen mennessä alle 70 kilon niin vois sit syödä hyvällä omalla tunnolla. Ei ole kiva mennä kun muuten joutuu kärvistelemään,kun näkee ruokaa. Eihän se normiruoka lihota vaan se mässy. Tiedän kyllä että jo se syöminen nostaa painoa heti. Mutta ei parane hermostua siitä ja ajatella että se ois rasvaa.

        Huomista punnitusta odotellessa. Nyt on sellainen olo että voi olla että se jumitus alkaa,kun toinen viikko käynistyy. Saa nähdä.


      • pussikuuri

        Painossa ei tänään muutosta. Vähän niin kuin eilen ounastelin. Eli paino 72 kg.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Painossa ei tänään muutosta. Vähän niin kuin eilen ounastelin. Eli paino 72 kg.

        Oltiin varmaan samaan aikaan täällä, kun en huomannut tätä.

        Ihmettelin tuota omaa yhden yön pudotusta. Ja selailin muistiota, että oli ekalla viikollakin. Mutta nousahdus heti seuraavana päivänä.

        Nyt älä hermostu.
        Ajoittainen jumittelu vaan näköjään kuuluu tähän.

        Tsemppiä!


    • Sissivaihde

      74! (-4,0)
      Vähän outo, kun eilisestä tipahti 1,2 kg.
      Ihan mukava lukema. Olkoon vaikka nestettä.

      • pussikuuri

        Sissivaihde : Onneksi olkoon. Kyllä se kärsivällisyys palkitaan. Ja munkin kohdalla on tapahtunut tollasta. Eli jumituksen jälkeen voi lähteä se kilo. Tuo varmasti motivoi. Hieno homma.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : Onneksi olkoon. Kyllä se kärsivällisyys palkitaan. Ja munkin kohdalla on tapahtunut tollasta. Eli jumituksen jälkeen voi lähteä se kilo. Tuo varmasti motivoi. Hieno homma.

        Kiitos!
        Ihan mukava on. Vähän yllätti!


    • Pusseileva_biokemisti

      Täälläkin yksi osittainen pusseilija. En jaksa koskaan tehdä töihin eväitä, niin viime ma lähtien aloin ottamaan nutriletin creamy vegetables kasviskeiton lounaaksi. Ihanan helppoa ja niin halpaa! (Työpaikalla ruoka maksaisi yli 10€). On niin sairaan hyvänmakuista, että oon muutaman kerran syönyt sitä kotonakin muiden ruokien tilalla.

      Mutta noilla pusseillahan voi turvallisesti laihduttaa. Tietääpä varmasti saavansa tarvittavat ravintoaineet ja proteiinia. Jos itse alkaisi kasviksista saamaan vähäkalorisia lounaita, niin jäisi aika paljon tarvittavia ravintoaineita puuttumaan ja ois melko epäterveellistä.

      • pussikuuri

        Tervetuloa.Paljon sulla on pudotettavaa? Ja kuinka pitkään ajattelit osittain nutrailla?


      • pussikuuri

        sissivaihde : Huomasin nyt vasta tuon sun aamupäivän ( klo 12.22 ) kommentin. Täytyy olla kyllä nyt kärsivällinen. Taas mietin, että pitäiskö seuraavan kerran käydä vaa´alla vasta perjantaina tämän ensimmäisen jumitus päivän takia. Mutta ei taida onnistua. Sen verran aina kiinnostaa puntarin lukemat. Sen verran mitä oon netin laskureilla saanut tulokseksi,niin viikossa lähtis noilla pirtelön kaloreilla ja mun energiankulutuksella kilo. Eli jos mä vain tähtään siihen kilon viikkopudotukseen, jos tämä paino alkaa useamman päivän näyttää samaa. Mutta edelleen se 70 kilon tavoite mielessä.

        Tänään ollut nälkä. Ja mä uskon sen johtuvan siitä , kun paino ei ollutkaan laskenut tänään. Psyykkisiä juttuja. Järki kyllä sanoo ettei se voi nyt koko ajan laskea hyvän ensimmäisen viikon tavoin. Mä niin toivon, että paino tippuis sen pari kiloa ennen reissua.


      • pussikuuri

        Ihan järjetön nälkä. Tuntuu että pää hajoo. Mä en mene kauppaan,koska toivon painon laskevan huomiseksi. Nyt on todella vaikeaa taistella nälkää vastaan. Onneksi kaapeissa ei ole yhtikäs mitään syötävää. Tulee pitkä ilta.


      • Sissivaihde

        Pusseileva_biokemisti, tervetuloa!

        Samaa vihanneskeittoa syön lounaaksi tai päivälliseksi. Vaihtoehtoina Allevo-mix-pakkauksen keitot.
        Kolme muuta ateriaa pirtelöitä. Vaihtelen eri makuja.
        Tarkoitus pitää tuota ateriarytmiä.

        Kylläpä ilahdutti, että tuli positiivinenkin kirjoitus!


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Ihan järjetön nälkä. Tuntuu että pää hajoo. Mä en mene kauppaan,koska toivon painon laskevan huomiseksi. Nyt on todella vaikeaa taistella nälkää vastaan. Onneksi kaapeissa ei ole yhtikäs mitään syötävää. Tulee pitkä ilta.

        Pussikuuri, nyt pää kylmänä.
        Ja hirmuiset tsempit täältä!

        Jos, on sietämätön nälkä, ota vaikka ylimääräinen pirtelö.
        En suosittele kauppaan lähtöä.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Huomasin nyt vasta tuon sun aamupäivän ( klo 12.22 ) kommentin. Täytyy olla kyllä nyt kärsivällinen. Taas mietin, että pitäiskö seuraavan kerran käydä vaa´alla vasta perjantaina tämän ensimmäisen jumitus päivän takia. Mutta ei taida onnistua. Sen verran aina kiinnostaa puntarin lukemat. Sen verran mitä oon netin laskureilla saanut tulokseksi,niin viikossa lähtis noilla pirtelön kaloreilla ja mun energiankulutuksella kilo. Eli jos mä vain tähtään siihen kilon viikkopudotukseen, jos tämä paino alkaa useamman päivän näyttää samaa. Mutta edelleen se 70 kilon tavoite mielessä.

        Tänään ollut nälkä. Ja mä uskon sen johtuvan siitä , kun paino ei ollutkaan laskenut tänään. Psyykkisiä juttuja. Järki kyllä sanoo ettei se voi nyt koko ajan laskea hyvän ensimmäisen viikon tavoin. Mä niin toivon, että paino tippuis sen pari kiloa ennen reissua.

        Pk, olet itsekin ajatellut, että tämä sinun nälkä voisi nyt olla enemmänkin psyykkistä. Niin varmaan onkin.
        Sulla lähti vìikossa neljä kiloa. Jossain vaiheessa tahti pakostakin hidastuu.

        Mulle tämä viikko on ollut tuota paikallaan junnaamista ja pientä sahausta. Ja se turhauttaa ja ärsyttää.

        Yritin vaan ajatella, että kyllä se paino alaspäin menee, vaikka vaaka ei sitä näytä.
        Ja mulla oli se alku niin hankala, että en oikein uskalla sössiä, kun ne alkuhankaluudet pitäisi kestää uudestaan.
        Niin ja mulla sekin, että ylipäätään sain aikaiseksi aloittaa tosimielellä.

        Nyt vaan sinnillä tämä ilta ja vaikka huomenna kauppaan ja osta jotain kirsikkatomaattia, tuorekurkkua ja mitä nyt on näitä vähäkalorisia tuorevihanneksia hyvin saatavilla.

        ISOSTI TSEMPPIÄ!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk, olet itsekin ajatellut, että tämä sinun nälkä voisi nyt olla enemmänkin psyykkistä. Niin varmaan onkin.
        Sulla lähti vìikossa neljä kiloa. Jossain vaiheessa tahti pakostakin hidastuu.

        Mulle tämä viikko on ollut tuota paikallaan junnaamista ja pientä sahausta. Ja se turhauttaa ja ärsyttää.

        Yritin vaan ajatella, että kyllä se paino alaspäin menee, vaikka vaaka ei sitä näytä.
        Ja mulla oli se alku niin hankala, että en oikein uskalla sössiä, kun ne alkuhankaluudet pitäisi kestää uudestaan.
        Niin ja mulla sekin, että ylipäätään sain aikaiseksi aloittaa tosimielellä.

        Nyt vaan sinnillä tämä ilta ja vaikka huomenna kauppaan ja osta jotain kirsikkatomaattia, tuorekurkkua ja mitä nyt on näitä vähäkalorisia tuorevihanneksia hyvin saatavilla.

        ISOSTI TSEMPPIÄ!

        Sissivaihde : Tästä päivästä selvitty. Mä pystyin selättää tämän nälän. Koska mä tiedän mitä siitä seuraa jos repsahdan. Nyt olen iloinen etten sortunut. Mä otin kaksi pirtelöä kerralla. Huomasin taas että tylsyys ja yksinäisyys saa mulle ihan järjettömän nälän tunteen aikaiseksi ja tämä ei liity pelkästään tähän nutraamiseen, vaan sitä tapahtuu myös normisyömisenkin kanssa. Mässäily on huonoimpia ajan tappamis keinoja.

        Ennen mä oisin repsahtanut pahasti, mutta mä niin haluan onnistua,koska tätä syömisen ja pussittelun vuorottelua on kestänyt jo liian kauan. Vähän kyllä pelottaa se kaverin luokse meno, koska mä oon aina repsahtanut siellä pahasti. Vielä en ole jaksanut miettiä millä korvaan herkut ja mässyn. Kunhan selviää menopäivä niin sit voi alkaa suunnittelee vähän syömisiään.

        Jos se paino laskisi edes sen puoli kiloa,niin se antais taas uskoa eteenpäin. Mä en uskalla edes kasviksia syödä, koska se aiheuttaa mulle syömiskierteen ja sitä on vaikea katkaista. Tämä on oikeesti päivä tai tunti kerrallaan menemistä.

        Kiitos tsempistä. Sitä tarvitaan. Voi olla jos en tänne kirjoittelis niin olisin saattanut sortua ja pahasti. Sitä on ajateltava etten halua pilata ekan viikon hyvää tulosta. Huomista punnitusta odotellessa. Täytyy olla ilman kolaa,koska se oikeesti lisää ruokahalua. Se on vaan tapa. Juo vaikkei janota. Toivon että siirtyminen pelkkään veteen helpottaa nälän tuntumista.


    • hpv27

      Aika lailla samoissa mitoissa ollaan kuin ennen Mallorcan reissua. Aika vähän meni ruokaa mutta alkoholia enemmän. Huomenna taas 5:2 eli huomenna punttisalitreeni ja tiistaina puolipaasto.

      • Sissivaihde

        hpv27, oliko hyvä reissu?
        Kävitkö reissun aikana kuntosalilla? Uintia varmaan jonkin verran :)


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        hpv27, oliko hyvä reissu?
        Kävitkö reissun aikana kuntosalilla? Uintia varmaan jonkin verran :)

        Työmatka ja hankalaa ottaa punttisalikamat mukaan niin en. Uimahousut olisi kyllä pitänyt ottaa mukaan. Oli kyllä hiukan vapaatakin mutta käytin sen kaupungin katseluun, kävin mm kenkäkaupassa mutta siellä ei ollut minun kokojani. Olivat kyllä edullisia Eli 380-700 euros.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Työmatka ja hankalaa ottaa punttisalikamat mukaan niin en. Uimahousut olisi kyllä pitänyt ottaa mukaan. Oli kyllä hiukan vapaatakin mutta käytin sen kaupungin katseluun, kävin mm kenkäkaupassa mutta siellä ei ollut minun kokojani. Olivat kyllä edullisia Eli 380-700 euros.

        Ups! Se on tuo edullisuuskin suhteellinen käsite.
        Minkälaisia kenkiä katselit? Et ehkä ihan rantalipokkaita.
        On mulla kyllä joku hämärä mielikuva espanjalaisista nahkalaukuista ja -kengistä.

        Voiko 5:2 :lla syödä nuo viisi päivää ihan mitä vaan?


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ups! Se on tuo edullisuuskin suhteellinen käsite.
        Minkälaisia kenkiä katselit? Et ehkä ihan rantalipokkaita.
        On mulla kyllä joku hämärä mielikuva espanjalaisista nahkalaukuista ja -kengistä.

        Voiko 5:2 :lla syödä nuo viisi päivää ihan mitä vaan?

        Periaatteessa Voi syödâ 5 päivänä mitä haluaa mutta tietysti ei laihdu Jos kaloreita rules liikaa. Kirjoitan enempi jahka on aikaa. Kenkäkauppa on Carmina shoes.


    • Sissivaihde

      74.6. Oli odotettavissa, että eilisestä nousahtaa.

      • pussikuuri

        Paino tänään 71,5 kg eli tällä erää jumitus voitettu.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Paino tänään 71,5 kg eli tällä erää jumitus voitettu.

        Nyt saat kiitellä itseäsi!

        Katsoin uudestaan. Onko sulla paino pudonnut eka viikolla 5 kiloa? Sehän on hurja vauhti! Kun eihän sulla
        edes ole erityisen paljon ylipainoa.

        Mulla eilen vaaka näytti yli kilon pudotusta. Tänään puolet takaisin. Tuonhan se teki viime viikollakin.
        Ei haittaa, kun nyt osasin odottaa.

        Tässä nyt koetan olla tyytyväinen siihenkin, että en ole kaivannut sokerijuttuja. Aiemmin söin lähes päivittäin karkkia tai suklaata. Jäätelöä, pullaa... Ja usein kohtuuttoman paljon.
        Kevennysvaiheessa vähensin, mutta en saanut jäämään kokonaan pois.

        Eipä ole ihme, että paino nousi. Painonnousun tuomaa ahdistusta yritin turruttaa herkuilla.
        Kun elää tuota tilannetta, ei siinä auta tieto siitä, miten pitäisi elää. Ehkä enemmänkin vain ahdistaa lisää.

        Minkälaiset syömistottumukset sillä kaverilla, jonka luokse olet menossa, on? Monethan kyllä haluaa lomalla ottaa rennosti ja loma-ajan syömiset ja juomiset saattaa poiketa normiarjesta paljonkin.

        Jatketaan ja jaksellaan!


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Nyt saat kiitellä itseäsi!

        Katsoin uudestaan. Onko sulla paino pudonnut eka viikolla 5 kiloa? Sehän on hurja vauhti! Kun eihän sulla
        edes ole erityisen paljon ylipainoa.

        Mulla eilen vaaka näytti yli kilon pudotusta. Tänään puolet takaisin. Tuonhan se teki viime viikollakin.
        Ei haittaa, kun nyt osasin odottaa.

        Tässä nyt koetan olla tyytyväinen siihenkin, että en ole kaivannut sokerijuttuja. Aiemmin söin lähes päivittäin karkkia tai suklaata. Jäätelöä, pullaa... Ja usein kohtuuttoman paljon.
        Kevennysvaiheessa vähensin, mutta en saanut jäämään kokonaan pois.

        Eipä ole ihme, että paino nousi. Painonnousun tuomaa ahdistusta yritin turruttaa herkuilla.
        Kun elää tuota tilannetta, ei siinä auta tieto siitä, miten pitäisi elää. Ehkä enemmänkin vain ahdistaa lisää.

        Minkälaiset syömistottumukset sillä kaverilla, jonka luokse olet menossa, on? Monethan kyllä haluaa lomalla ottaa rennosti ja loma-ajan syömiset ja juomiset saattaa poiketa normiarjesta paljonkin.

        Jatketaan ja jaksellaan!

        Ekalla viikolla lähti 5 kiloa. Mutta se johtunee siitä, kun ennen nutraamista edelsi mässyputki. Joten uskon että sen takia lähti noin paljon,kun ykskaks saakin vain 610 kcal tuhansien kalorien sijaan. No kolme vuotta siiten kun painoin 53,5 kiloa, niin siihen nähden nykyinen paino hirvittää. Nyt kun ajattelee niin se 65 kilon tavoitepaino ei ole kamalan kaukana. Vaikka se vaatii sen ettei ala mässäilee.

        Nyt on taas paljon helpompi päivä kuin eilen. Yhenkin päivän jumitus vaikuttaa psyykkeeseen. Hyvä ettei sulla toi pieni painon nousu haittaa. Mulla kyllä vaikuttais. Silloin kun mulla on mässyputki,joka voi kestää viikon,niin pystyn syömään isoja määriä normiruokaa ja siihen päälle vielä mässyä.

        Mä yritän elää tässä hetkessä ja olla liikaa ajattelamtta kolmen vuoden takaista painoa,koska se alkaa ahdistaa ja sit sortuu ahmimaan herkkuja, kun on niin pettynyt itseensä.

        Se mun kaveri on miespuolinen ja se pystyy elää hyvinkin vain yhdellä aterialla päivässä. Sille ei vaan tule nälkä. Se laittaa kyllä ihan normiruokaa, joka ei lihota. Se vaan kun otan yhen voileivän niin sit mä syön sitä leipää ihan tolkuttomasti. Se yrittää itekin saada mahaa pienemmäksi. Se ei ite syö kauheesti mitään herkkuja. Mä syön ne sen puolesta. Voi olla että syön jotain herkkuja, mutta siinä on se vaara, että se lähtee käsistä. Ajattelin kanssa että ostan kaupasta omat ruuat ja syön sen muutaman kerran päivässä,vaikka kaveri pärjää sillä yhdellä aterialla. Täytyy miettiä tervellisiä herkkuja mässyn tilalle. Koska en tosiaan halua pilata tämän kuurin tuloksia.

        Mulla on aina tapana ajatella, kun on alkanut syömään niin menkööt sit överiksi kun kaloreita ei pysty laskee. Se että saisin painon sinne alle 70 kilon, antais uskoa siihen, että on mahdollisuus saavuttaa se lopullinen tavoitepaino.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Ekalla viikolla lähti 5 kiloa. Mutta se johtunee siitä, kun ennen nutraamista edelsi mässyputki. Joten uskon että sen takia lähti noin paljon,kun ykskaks saakin vain 610 kcal tuhansien kalorien sijaan. No kolme vuotta siiten kun painoin 53,5 kiloa, niin siihen nähden nykyinen paino hirvittää. Nyt kun ajattelee niin se 65 kilon tavoitepaino ei ole kamalan kaukana. Vaikka se vaatii sen ettei ala mässäilee.

        Nyt on taas paljon helpompi päivä kuin eilen. Yhenkin päivän jumitus vaikuttaa psyykkeeseen. Hyvä ettei sulla toi pieni painon nousu haittaa. Mulla kyllä vaikuttais. Silloin kun mulla on mässyputki,joka voi kestää viikon,niin pystyn syömään isoja määriä normiruokaa ja siihen päälle vielä mässyä.

        Mä yritän elää tässä hetkessä ja olla liikaa ajattelamtta kolmen vuoden takaista painoa,koska se alkaa ahdistaa ja sit sortuu ahmimaan herkkuja, kun on niin pettynyt itseensä.

        Se mun kaveri on miespuolinen ja se pystyy elää hyvinkin vain yhdellä aterialla päivässä. Sille ei vaan tule nälkä. Se laittaa kyllä ihan normiruokaa, joka ei lihota. Se vaan kun otan yhen voileivän niin sit mä syön sitä leipää ihan tolkuttomasti. Se yrittää itekin saada mahaa pienemmäksi. Se ei ite syö kauheesti mitään herkkuja. Mä syön ne sen puolesta. Voi olla että syön jotain herkkuja, mutta siinä on se vaara, että se lähtee käsistä. Ajattelin kanssa että ostan kaupasta omat ruuat ja syön sen muutaman kerran päivässä,vaikka kaveri pärjää sillä yhdellä aterialla. Täytyy miettiä tervellisiä herkkuja mässyn tilalle. Koska en tosiaan halua pilata tämän kuurin tuloksia.

        Mulla on aina tapana ajatella, kun on alkanut syömään niin menkööt sit överiksi kun kaloreita ei pysty laskee. Se että saisin painon sinne alle 70 kilon, antais uskoa siihen, että on mahdollisuus saavuttaa se lopullinen tavoitepaino.

        Itsehän sen tuntee, missä painossa on hyvä olla.
        BMI sun muut ovat vaan suuntaa-antavia.

        Mulla tuntui talvella aivan mahdottomalta tämä 75 kiloakin. Seuraava etappi olisi alittaa tuo 70 kiloa.
        Tällä minun vauhdilla siihen menisi kuukausi ilman repsahduksia. Jos laskisi, että kilo tippuu vìikossa.

        En uskalla laskeskella mitään aikatauluja. Yritän keskittyä siihen, että paino pysyisi laskusuunnassa, jumituksista ja sahauksista huolimatta.

        Sehän mullakin on herkkujen kanssa, että vähä ei riitä. Jos ostan suklaalevyn, kyllä minä sen kokonaan syön, vaikka kuinka olisin muuta suunnitellut. Ja sitten tuntuu, että kaikki on pilalla ja aivan turha mitään yrittääkään.

        Onnistuisiko sulla niin, että söisit sen yhden aterian ja muut sitten pussijuomia?

        Mulla ei onnistuisi. Tulisi vain näläntunne takaisin.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Itsehän sen tuntee, missä painossa on hyvä olla.
        BMI sun muut ovat vaan suuntaa-antavia.

        Mulla tuntui talvella aivan mahdottomalta tämä 75 kiloakin. Seuraava etappi olisi alittaa tuo 70 kiloa.
        Tällä minun vauhdilla siihen menisi kuukausi ilman repsahduksia. Jos laskisi, että kilo tippuu vìikossa.

        En uskalla laskeskella mitään aikatauluja. Yritän keskittyä siihen, että paino pysyisi laskusuunnassa, jumituksista ja sahauksista huolimatta.

        Sehän mullakin on herkkujen kanssa, että vähä ei riitä. Jos ostan suklaalevyn, kyllä minä sen kokonaan syön, vaikka kuinka olisin muuta suunnitellut. Ja sitten tuntuu, että kaikki on pilalla ja aivan turha mitään yrittääkään.

        Onnistuisiko sulla niin, että söisit sen yhden aterian ja muut sitten pussijuomia?

        Mulla ei onnistuisi. Tulisi vain näläntunne takaisin.

        Ei onnistu osanutraus. Koska se yksi ateria ei riitä. Sitä on kaveri ja äiti ehdottanut,mutta olen sanonut ettei onnistu. Kun juo vaan ne 5 pirtelöä päivässä, niin tietää paljon saa kaloreita ja tietää laihtuvansa. Silloin syksyllä kun yritin syödä viisi ateriaa päivässä,niin mä laskin saavani 2000 kcal ja sillä ei todellakaan laihdu. Kun mun energiankulutus on kokonaisuudessa n. 1700 kcal.

        Vielä on kaksi viikkoa kaverin loman alkuun. Jos ei tule pitkiä jumituksia, niin voin saada painon alle 70 kilon. Siitä on aikaa kun olen viimeksi alle sen painanut.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe