Mistä tulee miesten vastuuttomuus?

ihmetyttääpivaan

Mikä siinä on, että osalla miehistä jää ottamatta elämä, tai sen oleellinen osa, seksuaalisuus ja ihmissuhteet, haltuun? Uhriudutaan eli kuvitellaan että kaikki on aina jonkun muun syytä eikä omaan elämäänsä voi vaikuttaa, sen sijaan että otettais itse vastuu omasta elämästä ja hyvinvoinnista?

70-luvun lapsilla sen vielä ymmärtää, että ollaan kasvettu sosiaalihuoltolandiassa, jossa kaikille tuotiin puuro valmiina eteen. Mutta nyt kun kilpailu lisääntyy kaikilla elämänaluella, niin miten osa vielä haikailee jotain sosiaalihuoltolandiaa, jossa valtio määrää saamattomalle miehelle vaimon?

Miten tällaiset tyypit pärjää muussakaan elämässä yhtään?

15

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pullamössösukupolvi itkee netissä, kun ei saa naista ja syyttää naisia omasta saamattomuudestaan. Entisaikaan tuollaisille "miehille" olisi ostettu hamekangas.

      • Kerrankin hyvä kirjoitus tällä palstalla, sillä näinhän se asia just onkin.


      • errtr

        no vittu osta se hame kankas saatana


      • ÄtmiLooseri

        Jaa, että saamattomuudesta. On sitä yritetty saada naista, vaikka ruma ätmi olenkin.
        On ylitetty suuri kynnys, lähestytty naista, alettu juttelemaan ja tehty tikusta asiaa, että on päästy ihastuksen lähelle.
        On pyydetty ihastusta kahville, mutta mites kävikään, ei ole nainen halunut lähteä kahville.
        Sitä aikaisemminkin on muutaman kerran käyty trefeillä, mutta nainen on aina antanut pakit.
        Että kyllä syy on naisissa, jotka eivät halua ätmiä elämäänsä pilaamaan, varsinkaan jos ei ole komea.
        Jännämiehet ja komeat miehet ovat naisten suosiossa ja nainen suostuu välittömästi mitä jännämies ja komea mies haluavat.
        Mutta kilteille ja ätmeille naiset suhtautuvat, että he lähes nauravat päin naamaa, kuin ätmi ei olisi mies ollankaan.


    • 70-luvun lapset ei kuitenkaan nyhjöttäneet kotona nenä ruudussa pleikkaria pelaten..

      • lihavihatipunen

        Niinpä. Oltiin ulkona ja pelattiin pihapelejä yms.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Niinpä. Oltiin ulkona ja pelattiin pihapelejä yms.

        Siellä sitä on vaan käpylehmiä rakennettu ja leikitty kukapelkäämustaamiestä, niin että nyt ei sitten osata koodata pelejä eikä konfata palomuureja.


      • Niin, keksittiin itse sitä tekemistä ja sosiaalinen elämä oli vilkkaampaa, kun oikeasti piti ottaa ihmisiin yhteyttä. Huomattavasti vähemmän oli syrjäytyneitä, meininkeihin pääsi mukaan, kun vain käveli ovesta ulos. Nykyään kuvitellaan, että elämä on netissä ja istutaan kotona perse homeessa kuvitellen, että joku päivä elämä muuttuu kuin taikaiskusta jännittäväksi, ilman että itse tarvitsee tehdä yhtään mitään. Kun totuus alkaa pikkuhiljaa selvitä, niin sitten itketään netissä, miten julmasti muut ihmiset jättää huomiotta.


    • jhol

      Kyllä mä löisin vetoa, että äidinmaidosta se tulee.

    • ehehehwethethwethwe

      Itse 70-luvulla syntyneenä en oikein usko että ikäisissäni on moniakaan ketkä edes tietävät mitä ätmi tarkoittaa, enkä tunne yhtäkään joka ei olisi ikinä naista saanut.

    • Täytyy kyllä rehellisesti sanoa että tuntuu aika pahalta tuollainen olettamus että miehillä kaikki järjestyy kunhan pistät tietokoneen kiinni ja lähdet ovesta ulos. Pystyn toki puhumaan vain omasta puolestani mutta voi kun se olisikin noin helppoa; usein vain unohdetaan että tangoon tarvitaan kaksi. Sen verran olen nettitreffeillä käynyt pakkeja hakemassa että ei se ainakaan ole ollut yrityksestä kiinni. Karu tosiasia vain on että jos jokaista naista kohden on nelisenkymmentä vapaata miestä niin aina löytyy mies joka on minua pidempi, harteikkaampi, huumorintajuisempi, rikkaampi, tai kiinnostavampi ammatti tms.

      Toki aina voisi kehittyä ja muuttua ja mennä vaikka ravintoloihin/baareihin sillä siellähän paljon otetaan kontaktia. Itse vain en juuri kuppiloissa viihdy kuin kerran vuoteen ja samantyyppistä naista myos toivon rinnalleni. Tämä tarkoittaa että meidän pitäisi olla samassa kuppilassa samaan aikaan kohdata toisemme ja aloittaa keskustelu ja minun toivoa että pystyn tekemään sellaisen vaikutuksen etteivät nämä nelisenkymmentä muuta enää naista kiinnosta.

      Toki jos tekisin sellaisen radikaalin liikkeen että sanoisin itseni vakityöstä irti, myisin talon ja antaisin lapset äidille ja muuttaisin ruuhkasuomeen niin mahdollisuuteni varmasti paranisivat koska siellä sukupuolen jakauma on tasaisempi tai jopa jossakin ikäluokissa miehille "edullinen".
      Itse kuitenkin näen että se hinta jonka parisuhteen saamiseksi joutuisin maksamaan on sen verran kova että pysyn ilman parisuhdetta.

      Joku aika sitten tuli kysely jossa tiedusteltiin perhe ja lapsisuunnitelmia. Toki tämä on hieman eri kuin suora parisuhde mutta parisuhteessa varmaan katsotaan myös asioita tulevaisuuteen. Syy miksi naiset eivät halunneet lapsia vastauksissa oli paljon syitä ennenkuin tultiin kohtaan sopivan kumppanin puute. Miehillä tämä oli syy numero kaksi. Samaan aikaan naiset voivat hakea hedelmöityshoitoja kun vaan ilmoittavat että sopivaa kumppania ei löydy. En nyt tarkoita että naisen pitää hyväksyä mitä tahansa siimahäntälinkoja kumppaniksi jotta voi hankkia lapsen mutta jotenkin se että miehet pelkästään määritellään ihmisiksi jotka voisivat omalla tahdolla muuttaa tilanteensa helposti on jo aika julma syyllistys.

    • lihavihatipunen

      Mua jäi näin 70-luvun lapsena vaivaamaan tuo "sosiaalihuoltolandia". Haluatko vähän avata, että mitä tarkoitat sillä? Mä en välttämättä tunnista tuollaista ilmiötä.

    • Raha-on-kemia

      Seksuaalinen vetovoima riippuu täysin ulkonäöstä ja statuksesta. Jos olet hyvässä työssä saat hyvää palkkaa ja olet muutenkin komea niin ei ole vaikeuksia saada seksiä Nykyään se hyvän palkan saaminen ei ole kovin helppoa. Kaikki riippuu rahasta nykyään eikä elämä ole hallussa ellei tienaa paljon rahaa. Menet hakemaan raksatöitä niin ne sanoo että tee ensin vuosi ilmaiseksi töitä niin katsotaan sitä palkkaa sitten. Tai sama mitä töitä hakee niin et tienaa kuitenkaan niin paljone ttä jäisi säästöön että voisi rakentaa elämää. Köyhää ei halua kukaan eikä köyhiä kukaan rakasta.

    • pöh

      70-luvulla sosiaalihuolto oli paljon huonompi kuin nykypäivänä. Sen vuoksi nuorten onkin nykyään helppo jäädä sisälle kirjoittelemaan nettiin olettamuksia. Voisitte vaikka lukea mitä tässä Suomessa on tapahtunut itsenäisyyden aikana niin ei aina tarvitsis heitellä ilmaan satuja.

    • Raha-on-kemia

      Kaikki eivät saa samoja mahdollisuuksia vaikka olisi hyväkin koulutus. On paljon korkeasti koulutettuja työttömänä. Nykyään vaaditaan myäs hyvä ulkonäköä kun yritykset palkkaa työntekijöitä ja rumilukset jää oitis työttömäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe