Sielun vaihto kesken elämän

kepsap

Tämä olikin uutta asiaa mulle, että voidaan tehdä sopimus ennen syntymää missä vaihdetaan sieluja kehossa kesken elämän. Keho ei tosiaankaan ole sama kuin "minä", aamulla peiliin katsoessa pitäisi tämä muistaa, että sitä katsoo vain omaa "autoa" kun harjaa hampaitaan ja kehon omistajaakin voi vaihtaa

https://www.youtube.com/watch?v=9TOBjjIirJQ

10

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennakointi-parasta

      Oireitten ilmetessä on parasta hakeutua mitä pikimmiten lääkärin vastaanotolle.

    • Kuolematonsielu

      Sukupuolen vaihto kyllä onnistuu mutta sielu on sama. Homot ja transut ovat hyviä esimerkkejä siitä että sukupuolen vaihto ei käy aina ongelmitta. Sielun kehitykseen kuuluu saada kokemuksia myös eri sukupuolena.

    • eisenenempää

      Täyttä sopaa tuo aloitus.

      • kepsap

        Näille soopaa huutelijoille haluan antaa vinkin, että mistä tiedät mikä on "soopaa" tai "ota lääkkeet". Et voi tietää mikä on normaalia, koska jos sinut on lapsesta asti kasvatettu tiettyyn "normaaliin", oletat heti automaagisesti että jokin erilainen ajatus elämästä on epänormaalia jos se ei ole sinun "normaalin" kanssa 1:1.

        Siinä on minusta fiksu tyyppi ja hienot ajatukset
        https://youtu.be/KZneIQfSKKY?t=7m50s

        Erilaisten asioiden suhteen kannattaa olla avoin, se voi antaa erilaisia näkökulmia.


      • MEläjä

        'Kesken fyysisen elämän', ymmärsinkö oikein?
        Jos näin, miksi?

        Se että sopimuksia tehdään ennen syntymää, on ihan johdonmukainen ajatus, mutta eikö sen tulisi kattaa yhden fyysisen elämän jakso?


    • Ajatelemattoman puhetta kaikki.sielu ihmisessä on tämän aja sitte tuomiolle,mitä ihminen voi tehdä sielunsa edestä.ei mitään.

    • ViimeinenVipunen

      Nykyajan hömpötystä, sanon minä!

      Entisaikoina käsitys ihmisen sielusta ei ollut monistinen, vaan Egyptissä sielu koostui seitsemästä, toisistaan osittain itsenäisistä osista, ja täällä Suomessa sielun osia voidaan varmuudella sanoa olleen kolme (itse, luonto ja löyly).
      Suomessa (ja taatusti muuallakin) mentiin niinkin pitkälle, että ihminen saattoi elää ilman sieluaan (Harry Potter & Azkabanin vanki) mutta tällöin hän ei ollut "oma itsensä". Toisen sieluja saattoi myös varastaa ja välittää eteen päin kuin mitä tahansa kauppatavaraa.

      Jos siis yksi sielun osista poistuisikin kehosta, yksilö ei koe minkäänlaista kehonvaihdosta.

      Ihmisen sielu on sitä paitsi tiukasti sidoksissa tähän ruumiiseen aivan samaan tapaan kuin ihmisen taikavoimat ovat sidoksissa ihmisen vereen ja luuytimeen (tradition mukaan). Karhunpeijaisista huomaamme, että sielu (joka on siis käytännössä eri kuin itse, luonto ja löyly yhdessä) asuu päässä. Samaa ajatteli Rene Descartes.
      Jo muinaiset kansat tiesivät, että ihmisen psyyke on hänen minuutensa maan päällä, vaikka eivät muotoilleetkaan sitä tällä tavoin kuin minä. Juuri tämän sielu-psyyke-ruumis -kytköksen takia täydellinen kehosta irtaantuminen ja uuteen siirtyminen on mahdotonta.

      • AprioriVsAposteriori

        Kuinkahan monta asiaa maailmassa on julistettu mahdottomaksi, "koska x". Mutta onko x tosi?


    • Fema

      Budhalaiset eivät usko sielun eikä minän olemassaoloon. Hindulaiset uskovat ja heille aloittajan kertoma on mahdollista. Sielu vaihtuu jos yksilön elämä käy liian raskaaksi ka alkuperäinen sielu ei jaksa suorittaa alkuperäistä karmaansa.
      Asioita ei kannata tuomita, ettei synnytä uskon sotia.

      • buddhalainen

        Minä on olemassa buddhalaisillakin, mutta tuo minä on ehdonvarainen eli ehdoista riippuvainen ja osista koottu. On olemassa ehdonvaraiset arkiminä ja taivaallinen minä. Buddhalaisilla ei ole mitään ikuisesti samana pysyvää tietoisuutta tai sielua, tietoisuus muuttuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe