omistan Nissan Xtrailin diesel. Ikää kaksi vuotta. Ajettu 50 000 km. Kahdessa vuodessa on mennyt kaksi happianturia, joku turbon anturi ja vielä joku neljäs - eivät oikein kerro. Ovat menneet takuuseen mutta jos nuo olisi maksanut itse, hintaa varmaan 1000 euroa yhteensä.
Kallista touhua. Minut eka diesel. Kertokaa viisaammat että onko tämä vain sattumaa vai laitanko auton heti myyntiin ? Vain onko niin että päästövaatimukset ovat aiheuttaneet tämän ? Dieselmoottori on täynnä vikaantuvia antureita ???
4 anturia kahdessa vuodessa ... kele
5
139
Vastaukset
- Huonotuuri
Minulta on mennyt aikanaan kaksi kertaa jokin anturi rikki viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aiheuttivat turbon ’putoamisen’ kyydistä, mutta eivät estäneet ajamista.
Toisen jouduin niistä itse maksamaan ja se maksoi vajaan 140 kokonaisuudessaan ja tehtiin pikakorjauksena odottaessa. Toinen meni takuuseen.
Nuo sinun kokemuksesi ovat todella poikkeuksellisia, kun nuo minunkin kuulemma olivat. Minulla kyse oli v 2008 mallisesta tdi-pumppudieselistä. Nykyisissä cr-dieseleissä ei noita ole esiintynyt. - EdesDieselEiTäydellinen
Dieselitkin ovat nykyisin ’täynnä’ antureita, joilla säädellään päästöjä ja ohjataan moottorin toimintaa mahdollisimman hyväksi teho/kulutus/päästöt -arvoille.
Vikaantuvia antureita ei tietääkseni dieselmoottoreihin asenneta ja vaikea olisikin käsittää niiden tarkoitusta. Niin, mihin niitä tarvittaisiin?
Kaikkiin teknisiin laitteisiin tosin saattaa tulla ja tuleekin vikoja ajanmittaan ja joskus jo uutenakin. Ihmisen keksintöjä ja suunnittelemia kun ovat....- kaikki_on_pilalla
Eli insinöörit saaneet loistavasti pilattua dieselmoottoritekniikan kaikilla hömpötyksillään.
Vuosikymmeniin dieselmoottori ei tarvinnut sähköä mihinkään muuhun kuin korkeintaan starttimoottoriin ja nykyään siihenkin on onnistuttu ymppäämään kilometri johtoja ja kymmeniä antureita ja ties mitä bokseja odottamassa vikaantumistaan ja sitten mikään ei toimi.
Ikinä ei tiedä kun polkaisee kaasua että totteleeko se moottori kun siellä on ties mitä sähkösontiaisia välissä, milloin joku ESP päättää ettei nyt annetakaan täyttä tehoa irti ja milloin menee joku anturi ituilleen ja syttyy mittaristo täyteen keltaisia valoja ja tehot häviää.
Kyllä ennen oli paremmin, jos diesel kävi niin sai vaikka purkaa kaikki sähköt pois ja se ei menoa haitannut. - Masilmamuuttuu
kaikki_on_pilalla kirjoitti:
Eli insinöörit saaneet loistavasti pilattua dieselmoottoritekniikan kaikilla hömpötyksillään.
Vuosikymmeniin dieselmoottori ei tarvinnut sähköä mihinkään muuhun kuin korkeintaan starttimoottoriin ja nykyään siihenkin on onnistuttu ymppäämään kilometri johtoja ja kymmeniä antureita ja ties mitä bokseja odottamassa vikaantumistaan ja sitten mikään ei toimi.
Ikinä ei tiedä kun polkaisee kaasua että totteleeko se moottori kun siellä on ties mitä sähkösontiaisia välissä, milloin joku ESP päättää ettei nyt annetakaan täyttä tehoa irti ja milloin menee joku anturi ituilleen ja syttyy mittaristo täyteen keltaisia valoja ja tehot häviää.
Kyllä ennen oli paremmin, jos diesel kävi niin sai vaikka purkaa kaikki sähköt pois ja se ei menoa haitannut.Näinhän se.
Dieseleistäkin on tehty erittäin suorituskykyisiä ja varsinkin vähäpäästöisiä, joten siihen rarvitaan jos monenmoista anturia ja muuta härpäkettä.
Entinen diesel kävi tosiaan itsekseen, kun sen käyntiin sai. Siinä ei sähköä tarvittu. Tehoja ei kummoisesti tarvittu, kun vääntö korvasi sen. Laiskahan se oli, mutta sitkeä.
Noista huolimatta minun kokemukseni mukaan nykydieseleiden luotettavuus moottorina ei ole heikentynyt. - poiuytrewdfghjk
Masilmamuuttuu kirjoitti:
Näinhän se.
Dieseleistäkin on tehty erittäin suorituskykyisiä ja varsinkin vähäpäästöisiä, joten siihen rarvitaan jos monenmoista anturia ja muuta härpäkettä.
Entinen diesel kävi tosiaan itsekseen, kun sen käyntiin sai. Siinä ei sähköä tarvittu. Tehoja ei kummoisesti tarvittu, kun vääntö korvasi sen. Laiskahan se oli, mutta sitkeä.
Noista huolimatta minun kokemukseni mukaan nykydieseleiden luotettavuus moottorina ei ole heikentynyt.Ajassa taaksepäin 20 vuotta oli välijäähdytinturbojen aikakausi ja mekaanisesti ohjattu ruiskupumppu, tehoa ja vääntöä aivan riittävästi, kulutuskin maltillista, parhaita dieseleitä ikinä. Dieselien luotettavuus on niistä ajoista heikennyt ja huoltokulut nousseet. Käytössä on tälläkin hetkellä monenikäistä dieselkalustoa, niin kyllä vanhimmat tuntuu olevan vähävikaisimpia ja mahdolliset viat sellaisia, että ne korjaa omassa autotallissa.
Onhan se selvä, että vikariski kasvaa, kun erilaisia antureita on paljon ja kaikki vaikuttavat oleellisesti moottorin toimintaan, se on nykypäivää, ei oikein voi mitään, päästövaatimukset ja valmistajien kilpailu tehoista on johtanut tähän.
Tympäisee ihan helvetisti elektroniikan ja erilaisten turhien sähköhärpäkkeiden jatkuva lisääntyminen ja niiden aiheuttamat ongelmat, se jarruttaa tehokkaasti ajatuksia uuteen vaihtamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle443032Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362651Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532604Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1052304Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle502136Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421903- 1501556
- 731418
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231248Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281185