Mies kysyy Naisten neuvoa:Kun Nainen löytää toisen

TonnejaTakanaAikaaAlla

Takana on monta pidempää ja lyhyempää suhdetta, joista on löydettävissä yhteinen nimittäjä: nainen löytää toisen miehen. Kokemusteni perusteella on alkanut tuntua siltä, että naisille tunteiden kohteen vaihtaminen on sangen helppoa, ellei peräti tuuliviirinomaisesti.

Naiset, mistä tiesitte että tämän miehen kanssa pysyn hamaan loppuun asti? Mistä se tunne syntyi? Syntyikö se sisältäsi, vai tuliko se ulkoisista tekijöistä (miehestä)? Vai onko sitä tunnetta ensinkään? Etsinkö jotain mitä ei ole olemassakaan?


Laitan faktat avoimesti peliin:
- olen 46v mies
- yksi lapsi (kohta täysi-ikäinen), olen hyvä isä (lapsen arvio, mutta reiluuden nimissä etävanhempi saa usein (ei aina) sen "hyvän" roolin ja lähivanhempi sen "pahan" roolin)
- en ole väkivaltainen, en juoppo, en varaton (tulot 6 numeroiset viime vuonna), en rikollinen, en epätasapainoinen, enkä mielenterveyspotilas tai muutenkaan huollettava; pärjään vallan mainiosti yksinkin
- olen emotionaalinen, mutten aina huomaa tuoda sitä esille, mikä johtunee työni analyyttisuudesta

Parisuhteiden kuvaukset:

1) Tyttöystävä sai veromätkyt, läksi baariin, sieltä jonkun satunnaisen kanssa panemaan, jäi kiinni, suhde rikkoutui. Sittemmin avioitui tämän kanssa. Kesto: 1.5v

2) Avovaimon kanssa oli ollut pidempään suhde huonossa tilassa (lapsi syntynyt, minulla töissä rankkoja tilanteita). Löysi harrastuksista sitten jonkun korvaan lirkuttelijan, kertoi minulle, halusi erota, perui pari tuntia myöhemmin, yritettiin keskustelut kaikki läpi, ei tykännyt ammattiauttajan ajatuksista [kun ei mennyt hänen mielensä mukaan] ja suhde kaatui. Olisi tuo halunnut myöhemmin palata yhteen, ehkä minäkin jossain vaiheessa, mutta ei siitä tullut enää mitään. Otan täysin oman vastuuni siitä, että tein töitä aivan liikaa kun yritin saada elantoa kasvatettua.
Kesto: 4v.

3) Avovaimo nro 2 oli äärettömän mustasukkainen, syytti suunnilleen kaikesta mahdollisesta (turhaan), lähti varatun kaverini matkaan, tekivät lapsen, tuli ero ja yritti uida takaisin liiveihin. Ei käy. Palautuminen tästä suhteesta oli pitkällinen prosessi, niin henkisesti, taloudellisesti kuin emotionaalisestikin. Kesto: 3v.

4) Tämä oli kiva suhde, mutta ei osattu mennä oikein eteenpäin yhdessä vaikka kumpikin halusi. Hän ei oikein osannut/halunnut esitellä minua suvulleen jotka asuivat ihan naapurissa, koska ei halunnut jakaa minua (taustalla kai joku perhedynamiikkaan liittyvä kuvio). Itse kyllä esittelin omille vanhemmilleni (asuvat muutaman sadan kilometrin päässä). Vieläkin hyvä fiilis tästä ihmisestä, vaikkei rakkauden tunnetta enää olekaan. Hän löysi toisen miehen, arpoi välillämme ja sitten avioitui tämän toisen kanssa. Kesto: 3v.

5) Tätä suhdetta en edes ottanut vakavasti pitkäaikaisena suhteena, eikä siten oikeastaan edes kuulu tähän listaan. Näin heti, että tämä oli hänelle jonkinlainen askel seuraavaan. Löysi kuitenkin nopeasti seuraavan. Kesto: 4-5kk

6) Lyhyt harrastuspohjainen parin viikon retki, joka muuntui eräänlaiseksi retkiromanssiksi ja suhteen aluksi, joka päättyi siihen, että viikko reissun jälkeen päätyi sänkyyn toisen miehen kanssa, hänelle raskaaksi, ja sitä kautta suhteeseen minua selkeästi vanhemman miehen kanssa. Lyhyestä virsi kaunis. Kesto: 2vko

7) Nyt olen kaukosuhteessa toisessa maassa asuvan naisen kanssa. Etäsuhde aiheuttaa tietysti tietyt hankaluudet, joskin tässä vaiheessa elämää emme kumpikaan ole intresseissä lähteä enää yhteisiä lapsia hankkimaan tai välttämättä edes yhteistä kotia perustamaan, ehkä jossain vaiheessa. Tai siis jos olisimme kohdanneet 10v sitten, niin sitten yhteinen koti ja lapsi olisi ollut kiva juttu (kumpikin meistä olisi halunnut tyttären), mutta valitettavasti ei enää tässä vaiheessa. Mutta sitten taas, olemme aikuisia, kummallakin on omat työt, omat asunnot, emme ole riippuvaisia toisistamme - mutta voimme valita haluammeko me viettää aikaa yhdessä vai emme. Kesto: toistaiseksi.

Olisi kiva saada tämä homma toimimaan. Kyllähän minä tietysti voin jatkaa samalla radalla vaihtaen aina seuraavaan suhteeseen, mutta oikeasti olisi kiva rakentaa jotain pysyvää, eikä jotain savitaloa rankkasateessa.

Toistan kysymykseni.

Naiset, mistä tiesitte että tämän miehen kanssa pysyn hamaan loppuun asti? Mistä se tunne syntyi? Syntyikö se sisältäsi, vai tuliko se ulkoisista tekijöistä (miehestä)? Vai onko sitä tunnetta ensinkään? Etsinkö jotain mitä ei ole olemassakaan?

2

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aavannrannanasukki

      Olen 44-vuotias nainen. Olen sitä ihmistyyppiä, että sitoudun suhteeseen, mutta en viljele ajatuksia siitä, että tämä on ikuista, onhan tämä ikuista, tämän täytyy olla ikuista. Pikemminkin olen sellainen päivä kerrallaan tyyppi, eli rakastan häntä tänään, päivän kerrallaan. Tämä ei tarkoita sitä, etten olisi sitoutunut, pikemminkin se merkitsee juuri sitoutumista.
      Nykyinen suhteeni on kestänyt 18 vuotta. Olen pitänyt suhdetta alusta asti hyvänä. Toisen kanssa on hyvä olla, keskustelemme edelleen paljon keskenämme, ja seksi on nautinnollista... Olen kärsivällinen luonne - pitkäjänteinen, mikä tarkoittaa sitä, että jos olen tehnyt päätöksen, että olen tässä suhteessa, sitä en hetken mielijohteesta ala kyseenalaistamaan.
      Eli se, että suhde on kestänyt näinkin kauan, liittyy omalta osaltani siihen, että olen luottanut joka hetki siihen valintaani siitä, että tämä on mies jonka kanssa haluan olla. Ja että minä en ainakaan ole se, joka tämän suhteen päättää. Tosi asiassa enhän ole voinut sitä tietää varmaksi missään vaiheessa enkä voi tietää tänäänkään, mutta oma päätökseni on, että kuulun hänelle.

      Mikä sitten tähän on vaikuttanut. Ensinnäkin se, että tiedän, että suhteen päättämiseen, vaihtamiseen, uusiin tuttavuuksiin menee ihan hirvittivästi energiaa, aikaa. Se on suoranainen stressitila pitkään päällä. Sitäpaitsi rehellisesti sanottuna oma elämäni on kaikilta osa-alueilta niin mielenkiintoista, että ei minulla olis edes aikaa, tai mitään mahdollisuutta edes alkaa virittäytyä niin, että syntyisi jonkun toisen kanssa jotain.
      Ja miksi alkaa hajottamaan hyvää: kumppanuus samaan ihmiseen on edistänyt sitä, että puheyhteys ja esimerkiksi seksi ovat jotain sellaista, jota ei jonkun uuden kanssa voisi saavuttaa vuosiin.
      Tähän vahvaan haluuni olla samassa suhteessa liityy oma sisäinen itsetunto, ja se, että olen osannut olla suhteessa läsnä sen arjessa sellaisenaan. Omilla tunnetaidoilla on myös merkitystä. Jos sekoittuu tunteisiinsa, käy helposti niin, että parisuhde menee tukkoon, ja ainoa pelastava ovi on uusi suhde tai ero ilman uutta suhdetta.
      Samat ominaisuudet on myös kumppanillani; luottamus omaan valintaan, päätöksessä pysyminen. Loppumaton kiinnostus itseä, toista ja parisuhdetta kohtaan, mutta myös aktiivinen oma muu elämä, avoimet tunnetaidot, ja kyky olla suhteessa ripustautumatta.

      Eli varmaankin vastauksestani voi ymmärtää, että on "se" olemassa. Olen ymmärtänyt, että hyvin monet ihmiset elävät tänä aikana sellaisessa kesyssä kestohajaannuksessa koko ajan; he ajelehtivat eivätkä tee syvällä sisimmässään todellista valintaa suhteestaan.
      Mielestäni jos joku suhde ei ollenkaan toimi, se selviää jo heti alussa ensimmäisten viikkojen tai kuukausien aikana. Monesti on vain omaa tahdonpuutetta, että yli kahden vuoden suhteissa toimitaan niin, että aletaan tosissaan haikailla jonkun toisen kainaaloon.
      2-3 vuoden kohdalla suhteessa tulee yleensä se haasteellinen tasapainoinen jopa tylsä vaihe, jonka yli useimmat eivät malta kulkea, varsinkin kun sillä on tapana toisinaan kestää jopa 2-3 vuotta. Ja sen maltin ja kärsivällisyyden hedelmä on poimittamissa vasta joskus seitsemän vuoden kohdalla, joskus paljon myöhemminkin ja kenen nykyajan ihmisen kärsivällisyys kestää tätä? Niiden joiden kestää, tietävät kuinka ainutlaatuista se sitten voi olla, jos suhdetta ei ole saatu saateltua solmuun vaan nimenomaan avoimeen kunnioitukseen ja rakkauteen.
      Toivon, että löydät jonkun joka on kärsivällinen ja kunnioittava. Ja ajantasalla sisäisesti itsensä kanssa.

      • VoimiaJaRohkeuttaElämään

        Hyvä, ihana asia, että oot löytänyt kumppanin vierelle, jonka kans olla aidosti ja edetä eteenpäin. Ja hyvä juttu, että kerroit, näitä hyviä esimerkkejä maailma tarvitsee, sillä niitä huonoja on niin paljon.

        On hyvä et toit lopuksi esiin, et se ei olw yhtä samaa alku huumasta lähden, vaan se on kypsymistä ja tahdon elämää päivittäin. Näin itsekkin näen sen.
        Alttarilla ei kysytä tuntuuko sinusta, et rakastat tätä ihmistä elämäsi loppuun,
        Vaan tahdotko rakastaa, joskus se on tahdon varassa, eikä yhtään tunnu siltä.
        Mutta molemmilta sitä tahtoa täyty löytyä.

        Aloittajalle,
        Jotain sinun kivusta ymmärrän,
        Hyvä, et osaat jäsentää asioita, ja huomaat asioita.
        Yks sellainen hyvä kommentti ja oivallus sinulta oli, kun näet ja uskallat tuoda esiin ilman animaatioita lapsesi äitiä kohtaan lähi ja etävanhemman jaosta.
        Uskon et oot hyvä isä, ja pääasiassa on se että lapsesi on Sitä mieltä.
        Uskottomuus, hylkääminen on kipeitä juttuja.
        Nyt vaan täytyy itse todeta, et omien kipuilen en kans,
        kun on huomannu saman et joku kuvio toistuu, ja samaan haavaan tulee iskuja,
        Niin en vielä osaa sanoa miten kierteen saa katkaistua.
        Toivottavasti löydät sen omalle kohdallesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe