Etsiikö joku taulukon huhtikuun uusien dieselien rekisteröinneistä. Niitä ei uusina ole juurikaan rekisteröity. Vanhoja Saksasta tuotuja rämiä kylläkin.
Uusien dieselin rekisteröinti aivan pohjalla
25
331
Vastaukset
- Juuei
Ole hyvä:
Uusia henkilöautoja dieseleillä ensirekisteröity huhtikuussa 2018: 2708 kpl ja alkuvuonna yht. 11197 kpl (kaikki käyttövoimat 45459 kpl)
Viime vuoden huhtikuussa 3021 kpl ja alkuvuoden aikana 14175 kpl (kaikki käyttövoimat 42525 kpl)
Huhtikuussa laskua ed. vuoteen n. 10% ja alkuvuonna n. 11 %, kaikkien käyttövoimien osalta nousua n. 7%.
2018 alkuvuonna dieselien osuus oli n. 25% ja 2017 alkuvuonna n. 33%. - Loppu
Kumma, että alkuvuonna on osuus ollut vielä 25 % kun kaikki autonvalmistajat ovat ilmoittaneet luopuvansa dieselautojen valmistuksesta koska vuoden 2021 alusta tulevat voimaan EU:n niin tiukat päästövaatimukset että niitä ei dieselautoilla voi täyttää.
Dieselautojen valmistus siis loppuu vuoden 2020 loppuun. Taksitkin vaihtavat dieseleitään kiireellä hybrideihin koska dieselit menevät arvottomiksi.- KaikelaisiaSpekulaatiota
Eivät ole ilmoittaneet luopuvansa dieseistä kuin joku harva merkki.
- Tekniikkakehittyy
Ei välttämättä
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/bosch-kehitti-ratkaisun-joka-puhdistaa-dieselien-paastot-tehokkaasti-yksinkertaisesti-ja-halvalla-voimme-lopettaa-keskustelun-dieselin-kuolemasta-6722673
Mutta ei tuo tarkoita sitä että se olisi ilmaista, jo nykyinen kustannustao karsii hinnan puolesta dieselit tavallisista autoista.
Päättäjät kun veivaavat päätösten kanssa mikä vaikuttaa mihinkin, niin voi tulla vielä muutoksia
http://www.ts.fi/uutiset/talous/3515458/Autotehtaat kamppailevat dieselin puolesta
- Seataudivwskodatdi
Suomi hyötyy
Kohta uudehkoja tdi autoja pilkkahintaan saatavilla - kännevwadiskodaseat
Vw ja saksan hallitus tiesi-kertoo kauppalehden uutiset
vaan usa käräytti.
taitaaa olla hallitusten sota ja politiikkaa. Vaan nyt suomikuluttaja hyotyy kun tdi autot saa liki ilmaiseksi.
vaatiiko ihmiset arvonalennuksesta ryhmäkanteella oikeuksiaan.
nythän euroopassa on siihen mahdollisuus kun laki ajettiinläpi osin vw kohun vuoksi.
google haku= ryhmäkänne vw - VoeRähmä
2017 01-04
bensiini 26493 kpl, 67,91%
diesel 12293 kpl,31,51%
sähkö 162 kpl, 0,42%
yht 39013
2018 01-04
bensiini 23958 kpl, 76,25%
diesel 6997 kpl, 22,27%
sähkö 175 kpl, 0,56%
yht 31419
Lähde Trafi avoin data
Ei tuossa nyt niin tramaattisia muutoksia ole kuin uutisoidaan. Bensiinien osuus kasvanut tuolle ajalle 8,35% ja dieselien osuus vähentynyt 9,24% edellis vuodesta ja sähköautojen osuus kasvanut 0,1%- math.m
Prosenttiyksiköt ja prosentuaalinen osuus hämäävät näköjään monia. Todellisuudessa dieselien myyntimäärä on vähentynyt yli 40 prosentilla.
- Bensaa_suonissa
math.m kirjoitti:
Prosenttiyksiköt ja prosentuaalinen osuus hämäävät näköjään monia. Todellisuudessa dieselien myyntimäärä on vähentynyt yli 40 prosentilla.
Olet oikeassa noilla prosenteilla hämätään monia, mm. kertomalla, että sähköautojen myynti on lisääntynyt 50%, eli eilen myytiin 2 autoa tänään 3 autoa (kasvua 50%), mutta kokonaismäärä kertoo karun totuuden 0,56%, se ei ole paljoa se.
Lisäksi pitää ottaa huomioon se, että n. 80% esim. saksasta käytettynä tuoduista on diisseleitä, se vähentää uusien ostamista ja tasoittaa liikenteessä olevien B/D autojen määrää huomattavasti eli teillä suhde ei ole 76,25/22,27%, lisäksi pitää ottaa huomioon, että dieseleillä ajetaan 5-10 kertaa pidempään kuin bensa-autoilla.
- DieselJärkivalinta
Jos kilometrejä kertyy, niin juuri nythän uuden dieselin osto on järkevää. Jos dieseleiden osuus vähenee, nythän niin ei ole käynyt, liikenteessä, niin dieselpolttoaineen ylitarjonta laskee edelleen dieselin hintaa suhteessa bensaan, kun pienet ja jotkut keskisuuretkin dieselautot ’poistuvat’ vaihtuvat bensaan.
Valtavan dieselvastaisen kampanjan tuloksena luonnollisesti osa ostajista säikähtää ja siirtyy jopa bensa-autoon. Siinä kyllä menee helposti ojasta allikkoon.
Innokkaimmat täällä ovat jo vuosia ennustaneet dieseleiden suurta hintaromahdusta, jota vaan ei kuulu eikä näy, mutta jos vaivautuu hakemaan Saksasta tai jopa Ruotsistakin, niin vanhemman isomman dieselpremiumin saa kyllä kohtuuhinnalla. Ja näinhän moni tekeekin ja siksi dieseleiden osuus autokannasta on jopa noussut. Se hyvin kuvastaa mitä ihmiset haluavat autoikseen. Näiden ostajien vaihtoehtona ei varmasti ole pikkubensamoottorilla varustettu kansanauto.
Tämä nuorentaa myös Suomen autokantaa, - NeLuopuvat
Kirjoita Googleen sanat: dieselauto luopuu. Näet että lkaikki autonvalmistajat luopuvat dieselien valmistuksesta.
- 324234
Taidan ottaa seuraavaksikin liisariksi dieselin. Firman autopolitiikka on co2 pohjainen joten tulee halvemmaksi diesel kuin bensiini.
Nykyinen farkku vie käytännössä 6.5L/100kkm naftaa joten bensan poltin veisi sitten 8L/100km. Se on paljon keskiluokan autolle maksettavaksi omasta pussista. Olkoon siis diesel jatkossakin. - Kummaa-keskustelua
Dieselille ei ole järkevää vaihtoehtoa vielä olemassa. Vaihdan mielihyvin heti dieselini pois, kun sellainen ilmaantuu ja kun se on hinnaltaakin järkevä. Minulla ei ole mitään henkilökohtaita ideologista ’aatetta’ minkään moottorin puolesta. Tarvitsen vain auton, jolla ajan lähemmäs 40.000 km/vuosi ja iso osa pidempää maantieajoa. Ihan käytännön ja taloudellisista syistä autossani on dieselmoottori ja on ollut vuosikymmeniä.
Ihmettelen täälläkin tätä kummaa keskustelua, jossa joillakin on valtava tarve julistaa diesel kuolleeksi tai olevan kuolemassa pois. Mikähän siihen on näillä innokkailla perimmäinen motivaatio?- Bensaa_suonissa
Kysymäsi perimmäinen motivaatio on: VAHINGONILO... siinä me suomalaiset olemme maailman kärkeä... toki jotkut osaavat keskustella aiheesta ja vielä oikeilla termeillä, mutta sitten on näitä muita, jotka vääristelevät asioita omien mieltymysten mukaan (provosoiden).
- mersua-alle
"Kysymäsi perimmäinen motivaatio on: VAHINGONILO"
Nyt kun joku vielä kertoisi mitä vahinkoa suomalaisille dieselkuskeille on tapahtunut josta joku voisi olla iloinen.
Keski-Euroopan uhkakuvat ovat sataneet suoraan suomalaisen dieselkuskin laariin. Nyt saa premiumia alle kohtuuhintaan.- Mitäkö
Vahinkoa on sattunut niille dieselkuskeille, jotka ovat ostaneet dieselauton suomihintaan. Vastaavia ja parempiakin saa ulkomailta reilusti halvemmalla.
- OutoLogiikkasi
Mitäkö kirjoitti:
Vahinkoa on sattunut niille dieselkuskeille, jotka ovat ostaneet dieselauton suomihintaan. Vastaavia ja parempiakin saa ulkomailta reilusti halvemmalla.
Heh.
Ulkomailta saa monia muitakin tavaroita paljon halvemmalla kuin Suomesta. Niin saa myös bensa-autojakin, ei pelkästään dieselautoja.
Vahinkoa on sattunut siten kaikille suomalaisille tuon sinun logiikkasi mukaan. - Mitäkö
OutoLogiikkasi kirjoitti:
Heh.
Ulkomailta saa monia muitakin tavaroita paljon halvemmalla kuin Suomesta. Niin saa myös bensa-autojakin, ei pelkästään dieselautoja.
Vahinkoa on sattunut siten kaikille suomalaisille tuon sinun logiikkasi mukaan.Olet oikeassa, että ulkomailta saa tavaraa halvemmalla. Nyt on kyse dieselautoista, joiden hinta voi olla kymmeniä tuhansia. Jo kymmenen prosentin hintaero voi tarkoittaa tuhansien eurojen säästöä. Jos paita maksaa Saksassa kymmenen prosenttia vähemmän en lähde sitä sieltä hakemaan, mutta dieselauton voisin käydä ostamassa.
Tietääkseni bensa-autojen hnnat eivät ole romahtaneet esim. Saksassa ja Ruotsissa, vaan pikemminkin päinvastoin, niille on paljonkin kysyntää. - Eikorjaavwaudiskodatdi
Mitäkö kirjoitti:
Olet oikeassa, että ulkomailta saa tavaraa halvemmalla. Nyt on kyse dieselautoista, joiden hinta voi olla kymmeniä tuhansia. Jo kymmenen prosentin hintaero voi tarkoittaa tuhansien eurojen säästöä. Jos paita maksaa Saksassa kymmenen prosenttia vähemmän en lähde sitä sieltä hakemaan, mutta dieselauton voisin käydä ostamassa.
Tietääkseni bensa-autojen hnnat eivät ole romahtaneet esim. Saksassa ja Ruotsissa, vaan pikemminkin päinvastoin, niille on paljonkin kysyntää.Luetko uutisia ollenkaan?
Laita googlehaku diesel arvonalennus ja ammenna totuutta.
Saksassa hyandai ja toyota hybridit käy kaupan.
Vw saastekohu on vielä kesken ja käytettyjen arvo laskenut puoleen tdi malleissa. - OutoLogiikkasi
Mitäkö kirjoitti:
Olet oikeassa, että ulkomailta saa tavaraa halvemmalla. Nyt on kyse dieselautoista, joiden hinta voi olla kymmeniä tuhansia. Jo kymmenen prosentin hintaero voi tarkoittaa tuhansien eurojen säästöä. Jos paita maksaa Saksassa kymmenen prosenttia vähemmän en lähde sitä sieltä hakemaan, mutta dieselauton voisin käydä ostamassa.
Tietääkseni bensa-autojen hnnat eivät ole romahtaneet esim. Saksassa ja Ruotsissa, vaan pikemminkin päinvastoin, niille on paljonkin kysyntää.Totta, kalliin tavaran osalta jo muutaman prosentinkin alennuksella on merkitystä, saati suuremmilla alennuksilla.
Vaikka bensa-autojen hinta ei olisikaan laskenut, niin silti ne ovat Saksassa ja Ruotsissakin halvempia, jopa huomattavastikin merkistä riippuen. Miksi mielestäsi sama logiikka vahingon osalta ei niihin pätisi?
Ja onhan muitakin kalliita tuotteita kuin autot, joita saa muualta halvemmalla. Veneet, moottoripyörät, jopa talopaketteja, isoja terveys- ja lääkärikuluja, jne jne. Miksi vain autot tuottavat ’vahinkoa’, jos niitä hankkii Suomesta?
Suomessa on aina tuskailtu korkeiden autojen hintoja ja halvempien ulkomaalaisten autojen tuonnin vaikeutta. Nyt kun tälle ainakin jossain määrin on tullut muutosta, niin sekin näyttää olevan monille täällä kirjoittavalle jopa vahingonilon paikka ja niiden katsotaan synnyttävän vahinkoa..
Edelleen ihmettelen sinun ja monen muun selkeää vahingoniloa tai vastaavaa, kun nyt on mahdollista hankkia vanhempi käytetty dieselauto Saksasta, jos jaksaa sieltä hakea. Minä näen asiassa vain vanhempien käytettyjen autojen ostajan kannalta positiivisia puolia.
Minua itseäni se ei kiinnosta eikä se ole vaihtoehtokaan, koska olen ostanut uusia autoja koko 2000 luvun eli 4 viimeistä. Kaikki dieseleitä. Kyllä, olen hyvin perillä, että taloudellisesti uuden auton ostaminen tulee kalliimmaksi kuin käytetyn. Niin, logiikkasi mukaista ’vahinkoa’ on syntynyt, mutta entäs sitten...
- Numero-niilo
"Vahinkoa on sattunut niille dieselkuskeille, jotka ovat ostaneet dieselauton suomihintaan. Vastaavia ja parempiakin saa ulkomailta reilusti halvemmalla."
Jos ostaa suomihinnoin ja myy suomihinnoin niin missä vahinko?
Sanoisin ennemmin niinpäin että nyt suomalaisella dieselkuskilla on mahdollisuus halutessaa hyötyä saksan alemyynneistä.
Ja siinäkin tapauksessa että Suomessa dieseleiden hintataso tulevaisuudessa laskee niin suomidieselin ostanut voittaa. Väliraha pienenee vaikka oman auton hyvitys putoaisikin. Kalliimman ostettavan dieselin hinta putoaa enemmän.
Minulla ei ole dieselautoa eikä ole tulossakaan. Kommentoin asiaa siksi että pyörittelen lukuja ammatikseni mielestäni lainatun tekstin logiikka ontuu pahasti.- Profffa
Kannattaisi vaihtaa ammattia, jos lukujen pyörittely on vahvuutesi.
- Nollatutkija
Profffa kirjoitti:
Kannattaisi vaihtaa ammattia, jos lukujen pyörittely on vahvuutesi.
Proffalla ei taida oikein mahdollisuutta vaihtaa ammattia vaikkei argumentoinnin kyky olisi noinkin alhainen.
Oikeasti tuossa ei edes ole argumenttia mihinkään liittyen. Ei ainakaan dieselautoihin liittyvää.
- dfdsfdsfasdfa
Hurjaa rekisteröintien laskua joka kuukausi.
- sfafaf
Hahaa
Sitä saa mitä tilaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561886Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481638- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51517Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61405Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138