Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURI jatkuu 21.5.

Sissivaihde

Tässä ketjussa painonpudotusta ateriakorvikkeilla.

Mulla alkoi kolmas viikko.
Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 74.

84

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      Nyt takaisin 5:2:selle. 5:2:sen ideana on se, että kun syö kahtena päivänä viikossa noin 600 kcal (tai tarkemmin sanottuna 25% päivittäisestä energiantarpeesta) ja muina 5 päivänä 100% (ts. mässypäiviät ovat kiellettyjä mutta muuten saa syödä vapaasti) niin energiavajetta tulee 20% tai noin 500 kcal.

      Mitään taikaa tuossa ei ole mutta joillekin tuo on helpompi noudattaa kuin tuommoin -20E% joka päivä.

      Itsellä on täysnutrauksessa ongelmana viikonloput eli kun tapaa kavereita niin asiaan liittyy monesti ruoka. Minulla ei ole myöskään kiire. Toinen tekijä on punttisaliharjoittelu (ma, ke, pe) ja noina päivinä 100E% on ihan ok niin jäljelle jää oikein mukavasti ti ja to.

      • Sissivaihde

        Sulla on tuota punttisaliharjoittelua, joten ei täysnutraus sopisi senkään takia.
        Meneekö sulla nuo kaksi päivää pussiruualla?

        Googlailin espanjalaisia kenkiä ja löytyihän niitä! Hintojakin moneen lähtöön.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Sulla on tuota punttisaliharjoittelua, joten ei täysnutraus sopisi senkään takia.
        Meneekö sulla nuo kaksi päivää pussiruualla?

        Googlailin espanjalaisia kenkiä ja löytyihän niitä! Hintojakin moneen lähtöön.

        Joo. Lisänä yleensä valkokaalisalaattia.

        Kengissäkin on vänän sama asia kuin monessa muussakin eli halvalla ei saa hyvää mutta toisaalta kalliillakaan ei saa välttämättä hyvää. Maailmassa on enää suhteellisen vähän hyvien kenkien tekijöitä ja hinnat monesti todella kovia. Kokonahkaiset mittatilauskengät Englannista niin hintaa on tuommoiset 2000 €. Kalliimpiakin löytyy.

        Sellaiset kuin Carmina ja Vass ovat vielä ostettavissa (samassa hintaluokassa on paljonkin kenkiä vaan laatu ei välttämättä ole yhtä hyvä). Semmoinen kuin Meermin on halvempi mutta ainut myymälä Madridissa. Itse käytän arkikenkinä Boot Factoryn kenkiä.


    • pussikuuri

      Paino tänään 70,5 kg.

      • Sissivaihde

        Pk,
        Laitoin nyt tuohon aloitukseen vielä erikseen, että tässä porukassa mennään ateriakorvikkeilla, kokonaan tai osittain.

        Saapa nähdä auttaako. Luulin kyllä, että se selviäisi jo otsikosta. Kuten olemme saaneet huomata, ei ole kaikki tajunneet. (Halunneet ymmärtää.) Kuten ei sitäkään, että tämä on tukiryhmä.

        Minä viikonpäivänä sulla tulee kaksi viikkoa?

        Mulla on nyt kaksi viikkoa takana ja pudotusta yhteensä 4 kg. Ei todellakaan mitään supernopeaa. Välillä ärsyttävää jumitusta ja sahausta.

        Jatketaan!


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Pk,
        Laitoin nyt tuohon aloitukseen vielä erikseen, että tässä porukassa mennään ateriakorvikkeilla, kokonaan tai osittain.

        Saapa nähdä auttaako. Luulin kyllä, että se selviäisi jo otsikosta. Kuten olemme saaneet huomata, ei ole kaikki tajunneet. (Halunneet ymmärtää.) Kuten ei sitäkään, että tämä on tukiryhmä.

        Minä viikonpäivänä sulla tulee kaksi viikkoa?

        Mulla on nyt kaksi viikkoa takana ja pudotusta yhteensä 4 kg. Ei todellakaan mitään supernopeaa. Välillä ärsyttävää jumitusta ja sahausta.

        Jatketaan!

        Rasvakudoksessa on 7000 kcal/kg. 2000 kcal päiväkulutuksella menee siis 3.5 päivää laihduttaa yksi kilo rasvakudosta. 4 kg/14 d on sitten kyllä supernopeaa. Yleensä laihtumistahti on 0.5-1 kg/viikko.


      • pussikuuri

        sissivaihde : Perjantaina tulee kaksi viikkoa täyteen. Nyt ollaan lähellä sitä 70 kiloa ja siinä painossa,jossa pidempi jumitus on aina alkanut. Yllättävän hyvin se paino on tippunut toisellakin viikolla. Vielä en halua riemuita,koska sitä 69,5 kiloa ei ole vielä saavutettu. Tänään kun katsoin peilistä niin kyllä se maha on pienentynyt tai turvotus lähtenyt reilussa viikossa. Mutta vielä on matka kesken.

        Vaikka mä odotan kaverin tapaamista, niin ei se nyt kauheesti haittaa vaikkei heti kesäkuun alussa pääsis näkee sitä, kun paino pudonnut nyt niin hyvin. Laskin että pirtelöitä on 7.6 asti. Nyt on sellainen tunne, että huomenna paino jumittaa. Onhan se nyt joskus alettava jumittaa enemmän kuin yhden päivän. Olen kuitenkin sen verran aikataulussa edellä, ettei se jumitus maailmaa kaada. Nyt ollut stressivapaata verrattuina aikasempiin kuureihin. Ehkä johtuu siitä kun nosti tavoitepainon 60 kilosta 65 kiloon.

        Toi sun pudotus on ihan hyvä. Voin sanoa että parempi noin kun tämä mun 8 vuoden jojoilu. En suosittele tälläistä kellään, mutta tähän kahdeksaan vuoteen on mahtunut niin paljon stressiä.

        Kello on kolme päivällä ja mä ootan jo innolla huomista punnitusta. Päivän kohokohta.


    • pussikuuri

      Painossa ei tänään muutosta eli paino 70,5 kg.

      • Sissivaihde

        Mulla on, mutta ylöspäin :/ 75.2!
        Silminnähden nesteturvotusta, mutta miksi?
        Nukahtaminen oli tosi hankalaa ja nyt olenkin nukkunut puolillepäivin. Silti väsyttää. Ja ärsyttää.
        Tämä turvotus ei ole mitään uutta, mutta nyt siihen ei voi olla kiinnittämättä huomiota.

        Mitähän olisi sellaista, millä saisi nesteet liikkeelle? Tuoreet mansikat toimisi, mutta ei niitä nyt ole tarjolla.


      • pussikuuri

        Minulla on 8. päivä psykiatrille aika,joka tekee lähetteen erikoissairaanhoitoon syömishäiriöpoliklinikalle. Tämä ei olisi onnistunut ilman erästä ulkopuolista tahoa. Olen yrittänyt viime syksystä asti päästä syömishäiriöpolille ,mutta nyt siihen on mahdollisuus. Ehkä mun syömishäiriötä ei ole otettu niin vakavasti,koska en ole sairaaloisen ylipainoinen.

        Näillä näkymin jatkan pirtelöitä 7.6 asti. Ja sittenhän ne loppuukin. Nyt olo on helpottunut kun asiat menee eteenpäin.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Mulla on, mutta ylöspäin :/ 75.2!
        Silminnähden nesteturvotusta, mutta miksi?
        Nukahtaminen oli tosi hankalaa ja nyt olenkin nukkunut puolillepäivin. Silti väsyttää. Ja ärsyttää.
        Tämä turvotus ei ole mitään uutta, mutta nyt siihen ei voi olla kiinnittämättä huomiota.

        Mitähän olisi sellaista, millä saisi nesteet liikkeelle? Tuoreet mansikat toimisi, mutta ei niitä nyt ole tarjolla.

        Sissivaihde : onko sulta otettu labrakokeita esim. kilpirauhaskoe? Olet varmaan jo googlettanut mitkä ruoka-aineet poistaa nestettä. Mä en voi tähän laittaa linkkejä,kun rikkoo sääntöjä. Aika jännä että sun paino nousee noinkin hurjasti.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Sissivaihde : onko sulta otettu labrakokeita esim. kilpirauhaskoe? Olet varmaan jo googlettanut mitkä ruoka-aineet poistaa nestettä. Mä en voi tähän laittaa linkkejä,kun rikkoo sääntöjä. Aika jännä että sun paino nousee noinkin hurjasti.

        Hyvä, että saat lähetteen. Onkohan siellä kuinka pitkä jonotusaika? Heinäkuussahan lähes kaikki paikat hiljenee ja hommat pysähtyy.

        Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Varmaan osasyy lihomiseenkin. Nyt siihen on lääkitys ja viimeksi arvot oli kutakuinkin normaalit.

        En vielä jaksanut googlettaa. On niin turhautunut olo.
        Olisi kai niitä jotain luontaistuotteitakin, mutta tehoaako ne?

        Kahvistakin tulee huono olo. Ei kestä juoda kupillista enempää. Nyt join mukikaupalla. Pissattaa kyllä, mutta mahassa möyrii ja pulssi on turhan korkea.

        Eipä taida johtua liiasta suolasta. Ei kai nuo pussiruat kovin suolaisia ole?

        Niin. Eihän tämä turvotus mitään uutta ole, mutta nyt sen tosiaan huomaa, kun hyppii vaakalla joka päivä.

        Nyt on huono päivä.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Hyvä, että saat lähetteen. Onkohan siellä kuinka pitkä jonotusaika? Heinäkuussahan lähes kaikki paikat hiljenee ja hommat pysähtyy.

        Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Varmaan osasyy lihomiseenkin. Nyt siihen on lääkitys ja viimeksi arvot oli kutakuinkin normaalit.

        En vielä jaksanut googlettaa. On niin turhautunut olo.
        Olisi kai niitä jotain luontaistuotteitakin, mutta tehoaako ne?

        Kahvistakin tulee huono olo. Ei kestä juoda kupillista enempää. Nyt join mukikaupalla. Pissattaa kyllä, mutta mahassa möyrii ja pulssi on turhan korkea.

        Eipä taida johtua liiasta suolasta. Ei kai nuo pussiruat kovin suolaisia ole?

        Niin. Eihän tämä turvotus mitään uutta ole, mutta nyt sen tosiaan huomaa, kun hyppii vaakalla joka päivä.

        Nyt on huono päivä.

        En tiedä yhtään. Pääasia että psykiatri tekee sen lähetteen ja asia etenee. Totta kyllä että alkaa olee loma-aikaa.

        Mä oon vaan kuullut, että kilpirausongelmat voi lihottaa,vaikka kuinka yrittäis laihduttaa. Todella harmillista. Voin vaan kuvitella sun tilanteen. Mennään kuitenkin vähillä kaloreilla ja paino nousee. Saan ite olla iloinen, ettei mulla ole kilpirauhasen kaa ongelmia.

        Mitä pusseja sä muuten syöt? Itselläni on vaan suklaanmakuinen pirtelö käytössä.

        Toivottavasti sun paino alkaa laskemaan,koska kyllähän tollanen alkaa syömään ihmistä.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Hyvä, että saat lähetteen. Onkohan siellä kuinka pitkä jonotusaika? Heinäkuussahan lähes kaikki paikat hiljenee ja hommat pysähtyy.

        Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Varmaan osasyy lihomiseenkin. Nyt siihen on lääkitys ja viimeksi arvot oli kutakuinkin normaalit.

        En vielä jaksanut googlettaa. On niin turhautunut olo.
        Olisi kai niitä jotain luontaistuotteitakin, mutta tehoaako ne?

        Kahvistakin tulee huono olo. Ei kestä juoda kupillista enempää. Nyt join mukikaupalla. Pissattaa kyllä, mutta mahassa möyrii ja pulssi on turhan korkea.

        Eipä taida johtua liiasta suolasta. Ei kai nuo pussiruat kovin suolaisia ole?

        Niin. Eihän tämä turvotus mitään uutta ole, mutta nyt sen tosiaan huomaa, kun hyppii vaakalla joka päivä.

        Nyt on huono päivä.

        Luontaistuotteita ei kannata käyttää laihdutukseen. Niissä voi olla ihan mitä vain ja jos aine oikeastilaihduttaa niin siitä voi olla pahojakin haittavaikutuksia.

        Kilpirauhasen vajaatoiminta vähentää kehon energiantarvetta joten sen kanssa yleensä lihoo. Sitten kun kilpirauhasarvot palaavat lääkityksellä normaaliksi niin energiantarvekin palautuu normaaliksi.

        Joskus jostain luontaistuotteesta bongattiin sellaista kuin Dinitrophenol:ia. Siihen voi hyvin kuolla, Muitakin vaarallisia löytyy. Rasvansitojat ovat ok mutta niistä ei ole mitään hyötyä nutratessa koska niissä ei ole rasvaa.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Minulla on 8. päivä psykiatrille aika,joka tekee lähetteen erikoissairaanhoitoon syömishäiriöpoliklinikalle. Tämä ei olisi onnistunut ilman erästä ulkopuolista tahoa. Olen yrittänyt viime syksystä asti päästä syömishäiriöpolille ,mutta nyt siihen on mahdollisuus. Ehkä mun syömishäiriötä ei ole otettu niin vakavasti,koska en ole sairaaloisen ylipainoinen.

        Näillä näkymin jatkan pirtelöitä 7.6 asti. Ja sittenhän ne loppuukin. Nyt olo on helpottunut kun asiat menee eteenpäin.

        Onnea. Syömishäiriöklinikalle on hyvin vaikea päästä. Etusijalla taitavat olla anorektikot koska siihen kuolee paljon ihmisiä.

        Minulla oli paino pahimmillaan jotain 150 kg, nyt 110 kg. Itselläkin on huomenna aika lääkärille koska olen masentunut ja yritän saada SSRI-reseptin. ¨Paskempi homma kun nuo tuppaavat lihottamaan.


      • pussikuuri
        hpv27 kirjoitti:

        Onnea. Syömishäiriöklinikalle on hyvin vaikea päästä. Etusijalla taitavat olla anorektikot koska siihen kuolee paljon ihmisiä.

        Minulla oli paino pahimmillaan jotain 150 kg, nyt 110 kg. Itselläkin on huomenna aika lääkärille koska olen masentunut ja yritän saada SSRI-reseptin. ¨Paskempi homma kun nuo tuppaavat lihottamaan.

        Kiitos. Saa nähdä kun sitten aikanaan sinne menen, että onko neuvot samat kuin mitä olen saanut. Jotain uutta haluisin kuulla mitä en ole tähän asti tiennyt. Se että neuvotaan syömään viisi kertaa päivässä ei auta asiaa. Se neuvo on ollut voimassa jo ainakin 30 vuotta sitten. Eniten mua mietityttää kylläisyyden puuttuminen. Syksyllä yritin täsmäsyömistä ja söin proteiinia lähestulkoon jokaisella aterialla. Ja vaikka syön isoja aterioita niin nälkä jää.

        Itselläni on vain lääkeet unettomuuteen,mutta kyseiset lääkkeet eivät kuulemma ns. lihota. Nyt kun on ollut pussikuurilla niin on pystynyt elää sen pienen nälän kanssa. Normiruuan kanssa se ei vaan onnistu. Eniten ihmetyttää juurikin se kylläisyyden puute. En tiedä onko siihen mitään kokeita/testejä.

        Noi masennuslääkeet kuulemma lihottavat,mitä olen lukenut ja kuullut. Itselläni kekeiltiin useita vuosia sitten lääkkeitä masennukseen ja en muista että ne ois lihottaneet. Vaikea sanoa kun koko ikäni painon kanssa tapellut.

        Mua pelottaa tulevaisuudessa se, että tulenko kylläiseksi normisyömisestä. Ettei tarttis tuntea jatkuvaa nälkää.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Kiitos. Saa nähdä kun sitten aikanaan sinne menen, että onko neuvot samat kuin mitä olen saanut. Jotain uutta haluisin kuulla mitä en ole tähän asti tiennyt. Se että neuvotaan syömään viisi kertaa päivässä ei auta asiaa. Se neuvo on ollut voimassa jo ainakin 30 vuotta sitten. Eniten mua mietityttää kylläisyyden puuttuminen. Syksyllä yritin täsmäsyömistä ja söin proteiinia lähestulkoon jokaisella aterialla. Ja vaikka syön isoja aterioita niin nälkä jää.

        Itselläni on vain lääkeet unettomuuteen,mutta kyseiset lääkkeet eivät kuulemma ns. lihota. Nyt kun on ollut pussikuurilla niin on pystynyt elää sen pienen nälän kanssa. Normiruuan kanssa se ei vaan onnistu. Eniten ihmetyttää juurikin se kylläisyyden puute. En tiedä onko siihen mitään kokeita/testejä.

        Noi masennuslääkeet kuulemma lihottavat,mitä olen lukenut ja kuullut. Itselläni kekeiltiin useita vuosia sitten lääkkeitä masennukseen ja en muista että ne ois lihottaneet. Vaikea sanoa kun koko ikäni painon kanssa tapellut.

        Mua pelottaa tulevaisuudessa se, että tulenko kylläiseksi normisyömisestä. Ettei tarttis tuntea jatkuvaa nälkää.

        En nyt mitään tiedä syömishäiriöklinikoista mutta kuvittelisin niiden puuttuvan enemmänkin näihin psykologisiin juttuihin kuin itse ruokaan. Esimerkiksi vakavasti alipainoinen anorektikkotyttö kuvittelee olevansa lihava.

        Itse taisin viime kerralla laihtua kun söin masennuslääkkeitä. Syön todennäköisesti masennukseen ja masentuneena ei tule liikkuneeksi (joskin minulla iso osa liikuntaa on säännöllinen tapa enkä erityisesti nauti siitä tai ole nauttimatta).

        Minulla ei ole kyse nälästä vaan enemmänkin siitä, että olen pitänyt syömisestä. Tuohon sitten auttaa se, että kotona ei juurikaan ole mitään ns. hyvää ruokaa enkä enää juurikaan välitä pikaruuasta, makkarasta ym.. Juustolle ja täysjyväruisleivälle olen kyllä perso.


      • pussikuuri
        hpv27 kirjoitti:

        En nyt mitään tiedä syömishäiriöklinikoista mutta kuvittelisin niiden puuttuvan enemmänkin näihin psykologisiin juttuihin kuin itse ruokaan. Esimerkiksi vakavasti alipainoinen anorektikkotyttö kuvittelee olevansa lihava.

        Itse taisin viime kerralla laihtua kun söin masennuslääkkeitä. Syön todennäköisesti masennukseen ja masentuneena ei tule liikkuneeksi (joskin minulla iso osa liikuntaa on säännöllinen tapa enkä erityisesti nauti siitä tai ole nauttimatta).

        Minulla ei ole kyse nälästä vaan enemmänkin siitä, että olen pitänyt syömisestä. Tuohon sitten auttaa se, että kotona ei juurikaan ole mitään ns. hyvää ruokaa enkä enää juurikaan välitä pikaruuasta, makkarasta ym.. Juustolle ja täysjyväruisleivälle olen kyllä perso.

        Olen myös ymmärtänyt että liittyy psykologiaan, mutta kunhan sais parempaa apua kuin 30 vuotta vanhoja neuvoja ja kysymyksen mitä voisin tehdä muuta kuin ajatella ruokaa. Se ei poista sitä etten tule kylläiseksi syömisen jälkeen. Mielenkiinnolla odotan kyllä vastaanottoaikaa. Koska se kuuluu erikoissairaanhoitoon niin luulis siellä olevan ammattitaitosempaa henkilökuntaa kuin terveyskeskuksen ravitsemusterapeutilla. Myös se kun sanotaan että ala harrastamaan liikuntaa,niin ei houkuta. Mä en ala käymään lenkillä vain sen takia että joku ehdottaa. Ihan kuin mä en ois sitä itse ajatellut. Ja voi olla että se lenkillä käynti vaan lisää ruokahalua. Joten se liikunnan hyöty on olematon silloin.

        Tämä pussikuuri on mennyt hyvin,koska kaapeissa ei ole mitään syötävää. Eli jos haluan syödä niin sitä varten pitää mennä kauppaan. No ei sekään kaukana ole,mutta mun aikasemmat kuurit ovat epäonnistuneet siihen, että olen repsahtanut pahasti,vaikka olen ajatellut voivani syöväni vähän. Mutta aina lähtenyt mopo käsistä.

        Kuitenkin tavoitepainoon enää matkaa 5,5 kiloa.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        En tiedä yhtään. Pääasia että psykiatri tekee sen lähetteen ja asia etenee. Totta kyllä että alkaa olee loma-aikaa.

        Mä oon vaan kuullut, että kilpirausongelmat voi lihottaa,vaikka kuinka yrittäis laihduttaa. Todella harmillista. Voin vaan kuvitella sun tilanteen. Mennään kuitenkin vähillä kaloreilla ja paino nousee. Saan ite olla iloinen, ettei mulla ole kilpirauhasen kaa ongelmia.

        Mitä pusseja sä muuten syöt? Itselläni on vaan suklaanmakuinen pirtelö käytössä.

        Toivottavasti sun paino alkaa laskemaan,koska kyllähän tollanen alkaa syömään ihmistä.

        Pk,
        Tämä kilpirauhasjuttu on tosiaan inhottava, mutta nyt näyttäis, että lääkitys on alkanut vaikuttaa.
        Tämä on ihan selkeästi nesteturvotusta, että kyllä tuo paino kuitenkin on alaspäin menossa.
        On ollut tätä turvotusjuttua ennenkin, mutta nyt tietysti kiinnittää huomiota ihan eri tavalla.
        Mulla on käytössä Nutrilettin kasviskeitto ja vadelmarahka (karamelli-banaanikin olisi, mutta sen maku tökkii). Allevon suklaapirtelö ja mix-pakkaus, missä eri makuja.
        Enempää en uskalla googlata nesteen kertymisestä. Nyt jo löytyi liikaa pelottavia sairauksia.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Olen myös ymmärtänyt että liittyy psykologiaan, mutta kunhan sais parempaa apua kuin 30 vuotta vanhoja neuvoja ja kysymyksen mitä voisin tehdä muuta kuin ajatella ruokaa. Se ei poista sitä etten tule kylläiseksi syömisen jälkeen. Mielenkiinnolla odotan kyllä vastaanottoaikaa. Koska se kuuluu erikoissairaanhoitoon niin luulis siellä olevan ammattitaitosempaa henkilökuntaa kuin terveyskeskuksen ravitsemusterapeutilla. Myös se kun sanotaan että ala harrastamaan liikuntaa,niin ei houkuta. Mä en ala käymään lenkillä vain sen takia että joku ehdottaa. Ihan kuin mä en ois sitä itse ajatellut. Ja voi olla että se lenkillä käynti vaan lisää ruokahalua. Joten se liikunnan hyöty on olematon silloin.

        Tämä pussikuuri on mennyt hyvin,koska kaapeissa ei ole mitään syötävää. Eli jos haluan syödä niin sitä varten pitää mennä kauppaan. No ei sekään kaukana ole,mutta mun aikasemmat kuurit ovat epäonnistuneet siihen, että olen repsahtanut pahasti,vaikka olen ajatellut voivani syöväni vähän. Mutta aina lähtenyt mopo käsistä.

        Kuitenkin tavoitepainoon enää matkaa 5,5 kiloa.

        Ravitsemusterapeutit ovat aika pätevää porukkaa mutta ongelmana on se, että jokainen kyllä tietää miten pitäisi syödä (ja juoda). Iso osa ihmisistä vaan ei pysty tai halua noudattaa suosituksia. Minusta tuolla syömishäiriöklinikalla puututaan enemmänkin noihin syömishäiriöihin eli anoreksiaan ja bulimiaan ym..

        Liikunta on aika onneton laihdutuskonsti, toimii se kyllä joillakin. Voimaharjoittelu kyllä kannattaa siksi että se ylläpitää lihaksia. Nutratessa se on huono vaihtoehto, ainakin kovin raskaasti ei voi vetää.

        Juu. Pitää vaan myöntää itselleen että on heikko ihminen. En itsekään hamstraa alkoholia tai herkkuja.


      • Sissivaihde
        hpv27 kirjoitti:

        Luontaistuotteita ei kannata käyttää laihdutukseen. Niissä voi olla ihan mitä vain ja jos aine oikeastilaihduttaa niin siitä voi olla pahojakin haittavaikutuksia.

        Kilpirauhasen vajaatoiminta vähentää kehon energiantarvetta joten sen kanssa yleensä lihoo. Sitten kun kilpirauhasarvot palaavat lääkityksellä normaaliksi niin energiantarvekin palautuu normaaliksi.

        Joskus jostain luontaistuotteesta bongattiin sellaista kuin Dinitrophenol:ia. Siihen voi hyvin kuolla, Muitakin vaarallisia löytyy. Rasvansitojat ovat ok mutta niistä ei ole mitään hyötyä nutratessa koska niissä ei ole rasvaa.

        hpv27,

        En sen ihmeellisempää luontaistuotetta kyllä ajatellutkaan kuin, että jos olisi vaikka jotain teetä, mikä tuota nesteenpoistoa vauhdittaisi.
        Kahvi ei sovi mulle.
        Ehkä koetan lipitellä vihreää pussiteetä. Sitä saa ihan Lidlistäkin.

        Ja jospa ensi yönä saisi nukuttua vähän paremmin.


      • pussikuuri

        sissivaihde : Toivotaan että painosi alkaa taas laskemaan. Oot kuitenkin saanut sitä pois,joten älä menetä toivoa. Mä oon tänään googlettanut kylläisyyden puuuttumisesta ja mitkä hormonit siihen vaikuttaa. En tiiä sit pystyykö niitä sit mittauttaa.

        hpv27 : Mulla on todettu viime vuonna ahmintahäiriö eli BED. Oon aina pitänyt sairaaloisen lihavien sairautena ja en ole sen takia aikasemmin hakenut siihen apua. Muuten täytän aika hyvin kriteerit,paitsi sen sairaaloisen lihavuuden osalta. Vaikka mä saisin sen painon normaaliksi niin mulla on vatsassa ja reisissä ylimääräistä. Ja tosta vatsanahasta ei liikunnalla pääse eroon. Kävely varmaan auttais reisiin,mutta sen liikunnan pitäis olla säännöllistä ja siihen mä en kykene. Mä olen tyytyväinen että kaapissa olevat vaatteet mahtuu päälle kun saavutan tavoitepainon. Oon ollut koko ikäni pyöreä ja tulen olemaan. Se on vaan tosiasia. Onneksi ei ole pahemmin roikkuvaa ihoa,joka häiritsisi elämää.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Toivotaan että painosi alkaa taas laskemaan. Oot kuitenkin saanut sitä pois,joten älä menetä toivoa. Mä oon tänään googlettanut kylläisyyden puuuttumisesta ja mitkä hormonit siihen vaikuttaa. En tiiä sit pystyykö niitä sit mittauttaa.

        hpv27 : Mulla on todettu viime vuonna ahmintahäiriö eli BED. Oon aina pitänyt sairaaloisen lihavien sairautena ja en ole sen takia aikasemmin hakenut siihen apua. Muuten täytän aika hyvin kriteerit,paitsi sen sairaaloisen lihavuuden osalta. Vaikka mä saisin sen painon normaaliksi niin mulla on vatsassa ja reisissä ylimääräistä. Ja tosta vatsanahasta ei liikunnalla pääse eroon. Kävely varmaan auttais reisiin,mutta sen liikunnan pitäis olla säännöllistä ja siihen mä en kykene. Mä olen tyytyväinen että kaapissa olevat vaatteet mahtuu päälle kun saavutan tavoitepainon. Oon ollut koko ikäni pyöreä ja tulen olemaan. Se on vaan tosiasia. Onneksi ei ole pahemmin roikkuvaa ihoa,joka häiritsisi elämää.

        Juu, ei BED ole pelkästään todella lihavien ongelma. Vähän samanlainen ongelma kuin tuurijuoppous joillakin. Liikunta ei valitettavasti auta laihduttamaan sieltä mistä haluaisi eli vatsalihasliikkeillä ei vatsarasva lähde kuin muuten liikkumalla. Ihokin palautuu ajan kanssa jos sitä ylipainoa ei ole tolkuttomasti alussa.

        Tuohan on ihan positiivista että pystyy hyväksymään itsensä "pyöreänä". Nykyinen kauneusihanne on hyvin vääristynyt ja naisen optimaalinen rasvaprosentti on suunilleen 25 eli aika pitkälti hiukan pyöreä. Alle 20% on jo sitten liian matala.

        Painoindeksi on huonompi mittari, oma BMI on 33 eli merkittävä ylipaino. Minulla on kuitenkin normaalia paljon enemmän lihasta niin luokittelisin itseni lievän ylipainon puolelle. Vaaka antaa rasvaprosentiksi jotain 26% (eivät ole luotettavia) eli liikaa läskiä on vain hyvin vähän.

        Kylläisyyshormonin mittaus on aika turhaa koska siihen voi vaikuttaa vain syömällä terveellisesti eli suositusten mukaan ja niin pitäisi joka tapauksessa tehdä. Tietysti itseä voi helpottaa tieto siitä että korkea leptiinitaso tarkoittaa sitä, että ei tule kylläiseksi niin helposti.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        hpv27,

        En sen ihmeellisempää luontaistuotetta kyllä ajatellutkaan kuin, että jos olisi vaikka jotain teetä, mikä tuota nesteenpoistoa vauhdittaisi.
        Kahvi ei sovi mulle.
        Ehkä koetan lipitellä vihreää pussiteetä. Sitä saa ihan Lidlistäkin.

        Ja jospa ensi yönä saisi nukuttua vähän paremmin.

        Tehokkain tapa lisätä nesteenpoistoa on välttää suolaa ja juoda riittävästi vettä. Isotonisessa suolaliuksessa (joka vastaa kehon omaa elektrolyyttitasoa [ts. suolapitoisuutta]) on 0.9% suolaa. Ylimääräisestä suolasta eroon pääsy vaatii vielä enemmän nestettä ts. jos käytät päivässä 10 g suolaa niin sen poistaminen vie ainakin pari litraa vettä.

        Vihreä tee on ihan ok. Lisäksi itse juon kesällä jääteetä (keinomakeutettuna ja hiukan sitruunaa/limettiä).


      • Sissivaihde

        Ainut suola mulla tulee ateriankorvikepusseista. 5 pussia per vrk.
        Välillä tuntuu, että juonkohan vettä jo liiankin paljon.
        Riittävästi, kun googlasin, löysin sellaistakin, että turvotus voi johtua suolan puutteesta.
        Voi johtua liikunnasta tai liikunnan puutteesta.
        Jäätee voisi olla ihan mukavaa vaihtelua. Olen joskus maistellut, mutta en ole tykännyt.
        Makuhan voi muuttua. Kymmenen vuotta litkin laittikolaa, mutta nykyään ei mene alas.
        Meillä on kyllä hanavesikin hyvää, että ei kyllästy sitäkään juomaan.


      • hpv27
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ainut suola mulla tulee ateriankorvikepusseista. 5 pussia per vrk.
        Välillä tuntuu, että juonkohan vettä jo liiankin paljon.
        Riittävästi, kun googlasin, löysin sellaistakin, että turvotus voi johtua suolan puutteesta.
        Voi johtua liikunnasta tai liikunnan puutteesta.
        Jäätee voisi olla ihan mukavaa vaihtelua. Olen joskus maistellut, mutta en ole tykännyt.
        Makuhan voi muuttua. Kymmenen vuotta litkin laittikolaa, mutta nykyään ei mene alas.
        Meillä on kyllä hanavesikin hyvää, että ei kyllästy sitäkään juomaan.

        Ei sitä vettä saa liikaakan juoda. Se poistaa kehosta mineraaleja ja lopputuloksena saattaa hypönatremia (ts. elimistössä liian vähän natriumia).

        Nutrileteissä on luonnollisestikin juuri sopivasti suolaa.

        Itse tykkään jääteestä kun sen tekee halvoista aromatisoiduista teistä ja lisää limettiä. Makeutukseen karppisokeria. Jääteekin keitetään ja haudutusaika on ainakin minulla pidempi kuin tavallisella. Teen yleensä "uutetta" eli 5 ps teetä ja tuommoinen puoli litraa kiehuvaa vettä. Tuosta tulee sitten kolmisen litraa valmista jääteetä.

        Toinen mitä menee kesällä paljon on kuplavesi. Yhdellä hiilidioksidipullolla (täyttö korkeintaan 10 €) tyekee ainakin 60 l kuplavettä.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Ainut suola mulla tulee ateriankorvikepusseista. 5 pussia per vrk.
        Välillä tuntuu, että juonkohan vettä jo liiankin paljon.
        Riittävästi, kun googlasin, löysin sellaistakin, että turvotus voi johtua suolan puutteesta.
        Voi johtua liikunnasta tai liikunnan puutteesta.
        Jäätee voisi olla ihan mukavaa vaihtelua. Olen joskus maistellut, mutta en ole tykännyt.
        Makuhan voi muuttua. Kymmenen vuotta litkin laittikolaa, mutta nykyään ei mene alas.
        Meillä on kyllä hanavesikin hyvää, että ei kyllästy sitäkään juomaan.

        Pakko minunkin on kommetoida tuohon juomiseen. Mä en vieläkään osannut lopettaa laittikolan juomista. Hirveän vaikeaa. Huomaan kyllä jos sitä liikaa juo niin alkaa maistua melkein pahalta. Pitäisköhän mun luvata täällä että huomenna lopetan. Mä oon juonut sitä kun jotenkin ajattelen että se vaikuttaa painon laskuun.

        Täytyis testata vedellä tämä mun uskomus. Onko vedellä sama vaikutus.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Pakko minunkin on kommetoida tuohon juomiseen. Mä en vieläkään osannut lopettaa laittikolan juomista. Hirveän vaikeaa. Huomaan kyllä jos sitä liikaa juo niin alkaa maistua melkein pahalta. Pitäisköhän mun luvata täällä että huomenna lopetan. Mä oon juonut sitä kun jotenkin ajattelen että se vaikuttaa painon laskuun.

        Täytyis testata vedellä tämä mun uskomus. Onko vedellä sama vaikutus.

        Laittikola on käytännössä vettä. Hiukan fosforihappoa (tai sitruunahappoa), keinomakeutusainetta, väriainetta ja aromiaineita (mm. kofeiinia). Keinomakeutusaineet saattavat lisätä hiukan insuliinin eritystä mutta tuskin merkittävästi. Hampaille nuo ovat kyllä myrkkyä.


    • Sissivaihde

      73.8. Näyttää paremmalta :)

      • pussikuuri

        Oltiin taas samaa aikaa täällä. Hieno homma. Olen iloinen sun puolesta : )


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Oltiin taas samaa aikaa täällä. Hieno homma. Olen iloinen sun puolesta : )

        Jeps!
        Ihan hyvin tämä menee.
        Iteki vaan eniten kiinnittäny huomiota suuriin otsikoihin valtavista painonpudotuksista.
        Ite jo epäilin tuota, että ei alussakaan paino mitenkään isommin tipahda, kun olin jo kevennellyt.
        Näitä nesteheilahteluja pohdin tuossa yhdessä vastauksessa.
        Näitä on ollu mulla niin kauan ku muistan.
        Nyt vaan niin kiinnittää huomiota, kun tuo paino on pääasia ja koko ajan mielessä.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Jeps!
        Ihan hyvin tämä menee.
        Iteki vaan eniten kiinnittäny huomiota suuriin otsikoihin valtavista painonpudotuksista.
        Ite jo epäilin tuota, että ei alussakaan paino mitenkään isommin tipahda, kun olin jo kevennellyt.
        Näitä nesteheilahteluja pohdin tuossa yhdessä vastauksessa.
        Näitä on ollu mulla niin kauan ku muistan.
        Nyt vaan niin kiinnittää huomiota, kun tuo paino on pääasia ja koko ajan mielessä.

        sissivaihde : Kyllähän siihen pudostusvauhtiin vaikuttaa mitä on syönyt ennen kuurin aloitusta. Itselläni edelsi joku viikon mittainen mässyputki ja sen takia multa on lähtenyt painoa paljon. Emmä muuta selitystä keksi. Eli se ero kaloreihin on valtava.

        Tuntuu että elämä menee hukkaan kun ajatukset ja se elämä pyörii ruuan ja painon ympärillä. Mulla meni alkuvuodesta ihan mielenkiinto ruuasta nauttimisesta. Sitä vaan söi ja söi ja ei vaan tuu kylläiseksi. Tätä aktiivista laihduttamista ja painon seurantaa on 8 vuotta kestänyt. Vaikka mä saavuttaisin sen tavoitepainon siihen mennessä kun on aika syömishäiriöpolille niin ei ne mun syömisongelmat ole ratkaistu sillä, että olen painoon tyytyväinen.

        Voi olla että siinä 65 kilossa tulee mieleen, että mihin mä sit kaikki energian ja ajatukset keskitän. Mutta vielä on matkaa se 5 kiloa ja ehkä pari kiloa enemmän,koska se syöminen nostaa painoa ainakin sen kilon, vaikka mä söisin vaan salaattia kuurin loputtua.

        Musta tuntuu, ettei ilman tänne kirjoittelua tämä olisi onnistunut. Nyt olen taas siinä painossa missä ennen olen repsahtanut. En halua alkaa taikauskoiseksi ja uskoa siihen, että paino alkaa jumittaa melkein viikoksi.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Kyllähän siihen pudostusvauhtiin vaikuttaa mitä on syönyt ennen kuurin aloitusta. Itselläni edelsi joku viikon mittainen mässyputki ja sen takia multa on lähtenyt painoa paljon. Emmä muuta selitystä keksi. Eli se ero kaloreihin on valtava.

        Tuntuu että elämä menee hukkaan kun ajatukset ja se elämä pyörii ruuan ja painon ympärillä. Mulla meni alkuvuodesta ihan mielenkiinto ruuasta nauttimisesta. Sitä vaan söi ja söi ja ei vaan tuu kylläiseksi. Tätä aktiivista laihduttamista ja painon seurantaa on 8 vuotta kestänyt. Vaikka mä saavuttaisin sen tavoitepainon siihen mennessä kun on aika syömishäiriöpolille niin ei ne mun syömisongelmat ole ratkaistu sillä, että olen painoon tyytyväinen.

        Voi olla että siinä 65 kilossa tulee mieleen, että mihin mä sit kaikki energian ja ajatukset keskitän. Mutta vielä on matkaa se 5 kiloa ja ehkä pari kiloa enemmän,koska se syöminen nostaa painoa ainakin sen kilon, vaikka mä söisin vaan salaattia kuurin loputtua.

        Musta tuntuu, ettei ilman tänne kirjoittelua tämä olisi onnistunut. Nyt olen taas siinä painossa missä ennen olen repsahtanut. En halua alkaa taikauskoiseksi ja uskoa siihen, että paino alkaa jumittaa melkein viikoksi.

        Niinhän se on, että tavoitepainoon pääsy on vasta alkua ja pysyminen siinä sitten oma hommansa. Tuo sh-klinikalle pääsy auttaa sinua siinä.

        Laitan tähän samaan vielä, että jos sinua itseä häiritsee se laittikola, niin oletko kokeillut, että vähentäisit vaan määrää? Ettei ainakaan kahta isoa pulloa päivässä?

        Omaa syömistä olen miettinyt. Olen syönyt terveellisesti, mutta sen terveellisen lisäksi aloin jossain vaiheessa syömään herkkuja ihan hirveästi. Hyvin tiedän, miksi olen lihonut.

        Sokerikooma stressinhallintakeinona ei ole kovin hyvä idea. Vaikka en minä varmaan noin ole jaksanut ajatella. Mussutellut vaan.

        Vaikka vaakalukema jumittaisi, kyllä se paino kuitenkin tällä kalorimäärällä menee alaspäin.


      • pussikuuri
        Sissivaihde kirjoitti:

        Niinhän se on, että tavoitepainoon pääsy on vasta alkua ja pysyminen siinä sitten oma hommansa. Tuo sh-klinikalle pääsy auttaa sinua siinä.

        Laitan tähän samaan vielä, että jos sinua itseä häiritsee se laittikola, niin oletko kokeillut, että vähentäisit vaan määrää? Ettei ainakaan kahta isoa pulloa päivässä?

        Omaa syömistä olen miettinyt. Olen syönyt terveellisesti, mutta sen terveellisen lisäksi aloin jossain vaiheessa syömään herkkuja ihan hirveästi. Hyvin tiedän, miksi olen lihonut.

        Sokerikooma stressinhallintakeinona ei ole kovin hyvä idea. Vaikka en minä varmaan noin ole jaksanut ajatella. Mussutellut vaan.

        Vaikka vaakalukema jumittaisi, kyllä se paino kuitenkin tällä kalorimäärällä menee alaspäin.

        Kyllä laittikolan juominen häiritsee,mutta hirmu vaikea vähentää. Mun vaan pitää nyt päättää etten mene huomenna kauppaan. Muutenkin tässä elän päivä kerrallaan. Toi juominen on vaan tapa. Ja siitä tavasta päästävä eroon. Mä oon joskus jopa kaksi päivää ollut ilman. Pitää vaan tulla niiden vieroitusoireitten kanssa toimeen eli päänsäryn ja levottomuuden.

        Keväällä 2015 kun sain painon 53,5 kiloon niin tuli just se ajatus että mitäs nyt. Enempää ei tarttis laihtua. Mä olin rääkännyt itteeni kuntosalilla niin paljon, niin mä siirryin ääripäästä toiseen, pakonomaisesta liikunnasta ahmintaan. Mulla on ongelma löytää se kultainen keskitie. Ei mennä loppuikääni toisesta päästä toiseen poikkoillen.

        Mä kokeilin syksyllä syödä terveellisesti ja sit kun se nälkä jäi jatkuvasti aterioitten jälkeen niin ajattelin että saan liian vähän rasvaa. No vaihdoin kevyttuotteet normaaleihin ja nälkä edelleen jäi. On ärsyttävää oikeesti syömisen jälkeen odottamaan seuraavaa ateriaa ,jonka senkin asetin vain kahden tunnin päähän. Koko päivä meni/menee siihen ruuan ajattelemiseen ja milloin saa syödä. Nyt onneksi pussikuurilla olen päässyt vähän irti näistä ajatuksissa,mutta pelkään että palaavat tavoitepainon saavutettuani. Aion kyllä puhua näistä asioista syömishäiriöpolilla.

        Mä oon lapsesta asti ollut sokerikoukussa ihan kirjaimellisesti. Mua hävettää että lapsena jos ei ollut karkkia tarjolla,niin mä söin suoraan paketista sokeripaloja. Eli mä oon koko ikäni ollut koukussa sokeriin.

        Vaikka mä en nyt haluis mitään aikataulua laatia, niin olen sitä tehnyt. Tehnyt laskelmia siitä paljonko pystyisin vielä kesäkuun alkuun pudottaa painoa. Nyt ollut päiviä, että paino jumittanut kaksi päivää ja sitten taas paino tippunut. Nyt tietenkin kun olen siinä 70 kilon kriittisessä painossa niin paino alkaa jumittaa kunnolla. Voiko olla mahdollista että näin tapahtuu tälläkin kerralla. Eihän keho voi tietää että paino on nyt sen 70 kiloa ja alkaa jumittaa kunnolla lähemmäksi viikkoa. Sen 2-3 päivää vielä kestää mutta se lähemmäs viikko on kyllä turhauttavaa. Lähipäivät näyttää. Täytyy pitää mielessä ettei tässä ole mikään kiire.


    • pussikuuri

      Outoa miksi painon ilmoitus viesti poistettiin. Eli paino tänään saman 70 kg, vaikka repsahdin eilen.En kirjoita nyt siitä enempää,jos tämä minun painoni häiritsee jotakin.

      • hpv27

        Täällä käytetään keinoälyyn perustuvaa moderointia. Se nyt vaan ei toimi.


      • pussikuuri
        hpv27 kirjoitti:

        Täällä käytetään keinoälyyn perustuvaa moderointia. Se nyt vaan ei toimi.

        Eli periaatteessa painon pitäisi pudota joka päivä,jotta suomi24 ei poista viestiä.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Eli periaatteessa painon pitäisi pudota joka päivä,jotta suomi24 ei poista viestiä.

        No ei. Täällä käy keinoöly läpi viestit ja päättää poistetaanko vai ei. Ihan asiallisiakin viestejä poistetaan mutta kaikki spämmi ei häviä.


      • pussikuuri

        Täytyy jatkossa kirjoittaa lyhyempiä viestejä,niin ei ärsytä jos ne poistetaan. Viisi kiloa tavoitepainoon. Huomas kyllä eilen kun repsahti että ei siinä mässyn syömisestä ei saa edes nautintoa. Tajusin että se on vaan tapa. Oisin voinut ostaa terveellistä mutta suoraan karkkihyllylle. Mielummin kärvistelen sen ruuan ajattelemisen kanssa,kun repsahdan toistamiseen.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Täytyy jatkossa kirjoittaa lyhyempiä viestejä,niin ei ärsytä jos ne poistetaan. Viisi kiloa tavoitepainoon. Huomas kyllä eilen kun repsahti että ei siinä mässyn syömisestä ei saa edes nautintoa. Tajusin että se on vaan tapa. Oisin voinut ostaa terveellistä mutta suoraan karkkihyllylle. Mielummin kärvistelen sen ruuan ajattelemisen kanssa,kun repsahdan toistamiseen.

        Joo. Itse olen päässyt aika hyvin eroon epäterveellisestä ruuasta. Tuo alkoi kun makkaran laatu romahti eikä sitä enää tullut syötyä. Pitsakaan (mulla tosin pitsa pirtää nälkää erinomaisesti) ei maistu enää ja jäljelle on jäänyt oikeastaan vain kebap ja sitäkin syön harvemmiten. Makeisiakaan ei enää mene kun Namelin lakunapit poistuivat. Joskus ostan Halvan lakritsia.


      • pussikuuri

        Miten sissivaihteella on mennyt?


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Miten sissivaihteella on mennyt?

        Tuonne jonnekin laitoin juttua eilisestä.

        Kävinpä tosiaan itsekin kärvistelemässä karkkihyllyillä! Järki sanoo, että ei jostain jättipussin karkeista ole hyviä kuin muutama ensimmäinen, mutta kun on pussin aloittanut, tyhjäksi pitää syödä!

        Eilen en repsahtanut, mutta parempi mulle, jos älyän pysyä poissa marketeista.

        Ei mulla haluamiset ole mihinkään hävinneet. Kotona vaan helpompi olla, kun ei ole houkutuksia.

        Kolmas viikko lopuillaan ja motivaatio laskusuunnassa.


    • hpv27

      Päätin nutrata kesäloman. Ihan pelkillä pusseilla en voi mennä koska tiedossa on jonkin verran fyysistä työtä.

      • pussikuuri

        No etköhän sä kuluta kaloreita sitten enempikin. Mulla kun menee aika ja päivät kotona niin silloin ei kuluta pahemmin ollenkaan.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        No etköhän sä kuluta kaloreita sitten enempikin. Mulla kun menee aika ja päivät kotona niin silloin ei kuluta pahemmin ollenkaan.

        Nutraus perustuu pitkälti ketoosiin eli ketoosissa ei suurimmalla osalla ihmisistä ole nälkä. Tuon vuoksi mässypäivät ovat ns. huono juttu.

        Mun pitäisi kuitenkin tehdä betonilaatoista terassi ja siinä palanee useampi päivä ja vesijohtokin peittää vaan taidan tilata tuohon pienoiskaivurin.


      • pussikuuri

        Kaksi viikko takana ja paino 70 kg eli sama kuin eilen. Viikkopudotus - 2 ja yhteispudotus -7 kg. Nyt varaudun siihen jumitusputkeen. Koska kolmas viikko ollut aina se jolloin paino ei tipu enää hurjasti

        Tuo pitämäni mässypäivä oli ihan turha, mutta onneksi se ei nostanut painoa.


    • Sissivaihde

      Kolmatta päivää 73.8!
      Kävin eilen aamulla laittamassa pelkän painon tänne, mutta se oli poistettu.

      Mulla tuli yllättäviä menoja. Oli kyllä hankalaa, kun olin päivän liikenteessä sellaisen kamun kanssa, jolle en halua laihduttamisesta puhua.
      Meni pirtelösysteemi sekaisin :/ Söin ateriankorvikepatukkaa, kirsikkatomaattia ja mansikoita. Kaloreita ei hirveästi tullut, mutta rytmi sekosi.

      Mielestäni ne patukat maistuu tosi hyvälle! Olen niitä kevennysvaiheessa syönyt karkin sijaan, mutta eihän ne tähän nutraukseen sovi.

      Syömisprobleema ei ole kadonnut mihinkään! Kärvistelin koko illan (ja vielä yölläkin) mielitekojen kanssa, koska ostin pari patukkaa varastoon ja mansikoitakin jäi vielä. Siinähän sitten imeskelin sokerittomia pastilleja. Koko ajan pelko mielessä, että en todellakaan halua niitä alun hankaluuksia uudestaan!

      Mansikat härnäsi niin paljon, että söin loput heti aamupalaksi.
      Tässä nyt sitten koetan palailla pelkkiin pussiruokiin, koska nuo viisi pussia kuitenkin pitäisi syödä, että saa tarvittavat vitamiinit sun muut.

      Eilen juttelin puhelimessa tutun kanssa, joka on laihduttanut viisi-kuusi vuotta sitten nutraamalla 10 kiloa. (Eikä ole lihonut takaisin!) Kymmenen viikkoa oli mennyt. Hänellä oli jäänyt mieleen, että esim. suklaapirtelössä oli aiemmin 111 kaloria ja ihmetteli tuota vadelmapirtelön 133 kaloria!
      Kun pusseissa oli vähemmän kaloreita oli pystynyt rauhassa maustamaan keittoja jopa raejuustolla. Kevyitä vihanneksia oli syönyt koko ajan ja mansikoitakin ilman pelkoa, että ketoosi menee pilalle.

      Miksiköhän pussiruokien kalorimäärää on nostettu?

      Huomaan kyllä, että kolme viikkoa alkaa olla lopuillaan, koska pussit alkaa tympiä, vaikka vaihtelen makuja.
      Tuo oli ihan hyvä kuulla, että ei se paino muillakaan hetkessä tipahda, kun minusta tuntuu, että kaikilla muilla tällainen 4 kiloa lähtee jo eka viikolla.

      Pitänee minunkin olla vaan tyytyväinen tähän tulokseen. Kyllä tämäkin jo vaatteissa vähän tuntuu.

      Jotenkin pitäisi saada motivaatiota nostettua, kun tuntuu, että alkaa lässähtää. Mulla ei kuitenkaan ole mitään syytä lopettaa vielä.

      • pussikuuri

        sissivaihde : Mä kerkesin näkemään sun eilisen painoviestin. Munkin ensimmäinen painoviesti oli poistettu.

        Mulle on tämä pirtelörytmi tärkeä. Ja onneksi pystyn sitä hyvin noudattaa. Toki silloin jos nään kavereita niin ottoajat voi vähän heittää. Mä oon nyt jonkun aikaa tehnyt niin että otan iltakuudelta kaksi pirtelöä kerralla. Ei tuu sitten illalla mielitekoja. Yleensä join vikan pirtelön kahdeksalta.

        Noissa patukoissa on enemmän kaloreita kuin pusseissa.

        Keskiviikkona kun söin mässyä,niin se morkkis mikä siitä tuli. Ehkä mä sit tarttin sen että mä ymmärrän, ettei siinä ole mitään järkeä. Voi olla että kun mun pussit loppuu 7. päivä, etten enää jatka nutraamista. Saa nähdä kuinka lähelle pääsen tavoitepainoa. Koska sitten on tärkeämpää pitää nämä pudotetut kilot pois, eikä murehtia niitä puuttuvia kiloja. Hirmu vaikea nyt arvioida kuinka paino tippuu kolmannella viikolla.

        Eihän niiden pussien energiamäärää voi nostaa kuin se sokeri,koska rasvaa esim. suklaapirtelöissä on todella vähän.

        Täytyy myöntää, että tässä odottelen kaverin kesälomaa ja sitä vierailua. Saa päätettyä tämän kuurin. Jos hyvin käy niin paino on ehkä 68 kiloa kun kuuri loppuu. Tämä arvioiminen on nyt hankalaa kun kolmas viikko alkaa. Mutta se että saan painon alle 70 kilon on mulle nyt tärkeintä.

        Paljon tsemppiä ja koita jaksaa, vaikka välillä se usko on loppua.


    • Hoikemmaksi2018

      Hei
      Mahtuuko mukaan näin jälkijunassa, aloitin eilen pussikuurin ja tänään kun kävin vaa’alla niin painoa tippunut 0,8kg, olen laihdutuskuurilla ollut jo maaliskuusta (-12,5kg) joten ei hirveää nestepöhöä pitäisi olla. Täytyy sanoa että olin tippua persiilleni kun näin lukeman ;b

      Eli oon 184cm ja tänään 105,2kg nainen, ikää päälle 30, tarkoituksena ois saada tähän laihdutukseen kunnon potkua vlcd-kuurista kun oon kyllästynyt näkemään kolme numeroisia lukuja vaa’alla.

      Tänään toinen päivä, eikä vielä ainakaan mitään kummempia oloja :)

      • pussikuuri

        Tervetuloa. Kyllähän tänne mahtuu.Kiva että muitakin pussikuurilaisia on olemassa. Mäkin olen saanut tarpeeksi seiskalla alkavaan lukemaan. Nyt vaan pitäis olla kärsivällinen ja uskoa siihen että se paino laskee kolmannellakin viikolla.

        Tuli tässä mieleen että - 20 kiloa on kaikenkaikkiaan lähtenyt. Tosin mä aloitin jo reilu 7 vuotta sitten laihduttamaan. Mä voin sanoa, että jos mulla ei ois ollut näitä useita pussikuureja,niin voin sanoa, että mä oisin syönyt itteni takas 90 kiloiseksi.

        Hyvin sulta kuitenkin on lähtenyt painoa. Onnittelut siitä.


      • pussikuuri kirjoitti:

        Tervetuloa. Kyllähän tänne mahtuu.Kiva että muitakin pussikuurilaisia on olemassa. Mäkin olen saanut tarpeeksi seiskalla alkavaan lukemaan. Nyt vaan pitäis olla kärsivällinen ja uskoa siihen että se paino laskee kolmannellakin viikolla.

        Tuli tässä mieleen että - 20 kiloa on kaikenkaikkiaan lähtenyt. Tosin mä aloitin jo reilu 7 vuotta sitten laihduttamaan. Mä voin sanoa, että jos mulla ei ois ollut näitä useita pussikuureja,niin voin sanoa, että mä oisin syönyt itteni takas 90 kiloiseksi.

        Hyvin sulta kuitenkin on lähtenyt painoa. Onnittelut siitä.

        Kiitos :)

        Ärsyttää ihmiset jotka suhtautuu negatiivisesti tähän vlcd-diettiin ja tulee lällättämään et lihot takas ja rapiat päälle :/

        Mulla on toiminu hyvin tämä joko buustina tai pidempänäkin jaksona.

        Aloitin nutriletin suklaa ja vadelma mauilla, tänään täytyy hakea hyvinvoinnin.fi paketti siellä lisä makuja mm. Fit feelgood jauhepurkkeja, niillä on tosi hyvän makuinen vanilja :b


      • pussikuuri
        Hoikemmaksi2018 kirjoitti:

        Kiitos :)

        Ärsyttää ihmiset jotka suhtautuu negatiivisesti tähän vlcd-diettiin ja tulee lällättämään et lihot takas ja rapiat päälle :/

        Mulla on toiminu hyvin tämä joko buustina tai pidempänäkin jaksona.

        Aloitin nutriletin suklaa ja vadelma mauilla, tänään täytyy hakea hyvinvoinnin.fi paketti siellä lisä makuja mm. Fit feelgood jauhepurkkeja, niillä on tosi hyvän makuinen vanilja :b

        Noita "valistajia" riittää kyllä. Tänne on helppo kirjoittaa,kun ei tartte rekisteröityä. Netissä on sivustoja Nutraajille,mutta niihin täytyy rekisteröityä. Kun näillä täydellistä elämään elävillä on kaikki asiat täydellisesti,niin heillä ei ole elämässään muuta kuin tulla neuvomaan miten kaikkien muiden tulee syödä ja elää heidän ohjeittensa mukaan.

        Mä oon todennut tämän suklaanmakuisen parhaaksi. Mansikkaa kokeilin joskus ja vadelma/rahka oli todella laimea. Se ei edes paksuuntunut jääkaapissa kuten suklaapirtelö. Ja viimeksi kun mulla oli vadelma/rahka maku (suklaa oli kaupassa loppu) niin mä oksensin päivän päätteeksi. Mun vatsa ei kestänyt sitä.


      • Mä oon välillä miettiny et osa noista mollaajista on myös laihdutuksen tarpeessa ja siks tulee mollaa niitä jotka yrittää tehdä asialle jotain.

        Toi fit feelgoodin suklaa on muuten täyteläisempää kun nutrilett mutta maku asioitahan nää on, mä en esim. pysty nielee sitä mustikkaa.

        Kaupassa mietin sitä banaani-karamellia mut pelotti et on liian imelää tai keinotekoisen makuista. Niissä suolasissa keitoissa ei ole yhtään makua minkä saisin alas, ne on ihan kaameita :/


      • pussikuuri
        Hoikemmaksi2018 kirjoitti:

        Mä oon välillä miettiny et osa noista mollaajista on myös laihdutuksen tarpeessa ja siks tulee mollaa niitä jotka yrittää tehdä asialle jotain.

        Toi fit feelgoodin suklaa on muuten täyteläisempää kun nutrilett mutta maku asioitahan nää on, mä en esim. pysty nielee sitä mustikkaa.

        Kaupassa mietin sitä banaani-karamellia mut pelotti et on liian imelää tai keinotekoisen makuista. Niissä suolasissa keitoissa ei ole yhtään makua minkä saisin alas, ne on ihan kaameita :/

        Toi voi olla totta. Kyllähän me tiedetään miten syödään oikein ja miten pitäisi harrastaa liikuntaa jne. Ja toiset sanovat että tulee kalliimmaksi kuin normaaliruoka. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Mä en saa vajaalla 20 eurolla ruokaa viidelle päivälle.

        Mä teen aina jääkaappiin valmiiksi noita pirtelöitä. Ovat sitten kylpempiä ja täyttävämpiä.

        Mä en ole ikinä tota karamelli-banaanimakua maistanut. Mä joskus vuosia sitten ostin starttipaketteja mutta muhun ne keitot/liemet ei uponnut sit ollenkaan. Ei mitään makua ja eivät täyttäneet vatsaa ollenkaan. Toi 25 pussin loota on tullut mulle halvimmaksi.


      • Mä kävin kaupassa ja törsäsin, ostin niitä valmiita smoothie purkkeja, kaikkia makuja, tiesin jo et suklaa&kaura ja tropical on hyviä niin niitä ostin enemmän. Osassa niistä sen verran paljon kaloreita et korvaa kaksi pussia eli periaatteessa 2€ purkkia ei oo niin kauhean kallista.

        Kävin hakemaan sen hyvinvoinnin.fi paketin siellä oli fit feelgood vanilja ja suklaa&kahvi. Allevon suklaa ja vanilja&mango. Sitten on diet5 kirsikka-mustaherukka ja diet5 myslit hedelmä ja suklaa&crunchy kun alan kaipaamaan jotain pureskeltavaa.

        Onpahan ainakin vaihtelua mauissa :)

        En tykkää niistä patukoista mun mielestä ne muuttaa ruokahalua ja lisää nälkää mutta se voi olla vaan mun kokemus. Ja sen lisäksi kaikki terveyspatukat mm. proteiini jne. maistuu sahajauholta :D

        Aiemman kokemuksen perusteella pitää pari päivää vielä olla kuurilla et energiat palaa takas, ehkä, en oo varma kun asunto on niin kuuma et se tekee nuutuneen olon ihan ilman pussikuuria :/


      • pussikuuri

        Oli pakko tulla vielä avautumaan, kun iltaan asti meni hyvin ja sitten se pahin tylsyys iski. Kauppaan ja voitte arvata miten kävin. Ärsyttää aivan suunnattomasti,kun ei ole nyt itsekuria yhtään. Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna. Pitänee varmaan varautua siihen kahteen kiloon. Oisin halunnut käydä illalla kuluttaa vähän kaloreita lenkillä,mutta helle ja ilma seisoo.

        Mun kämppä on taas niin viileä että villatakki ja villasukat, jotta tarkenee sisällä.

        Saa nähä miten tänään saa nukuttua tän morkkiksen takia. Mulla oli jo aamulla olo että tulee tylsä päivä. Tylsyys on se pahin joka saa aikaseksi ton syömisen. Ja tämä hemmetin 70 kiloa. Miksei voi lähteä se puoli kiloa niin mä uskoisin taas, että tässä voi vielä onnistua. Tämän iltainen syöminen ei auta asiaa yhtään.

        Miten mä pystyn vielä kaksi viikkoa juoda vaan pirtelöitä ja sitten vasta alkaa syömään. No huomista odotellessa. 71 kiloa ois vielä ihan ok,mutta ei sitä 72 kiloa. Vain yhden päivän iltasyömisten takia.


      • PussitKunnniaan
        pussikuuri kirjoitti:

        Oli pakko tulla vielä avautumaan, kun iltaan asti meni hyvin ja sitten se pahin tylsyys iski. Kauppaan ja voitte arvata miten kävin. Ärsyttää aivan suunnattomasti,kun ei ole nyt itsekuria yhtään. Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna. Pitänee varmaan varautua siihen kahteen kiloon. Oisin halunnut käydä illalla kuluttaa vähän kaloreita lenkillä,mutta helle ja ilma seisoo.

        Mun kämppä on taas niin viileä että villatakki ja villasukat, jotta tarkenee sisällä.

        Saa nähä miten tänään saa nukuttua tän morkkiksen takia. Mulla oli jo aamulla olo että tulee tylsä päivä. Tylsyys on se pahin joka saa aikaseksi ton syömisen. Ja tämä hemmetin 70 kiloa. Miksei voi lähteä se puoli kiloa niin mä uskoisin taas, että tässä voi vielä onnistua. Tämän iltainen syöminen ei auta asiaa yhtään.

        Miten mä pystyn vielä kaksi viikkoa juoda vaan pirtelöitä ja sitten vasta alkaa syömään. No huomista odotellessa. 71 kiloa ois vielä ihan ok,mutta ei sitä 72 kiloa. Vain yhden päivän iltasyömisten takia.

        Hyvä seoli, että ratkesit syömään, kun vaaka pysähtyi.
        Kivaa, kun ensi viikolla vaaka rapisee alaspäin, kun taas jatkat pusseilla.
        Täytyy olla tarkkana, että saa ne 5 pussia/pvä ja kaikki vitamiinit.
        Idiootit vain laihduttaa 5:llä pienellä ruoka-annoksella.
        Eikä paino laske koskaan yhtä nopeasti.


      • pussikuuri

        Paino tänään 71 kg eli ei mikään katastrofi.


      • Hoikemmaksi-18
        pussikuuri kirjoitti:

        Oli pakko tulla vielä avautumaan, kun iltaan asti meni hyvin ja sitten se pahin tylsyys iski. Kauppaan ja voitte arvata miten kävin. Ärsyttää aivan suunnattomasti,kun ei ole nyt itsekuria yhtään. Saa nähdä mitä vaaka näyttää huomenna. Pitänee varmaan varautua siihen kahteen kiloon. Oisin halunnut käydä illalla kuluttaa vähän kaloreita lenkillä,mutta helle ja ilma seisoo.

        Mun kämppä on taas niin viileä että villatakki ja villasukat, jotta tarkenee sisällä.

        Saa nähä miten tänään saa nukuttua tän morkkiksen takia. Mulla oli jo aamulla olo että tulee tylsä päivä. Tylsyys on se pahin joka saa aikaseksi ton syömisen. Ja tämä hemmetin 70 kiloa. Miksei voi lähteä se puoli kiloa niin mä uskoisin taas, että tässä voi vielä onnistua. Tämän iltainen syöminen ei auta asiaa yhtään.

        Miten mä pystyn vielä kaksi viikkoa juoda vaan pirtelöitä ja sitten vasta alkaa syömään. No huomista odotellessa. 71 kiloa ois vielä ihan ok,mutta ei sitä 72 kiloa. Vain yhden päivän iltasyömisten takia.

        No ei se yksi päivä onneksi koko dieettiä kaada. Ei sitä millään aina pysty olemaan tiukkana, tsemppiä :)


    • Hoikemmaksi-18

      Vanilja&mango oli uus kokemus, olin vaan vähän pettynyt et mango ei maistunu enemmän.

      Onko kukaan kokeillu suklaa nutrilettiin lisätä kylmää kahvia? Ei tuu mocchachinoa mutta maku muuttuu kivasti :)

      Mikä muuten on pisin aika et ootte pussitellu putkeen?

      • pussikuuri

        Hoikemmaksi-18 : Sitä tulee vaan epäonnistunut olo. Mutta nyt tiukka linja. Mä mietin myös sitä jos se paino jää pyörimään siihen 70 kiloon, että pitäiskö mun sittenkin olla tyytyväinen siihen ja pyrkiä pitämään se siinä, jos paino on kahden viikon kuluttua sama.

        Mä en juo kahvia,joten en ole kokeillut. Ainakin myynnissä on 25 pussin laatikko Nutrilett moccaa.

        Mun pisin aika on ollut jotain kolme viikkoa, mutta en muista oisko siellä ollut yksi tai pari syöntipäivää.


      • Hoikemmaksi-18

        Juu, tiedän hyvin sen epäonnistumis olon mutta oon oppinu et siitä voi jatkaa seuraavana päivänä kun joskus ollu semmostakin et nyt kun sikailin yhen päivän niin antaa mennä ja jatkanu porsastelua ja lopuks olo on vielä kaameampi et siinä valossa koen et yks päivä ei oo paha :)

        No mulla on fit feelgoodin suklaa&kahvi. En muuten oo nähny nutrilett moccaa muuta kun noissa valmiissa tölkeissä oli moccachino.

        Painohan nousee kun pussikuurin lopettaa et eikö se pitäs saada alle 70 et pysyis suurinpiirtein siinä kun alkaa syömään ellei sitten jatka osa nutrauksella niin ehkä se saavutettu paino on helpompi pitää.

        Äh, nää on vaan pohdintoja kun jokaisen keho toimii niin eri tavoin et paha alkaa neuvoo mutta ois se kyllä todellinen ihme jos kahden vkon pussikuurilla ei paino tippuis.

        Mä tein mun suklaa pirtelöstä jääkaapissa moussen, yäk, en yritä toista kertaa. Vois ehkä vaniljalla kokeilla kun siihen tulee kuiteskin rakennetta eikä vaan juomaa mutta ihme ”kumimainen” pintarakenne :o

        Pohdiskelin tuossa et miten pitkään jatkan tätä mutta ehkä päivä kerrallaan on parempi linja ja se et millasia tuloksia saa. Ehkä välillä vois osa nutrata ja sitten taas ottaa nutraus boostin :)


      • pussikuuri
        Hoikemmaksi-18 kirjoitti:

        Juu, tiedän hyvin sen epäonnistumis olon mutta oon oppinu et siitä voi jatkaa seuraavana päivänä kun joskus ollu semmostakin et nyt kun sikailin yhen päivän niin antaa mennä ja jatkanu porsastelua ja lopuks olo on vielä kaameampi et siinä valossa koen et yks päivä ei oo paha :)

        No mulla on fit feelgoodin suklaa&kahvi. En muuten oo nähny nutrilett moccaa muuta kun noissa valmiissa tölkeissä oli moccachino.

        Painohan nousee kun pussikuurin lopettaa et eikö se pitäs saada alle 70 et pysyis suurinpiirtein siinä kun alkaa syömään ellei sitten jatka osa nutrauksella niin ehkä se saavutettu paino on helpompi pitää.

        Äh, nää on vaan pohdintoja kun jokaisen keho toimii niin eri tavoin et paha alkaa neuvoo mutta ois se kyllä todellinen ihme jos kahden vkon pussikuurilla ei paino tippuis.

        Mä tein mun suklaa pirtelöstä jääkaapissa moussen, yäk, en yritä toista kertaa. Vois ehkä vaniljalla kokeilla kun siihen tulee kuiteskin rakennetta eikä vaan juomaa mutta ihme ”kumimainen” pintarakenne :o

        Pohdiskelin tuossa et miten pitkään jatkan tätä mutta ehkä päivä kerrallaan on parempi linja ja se et millasia tuloksia saa. Ehkä välillä vois osa nutrata ja sitten taas ottaa nutraus boostin :)

        Meneeköhän tämä mainostamisen puolelle, mutta Tokmanilla myydään Nutrilett moccaa 25 pussin laatikossa. Maksaa sen vajaa 20 e.

        Paino nousee pussikuurin jälkeen. Se ei ole yllätys,mutta en usko sen olevan rasvaa. No sen takia haluaisin sen painon alle 70 kilon juurikin tuon kuurin jälkeisestä syömisestä. Mulla ei osanutraus toimi. Vähän pelottaa miten pystyy kaverin luona syömään kohtuudella.

        Kyllä mä uskon että mun paino tippuu kahdessa viikossa, mutta siitä on ikuisuus kun paino alkanut kutosella. Ja voi olla, että jatkan nutraamista reissun jälkeen,jos paino on noussut mua häiritseväksi.

        Saako kysyä miten sä sen moussen teit? Ei sillä että kokeilisin :D.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Meneeköhän tämä mainostamisen puolelle, mutta Tokmanilla myydään Nutrilett moccaa 25 pussin laatikossa. Maksaa sen vajaa 20 e.

        Paino nousee pussikuurin jälkeen. Se ei ole yllätys,mutta en usko sen olevan rasvaa. No sen takia haluaisin sen painon alle 70 kilon juurikin tuon kuurin jälkeisestä syömisestä. Mulla ei osanutraus toimi. Vähän pelottaa miten pystyy kaverin luona syömään kohtuudella.

        Kyllä mä uskon että mun paino tippuu kahdessa viikossa, mutta siitä on ikuisuus kun paino alkanut kutosella. Ja voi olla, että jatkan nutraamista reissun jälkeen,jos paino on noussut mua häiritseväksi.

        Saako kysyä miten sä sen moussen teit? Ei sillä että kokeilisin :D.

        Nutrauksen jälkeen paino nousee lähinnä siksi, että elimistöön tulee lisää vettä. Nutrileteissä on suhteellisen vähän suolaa ja suola sitoo vettä. Lisäksi nutrileteillä mennään ketoosiin ja ketoosi kuluttaa elimintön glykogeenin pois ja siinä on sitoutuneena noin 2 kg vettä.

        Proteiinivanukkaisiin kannattaa tutustua. Itse yritän värkätä omaa kaseiinista karppisokerista kaakaosta.


    • Sissivaihde

      Päivää kaikille! Ja uudelle tervetuloa.

      Tänään jätin vaakan väliin. Jos ei ole oma vaaka, en käy.
      Illalla repsahdin. Oltiin kamujen kanssa grillailemassa ja broiskun houkutus kävi ylivoimaiseksi. Eipä se nyt yksi ohutleike maailmaa kaada, mutta suolaa siinä oli niin, että ei ei edes maistunut kuin suola. Että eipä olisi maunkaan takia tarvinnut vaivautua. Ai niin, ja olihan mulla eilen sekin jo, että aamun aloitin mansikoilla.

      Tänään väsähtänyt olo ja jotenkin pettynyt.
      Nyt vaan heti takaisin pussilinjalle. Eikä mitään säätöjä edes mansikoilla. Eikä patukoilla.

      Ajattelin, että patukat olisi voinut olla kätevä pitää mukana, mutta voi kyllä olla, että niistä tulee vaan nälkä. Tai ei ehkä nälkäkään, mutta halu syödä.

      Banaani-karamelli on kokeilemistani pusseista ainoa, joka tökkii. Maku on jotenkin limainen ja esanssinen.

      Oli minun pisin aika pusseilla tämä vajaa kolme viikkoa. Mutta en nyt tuohon lopeta.

      Joku tässä pussitouhussa on alkanut rasittaa ja kyllästyttää. Mutta ei se auta ku koettaa ryhdistäytyä. Tässä lämpimillä en ole syönyt keittoja. Mulle kuitenkin taitaa sopia, että pidän kiinni ruoka-ajoista ja syön sen keiton ainakin kerran päivässä, lounaaksi tai päivälliseksi.

      Tarkoitus on jatkaa pusseilla niin kauan ku jaksaa, jos ei mitään estettä tule. Ihan hauska olisi nähdä vaakasta kuutosella alkava lukema.

      Jossain vaiheessa, jos saisi motiivit paremmin kohdilleen, voisi kokeilla osittaista pussittelua.

      Mutta nyt on nyt ja yritän tässä keksiä, miten saisin innostusta tähän hommaan.

      Pk, eipä sulla juurikaan nosta painoa, vaikka välillä söisitkin. Ja heti samantien lähtee pois. Oiskohan pahinta se, että tulee tällainen epäonnistunut ja pettynyt olo? Mulla tämä morkkisolo saa unohtamaan, että enimmäkseen hyvin on mennyt. Ja paino on laskusuunnassa, kaikesta huolimatta.

      Tsemppiä!

      • pussikuuri

        sissivaihde : Onneksi en ole yksin näitten repsahduksien kanssa. Mun on kohdalla on se, että sillä hetkellä kun repsahtaa ei muka muista mikä morkkis siitä tulee. Toi pettymys itseensä repsahduksen jälkeen on niin tuttu tunne ja varmaan ihan normaalia. Sitä vois osanutrata mutta siinä on ongelma , että ruokahalu kasvaa ja se esim. salaatti ei enää riitä.

        Ymmärrän hyvin tuntemuksesi ja itselläni on ihan samoja tuntemuksia. Mutta mun täytyy järjellä ajatella. Mulla menis normisyömisellä sen kilon pudottamiseen kuukausi tai enemmänkin tai jos edes putoaa. Mun energiansaanti on isompaa kuin kulutus. Ja mä en pysty syömään vain 1200 kcal.

        Meillä on vähän samat painotavoitteet.

        Olin yllättynyt ettei paino noussut eilisillan syömisistä kiloa enenmpää. Mulla on ihan sama. Se repsahdus kalvaa mieltä monta päivää. Ja haluis vaan unohtaa sen mahdollisimman nopeasti. Koska se on mennyttä ja tullut tehtyä.

        Tsemppiä tosi paljon. Kyllä me jaksetaan. Katse ja ajatukset eteenpäin.


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        sissivaihde : Onneksi en ole yksin näitten repsahduksien kanssa. Mun on kohdalla on se, että sillä hetkellä kun repsahtaa ei muka muista mikä morkkis siitä tulee. Toi pettymys itseensä repsahduksen jälkeen on niin tuttu tunne ja varmaan ihan normaalia. Sitä vois osanutrata mutta siinä on ongelma , että ruokahalu kasvaa ja se esim. salaatti ei enää riitä.

        Ymmärrän hyvin tuntemuksesi ja itselläni on ihan samoja tuntemuksia. Mutta mun täytyy järjellä ajatella. Mulla menis normisyömisellä sen kilon pudottamiseen kuukausi tai enemmänkin tai jos edes putoaa. Mun energiansaanti on isompaa kuin kulutus. Ja mä en pysty syömään vain 1200 kcal.

        Meillä on vähän samat painotavoitteet.

        Olin yllättynyt ettei paino noussut eilisillan syömisistä kiloa enenmpää. Mulla on ihan sama. Se repsahdus kalvaa mieltä monta päivää. Ja haluis vaan unohtaa sen mahdollisimman nopeasti. Koska se on mennyttä ja tullut tehtyä.

        Tsemppiä tosi paljon. Kyllä me jaksetaan. Katse ja ajatukset eteenpäin.

        Hyvin kyllä jaksaa rassata tuo repsahdus. Ei ole oikea syy murehtia, kun enhän minä aikaisemmin ole päässyt edes iltaan asti!

        Nyt luin näitä kirjoituksia. Huomasin, että mulla alkoi kyllästyttää tämä koko homma. Sitten lipsuin vähän. Ja sitä seuraavana päivänä olinkin jo valmis isompaankin repsahdukseen.
        Ja tuostahan olisi voinut lopettaa pussihommat ja alkaa syömingit.

        Jos tuosta nyt älyäisi painaa mieleen, että minkälaisia merkkejä repsahdus antoi. Vai tuleeko aina eri tavalla.

        Jollain tasolla olen ihan tyytyväinen, että sain tuon 75 edes. Mutta kyllä se kuutosella alkava luku on alkanut houkuttaa.

        Pitää nyt katsoa, että miten tämä menee. Vaikea ennakoida, minkälaista vauhtia tuo paino putoaa. Tuleeko jumituksia yms. Että ei asettaisi kovin epärealistisia tavoitteita.

        Nyt alkoi varmistua muutaman päivän reissu kesäkuun alkupäivinä. Se onnistuisi teoriassa pussiruuallakin, mutta käytäntö voikin osoittautua vaikeammaksi.


    • Juu, Tokmannilta minäkin nutriletit hain noita muita merkkejä saa hyvinvoinnin.fi:stä ihan hyvällä hinnalla ja saa enempi vaihtelua. Niin tuolla Tokmannilla missä kävin ei ollut moccaa.

      Diet5 shake kirsikka-herukka ekaa kertaa nyt maistelussa, tosi hyvää mutta on niin täyteläistä et piti laittaa toi 0,5litran sheikkeri melkeen täyteen vettä.

      Ajattelinkin et se banaani-karamelli tuskin on mun makuun. En pidä hirveän esanssin tai imelän makuisista jutuista.

      Se mun mousse kokeilu oli tuon Easy diet jauheen kanssa, sitä kun oli muutama pussi kaupan päälle. Luulis että nutrilett vähemmällä vedellä jääkaapissa jähmettyy myös mutta maku on vähän blegh mutta toisaalta siinä on tekstuuria jos juoma kyllästyttää.

      Ajattelin kyllä jatkaa tätä et sais painon kirkkaasti kaksinumeroiseen lukuun. Mulla on onni tässä mukana et kuuma vie mun ruokahalut niin tää ei oo niin kauhean vaikeaa ja jos jatkan pidempään niin juureksia ja kasviksia jos tulee pureskelun himo :) ehkä purkkakin toimii...

      Teillä noi paino tavoitteet niin eri kuin mulla et oletan että taidetaan olla aika erimittaisia :) mut ei se mitään mä oon tottunu olee se hirveän pitkä joka paikassa ;b

      Tsemppiä :D

      • pussikuuri

        No sähän oot mua 17 cm pidempi. Eli pituutta löytyy 167 cm. Silloin reilu 7 vuotta sit kun olen aloittanut laihduttaa niin painoin 90 kiloa.

        Kiitos tsempistä ja samaa sinnekin päin.


      • Sissivaihde

        Minä olen 163 senttiä ja siihenkin tainnut seisoa varpaillani :)

        Koetetaan yhdessä jokaisen omaan tavoitteeseen.

        Sulla on tosi kattava makuvalikoima. Merkeissäkin löytyy. Itselläni on allevoa ja nutriletteja.

        En tuosta huomannut, että oliko sulla mitään keittomakuja?


      • Hoikemmaksi-18
        Sissivaihde kirjoitti:

        Minä olen 163 senttiä ja siihenkin tainnut seisoa varpaillani :)

        Koetetaan yhdessä jokaisen omaan tavoitteeseen.

        Sulla on tosi kattava makuvalikoima. Merkeissäkin löytyy. Itselläni on allevoa ja nutriletteja.

        En tuosta huomannut, että oliko sulla mitään keittomakuja?

        Juu, jokaisella oma tavoite ja sitä kohti :)

        Ei ole yhtään keittoja kun en pysty niitä syömään ilman et meinaa tulla ylös. Ne maut ei vaan sovi mulle.

        Ja joo oon pidempi mutta oon myös suhteessa paksumpi (vielä ;) toivottavasti siihen saan muutosta.

        Tavoite ois että tänä vuonna saavuttaisin normaalipainon ja jos homma sujuu niin vähän alle ylärajan. Mutta tuo nyt vasta unelma.

        Kun maaliskuussa aloitin niin mulla on -10kg tavoitteet, eka kymppi kilo mennyt ja tokan jälkeen seuraava tavoite on se kaksinumeroinen luku :D eli -6,5kg ja toka kymppikilo ois saavutettu ja se ois sitten alle 100kg. Kolmas -10kg ja neljäs niin tadaa normaali bmi :D

        Toisaalta bmi:n suhteen -4kg niin ei oo enää merkittävä ylipaino vaan pelkkä ylipaino ;b

        Mut päivä ja kilo kerrallaan, eikä mahdottomia tavoitteita. Jos tänä vuonna pääsen kasilla alkavaan lukemaan niin olen erittäin tyytyväinen...

        Huomenna alkaa neljäs pussi päivä joten tähtään ekana keskiviikkoon niin se ois eka viikko sitten pussissa ;D


      • pussikuuri

        Painossa ei muutoksia eli 71 kg.

        Tsemppiä kaikille!


      • Sissivaihde
        pussikuuri kirjoitti:

        Painossa ei muutoksia eli 71 kg.

        Tsemppiä kaikille!

        Täällä ei isoa muutosta koko viikolla. Ma oli 74 nyt 73,4.
        Mutta homma jatkuu!


      • pussikuuri

        Ihan järjetön stressi tästä painonpudotuksesta. Pelottaa tämä jumitus. Vajaa kaksi viikkoa jäljellä ennen taukoa. Mietin kyllä tosissani että pitäisköhän sen reissun jälkeen oikeesti vielä jatkaa nutraamista. Koska pelkään että paino nousee jonkun verran. Ja tavoitteena kuitenkin se 65 kiloa. Muuten vois olla 70 tyytyväinen,mutta kun kaappi täynnä kivoja vaatteita jotka mahtuis 65 kiloisena. Ongelmaa kerrakseen.


    • Hoikemmaksi-18

      Kolme päivää ja -1,2kg, tästä on hyvä jatkaa kun tulee tuloksia :) viimesen kolmen viikon aikana varmaan laihtunu tuon saman 1,2kg kun paino jäi jumittaa...

      • pussikuuri

        Vaikka mulla nyt jumittanut paino tuossa 71 kilossa, niin mun on hyvä muistaa että normisyömisellä samaan pudotukseen menee useampi kuukausi. Mä niin haluisin että huomiseksi tippuis edes se puoli kiloa,niin se antais uskoa siihen lopullisen tavoitepainon saavuttamiseen. Joten edelleen se repsahduspäivä painaa mielessä.


    • pussikuuri

      Mun reissu aikaistuukin viikolla eli lähen kaverille viideksi päiväksi 2. kesäkuuta, joka sattuu olee kivasti myös syntymäpäiväni. Yritän syödä kohtuudella. Näillä näkymin jatkan reissun jälkeen nutrilettkuuria.

    • Hoikemmaksi-18

      Pakko varmaan syödä jotain ellei huomenna oo parempi olo :/ tänään tuli takas huimaus kun nousee ylös mutta jos huomenna parempi niin sitten jatkan, olis kyllä kiva jos keskiviikkoon vois täys nutrata et sais viikon.

      Vai pitäiskö sinnitellä vaan viikko jos olo paranis?

      • pussikuuri

        tuu tonne uuteen pussikuuri ketjuun. Me ollaan jatkettu siellä.


      • Sissivaihde

        Hoikemmaksi -18,

        Sinnittele nyt vaan, kun näin pitkälle olet päässyt.
        Mullakin oli ensimmäinen viikko aivan hirveä. Oli vaikka minkälaisia oloja. Jossain viidennen päivän paikkeilla vähän alkoi helpottaa.

        Kyllä silloin tuntui, että ei onnistu mulla tämä homma.

        Ilmeisesti kesti kauemmin päästä ketoosin puolelle. Ja siinä vielä pettymystä, kun olin kuvitellut, että kolmantena päivänä helpottaa, mutta ei helpottanutkaan.

        Nyt tyytyväinen, että jaksoin jatkaa.

        Kyllä minä uskon, että sullakin jossain vaiheessa helpottaa.

        Hurjasti tsemppiä!

        Ja tule tuonne uuden viikon ketjuun.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe