Vahaustyynyjen yms pesu

Mitenkäs vahatyynyt, laikat yms. Oletteko jotenkin saanet pestyä ne järkevästi uutta käyttöä ajatellen? En oikein sulata kertakäyttömentaliteettia ja haluaisin käyttää työkaluja useamman kerran, mutta vanhat vahat ja lika eivät houkuttele. Mitenkäs noi tyynyt olisi järkevintä pestä? Kovin vähän löysin netistä kokemuksia. Joku pesi pesukoneessa, mutta jotenkin sekin tuntuu arveluttavalta, jääkö vaha jotenkin rumpuun ja seuraavaksi vaatteet perään?

Oikeastaan asia korostuu venekäytössä, kun vahaus tehdään isosti kerran vuodessa ennen vesillelaskua. Nimimerkillä löysin pussillisen homeisia tyynyjä viime kaudelta ja nyt haluan varmistaa, etten tee samaa löytöä ensi keväänä.
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta

Olen ostanut Biltemasta epäkeskoon takkutarrakiinnitteisiä superlonilaikkoja. Käytän niitä vahan levittämiseen ja joskus kevyeen myllytykseen. Ajoittain olen pessyt niitä ihan kraanan alla käsisaippualla. Ihan riitävän hyvin puhdistuu. Ainoo että kovin montaa pesua se tarrakangas ei kestä, kunnes se tarttuvuus pohjaan alkaa hunontua. Ei mullakaan niinkään se hinta, mitä ne maksaa muutaman euron kpl. Itse myös en ihan ensimmäiseksi heitä mitään käyttökelöpoista pois.
Ilmianna
Jaa
Pesukoneeseen tavallisen pyykinpesuaineen kanssa. Ihan tarpeeksi puhtaiksi kyllä tulevat. Heitän pois sitten jos alkavat repeytymään jne.
Ilmianna
Jaa
Vesipesu HETI käytön jälkeen.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vahaustyynyjen yms pesu

Mitenkäs vahatyynyt, laikat yms. Oletteko jotenkin saanet pestyä ne järkevästi uutta käyttöä ajatellen? En oikein sulata kertakäyttömentaliteettia ja haluaisin käyttää työkaluja useamman kerran, mutta vanhat vahat ja lika eivät houkuttele. Mitenkäs noi tyynyt olisi järkevintä pestä? Kovin vähän löysin netistä kokemuksia. Joku pesi pesukoneessa, mutta jotenkin sekin tuntuu arveluttavalta, jääkö vaha jotenkin rumpuun ja seuraavaksi vaatteet perään?

Oikeastaan asia korostuu venekäytössä, kun vahaus tehdään isosti kerran vuodessa ennen vesillelaskua. Nimimerkillä löysin pussillisen homeisia tyynyjä viime kaudelta ja nyt haluan varmistaa, etten tee samaa löytöä ensi keväänä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta