Minulla tulehtui ien ja hammashoitaja kehoitti ostamaan corsodyl merkkistä suuvettä...käytinkin sitä kaksi päivää, auttoi kyllä tulehdukseen heti mutta, tänään olin tyttäreni kanssa ulkona ja hän sanoi että äiti, sun hampaat on ihan keltaiset....apua, itse en sitä huomannut kotona, ulkona sen näkee mutta kotivalossa ei. Värjääkö corsodyl hampaat, ainakaan pullon kyljessä ei lukenut mitään, siksi sitä käytinkin hyvillä mielin. Miten saisin keltaisuuden pois. on aika törkeen näköiset. Ei kai vaan tarvii hammaslääkäriä vaivata tämän takia.... pikaisia neuvoja pliis.
Corsodyl
7
5192
Vastaukset
- meikpiis75
Kyllä, Corsodyl värjää hampaat. Puhdistukseen kannattaa kiinnittää enemmän huomiota; tarkka harjaus ja voithan kokeilla kuurina vaikka jotain apteekin valkaisevaa tahnaa, jos näyttää ettei vaalene. Viime kädessä hammaslääkäri voi puhdistaa ja tarvittaessa valkaista hampaat. Yleensä Corsodylin tuoma väri lähtee tietääkseni kotikonstein pois.
- Anonyymi00006
Kloori on myrkkyä ihmiselle älä laita suuhun. Edes soodaa ei voi paljon syö eikä käyttää se turvottaa suolissa. Siksi ihmiset ei syö paljon pullaa missä soraa tai kakkuja . Liika hiivasokeri aiheuttaa hiivatulehdukset . Mitä vähempi sen parempi. Jos suussa on tulehduksia käy ensin sukupuolitautien polilla sitten suuhygienistillä mutta vaadi ettei ne paina liian syvään pinkkiä millä mittaa ientaskuja sillä siinä käy niin että hampaan terveet kiinnikkeet menee rikki . Tää on niin hienosäätöä. Tai keskity siihen mitä syöt . Älä syö karkkeja mitkä jää hampaan ja ikenen reunaan irrottamaan ientä hampaasta !!! Avaa suusi kun siellä on karkkia poskesta katso itse. Desinfioi hammasharja keitetyllä vedellä. Hampaan pinnalta saa vaalennettua väriä sitruunan kuorella ja sitruunan lihalla. Sillä saa huuhtelu vedessä kirkastettua myös hiuksia . Saapa siitä vitamiinia . Hankaa vähän kieltä sitruunalla. Omena ja päärynä kuori ja syö puhdistaa hyvin koko suun. Joskus auttaa kuuma mehu tai hunaja desinfioimaan suuta ja nielua!
- pettynyt
Corsodyl on tosi kurja aine!! Se värjää hampaat, kielen ja hampaiden väleistä sitä väriä ei tahdo saada hammaslääkärikään pois. Siinä käyttöohjeessa sanotaan, että hammaslääkäri tai hammashygienisti voi helposti poistaa värjäytymät; mitä helppoa siinä on, että joutuu sen takia hammaslääkäriin tai hygienistille!! Siinä tulee pullolle hintaa! Apteekissa vielä farmaseutti sanoi, että vaikka ohjeessa sanotaan, että se voi värjätä, niin ei se ole koskaan hänen hampaitaan värjännyt. Sitä paitsi siinä on paljon alkoholia, eikä se ole hyvä herkän suun limakalvoille. Näitä Corsodylin tyylisiä on muitakin, yhtä huonoja, tehokas se kylläkin on.
Yritä nyt ensin Yotuelilla, katso mp:n ohjetta sen käytöstä tuossa aikaisemmin.- miuku
Corsodyliä en kyllä enään käytä, tosi tyhmää oikeesti että joutuu kenties hammaslääkärille tämän takia, yriänpä nyt ensin sitten itse, eli taas tuli reissu apteekkiin...
- Minttu
miuku kirjoitti:
Corsodyliä en kyllä enään käytä, tosi tyhmää oikeesti että joutuu kenties hammaslääkärille tämän takia, yriänpä nyt ensin sitten itse, eli taas tuli reissu apteekkiin...
Itte olen käyttäny Corsodyliä varmaan yli 10 kertaa kahden viikon kuureina. Se vaan ollu pakko ettei menetä implanttejaan mitkä juuri on asennettu.. kyl mä enemmin käytän sitä ku menetän hampaat. Maanantaina mulla leikataan viisuri pois ja kahden viikon corsodyl kuuri odottaa yäk se maistuu pahal mut tulehdusta ei saa tulla niin siks... Mul on värjäytynyt hampaat mut en ole siitä välittänyt kyl ne vähä vaalenee ku käyttää valkasevia hampitahnoi ja toisekseen enemmän kahvi, tee, tupakka ja punkku hampaita ruskeiks värjää ku Corsodyl!
- Anonyymi00007
Ei vaan klooria siinä on.
- .......
Hain apteekista Oral-B suuvettä, onko tietoa värjääkö se hampaat? Olen nyt vasta tänä aamuna käyttänyt ensimmäistä kertaa. Pullossa lukee että käytä enintään 21 päivää ellei lääkäri toisin ole määrännyt. Kauanko mun kannattais tuota käyttää? viikko? Ientulehdusta on jonkin verran tänäänkin kun painoin etuhampaan yläpuolelta ientä niin verta tuli. Mites tuo suuvesi kiskojen kanssa kun illalla hampaitten harjauksen jälkeen purskuttelen sillä niin heti ei varmaan kannata laittaa purentakiskoa suuhun? Suutahan ei saa vedelläkään huuhdella suuveden käytön jälkeen. Ajattelin että jääkö suuvesi jotenkin muhimaan kiskon alle siiten jos heti laittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3564155Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1303662Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92381Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei92213Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1491854- 1181769
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181758Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241389Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1511048Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79925