Onko kellään kokemusta ehkäisyrenkaista? Kuulemma aika uusi ehkäisymuoto.
Jos olet kyseistä ehkäisysysteemiä kokenut niin aiheuttiko se mitään sivuvaikutuksia, ja jos ei niin aiheuttivatko e-pilleritkään?
Ehkäisy rengas?
6
1184
Vastaukset
- höops
Minulla on ollut nyt vuoden nuva ring käytössä. Olen ollut tosi tyytyväinen, sillä pillerit aiheuttivat sivuvaikutuksia, esim. verenpainetta, mitä nyt ei ainakaan niin vahvana ole ollut. Rinnat olivat ehka aluksi kipeät kolmannella viikolla ja ovat vieläkin välillä. Renkaan laitto on suht helppoa, varsinkin kun vähän harjoittelee :) Mitään tulehduksia ei ole ollut ja mieheni ei huomaa seksin aikana rengasta ollenkaan... eli suosittelen! Hyvä uusi homma... ja hormonitkin imeytyy tasaisemmin ja paikallisemmin!!
- ehkäisykeino
Pillereistä saattaa tulla ensimmäisen kolmen kuukauden aikana tiutteluvuotoa ja pahoinvointia. Renkaista ei tullut mitään. Ovat olleet tosi hyviä. NuvaRing on merkki.
- Minja
Mulla oli Nuvaring käytössä vuoden verran. Käytössä tosi hyvä ja miellyttävä, kätevä. Meinasin aina unohtaa ottaa pillerit, mutta renkaan kanssa ongelmaa ei ollut. Ei muuta kuin kännykkään hälytys, silloin kun piti ottaa rengas pois ja laittaa seuraava paikalleen... =)
Pillereiden kanssa mulla oli haittavaikutuksina voimakkaita mielialavaihteluita, haluttomuutta ja alakuloisuutta. Hyvinä puolina menkkojen säännöllisyys ja menkkakipujen häviäminen (ilman pillereitä on niin voimakkaat, että joudun joskus olemaan poissa töistä, jos en saa syystä tai toisesta otettua lääkettä ajoissa...).
Renkaan kanssa mielialavaihteluita ei tullut, eikä alakuloisuuttakaan ainakaan pahasti. Haluttomuus oli aivan samanlaista kuin pillereilläkin.
Siksipä olen nyt lopettanut kaikki hormoniehkäisyt ja toistaiseksi käytetään miehen kanssa kumiukkoa... =(
Rengas ei tuntunut emättimessä ollenkaan, aluksi jännitti vähän käydä vessassa, että mitä jos se putoaa pönttöön, mutta ei pudonnut. Hyvin pysyi sisällä vaikka punnersi punttiksellakin kyykkyjä ihan täysillä =)
Mieskään ei tuntenut rangasta yhdynnässä ollenkaan.
Voin siis suositella ehkäisyrengasta, tai ainakin sen kokeilua. Vaikka olen lopettanut renkaan käytön, niin mielestäni se oli silti huomattavasti parempi vaihtoehto kuin pillerit. - Miia
Olen kohta puoli vuotta käyttänyt NuvaRing-ehkäisyrengasta.
Positiivisena puolena voi sanoa, että kuukautiset ovat säännöllistyneet ja vuoto vähentynyt, ja käyttö on helppoa.
Mutta... mielialani vaihtelee rankasti, päätä särkee, olen masentunut, suutun melkein pienimmästäkin syystä, mieheni mielestä olen eri ihminen nykyään. Mitään ei jaksaisi tehdä. Hiustenlähtö johtuu joko ehkäisyrenkaasta tai stressistä, tai molemmista.
Olen tässä miettinyt, että kannattaako minun ostaa uutta pakettia. Mitä mieltä muut ovat?- minä
Mulla Nuvaring aiheutti hiustenlähtöä. Hiukset kerkes ohentua varmaan puolella kunnes tajusin lopettaa. Muutenkin oli samanlaisia oireita kun nuo kuvailemasi. Hiuksia lähti samalla lailla myös Diane Novaa käyttäessä. Kamala laite tuo rengas. En voi suositella kenellekkään. Nyt käytössä Microgynon, joka on paras koeilemistani kuudesta hormonaalisesta ehkäisykeinosta (5 vuoden aikana)
- kata
Itsekin olen kovasti pohtinut, josko päätyisin rengasta kokeilemaan pillereiden sijaan. Söin useamman vuoden Meliane- merkkisiä pillereitä ja huomasin sivuvaikutusten ilmenevän haluttomuutena ja mielialavaihteluina.Vaihdoin vastikään merkkiä Jasmineen ja sain ainakin näin alkuun tilalle piinaavan päänsäryn! Jollei ala helpottamaan, ajattelin kokeilla rengasta. kovasti sitä on ainakin kehuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939